- Liittynyt
- 18.10.2016
- Viestejä
- 2 622
Ei siinä kyllä edelleenkään lue mitään auton särkymisestä."esilämmittäminen säästää autoa"
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ei siinä kyllä edelleenkään lue mitään auton särkymisestä."esilämmittäminen säästää autoa"
Mulla Astrassa muoviskrapa naarmutti enemmän kuin pyyhkijät. Vaakasuorat naarmut näkyivät selvimmin. Lasi oli alkuperäinen yli 16v vanha. Kilsoja 140 tkm, eikä yhtään halkeamaa. Mä ajoin viimeiset 12,5 vuotta. Pyrin välttämään skrapaamista, ja jos oli pakko, niin otin vain pyyhkimien toiminta-alueelta, ettei tulisi hiekkaa väliin. Joskus tuli äkkilähtö viemään lasta sairaalaan, joskus ei ollut sähköä saatavilla, ja joskus unohtui sisälämppäri ykkösteholle kovilla pakkasilla.Kyllä se lasi naarmuuntuu enemmän siitä että sitä pyyhitään kuivilla sulilla tai ylipäätänsä kun näkee liikenteessä kun porukka seisoo valoissa ja pyyhkijät raapii täysillä.
Ennen talvea kun pesee lasin kunnolla puhtaaksi vahoista ja laittaa näitä uusia keraamisia pinnoitteita niin noi naarmut lasissa katoaa ja irtoaa jää helpommin lasista. Vesikään ei leviä lasiin vaan pisaroina valuu pois. Kestää raappaakin hyvin. Jopa ne ebayn halpikset näyttää toimivan hyvin vaikkei alkuperäisten laatuista olekaan. Aito kestää sen puolen vuotta kun halpikset vaikuttaa muutaman kuukauden. Talvi lasinpesunesteet ei pese tuota ketaamista pois.Mulla Astrassa muoviskrapa naarmutti enemmän kuin pyyhkijät. Vaakasuorat naarmut näkyivät selvimmin. Lasi oli alkuperäinen yli 16v vanha. Kilsoja 140 tkm, eikä yhtään halkeamaa. Mä ajoin viimeiset 12,5 vuotta. Pyrin välttämään skrapaamista, ja jos oli pakko, niin otin vain pyyhkimien toiminta-alueelta, ettei tulisi hiekkaa väliin. Joskus tuli äkkilähtö viemään lasta sairaalaan, joskus ei ollut sähköä saatavilla, ja joskus unohtui sisälämppäri ykkösteholle kovilla pakkasilla.
Lasi kelpasi kyllä katsastuksessa, mutta mua nyppi ajaa matalaan vasta-aurinkoon. Vaihtokunnossa siis, mutta sitten vaihtuikin koko auto.
Auriksen tuulilasi on melko hyvässä kunnossa 35 kk/40 tkm jäljiltä, mutta kyllä siitäkin voi jo bongata sopivassa valossa hentoja vaakasuuntaisia skraiduja.
Toimii myös ajovaloilla kurakelillä kun kura valuu pois paremmin eikä jää valoon palamaan kuivaksi.
Muovia se auton lakkakerroskin on. Joten noi keraamiset pinnoitteet vahingoittaisi sitäkin jollei ei muovisella lampullekkaan sovi. Lisäksi kaikki muoviset ajovalot on UV-suojalakattuja.Ajovalot eivät vaan ole lasia, ainakaan mulla. Korrekin lasipinnoitteen kanssa ainakin varoitettiin, että laitetaan lasille -- ei muoville.
Mahdotonta sanoa. Vähemmän moottori kuitenkin kuluu lämmitettynä.Montako autoa on särkynyt siitä ettei lämmitintä ole käytetty?
Ensimmäinen kerta kun kuulen, että esilämmittäminen ehkäisee ajossa tapahtuvan huohottimen jäätymisen.Kyllä aika monesta autosta on tullu öljyt pihalle talvella (tikun kautta esimerkiks). Sen voi ehkästä käyttämällä lohkolämmitintä.
Ensimmäinen kerta kun kuulen, että esilämmittäminen ehkäisee ajossa tapahtuvan huohottimen jäätymisen.
Lohkolämmittimellä mennään. Webasto on, mutta rikki. Muutaman kerran käynyt mielessä korjauttaa, mutta kulut kun voi olla jossain 1000-2000 euron välissä töineen niin jäänyt tekemättä. Auton arvokin on jossain kuudessa tonnissa.
Ehkä ensi kesänä saa intoa purkaa se itse irti ja katsoa mitä siinä on vialla.
Tarpeeksi pakkasta niin yleensä kyllä huomaaMulla on vuoden 2016 auto ja siinä on Calixin letkulämmitin ja 2000W sisätilalämmitin. Tolpassa olon huomaa vain sisätilan lämpötilasta ja sulista laseista. Käynnistyksessä en huomaa mitään eroa onko ollut tolpassa vai ei.
Mikä on "tarpeeksi"? -30C kokeilin. Saman lailla hörähti kuin muulloinkin.Tarpeeksi pakkasta niin yleensä kyllä huomaa
Saanen epäillä mutta ehkäpä se on vain tää mun luonne..Mikä on "tarpeeksi"? -30C kokeilin. Saman lailla hörähti kuin muulloinkin.
Saanen epäillä mutta ehkäpä se on vain tää mun luonne..
Luulen että ajettiin takaa kylmänä virranantokykyä. Joka riippuu akusta ja valmistajasta eniten.Täyteen ladattu akku sietää kovaakin pakkasta.
Vertailee ilmoitettua kylmävirtaa niin sillähän se selviää.
Mistä näitä tietoja voi lukea?
Liikkeestä käytettynä ostetusta puntosta jäätyi syyläri motarille kiihdyttäessä kylmällä koneella. Luonnollisesti keitti ja meni romuksi koko vehje. Mahdollisesti tilanne olisi ollu vältettävissä, jos en olisi luottanut että liikkeessä tarkistettu edes nesteen pakkaskestävyys, mutta taatusti esilämmittällä olisi tuolta välttynyt myöskin.Montako autoa on särkynyt siitä ettei lämmitintä ole käytetty?
Jostain muistelen lukeneeni että päästöjen vähentämisen takia pitäs lämmitellä jo kun mennään alle +5 (enpä kyl vielä itte sillon lämmittele)
Kyllä silti kävisin katsomassa, varsinkin alemmas, jotain mikä ei pehmene ja/tai muotoudu kostuessaan.Pahvi toimii viimasuojana oikein mainiosti.
No vaikka telttamaton/makuualustan hakee. Ohuimmat ja halvimmat alle 5€ 6mm paksut vettä imemätöntä vaahtomuoviaKyllä silti kävisin katsomassa, varsinkin alemmas, jotain mikä ei pehmene ja/tai muotoudu kostuessaan.
Isäukko taisi Etolasta, tms hakea muutaman millin paksuista vaahtomuovin tapaista jota on helppo leikata muotoon ja rei'ttää nippusiteitä varten, kun C-mersuun suojia joskus kaipasi...
Harmaata oli, sopi hyvin maskin taakse.No vaikka telttamaton/makuualustan hakee. Ohuimmat ja halvimmat alle 5€ 6mm paksut vettä imemätöntä vaahtomuovia
Retkipatja 50x180cm rulla
Jotain hieman arvokkaampia malleja on mustanakin tai alumiinin värisenä näkynyt.
Sit toki myös 3€ avaruushuopa.
Atom outdoors avaruushuopa
Harmaata ollut myös viimeksi HongKongin tavaratalossa kun hakenut noita retkipatjoja. Etolassa toki parempi valikoima, jos nyt sellainen sattuu oleen lähellä. Noita telttamattoja kun on Hongkongit, motonetit, biltemat, marketit aina urheiluliikkeitä myöten. Samaa tavaraa kuin toi Etolan.Harmaata oli, sopi hyvin maskin taakse.
Taisi olla tätä, en muista oliko 3mm vai 6mm:
www.etola.net | Solumuovi 6 mm metritavara
48€ merkkikohtainen maskisuoja nettikaupasta kliks kliks, nouto postista, paikoilleen ruuvarilla muutamalla sormenliikkeellä ruks ruks.
Retkipatjoja ...
Pahvia ja mustaa jesaria päälle, saa kivan värin ja veden kestävyyden.Ei kun PAHVIA, pahvin voi myös maalata/värittää haluamillaan väreillä.
Itsekin meinasin tilata tuollaisen muovisen viima/maskisuojan ylämaskiin ja näyttää kuvissa ainakin ihan ok näköiseltä.
Itsellä on kyllä webasto kaukosäätimellä mutta jos lakkaa toimimasta on kyllä kylmät oltavat kun nykymoottorit eivät anna lämpöä riittävästi.
Nuo aikasemman viritykset olivat niin rumia eikä kestänyt painepesurin käyttöä erityisen hyvin.
Työautoissa on käyteety aina jotain paksumpaa solumovin tapaista millä on nippareilla kiinni ellei ole vakoina jotain.
PAHVIA ei KANNATA käyttää kun se voi tukkia jäähdyttimen kun tulee märäksi.
Oletko moneenkin tällaiseen tapaukseen törmännyt? Ei ole perus aaltopahvista ikinä lähtenyt mitään jäähdyttäjään irti.PAHVIA ei KANNATA käyttää kun se voi tukkia jäähdyttimen kun tulee märäksi.
Juu ei kai viimasuojat enää ole nykypäivää. Itsellä alkaa webasto automaattisesti lämmitellä taustalla, jos ulkona on tarpeeksi kylmä. Tosin harvoinpa sitä tähän aikaan vuodesta enää kylmään autoon istuu, yleensä se on lämmitetty.
Itse lämmittelen heti kun laskee alle nollan ihan vaan sen takia ettei tarvitse laseja raapia. Yllättävän tiukassa on välillä jää jo ihan parin asteen pakkasella.Jostain muistelen lukeneeni että päästöjen vähentämisen takia pitäs lämmitellä jo kun mennään alle +5 (enpä kyl vielä itte sillon lämmittele)