Taksiala vapautui 1.7.2018 Mikä muuttui?

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 924
Tästä on keskusteltu paljon muron puolella. Mitä mieltä tekkiläiset tästä, hyvä asia vai huono asia? Itse oletan että suurissa kaupungeissa hinnat halpenevat hiljaiseen aikaan ja nousevat sesonkina ja pidän tätä hyvänä asiana. Kaupungeissa ehkä hyvä juttu mutta maaseudulla ei välttämättä. Toki kun markkinat vapautuvat niin hintataso asettuu "oikealle tasolle". Nopeat syö hitaat ja edullisin voittaa. Tai sitten ei...
Kun taksiluvat vapautuvat sääntelystä, taksin saanti voi hankaloitua virka-ajan ulkopuolella – Paikallislehti Joutseno

Uusi taksipalvelu lupaa selvästi halvempia hintoja ja lanseeraa aluksi 10 euron kyydit - haussa 100 yrittäjää ja yli 200 kuljettajaa
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
652
Isommissa kaupungeissa tuskin vaikuttaa paljoa. Muualla ei tule taksia saamaan jatkossa öisin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 924
Taksin luotettavuus katoaa ja huijaukset, ryöstöt ja raiskaukset lisääntyy, kun kaikenlaiset hämärähemmot ja matut alkaa taksina toimimaan. Hinnat ehkä halpenee, jos jaksaa tingata matkasta etukäteen, mutta kaikki muu onkin sitten paljon paskemmin.
Väärin. Autossa on oltava mittari. Jos ei ole mittaria niin matkan hinta on oltava asiakkaan tiedossa ennen matkaa. Mutta joo, postauksesi oli trollaamista.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
777
Palvelu muuttuu olemattomaksi ja henkensä puolesta saa todennäköisesti pelätä joka kyydissä. Mummoista tulee vapaata riistaa, ryöstöraiskausmurhia odotellessa. Lisäksi ei koskaan enää tiedä mitä kyyti lopulta tulee maksamaan ja joutuuko rahattomana suoraan putkaan.
Mutta muuten hieno homma!
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
6 228
Palvelu muuttuu olemattomaksi ja henkensä puolesta saa todennäköisesti pelätä joka kyydissä. Mummoista tulee vapaata riistaa, ryöstöraiskausmurhia odotellessa. Lisäksi ei koskaan enää tiedä mitä kyyti lopulta tulee maksamaan ja joutuuko rahattomana suoraan putkaan.
Mutta muuten hieno homma!
Tai sitten käy niinkuin Jenkeissä:
Uber, Lyft & c.o. vie ja muut vikisee. Hinnat laskee ja palvelujen taso nousee.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 036
Taksin luotettavuus katoaa ja huijaukset, ryöstöt ja raiskaukset lisääntyy, kun kaikenlaiset hämärähemmot ja matut alkaa taksina toimimaan. Hinnat ehkä halpenee, jos jaksaa tingata matkasta etukäteen, mutta kaikki muu onkin sitten paljon paskemmin.
Hinnanhan on pakko lukea auton takaoven lasissa tms. Eli jos mittaria ei ole niin hinnat kuitenkin lukee jossain? Tuskin voinee jäädä vain neuvottelukysymykseksi ellei sitten tuota neuvottelun lopputulosta saada johonkin paperille koska muutenhan kuski voi pyytää perillä kuuta taivaalta ja tilanne on sana sanaa vastaan.

Toivottavasti uber tms yleistyy, kaikki raha liikenne kulkee sähköisesti niin ei jää paljoa huijaamiselle tilaa, paitsi toki joku perus ryöstö, mutta toisaalta sehän nyt on riskinä puolin ja toisin nykyäänkin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
652
Ulkomailla on tullut käytettyä uberia. Mahtava palvelu. Kusetus on minimissään ja auton tilaaminen helppoa vaikka ei osaisi paikallista kieltä tai edes englantia.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
6 228
Ulkomailla on tullut käytettyä uberia. Mahtava palvelu. Kusetus on minimissään ja auton tilaaminen helppoa vaikka ei osaisi paikallista kieltä tai edes englantia.
Joo, voi olla että maaseudut ja pienemmät kaupungit ottaa takkiin tässä taksialan uudistuksessa mutta jos Uber (tai muut vastaavat palvelut) yleistyy suurissa kaupungeissa niin veikkaan että kukaan pääkaupunkiseudun, Tampereen ja Turun (ehkä myös Oulun) asukkaista ei tule valittamaan ainakaan kuluttajan näkökulmasta.
 
Liittynyt
26.11.2017
Viestejä
415
Taksin luotettavuus katoaa ja huijaukset, ryöstöt ja raiskaukset lisääntyy, kun kaikenlaiset hämärähemmot ja matut alkaa taksina toimimaan. Hinnat ehkä halpenee, jos jaksaa tingata matkasta etukäteen, mutta kaikki muu onkin sitten paljon paskemmin.
Höpö höpö. Vastaus on että tulee entistä enemmän ja laajemmin tarjontaa, jolloin kaikki toimijat eivät ole saman hintaisia eikä yhtä luotettavia. Tavalliset taksifirmat ei kuitenkaan ole mihinkään katomassa vaan heiltä saa jatkossakin ihan yhtä luotettavaa palvelua kuin ennenkin ja yhtä rehelliseen hintaan kuin ennenkin. Tarjontaa ja vaihtoehtoja vaan tulee rinnalle. Halvemmat vaihtoehdot tulevat kyllä takuuvarmasti syömään osan markkinoista jolloin perinteiset taksifirmat tulevat jatkossa olemaan pienempiä kuin nykyään mutta sillä tavalla sen kuuluu markkinataloudessa mennäkin.

Ja pienet kylät ja maaseutu tuossa joo pahiten ottaa takkiin mutta toivottavasti siellä ei ihan toiminta kuole kun yhteiskunnan maksamia kuljetuksia kuitenkin edelleen jatkossakin tarvitaan. Sairaskuljetuksia, kelakyytejä, koulukuljetuksia, vammaiskyytejä yms.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 236
Ehkä tämän tarkoitus on hallituksen näkökentässä löysentää kimppakyyteihin kohdistuvaa byrokratiaa ja vähentää näin yksityisautoilua.
Mahtaakohan ajokortillinen epileptikko saada oikeuden laskuttaa kyydeistä, se tulee mielenkiintoiseksi. Ilmaiseksi toki saa kuljettaa...
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
1 088
Tarkoittaako tämä nyt sitä että 80 vuotias Erkki voi ostaa ladaansa mittarin,ja alkaa harjoittamaan taksitoimintaa?.
Itse olen siinä käsityksessä että kyse on hinnoittelun vapautumisesta,vai eikö enää taksina toimimiseen tarvita lupia ja koulutusta?.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
1 088
No ostanpa sitten litraisen fiiatin ja alan kuskaamaan mummoja 5 eurolla.:facepalm:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 036
No ostanpa sitten litraisen fiiatin ja alan kuskaamaan mummoja 5 eurolla.:facepalm:
Juurikin näin. Itse katselen tilannetta ja jos hyvältä näyttää niin voisi jotain uber hommaa ruveta satunnaisesti ajamaan, jos siis lupa on helppo ja ennenkaikkea halpa saada. Auto kuitenkin seisoo pihalla ja joskus voisi olla ihan hauska ajella ja tavata uusia ihmisiä.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
279
Nyt on päässyt uutenavuonna, vappuna ja normaalina viikonloppuna 04.00 jollain noin 15€ tuon reilun parin kilsan kotimatkan, josta ehkä kymppi olisi kohtuullista.

Paljonkohan maksaa halpuutuksen jälkeen:confused: 25-30€ on oma veikkaus:rolleyes:
 

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
11 752
Tarkoittaako tämä nyt sitä että 80 vuotias Erkki voi ostaa ladaansa mittarin,ja alkaa harjoittamaan taksitoimintaa?.
Itse olen siinä käsityksessä että kyse on hinnoittelun vapautumisesta,vai eikö enää taksina toimimiseen tarvita lupia ja koulutusta?.
Koulutusvaatimus ja jopa kaupunkituntemus on käytännössä koskenut vain kantasuomalaisia jo pidemmän aikaa. Omakohtainen "huippukokemus" tuli vastaan kun kuskille ei ollut edes yksi Turun keskusta-alueen "pääkaduista" tuttu vaan piti naputtaa Itäinen Pitkäkatu navigaattoriin :facepalm:
 
Liittynyt
07.03.2017
Viestejä
159
Isommissa kaupungeissa tuskin vaikuttaa paljoa. Muualla ei tule taksia saamaan jatkossa öisin.
Joskus vuosi sitten juttelin taksikuskin kanssa tästä, ja se oli samaa mieltä.. Eli paskoja vuoroja ei aja enää kukaan koska niissä ei ole enää mitään järkeä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 036
Ite en ehkä viittis kauhealla pommilla alkaa ajelemaan. Niinkun muissakin töissä, niin paskoilla työkaluilla tulee vaan takkiin ellei ota asiaa huumorina ja harrastuksena.
Nimenomaan harrastuksena ajattelin. Veikkaisin että aika moni tekee näin. Usassa joskus uberiä käyttänyt ja aina ollut joku satunnaisesti ajeleva henkilö kuskina, mutta tiedä sitten mikä on oikeasti suhde tuota oikeasti työkseen tekevien ja harrastuksena ajavien välillä. Mutta ehkä taksin ajamisesta tulee enemmän sivutulojen hankintalähde kuin kokopäiväinen työ kuten tähänasti.
 
Liittynyt
02.04.2017
Viestejä
239
Nyt on päässyt uutenavuonna, vappuna ja normaalina viikonloppuna 04.00 jollain noin 15€ tuon reilun parin kilsan kotimatkan, josta ehkä kymppi olisi kohtuullista.

Paljonkohan maksaa halpuutuksen jälkeen:confused: 25-30€ on oma veikkaus:rolleyes:
Millä tavalla kymppi olisi kohtuullista jos olet sitä mieltä että markkinatalouden vallitessa hinta voisi olla kolminkertainen? Miksi kukaan ei mielestäsi vie silloin neljältä kympillä?

Täällä maaseudulla muutosta odotetaan innolla. Pari kaveria (toinen jäi työttömäksi vuoden alussa, toinen sivutienesteiksi) aikoo lähteä peliin mukaan.

Käytin Tekkivoimia(tm) ja katsoin tulevaisuuteen, tälläinen skenaario kuulemma edessä vuoden päästä siitä, kun ala avautuu:

 

JormaVeitikka

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
20.12.2016
Viestejä
1 453
Niin ja kun viikonloppuöisinkään ei oo väkeä enää baareissa. Kaikki lopetti baarissa käymisen kun tupakointi kiellettiin. Baarin omistajat ja asiakkaat tiesivät tämän kertoa ennakkoon lehdissä. Nykyään ihmiset vaan juo nelosta ja lonkeroa kotona ja riitelee kotona.

Mutta joo, kyl mä voin tehdä ns. paskoja vuoroja tai siis päivystää sängys vällyjen alla.
Itse asiassa yökerhoissa käynti on kyllä vähentynyt. Ruokaravintolat ja kahvilat voi olla sitten eri asia...

Mutta on se tietysti taksikuskeille perin ikävää, jos ihmiset käyttävät alkoholia yhä vähemmän tai sivistyneemmin.

PS. Itse voisin ihan mielellään luppoajalla kyydittää ihmisiä, sopuhintaan niin eivät turhaan perinteisiä takseja kiusaa. ;) Ai en saa vai? No haistakaa sitten vittu, vitun kommaribyrokraatit.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

GJ

Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
191
Odotan innolla että pääsee taas Uberin kyytiin. Sen kanssa ollut 0 ongelmaa. Nykyisin kun menee ihan perus suomitaksilla tolpalta, on ratissa yleensä joku joka a) ei ymmärrä sanaakaan suomea b) ei tiedä mihin mennään c) räplää 5min navia että päästään liikkeelle.
 

Laquel

This is where I get off.
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 375
Singaporessakin uberillä pääs halvemmalla ja ihan vitusti helpommin ku tavan taksilla. En malta odottaa että se palaa suomeen.
 

neko

ᓚᘏᗢ
Make ATK Great Again
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 655
Mitä olen taksilla kulkenut, vanhemmat taksikuskit, jotka löytävät Helsingistä jokaisen osoitteen ilman navigaattoreita, ovat moni sanoneet harkitsevansa lopettamista.:( Olen ollut myös tulevaisuuden kuskien(?) kyydissä, osoite kuullaan uudelleen otoista huolimatta väärin (oikei, vain 2 kertaa), ääliömäisiä navigaattorin reittejä joutuu ehdottamaan korjattavaksi, kuskista riippuen näin toki tehdään. Mitä kaikkea muuta sitten on tulossa, en ole ehtinyt perehtynyt.

Mutta varmaan siitä hyvä tulee.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 719
Meinasin pistää uberille kuskihakemusta heti kun mahdollista
 

atomi

tieteen hypoteesi
Liittynyt
11.07.2017
Viestejä
1 306
Taksin luotettavuus katoaa ja huijaukset, ryöstöt ja raiskaukset lisääntyy, kun kaikenlaiset hämärähemmot ja matut alkaa taksina toimimaan. Hinnat ehkä halpenee, jos jaksaa tingata matkasta etukäteen, mutta kaikki muu onkin sitten paljon paskemmin.
Onkai tuossa jotain perää. Kun kukavain melkeenpä voi ruveta taksiyrittäjäksi. Mitenköhän käy koulukyytien ja kelan sairaalakyytien, sosiaalikyytien. Kilpailutetaan varmaan uudestaan ja halvin kuljettaja saa kyydit kontolleen niinkuin muutama vuosi ollut käytäntönä, uutuutena halvin kuljettaja saattaakin olla sitten ihan joku randomi joka vaa ruvennu yrittää "ammattiautoilua"
 

Laquel

This is where I get off.
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 375
Toki uberissä myös anonyymit arvostelut karsii aika nopeasti huonot kuskit pois. Mielelläni käytän myös itse yhtä toimivaa kotimaista appia
 

wex

Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
30
Voipi tuo satunnaisesti sivuhommana ajelu olla hieman haasteellista (ainakin alkuun), kun ammattiliikenteessä on vähän erilaiset vaatimukset mm. vakuutusten osalta.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
6 228
Minä kilpailemassa monikansallisen korporaation kanssa, jonka ei tarvitse maksaa veroja mihinkään ja jolla lähes rajaton markkinointibudjetti. Se on aivan sama kuinka hyvän palvelun joku suomalainen saisi aikaiseksi. Markkinat on jaettu jo ennen lähtölaukausta. Kuinka montaa vaihtoehtoa olet googlaillut ulkomailla ollessasi? Niinpä
Oikeastaan paikalliset kilpailijat ovat pärjänneet suht hyvin Uberia vastaan. Monissa paikoissa niin hyvin että Uber on myynyt paikalliset toimintonsa kilpailijoille tai muuten vaan luovuttanut.
 
Liittynyt
05.02.2017
Viestejä
4 025
Minä kilpailemassa monikansallisen korporaation kanssa, jonka ei tarvitse maksaa veroja mihinkään ja jolla lähes rajaton markkinointibudjetti. Se on aivan sama kuinka hyvän palvelun joku suomalainen saisi aikaiseksi. Markkinat on jaettu jo ennen lähtölaukausta. Kuinka montaa vaihtoehtoa olet googlaillut ulkomailla ollessasi? Niinpä
Tilanne on erilainen silloin, jos on asiakas omassa maassaan, koska silloin tuntee paikalliset kuviot paremmin. Esim. Helsingissä paikalliset voivat käyttää Reittiopasta julkisessa liikenteessä kulkemiseen, mutta turisti käyttää todennäköisemmin Google Mapsia. Ainakin pääkaupunkiseudulla taksifirmat tuntuvat hakevan suurempaa kokoa ja kehittelevät omia appeja. Vakiokäyttäjät kyllä löytävät ne. Satunnaisemmassa käytössä vaikuttaa enemmän brändin voima.
 
Liittynyt
26.11.2017
Viestejä
415
Onkai tuossa jotain perää. Kun kukavain melkeenpä voi ruveta taksiyrittäjäksi. Mitenköhän käy koulukyytien ja kelan sairaalakyytien, sosiaalikyytien. Kilpailutetaan varmaan uudestaan ja halvin kuljettaja saa kyydit kontolleen niinkuin muutama vuosi ollut käytäntönä, uutuutena halvin kuljettaja saattaakin olla sitten ihan joku randomi joka vaa ruvennu yrittää "ammattiautoilua"
Näissä yhteiskunnan maksamissa kyydeissä ja kilpailutuksissa katotaan muutakin kuin hintaa. Laatupisteet, kokemus ja jollakin tapaa määriteltynä myös se että millaiset muskelit siellä on toimijan taustalla pyörittämässä koko palettia niin kaikki merkkaa. Siinä on sen vuoksi halvimman romuauton vähän hankala pelkällä hinnalla saada noita kyytejä itselleen hoidettavaksi ja se on ihan oikein. Baarista pilkun aikaan kotiin rymistellessä se on joillekin se ja sama millanen se auto on mutta lapset, vammaiset, sairaat... kyllä niille osataan kyydit turvata.

Ongelma on vaan pienillä kylillä se, että nykyään siellä on pakko jonkun päivystää esim juuri noita sairaskyytejä varten tai joku on aina nimetty vähintään naapurikylältä joka on vuorossa kyytejä hoitamaan. Heinäkuun jälkeen sitä tarjontaa päivystäväksi autoksi on vähemmän niin voi olla että se joutuu kauempaa tulemaan. Kyllä Kela ja muut silti jatkossakin hoitaa tonttinsa noissa. Vaikka taksiala vapautuu niin ei se silti vapauta kuntia hoitamasta kyytejä koululaisille, sairaille ja vammaisille.
 

Terevis

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
01.11.2016
Viestejä
334
Vanhalla auton raadolla harvoin pärjää kilpailutuksissa. Yksi mikä rajoittaa paljon viikonloppu kuskien ilmestymistä on edelleen vaatimus rekisteröidä auto taksiksi ja ottaa ammattiliikenteen vakuutukset.
 
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
579
Vanhalla auton raadolla harvoin pärjää kilpailutuksissa. Yksi mikä rajoittaa paljon viikonloppu kuskien ilmestymistä on edelleen vaatimus rekisteröidä auto taksiksi ja ottaa ammattiliikenteen vakuutukset.
Ja sitten se yrittäjäksi ryhtyminen ja kaiken siihen liittyvän hoitaminen. Tulee varmasti rajoittamaan myös työttömien ryhtymistä alalle.
 
Liittynyt
10.07.2017
Viestejä
1 008
Ja sitten se yrittäjäksi ryhtyminen ja kaiken siihen liittyvän hoitaminen. Tulee varmasti rajoittamaan myös työttömien ryhtymistä alalle.
Totta. Silloinhan joutuisi ottamaan itseään niskasta kiinni ja menemään töihin. Lisäksi yrittäjänä on vaara, että joku kuukausi ei tienaakaan tukia enemmän ja sekös harmittaa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 036
Totta. Silloinhan joutuisi ottamaan itseään niskasta kiinni ja menemään töihin. Lisäksi yrittäjänä on vaara, että joku kuukausi ei tienaakaan tukia enemmän ja sekös harmittaa.
Niin no miltä kuulostaisi semmonen 300 000 uutta taksiyrittäjää? Voi olla että ei ihan kaikille riittäisi ajoja? Varmasti jotkut työttömät tähän lähteekin, mutta ei tässä bisnestä kovin monelle kuitenkaan ole.

Lisäksi pitkään työttömänä olleelle voi olla vaikea saada rahoitusta autoon jolla voisi järkevästi taksia ajaa. Aika huono lähteä yrittäjäksi jollain satasen pommilla.
 

SERotomaani

☆☆☆ TRUMP ☆☆☆
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
7
Käytän taksia kerran tai pari vuodessa, joten itselleni ihan sama. Toivottavasti suomea puhumattomat koneinsinöörit ym. valtaavat alan ja luvassa on paljon jännittävää ja eksoottista värinää taksien vakioasiakkaille. :tup:
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
279
Vanhalla auton raadolla harvoin pärjää kilpailutuksissa. Yksi mikä rajoittaa paljon viikonloppu kuskien ilmestymistä on edelleen vaatimus rekisteröidä auto taksiksi ja ottaa ammattiliikenteen vakuutukset.
Internetin ihmeellinen maailma näyttäisi parhaimmillaan uhkailevan 1000€/kk noille vakuutuksille. Jos tuo on edes puoliksi totta niin saattaa tosiaan vähän rajoittaa:bored:
 
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
162
Nyt on päässyt uutenavuonna, vappuna ja normaalina viikonloppuna 04.00 jollain noin 15€ tuon reilun parin kilsan kotimatkan, josta ehkä kymppi olisi kohtuullista.

Paljonkohan maksaa halpuutuksen jälkeen:confused: 25-30€ on oma veikkaus:rolleyes:
Jep jep. Ruuhka-aikoina hinnat nousevat ja siitäkin huolimatta täytyy katsoa tarkasti minkälaisen pirssin kyytiin nousee.
 
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
162
Niin no miltä kuulostaisi semmonen 300 000 uutta taksiyrittäjää? Voi olla että ei ihan kaikille riittäisi ajoja? Varmasti jotkut työttömät tähän lähteekin, mutta ei tässä bisnestä kovin monelle kuitenkaan ole.

Lisäksi pitkään työttömänä olleelle voi olla vaikea saada rahoitusta autoon jolla voisi järkevästi taksia ajaa. Aika huono lähteä yrittäjäksi jollain satasen pommilla.
"Taksiyrittäjiä" on monenlaisia. Erilaiset hämäräbisnekset, asiakkaiden kusetukset sun muut tulevat varmasti lisääntymään.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
197
Internetin ihmeellinen maailma näyttäisi parhaimmillaan uhkailevan 1000€/kk noille vakuutuksille. Jos tuo on edes puoliksi totta niin saattaa tosiaan vähän rajoittaa:bored:
Ammattiliikenteessä ainakin Helsingissä vakuutus on yli 5000€ vuodessa. Kaverilla sattuu olemaan taksilupa siellä niin on ensi käden tietoa.

Hän on juuri puhunut että Suomessa ei tule toimimaan tuo Uber-kuvio niinkuin muualla juurikin kalliiden vakuutusten ja muiden kulujen takia. Ellei noihin tule muutosta niin laillisesti ei kukaan tule omalla autollaan sivutienestejä viikonloppuisin tekemään.
 
Liittynyt
02.12.2016
Viestejä
205
Käytän taksia kerran tai pari vuodessa, joten itselleni ihan sama. Toivottavasti suomea puhumattomat koneinsinöörit ym. valtaavat alan ja luvassa on paljon jännittävää ja eksoottista värinää taksien vakioasiakkaille. :tup:
Ei se juuri säännöllisesti taksia käyttäville vakioasiakkaille mikään ongelma ole. Samoilla kyydeillä mennään ku ennenkin. Ongelmat tulevat niille, jotka käyttävät taksia satunnaisesti pikku etukenossa.
 
Liittynyt
19.01.2018
Viestejä
57
Internetin ihmeellinen maailma näyttäisi parhaimmillaan uhkailevan 1000€/kk noille vakuutuksille. Jos tuo on edes puoliksi totta niin saattaa tosiaan vähän rajoittaa:bored:
Ammattiliikenteessä ainakin Helsingissä vakuutus on yli 5000€ vuodessa. Kaverilla sattuu olemaan taksilupa siellä niin on ensi käden tietoa.

Hän on juuri puhunut että Suomessa ei tule toimimaan tuo Uber-kuvio niinkuin muualla juurikin kalliiden vakuutusten ja muiden kulujen takia. Ellei noihin tule muutosta niin laillisesti ei kukaan tule omalla autollaan sivutienestejä viikonloppuisin tekemään.
Ja aika iso osa noista vakuutusten hinnoista tulee varmaan kaskoska. Kun vakuutusyhtiöt alkavat laskemaan ammatikseen uudella autolla kaupungissa ajavalle kaskoa niin sitä hintaahan alkaa tulemaan. Ja ammatikseen autoa ajavalla on se kaiken kattava kasko käytännössä oltava ettei yhtäkkiä olla ilman töitä. Jollekin joka ajaa sivutöikseen viikonloppuna taksia se kasko ei välttämättä ole läheskään yhtä tärkeä, varsinkin jos pirssinä on joku parin tonnin auto.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 036
Ammattiliikenteessä ainakin Helsingissä vakuutus on yli 5000€ vuodessa. Kaverilla sattuu olemaan taksilupa siellä niin on ensi käden tietoa.

Hän on juuri puhunut että Suomessa ei tule toimimaan tuo Uber-kuvio niinkuin muualla juurikin kalliiden vakuutusten ja muiden kulujen takia. Ellei noihin tule muutosta niin laillisesti ei kukaan tule omalla autollaan sivutienestejä viikonloppuisin tekemään.
Harmi sinänsä. Itselläni autossa vain liikennevakuutus ja olisin voinut halvalla ajella joskus huvikseen ja kerätä vähän karkkirahaa, mutta jää sitten kyllä koko homma jos tulee kaikenmaailman extra vakuutusta ja muuta maksua päälle.
 

wex

Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
30
Ammattiliikenteessä ainakin Helsingissä vakuutus on yli 5000€ vuodessa. Kaverilla sattuu olemaan taksilupa siellä niin on ensi käden tietoa.

Hän on juuri puhunut että Suomessa ei tule toimimaan tuo Uber-kuvio niinkuin muualla juurikin kalliiden vakuutusten ja muiden kulujen takia. Ellei noihin tule muutosta niin laillisesti ei kukaan tule omalla autollaan sivutienestejä viikonloppuisin tekemään.
Varmasti joku vakuutusyhtiö tässä haistaa rakonsa, ja rupeaa tarjoamaan "mikrovakuutuksia" yrityksille esim. kilometriperusteisesti - mutta tähän menee oma aikansa.
Tietty jos Uber/muu toimija aloittaa myös vakuutustoiminnan, tämä olisi melko helppoa.

Harmi sinänsä. Itselläni autossa vain liikennevakuutus ja olisin voinut halvalla ajella joskus huvikseen ja kerätä vähän karkkirahaa, mutta jää sitten kyllä koko homma jos tulee kaikenmaailman extra vakuutusta ja muuta maksua päälle.
Takseille kuitenkin on tällä hetkellä ihan erilliset omat vakuutuksensa, ja normaali liikennevakuutus ei varmasti ole näin voimassa, jos ihmisiä ammattimaisesti kuljettaa.
Siitä tulee aika hintava paukku äkkiä, jos jotain sattuu tapahtumaan - tai edes jää kiinni.
 
Liittynyt
04.01.2017
Viestejä
3
Liikennevakuutuskeskukselta vakuutusmaksuihin liittyvä kirjoitus:
LVK | Taksien vakuutusmaksut puhuttavat, mutta ratkaisu on jo valmiina
- Henkilövahinkoliikenteen vahinkoriski on korkeampi
- Tämä on yhtiöiden huomioitava maksuissa
- Autot ovat jatkossakin rekisteröitävä aina luvanvaraiseen käyttöön (ilmeisesti näin vaikka vain muutaman tunnin keikkaa tekisi)
- Velvollisuuksien laiminlyönneistä sanktio

Ei kyllä taidakaan kauheasti houkutella lähteä heittämään viikonloppu keikkaa, sillä on tuota liiketoiminnan kulua aika paljon jatkossakin sitten per ajettu kilometri.
 

80286

Premium-jäsen
Liittynyt
13.03.2017
Viestejä
244
Palvelu muuttuu olemattomaksi ja henkensä puolesta saa todennäköisesti pelätä joka kyydissä. Mummoista tulee vapaata riistaa, ryöstöraiskausmurhia odotellessa. Lisäksi ei koskaan enää tiedä mitä kyyti lopulta tulee maksamaan ja joutuuko rahattomana suoraan putkaan.
Mutta muuten hieno homma!
Taksin luotettavuus katoaa ja huijaukset, ryöstöt ja raiskaukset lisääntyy, kun kaikenlaiset hämärähemmot ja matut alkaa taksina toimimaan. Hinnat ehkä halpenee, jos jaksaa tingata matkasta etukäteen, mutta kaikki muu onkin sitten paljon paskemmin.
Olin jo ainakin 5 vuotta sitten Helsingissä jonkun taksikeskuksesta tilaamani arabitaksikuskin kyydissä (lienee ollut ns renki eikä vakituinen kuski) joka ei puhunut sanaakaan suomea, tosi huonoa englantia ja navigaattoriin ei osannut naputella osoitetta jota koetin sanella.

Matka meni niin että koetin näyttää käsimerkeillä mihin suuntaan ajetaan, ja niin päästiin Rautatieaseman taksitolpalle asti, jossa vaihdoin taksia...
 

Terevis

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
01.11.2016
Viestejä
334
Taitaa Helsingissä isoin ongelma olla nuo isot riistäjä firmat esim Kajon joka kouluttaa omat kuskinsa. Antavat Mamuille taksi lupia jotka ei ikinä pääsisi oikeasta kokeesta läpi. Taksin vakuutukset on noin 3000-6000e vuodessa.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
84 328
Viestejä
1 731 974
Jäsenet
37 519
Uusin jäsen
fmorato

Hinta.fi

Ylös Bottom