Jos tässä viitattiin edelliseen viestiin, niin en tarkoita että suosittelisin nimenomaan Micheliniä tai muutakaan ykkössarjan merkkiä enkä tarkoita että olisin missannut Hankookin mainitun nastarenkaan hyvän hinta-laatusuhteen ainakin testatuissa tapauksissa. Enkä ihmettele jos se on voittanut jossain testissä jonkin tietyn Michelinin tai vaikka Nokianin renkaan. Kalliillakin merkeillä on eri tasojen tuotteita jne.
Tarkoitan sitä, että kalliin auton rengassarjassa ei mitenkään järjellä voi miettiä satasen säästöä vaihtaakseen johonkin randomeihin ainakaan millään tuntien sisään otollisesti napsahtavilla muroneuvoilla, joilla jo tehtyä päätöstä pönkitetään. Tarkoitan myös sitä, että 500 euroa on erittäin kohtuullinen hinta kalliin erikoisauton ökykokoisista lisävarustekoon renkaista, vielä kun kyseessä on arktisiin oloihin tarkoitettu erikoisrengas. Golffin ja Micran vakiokoon renkaat ovat erikseen. Niissä taas ei paljon ole säästettävissä, mutta kai joku sitäkin kolmea kymppiä jahtaa.
Huomasit varmaan, että mainitsin samassa yhteydessä "eesti töömees" ja "ässämersu".
Toki niillä ei ikivanhana mitään arvoa ole. Kannattako sellaisella ajaa, jos on niin köyhä, ettei normaaleihin renkaisiin ole varaa? Johan polttoainettakin menee niin paljon ja varaosat ovat niin kalliita, että alkaa uuden pikkuauton osto ja vaihto tuhkakupin mukaan olla likellä samaa hintaa.
Hieno harrastushan se, mutta kannattaa valita harrastuksensa maksukykynsä mukaan.
Jaa "vaahtoa"? Kyllä minä ainakin nauran päin naamaa jos joku laittaa uuteen RS-Skeidaan halvimmat kiinalaiset alle. Sama myös koskien vähän käytettyä Fabiaa. Enkä ole ainoa.
Onnistuit hyvin ansiokkaasti väistämään viestini keskeisimmän sisällön. Eksoottisen oddball-rengaskoon valinta on tyhmää, jos ei ole varaa ostaa kunnon renkaita ja vanteita. Se on noloa ja junttia. Tavalliseen perusautoon ei kunnollinen kesä- tai edes talvirengassarja paljon maksa, eikä kohtuullinen vannesettikään ihmeitä. Ökymalleihin taas maksaa. Jos se pitää saada normaaliauton pyörien hinnalla, tuloksena on paskaa.