Talvirenkaat - yleisketju

Tai sitten Hankookit, jotka on Nokioita puolta halvempia ja parempia.

Tämä väite perustuu mihin?

Joskus yli 10v sitten ostin hankookit ja aivan hirveät luistimet oli alla. Ensimmäisen talven vielä menetteli, mutta toisena talvena oli jo suorastaan vaarallisen huonot.

Nokianeita olen suosinut ja kyllä niissä paras pito on.
 
Tämä väite perustuu mihin?

Joskus yli 10v sitten ostin hankookit ja aivan hirveät luistimet oli alla. Ensimmäisen talven vielä menetteli, mutta toisena talvena oli jo suorastaan vaarallisen huonot.

Nokianeita olen suosinut ja kyllä niissä paras pito on.

Johan tuo Hankookki oli testeissä Nokialaisten edellä.

Itellä Noksuja ollut ja en kyllä toiste osta.
 
Tämä väite perustuu mihin?

Joskus yli 10v sitten ostin hankookit ja aivan hirveät luistimet oli alla. Ensimmäisen talven vielä menetteli, mutta toisena talvena oli jo suorastaan vaarallisen huonot.

Nokianeita olen suosinut ja kyllä niissä paras pito on.

Vaikka viime sivulla ollut TM tämän vuoden testi. Ei noi huonot voi olla jos pärjäsi noin hyvin.

10v on pitkä aika kehittää renkaita...

1. Michelin X-Ice North 4
2. Continental IceContact 3
3. Hankook Winter I*Pike RS2
4. Nokian Hakkapeliitta 9
5. Goodyear UltraGrip Ice Arctic

taulukko.png
 
Viime vuonnakin Hankookin nastat pärjäsivät testeissä loistavasti. Sellaiset myös ostettiin, ja pito jäällä oli aivan tajuttoman hyvä. Muutenkin pirun hyvät renkaat. Testissä väitettiin meluisaksi, mutta hiljaisemmat ne olivat, kuin entiset viitisen vuotta vanhat Continentalin nastarenkaat.
 
Joko täällä nastarenkaita alkaa olemaan alla? Itse ostin autoon alle edellispäivänä uudet Goodyear EfficientGrip Performancet ja toivon että niillä uskaltaisi ajella ainakin ensilumiin asti
 
Onko kokemuksia noista Misukan kitkoista? Ovat sijoittuneet vähän ristiriitaisesti testeissä.
Mutta olisivat reippaan satkun halvemmat sarjalta, kuin Contit.
Lisäksi Continentalia muutama myyjä väitti, ettei saa kysymässäni koossa.
Vaikkakin muutamissa nettikaupoissa tuota kyllä löytyy.

Kakkosautoon laitoin viimetalveksi nuo Contin seiskat ja vaikuttavat kyllä erittäin hyviltä.
Mutta mutta... Vaiko nastat... Perhana pitää varmaan heittää kolikkoa rengasliikkeen pihalla :nb:
 
Nastat vai kitkat.... nelikko pakuun?
Eli t5 transporter 4motion ja vielä 5-paikkainen eli vakiona vähän enemmän painoa.

Henkilöautoilla olen pärjännyt jo useamman talven kitkoilla täällä Turun ympäristössä. Itse en nyt varsinaisesti keksi mitään syytä, miksi kitkat eivät toimisi myös pakettiautossa normaalissa käytössäni (eli töiden puolesta ajelua asiakkaalta toiselle kaupungissa tai sen lähiympäristössä). Painavaa lastia ei ole.
 
Ostin jokku kontinentaalit mikkä oli edukkaat Mutta autokin varmasn menossa vaihtoon piakkoin.
 
Nastat vai kitkat.... nelikko pakuun?
Eli t5 transporter 4motion ja vielä 5-paikkainen eli vakiona vähän enemmän painoa.

Henkilöautoilla olen pärjännyt jo useamman talven kitkoilla täällä Turun ympäristössä. Itse en nyt varsinaisesti keksi mitään syytä, miksi kitkat eivät toimisi myös pakettiautossa normaalissa käytössäni (eli töiden puolesta ajelua asiakkaalta toiselle kaupungissa tai sen lähiympäristössä). Painavaa lastia ei ole.

