Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Tämä sama x 2. Kotitallissa ilpillä +10 C ja työpaikan tallissa noin +12 C. Lämmitän siis Mitsubishilla ja sähköllä, vaikka ajan Audilla ja dieselillä.Auto tallissa ja talli lämpenee ilpillä. Eli lämmitänkö auton siis ilmalämpöpumpulla? Niin kai sitten.
Ajastin hakusessa jossa olisi lisäksi kaukosäätö mahdollisuus. Eikä haittaisi jos olisi viikkokello jonka vois työaamuiks säätää automaattisesti lämmittämään. Kaukosäätö mahdollisuus sit muita lähtöjä varten. Löytyykö tämmöisiä ja onko kokemuksia toimivista laitteista?
Yllättäen ei taas tule tolppaan sähköä. Kiva lähteä aamulla taas kylmään autoon hytisemään.
Sama homma oli viime syksynä ja piti pari kertaa huoltoyhtiötä patistaa, että tsekkaavat asian.
Silloin vaihtoivat vissiin kellon ja muut tykötarpeet, mutta en tiedä onko nyt vain pistetty kesän ajaksi keskuksesta syötöt kokonaan poikki. Ei tullut kokeiltua toisia tolppia.
Mikäs järki lohkolämmittimen käytössä on polttoainekäyttöisen kanssa? Luulisi, että 5 kW:n eberin rinnalla ei 500 watin lohkolämppäri paljoa tuntuisi.Toisessa kaukosäädettävä eberi, toisessa webasto. Eber-autossa on myös defan lohkolämmitin, kiremmillä pakkasilla tulee käytettyä sitä eberin kanssa. Leudommilla keleillä pelkällä polttoainelämmittimellä. Ajot ovat yleensä sen verran pitkiä, että akku ehtii latautua hyvin.
Mikäs järki lohkolämmittimen käytössä on polttoainekäyttöisen kanssa? Luulisi, että 5 kW:n eberin rinnalla ei 500 watin lohkolämppäri paljoa tuntuisi.
Ihan tietämättömyyttäni kyselen. Omakohtaisia polttoainelämmitinkokemuksia ei ole kuin parin lämmityksen verran.
Toi on aina yllättävän ikävää. Varsinkin jos on itse edellisenä iltana huolellisesti runkannut kellon ja kaikki kuntoon.Yllättäen ei taas tule tolppaan sähköä. Kiva lähteä aamulla taas kylmään autoon hytisemään.
Sama homma oli viime syksynä ja piti pari kertaa huoltoyhtiötä patistaa, että tsekkaavat asian.
Silloin vaihtoivat vissiin kellon ja muut tykötarpeet, mutta en tiedä onko nyt vain pistetty kesän ajaksi keskuksesta syötöt kokonaan poikki. Ei tullut kokeiltua toisia tolppia.
Käsittääkseni letkulämmittimet yleisimmin porsii nimenomaan noista letkuliitoksista, kun säteilylämmittimissä oikein mikään muu ei voi edes hajota kuin vastuksen sähköliitäntä.
Säitelylämppäri on tehokkaampi ja parempi omien kokemuksien mukaan Puretechissä.
Jeps, mietin vain miten kannattaisi lämmittää, kun omassa tuoreimmassa hankinnassa on lohkolämmitin ja webasto ja kuukausihintaista sähköäkin on tolpassa tarjolla.Kai siinä se, että käytetään nyt kerrankin kuin tolppapaikasta maksetaan. Ehkä siinä selviää vähemmällä webaston käytöllä tai jotain, kun on pari tuntia piuha kiinni? En ole ajatellut asiaa kauhean syvällisesti.
Paitsi, jos mittarina käytetään öljyn lämpötilaa.No ei varmasti ole tehokkaampi missään jos siis verrataan säteilylämmitintä ja letkulämmitintä kiertopumpulla.
Etulasi vissiin falskaa alareunasta ja on huurussa aamuisin vaikka auto on muuten lämmin. Pitäisikö heitellä sinne noita töissä päivittäin pyöriviä silica gel pusseja?
eikö pärjää ulkokäyttösellä jatkoroikalla
Onko Defaan olemassa jotain 3. osapuolen valmistamaa uros-uros tai naaras-naaras adapteria? Pitäisi saada toinen miniplug-pistoke takapuskuriin niin voi talvella peruuttaa ruutuun ja silti saa auton lämpiämään.
Tietysti toinen vaihtoehto on investoida pidempään lämmityspiuhaan..
Ja unohdetaan katsoa sitä lämpötilaa uudelleen ensimmäisten 100 metrin jälkeen, kun öljy on kiertänyt edelleen jääkylmän koneen läpi ja jäähtynyt takaisin alkulukemiin.Paitsi, jos mittarina käytetään öljyn lämpötilaa.
Sarkasmitutkani väpäjää, mutta en ole varma onko hälytys aiheellinenÄlä viitsi heitellä mitään noin typerää! Joku vielä oikeasti keksii alkaa käyttämään jatkojohtoa auton lämmityspiuhan jatkeena!
Ei nyt sentään alkulukemiin ja on se lämpönsä luovuttanut matkallaan moottorille, mutta joo, onneksi omaan kikottimeen on asennettu lohkolämmitin säteilylämppärin sijaan. Oikea hyötyhän öljypohjaa lämmittävässä säteilylämmittimessä nähdäkseni on, että lämmin öljy on notkeampaa, josta seuraa, että moottori pyörii kevyemmin, jolloin startin on helpompi pyörittää moottoria ja moottori käynnistyy helpommin.Ja unohdetaan katsoa sitä lämpötilaa uudelleen ensimmäisten 100 metrin jälkeen, kun öljy on kiertänyt edelleen jääkylmän koneen läpi ja jäähtynyt takaisin alkulukemiin.
Älä viitsi heitellä mitään noin typerää! Joku vielä oikeasti keksii alkaa käyttämään jatkojohtoa auton lämmityspiuhan jatkeena!
Sarkasmitutkani väpäjää, mutta en ole varma onko hälytys aiheellinen
no itellä ainenkin tällänen ulkokäyttönen roikka käytössä, hyvin pelittää. toiminu niin vesisateellakin kuin lumisateella
Yhtenä talvena oli 2kpl sisäjatkoroikkia jatkamassa. Sen verran kuumeni ettei rohkenu koskea, pittäähän sitä kaikkea kokeillaJos siis ajattelet että on ihan OK käyttää jatkojohtoa auton lämmityksessä, niin suosittelen miettimään vielä toisenkin kerran!
Jos siis ajattelet että on ihan OK käyttää jatkojohtoa auton lämmityksessä, niin suosittelen miettimään vielä toisenkin kerran!
Nyt uteliaisuudesta, millä mekanismilla tuo jännite siinä rungossa on vaaraksi niin, ettei syötössä oleva vikavirtasuoja auta asiassa?jatkokohdan täyttyessä vedellä, voi maasta kumipyörillä erotettu metallimöhkö saada runkoonsa jännitteen ja tuossa ei sitten sulake tai edes vikavirtasuoja välttämättä auta.
Klikinsäästäjästä tervehdys: Miksi ei olisi ok? Miten auton kori saa jännitteen, jos käytetään jatkojohtoa?Jos siis ajattelet että on ihan OK käyttää jatkojohtoa auton lämmityksessä, niin suosittelen miettimään vielä toisenkin kerran!
Hieno on kaapeli
Ja paljon noita ihmiset kyllä käyttää koska eivät ymmärrä, että jatkokohdan täyttyessä vedellä, voi maasta kumipyörillä erotettu metallimöhkö saada runkoonsa jännitteen ja tuossa ei sitten sulake tai edes vikavirtasuoja välttämättä auta.
Ei kovin todennäköistä, mutta huonolla tuurilla näin.
Tällä pettämättömällä lokiikalla on siis suuri ihme että yksikään ulkona ympäri vuoden töitä tekevä raksaäijä on enää elossa, niillä kun saattaa samaisen tai useamman roikan päässä olla useamman tuhannen watin edestä sähkötyökalua ja lämmitintä...
Ehkä kelalla olevaa jatkoroikkaa ei kannattaisi käyttää (lämpeää), mutta normaali ulkokäyttöön tarkoitettu jatkoroikka toimii aivan hyvin. Eikä ole piuhat palaneet. Jos siis vaikka haluaa etuperin parkkiin ja pistoke olisi juuri toisessa päässä. 2 tuntiahan se kello vain lämmittää normaalisti.
Sähköauton lataus on taas vähän rasittavampaa, kun on jatkuvaa kulutusta.
Sitten on ihan hyvä. Hämärä muistikuva, että jossain vanhassa kelassa ei ylikuumenemissuojaa olisi ollut. Mutta pelkkä lohkolämmitin, niin eihän se kauheasti sähköä viekään.On se kela ip44 ylikuumenemissuojalla katoksessa kuivassa kuitenni.
Tällä pettämättömällä lokiikalla on siis suuri ihme että yksikään ulkona ympäri vuoden töitä tekevä raksaäijä on enää elossa, niillä kun saattaa samaisen tai useamman roikan päässä olla useamman tuhannen watin edestä sähkötyökalua ja lämmitintä...
Nyt uteliaisuudesta, millä mekanismilla tuo jännite siinä rungossa on vaaraksi niin, ettei syötössä oleva vikavirtasuoja auta asiassa?
Ei maadoituksella ole mitään tekemistä vikavirtasuojan toiminnan kanssa.Siten, että auton runko ei ole maadoitettu
Ei maadoituksella ole mitään tekemistä vikavirtasuojan toiminnan kanssa.
Haluaisin kyllä tietää tästäkin, mikä olisi se kytkentävirhe jolla jännitteisestä auton korista voi edes teoriassa saada sähköiskun, jolta vikavirtasuoja ei pelasta?Maailmassa on niin paljon itsetehtyjä jos jonkinsortin jatkojohtoja, että niiden virheitä tosiaan vikavirtasuojakaan ei välttämättä pelasta..
Haluaisin kyllä tietää tästäkin, mikä olisi se kytkentävirhe jolla jännitteisestä auton korista voi edes teoriassa saada sähköiskun, jolta vikavirtasuoja ei pelasta?
No ei voi, kun vikavirtasuoja katkaisee sen jännitteen samalla hetkellä kun sen kehon kautta kulkee se max 30mA virta.230v voi kiertää rungosta kehon kautta maahan
No ei voi, kun vikavirtasuoja katkaisee sen jännitteen samalla hetkellä kun sen kehon kautta kulkee se max 30mA virta.
Aivan varmasti katkaisee. Kannattaa varmaan tulla pätemään ja valistamaan, jos ei ymmärrä edes miten vikavirtasuoja toimii.No ei se katkaise yhtään mitään jos nolla on matkalta poikki
Aivan varmasti katkaisee. Kannattaa varmaan tulla pätemään ja valistamaan, jos ei ymmärrä edes miten vikavirtasuoja toimii.
Vai katkaiseeko, jos käyttäjä ottaa kiinni vasemmalla kädellä defa-töpselin L:stä ja oikealla kädellä N:stä, ja auto on kumirenkaiden takia eristetty maasta (ja joku jättäny ruuvaamatta sen pienen maalangan siitä defa-puskurirasiasta, niin ei sekään vaikuta että koskisi koriin).
Ei, mutta kumipohjalliset turvakengät niilläkin on? Se että mitä väliä sillä kumilla on niin pitää ilmeisesti kysyä sulta, vai pohjautuuko koko teoria johonkin kasikytluvun salamanväistölegendaan?Oletko jotekin vähän yksinkertainen, vai seisooko ne raksaäijätkin kumipyörien päällä?
Ai ja nytkö ne kaupan roikat onkin ihan okei ja itse väkerretyt tappaa heti (se kun on vielä niin pirun yleistä että "joku" noita itse tekee, kun kaupasta saa vitosella 10m valmista...)Siten, että auton runko ei ole maadoitettu
e. ja edelleen, tuskin niitä autoja nyt jatkuvalla syötöllä esim. palaa jatkoroikkien takia, mutta varsinkin "jonkun" itse tekemät jatkojohdot saattavat olla vaaraksi. Tuskin tuollaisella kaupasta ostettulla ulkokäyttöön tarkoitetulla piuhalla mitään ongelmia tulee, mutta johan Tukeskin kieltää roikkien käytön..