Lare
Error 404
- Liittynyt
- 13.11.2016
- Viestejä
- 4 371
Itsellä oli edellisessä autossa myös nuo Goodyearin nastat ja yhden talven ehdin niillä ajaa, kunnes meni auto vaihtoon. Hyvät renkaat oli haastavissakin olosuhteissa ja sinä vuonna oli vielä kunnon talvi. Nastarenkaista sekä omien kokemuksien että TM:n testien perusteella hiljaisemmasta päästä myös. Melkein ostin nykyiseenkin autoon tänä syksynä tuollaiset, mutta sitten kitkat vei voiton valinnassa.
Pirellin kitkoja päässyt testailemaan vielä lisää ja ihan pirun tyytyväinen yhä. Tänään tuli 300km reissulla kaikkea mahdollista vastaan eli lumisia metsäteitä, sohjoa ja peilijäässä olevia maanteitä. Mukavan rauhalliset renkaat joka tilanteessa, vaikka veisi pitoa äärirajoille ja kaikista kiillottuneista ja peilijäisistäkin liikennevaloista lähti etuvedolla nätisti liikkeelle. Lumella pito oli aivan älyttömän hyvä, mitä osasin rengastestien perustella jo odottaakin. Tuntui oudolta, kun perää oli suorastaan vaikea saada etuvedolla irroitettua, kun taas viime talvena kuluneilla Contin IC2:lla perä meni ihan omia menojaan tiukissa mutkissa ja risteyksissä, jos ei ollut varovainen. Ja jos talvet ovat oikeasti Keski-Suomessakin jatkossa näin huonoja, niin paljon mielummin kitkoilla ajelee sulalla kuin nastoilla.
Hiljattain tuli myös koeajettua isän puolesta uutta Passattia, jossa oli alla Nokian Hakkapeliitta 9:t ja se meteli oli jotain aivan järkyttävää. Aaltoileva ja huriseva ujellus, joka kuulosti enemmän laakerivialta kuin rengasmelulta ja jo lyhyellä ajolla maantiellä ääni alkoi ärsyttämään kovasti. Voin vain kuvitella, miten paljon jollain pidemmällä matkalla motareita tuo ääni vaivaisi. Oma vanhempi Passat kitkoilla meni kuin sukkasiltaan tuon jälkeen
Pirellin kitkoja päässyt testailemaan vielä lisää ja ihan pirun tyytyväinen yhä. Tänään tuli 300km reissulla kaikkea mahdollista vastaan eli lumisia metsäteitä, sohjoa ja peilijäässä olevia maanteitä. Mukavan rauhalliset renkaat joka tilanteessa, vaikka veisi pitoa äärirajoille ja kaikista kiillottuneista ja peilijäisistäkin liikennevaloista lähti etuvedolla nätisti liikkeelle. Lumella pito oli aivan älyttömän hyvä, mitä osasin rengastestien perustella jo odottaakin. Tuntui oudolta, kun perää oli suorastaan vaikea saada etuvedolla irroitettua, kun taas viime talvena kuluneilla Contin IC2:lla perä meni ihan omia menojaan tiukissa mutkissa ja risteyksissä, jos ei ollut varovainen. Ja jos talvet ovat oikeasti Keski-Suomessakin jatkossa näin huonoja, niin paljon mielummin kitkoilla ajelee sulalla kuin nastoilla.
Hiljattain tuli myös koeajettua isän puolesta uutta Passattia, jossa oli alla Nokian Hakkapeliitta 9:t ja se meteli oli jotain aivan järkyttävää. Aaltoileva ja huriseva ujellus, joka kuulosti enemmän laakerivialta kuin rengasmelulta ja jo lyhyellä ajolla maantiellä ääni alkoi ärsyttämään kovasti. Voin vain kuvitella, miten paljon jollain pidemmällä matkalla motareita tuo ääni vaivaisi. Oma vanhempi Passat kitkoilla meni kuin sukkasiltaan tuon jälkeen