En näe mitään syytä miksi Turussa ei toimisi kitkat jos on kuskeilla järki päässä
 
Onko kokemuksia noista Misukan kitkoista? Ovat sijoittuneet vähän ristiriitaisesti testeissä.
Mutta olisivat reippaan satkun halvemmat sarjalta, kuin Contit.
Lisäksi Continentalia muutama myyjä väitti, ettei saa kysymässäni koossa.
Vaikkakin muutamissa nettikaupoissa tuota kyllä löytyy.

Kakkosautoon laitoin viimetalveksi nuo Contin seiskat ja vaikuttavat kyllä erittäin hyviltä.
Mutta mutta... Vaiko nastat... Perhana pitää varmaan heittää kolikkoa rengasliikkeen pihalla :nb:
6 vuotta ollut nuo A3:n alla. Lumella pitää hyvin ja jäällä kohtuullisesti. Liikkeellelähtö on vajaavetoisella tuskaa ja loskassa ei meinaa päästä mihinkään. Märkäpito jarrutuksessa heikohko.

Vielä ajattelin yhden talven noilla ajella ja sitten vaihdan ehkä noihin nastallisiin.
 
Misukan nastat voittivat arpajaisissa ja tuli kaupat tehtyä.
Teki aluksi mieli ihan periaatteesta tukea kotimaista teollisuutta. Mutta tuossa koossa oli hintaeroa lähemmäs 200€... Vähän liikaa:(
Eiköhän noilla ajele sen muutamat talvet, mitä tuo auto vielä todennäköisesti palvelee tässä perheessä :tup:
 
Näkisin ennemminkin niin, että miksei toimisi Transportterissa, jos hänellä toimii henkilöautossakin. Jos ei tarvii ajaa extreme paikkoihin.

Kyllä noi firman pakut on outoihin paikkoihin päätyneet talvisin ja olen käynyt niitä nykimässä pois muutaman kerran :D Viime vuosina vähemmän, kun jätkille on kasvanut järkeä päähän ikävuosien myötä.

Kun en itse keksi yhtään hyvää syytä nastoille normaalissa kaupunkiliikenteessä täällä päin tavallisella henkilöautolla niin mietin että onko kuitenkin jotain painavaa syytä käyttää niitä pakettiautossa. Se, ettei omaan mieleen tullut yhtäkään ei tarkoita etteikö sellaista voisi olla :)

edittiä: kitkat tuli äsken haettua. Peltivanteet ja hyväkuntoiset nokian kitkat parilla satasella. Näillä mennään, jos alkaa harmittaa niin ei ainakaan tullut kokeilu kalliiksi.
 
Viimeksi muokattu:
Pitäs hommata talvirenkaat. Jos vannetukusta katsoo niin mitä porukka suosittele? Hinta/laatusuhde pitäis kohdata.

Vanteet pittää myös, mutta ne on helpompi oman maun mukaan :tup:

E: mielellään nastat
 
Viimeksi muokattu:
Jos noista vannetukun gummeista pitäisi valita niin ottaisin Hankook I*Pike:t. Vanhemmista versioista hyvää sanottavaa ja uudemmat eivät ole testeissä oleet ollenkaan huonot.
 
Jos noista vannetukun gummeista pitäisi valita niin ottaisin Hankook I*Pike:t. Vanhemmista versioista hyvää sanottavaa ja uudemmat eivät ole testeissä oleet ollenkaan huonot.

Kiitos vastauksesta. Ei ihan halvimmasta päästä. Jatkoon vai löytyykö halvemmista vielä ihan kelpo yksilöitä?

Tällä hetkellä pitää hommata kesä- ja talvirenkaisii myös vanteet, joten jos jossain säästää niin aina plussaa.

Saa muilta sivuilta myös ehdottaa renkaita.
 
Kiitos vastauksesta. Ei ihan halvimmasta päästä. Jatkoon vai löytyykö halvemmista vielä ihan kelpo yksilöitä?

Tällä hetkellä pitää hommata kesä- ja talvirenkaisii myös vanteet, joten jos jossain säästää niin aina plussaa.

Saa muilta sivuilta myös ehdottaa renkaita.

Riekko taitaa myydä Hankookkeja pilkkahinnalla.
 
Jos on porukalla Tornio-Haparanda akselilla käyntiä rengas-asioilla niin kyselin hintoja 205/55-16"-sarjalaisista KM-Däckistä:
Bridgestone Noranza 1175kr/kpl
Continental Ice Contact 3 1555kr/kpl
Hankook W429 = Winter iPike RS2 980kr/kpl
Michelin X-ice north 4 1385kr/kpl
Nokia hakka9 1370kr/kr
Hinnat sisältää asennuksen vanteille. Alle laitettuna +55kr/kpl. Ihan kilpailukykyiset hinnat kai kun kruunun kurssi tällä hetkellä 1€=10,37kr.
 
Kun en itse keksi yhtään hyvää syytä nastoille normaalissa kaupunkiliikenteessä täällä päin tavallisella henkilöautolla - -
Syy on tasan sama kuin turvavyön käytössäkin. Renkaita ei edelleenkään pidä mennä ostamaan sillä ajatuksella, että niillä "pärjää" "normaalissa" liikenteessä kunhan ajelee oikein varovasti. Renkaat valitaan siten, että ne pysäyttävät auton kun joku luistelee kitkojen kanssa eteen.

Ja kaupunkiliikenteessä etelässä ja rannikollahan ne kelit nimenomaan ovat sellaiset, ettei kitkoille sopivaa ajosäätä - siis kunnon pakkasta ja lunta tiellä - ole päivääkään.
 
Syy on tasan sama kuin turvavyön käytössäkin. Renkaita ei edelleenkään pidä mennä ostamaan sillä ajatuksella, että niillä "pärjää" "normaalissa" liikenteessä kunhan ajelee oikein varovasti. Renkaat valitaan siten, että ne pysäyttävät auton kun joku luistelee kitkojen kanssa eteen.

Ja kaupunkiliikenteessä etelässä ja rannikollahan ne kelit nimenomaan ovat sellaiset, ettei kitkoille sopivaa ajosäätä - siis kunnon pakkasta ja lunta tiellä - ole päivääkään.

Juu ja jostain syystä nastoilla "luistellaan" yli kolminkertaisesti kuolonkolareita verrattuna niiden edustukseen liikenteessä :kahvi:
Uutta tietoa talvirenkaista: Kitkarenkailla ajetaan huomattavasti vähemmän kuolonkolareita kuin nastarenkailla

Eiköhän (ainakin tilastojen mukaan) merkittävämpi vaara liikenteessä ole nastarengaskuskien kehnommat autot, harhaluulo pidosta ja nastarenkaiden suuri pidon muutos kulumisen myötä. Puhumattakaan pitoerotilanteista, jotka syntyvät etu- ja taka-akselien välille nastaulkoneman muutosten vuoksi.

Itse näen nastojen onnettomuusalttiudessa saman ilmiön kuin nelivedoissa: Nelikolla erittäin hyvä vetopito ja nastarenkaalla uskomus "rapisee = pitää" -mantraan luovat harhaluulon todellisuutta paremmasta jarrutuspidosta. Tästä seuraavat liian suuret tilannenopeudet, mikä puolestaan näkyy rumempina onnettomuuslukuina sekä nelikoilla että nastoilla.

Merkittävin ero näissä on siinä, että nelivedosta ei ole merkittävää haittaa muille tienkäyttäjille, mutta nastarenkaat pilaavat hengitysilman sekä pelkästään niiden vuoksi epämukavammaksi, pidoltaan & kestoltaan huonommaksi ja kalliimmaksi tehdyn asfaltin.

Kuten aiemmin ketjussa sanoinkin, itse ajelin aikaisemmin Nokian hakka kaseilla, mutta uuteen autoon hommasin kokeeksi testissä hopealle pärjänneet kitkat (Sava Eskimo Icet) ja tämän kokemuksen perusteella tähän talouteen ei tarvitse enää nastoja hankkia. :tup:
 
Eiköhän niillä nastarenkailla tule sen takia enemmän vahinkoja, kun niitä yleisesti vaan yksinkertaisesti käytetään paljon enemmän...
 
Eiköhän niillä nastarenkailla tule sen takia enemmän vahinkoja, kun niitä yleisesti vaan yksinkertaisesti käytetään paljon enemmän...

Aika huono veikkaus, kun tuo kolminkertainen ero saadaan juuri suhteuttamalla onnettomuudet renkaiden käyttömääriin.

Absoluuttisina arvoina talvikelin kuolonkolareita on tapahtunut esim. 2012-2016 85 kappaletta, joista 82 kpl on ajettu nastoilla ja vain kolme kitkoilla, eli lukumäärällisesti nastoilla ajettiin yli 27-kertaisesti kuolonkolareita.

Jostain syystä viime vuosina kitkoilla on ajettu vain kolme-neljä prosenttia kuolonkolareista, vaikka 13-14% autojen talvirenkaista on kitkoja.
 
Viimeksi muokattu:
Linglong. Onkos kokemuksia porukalla näistä? Hinta ei yhtään paha.
Ei omakohtaista kokemusta, mutta TM:n testiin kyseisen merkin nastat ovat päässeet viimeksi vuonna 2015. Tuloksena nastarenkaiden viimeinen sija.
upload_2019-10-4_0-23-19.png

Malli: Linglong Greenmax Winter Grip

Itselleni en kelpuuttaisi kiinalaisia talvirenkaita, en nastoja enkä kitkoja, vaikka kesällä kiinalaisilla mennäänkin. Itselle valitsisin nastoista Hankookin testimenestyjät ja kitkoista Sava Eskimo Icet - molemmat testimenestys-hinta-suhteen perusteella.
 
Ei omakohtaista kokemusta, mutta TM:n testiin kyseisen merkin nastat ovat päässeet viimeksi vuonna 2015. Tuloksena nastarenkaiden viimeinen sija.
upload_2019-10-4_0-23-19.png

Malli: Linglong Greenmax Winter Grip

Itselleni en kelpuuttaisi kiinalaisia talvirenkaita, en nastoja enkä kitkoja, vaikka kesällä kiinalaisilla mennäänkin. Itselle valitsisin nastoista Hankookin testimenestyjät ja kitkoista Sava Eskimo Icet - molemmat testimenestys-hinta-suhteen perusteella.

Täytyy kiertää siis kaukaa. Taitaa nuo Hankookit tulla kun niitä kehutaan. Minä kiitän.
 
Juu ja jostain syystä nastoilla "luistellaan" yli kolminkertaisesti kuolonkolareita verrattuna niiden edustukseen liikenteessä :kahvi:
Uutta tietoa talvirenkaista: Kitkarenkailla ajetaan huomattavasti vähemmän kuolonkolareita kuin nastarenkailla

Eiköhän (ainakin tilastojen mukaan) merkittävämpi vaara liikenteessä ole nastarengaskuskien kehnommat autot, harhaluulo pidosta ja nastarenkaiden suuri pidon muutos kulumisen myötä. Puhumattakaan pitoerotilanteista, jotka syntyvät etu- ja taka-akselien välille nastaulkoneman muutosten vuoksi.

Itse näen nastojen onnettomuusalttiudessa saman ilmiön kuin nelivedoissa: Nelikolla erittäin hyvä vetopito ja nastarenkaalla uskomus "rapisee = pitää" -mantraan luovat harhaluulon todellisuutta paremmasta jarrutuspidosta. Tästä seuraavat liian suuret tilannenopeudet, mikä puolestaan näkyy rumempina onnettomuuslukuina sekä nelikoilla että nastoilla.

Merkittävin ero näissä on siinä, että nelivedosta ei ole merkittävää haittaa muille tienkäyttäjille, mutta nastarenkaat pilaavat hengitysilman sekä pelkästään niiden vuoksi epämukavammaksi, pidoltaan & kestoltaan huonommaksi ja kalliimmaksi tehdyn asfaltin.

Kuten aiemmin ketjussa sanoinkin, itse ajelin aikaisemmin Nokian hakka kaseilla, mutta uuteen autoon hommasin kokeeksi testissä hopealle pärjänneet kitkat (Sava Eskimo Icet) ja tämän kokemuksen perusteella tähän talouteen ei tarvitse enää nastoja hankkia. :tup:
Lainaan itseäni toisesta ketjusta:
Kitkarenkaiden osuus on raportoitu vain lumisella tai jäisellä kelillä tapahtuneissa onnettomuuksissa. Kuivalla tai sulalla talvirenkaiden käyttöaikaan tapahtuneista onnettomuuksista ei renkaiden tyyppiä kerrottu. Lumisella tai jäisellä kelillä tapahtui 2017 vain 12 % onnettomuuksista, ja näistä onnettomuuksista kitkojen osuus oli 10 %. Jos onnettomuuksia olisi tapahtunut kitkoilla yksi enemmän, olisi osuus kasvanut yli 14 %:iin, eli kuten sanottua, tilastollinen voima on mitätön. Kaikista talvirenkailla ajetuista onnettomuuksista vuonna 2017 kitkarenkaiden osuus oli n. 15,4 %, eli huima yliedustus. Jälleen yksi enemmän nostaisi osuuden jo melkein 17 %:iin ja yksi vähemmän laskisi 14 %:iin.

VTT:n tutkimus pari vuotta takaperin päätyi täysin päinvastaiseen lopputulokseen: Jäisillä keleillä vuosina 2005–2012 oli 22% kuolemaan johtaneista onnettomuuksista "A-osallisia", eli niitä, joiden toiminnalla on arvioitu olleen suurin merkitys onnettomuuden syntymiselle. Alkutalven liukkauksilla luku oli vuosilta 1997–2012 mitattuna 32 %.

Mielenkiintoista on myös se, että VTT löysi vuosilta 2005–2012 marras–maaliskuulta 426 kuolemaan johtanutta onnettumuutta ja 1997–2004 532 onnettomuutta. Yhteensä siis 958. Ylen uutisoima OTI taas löysi vuosilta 2000–2017 vain 532 "talvirengasonnettomuutta". Tarkastelujakso oli siis 2 vuotta pidempi, mutta jotenkin onnettomuuksia oli vain puolet. Mitähän on jätetty tilastoista pois.
 
Tovi tuli pähkäiltyä, että valitseeko nastat vai kitkat. Lopputulos tilaukseen lähti kitkat Hankook Winter i*cept iZ2 W616 205/55R16.
 
Lainaan itseäni toisesta ketjusta:


VTT:n tutkimus pari vuotta takaperin päätyi täysin päinvastaiseen lopputulokseen: Jäisillä keleillä vuosina 2005–2012 oli 22% kuolemaan johtaneista onnettomuuksista "A-osallisia", eli niitä, joiden toiminnalla on arvioitu olleen suurin merkitys onnettomuuden syntymiselle. Alkutalven liukkauksilla luku oli vuosilta 1997–2012 mitattuna 32 %.

Mielenkiintoista on myös se, että VTT löysi vuosilta 2005–2012 marras–maaliskuulta 426 kuolemaan johtanutta onnettumuutta ja 1997–2004 532 onnettomuutta. Yhteensä siis 958. Ylen uutisoima OTI taas löysi vuosilta 2000–2017 vain 532 "talvirengasonnettomuutta". Tarkastelujakso oli siis 2 vuotta pidempi, mutta jotenkin onnettomuuksia oli vain puolet. Mitähän on jätetty tilastoista pois.

Mielestäni nastojen ehdotonta paremmuutta on kuitenkin vaikea todistaa. Parhaimmat nastat pitävät jäällä paremmin kuin parhaimmat kitkat, mutta parhaimmat kitkat pitävät jäällä nykyään jo yhtä hyvin, kuin kohtalaiset nastarenkaat. Minulle riittää se, että sillä heikoimmalla osa-alueellaan kitkat ovat alkaneet viime vuosina päästä tasoihin nastarenkaiden kanssa, jotta uskallan turvallisin mielin sellaisia ostaa. Tietenkin ne parhaat nastarenkaat ovat jäisellä pinnalla omalla tasollaan, mutta ei kitkoja voi oikein enää "liukkaiksi" sanoa. Sitten pitää sanoa liukkaiksi myös kaikkia kohtalaisia nastarenkaita. Kannattaa tutkia noita talvirengastestejä ihan vaikka viimeisen parin vuoden ajalta. Kitkojen arvosanat ovat olleet tasaisessa nousussa jääpidon kategoriassa jo useamman vuoden ajan.

Minä en henkilökohtaisesti anna kovin suurta arvoa noille onnettomuustilastot rengastyypeittäin-tilastoille. Kuten VTT tuossa raportissa itsekin toteaa, niin muuttujia on monta: auton turvavarusteet, renkaiden kunto, auton ikä, auton alustan kunto, kuskin ikä, kuskin kokemus, kuskin kunto jnejne. On varmaan mahdoton tehdä sellainen tutkimus, jossa voitaisiin noiden taustavaikuttajien osallisuus onnettomuuksiin missään määrin sulkea pois. Jäljelle jää vain suuren otannan ottaminen, mutta sekin on kaukana ongelmattomasta tutkimustavasta. Ajatus siitä, että noissa tilastoissa on 30v vanhoja, lähes ajokelvottomassa kunnossa olevia, autoja S-sarjan Mersujen rinnalla ja kuskeissa on piripäitä (huumekäyttäjiäkään ei suljettu tilastoista ulos) ja autoilun ammattilaisia, vie minusta mahdollisuuden mihinkään järkevään johtopäätösten tekoon tuolla tutkimuksen otannalla.

Pari haarukointia olisin itse tehnyt tutkimukseen:
- Vertaillaan hyväkuntoisia renkaita (riittävä pinta, oikeat paineet, riittävän tuoreet) autoissa, joissa on verrannolliset turvavarusteet
- Kuskeista nuorimmat, vanhimmat, huumekäyttäjät pois
- Tutkimusdata mielellään ainakin 2018 asti

Otanta jäisi pienemmäksi, mutta mielestäni tuolla saisi ainakin sellaiset johtopäätökset vedettyä, mitä tuollaiselta tutkimukselta toivoisin. Muuttujia toki jäisi taustalle, on esimerkiksi nokkakolarin tapauksessa aika vaikea sanoa, että onko toisesta autosta vaikka katkennut etujousi ennen vai jälkeen onnettomuuden, mutta sentään ei tarvitse miettiä, että kuinka paljon vanhusten, nuorten ja huumekäyttäjien kohonnut onnettomuusalttius vaikuttaa tilastoissa.
 
185/65R15 HANKOOK Ipike Rs2 W429 92T XL | www.rengas24.com

En vielä löytänyt halvemmalla. Tuolta taitaa lähteä. Vanteet vielä jostain. Aika jäätäviä eroja kyllä hinnoissa.

Onko yllä oleva ihan luotettava kauppa?
Tässä oli jotain missä on oltava tarkkana. Teksti "Nasta (ei ole tehdasnastoilla)" herättää ainakin minun epäilykset. Ettei vaan tulisi renkaat ilman nastoja.

Osahan tuollakin on tekstillä "Nasta (tehdasnastoitus)"
 
Muistelisin jonkun saaneen "nastarenkaat" ilman nastoja. Omalla rahalla sitten nastat. Ts. jättäkää kauppaan.
 
Jaahas eli etsintä jatkuu. Hankook I pike rs2. Renkaatvaihtoon.fi saisi n. 60€/kpl, mutta ilmoittaa, että heillä ei ole TPMS-järjestelmän tunnistimia varastossa. Saako nuo sitten muualta? Anteeksi tyhmä kysymys, mutta kuitenkin:D

E: Taidan tilaa renkaat ja vanteet asennuspalveluineen vannetukusta kun ei jaksaisi nähdä niin paljon vaivaa. Meneepä rahat Suomeen ja on tuolla ihan ok hinnat.

E2: Menee nykyään erikoiseksi. Tarvitsen ilmeisesti jotkut spessut venttiilit tms lisäksi ettei auto herjaa turhaa ilmanpaineista.
 
Viimeksi muokattu:
Tuohon nastojen ja nastattomien onnettomuusalttiuteen vaikuttanee myös selkeästi se, että liikenteessä valitettavasti näkee melko paljonkin vuosikymmenen, ellei jopa kahden ikäisiä nastarenkaita (käytössä asenteella: pintaa on ja jokunen nasta = on hyvät). Nastattomien käyttäjät todennäköisesti tiedostavat paremmin renkaiden kulumisen ja iän vaikutuksen renkaan ominaisuuksiin. Siksi niitä vuosituhannen alun kitkoja ei välttämättä enää näy käytössä.
 

