Talvirenkaat - yleisketju

Savan renkaat on osoittautuneet yllättävän päteväksi, ja kyllä Hankookin kitkakin ihan asiallinen on. Mut Savalle :tup:

Goodyearit on hyvä valinta irspa. Ei ehkä niin absoluuttisen kova pito kuin Conti/Nokian, mut ei niin merkittävä ero, että maksaisin hinnanerotusta isommissa koissa.
 
Pitäisi hommata 15" alut talveksi ja kitkarenkaat 185/r65 kokoisena. Suorasovitteisena saisi ainakin alutekin, dezent ja csp merkkisiä vanteita, onko näistä kokemuksia.

Renkaiksi ajattelin savan eskimo ice, nordman rs2, hankook w616. Mikähän näistä voisi olla ns.paras valinta. Hankookin nastarenkaista on kyllä paskat kokemukset, puolet nastoista lähti kävelemään parin talven jälkeen.
Alutecin vanteet pyöri joskus omassa talvella alla. Niissä ainakin pysyi maalit hyvin kiinni. Muuten en tiedä mitkä mainituista vannemerkeistä on ns kiinantinoja ja mitkä ei. Sava eskimo icet piti tulla alle, mutta minusta riippumattomasta syystä tulikin toisen merkin renkaat. Savat ainakin sai hyvät pisteet pari vuotta sitten tekniikan maailmalta.
 
Pitäisi hommata 15" alut talveksi ja kitkarenkaat 185/r65 kokoisena. Suorasovitteisena saisi ainakin alutekin, dezent ja csp merkkisiä vanteita, onko näistä kokemuksia.

Renkaiksi ajattelin savan eskimo ice, nordman rs2, hankook w616. Mikähän näistä voisi olla ns.paras valinta. Hankookin nastarenkaista on kyllä paskat kokemukset, puolet nastoista lähti kävelemään parin talven jälkeen.

Mulla juuri tuo koko ja Savat valitsin. On ollut hyvät hintaansa nähden. Pito hyvä jos ei peilijäällä aja, kulumiskesto ok ja on hiljaiset. Autona 2009 i30 CW
 
Mitä suosittelette 205/60 r16 koossa 3-sarjan Xdriveen pitäisi uudet talvinakit hommata, kitkat oli tarkoituksena ja katsonut Goodyear ultragrip ice 2.
Vuosi sitten valitsin goodyearin kitkat ja eikä valittamista, tykkään. Tasapainoisen hyvät joka kelillä. Ei mitkään löysät lötköt.
Nyt saa viime vuotta paremmin tuota uutta Nokian R3 niin saattaisi valintani kohdistua siihen. Vanha R2 oli liian löysä omaan makuun.
Myös Pirelli Ice Zero FR vaikuttaa tasapainoiselta kitkalta, kun tuota TM:n taulukkoa katselee.
 
Minä ajattelin laittaa tommoset Continentalin kitkat koossa 225/45/17 tässä jossain vaiheessa. Nyt alla Vredensteinin reilun vuoden vanhat nastat (tulivat auton mukana) ja pitävät ihan jumalatonta meteliä, mikä etenkin maantiellä yltyy semmoiseksi todella ärsyttäväksi jyminäksi. Pito sinänsä noissa on ihan ok, mutta ainakin TM (tai Tuulilasin) testissä nuo Contin kitkat menivät Vredensteinin edelle.
 
Vuosi sitten valitsin goodyearin kitkat ja eikä valittamista, tykkään. Tasapainoisen hyvät joka kelillä. Ei mitkään löysät lötköt.
Nyt saa viime vuotta paremmin tuota uutta Nokian R3 niin saattaisi valintani kohdistua siihen. Vanha R2 oli liian löysä omaan makuun.
Myös Pirelli Ice Zero FR vaikuttaa tasapainoiselta kitkalta, kun tuota TM:n taulukkoa katselee.
Onko sulla sama auto kuin missä R2:t oli? Lähinnä melun vertailua ajatellen, R2:t metelöi ikävästi karkealla asfaltilla. Houkuttais kokeilla Goodyearia, kun ovat selkeästi halvemmat, mutta hieman tuo testeissä mainittu pidon jyrkkä raja hirvittää.

e: Näköjään tuossa olisi ainakin mun rengaskoossa 215/60/16 tarjolla myös Sound Comfort.
 
Viimeksi muokattu:
Torstaina nastat, talvi tulee kuitenkin jossain vaiheessa tänne pk -seudulle. Mielestäni hyvä diili, uudet nastarenkaat+aluvanteet+rengaspaineanturit ohjelmoituna, hinta alle 700eur.
 
Talveksi hieman ylipainetta 0,2-0,5 bar tukevoittaa hyvin, tosin äänet voi myös lisääntyä. Ainaki Saabit halusivat 2,5-2,8 bar. Audikin tykkää 2,5 barista.
 
Sain vaihdettua uudet Misukan nastat alle. Yllätyin huomatessani, että ovat Puolassa tehty.
Ostaessani vähän harmittelin, että joutui hinnan vuoksi tyytymään "ryssärenkaisiin" :eek:

Ei kovin pahan äänekkään oloiset näin äkkiseltään. Selkeästi tukevammat, kuin toisen auton Contin 7 kitkat.
Tosin on rengasliikkeen jäljiltä painettakin ihan tarpeeksi... 3,1 :nb:
 
3.1bar lokakuun plussakeleillä ei ole enää kuin 2.2bar puolen vuoden päästä helmikuun pakkasjaksolla, koska 99% autoilijoista ei tarkista rengaspaineitaan edes kuukausittain.

Lisäksi, 3.1bar tai "ylipaine" ei ole millään tavoin haitallinen, alipaine se vasta vaarallinen onkin.
Itse laitan renkaan kyljessä merkityt maksimipaineet aina renkaisiin, oli koko tai ajoneuvon omamassa mikä tahansa.
 
3.1bar lokakuun plussakeleillä ei ole enää kuin 2.2bar puolen vuoden päästä helmikuun pakkasjaksolla, koska 99% autoilijoista ei tarkista rengaspaineitaan edes kuukausittain.

Lisäksi, 3.1bar tai "ylipaine" ei ole millään tavoin haitallinen, alipaine se vasta vaarallinen onkin.
Itse laitan renkaan kyljessä merkityt maksimipaineet aina renkaisiin, oli koko tai ajoneuvon omamassa mikä tahansa.
Taitaa olla aika kovat helteet ja pakkaset, jos oletat 90 astetta lämpötilaeroa lokakuun ja helmikuun välille. Eikös se perinteisesti 10 astetta ja 0,1 bar ole ollut nyrkkisääntö. Toki jos olettaa, että renkaista muutenkin katoaa painetta, niin... Itsellä ei kyllä kummallakaan rengassetillä kummassakaan autossa ole tarpeen hienosäätää kauden aikana. Kyllä se ylipainekin haitaksi on, ajotuntuma muuttuu ihan paskaksi ainakin tuon toisen auton nastarenkailla, kun kerran vahingossa 3 bar pistin epätarkalla mittarilla kotona. Ihan kuin kuulalaakereilla olis ajanut ja melu huomattavan kova "normaaliin" nähden.
 
Jos renkaista ei ikinä milloinkaan vuotaisi ilmaa pois ollenkaan, niin ihmisiä ei tällöin varmaankaan kehotettaisi yleisesti tarkistamaan rengaspaineita vähintään kerran kuussa / 1000km välein?
Ei kaikki renkaat varmastikaan vuoda, mutta riittää jos yksikin vain.
 
Huomasin tuossa vaimon autoon renkaita vaihdettuani tehneeni turhaa työtä. Goodriden kesäkumeissa on M+S -merkintä, joten niillähän olis voinut ajaa talvenkin. :eek:
 
Joo eipä tosissaan noilla kesäkumeilla ole mitään tekoa, vaikka nyt sattuu olemaan enemmän pintaa kuin talvirenkaissa.

Hankookin nastat on selvästi äänekkäämmät kuin 2cm leveämmät Landsailin kesäkumit 1" isommalla vanteella. Samassa autossa ei mulla oo nastoja aiemmin ollut joten en osaa verrata siinä mielessä äänekkyyttä. Aiemmin oli vastaava auto sedanina, ja siinä Contin nastakumit oli hiljaisemmat, nastaäänet peittyi muuhun ajomeluun jo viidenkympin jälkeen. Farkussa Hankookit kuulee nastakumeiksi myös maantievauhdeissa, ei tuo ääni onneksi mikään häiritsevä ole.
 
Talvirenkaat vihdoin alla, tällä kertaa ajattelin että säästän ja teen itse. Ei kannattanu, sai taas muistutuksen miten vittumaista puuhaa tuo on kun aina tulee jotain. Ensin loppui tunkista nostovara kesken ja piti lähteä kaivelemaan laudanpätkiä tunkin alle että saa renkaat ylös. Seuraavaksi oli molemmat takarenkaat ihan tautisen kovassa kiinni, ensimmäisen sain revittyä apinanraivolla irti mutta toinen ei lähtenyt muuten kuin laskemalla tunkkia alas sen verran että se paukahti irti.

Ensi keväänä maksan suosiolla sen 25€ että vaihtavat liikkeessä niin säästyy hikoilulta ja vitutukselta.
 
Talvirenkaat vihdoin alla, tällä kertaa ajattelin että säästän ja teen itse. Ei kannattanu, sai taas muistutuksen miten vittumaista puuhaa tuo on kun aina tulee jotain. Ensin loppui tunkista nostovara kesken ja piti lähteä kaivelemaan laudanpätkiä tunkin alle että saa renkaat ylös. Seuraavaksi oli molemmat takarenkaat ihan tautisen kovassa kiinni, ensimmäisen sain revittyä apinanraivolla irti mutta toinen ei lähtenyt muuten kuin laskemalla tunkkia alas sen verran että se paukahti irti.

Ensi keväänä maksan suosiolla sen 25€ että vaihtavat liikkeessä niin säästyy hikoilulta ja vitutukselta.

Tuossahan on se hyvä puoli, kun itte tekee, että pultit ei ole koskaan liian tiukalla. Sit on käyrä huipussaan, jos on kaikki muut tarvikkeet tienpäällä, paitsi vakuutus, jos/kun tulee rengasrikko.
 
Itte kun vaihtaa, on vielä jotain jälkikiristettävääkin.

Jos ja kun kuitenkin jokainen joutuu noita hoitamaan liikkeen kanssa, niin suosittelen muillekkin samaa, mitä itte teen, heti tuoreeltaan pultit auki vaikka väkisin ja momenttiavaimella kiinni. Omalla kohdalla on tullut ainoastaan yksi rengasliike vastaan, missä pyydettiin erikseen hallin puolelle, kun kiristivät vanteet, momenttiavaimella. Loput onkin sitten olleet kiinnikiinni. Pahin oli, jouduin menemään takaisin kauppaan, kun en itse saanut auki millään ja samalla kaksi vannetta vaihtoon, kun oli reikien välit halki. Joko ylikiristyksen takia tai sitten ei ole jaksettu laittaa kunnolla vannetta navalle, kun pultit vedetty pulttikoneella kiinni.
 
Hieman oli napakassa taas liikkeen jäljiltä pultit täälläkin, ristikolla tai halppispyssyllä ei toivoakaan auki, vääntövarren kanssa yksi hylsy antautui ennen kuin paremmalla sai auki.

Onkohan tuo ihan osa business plania, että vedetään niin piukalle, että asiakkaan on pakko tulla uudestaan jos ne auki haluaa :D.

Toisen kaaran pultit tosin oli merkkiliikkeen hotellin jäljiltä ihan momentissa.
 
Tuossahan on se hyvä puoli, kun itte tekee, että pultit ei ole koskaan liian tiukalla. Sit on käyrä huipussaan, jos on kaikki muut tarvikkeet tienpäällä, paitsi vakuutus, jos/kun tulee rengasrikko.
Ongelma ei ollut pultit, vaan se että aluvanne oli jämähtänyt siihen keskiöön.
 
Onko kukaan laittanut oulun alueella Hankook ipike rs2? Mietin että tilaanko rengas24 vai käynkö liikkeessä. Koko ois 225/45/17
 
Ongelma ei ollut pultit, vaan se että aluvanne oli jämähtänyt siihen keskiöön.

Jos ei muuten irtoa niin avaa pultteja hiukan ja käy vaikka ajamassa pikkulenkin. Sen kyllä kuulee kun vanne irtoaa. Jos ei muuten lähde niin reipas jarrutus tai kurvailu auttaa kyllä. Ja toki sitten kipinkapin takaisin kotipihaan kun irtoaa ettei ehdi pultit pyöriä kokonaan auki...
 
Ongelma ei ollut pultit, vaan se että aluvanne oli jämähtänyt siihen keskiöön.

Jos ei muuten irtoa niin avaa pultteja hiukan ja käy vaikka ajamassa pikkulenkin. Sen kyllä kuulee kun vanne irtoaa. Jos ei muuten lähde niin reipas jarrutus tai kurvailu auttaa kyllä. Ja toki sitten kipinkapin takaisin kotipihaan kun irtoaa ettei ehdi pultit pyöriä kokonaan auki...

Jos kotosalla otat sen irti, niin kannattaa jollain teräsharjalla mahdolliset ruosteet/paskat ottaa siitä keskiöstä jos meinaa jumitella.
 
Kuinka tuoreita renkaita olette paikallisista rengasliikkeistä yleensä saaneet? Aikaisemmin renkaat on järjestään paisteltu 12kk sisään ostosta, mutta nyt ostamani hakkapeliitta 9:t näytti olevan paistetut elokuussa 2017. Olenko siis kokenut aikaisemmin vain liian hyvää tuuria? :D Käsittääkseni 3v vanhojakin renkaita saa vielä myydä "uutena", joten tuskinpa tässä sinällään mitään väärää on tapahtunut.

Jotenkin jäi vain vähän paha maku suuhun, kun miettii että tuoreilla renkailla voisi olla enemmän käyttövuosia jäljellä.
 
Jos renkaista ei ikinä milloinkaan vuotaisi ilmaa pois ollenkaan, niin ihmisiä ei tällöin varmaankaan kehotettaisi yleisesti tarkistamaan rengaspaineita vähintään kerran kuussa / 1000km välein?
Ei kaikki renkaat varmastikaan vuoda, mutta riittää jos yksikin vain.
Tuo 1000 km on kyllä uutta tietoa minulle. Ei kyllä tulis mieleenkään joka viikko tarkastaa :D Kuukausikin on hieman liioittelua, jos mitään havaittavissa olevaa muutosta ei ole ollut. Silmämääräisestikin kyllä näkee, jos joku renkaista yht'äkkiä on jonkun ongelman kehittänyt. Mut siis eikö siis olisi järkevämpi vain painottaa tarkastamaan paineet säännöllisesti sen sijaan, että laitetaan syksyllä ihan järjettömät (yli 3 bar) paineet? Mitä sitä turhaan kivikovilla kuulilla ajelee..
 
Onko sulla sama auto kuin missä R2:t oli? Lähinnä melun vertailua ajatellen, R2:t metelöi ikävästi karkealla asfaltilla. Houkuttais kokeilla Goodyearia, kun ovat selkeästi halvemmat, mutta hieman tuo testeissä mainittu pidon jyrkkä raja hirvittää.

e: Näköjään tuossa olisi ainakin mun rengaskoossa 215/60/16 tarjolla myös Sound Comfort.
Goodyeareista ei pahaa sanottavaa parin talven kokemuksella.
 
Tuo 1000 km on kyllä uutta tietoa minulle. Ei kyllä tulis mieleenkään joka viikko tarkastaa :D Kuukausikin on hieman liioittelua, jos mitään havaittavissa olevaa muutosta ei ole ollut. Silmämääräisestikin kyllä näkee, jos joku renkaista yht'äkkiä on jonkun ongelman kehittänyt. Mut siis eikö siis olisi järkevämpi vain painottaa tarkastamaan paineet säännöllisesti sen sijaan, että laitetaan syksyllä ihan järjettömät (yli 3 bar) paineet? Mitä sitä turhaan kivikovilla kuulilla ajelee..

Enpä itse huomannut omista 235/40r19 renkuleista että paine oli yhdessä nurkassa tippunut 3.5bar - 1.5bar. Vasta mittarilla käydessä tuli todettua. Ja jos mietitään jotain tuikitavallista 195/65r15 kumia, niin se paine saa olla alle 1bar että se kumi alkaa silminnähden painumaan kasaan. Noitakin toki näkyy silloin tällöin liikenteessä / parkkiksilla.
 
perkeleen vaikeata tämä renkaiden valinta.

Kannattaisiko nyt sitten ottaa 88t vai 92t xl merkinnällä oleva kitkarengas. Onkohan oleellista eroa 185/65r15 kokoisena.
 
Enpä itse huomannut omista 235/40r19 renkuleista että paine oli yhdessä nurkassa tippunut 3.5bar - 1.5bar. Vasta mittarilla käydessä tuli todettua. Ja jos mietitään jotain tuikitavallista 195/65r15 kumia, niin se paine saa olla alle 1bar että se kumi alkaa silminnähden painumaan kasaan. Noitakin toki näkyy silloin tällöin liikenteessä / parkkiksilla.
Höpö höpö, Sitikassa juuri tuo läski 15” koko ja kyllä sen huomaa ulkonäöstä selvästi, jos 2 bar alkaa lähestyä. Normina pidän 2,5. Naula pystyssäkin oli 1,5 bar ja silloin se näytti jo täysin tyhjältä.

e: C5 on tietysti iso painana vehje. Riisikopolla vaatii enemmän. Sellaisestakin olen yhden mummon renkaat täyttänyt, täysin lytyssä ja 1,5 bar löytyi. Kuulemma ei ollut haitannut ajamista :facepalm:
 
perkeleen vaikeata tämä renkaiden valinta.

Kannattaisiko nyt sitten ottaa 88t vai 92t xl merkinnällä oleva kitkarengas. Onkohan oleellista eroa 185/65r15 kokoisena.
Jos tuo pienempikin riittää oman auton painolle, niin ottaisin sen kumpi on halvempi. En ole ainakaan itse kantavuudesta ikinä välittänyt muuta kuin että on riittävä, vaikka jotain marginaalisia eroja toki voi olla käytöksessäkin.
 
Enpä itse huomannut omista 235/40r19 renkuleista että paine oli yhdessä nurkassa tippunut 3.5bar - 1.5bar. Vasta mittarilla käydessä tuli todettua. Ja jos mietitään jotain tuikitavallista 195/65r15 kumia, niin se paine saa olla alle 1bar että se kumi alkaa silminnähden painumaan kasaan. Noitakin toki näkyy silloin tällöin liikenteessä / parkkiksilla.
Joo, nämä nykyajan renkaat näyttää puolityhjiltä vaikka paineet olisikin kunnossa. Aika kovat paineet saa laittaa että ei olis yhtään "löysää".
 
Omien Hankook Ipike RS2 nastatyöt näyttävät tältä. Renkaiden sivunastat näyttivät olevan suhtkoht normaalisti, mutta keskellä rengasta suurin osa on painettu liian syvälle. Muutama nasta oli myös vinossa.Renkaat on tilattu Rehvid24.ee:stä. Toivottavasti nousevat sisäänajon aikana normaalille korkeudelle. Rengasmelusta sen verran, että ovat omaan korvaan huomattavasti hiljaisemmat, kuin edelliset Goodyear Ultragrip Ice Arcticit.
IMG_20191023_104929.jpg

Kai ne nyt on hiljaiset jos nastat on niin syvällä etteivät edes ota tiehen kiinni..
 
Renkaan sivunastat ovat normaalilla korkeudella ja nyt sadan kilsan jälkeen keskinastatkin ovat alkaneet nousta/asettua. Kaipa noista vielä talvirenkaat saadaan. Ice Arcticeissa ongelmana oli potkurikonemainen/runkovikainen ääni, vaikka ne ihan ehjät olivatkin.
 
Höpö höpö, Sitikassa juuri tuo läski 15” koko ja kyllä sen huomaa ulkonäöstä selvästi, jos 2 bar alkaa lähestyä. Normina pidän 2,5. Naula pystyssäkin oli 1,5 bar ja silloin se näytti jo täysin tyhjältä.

e: C5 on tietysti iso painana vehje. Riisikopolla vaatii enemmän. Sellaisestakin olen yhden mummon renkaat täyttänyt, täysin lytyssä ja 1,5 bar löytyi. Kuulemma ei ollut haitannut ajamista :facepalm:
Ei sitä riittävän uudessa tai painavassa autossa välttämättä huomaa, varsinkaan talvirenkailla. Itsekin ajoin Lapin reissulta kotia ja vasta perillä huomasin että toisessa eturenkaassa on naula ja ilmat pois, ei mitään halua missä kohtaa se oli mennyt kun ei vaikuttanut suuntavakauteen tai ajotuntumaan.
 
onkos kukaan tilannu tuolta renkaita? Autorehvid24.ee Uued ja kasutatud rehvid ning veljed

jos nyt oikein käsitin niin toimituskulut 9€/sarja mutta en äkkiseltään keksiny miten tuonne pitää maksaa,käykö visa tai paypalli.tilisiirrolla maksuun ei taida rohkeus riittää..

edit: eivät toimita suomeen.hyvähän se silti on ilmoittaa suomenkielellä montako päivää toimitusaika on suomeen.

joutu liittymään Hankook gööriin kun ei halvemmalla saa kuin pinnattuja ja mitä lie kiinakumeja joista koskaan kuullukkaan.tai no olishan Sailuni suht tunnettu,kovasta kumistaan.
 
Viimeksi muokattu:
Tässä yksinkertainen ja selkeä vertailu erilaisista renkaista.

The BEST Tire for Winter? Summer, All Season, All Weather, Winter and Studded Tires Tested!
 
Hyvä, että noinkin puolueeton vertailu. Ettei joku luule, että kyseessä ois jonkun ison rengasfirman mainos.
Eipä tuollaisessa havainnollistamisessa ole mitään väliä minkä laatumerkin kumit siellä alla on, joten kyllä tuo ihan pätevä on vaikka sattuukin olemaan Nokian kanssa tehty video.
Jos ei muuta niin tuolla nyt voinee taklata niitä idiooteimpia "kitkarengas on kuin kesärengas jäällä" tason heittoja.

Plus että mitä rengastyyppiä se Nokian tuossa nyt muka mainosti toisen yli? Eiköhän heille sovi oikein hyvin, että ostat heiltä mitä rengastyyppiä vaan, joten mikä intressi heillä olisi vääristellä yhden tyypin tuloksia paremmaksi tai huonommaksi toista vastaan.
 
Plus että mitä rengastyyppiä se Nokian tuossa nyt muka mainosti toisen yli? Eiköhän heille sovi oikein hyvin, että ostat heiltä mitä rengastyyppiä vaan, joten mikä intressi heillä olisi vääristellä yhden tyypin tuloksia paremmaksi tai huonommaksi toista vastaan.
Sopii varmasti. Ongelma on siinä, että Nokian on vahvempi nastarengaskilpailussa kuin kitkarengaskilpailussa. Tällöin Nokian intressi on saada kuluttaja ostamaan nastarenkaat, jotta kuluttaja todennäköisemmin valitsee heidän renkaansa, eikä kilpailijan (kitka)rengasta.
 
Viimeksi muokattu:
Samaa paskaa ne Nokian nakit on oli niissä nastat tai ei, muita merkkejä löytyy edellä molemmissa rengastyypeissä. IMHO folio on vähän liian tiukalla, jos tuossa ajattelee Nokian jotenkin yrittäneen vetää kotiinpäin nastojen hyväksi.
 
11/2019 Mootorilehdessä talvirengasvertailu:
1.
9,0 pisteillä Michelin X-Ice North 4
2.(jaettu) 8,9 pisteillä Continental Conti Ice Contact 3
2.(jaettu) 8,9 pisteillä Nokian Hakkapelitta 9
4. 8,4 pisteillä Gislaved Nord Frost
5. 8,4 pisteillä Hankook Winter Ipike RS2
6. 8,3 pisteillä Goodyear Ultra Grip Ice Arctic
7. 7,5 pisteillä Viatti Brina Nordico(maininnalla ei kannata hankkia)
8. 6,7 pisteillä Antares Grip 60 Ice(maininnalla ei kannata hankkia)

Jarrutus jäällä paras-huonompi: Michelin, Nokia, Goodyear
Jarrutus lumella paras-huonompi: Continental, Gislaved, Goodyear
Jarrutus märällä asfaltilla paras-huonompi: Goodyear, Continental, Nokian
Jarrutus kuivvalla asfaltilla paras-huonompi: Gislaved, Antares, Continental
Gislaved hiljaisin, Hankook meluisin.
 
Pakko sanoa tuosta Antares renkaista itsellä oli viimetalven sellaiset ja en kylläkään huomannut eroa Hankookin nastoihin :btooth: taidan olla vain liian rauhallinen kuski...
 
Joo eihän noita halvempien renkaiden eroja taida huomata kuin vasta sitten ääritilanteissa ja ehkä kiihdytyksessä lipsuu hieman enemmän.
Tavallisessa arkiliikenteessä sitä samaa kuin muutkin.
Tuossa useampi sivu noista renkaista asiaa. Esim luminen ajorata kierrosaika Antares(vika) 201s ja Michelin(eka) 185s. Jäärata taas Antares 96s ja Michelin 80s
Mutta se huono maininta noissa oli, että pito irtoaa äkkiä ja varoittamatta. Kokemattomalle kuskille voi olla hankalat renkaat.
 
Itse oon ainakin huomannu, että nämä Continentalin Icecontact 3:set ei oo lähellekkään yhtä hyvät jäällä kuin Hakkapeliitta kasit. Lumella pito on kyllä erinomainen.
 
Itse asiassahan tuo meni niin, että "kiristä renkaan pultit niin tiukalle kuin käsivoimin saat. Älä käytä liikaa voimaa". Kynäniskoille tarkoitettu ohje siis? :D
 
Eka jäinen aamu, ei paljoa kesärenkaat pitänyt paikoittain useamman kilsan matkalla. Kai ne talvipallot on kohta vaihdettava että töihin pääsee aamuisin...

Onko muilla nokian kaseissa tosi pieni nastaulkonema? Viime jouluna ostetun auton mukana tuli 2017 paistetut kasit ja tuntuu että kovin vähän noi pilkistää ulos kumista. Paskoiksihan noita on haukuttu, mutta lieneekö joki valmistusvirhe?

Ekan tai viimeistään tokan talven jälkeen on sisällä. Itellä 8 ja muijalla 9. On kyl hiljaiset kun nastat ln sisällä.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 440
Viestejä
4 512 365
Jäsenet
74 368
Uusin jäsen
ElZurjuZ

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom