Talvirenkaat - yleisketju

Jakaisin ennemmin rannikkoon vs. sisämaahan. Tosin rannikollakaan ei ole päätiet jäässä, kun suolaa on niin maan perhanasti. Tosiasiassa maksimaalista jääpitoa tarvitsee hyvin harvoin ellei nyt sitten satu asumaan jonkun korpipätkän päässä, missä ei ole kunnon kunnossapitoa tielle.
Harvassa tosiaan ne asfaltti ja hiekkatiet jotka on ihan jäässä, koska niitä ei suolata ollenkaan. Nekään ei aina ole niin liukkaita teitä, kun vaan ehtivät hiekoittaa sen jäätikköisen tien. Toki nastoillakin on syytä ajaa hiljaa ja varovasti, jos eksyy tuollaiselle tielle, kun on vielä sopivasti liukas lämpötila.

Mustaa jäätä taas voi olla ilmeisesti ympäri suomea, riippuen vuodenajasta. Lumiselle tielle taas tapaa kulua ikävät ajourat. Urat tasoittuu hyvällä tiekarhulla, jos sellaisia vielä löytyy.
 
Ei se suola teitä sulana pidä kuin muutamille pakkasasteille. Kyllä suomessa pääasiassa jääteillä ajetaan lappia lukuunottamatta.
Pitää varmaan paikkaansa. Mutta hyvän tienhoidon takia nuo tiet on silti tosi pitäviä. Ainoastaan pienemmät sivutiet on kunnolla paksussa jäässä ja paljon liukkaampia.
 
Ei se suola teitä sulana pidä kuin muutamille pakkasasteille. Kyllä suomessa pääasiassa jääteillä ajetaan lappia lukuunottamatta.
Harvassa on ne päivät, kun on sekä reilusti pakkasta ja koko tien pinnalta jäätä vähänkään liikennöidyillä ja suolatuilla teillä. Puhtaat asfalttiurat siinä on jäljellä 95 % ajasta.
 
Aika harvalla se päätie suoraan kotipihan haarasta lähtee ja jatkuu määränpäähän. Eikä sitä suolaakaan enää läheskään siinä määrin kylvetä, kuin takavuosina.

Kyllä minä väittäisin, että joulukuusta maaliskuulle ajetaan 90% jääpinnalla.
Et ole tainnut paljon Etelä-Suomessa liikkua?
 
Oman kokemuksen mukaan tuota 1-tietä sahatessa on kitkoilla pärjännyt ihan hyvin. Viime talvena alla oli Nokian Hakkapeliitta R2 joissa talven jälkeen oli pintaa enää 4 mm, eikä kertaakaan tullut tunne että renkaista olisi pito karkaamassa vaikka päivittäin sitä n. 100km ajettiin. Ainut missä liukkaus tuntui oli nuo muutamat liikenneympyrät jotka kiillottuvat liukkaiksi ja niissä ei kyllä pidä edes nastarengas kunnolla.

Tänään tuli nuo Continentalit ja kunhan saan vanteille ne vielä niin kai ne pitää alle hieroa. Eipähän pääse talvi yllättämään.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Pari päivää viime talvena oli 1-tiellä ihan saamarin liukasta. Nopeutta oli tiputettu ja varoitukset pyöri tauluissa. Pari ulosajoa. Muuten sai ajella puhdasta asfalttibaanaa.
 
Aika selvältä voittajalta vaikuttaisi tuo Hankook Winter I'Pike Rs2, kun 225/45R17 koossa katselee. Ja vielä kun TM testin 3paikka ja Tuulilasin 1paikka tullu renkaalle niin ei tuolla pahasti metsään voi mennä. Hinta tuolta revlining:ltä melkein sama mitä pinnattu maksaa täällä Suomessa.

Iso kiitos tuosta rehviring -vinkistä, yksi asia sieltä mietityttää postitus kohdalla lukee ilmaiset, mutta Google -kääntäjä Suomennus sivuilla kääntelee hieman siihen suunta että toimitus ilmainen 1-3päivää viroon. Vai onko sitten joku käännös virhe.