Kyseisen puljun tj on sen luokan janari, että kehotan välttämään viimeiseen asti ihan periaatteesta.

möivät mm. vuosikausia noita Steyrtekin autonostimia, jotka asetettiin viranomaisen toimesta myyntikieltoon. Vannetukku ei kuitenkaan tuosta kiellosta välittänyt vaan jatkoi kauppaa kuten ennenkin tj:n uhriutuessa kaikesta mahdollisesta.
Vannetukku luonnollisesti myös kiisti kaiken ja väitti että nostimessa ei ole mitään vikaa.

https://konekansa.net/attachments/steyrtek_vannetukku_autonostimet_stm_kielto-pdf.35437/

Kertoo kaiken kyseisen puljun tj:n moraalista. Uusimpana tapauksena tosiaan tuo vakava työpaikkakiusaamisepäily.

Vannetukku on ollut julkisuudessa aikaisemminkin muun muassa oikeustaisteluistaan kilpailijayhtiö Nokian Renkaiden kanssa, vähäpukeisten naisten käyttämisestä markkinointiin ja viimeisimpänä työpaikkakiusaamisesta.

Samaan aikaan se on tehnyt tasaisesti noin 20 miljoonan euron liikevaihtoa hyvällä liikevoittoprosentilla.
 
Okei no. Jos tuo vannetukku laitetaan boikottiin. Mistä suosittelette laittaa renkaat + vanteet + mahdollinen asennus tilaukseen? Vai käynkö kysymässä euromasterilta ja vianorilta tarjousta. Paikallinen rengasmyynti jossa piti saada työpaikan puolesta alennusta oli 950€ (renkaat, vanteet, tpms ja työt). Suolainen hinta.

En kuitenkaan ihan joka lafkaa ehdi käymää lävitse kun tässä paljon muitakin rautoja tulilla :)
 
Okei no. Jos tuo vannetukku laitetaan boikottiin. Mistä suosittelette laittaa renkaat + vanteet + mahdollinen asennus tilaukseen? Vai käynkö kysymässä euromasterilta ja vianorilta tarjousta. Paikallinen rengasmyynti jossa piti saada työpaikan puolesta alennusta oli 950€ (renkaat, vanteet, tpms ja työt). Suolainen hinta.

En kuitenkaan ihan joka lafkaa ehdi käymää lävitse kun tässä paljon muitakin rautoja tulilla :)

Mistäpäin suomea pitäisi löytyä?

Useimmiten pienemmät ei-ketjuliikkeet tarjoaa parhaat hinnat ja mielellään sellaiset jotka toimii jostain vanhasta toimitilasta ei-niin paraatipaikoilla.

Jos miettii esim. vianoria tai euromasteria niin monesti ne on aika prameita kioskeja ja jostain se tilavuokra pitää kuitenkin repiä.
 
Mistäpäin suomea pitäisi löytyä?

Useimmiten pienemmät ei-ketjuliikkeet tarjoaa parhaat hinnat ja mielellään sellaiset jotka toimii jostain vanhasta toimitilasta ei-niin paraatipaikoilla.

Jos miettii esim. vianoria tai euromasteria niin monesti ne on aika prameita kioskeja ja jostain se tilavuokra pitää kuitenkin repiä.
Noissa vaan kannattaa olla varuillaan että saa tosiaan tuoreet renkaat. Tuollaisessa paikassa se varasto liikkuu hitaasti ja ne kumit on voinu seistä siellä varastossa jo aika pitkään.
 
Tässä oli jotain missä on oltava tarkkana. Teksti "Nasta (ei ole tehdasnastoilla)" herättää ainakin minun epäilykset. Ettei vaan tulisi renkaat ilman nastoja.

Osahan tuollakin on tekstillä "Nasta (tehdasnastoitus)"
On tosiaan erikoinen merkintä. Varmaan joku omatoimisesti nastoitettu versio. En todellakaan ostaisi noilla spekseillä, vaikka tuo liike muuten pätevä onkin (kaksi sarjaa olen sieltä tilannut).
 
Tähän aikaan on joka paikassa lehdet ja netti täynnä talvirengastarjouksia,sieltä kun selaa oman paikkakunnan tarjonnan niin hintataso selviää hyvin äkkiä.Halvimmat kiina ym.. merkittömät jättäisin kauppaan,varsinkin kun testeissä hyvin pärjännyttä Hankookkia ym.. vastaavia saa edullisesti.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 382
Viestejä
4 510 733
Jäsenet
74 358
Uusin jäsen
Lucas moilanen

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom