- Estetty
- #801
- Liittynyt
- 01.11.2016
- Viestejä
- 333
Voi olla aika vaikeaa löytää moinen auto. Todennäköisesti menet silti HT tai LT autoon. Kaikissa ei ole vaan vielä teippejä.No sanotaanko että ilman minkään taksifirman tarroja..
Voi olla aika vaikeaa löytää moinen auto. Todennäköisesti menet silti HT tai LT autoon. Kaikissa ei ole vaan vielä teippejä.No sanotaanko että ilman minkään taksifirman tarroja..
Eikö yksityisyrittäjä voi vaikka kahden-kolmen eri välityksen piikkiin. Tyyliin, oma, uber ja vaikka FT?Missähän ne kuskit sit on.
Näitä keskusteluja on alusta asti leimannut se, että appelsiineista puhutaan orankeina eiku siis banaaneina. Hei ihan oikeasti, ei noilla asioilla ole mitään tekemistä keskenään. Tällaiset olisi pitänyt selvittää ennen tällaisen taksiviha-kitinäketjun aloittamista.No sanotaanko että ilman minkään taksifirman tarroja..
Tieto on jokseenkin paikkansa pitävä. Uutisissa kerrotaan määrän olevan jo toista tuhatta, epäilisin että kohta kolmatta.eräs kuljettaja mainihti, joku 5pv sitten ete n700 uutta ajolupahakemusta oli pamahtanu heti alkuviikosta ku vapautu hommelit
Mitähän mahdat sanoa. Jutustasi ei saa mitään tolkkua.Näitä keskusteluja on alusta asti leimannut se, että appelsiineista puhutaan orankeina eiku siis banaaneina. Hei ihan oikeasti, ei noilla asioilla ole mitään tekemistä keskenään. Tällaiset olisi pitänyt selvittää ennen tällaisen taksiviha-kitinäketjun aloittamista.
Niin, siis "kuvuton auto" on ihan outo käsite. Lailliset taksit ovat yleisesti pitäneet juustoa katolla etenkin tolpilla ja muutenkin ajossa aina ennenkin. Myös isoissa kaupungeissa on yleensä ollut jokunen yrittäjä, joka ei syystä tai toisesta ole kylän "ulan" yhteistyössä mukana.Mitähän mahdat sanoa. Jutustasi ei saa mitään tolkkua.
TL;DR: Kupu ei viittaa siihen, että taksi olisi jotenkin sidoksissa johonkin keskukseen tai taksibrändiin.Täänään päivällä rautatieasemalla oli noin 10 taksia, kaikilla oli hintatiedot ikkunoissa. Autot olivat HT:n ja LT:n autoja. Yhtään FT:n autoa ei ollut jonottamassa.
Onko kukaan vielä ottanut kyytiä taksista jossa ei ollut kupua? Olisi mielenkiintoista tietää mihin hintaan kuvuttomat heittää keikkaa.
1500 sanoo Trafin sivut.eräs kuljettaja mainihti, joku 5pv sitten ete n700 uutta ajolupahakemusta oli pamahtanu heti alkuviikosta ku vapautu hommelit
Tuosta tulikin mieleen, että aika erikoinen on siellä se uusi jonosysteemi muutenkin, kun muutamalla firmalla on oma jononsa. Kovanen oli alunperin ulkona siitä koko kilpailutuksesta (lähde), mutta ilmeisesti niillä on nyt sitten kuitenkin siellä oma jononsa, vai onko?On muuten Hki-Vantaalla nyt sitten taksit taivasalla (tai no yhden jonon vieressä on jotain katoksia). Kiva varmaan jonotella kaatosateessa... toivottavasti tulee pian joku katos. Senverran usein tulee työmatkoilla tuolta taksilla kuljettua, että sadeilmoilta ei voi välttyä...
Ulkomaillahan se toimii todella hienosti. Olet ottanut tietenkin selvää paikallisesta hintatasosta (esim. lentokentältä keskustaan maksaa max 30e).Toki se ulkomailla menee vähän siihen tyyliin että perstuntumalla välttelee kusetusta ja epäluotettavia kuskeja ja sitten vaan johonkin autoon.
Niin. Ja sitten maasta riippuen, että pitääkö vältellä nuoria miehiä ja bongata jostain se porukan vanhin ukkeli ajamaan sitä autoa. Monesti ei tarvitse sitäkään.Ulkomaillahan se toimii todella hienosti. Olet ottanut tietenkin selvää paikallisesta hintatasosta (esim. lentokentältä keskustaan maksaa max 30e).
Tulet laukkujen hausta ulos, niin kauluspaitaisia sliipattuja ukkeleita alkaa jo pyörimään ympärillä, kysellen "Taxii? Taxii?". Kysyt vaan että mitä maksaa keskustaan -> jos alle 30e niin kyytiin.
Ei tarvii tavata taululla mistä jonosta pääsee mihin hintaan, vaan palvelu tuodaan asiakkaan luo.
Vanha uutinen kentällä on Taksi helsinki, lähitaksi ja Vantaan taksi. Sitten on neljäs jono johon saa mennä kaikki. Kovasen autot on ollut HT jonossa yleensä.Tuosta tulikin mieleen, että aika erikoinen on siellä se uusi jonosysteemi muutenkin, kun muutamalla firmalla on oma jononsa. Kovanen oli alunperin ulkona siitä koko kilpailutuksesta (lähde), mutta ilmeisesti niillä on nyt sitten kuitenkin siellä oma jononsa, vai onko?
Ammattiliikenne on ennenkin osoittautunut Turussa haastavaksi. 2006 linja-auto täräytti niin ikään melkein liikehuoneistoon, kun kuljettaja erehtyi jarrupolkimen ja kaasupolkimen välillä.
Nämä helppoheikit ovat ns. unofficial taxeja lähes jokapaikassa. Kerran lähi-idässä erehdyin vastaavan kyytiin ja ihmettelin kun parkkeerasi hotellin takapihalle josta ei ollut näköyhteyttä respaan. Ihmeesti vaihtorahat oli loppu ja pienen väännön jälkeen luovutin ja maksoin näin kyydistä tuplat.Ulkomaillahan se toimii todella hienosti. Olet ottanut tietenkin selvää paikallisesta hintatasosta (esim. lentokentältä keskustaan maksaa max 30e).
Tulet laukkujen hausta ulos, niin kauluspaitaisia sliipattuja ukkeleita alkaa jo pyörimään ympärillä, kysellen "Taxii? Taxii?". Kysyt vaan että mitä maksaa keskustaan -> jos alle 30e niin kyytiin.
Ei tarvii tavata taululla mistä jonosta pääsee mihin hintaan, vaan palvelu tuodaan asiakkaan luo.
Turku, tarviiko muuta sanoa?Ammattiliikenne on ennenkin osoittautunut Turussa haastavaksi. 2006 linja-auto täräytti niin ikään melkein liikehuoneistoon, kun kuljettaja erehtyi jarrupolkimen ja kaasupolkimen välillä.
Itse odotan vapautumiselta lähinnä parempaa tarjontaa Helsingissä niinä aikoina kun kysyntä on maksimit.Tuntuu siltä, että vapautuminen ei perkele tuonutkaan niitä heinäsirkkaparvia. Eikä toisaalta laskenutkaan hintoja.
Lisäksi odotan muutosta vakuutuksiin. Jos ajaa Uberia tyyliin pari iltaa viikossa niin vakuutusten pitäisi myötäillä samoin.Toistaiseksi tuntuu menneen päinvastaiseen suuntaan, kun asemapaikkavelvoite poistui niin vanhat papat ei enää jaksa ajaa känniläisiä, ajavat mielummin päivävuoroa ja kelakyytejä. Kaikki ei jaksa palkata renkiäkään sitä tekemään.
Pitää varmaan odotella muutama kuukausi että alkaa kunnolla vetää noi uudet kuskit. Lupia kuulemma tuhatmäärin haettu/myönnetty/jotain mutta näkyy varmaan aika reilulla viiveellä.
Joku vuokraamo vois lähtee kehittään tohon palvelua esim viikkovuokrapohjalta. Vois toimia matalan kynnyksen tienä nuorelle henkilölle ajaa Uberia vaikka kesäduunina. Jos siinä nyt mitenkään riittää kakkua jaettavaksi enää sille kuskille. Se nyt tietty ei ole palveluntarjoajan ongelma, vaan nuoren yrittäjänalun.Hesarin jutun mukaan Virossa on yleistä että Uber/Taxify -kuski vuokraa taksiksi rekatun ja vakuutetun auton
Vähä epäilen että toi on hetken aikaa ihan sekaisin toi lentokentän taksisysteemi ennen kun ne saa katoksia sinne rakennettua. Muutenkin ihan helkatin sekava kun A4:lla vaan laitettu lappu että mistä suunnasta ne taksit löytyy.On muuten Hki-Vantaalla nyt sitten taksit taivasalla (tai no yhden jonon vieressä on jotain katoksia). Kiva varmaan jonotella kaatosateessa... toivottavasti tulee pian joku katos. Senverran usein tulee työmatkoilla tuolta taksilla kuljettua, että sadeilmoilta ei voi välttyä...
Ei olisi maksanut kymppiä enemmän. Fixutaksi on kilometri hinnalta sama kuin entinen normi taksi. Ainoastaan lähtömaksu puolitettu.Tuli Helsingissä ollessa testattua tuota FixuTaxia, ja positiivinen kokemus. Sovelluksella syötetään lähtö- ja kohdepaikka, jonka jälkeen sovellus tarjoaa hintaa. Hinta on sitten se. Matka noin 10 km puolen yön jälkeen lauantain ja sunnun välisenä yönä, hintaa tuli 21 euroa. Vanhalla mallilla olisi kai maksanut kympin enemmän, monta kilometriä ennen saapumispaikkaa kuski pysäytti mittarin 21 euron kohdalle.
Sama kokemus myös itsellä ja matkakin yhtä pitkä.Tuli Helsingissä ollessa testattua tuota FixuTaxia, ja positiivinen kokemus. Sovelluksella syötetään lähtö- ja kohdepaikka, jonka jälkeen sovellus tarjoaa hintaa. Hinta on sitten se. Matka noin 10 km puolen yön jälkeen lauantain ja sunnun välisenä yönä, hintaa tuli 21 euroa. Vanhalla mallilla olisi kai maksanut kympin enemmän, monta kilometriä ennen saapumispaikkaa kuski pysäytti mittarin 21 euron kohdalle.
Et ole tainnut paljoa taksilla matkustaa. Vanhaan aikaan sama matka kustansi 27-29eur.Ei olisi maksanut kymppiä enemmän. Fixutaksi on kilometri hinnalta sama kuin entinen normi taksi. Ainoastaan lähtömaksu puolitettu.
Pystyykö sillä appiksella myös maksaan sen taksin?Tuli Helsingissä ollessa testattua tuota FixuTaxia, ja positiivinen kokemus. Sovelluksella syötetään lähtö- ja kohdepaikka, jonka jälkeen sovellus tarjoaa hintaa. Hinta on sitten se. Matka noin 10 km puolen yön jälkeen lauantain ja sunnun välisenä yönä, hintaa tuli 21 euroa. Vanhalla mallilla olisi kai maksanut kympin enemmän, monta kilometriä ennen saapumispaikkaa kuski pysäytti mittarin 21 euron kohdalle.
PystyyPystyykö sillä appiksella myös maksaan sen taksin?
*edit* Google kertoikin että kyllä.
No ei ehkä ihan kymppiä, mutta reilusti enemmän kuitenkin. Prosentuaalisesti ero on merkittävä.Ei olisi maksanut kymppiä enemmän. Fixutaksi on kilometri hinnalta sama kuin entinen normi taksi. Ainoastaan lähtömaksu puolitettu.
Tuli samaan aikaain kuin FixuTaxi lanseerattiin. Eli uusi.Onko toi FixuTaxin appis nyt ihan uusi tyyliin tämän uudistuksen seurausta vai onko se ollut jo pitkään?
Meinaan jos on tämän seurausta niin sanoisin että heti hyvä esimerkki siitä miksi tää uudistus tarvittiin.
Eikös tämä ole nimenomaan uusi. Taksit itse ovat muistaakseni Kovasen takseja, eivät sinänsä siis uusia. Tämäkin kuski oli jo pitkään ajanut taksia sen vanhan Taksi Helsingin alla. Ja ajoi myös sitä edelleen, eli tämän saman taksin pystyi tilaamaan FixuTaxilla kiinteällä (halvemmalla) hinnalla, tai sitten perinteisesti Taksi Helsingin kautta, joka lienee sitten vähän kalliimpi.Onko toi FixuTaxin appis nyt ihan uusi tyyliin tämän uudistuksen seurausta vai onko se ollut jo pitkään?
Meinaan jos on tämän seurausta niin sanoisin että heti hyvä esimerkki siitä miksi tää uudistus tarvittiin.
Kysyitkö jo uberilta alvista ja proviisiosta?FixuTaxiinhan liisattiin ihan uudet autot, Priuksia vissiin? Tarkoitus ajella vain lyhyitä keikkoja kai. Ei olisi onnistunut tämmöinen iso startti ilman että lupamäärä olisi vapautunut.
Täälläkin päin maailmaa EHT-line julkaisi nyt tuollaisen softan ja helvetin näppärä kyllä. Näkee hinnan ja auton sijainnin ja pystyy maksamaan softalla.Tuli samaan aikaain kuin FixuTaxi lanseerattiin. Eli uusi.
Sinänsä positiivista että nämä paikalliset firmat ovat sen verta fiksuja että eivät vaan jää tuleen makaamaan Uberin ja muiden edessä vaan ottavat jopa ihan aloitteen palvelujen uusimisessa.Tuli samaan aikaain kuin FixuTaxi lanseerattiin. Eli uusi.
Taksilupien saatavuuden vapauttaminen kuitenkin selkeästi laukaisi tämän muutoksen. Niin kauan kuin tarjontaa rajoitettiin, ei kilpailu ilmeisesti pakottanut firmoja parantamaan palveluitaan. On se kumma kun kilpailun lisääntyminen aiheuttaa tälläistä...Sinänsä positiivista että nämä paikalliset firmat ovat sen verta fiksuja että eivät vaan jää tuleen makaamaan Uberin ja muiden edessä vaan ottavat jopa ihan aloitteen palvelujen uusimisessa.
Jep sama softa eri värityksellä.Tuo FixuTaxin sovellushan on sama kuin kovasen oma, hinnat toki eroaa. Eli saattoi olla käytössä jo ennen uudistustakin, ainakin joku sovellus kovasella jo entuudestaan oli, onhan heillä aina ollut oma keskuskin.