Talvirenkaat - yleisketju

Viestiketju alueella 'Autot ja liikenne' , aloittaja Kautium, 19.10.2016.

  1. SINN

    SINN

    Viestejä:
    51
    Rekisteröitynyt:
    27.10.2016
    Täytyi ostaa tälle vuodelle uudet nastat ja päädyin
    Hankook WINTER I*PIKE RS2 W429 205/60 R16 renkaaseen.
    Ei ole aikaisempaa kokemusta Hankookeista, mutta katsotaan kun ruuvaan ne alle kunhan talvi tulee.
    Volvo V70 autona ja otin tuon 60-profiilin kun pitäisi olla mukavampi kuin -55.

    Tutun myyjän kautta setti 350e ja paikallinen rengaspaja vanteille 50e

    Hyvän näköinen tuo kuvio on ja nastoja melkoisesti.
    Nastan malli on jännä, tuollainen torx. Saas nähä miten kestää kulutusta.
    Ajelen suurimmaksi osaksi maakuntateitä Nokian lähettyvillä. Kaupunkiajoa tottakai jonkin verran
     
  2. SINN

    SINN

    Viestejä:
    51
    Rekisteröitynyt:
    27.10.2016
    Sama mielipide Hakka 7sta. Lumella hyvä ajaa mutta asfaltilla venkoili. Vaikkakin rengaspaineet ok.

    Ajoin näillä muuten ulos :) nousi paksun loskakerroksen päälle ja sen jälkeen kuskista tuli matkustaja.
    Onneksi mentiin ojaan pehmeesti ettei autoon tullut mitään.
    En tiedä olisiko muu rengas pysynyt tiessä, mutta oli viimeinen Nokialainen talviratas jotka alle tulee.
     
  3. Luukkonen

    Luukkonen

    Viestejä:
    1 772
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Ei siinä varmaan olisi mikään rengas auttanut.
     
    plati ja M3TAL_L0RD tykkäävät tästä.
  4. jm82

    jm82

    Viestejä:
    4 579
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Ei varmasti mitkään renkaat auta tuollaisessa tilanteessa. Kerran myös ajoin auringon sulattamalta tieltä tuollaiseen paksuhkoon loskaan ylikovaa. Onneksi oli suora tie, eikä tarvinnut kääntää mihinkään suuntaan. ESP yritti jotain tehdä, mutta hetken auto oli täysin ohjauskyvytön.
     
  5. Z50

    Z50 hehe jöö

    Viestejä:
    245
    Rekisteröitynyt:
    16.10.2016
    Tuohon ei auta mikään muu kuin kapemmat renkaat, koska eivät nouse loskan päällä niin helposti. Toki liian kovassa vauhdissa ei siitä kapeammasta renkaastakaan ole apua.
     
  6. Kvarkki

    Kvarkki

    Viestejä:
    878
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Täytyy tunnustaa, että loskaluisussa on tullut kerran hitaasti valuttua ulos tieltä. Tappiota ei tullut kuin ylpeyden ja hinausauton nostoavun verran. Jälkikäteen pohdin, että olisko kaasulla saanut sen verran etuvetoista käännettyä, että ei olis ojaan asti mennyt. Toisaalta perussyy oli jo ylikova nopeus...Renkaina "vain halvimmat on tarpeeksi halvat" romutusta odottaneeseen autoon. Radio oli elektroniikan osalta auton teknisin vehje (Rellu 19).

    e: Viime talvena meinas R2:lla käydä hullusti, kun reippaan lumisateen jälkeen tien raja oli vähän hämärtynyt ja tie vietti ulospäin. Rystyset valkoisena kaasulla kynsin ylös, onneksi ei 50 metrin matkalle sattunut kiveä tai muuta ylläriä.
     
  7. kilroy1

    kilroy1

    Viestejä:
    186
    Rekisteröitynyt:
    30.05.2018
    Katselin noita Contin hintoja niin yllätti ett toss lähikaupassa ainakin Contin nastat ovat halvemmat kuin kitkat. Ja ihan peruskokoiset (195-15) maksoi 105,-/kpl niin ei oo edes kalliit.
     
  8. JiiTee

    JiiTee

    Viestejä:
    13
    Rekisteröitynyt:
    21.02.2018
    330e näytti olevan sarja michelin 205/55 r16 94t xl x-ice north 4 niin piti varata, kokemuksia sitten joulukuussa kun laitan alle. Nykyset GY ultragrip ice arcticit hyvät ekat 2talvea, kolmas talvi aikamoist luistelua jo. Hyvin kyllä kesti kulutusta näin eteläsuomen lumettomilla teillä, 35tkm ajettu ja vielä olis pintaa.
     
  9. Lassivv

    Lassivv Tukijäsen

    Viestejä:
    489
    Rekisteröitynyt:
    12.02.2017
    480€ paikallisesta liikkeestä Hankook pike Rs2 W429 225/45R17 XL tuli haettua. Ensiksi katselin viron yms tarjontaa, mutta olikin postit mukaan laskien sama kun haki tuosta paikallisesta liikkeestä. Katsotaan minkälaiset renkaat ovat.
     
  10. sm81

    sm81

    Viestejä:
    300
    Rekisteröitynyt:
    30.12.2017
    Miten on mahdollista saada noin halvalla kun esim kaerlankumi myy 195/65/15 450€ Ja 205/55/16 570€!?
     
  11. JiiTee

    JiiTee

    Viestejä:
    13
    Rekisteröitynyt:
    21.02.2018
    Venäjältä, käyn viikottain tankkaamassa niin siinä samalla ne tulee :) Edelliset kumit makso hyvän kurssin aikaan 260e asennettuna.. suomen hinta oli 600e asennettuna.
     
  12. MJay

    MJay

    Viestejä:
    145
    Rekisteröitynyt:
    18.10.2016
    Hankookin Winter i*Pike RS2 -sarja odottelee varastossa asennuttamista vanteille. Jos jollakin on tiedossa Helsingistä / Vantaalta joku hyvä (lue: halpa) paja, jossa nuo kävisi laittamassa vanteille, niin saa vinkata.
     
  13. pelittäjä

    pelittäjä

    Viestejä:
    131
    Rekisteröitynyt:
    18.10.2016
    Kannattaa myös kysellä paikalliselta ammattikoululta jos siellä laittaisivat vanteille. Ainakin meidän seudulla oli 25€ vanteille laitto ja 10€ alle. Ilmeisesti tavan rengasliikkeillä menee liiankin hyvin kun tuntuu että joku 80€ on ihan normi taksa vanteille laitosta ja tasapainotuksesta.

    Jos olisi itsellä mahdollisuus niin ostaisin kyllä välineet. Luulisi noilla hinnoilla kuolettavan aika nopsaan


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     
  14. Antti Alien

    Antti Alien

    Viestejä:
    570
    Rekisteröitynyt:
    05.11.2016
    Ei se tee renkaista parempia, että niillä useimmiten pysyy juuri ja juuri tiellä. Hiljaisemmat varmasti, mutteivät paremmat. Renkaat ylipäätään kannattaisi ostaa sitä 0,5 % varten. Joskus se prosentin puolikas ei olekaan liukas mäki vanhempien pihassa, vaan esimerkiksi toinen kitkoilla kylkeen luisteleva auto, ja suojatietä ylittävä jalankulkija sen liukkaan mäen varrella.
     
  15. Walla

    Walla

    Viestejä:
    661
    Rekisteröitynyt:
    11.11.2016
    Kannattaa ehkä jättää nastoilla ja kesärenkaillakin se ajelu muille, jos omilla taidoilla pysyy kitkoilla vain juuri ja juuri tiellä. En minäkään ymmärrä miksi jotkut haluavat rouhia asvaltiot pilalle korviahuumaavaa ulinaa kuunnelle, aiheuttaen samalla hengitystiesairauksia muille, mutta josko jätetään tämä liioiteltu ei-suosikkityypin parjaaminen tähän ja jatketaan asialinjalla?

    Se 0,5% voi olla myös ne kevään viimeiset mustat jäät, kun minulla on vielä kitkat alla monen vaihdettua jo nastoista kesäkumeihin.

    Pihoista täytyy kyllä sanoa, että itse joudun kyllä paljon ennen kun auton kanssa on kitkoilla mitään ongemaa hiekotushommiin ihan vaan sen takia, ettei jalan pääse pystyssä autolle. Tähän asti on kyllä keväiset "vettä sileän jään päällä" mökkitiet selvitty hyvillä kitkoilla ongelmitta perille, vaikka tottakai hyvä nasta on noissa olosuhteissa parempi.
     
    plati tykkää tästä.
  16. Tellervo

    Tellervo

    Viestejä:
    627
    Rekisteröitynyt:
    19.10.2016
    Jos renkaat ostaa 0,5% varten, kannattaa luultavasti investoida kapeisiin renkaisiin, ettei käy niin kuin tässä:

     
  17. Super Hessu

    Super Hessu

    Viestejä:
    277
    Rekisteröitynyt:
    29.09.2017
  18. Antti Alien

    Antti Alien

    Viestejä:
    570
    Rekisteröitynyt:
    05.11.2016
    Lueskelin juuri tuota tutkimusta, ja siinä näytti olevan oletuksena, että kitkarenkaat eivät tuottaisi lainkaan pienhiukkaspäästöjä. Näin ei tokikaan ole, vaan kumpikin rengastyyppi rouhii asfalttia mm. irtokivien avulla. Vuodelta 2005 olevassa pääkaupunkiseudun kuntien tutkimuksessa hiekoitus vaikutti niin paljon, että kitkat nostivat ilmaan enemmän pienhiukkasia 300 g/m^2 hiekoitetulla tiellä kuin nastat hiekoittamattomalla. Samalla hiekoitusmäärällä ero renkaiden välillä oli kolmasosan luokkaa ja kapeni hiekoituksen lisääntyessä. Lisäksi kitkoista irtosi merkittävästi enemmän rengasmateriaalia.
     
  19. Antti Alien

    Antti Alien

    Viestejä:
    570
    Rekisteröitynyt:
    05.11.2016
    Ei se kitkarengas pidä yhtään kesärengasta paremmin jäällä kun keli on nollassa. Kevään kelit ovat muutenkin yleensä lähinnä märkää asfalttia, jolla sekä kesä- että nastarengas pitävät huomattavasti paremmin kuin kitka.
     
  20. jm82

    jm82

    Viestejä:
    4 579
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Kyllä kitka on paljon parempi jäällä kuin onneton kesärengas. Kitkan kumiseoskin on niin pehmeää ja runkokin suht löysä.

    Kesärenkaaksihan kitka on kyllä todella huono, mutta silloin muutenkin käytetään oikeita kesärenkaita.
     
  21. lnaukkar

    lnaukkar

    Viestejä:
    396
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Tämä on täysin väärin. Tietysti tilanne pahimmillaan voi olla että molemmilla luisutaan ojaan, mutta sitä ennen eroa on erittäin paljon.
     
    jjs, Gekko Kamen, tuoppi´ ja 2 muuta tykkäävät tästä.
  22. Ano123

    Ano123

    Viestejä:
    21
    Rekisteröitynyt:
    03.10.2018
    Sanokaas tyhmälle naiselle kun minulla on nastat ja kaikki on kiinni kumissa eikä yhtään irti ja uraakin on kuin uudessa mutta nastojen päät on kaikki kulunut kumin tasoon? Vieläkö näillä voi ajaa hyvissä mielin?
     
  23. Kvarkki

    Kvarkki

    Viestejä:
    878
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Näkemättä hankala arvioida, mutta jos ne nastat ovat painuneet täysin sinne renkaan sisään, niin eihän se enää kovin hyvä juttu ole. Ilmeisesti ei ihan uudet renkaat ole kyseessä? Ajaa toki voi aina, mutta pidon määrä on sitten eri asia... Jos vielä joudut makselemaan nykyisiä kirskurihintoja renkaanvaihdosta ja rengaskoko on pienehkö (15/16), niin voisi tietty olla paikallaan päivittää satsi uuteen. Itse vaihtaen ei maksa kuin vaihdon vaivan, jos kokeilee miten pitää ja varautuu siihen, että ei välttämättä pidä.

    e: Jos alat valokuvaamaan, niin rengaspinta olisi hyvä näkyä sellaisessa(kin) kulmassa, että näkee selvästi miten paljon nasta tulee ulospäin (jos tulee),
     
  24. Sonic Empire

    Sonic Empire

    Viestejä:
    259
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Minulla on täsmälleen sama tilanne foordissani. Nykyisissä talvirenkaissa olisi reilusti pintaa jäljellä, mutta nastat ovat kuluneet sileiksi. Renkaat ovat jotkin Continentalin. Jo viime katsastuksessa mainittiin, että ensi kerralla ei enää mene läpi.
     
  25. lospolloshermanos

    lospolloshermanos

    Viestejä:
    54
    Rekisteröitynyt:
    02.08.2017
    Renkaan iälläkin on merkitystä pitoon.
     
  26. Tembba

    Tembba

    Viestejä:
    25
    Rekisteröitynyt:
    18.10.2016
    Kävin tänään ostamassa nuo Michelinin kitkat jotka olivat tuossa TM:n testissä, ainakin ensituntuma verrattuna entisiin Nokian R2 on huomattavasti parempi. Renkaat ovat paljon jämäkämmät kuin nuo lölleröt nokialaiset! Katsellaan mitä tapahtuu lumien tultua.
     
    Diaz\ tykkää tästä.
  27. smicke

    smicke

    Viestejä:
    319
    Rekisteröitynyt:
    02.11.2016
    Nyt on niin laadutonta että pääsit ihan ignoreen.
     
    jjs tykkää tästä.
  28. Diaz\

    Diaz\

    Viestejä:
    5 635
    Rekisteröitynyt:
    16.10.2016
    Mikä tarkka malli ja koko? Hyvä tietää seuraaja omille R2:lle.
     
  29. Walla

    Walla

    Viestejä:
    661
    Rekisteröitynyt:
    11.11.2016
    Juu, eli talvirenkaat voi kieltKiitos kun vahvistit, ettet tiedä renkaista mitään.
     
  30. Antti Alien

    Antti Alien

    Viestejä:
    570
    Rekisteröitynyt:
    05.11.2016
    Nokian renkaiden mukaan jarrutusmatka 50 km/h:stä jäällä kitkarenkailla kelin lähestyessä nollaa kasvaa pakkaskelin 45 metristä 60 metriin. Huonommilla kitkarenkailla jarrutusmatka alkaa lähes 60 metristä pitävämmälläkin jäällä. Liikenneturvan mukaan kesärenkailla jarrutusmatka jäällä 50 km/h:stä on 64 metriä. Mikä tässä nyt oli täysin väärin?
     
  31. Diaz\

    Diaz\

    Viestejä:
    5 635
    Rekisteröitynyt:
    16.10.2016
    Kaksi täysin eri testiä kenties?
     
    Super Hessu tykkää tästä.
  32. Tembba

    Tembba

    Viestejä:
    25
    Rekisteröitynyt:
    18.10.2016
    Mallihan oli Michelin x-ice XI-3 koossa 205/55/16.
     
    Diaz\ tykkää tästä.
  33. Sonic Empire

    Sonic Empire

    Viestejä:
    259
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    En löytänyt Liikenneturvan sivuilta tämmöistä väitettä. Olisiko linkkiä tuohon jarrutusmatkan esittämiseen?
     
  34. Kvarkki

    Kvarkki

    Viestejä:
    878
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Tätäkö testiä käytit? Pysähtymismatka Antaa väittämäsi 64 m tuloksen, mutta ei siinä kyllä kesärenkaista missään puhuta yhtään mitään.

    Googlella pari osumaa:
    Hullu ajaa kesärenkailla lumella - katso mitä jarrutusmatkalle tapahtuu
    Talvirenkaiden jarrutusmatkat jäällä / Nokian Renkaat
    Ei kesää talven keskelle – näin huonosti kesärenkaat toimivat talvikelissä

    Onhan se nyt aivan päivänselvä juttu, että kesärenkaat eivät toimi ollenkaan talvella :facepalm:

    e: Tuo liikenneturvan viritelmä on tosiaan suuntaa antava. Jäällä 120 km/h antaa jarrutusmatkaksi 370 m. Ei se nyt kuitenkaan ihan...
    e2: Testin lisätiedoista siis löytyy info, että laskentaan käytetään numeerisia hidastuvuuksia, jotka jollain hattuvakiolla on arvottu. Renkailla ei ole osuutta eikä arpaa yhtälössä.
     
  35. Super Hessu

    Super Hessu

    Viestejä:
    277
    Rekisteröitynyt:
    29.09.2017
    Renkaat voidaan hylätä, koska nastat ovat kuluneet/ei irronneet epätasaisesti??
     
  36. Antti Alien

    Antti Alien

    Viestejä:
    570
    Rekisteröitynyt:
    05.11.2016
    No eivät tietenkään. Et kai nyt kuvitellut, että ehdotan kesärenkaita kitkojen tilalle? Sanoin, että lämpimällä ne toimivat erityisen paskasti jäällä, ja siksi on turha keulia kitkarenkaiden käyttämisellä kevätkeleillä. Pitoa ei ole.

    Sen sijaan ehdotan kitkoista kesärenkaisiin vaihtamista mahdollisimman nopeasti keväällä, kun keli on plussalla ja tiet märkiä. Silloin kesärenkaat pitävät paljon paremmin kuin kitkat. Nastarenkailla ei sen suhteen ole kiirettä, sillä nekin pitävät kohtuullisesti märällä.
     
  37. Tellervo

    Tellervo

    Viestejä:
    627
    Rekisteröitynyt:
    19.10.2016
    Kun asiasta tunnut tietävän, niin kerro muillekin miksi nastarenkaassa olisi parempi pito kuin kitkarenkaassa märällä lämpimällä kelillä?
     
  38. Walla

    Walla

    Viestejä:
    661
    Rekisteröitynyt:
    11.11.2016
    Niin, ainoa ongelma, että esittämäsi faktat eivät pidä paikkaansa, kuten jo moneen kertaa yllä tuli esiin (ja ihan maalaisjärjelläkin pitäisi tajuta, että jos kesärenkaat olisivat samalla tasolla kuin hyvät kitkat tai edulliset nastarenkaat, niin talvirenkaita eii olisi olemassakaan) Kitkarenkaan pito nollakelissä jäällä on moninkertaisesti parempi kuin kesärenkaan.

    Jarrutusmatkassa erot renkaiden välillä nimenomaan kasvavat mitä lämpimämmälle mennään, koska sitä liukkaampi se pinta on kaikille renkaille ja sitä enemmän ne jääpito-ominaisuudet korostuvat. Suurin etu nastasta kitkaan verrattuna on nollakeleillä tai plussalla sileällä jäällä jossa on vesipatka päällä. Jossain 30 asteen pakkasella karhealla jäällä sillä kesärenkaallakin alkaisi varmaan pärjäämään.

    Sen sijaan ohuilla mustilla jäällä keväällä kitka voi pitää jopa paremmin kuin nasta:
    "Aalto-yliopiston tutkimustiedon mukaan hyvä kitkarengas pitää asfaltin päälle kertyneellä kirkkaalla jäällä jopa paremmin kuin nastarengas."
    Analyysi: Nastarengas on lääke, jonka haittavaikutukset ovat suuremmat kuin tauti, johon se tepsii
    Se nyt on sanomattakin selvää, että kesärenkaaseen verraten ero on jo valtava, riippumatta siitä kumpi talvirengastyyppi sitten nipin napin noissa olosuhteissa voittaa.

    Joillakin tuntuu vaan olevan käsitykset kitkarenkaista olevan jostain 80-luvulta.
     
    Viimeksi muokattu: 11.10.2018
    Kidov ja aapelih tykkäävät tästä.
  39. Antti Alien

    Antti Alien

    Viestejä:
    570
    Rekisteröitynyt:
    05.11.2016
    Yllä on siitä, miten huonosti kesärenkaat toimivat talvikelissä. Olen täysin samaa mieltä asiasta. Se ei vain liity keskusteluun millään tavalla, koska kyse oli kevätkelistä, jossa suurimmalla osalla olisi jo kesärenkaat alla.

    30 asteen pakkaset ovat nimenomaan niitä, joilla kitkat alkavat toimia yhtä hyvin kuin nastat. Jos pitäisi veikata, arvaisin kesärenkaiden kovettuvan noissa pakkasissa niin pahasti, etteivät ne pitäisi lainkaan. Tähän asiaan tuo ei kuitenkaan liity mitenkään.

    Kannattaisi ehkä lukea tekstit, joihin viittaa. Yle viittaa tuossa omaan uutiseensa, jossa ei sanallakaan puhuta mitään sen suuntaistakaan, jota tuossa lainatussa pätkässä esitetään. Siellä tutkija esittää, että voitaisiin ehkä kehittää kitkarenkaat, jotka voisivat ehkä pitää asfaltin päällä olevalla olevalla jääkerroksella hyvin, jos rengaskuvio nappaisi pinnassa olevasta "mikroskooppisen pienestä karheudesta" kiinni. Homma on siis vain mielikuvituksen tasolla. Nokoan renkaiden teknisen asiakaspalvelun päällikkö ei ota kantaa jääpitoon, mutta huomauttaa, että jos haluttaisiin käyttää kitkoja alkusyksyllä ja myöhään keväällä rikkomatta pehmeää rengasta, pitäisi kehittää keskieurooppalaisten ja pohjoismaisten kitkojen välimuoto, joka sekin väistämättä pitäisi vielä nykykitkojakin heikommin talvikeleillä.

    Ilmeisesti myös rengasvalmistajalla itsellään :cool:

    Koska kitka pehmenee, mutta nastarengas ei. Tätä asiaa on käsitelty aiemmin tässä threadissa, mutta en nyt jaksa alkaa kaivelemaan vanhoja viestejä kännykällä.
     
  40. 3AHG

    3AHG

    Viestejä:
    55
    Rekisteröitynyt:
    27.01.2017
    Nyt oli työautoon ilmestyny uudet hakkapeliitta 8 renkaat, saapa verrata uudempiin 9 hakkoihin. Toki täysin erilainen auto kyseessä, mutta ehkä jotain tuntumaa voi verrata :geek:
     
  41. renee

    renee

    Viestejä:
    35
    Rekisteröitynyt:
    24.10.2017
    Kannattaa ottaa huomioon, että kyseisen rengasvalmistajan (Nokian) tuloksesta suuri osa perustuu nastallisten talvirenkaiden myyntiin...
     
  42. Brejk

    Brejk

    Viestejä:
    83
    Rekisteröitynyt:
    19.10.2016
    Onko normaalia, että renkaat toimitetaan ilman nastoja? Tilasin Hankookin IPiket 1001 renkaasta ja niissä ei ollut nastoja paikallaan, eikä mukana muutenkaan. Aikaisemmin kun oon nastarenkaita tilannut, niin kyllä niissä on nastat ollu kiinni.
     
  43. Chaos

    Chaos

    Viestejä:
    41
    Rekisteröitynyt:
    18.10.2016
    Ainakaan tällä hetkellä kokoluokassa 225/50r17 ei ole tarjolla kuin kitkakumia hankookilta kyseisessä puljussa. Ja ei ole normaalia normaali liikenteeseen, että nastakumista puuttuu nastat jo uutena.
     
  44. jm82

    jm82

    Viestejä:
    4 579
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Joutuu varmaan palauttamaan. Sivuilla näkyy ainakin se nastan kuva, niin kyllä ne nastat silloin kuuluisi olla.

    ---

    Laitoin Formula Ice 2014 nastat alle. Nastat oli vielä suht hyvät ja pintaa jotain 7-8mm. En lisännyt painetta, mutta eteen tuli 2.5 ja taakse 2.2 bar.
     
  45. Chaos

    Chaos

    Viestejä:
    41
    Rekisteröitynyt:
    18.10.2016
    Mitä lukee renkaan kyljessä ja pystytkö pistämään kuvaa kulutuspinnasta? Ettei vaan olis nämä
    HANKOOK WINTER I*CEPT

    Mikä nastan kuva?
     
  46. jm82

    jm82

    Viestejä:
    4 579
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
  47. Tellervo

    Tellervo

    Viestejä:
    627
    Rekisteröitynyt:
    19.10.2016


    Tuosta aihetta sivuava dokumentti, josta käy ilmi kuinka Nokian Renkaat pyrkii keskittymään nastarengasbisnekseen kaikkien talvirenkaiden sijaan.
     
  48. tuplaweeberit

    tuplaweeberit

    Viestejä:
    277
    Rekisteröitynyt:
    08.04.2017
    Michelinin kitkassa kannattaa ottaa huomioon että ovat sohjossa todella onnettomat. Ainakin 2012 vm renkaissa oli tämä heikkous,muutenhan nuo on erittäin pätevät kumit.
     
  49. Brejk

    Brejk

    Viestejä:
    83
    Rekisteröitynyt:
    19.10.2016
    IMG_20181012_202145705.jpg IMG_20181012_202118380.jpg
    Varmaan ne pitää palauttaa. Harmi vaan, kun ei taida enää noita olla siellä oikeassa koossa.
     
  50. Tembba

    Tembba

    Viestejä:
    25
    Rekisteröitynyt:
    18.10.2016
    Hyvä tietää, voisi kuitenkin kuvitella että 6 vuodessa olisi jonkin sortin kehitystä tapahtunut :D