Erittäin edulliset on kyllä jos vielä ilmaisilla posteilla:
Hankook winter i*pike RS2 (W429) uusi nastarengas Hankook-ilta - Rehviring.ee

Nämä jäisi noin 113€/kpl hintaan. Nokia, Contti, Michelin ajaa 150-220€/kpl hintaan eikä ole näkyvästi paremmin pärjännyt testeissä. Pito olisi itselle tärkein lumella ja jäällä, loppu arvostus voisi mennä vaikka hiljaisuuden puolelle. Jos vielä parempia paikkoja tilata tai tietoa tuosta toimituskulu asiasta niin otetaan kiitoksin vastaan.
 
Itse huomasin huomattavaa liukkautta viime talvea kitkoilla: kiillotetuissa risteyksissä, kerran parkkipaikalla jossa märkä peilijää ja ihmisetkin kaatuili ympäriinsä. Suurin osa talveahan meinikin märkää asfalttia jurnuttaessa
 
Aika selvältä voittajalta vaikuttaisi tuo Hankook Winter I'Pike Rs2, kun 225/45R17 koossa katselee. Ja vielä kun TM testin 3paikka ja Tuulilasin 1paikka tullu renkaalle niin ei tuolla pahasti metsään voi mennä. Hinta tuolta revlining:ltä melkein sama mitä pinnattu maksaa täällä Suomessa.

Iso kiitos tuosta rehviring -vinkistä, yksi asia sieltä mietityttää postitus kohdalla lukee ilmaiset, mutta Google -kääntäjä Suomennus sivuilla kääntelee hieman siihen suunta että toimitus ilmainen 1-3päivää viroon. Vai onko sitten joku käännös virhe.

Erittäin edulliset on kyllä jos vielä ilmaisilla posteilla:
Hankook winter i*pike RS2 (W429) uusi nastarengas Hankook-ilta - Rehviring.ee

Nämä jäisi noin 113€/kpl hintaan. Nokia, Contti, Michelin ajaa 150-220€/kpl hintaan eikä ole näkyvästi paremmin pärjännyt testeissä. Pito olisi itselle tärkein lumella ja jäällä, loppu arvostus voisi mennä vaikka hiljaisuuden puolelle. Jos vielä parempia paikkoja tilata tai tietoa tuosta toimituskulu asiasta niin otetaan kiitoksin vastaan.
Laita tarjouspyyntö postituksineen Suomeen.
Itsellä maksoi kolmen rengassarjan postitus kotiovelle about 40e, niin veikkaan sinun pääsevän vähemmällä.
 
Laita tarjouspyyntö postituksineen Suomeen.
Itsellä maksoi kolmen rengassarjan postitus kotiovelle about 40e, niin veikkaan sinun pääsevän vähemmällä.

Kiitoksia vinkistä. Mitäs tuonne kannattaa loruilla suomea vai lontoota? Voisi kaverin saada samaan tilaukseen niin samalla kysyy senkin vaihtoehdon.
 
Iso kiitos tuosta rehviring -vinkistä, yksi asia sieltä mietityttää postitus kohdalla lukee ilmaiset, mutta Google -kääntäjä Suomennus sivuilla kääntelee hieman siihen suunta että toimitus ilmainen 1-3päivää viroon. Vai onko sitten joku käännös virhe.
Klikkaa ostoskorissa Viroon ja takaisin Suomeen niin päivittyy nuo Suomi toimitushinnat ( Posti toimipisteeseen 30 € ja kotiin 40€ ).
 
Kiitoksia vinkistä. Mitäs tuonne kannattaa loruilla suomea vai lontoota? Voisi kaverin saada samaan tilaukseen niin samalla kysyy senkin vaihtoehdon.
Kirjoittelin suomeksi ja englanniksi samat rimpsut kun mietin samaa kuin sinäkin.

Kaveri vastasi täydellisellä suomenkielellä takaisin. :D
Eli suomeksi vain.

Eiköhän paketti tule edullisemmaksi mitä enemmän sieltä ostaa. :tup:
 
Rehviring.ee tippui omalta listalta pois, kun nettisivu tarjosi kahdelle sarjalle 80 euron rahtikuluja. Halvimmaksi tuli tänä vuonna tilata kitkat rengas24.com:ista, nastat riekko.eu:sta ja vanteet wheeloutlet.com:ista. Rengas24 toimi ainakin viime vuonna hyvin.
 
Viimeksi muokattu:
Ajan päivittäin tre-hml-tre väliä noin 40tkm vuodessa, enkä muista että viime talvena olisin nähnyt jäistä tietä kuin kotona parkkipaikalla. Kävelytiet sitten onkin eri asia.

t. kitkakuski
Onko tämä nyt sitä keskimääräistä parempien kitkakuskien olosuhteet huomioonottavaa ja ennakoivaa ajoa, kun ei edes tiedä ajaneensa liukkaalla tiellä? o_O
 
Mulla on autossa talvirenkaat alla vielä, auto siis seissyt tuolta alkukeväästä saakka. Nyt kuitenkin katsastuksen määräaika tulee umpeen. Onko mahdollista käydä katsastuttamassa nuo alla, vaikka näihin kylmiin öihin vedoten (etelässä..) vai pitääkö vaihtaa alle nuo kesänakit?
 
Mulla on autossa talvirenkaat alla vielä, auto siis seissyt tuolta alkukeväästä saakka. Nyt kuitenkin katsastuksen määräaika tulee umpeen. Onko mahdollista käydä katsastuttamassa nuo alla, vaikka näihin kylmiin öihin vedoten (etelässä..) vai pitääkö vaihtaa alle nuo kesänakit?

Voit käydä vaikka juhannuksena katsastamassa nastoilla kunhan eioo sekarengastus ja kumit ovat lailliset.
 
Voit käydä vaikka juhannuksena katsastamassa nastoilla kunhan eioo sekarengastus ja kumit ovat lailliset.
Nuo ehdot täyttyy kyllä. Tarviiko mun perustella tuota asiaa mitenkään, miksi katsastetaan noilla renkailla? Ilmeisesti nastarenkaita ei saisi käyttää ennen 1.11 kuitenkaan.
 
Nuo ehdot täyttyy kyllä. Tarviiko mun perustella tuota asiaa mitenkään, miksi katsastetaan noilla renkailla? Ilmeisesti nastarenkaita ei saisi käyttää ennen 1.11 kuitenkaan.
Ei tarvitse perustella. Muuten ei saa ajaa, mutta katsastukseen saa ajaa kesällä talvirenkailla ja talvella kesärenkailla.

Katsastukseen saa ajaa myös liikennekäytöstä poistetulla autolla, kun vaan muistaa varata ajan katsastukseen. Mutta täytyy ajaa lyhyintä mahdollista reittiä asemalle.
 
Tuo katsastusajan umpeen meneminen ei haittaa, jos et sitä autoa kuitenkaan käytä. Voithan sä käydä sen auton sit katsastamassa kun otat sen käyttöön.
 
Tuo katsastusajan umpeen meneminen ei haittaa, jos et sitä autoa kuitenkaan käytä. Voithan sä käydä sen auton sit katsastamassa kun otat sen käyttöön.
Tuolloin seuraava katsastuskin siirtyy eteenpäin, eli hyötyä vähäsen on.

Ainut että silloin auto on ajokiellossa, jos ei mene ekalla katsastuksesta läpi.
 
Tässä pari kuvaa kaksi talvea ajetuista Triangle Icelinkeistä.
omRZh5M.jpg

TXm9s7J.jpg
 
Tässä pari kuvaa kaksi talvea ajetuista Triangle Icelinkeistä.
omRZh5M.jpg

TXm9s7J.jpg

Ei olis kilometrejä heittää mitä ajettu, kunhan pääsen kotiin, niin voin paiskata kuvan talven ajetuista renkaista ja ei todellakaan näytä tuolta, takana ~35tkm. Ajot pääosin itä-suomen lumisista keleistä läpi keski-suomen suolattujen teiden rannikon jäisiin polkuihin ja takaisin.
 
Tässä pari kuvaa kaksi talvea ajetuista Triangle Icelinkeistä.
omRZh5M.jpg
Tekeekö valo kepposet vai onko tuosta vasemmanpuoleisen oikeasta reunasta irronnut pala?

Muuten ainakin minun on aika paha sanoa kuvasta renkaiden kunnosta muuta kuin karkea arvio milleistä. Nastojen tylstyminen (nastarenkaista) ja lamellien kovettuminen se ongelma yleensä on ja kumpikin tuntuu enemmän kuin näkyy. Tai no, toki sen näkee onko nastat pysynyt kiinni.
 
Viimeksi muokattu:
Tekeekö valo kepposet vai onko tuosta vasemmanpuoleisen oikeasta reunasta irronnut pala?

Muuten ainakin minun on aika paha sanoa kuvasta renkaiden kunnosta muuta kuin karkea arvio milleistä. Nastojen tylstyminen (nastarenkaista) ja lamellien kovettuminen se ongelma yleensä on ja kumpikin tuntuu enemmän kuin näkyy. Tai no, toki sen näkee onko nastat pysynyt kiinni.
Vettä siinä on renkaassa. Eipä kuva tosiaan paljon kerro, mutta ei ole oikein muutakaan konstia arvioida kuntoa alle laitettaessa. Nastat ovat varmasti pyöristyneet mutta näissä olikin aika matalat nastat jo uutena. Mutta pintaa riittää :D
 
Ei olis kilometrejä heittää mitä ajettu, kunhan pääsen kotiin, niin voin paiskata kuvan talven ajetuista renkaista ja ei todellakaan näytä tuolta, takana ~35tkm. Ajot pääosin itä-suomen lumisista keleistä läpi keski-suomen suolattujen teiden rannikon jäisiin polkuihin ja takaisin.
En oo valitettavasti pistänyt ylös kilometrejä mutta voisin vähän laskeskella suuntaa.
E: näillä ajettu lähinnä Pohjois-pohjanmaalla.
 
En oo valitettavasti pistänyt ylös kilometrejä mutta voisin vähän laskeskella suuntaa.
E: näillä ajettu lähinnä Pohjois-pohjanmaalla.

Noi talvet ei oikein kerro mitään, ennen reissuhommia mullakin tuli kokonaiset 7tkm vuoteen ja noista varmaan 2tkm talveen.
 
Pistäisin kuvan n. 12tkm ajetuista Nokian 8 -renkaista, joista nastat ovat lähteneet kävelemään, mutta ne ovat hotellissa nyt.

Pitää katsoa, että ostanko kitkat heti kauden alkuun vai ajelenko noilla. Nastoja ei kyllä mulle tule, nämä tulivat autonvaihdon myötä.

Kitkoista voisi sanoa sen verran, että jos kitkoilla on liukasta, niin silloin myös nastoilla on liukasta, eli eivät ne nastat kesää tee. Omat ajot ovat vieläpä lähes poikkeuksetta sulaa asfalttia (valtateitä ja pääkaupunkiseutua), niin mukavuus ylivoimaista kitkoilla.

Goodyear UG Ice 2 vokn suositella ja samat varmaan tulee hankittua, ellei sitten Contit.
 
Pistäisin kuvan n. 12tkm ajetuista Nokian 8 -renkaista, joista nastat ovat lähteneet kävelemään, mutta ne ovat hotellissa nyt.
Lähtikö sinulla vai oliko tuollaiset?

Kyllä nastat saa irti vaikka 20km ajoreissulla (muistan kerran yhtä reissua kun tuli puolihuolimattomasti nostetua nopeus yhdessä MV6 Omegassa >180km/h talvella ja alkoi kuulostaman siltä kuin joku olisi ampunut konekiväärillä koteloihin... :D ).
 
Lähtikö sinulla vai oliko tuollaiset?

Kyllä nastat saa irti vaikka 20km ajoreissulla (muistan kerran yhtä reissua kun tuli puolihuolimattomasti nostetua nopeus yhdessä MV6 Omegassa >180km/h talvella ja alkoi kuulostaman siltä kuin joku olisi ampunut konekiväärillä koteloihin... :D ).
Mulla lähti, renkaat olivat käytännössä uudet, kun autoa vaihdoin. Mitään sikaa en ajanut, toki motarilla meni joskus päälle 120km/h, mutta sellaista perusajoa eikä mitään kanttailua.

Laitoin palautettakin Nokian renkuloille ja pyysivät lähettämään renkaat tutkittavaksi, mutta eipä ole tullut lähetettyä...en meinaan usko, että sieltä mitään hyvitystä tulisi.

Tarkemmin kun muistelen, niin taisi olla vain yksi etupyörä, josta nastat olivat kadonneet, siksi epäilin jotain valmistusvirhettä. Mutta joo, pointti lähinnä siinä, että kitkoja kannattaa ainakin kokeilla, ero nastoihin ei meinaan ole mikään huikea.
 
Viimeksi muokattu:
Noi talvet ei oikein kerro mitään, ennen reissuhommia mullakin tuli kokonaiset 7tkm vuoteen ja noista varmaan 2tkm talveen.
No niin, laskeskelin vähän. Pelkistä työajoista jos ajatellaan että nuo ovat olleet sen 6kk alla (lokakuu - maaliskuu) tulee noin 16 tkm. Tuohon muut ajot päälle niin ajomäärä on lienee suunnilleen 22 tkm, +- 5 tkm. Noin niin kuin suunnilleen.
No eiköhän näidenkin vaihtoa pidä jo miettiä tämän talven jälkeen. Kovettuu kumi ilman kilometrejäkin.
 
Itsellä kanssa ollut pari talvea nämä alla ja jopa vissiin samassa koossa. Ajokokemuksena semmoinen, että lumella tuntuu liukkailta, jäällä ok ja asfaltilla tuntuu vähän muljuvan alle. Ei ole kulunut oikein mihinkään ja kaikki nastat tiptop-kunnossa, tosin kilsoja ei ole kovin paljoa tullut. Ajot on myös olleet pk-seudun talvessa.

Tässä pari kuvaa kaksi talvea ajetuista Triangle Icelinkeistä.
omRZh5M.jpg

TXm9s7J.jpg
 
Itsellä kanssa ollut pari talvea nämä alla ja jopa vissiin samassa koossa. Ajokokemuksena semmoinen, että lumella tuntuu liukkailta, jäällä ok ja asfaltilla tuntuu vähän muljuvan alle. Ei ole kulunut oikein mihinkään ja kaikki nastat tiptop-kunnossa, tosin kilsoja ei ole kovin paljoa tullut. Ajot on myös olleet pk-seudun talvessa.
Erittäin hyvin kuvattu! Asfaltilla ajettaessa 0 asteen tuntumassa näillä on tosiaan tällainen leijuva tuntuma, ei kovin positiivisessa mielessä. Tuntuu että ajokäytös paranee paljon kun tulee oikea talvi eli jäätä ja pakkasta.
 
No niin, laskeskelin vähän. Pelkistä työajoista jos ajatellaan että nuo ovat olleet sen 6kk alla (lokakuu - maaliskuu) tulee noin 16 tkm. Tuohon muut ajot päälle niin ajomäärä on lienee suunnilleen 22 tkm, +- 5 tkm. Noin niin kuin suunnilleen.
No eiköhän näidenkin vaihtoa pidä jo miettiä tämän talven jälkeen. Kovettuu kumi ilman kilometrejäkin.

Ei noi kuvissa kovin pahalta näytä ajomäärään nähden, joten noita vois ehkä harkita ittellekkin. Edelliset olleet Nokialaisia HakkaR, Hakka8 ja HakkaR2 ja tuossa järjestyksessä. Mitään muuta huonoa noista ei ole sanottavana, kuin mielestäni kulutuskestävyys, ehkä auto, reitti ja ajotyyli vaikuttaa sen verran paljon, että minun ajossa pääosin maantiellä noi ei kestä. Renkaat alla sanotaan lokakuun puolivälistä huhtikuun loppuun +- pari viikkoa mopemmista päistä.
 
Ikävä kyllä tuntuu, että noiden nastatriangeleiden huono testitulos eräässä mediassa johtui nimenomaan henkilökemioista. Tietäjät tietää taustat.

Kantsii kyllä muistaa, että noi on suoraan kopioidut ja parannetut versiot siitä tietystä nokiasta, joten ei varmasti uusimille renkaille pärjää. Mutta jos hinta on hyvä niin miksei näitäkin ostais.
 
Ikävä kyllä tuntuu, että noiden nastatriangeleiden huono testitulos eräässä mediassa johtui nimenomaan henkilökemioista. Tietäjät tietää taustat.

Kantsii kyllä muistaa, että noi on suoraan kopioidut ja parannetut versiot siitä tietystä nokiasta, joten ei varmasti uusimille renkaille pärjää. Mutta jos hinta on hyvä niin miksei näitäkin ostais.
Meinaat, että Test World väärensi testitulokset (paikalla olleiden Vannetukun edustajien huomaamatta) ja vaaransi koko busineksensä mediaan henkilökemioiden takia? Eiköhän se nyt vaan ole huonompi rengas.

Jos hyvän renkaan teko olisi niin helppoa, että ostetaan satsi merkkirenkaita ja kopioidaan ne, niin eiköhän kaikki kiinankumitkin olisi Contin, Misukan ja Nokian tasoa joka testissä. Se ei vaan ole ihan niin yksinkertaista.

Varmasti Triaglella pärjää, kuten muillakin halppiksilla, mutta lyyjän vääräksi todistetut väitteet että olisi sama saati paranneltu kuin Nokian oliko nyt H7 on kyllä todistettu höpöhöpöksi.
 
Kantsii kyllä muistaa, että noi on suoraan kopioidut ja parannetut versiot siitä tietystä nokiasta
Voitko vielä täsmentää mistä Nokianista nuo ovat suorat kopiot? Triangle Icelink kuvio ei mielestäni täsmää Hakkapeliitta 5, 7 eikä 8.

Sehän meni niin, että pari nokian inssiä lähti tuonne Trianglelle piirustusten kanssa. Tästä sitten muutama taho sai itkupotkuraivarit ja pakko inttää, että kumeilla ei tee yhtään mitään.
Mielenkiintoista, tuotahan voi pitää jo yritysvakoiluna mikä on erittäin vakava asia. Kaapataan sisäistä tietoa ja hyödynnetään sitä omaan käyttöön. On eri asia kopioida tuote kaupan hyllyltä "reverse engineeringillä", kuin lähteä firmasta vieden mukanaan piirustuksia (mitkä oletettavasti ovat myös alkuperäisen firman oikeudellista omaisuutta). Ettei vaan olis tornihuhuja :P

Minusta kyllä tuntuu että Trianglet ovat oikeasti huonot eikä siinä selittely auta jos ei testissä pärjää. Oli (huonot) kopiot tai ei, alkuperäistä vastaavat eivät silti ole.
 
Voitko vielä täsmentää mistä Nokianista nuo ovat suorat kopiot? Triangle Icelink kuvio ei mielestäni täsmää Hakkapeliitta 5, 7 eikä 8.


Mielenkiintoista, tuotahan voi pitää jo yritysvakoiluna mikä on erittäin vakava asia. Kaapataan sisäistä tietoa ja hyödynnetään sitä omaan käyttöön. On eri asia kopioida tuote kaupan hyllyltä "reverse engineeringillä", kuin lähteä firmasta vieden mukanaan piirustuksia (mitkä oletettavasti ovat myös alkuperäisen firman oikeudellista omaisuutta). Ettei vaan olis tornihuhuja :p

Minusta kyllä tuntuu että Trianglet ovat oikeasti huonot eikä siinä selittely auta jos ei testissä pärjää. Oli (huonot) kopiot tai ei, alkuperäistä vastaavat eivät silti ole.
Kyllähän siitä oikeuttakin käytiin ja tuomio annettiin
 
On kai päässyt jo unohtumaan iteltä sit. Löytyykö oikeudesta dataa mikä oli lopputulema? Google ei löytänyt mitään...
 
Niin siis, tuulilasin testissä ei pärjää.. Käyttäjäkokemukset sitten jotain muuta. Ei noi nyt mitkään parhaat renkaat ole, mutta ei mitkään huonoimmatkaan.
 
Niin siis, tuulilasin testissä ei pärjää.. Käyttäjäkokemukset sitten jotain muuta. Ei noi nyt mitkään parhaat renkaat ole, mutta ei mitkään huonoimmatkaan.
Se ei ollut Tuulilasin testi vaan Testworldin puolueeton testi, joka tehtiin Vannetukun valvonnassa. Mittaustulokset on täysin selvät vaikkei Tuulilasin raportaasia siitä uskoisikaan: Nuo ei ole lähelläkään samaa luokkaa kuin Hakka 7, saati sitten nykyiset huippukumit (Hakka7 on sekin halppis nykyään). Samaa luokkaa kuin muutkin kiinanhalppikset, ja tuskin edes niissä paras.

Käyttäjäkokemukset taas ei kerro renkaasta kauheasti, joillekin riittää, että on musta ja suurinpiirtein pyöreä + halpa niin on huippu.

Se jos renkaaseen liittyy vielä jotain yritysvakoilua tai muuta hämäräperäistä ei ainakaan plussaa ole. Mielummin ostaisin jonkun Linglongin halpaa kiinankumia etsii.
 
Se ei ollut Tuulilasin testi vaan Testworldin puolueeton testi, joka tehtiin Vannetukun valvonnassa. Mittaustulokset on täysin selvät vaikkei Tuulilasin raportaasia siitä uskoisikaan: Nuo ei ole lähelläkään samaa luokkaa kuin Hakka 7, saati sitten nykyiset huippukumit (Hakka7 on sekin halppis nykyään). Samaa luokkaa kuin muutkin kiinanhalppikset, ja tuskin edes niissä paras.

Käyttäjäkokemukset taas ei kerro renkaasta kauheasti, joillekin riittää, että on musta ja suurinpiirtein pyöreä + halpa niin on huippu.

Se jos renkaaseen liittyy vielä jotain yritysvakoilua tai muuta hämäräperäistä ei ainakaan plussaa ole. Mielummin ostaisin jonkun Linglongin halpaa kiinankumia etsii.
Olisikin mielenkiintoista nähdä myös muissa testeissä Icelinkit. Tuullilasin testi tuli melkein heti sen jälkeen kun olin jo tilannut renkaat :D
 
Olisikin mielenkiintoista nähdä myös muissa testeissä Icelinkit. Tuullilasin testi tuli melkein heti sen jälkeen kun olin jo tilannut renkaat :D
Norjalaiset on testannut ja tiivistelmä oli että halpa kiinanrengas, joka märällä asvaltilla hyvä, mutta jäällä ja lumella testin huonoimpia:
https://translate.googleusercontent.com/translate_c?depth=1&hl=fi&ie=UTF8&nv=1&prev=_t&rurl=translate.google.fi&sl=no&sp=nmt4&tl=en&u=https://www.motor.no/tester/vinterdekk/2017/triangle-icelink/
 
Norjalaiset on testannut ja tiivistelmä oli että halpa kiinanrengas, joka märällä asvaltilla hyvä, mutta jäällä ja lumella testin huonoimpia:
https://translate.googleusercontent.com/translate_c?depth=1&hl=fi&ie=UTF8&nv=1&prev=_t&rurl=translate.google.fi&sl=no&sp=nmt4&tl=en&u=https://www.motor.no/tester/vinterdekk/2017/triangle-icelink/

Eiköhän toikin kohta selitetä huonoista henkilökemioista johtuviksi.. :D Kuka nyt norskien kanssa ees haluais tulla toimeen..
 
Norjalaiset on testannut ja tiivistelmä oli että halpa kiinanrengas, joka märällä asvaltilla hyvä, mutta jäällä ja lumella testin huonoimpia:
https://translate.googleusercontent.com/translate_c?depth=1&hl=fi&ie=UTF8&nv=1&prev=_t&rurl=translate.google.fi&sl=no&sp=nmt4&tl=en&u=https://www.motor.no/tester/vinterdekk/2017/triangle-icelink/
Kiitos! On siis linjassa Tuulilasin kanssa. Ja Hankook on edelleen kärjen tuntumassa. Toisessa autossa on nuo ja ovat oikein mainion oloiset.
Yokohama on yllättävän ylhäällä. Yhdessä autossa oli Yokohamat, ne olivat aivan kauheat ajettavat. Hyvä että tiellä pysyi ja pitoa ei ollut juuri ollenkaan. Ilmeisesti kehitystä on tapahtunut aika paljon.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 390
Viestejä
4 489 665
Jäsenet
74 151
Uusin jäsen
Malik

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom