- Liittynyt
- 02.11.2016
- Viestejä
- 1 498
Ovat tosi hiljaiset ainakin 1 talven kulutettuinakin. Kesärenkaat tuntuvat melukoneilta, täytyy etsiä hiljaisempaa kesäkumia..
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Itellä on vielä Hakka R2 ja hyvät tuntuvat olevan. En olisi itse ostanut kitkoja, mutta tulivat auton mukana niin päädyin kokeilemaan. Oon tykännyt ja tuntuu ettei nastarenkaisiin tarvi enää palata![]()
Nokialla on varmaan patentti tolle vollotukselle,on ollut aina hakkapeliitan tavaramerkki,varmaan se vollotus lisää pitoa ainakin epäilen että vaikuttaa testipitoonOnko Nokian Hakkapeliitta 9 melun suhteen parantunut selvästi edeltäjästään vai vetääkö nuo hatusta arviot? Tänään peräjälkeen koettuna toisessa Hakkapeliitta 8 ja toisessa Hankookit. Nokialaiset selvästi hiljaisemmassa autossa alla ja sisälle kantautuu ärsyttävä vollotus kun Hankookin renkaissa varsin miellyttävä äänimaailma. Hankookeja en tässä yritä myydä kenellekään mutta ihmettelen suuresti Tuulilasin "porukan meluisin" arviota.
Siltä se välillä tuntuu kun katselee näitä suomalaisia rengastestejä. Vollotuksella saadaan parempi pitoNokialla on varmaan patentti tolle vollotukselle,on ollut aina hakkapeliitan tavaramerkki,varmaan se vollotus lisää pitoa ainakin epäilen että vaikuttaa testipitoon![]()
Mulla on sattuneista syistä ollut käytössä sekarengastus. Contin 6:t kun laittoi eteen, niin ohjaustuntuma parani hemmetisti. Ei sen puoleen, että R2: mitkään Hakka7:t olisi olleet, mutta ero oli selvä ja kiistattomasti Contin hyväksi. Melusta en pysty paljoa sanomaan, kun käytin ko. parin loppuun. N. 3 mm kohdalla molemmat ovat hirveitä katujyriä ja alkaa jo tuntumakin olla epämääräinen. Silti hiljaisiempia kuin kovettunut Michelin Energy SaverItsellä R2:ssa eniten ärsytti tuo löysä runko. Tuntui että vaikka kuinka oli painetta renkaassa niin tietty löysä fiilis oli kuitenkin kokoajan läsnä.
Porukoilla oli A6:sen alla jotkut Keski-Euroopan continentalit eikö niissä ollut tuosta tietoakaan ja sen kokemuksen perusteella tuli itsekin tilattua nuo uudet continentalit
Kertoisitko tarkemmin mikä nokian malli kyseessä? Itselle tuli autokaupan myötä tuliterät hakkapeliitta 9 nastakumit, kunhan lumet tulee niin pääsee testaamaan. Aiemmin on ollut alla hakka 7, oli kieltämättä toisinaan äänekäs mutta itseä ei haitannut. Hakka r2 oli pari talvea myös, tuosta ei ollut pahaa sanottavaa, jäällä luonnollisesti ei ollut nastojen veroinen.
Jos tämä oli mulle niin nokia hakka 7, lumella ja jäällä pito ihan normaalia muihin verrattuna, mutta asfaltilla ajo aivan perseestä.
Sama mielipide Hakka 7sta. Lumella hyvä ajaa mutta asfaltilla venkoili. Vaikkakin rengaspaineet ok.
Ajoin näillä muuten ulosnousi paksun loskakerroksen päälle ja sen jälkeen kuskista tuli matkustaja.
Onneksi mentiin ojaan pehmeesti ettei autoon tullut mitään.
En tiedä olisiko muu rengas pysynyt tiessä, mutta oli viimeinen Nokialainen talviratas jotka alle tulee.
Ei varmasti mitkään renkaat auta tuollaisessa tilanteessa. Kerran myös ajoin auringon sulattamalta tieltä tuollaiseen paksuhkoon loskaan ylikovaa. Onneksi oli suora tie, eikä tarvinnut kääntää mihinkään suuntaan. ESP yritti jotain tehdä, mutta hetken auto oli täysin ohjauskyvytön.Ajoin näillä muuten ulosnousi paksun loskakerroksen päälle ja sen jälkeen kuskista tuli matkustaja.
Onneksi mentiin ojaan pehmeesti ettei autoon tullut mitään.
En tiedä olisiko muu rengas pysynyt tiessä, mutta oli viimeinen Nokialainen talviratas jotka alle tulee.
Tuohon ei auta mikään muu kuin kapemmat renkaat, koska eivät nouse loskan päällä niin helposti. Toki liian kovassa vauhdissa ei siitä kapeammasta renkaastakaan ole apua.Sama mielipide Hakka 7sta. Lumella hyvä ajaa mutta asfaltilla venkoili. Vaikkakin rengaspaineet ok.
Ajoin näillä muuten ulosnousi paksun loskakerroksen päälle ja sen jälkeen kuskista tuli matkustaja.
Onneksi mentiin ojaan pehmeesti ettei autoon tullut mitään.
En tiedä olisiko muu rengas pysynyt tiessä, mutta oli viimeinen Nokialainen talviratas jotka alle tulee.
330e näytti olevan sarja michelin 205/55 r16 94t xl x-ice north 4 niin piti varata, kokemuksia sitten joulukuussa kun laitan alle. Nykyset GY ultragrip ice arcticit hyvät ekat 2talvea, kolmas talvi aikamoist luistelua jo. Hyvin kyllä kesti kulutusta näin eteläsuomen lumettomilla teillä, 35tkm ajettu ja vielä olis pintaa.
Hankookin Winter i*Pike RS2 -sarja odottelee varastossa asennuttamista vanteille. Jos jollakin on tiedossa Helsingistä / Vantaalta joku hyvä (lue: halpa) paja, jossa nuo kävisi laittamassa vanteille, niin saa vinkata.
Ei se tee renkaista parempia, että niillä useimmiten pysyy juuri ja juuri tiellä. Hiljaisemmat varmasti, mutteivät paremmat. Renkaat ylipäätään kannattaisi ostaa sitä 0,5 % varten. Joskus se prosentin puolikas ei olekaan liukas mäki vanhempien pihassa, vaan esimerkiksi toinen kitkoilla kylkeen luisteleva auto, ja suojatietä ylittävä jalankulkija sen liukkaan mäen varrella.Eli 99.5% ajasta kitkat on paremmat mutta silti ne nastat vähän polttelee. Ärsyttävää![]()
Ajoin näillä muuten ulosnousi paksun loskakerroksen päälle ja sen jälkeen kuskista tuli matkustaja.
Onneksi mentiin ojaan pehmeesti ettei autoon tullut mitään.
En tiedä olisiko muu rengas pysynyt tiessä, mutta oli viimeinen Nokialainen talviratas jotka alle tulee.
Kauppalehti kirjoitti viime torstaina ruotsalaistutkimuksesta, jonka mukaan nastarenkaat tappavat ihmisiä enemmän kuin säästävät henkiä.
Rengasyhtiö Nokian Renkaiden kansainvälisistä standardeista vastaava johtaja Jarmo Sunnari sanoo suoraan, että ruotsalaistutkijat kirjoittavat puuta heinää.
Lueskelin juuri tuota tutkimusta, ja siinä näytti olevan oletuksena, että kitkarenkaat eivät tuottaisi lainkaan pienhiukkaspäästöjä. Näin ei tokikaan ole, vaan kumpikin rengastyyppi rouhii asfalttia mm. irtokivien avulla. Vuodelta 2005 olevassa pääkaupunkiseudun kuntien tutkimuksessa hiekoitus vaikutti niin paljon, että kitkat nostivat ilmaan enemmän pienhiukkasia 300 g/m^2 hiekoitetulla tiellä kuin nastat hiekoittamattomalla. Samalla hiekoitusmäärällä ero renkaiden välillä oli kolmasosan luokkaa ja kapeni hiekoituksen lisääntyessä. Lisäksi kitkoista irtosi merkittävästi enemmän rengasmateriaalia.
Ei se kitkarengas pidä yhtään kesärengasta paremmin jäällä kun keli on nollassa. Kevään kelit ovat muutenkin yleensä lähinnä märkää asfalttia, jolla sekä kesä- että nastarengas pitävät huomattavasti paremmin kuin kitka.Se 0,5% voi olla myös ne kevään viimeiset mustat jäät, kun minulla on vielä kitkat alla monen vaihdettua jo nastoista kesäkumeihin.
Ei se kitkarengas pidä yhtään kesärengasta paremmin jäällä kun keli on nollassa. Kevään kelit ovat muutenkin yleensä lähinnä märkää asfalttia, jolla sekä kesä- että nastarengas pitävät huomattavasti paremmin kuin kitka.
Sanokaas tyhmälle naiselle kun minulla on nastat ja kaikki on kiinni kumissa eikä yhtään irti ja uraakin on kuin uudessa mutta nastojen päät on kaikki kulunut kumin tasoon? Vieläkö näillä voi ajaa hyvissä mielin?
Nyt on niin laadutonta että pääsit ihan ignoreen.Ei se kitkarengas pidä yhtään kesärengasta paremmin jäällä kun keli on nollassa.
Juu, eli talvirenkaat voi kieltKiitos kun vahvistit, ettet tiedä renkaista mitään.Ei se kitkarengas pidä yhtään kesärengasta paremmin jäällä kun keli on nollassa.
Nokian renkaiden mukaan jarrutusmatka 50 km/h:stä jäällä kitkarenkailla kelin lähestyessä nollaa kasvaa pakkaskelin 45 metristä 60 metriin. Huonommilla kitkarenkailla jarrutusmatka alkaa lähes 60 metristä pitävämmälläkin jäällä. Liikenneturvan mukaan kesärenkailla jarrutusmatka jäällä 50 km/h:stä on 64 metriä. Mikä tässä nyt oli täysin väärin?Tämä on täysin väärin. Tietysti tilanne pahimmillaan voi olla että molemmilla luisutaan ojaan, mutta sitä ennen eroa on erittäin paljon.