Talvirenkaat - yleisketju

Sehän meni niin, että pari nokian inssiä lähti tuonne Trianglelle piirustusten kanssa. Tästä sitten muutama taho sai itkupotkuraivarit ja pakko inttää, että kumeilla ei tee yhtään mitään.

Maahantuoja kritisoi rengastestiä: Käytettiin "leikkinopeutta"

Kohutulos Tuulilasin rengastestissä: Triangle IceLink floppasi | Tuulilasi
Tuuliasi testautti renkaat maahantojan kritiikin jälkeen uudelleen myös korkeammilla nopeuksilla, tulosten pysyessä samoina.
 
Juuri meni alle uudet Contin VikingContact 7:t koossa 215/55-16. Kesärenkaan jälkeen toki hieman pehmeämpi ja hitaampi reagoimaan, mutta menee maantiellä kuitenkin vakaan oloisesti. Todella hiljainen ainakin nyt uutena. Jospa näillä pari talvea pärjäis.
20181006_091151.jpg
 
Juuri meni alle uudet Contin VikingContact 7:t koossa 215/55-16. Kesärenkaan jälkeen toki hieman pehmeämpi ja hitaampi reagoimaan, mutta menee maantiellä kuitenkin vakaan oloisesti. Todella hiljainen ainakin nyt uutena. Jospa näillä pari talvea pärjäis.
20181006_091151.jpg

Ovat tosi hiljaiset ainakin 1 talven kulutettuinakin. Kesärenkaat tuntuvat melukoneilta, täytyy etsiä hiljaisempaa kesäkumia..
 
R3 tuli nyt eilen alle, melutaso laski ainakin Primacy 4:een verrattuna selvästi, muuten ei vielä kokemuksia juuri ole kuin että mustat ja pyöreät. R2 on IMO hyvä, joten tuskin tuo huonompi on.
Capture2.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Itellä on vielä Hakka R2 ja hyvät tuntuvat olevan. En olisi itse ostanut kitkoja, mutta tulivat auton mukana niin päädyin kokeilemaan. Oon tykännyt ja tuntuu ettei nastarenkaisiin tarvi enää palata :lol:
 
Itellä on vielä Hakka R2 ja hyvät tuntuvat olevan. En olisi itse ostanut kitkoja, mutta tulivat auton mukana niin päädyin kokeilemaan. Oon tykännyt ja tuntuu ettei nastarenkaisiin tarvi enää palata :lol:

Tuttu kuvio, näin itsekin päädyin kitkarenkaiden maailmaan. Aina ennen nastoilla menty, mutta auton mukana tuli kitkat, ja nastoihin tuskin enää on paluuta. On kitkat vaan niin mukavat ajaa suurimman osan ajasta, että ei nastojen rapinoita paljoa kaipaa. Toki oikein liukkaat vesijääkelit täytyy ottaa varovasti, mutta niin ne täytyy nastoillakin huomioida.
 
Ei tainnut tätä Tuulilasin testiä vielä täällä olla?

tsyBncz.png

Tuollaiset aivan uudet Goodyear UltraGripit tulivat auton mukana ja odottelevat yhä asennusta. Eiköhän noilla ihan mukavasti ajele, kun melkein aina aiemmin ajanut vähintään pari talvea ajetuilla nastoilla.

Kerran oli vähän aikaa alla samanlaiset GT Radialit kuin testissä aivan uutena ja voi kyllä yhtyä arvosteluun. Pito oli olematon jäällä ja loskaisella maantiellä vesisateella oli oikeasti pelottava ajaa vetelyn takia, vaikka alla oli uusi ja iso Passat kaikilla turvavarusteilla. Meteli oli aika karua myös ja kuulosti siltä, että joku laakeri mennyt. Muutaman vuoden vanhat Hakkapeliitta 7:t tulivat tilalle ja nekin pitivät valtavasti paremmin.
 
Onko Nokian Hakkapeliitta 9 melun suhteen parantunut selvästi edeltäjästään vai vetääkö nuo hatusta arviot? Tänään peräjälkeen koettuna toisessa Hakkapeliitta 8 ja toisessa Hankookit. Nokialaiset selvästi hiljaisemmassa autossa alla ja sisälle kantautuu ärsyttävä vollotus kun Hankookin renkaissa varsin miellyttävä äänimaailma. Hankookeja en tässä yritä myydä kenellekään mutta ihmettelen suuresti Tuulilasin "porukan meluisin" arviota.
 
Onko Nokian Hakkapeliitta 9 melun suhteen parantunut selvästi edeltäjästään vai vetääkö nuo hatusta arviot? Tänään peräjälkeen koettuna toisessa Hakkapeliitta 8 ja toisessa Hankookit. Nokialaiset selvästi hiljaisemmassa autossa alla ja sisälle kantautuu ärsyttävä vollotus kun Hankookin renkaissa varsin miellyttävä äänimaailma. Hankookeja en tässä yritä myydä kenellekään mutta ihmettelen suuresti Tuulilasin "porukan meluisin" arviota.
Nokialla on varmaan patentti tolle vollotukselle,on ollut aina hakkapeliitan tavaramerkki,varmaan se vollotus lisää pitoa ainakin epäilen että vaikuttaa testipitoon :rofl:
 
Nokialla on varmaan patentti tolle vollotukselle,on ollut aina hakkapeliitan tavaramerkki,varmaan se vollotus lisää pitoa ainakin epäilen että vaikuttaa testipitoon :rofl:
Siltä se välillä tuntuu kun katselee näitä suomalaisia rengastestejä. Vollotuksella saadaan parempi pito :D Vakavasti ottaen onhan Hakkapeliitat aina olleet varma valinta mutta tuo korkeataajuksinen äänikin on valitettavasti aina läsnä. Pitkällä matkalla todella rasittava kuunnella autossa joka muuten olisi hiljainen.
 
Eikös nuo meluarvosan tule ihan dB-mittauksista, jolloin äänen mielyttävyys ei ole kriteeri (paitsi ehkä dBA painotuksien verran).
Lisäksi siinä on tietysti eroja mitä taajuuksia mikäkin auto blokkaa parhaiten, joten ainahan nuo on pienellä varauksella, mutta antavat kuitenkin hyvin suuntaa.

Itse en kyllä ole Noksuja mitenkään äänekkäänä kokenut, pikemminkin päinvastoin. Olkoonkin, että oma kokemus on etupäässä kitka- ja kesärengaspuolelta. Nastoista tosin Hakka 7 on testattu auton mukana tulleena, ja ei sekään minusta erityisen äänekäs ollut. Kovettuneet Nordman 5:t tosin lähti yhdestä aiemmasta kärrystä aika vikkelään kierrätykseen juurikin äänen takia, mutta pistin enemmänkin iän kuin mallin piikkiin.
 
Nokian perisynti on "vollotus" tietyllä nopeudella. Hakka7:ssa omassa koossa osui mukavasti 80-90 km/h väliin. Siihen vielä löllö runko päälle. Oli muuten viimeiset ostetut Noksut tähän talouteen :tup: Uudemman auton mukana tuli R2:t, jotka kohta nekin ovat tiensä päässä.

e: Onnistuin sitten jotenkin missaamaan nuo kaikki muut kommentit vollotuksesta. Noh, enpähän ole kuvitellut ongelmaa :)
 
no eipä toi Nokia ainakaan uusimmassa teknarin nastatestissä mikään paras ollu..
 
Itsellä R2:ssa eniten ärsytti tuo löysä runko. Tuntui että vaikka kuinka oli painetta renkaassa niin tietty löysä fiilis oli kuitenkin kokoajan läsnä.

Porukoilla oli A6:sen alla jotkut Keski-Euroopan continentalit eikö niissä ollut tuosta tietoakaan ja sen kokemuksen perusteella tuli itsekin tilattua nuo uudet continentalit


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Onko täällä kokemuksia seuraavista budjettiluokan kitkarenkaista

Landsail winter lander
Triangle SnowLink
Linglong greenmax winter ice I-15

Olen katsellut noita vaihtoehtoina uusiksi talvirenkaiksi. 225/50r17 koosa olisivat melkein puolet halvempia kuin merkkirenkaat. Aiemmn on tullut ajeltua useampi talvi ongelmitta autoni mukana tulleilla Pirellin Sottozero- eurokitkoilla. Noiden kiinarenkaiden pitäisi olla ainakin huomattavasti parempia (ainakin 2016 tm testissä Landsail oli) kuin eurokitkojen talviominaisuuksiltaan, joten uskon selviäväni noilla ongelmitta talvesta, vaikka kalliimmat pohjoismaiset kitkat olisivatkin parempia. Olisiko suosituksia, mitkä noista kannattaisi valita? Voi ehdotella myös muita hyväksi havaittuja budjettiluokan renkaita.
 
Itsellä R2:ssa eniten ärsytti tuo löysä runko. Tuntui että vaikka kuinka oli painetta renkaassa niin tietty löysä fiilis oli kuitenkin kokoajan läsnä.

Porukoilla oli A6:sen alla jotkut Keski-Euroopan continentalit eikö niissä ollut tuosta tietoakaan ja sen kokemuksen perusteella tuli itsekin tilattua nuo uudet continentalit
Mulla on sattuneista syistä ollut käytössä sekarengastus. Contin 6:t kun laittoi eteen, niin ohjaustuntuma parani hemmetisti. Ei sen puoleen, että R2: mitkään Hakka7:t olisi olleet, mutta ero oli selvä ja kiistattomasti Contin hyväksi. Melusta en pysty paljoa sanomaan, kun käytin ko. parin loppuun. N. 3 mm kohdalla molemmat ovat hirveitä katujyriä ja alkaa jo tuntumakin olla epämääräinen. Silti hiljaisiempia kuin kovettunut Michelin Energy Saver :beye:

e: Rengaskoko 215/60/10 99(V/H?)
 
Formula Ice (by Pirelli) nastarenkaat tuli hankittua viime keväänä koossa 215/55/16. Tämä koko oli ensiasennusrenkaina aikoinaan autossa, joten halusin saman koon vaikka onkin selvästi kalliimpi verrattuna yleisempään myytyyn kokoon 205/55/16. Käyttökokemusta ei tosin ole vielä metriäkään, kun tulee alle vasta täksi talveksi. Ostin tarkoituksella 2015 paistetut, kun oli 30% alennuksessa. Kilometrejä tulee talvella kaksi tai kolme tuhatta :rolleyes:
 
Nokialaiset on kyllä yliarvostetuin merkki. Faija kyseli Toyotaan 225/70/17 koossa talvirenkaita ja melkein jokaisessa sanottiin että älä osta nokialaisia ja itse sanoin samaa, 900€ makso misukan nastalliset.

Omassa autossa nokialaiset ja auto vetelee joka urassa, kiihdytyksessä ja jarrutuksessa luistaa koko ajan ja mutkissa tuntuu että lähtee perä alta kun auto velloo niin paljon, johtuu varmaan tuosta renkaan löysästä rungosta, mutta seuraavat renkaat ei ole nokialaiset.
 
Kertoisitko tarkemmin mikä nokian malli kyseessä? Itselle tuli autokaupan myötä tuliterät hakkapeliitta 9 nastakumit, kunhan lumet tulee niin pääsee testaamaan. Aiemmin on ollut alla hakka 7, oli kieltämättä toisinaan äänekäs mutta itseä ei haitannut. Hakka r2 oli pari talvea myös, tuosta ei ollut pahaa sanottavaa, jäällä luonnollisesti ei ollut nastojen veroinen.
 
No...
Itselläni on 235/50/18" Hakka 8 pallerot raskaan nelivedon alla, eikä niistä ole kyllä mitään negatiivista sanottavaa. Hyvin pitävät ja ovat kestäneet yllättävän hyvin kilometreja siihen nähden, että samassa ajassa on jo toinen sarja kesärenkaita puolivälissä.

Ehkä näissä haukuissa ja kehuissa on usein myös kyse tietyn rengasmallin ja koon kombinaatiosta ja miten se sopii kuhunkin autoon.

Ei sinänsä, että Nokialaisia erityisesti suosin. Nyt tulee 2. autoon alle Contin nastattomat seiskat koossa 205/55/16". Ja kummankin kesärenkaat ovat Goodyarilta.
 
Kertoisitko tarkemmin mikä nokian malli kyseessä? Itselle tuli autokaupan myötä tuliterät hakkapeliitta 9 nastakumit, kunhan lumet tulee niin pääsee testaamaan. Aiemmin on ollut alla hakka 7, oli kieltämättä toisinaan äänekäs mutta itseä ei haitannut. Hakka r2 oli pari talvea myös, tuosta ei ollut pahaa sanottavaa, jäällä luonnollisesti ei ollut nastojen veroinen.

Jos tämä oli mulle niin nokia hakka 7, lumella ja jäällä pito ihan normaalia muihin verrattuna, mutta asfaltilla ajo aivan perseestä.
 
Vuoden verran vielä ajattelin nykyisillä nokia R2 kitkoilla ajella, mutta olen jo vähän etukäteen katsellut talvirenkaita. Continentalit tuntuu olevan molemmissa laatumerkki. Ikuisuusongelma vaan tuntuu olevan se kitka vai nastat kysymys. Vanhempien pihatie on kevyesti alamäkeen viettävä pätkä joka jäätyy aina talvisin. Muualla on pärjätty, mutta tuolla jäisellä pätkällä kitkoilla ei vaan tee mitään ja jään jumiin.

Eli 99.5% ajasta kitkat on paremmat mutta silti ne nastat vähän polttelee. Ärsyttävää :D
 
Säkki kevytsoraa takakonttiin? Meidän talon liittymä on jyrkähkö pikkupätkä, jonka yläpäässä t-risteys tielle. Kitkoilla on menty huolellisen hiekoituksen kera.
 
Täytyi ostaa tälle vuodelle uudet nastat ja päädyin
Hankook WINTER I*PIKE RS2 W429 205/60 R16 renkaaseen.
Ei ole aikaisempaa kokemusta Hankookeista, mutta katsotaan kun ruuvaan ne alle kunhan talvi tulee.
Volvo V70 autona ja otin tuon 60-profiilin kun pitäisi olla mukavampi kuin -55.

Tutun myyjän kautta setti 350e ja paikallinen rengaspaja vanteille 50e

Hyvän näköinen tuo kuvio on ja nastoja melkoisesti.
Nastan malli on jännä, tuollainen torx. Saas nähä miten kestää kulutusta.
Ajelen suurimmaksi osaksi maakuntateitä Nokian lähettyvillä. Kaupunkiajoa tottakai jonkin verran
 
Jos tämä oli mulle niin nokia hakka 7, lumella ja jäällä pito ihan normaalia muihin verrattuna, mutta asfaltilla ajo aivan perseestä.

Sama mielipide Hakka 7sta. Lumella hyvä ajaa mutta asfaltilla venkoili. Vaikkakin rengaspaineet ok.

Ajoin näillä muuten ulos :) nousi paksun loskakerroksen päälle ja sen jälkeen kuskista tuli matkustaja.
Onneksi mentiin ojaan pehmeesti ettei autoon tullut mitään.
En tiedä olisiko muu rengas pysynyt tiessä, mutta oli viimeinen Nokialainen talviratas jotka alle tulee.
 
Sama mielipide Hakka 7sta. Lumella hyvä ajaa mutta asfaltilla venkoili. Vaikkakin rengaspaineet ok.

Ajoin näillä muuten ulos :) nousi paksun loskakerroksen päälle ja sen jälkeen kuskista tuli matkustaja.
Onneksi mentiin ojaan pehmeesti ettei autoon tullut mitään.
En tiedä olisiko muu rengas pysynyt tiessä, mutta oli viimeinen Nokialainen talviratas jotka alle tulee.

Ei siinä varmaan olisi mikään rengas auttanut.
 
Ajoin näillä muuten ulos :) nousi paksun loskakerroksen päälle ja sen jälkeen kuskista tuli matkustaja.
Onneksi mentiin ojaan pehmeesti ettei autoon tullut mitään.
En tiedä olisiko muu rengas pysynyt tiessä, mutta oli viimeinen Nokialainen talviratas jotka alle tulee.
Ei varmasti mitkään renkaat auta tuollaisessa tilanteessa. Kerran myös ajoin auringon sulattamalta tieltä tuollaiseen paksuhkoon loskaan ylikovaa. Onneksi oli suora tie, eikä tarvinnut kääntää mihinkään suuntaan. ESP yritti jotain tehdä, mutta hetken auto oli täysin ohjauskyvytön.
 
Sama mielipide Hakka 7sta. Lumella hyvä ajaa mutta asfaltilla venkoili. Vaikkakin rengaspaineet ok.

Ajoin näillä muuten ulos :) nousi paksun loskakerroksen päälle ja sen jälkeen kuskista tuli matkustaja.
Onneksi mentiin ojaan pehmeesti ettei autoon tullut mitään.
En tiedä olisiko muu rengas pysynyt tiessä, mutta oli viimeinen Nokialainen talviratas jotka alle tulee.
Tuohon ei auta mikään muu kuin kapemmat renkaat, koska eivät nouse loskan päällä niin helposti. Toki liian kovassa vauhdissa ei siitä kapeammasta renkaastakaan ole apua.
 
Täytyy tunnustaa, että loskaluisussa on tullut kerran hitaasti valuttua ulos tieltä. Tappiota ei tullut kuin ylpeyden ja hinausauton nostoavun verran. Jälkikäteen pohdin, että olisko kaasulla saanut sen verran etuvetoista käännettyä, että ei olis ojaan asti mennyt. Toisaalta perussyy oli jo ylikova nopeus...Renkaina "vain halvimmat on tarpeeksi halvat" romutusta odottaneeseen autoon. Radio oli elektroniikan osalta auton teknisin vehje (Rellu 19).

e: Viime talvena meinas R2:lla käydä hullusti, kun reippaan lumisateen jälkeen tien raja oli vähän hämärtynyt ja tie vietti ulospäin. Rystyset valkoisena kaasulla kynsin ylös, onneksi ei 50 metrin matkalle sattunut kiveä tai muuta ylläriä.
 
Katselin noita Contin hintoja niin yllätti ett toss lähikaupassa ainakin Contin nastat ovat halvemmat kuin kitkat. Ja ihan peruskokoiset (195-15) maksoi 105,-/kpl niin ei oo edes kalliit.
 
330e näytti olevan sarja michelin 205/55 r16 94t xl x-ice north 4 niin piti varata, kokemuksia sitten joulukuussa kun laitan alle. Nykyset GY ultragrip ice arcticit hyvät ekat 2talvea, kolmas talvi aikamoist luistelua jo. Hyvin kyllä kesti kulutusta näin eteläsuomen lumettomilla teillä, 35tkm ajettu ja vielä olis pintaa.
 
480€ paikallisesta liikkeestä Hankook pike Rs2 W429 225/45R17 XL tuli haettua. Ensiksi katselin viron yms tarjontaa, mutta olikin postit mukaan laskien sama kun haki tuosta paikallisesta liikkeestä. Katsotaan minkälaiset renkaat ovat.
 
330e näytti olevan sarja michelin 205/55 r16 94t xl x-ice north 4 niin piti varata, kokemuksia sitten joulukuussa kun laitan alle. Nykyset GY ultragrip ice arcticit hyvät ekat 2talvea, kolmas talvi aikamoist luistelua jo. Hyvin kyllä kesti kulutusta näin eteläsuomen lumettomilla teillä, 35tkm ajettu ja vielä olis pintaa.

Miten on mahdollista saada noin halvalla kun esim kaerlankumi myy 195/65/15 450€ Ja 205/55/16 570€!?
 
Venäjältä, käyn viikottain tankkaamassa niin siinä samalla ne tulee :) Edelliset kumit makso hyvän kurssin aikaan 260e asennettuna.. suomen hinta oli 600e asennettuna.
 
Hankookin Winter i*Pike RS2 -sarja odottelee varastossa asennuttamista vanteille. Jos jollakin on tiedossa Helsingistä / Vantaalta joku hyvä (lue: halpa) paja, jossa nuo kävisi laittamassa vanteille, niin saa vinkata.
 
Hankookin Winter i*Pike RS2 -sarja odottelee varastossa asennuttamista vanteille. Jos jollakin on tiedossa Helsingistä / Vantaalta joku hyvä (lue: halpa) paja, jossa nuo kävisi laittamassa vanteille, niin saa vinkata.

Kannattaa myös kysellä paikalliselta ammattikoululta jos siellä laittaisivat vanteille. Ainakin meidän seudulla oli 25€ vanteille laitto ja 10€ alle. Ilmeisesti tavan rengasliikkeillä menee liiankin hyvin kun tuntuu että joku 80€ on ihan normi taksa vanteille laitosta ja tasapainotuksesta.

Jos olisi itsellä mahdollisuus niin ostaisin kyllä välineet. Luulisi noilla hinnoilla kuolettavan aika nopsaan


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Eli 99.5% ajasta kitkat on paremmat mutta silti ne nastat vähän polttelee. Ärsyttävää :D
Ei se tee renkaista parempia, että niillä useimmiten pysyy juuri ja juuri tiellä. Hiljaisemmat varmasti, mutteivät paremmat. Renkaat ylipäätään kannattaisi ostaa sitä 0,5 % varten. Joskus se prosentin puolikas ei olekaan liukas mäki vanhempien pihassa, vaan esimerkiksi toinen kitkoilla kylkeen luisteleva auto, ja suojatietä ylittävä jalankulkija sen liukkaan mäen varrella.
 
Kannattaa ehkä jättää nastoilla ja kesärenkaillakin se ajelu muille, jos omilla taidoilla pysyy kitkoilla vain juuri ja juuri tiellä. En minäkään ymmärrä miksi jotkut haluavat rouhia asvaltiot pilalle korviahuumaavaa ulinaa kuunnelle, aiheuttaen samalla hengitystiesairauksia muille, mutta josko jätetään tämä liioiteltu ei-suosikkityypin parjaaminen tähän ja jatketaan asialinjalla?

Se 0,5% voi olla myös ne kevään viimeiset mustat jäät, kun minulla on vielä kitkat alla monen vaihdettua jo nastoista kesäkumeihin.

Pihoista täytyy kyllä sanoa, että itse joudun kyllä paljon ennen kun auton kanssa on kitkoilla mitään ongemaa hiekotushommiin ihan vaan sen takia, ettei jalan pääse pystyssä autolle. Tähän asti on kyllä keväiset "vettä sileän jään päällä" mökkitiet selvitty hyvillä kitkoilla ongelmitta perille, vaikka tottakai hyvä nasta on noissa olosuhteissa parempi.
 
Jos renkaat ostaa 0,5% varten, kannattaa luultavasti investoida kapeisiin renkaisiin, ettei käy niin kuin tässä:

Ajoin näillä muuten ulos :) nousi paksun loskakerroksen päälle ja sen jälkeen kuskista tuli matkustaja.
Onneksi mentiin ojaan pehmeesti ettei autoon tullut mitään.
En tiedä olisiko muu rengas pysynyt tiessä, mutta oli viimeinen Nokialainen talviratas jotka alle tulee.
 
Lueskelin juuri tuota tutkimusta, ja siinä näytti olevan oletuksena, että kitkarenkaat eivät tuottaisi lainkaan pienhiukkaspäästöjä. Näin ei tokikaan ole, vaan kumpikin rengastyyppi rouhii asfalttia mm. irtokivien avulla. Vuodelta 2005 olevassa pääkaupunkiseudun kuntien tutkimuksessa hiekoitus vaikutti niin paljon, että kitkat nostivat ilmaan enemmän pienhiukkasia 300 g/m^2 hiekoitetulla tiellä kuin nastat hiekoittamattomalla. Samalla hiekoitusmäärällä ero renkaiden välillä oli kolmasosan luokkaa ja kapeni hiekoituksen lisääntyessä. Lisäksi kitkoista irtosi merkittävästi enemmän rengasmateriaalia.
 
Se 0,5% voi olla myös ne kevään viimeiset mustat jäät, kun minulla on vielä kitkat alla monen vaihdettua jo nastoista kesäkumeihin.
Ei se kitkarengas pidä yhtään kesärengasta paremmin jäällä kun keli on nollassa. Kevään kelit ovat muutenkin yleensä lähinnä märkää asfalttia, jolla sekä kesä- että nastarengas pitävät huomattavasti paremmin kuin kitka.
 
Kyllä kitka on paljon parempi jäällä kuin onneton kesärengas. Kitkan kumiseoskin on niin pehmeää ja runkokin suht löysä.

Kesärenkaaksihan kitka on kyllä todella huono, mutta silloin muutenkin käytetään oikeita kesärenkaita.
 
Ei se kitkarengas pidä yhtään kesärengasta paremmin jäällä kun keli on nollassa. Kevään kelit ovat muutenkin yleensä lähinnä märkää asfalttia, jolla sekä kesä- että nastarengas pitävät huomattavasti paremmin kuin kitka.

Tämä on täysin väärin. Tietysti tilanne pahimmillaan voi olla että molemmilla luisutaan ojaan, mutta sitä ennen eroa on erittäin paljon.
 
Sanokaas tyhmälle naiselle kun minulla on nastat ja kaikki on kiinni kumissa eikä yhtään irti ja uraakin on kuin uudessa mutta nastojen päät on kaikki kulunut kumin tasoon? Vieläkö näillä voi ajaa hyvissä mielin?
 
Näkemättä hankala arvioida, mutta jos ne nastat ovat painuneet täysin sinne renkaan sisään, niin eihän se enää kovin hyvä juttu ole. Ilmeisesti ei ihan uudet renkaat ole kyseessä? Ajaa toki voi aina, mutta pidon määrä on sitten eri asia... Jos vielä joudut makselemaan nykyisiä kirskurihintoja renkaanvaihdosta ja rengaskoko on pienehkö (15/16), niin voisi tietty olla paikallaan päivittää satsi uuteen. Itse vaihtaen ei maksa kuin vaihdon vaivan, jos kokeilee miten pitää ja varautuu siihen, että ei välttämättä pidä.

e: Jos alat valokuvaamaan, niin rengaspinta olisi hyvä näkyä sellaisessa(kin) kulmassa, että näkee selvästi miten paljon nasta tulee ulospäin (jos tulee),
 
Minulla on täsmälleen sama tilanne foordissani. Nykyisissä talvirenkaissa olisi reilusti pintaa jäljellä, mutta nastat ovat kuluneet sileiksi. Renkaat ovat jotkin Continentalin. Jo viime katsastuksessa mainittiin, että ensi kerralla ei enää mene läpi.
 
Kävin tänään ostamassa nuo Michelinin kitkat jotka olivat tuossa TM:n testissä, ainakin ensituntuma verrattuna entisiin Nokian R2 on huomattavasti parempi. Renkaat ovat paljon jämäkämmät kuin nuo lölleröt nokialaiset! Katsellaan mitä tapahtuu lumien tultua.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 389
Viestejä
4 489 658
Jäsenet
74 150
Uusin jäsen
JM11

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom