Taksiala vapautui 1.7.2018 Mikä muuttui?

Kraikas

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
25.04.2018
Viestejä
336
Noita romanikerjäläisiähän voisi palkata, kun tuolla suunnilla muutenkin pyörivät jouten, menemään ottamaan ihmisiä hihasta kiinni ja vetämään työnantajan auton takapenkille. Joskus aikoinaa tsekeissä oli sellainen palvelu yöaikaan taksissa, että romaninainen oli taksin takapenkillä tarjoamassa lähinnä suuseksipalveluita, mutta enpä uskalla näin suvaitsevaisena aikana oikein edes puhua koko asiasta. Hinta oli silloin toki tuplat verrattuna päivätaksaan.
 

Raaka

Tukijäsen
Liittynyt
01.01.2018
Viestejä
641
Jaa, tänne tuli varmaan tilaa takseille. Aika moni pisti hanskat tiskiin. Kela kyytilöihinkin sais varmaan soppareita, kun ei ole autoja, mutta kuulemma niistä jää käteen työn ilo. Hienosti kilpailutettu!

E: siis täällä päin kela kyydit voitti jostain toisesta läänistä tullu firma, jolla ei ole autoja. Ny saivat sitten paikalliset sellaiset alihankinta tarjoukset, jossa ei jää palkkaa kuskeille, samalla pitäs vielä vuokrata uudet laitteet entisten lisäksi, jotka taas maksaa aika hitosti. Tästä johtuen taisi pari autoa lähteä mukaan, jotka ei riitä mihinkään.
Mahtaako kyse olla Pro-keskus Oy:stä? Joka taitaa toimia Savo + P-karjala alueella?

Nimittäin muutamia viikkoja sitten eräs taksia ajava tuttavani avautui tästä kyseisestä firmasta. Voittivat tuon Kelakyyti kilpailutuksen ja koittavat nyt epätoivoisesti saada hommaa pyörimään. Sähköpostia kuulemma tullut tiuhasti, jossa on pyydetty ottamaan tämän kerran elämässä-tarjous vastaan ja samalla mustamaalattu kuljettajia "kapinan" lietsomisesta. Eli käytännössä siitä, että kuljettajat ovat valinneet jonkun muun firman, jossa inhimillisemmät kulut.

Kevyt on tällä Pro-keskuksella kustannukset kuljettajalle: 10 % tuotosta + 4300 € / vuosi laitteistovuokra (ei mahdollisuutta ostaa pois).

Iltalehtikin tästä tilanteesta julkaisivat jutun

Kela-taksiliikenne ajautui katastrofiin Ylä-Savossa: sovittuja matkoja ajamatta, asiakas ei päässyt kuntoutukseen

Jutusta poimittua:

"Kela-taksien määrästä Pohjois-Savossa Immonen ei anna tarkkaa lukua. Hän kuitenkin kertoo, että Iisalmen seudulla autoja on hyvin vähän, ja enemmän pitäisi olla. Pohjois-Karjalan puolella Joensuussa taas on "tyhjiö", jota paikkaamaan on lähetetty taksiryhmä Mikkelistä."

Siinä mahtaa kuskia naurattaa suhata Mikkelistä Joensuuhun ajamaan kyytejä.
 
Liittynyt
27.05.2017
Viestejä
7 857
Mahtaako kyse olla Pro-keskus Oy:stä? Joka taitaa toimia Savo + P-karjala alueella?

Nimittäin muutamia viikkoja sitten eräs taksia ajava tuttavani avautui tästä kyseisestä firmasta. Voittivat tuon Kelakyyti kilpailutuksen ja koittavat nyt epätoivoisesti saada hommaa pyörimään. Sähköpostia kuulemma tullut tiuhasti, jossa on pyydetty ottamaan tämän kerran elämässä-tarjous vastaan ja samalla mustamaalattu kuljettajia "kapinan" lietsomisesta. Eli käytännössä siitä, että kuljettajat ovat valinneet jonkun muun firman, jossa inhimillisemmät kulut.

Kevyt on tällä Pro-keskuksella kustannukset kuljettajalle: 10 % tuotosta + 4300 € / vuosi laitteistovuokra (ei mahdollisuutta ostaa pois).
Sitähän voi Pro-keskus ostaa omat autot ja palkata omat kuskit vaikka kuljetusalan työehtosopimuksen liksoilla.

Onhan tuollainen 4300 euroa jostakin mittarista vuodessa sikamainen hinta. Samat ominaisuudet saisi toimimaan jossakin muutaman kymmenen euron hintaisessa älypuhelinsovelluksessa. Ehkä pitäisi vielä erikseen maksukortinlukija ostaa tai vuokrata. Vielä päälle tuo 10 prosenttia provikkaa liikevaihdosta (?) ja perittävät hinnatkin vielä jotain paljon normaaleita listahintoja pienempiä Kelan kilpailuttamia hintoja.

Onhan tuollainen surkeaa kilpailuttamista kun tarjoamaan otetaan firmoja joilla ei ole mitään resursseja toteuttaa lupauksiaan. Pitäisi ainakin olla kovat sanktiot sille jos ei pysty järjestemään lupaamiaan kyytejä ja vakuudet myös sille että on mistä maksaa ne sopimussakot.

Maaseudulla osa taksi-isännistä saattaa olla esimerkiksi jotain maajusseja. Välttämättä ei siinä tilanteessa kiinnosta hittoakaan vaikka esimerkiksi Kela-kyytien ajaminen jää pois kun töitä riittää muutenkin maatilalla.
 

Tlapio

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 984
Kela-taksien kaaoksesta kantautuu hurjia tietoja ympäri Suomen: ”Tästä voi tulla hautajaisia”
Kela-taksien kaaoksesta kantautuu hurjia tietoja ympäri Suomen: ”Tästä voi tulla hautajaisia”

- Kahviossa oli sytostaattihoidosta tulevia, paljon minua huonovointisempia ja heikompia ihmisiä, jotka jonottivat taksia kaksi tai jopa kolme tuntia. Näin paljon surua, ja se on minusta kohtuutonta, Sonninen kertoo.
- Kinnulassa omataksia ei saanut autistiselle lapselle. Taksin tulo 45 minuuttia, ennen 5 minuuttia. Tulomatkalla sama juttu, taksi ei saanut odottaa joten tyhjänä takaisin. Käymme vuodessa Jyväskylässä 30-50 kertaa, joten tyhjänä ajoa tulee 15 000-20 000 kilometriä vuodessa. Aika hurjaa ilmaston lämmittämistä.

Kela asiakkaat ei kovin riemuissaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
467
Juu, on juurikin tuo Pro-keskus. Ongelmana on vielä täällä Pohjois-Karjalan puolella, että heillä on jo toiset laitteet muihin ajoihin, eli heillä pitäisi olla kahdet, mutta niiden toisten laitteiden sopparit estää muitten laitteiden käytön :I . Mielenkiintoinen soppa. Jo aiemmin on ollu noi kela-kyydit siinä ja siinä kannattaako, nyt yksinkertaisesti ei. Tilanne on ollu tiedossa jo pitkään, mutta nyt laukesi käsiin, niin kuin kaikki jo tiesi täällä...
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
467
Vuoden verran ollut aikaa tehdä (=ostaa) Android-appi työnjakoa varten ja antaa kuskille satasen puhelin vaikka tonnin vuosivuokralla, mutta ei. Hienosti. :D
Juu, se on vähän ongelma, että noita laitteita on jo ennestään noissa takseissa aivan hitosti. Tahtoo olla et kojelauta jo loppuu niistä, kun on ne puhelimet, taksimittarit, maksupäätteet ja SiunSoten laitteet, jotka on vaan pakko olla. Ny vielä pitäs lisää :D . Tosiaan täällä on jo noi kelan ajot olleet sellaisia, missä palkatun kuskin käyttö tarkoittaa lähes +-0 tulosta, nyt tuli noi ja teki "hyvät" tarjoukset ja voittivat, niin :D
 
Liittynyt
14.11.2016
Viestejä
1 310
- Kinnulassa omataksia ei saanut autistiselle lapselle. Taksin tulo 45 minuuttia, ennen 5 minuuttia. Tulomatkalla sama juttu, taksi ei saanut odottaa joten tyhjänä takaisin. Käymme vuodessa Jyväskylässä 30-50 kertaa, joten tyhjänä ajoa tulee 15 000-20 000 kilometriä vuodessa. Aika hurjaa ilmaston lämmittämistä.

Kela asiakkaat ei kovin riemuissaan.
Siis meneekö nuo omasta pussista vai kustantaako Kela tuommoisenkin lystin?
 
Liittynyt
27.05.2017
Viestejä
7 857
Siis meneekö nuo omasta pussista vai kustantaako Kela tuommoisenkin lystin?
Näyttäisi olevan Kinnulan ja Jyväskylän välimatka 130 kilometriä.

Eiköhän se Kela maksa sen taksikyydin yhteen suuntaan ja taksi saa sitten itse maksaa siitä sen jatkomatkan minne ajaakin. Ajaako sitten suoraan takaisin Kinnulaan tai lähteekö heittämään keikkaa Jyväskylässä tai mitä tekeekin.

Asiakas kun pääsee sairaalasta sitten kenties 30 minuutin tai 5 tunnin päästä tai vaikka viikon päästä niin tulee sitten toisella taksilla takaisin.
 
Liittynyt
14.11.2016
Viestejä
1 310
Kyllähän valtio jakaa "tietyille ryhmille" rahaa paljon hövelimminkin, niin miksipä ei maksaisi tuollaistakin?
No jos taksin hinta on se 1.5€ per km ja suhaa sen 20 000km per vuosi niin tuolla summalla maksaisi varmaan kolmen kaksion vuokrat Jyväskylästä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
467
No johan nyt on, jos ei yhtä matkapuhelinta saa taskuun tai hanskalokeroon. Eihän sitä nyt tarvii mihinkään kojelautaan liimata, vaan se on pelkkä työnohjaus.

Muutenkin ainoa syy miksi noita vekottimia kiinnitellään pitkin poikin kojelautoja on se, kun ei ymmärretä tehdä toisenlaisiakaan laitteita.
Se vaan tahtoo olla niin, että jos Siun Sote sanoo, että ostappa ja laitteleppa tälläset laitteet, tai et ajele näitä kyytejä, niin... Sama homma Itä-Suomen/what ever taksit, tietyt laitteet on pakko olla tai et saa kyytejä sitä kautta. Sitten tietty maksupäätteet on oltava, meinaan kuitti on saatava kaikesta, ja tietty käteinen alkaa kadota. Nyt tietty pro keskus sanoi, et nää on ehdot ja teidän on laitettava nämä meidän laitteet tai ette aja, niin ... Kuten sanoin, terve tuloa ajelemaan tänne, kyytejä ois tarjolla! Palkkaa tosin ei.
 
Liittynyt
27.05.2017
Viestejä
7 857
No jos taksin hinta on se 1.5€ per km ja suhaa sen 20 000km per vuosi niin tuolla summalla maksaisi varmaan kolmen kaksion vuokrat Jyväskylästä.
Kinnula - Jyväskylä välimatka on 130 kilometriä ja käyntejä 30-50 vuodessa.

Itse saan tuosta 3900-6500 kilometriä yhdensuuntaista matkaa vuodessa.

En tiedä sitten mitä maisemareittejä ajelevat takaisin Kelan piikkiin tai ennen ajelleet kun "tyhjänä ajoa tulee 15 000-20 000 kilometriä vuodessa".

:lol:

Toki jos ihminen on sairastunut syöpään niin eihän tuo nyt niin paha ole jos tuollainen 4000-6000 euroa maksetaan vuodessa sen 1-2 vuotta taksimatkoja mitä ne sädehoidot ja sytostaatti kuurit ehkä kestävät ajallisesti. Sen jälkeen alkaa olla maksimiannos molempia annettu ja ihminen on joko parantunut syövästä tai syöpä on remissiossa ja eteneminen on pysähtynut (väliaikaisesti) tai ihminen on kuollut tai saattohoidossa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 039
Kinnula - Jyväskylä välimatka on 130 kilometriä ja käyntejä 30-50 vuodessa.

Itse saan tuosta 3900-6500 kilometriä yhdensuuntaista matkaa vuodessa.

En tiedä sitten mitä maisemareittejä ajelevat takaisin Kelan piikkiin tai ennen ajelleet kun "tyhjänä ajoa tulee 15 000-20 000 kilometriä vuodessa".

:lol:

Toki jos ihminen on sairastunut syöpään niin eihän tuo nyt niin paha ole jos tuollainen 4000-6000 euroa maksetaan vuodessa sen 1-2 vuotta taksimatkoja mitä ne sädehoidot ja sytostaatti kuurit ehkä kestävät ajallisesti. Sen jälkeen alkaa olla maksimiannos molempia annettu ja ihminen on joko parantunut syövästä tai syöpä on remissiossa ja eteneminen on pysähtynut (väliaikaisesti) tai ihminen on kuollut tai saattohoidossa.
Jos annettaisiin taksiseteleiden sijaan vaan vaan se 5000€ kouraan käteistä ja käskettäisiin selviytymään itse sinne sädehoitoon, niin onnistuisiko naapuriavulla tai kylille muuttamalla? Miksi sen avun pitää nimenomaan olla taksin takapenkkiä?
 
Liittynyt
27.05.2017
Viestejä
7 857
Jos annettaisiin taksiseteleiden sijaan vaan vaan se 5000€ kouraan käteistä ja käskettäisiin selviytymään itse sinne sädehoitoon, niin onnistuisiko naapuriavulla tai kylille muuttamalla? Miksi sen avun pitää nimenomaan olla taksin takapenkkiä?
Iso osahan sinne hoitoihin taitaa kulkea omalla autolla esimerkiksi perheenjäsenen kyydissä.

Taitaisi yhteiskunnan kustannukset nousta aika tavalla jos kaikille annettaisiin suoraan käteen se summa minkä se hoidoissa kulkeminen vaikka taksilla maksaa.

Paljonhan noita Kelan kyytejä voisi maksaa vaikka kontrolli- ja tutkimuskäyntien osalta bussin mukaan. Eli maksaisivat vaikka siellä kotipaikkakunnalla 150 kilometrin päässä sairaalasta matkan kotoa taksilla bussipysäkille omassa kunnassa. Sitten bussillla aamulla sairaalakaupunkiin ja siellä taksilla sitten bussiasemalta sairaalaan. Takaisin sitten päinvastaisella tavalla iltapäivällä.

Tai sitten keskittää eri viikonpäiville eri kuntien potilaiden ajat ja pistää potilaat tulemaan isolla tilataksilla tai tilausbussilla sieltä aamulla sairaalaan ja iltapäivällä kotikuntaan.

Toki sitten vaikeasti sairaat esimerkiksi syöpäpotilaat voisi pistää omilla taksailleen hoitoihin ja sieltä pois kun siinä kunnossa tuskin jaksaa missään kimppa-autossa istua.

Ambulanssilla sitten ne vielä vaikeammin sairaat ja kiireillisimmät.
 
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
1 069
Jos annettaisiin taksiseteleiden sijaan vaan vaan se 5000€ kouraan käteistä ja käskettäisiin selviytymään itse sinne sädehoitoon, niin onnistuisiko naapuriavulla tai kylille muuttamalla? Miksi sen avun pitää nimenomaan olla taksin takapenkkiä?
Kuinkahan moni pistäisi sen 5000€ haisemaan ja sitten yhteiskunta kuitenkin hoitaisi potilaan sinne hoitoon? Nykyisessä pumpuliyhteiskunnassa ei mitään voi jättää yksilön vastuulle, kun monet kuitenkin ulkoistaa ajattelun yhteiskunnalle.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 176
Vantaalta erikoiskirurgian kautta Turkuun maksoi Kelan omavastuusta 15 euroa. Loput maksaa valtio. Siinä matkan aikana kuski hurjasteli reilua vauhtia.

Ihmettelin moista vauhtia, kun itse vein kaverini sinne tarkastukseen ja tapaamaan sen kirurginsa. En millään olisi voinut alittaa aikaa roimasti.

Jos kerta Kelan systeemi levisi käteen ja joudutaan paikkailemaan, rahaa kyllä paloi ja paljon. Osasin ennustaa tuollaista tulevaa katastrofia.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 282
Vuoden verran ollut aikaa tehdä (=ostaa) Android-appi työnjakoa varten ja antaa kuskille satasen puhelin vaikka tonnin vuosivuokralla, mutta ei. Hienosti. :D
Sanopa muuta. Nämä organisaatiot hoitavat muutenkin helvetin hienosti, kuten kyytien kusemisesta näkee. Ehkä nyt muutkin ymmärtävät, mistä alalla on valitettu.

Niin se on, mutta ei tarvis olla.

Ne romut on kojelaudalla vain ja ainoastaan siksi, kun siihen ne on aina laitettu. Mikään ei estä tunkemasta niitä vaikka mihin.
Jos ei kyetä yhtenäisyyteen, vaan paskalafkojen pitää päästä tekemään rent-seeking-"liiketoiminnallaan" voittoa toisten selkänahasta myymällä kaikenlaista paskarojua, niin kyllä ne vaan pitää laittaa "kojelaudalle".

Android-puhelimeen voidaan kyllä aika fiksusti laittaa paikannus ja kyydinvälitys, vaikka mitä muutakin. Mutta se on silloin ihan oikeasti oltava siinä lasilla tai lähellä sitä. Taskusta käsin ei paikannus toimi, ja taksipäätteenä käytettävän laitteen tulee muutenkin olla kuljettajan näkökentässä.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 282
Vantaalta erikoiskirurgian kautta Turkuun maksoi Kelan omavastuusta 15 euroa. Loput maksaa valtio. Siinä matkan aikana kuski hurjasteli reilua vauhtia.

Ihmettelin moista vauhtia, kun itse vein kaverini sinne tarkastukseen ja tapaamaan sen kirurginsa. En millään olisi voinut alittaa aikaa roimasti.

Jos kerta Kelan systeemi levisi käteen ja joudutaan paikkailemaan, rahaa kyllä paloi ja paljon. Osasin ennustaa tuollaista tulevaa katastrofia.
Ei tosiaan ole kiitollinen homma, vaikka pääsisi markkinahintaan ajamaan "hyviä kyytejä", joiden välitys on Pärnerin hienon lain ja esivallan velttouden takia kustu. Käytännössä voi olla siinä ja siinä, saadaanko joku ajoissa hoitoon, jos vähän ottaa vapauksia liikenteessä ja vaarantaa toimeentulonsa. Hienosti järjestelmä syö ihmiset. Vastaanotolta myöhästynyt saattaa kuolla sen takia, koska seuraavaksi joutuu muutamaksi kuukaudeksi toimistotätien pompoteltavaksi.

Taisin jo aikaa sitten sanoa, että tässä ollaan romuttamassa yhteiskunnan ydintoimintoa. Nämä kokoomusnuoret naureskelivat minulle, koska taksi on vain paskaduuni kuten Kotipizzan myyjä. Naureskelevat jatkossakin, koska eivät ikinä opi ymmärtämään arjen realiteetteja.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 176
Ei tosiaan ole kiitollinen homma, vaikka pääsisi markkinahintaan ajamaan "hyviä kyytejä", joiden välitys on Pärnerin hienon lain ja esivallan velttouden takia kustu. Käytännössä voi olla siinä ja siinä, saadaanko joku ajoissa hoitoon, jos vähän ottaa vapauksia liikenteessä ja vaarantaa toimeentulonsa. Hienosti järjestelmä syö ihmiset. Vastaanotolta myöhästynyt saattaa kuolla sen takia, koska seuraavaksi joutuu muutamaksi kuukaudeksi toimistotätien pompoteltavaksi.

Taisin jo aikaa sitten sanoa, että tässä ollaan romuttamassa yhteiskunnan ydintoimintoa. Nämä kokoomusnuoret naureskelivat minulle, koska taksi on vain paskaduuni kuten Kotipizzan myyjä. Naureskelevat jatkossakin, koska eivät ikinä opi ymmärtämään arjen realiteetteja.
Arjen realiteetteja ei todellakaan ymmärretä, eikä varsinkaan Kelan YK:n yleisen vammaissopimuksen rikkomuksilla piitata ja ne on nyt dokumentoitu äskettäin kesäkuun YK:n kokouksessa. Ensin saadaan Suomen raportti, sitten YK odottaa Suomen eri vammaisliittojen omia raportteja ja alkavat tarkastelemaan, että miten hyvin on toteutunut vammaisten yms. oikeudet.

Olen katsellut Kynnys ry, vammaisten yhteiset asiat, Herää Kela!, jne sosiaalisista viestinnästä luettuna, että ei kyllä hyvältä näytä. Tuntuu kuin oltaisiin menty vuosikymmen takaperin takapakkia ja mihinkään ei ole tahtoa peruuttaa näitä tyhmiä päätöksiä kilpailutuksille ja ideoille.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 282
No ihan miten vaan. Noi ylläolevat perustelut on vaan hauskoja. Kojelaudalla on yleensä: navigaattori, joku välityskeskuksen pääte, mittari, maksupääte ja vielä joku oma hupitabletti. Ilmankos on ahdasta.

Tosta voi heti raapia huitsiin navigaattorin, maksupäätteen ja sen oman hupitabletin ja johan on tilaa.

Edit: niin ja pahimmassa tapauksessa kuittiprintterikin on kojelaudalla, jösses...
Yhteiskunnan ydintoimintojen ja toisen ammatin tuhoamisessa ei ole mitään "hauskaa". Muistutan, että minähän en periaatetasolla vastusta taksitoiminnan vapauttamista eli taksasäännöstelystä ja tarveharkinnasta luopumista. Nyt vaan on kustu pahasti omiin muroihin. Ei, minun ansiotasoni ei toistaiseksi ole kärsinyt tämän "uudistuksen" takia. Toki välittäjien mafiakartellin takia on, kuten myös kuluttajapalvelujen taantuman takia. Tämä pärnerin kokoomusnuorten unelma ei juuri auta siihen, että välittäjä kusee palvelua tuottavan päälle.

Hiukan huonosti noille on tilaa monissa henkilöautoissa muuten kuin kojelaudalla. Navigaattoria en ole koskaan käyttänyt ja "hupi"tablettia(jota itse asiassa käytetään asiakkaan pyytämien juttujen selvittelyyn) joskus, sehän on piilossa siellä muualla, jossa ei oikein olisi tilaa. Maksupäätettä ei pidetä kojelaudalla, ellei tila ole muualta loppu kuten usein on. Matkustajan edessä olisi hyvin tilaa ellei matkustajan turvatyyny olisi just sopivasti siinä. Kuittitulostimen kanssa sama homma. Lisäksi olisi aika kiva, jos johonkin saisi telineeseen työpuhelimen(ihan puhelimen eikä mitään Android-välityksen päätettä) ja vaikka oman puhelimen.

Vastoin esittämääsi tähän asti on ainakin kymmenen vuotta ollut tapana, että se mittari ja "joku välityskeskuksen pääte" on integroitu samaan laitteistoon.

Mihin nyt oikein pyrit? Kyllä laitehelvetti on suuri ongelma myös fyysisesti.

Tietenkin suurin ongelma on se, että eri toimijat eivät voi välittää kyytejään yhteiseen rajapintaan(mikä ei tarkoittaisi, että välitettäisiin muuten kuin markkinaehtoisesti). Jokaisen pellen pitää saada oman korruptioprojektinsa kautta epämääräisesti toimivia laitteita leasingiin 4300 euroa vuosi.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 282
Niin siis sille laitehelvetille tossa just nauran kun puolet noista voi jemmata niin ettei kojelaudalle jää kun se sikahintainen pääte, taksamittari ja matkapuhelin. Että jos se nyt oli joku ongelma että yhden puhelimen takia muka ois kojelauta täys, niin se on vaan kädettömyyttä se.
Se taksiauto on jo nykyisellään aika täynnä paskaa. Ei kannata näkemättä sanoa, että ne kamat sopisivat jonnekin hyvin. Henkilöautojen ohjaamot ovat yhä huonompia vuosi toisensa jälkeen.

Siellä taksissa on lain sanelemana ja muuten pakosta hyödyllistä ja turhaa paskaa, jota et edes keksinyt listata. Mainittakoon ilmeisimpinä alkolukko(koska meihin ei voi luottaa) ja puheradio (joka on ihan oikeasti hyödyllinen). Jos systeemit ovat työturvalliset, johonkin pitää vielä jemmata hätäkutsulaitteisto. Eikä jää tähän. Paperitöitäkin tehdään.

Eli se turha antiikkinavi pois, puhelin tilalle.
Antiikkinavia ei tosiaan kannata käyttää ainakaan vakituisesti, ja yleensä siinä sikahintaisessa päätteessä on ollut noin yhden laitepaikan vieden parempi vastine sille, sellainen järkevä ammattikäytön kartasto joka ei neuvo reittiä.

Puhelimia tarvitaan käytännössä vähintään 2-3.
Maksupääte ja tulostin käsinojan säilytystilaan.
Eivät yleensä sovi.

Usko tai älä mutta tolleen aika monet tekee nytkin ja hyvin pelaa...
Ei se hyvin pelaa. Jatkuvaa stressiä ja työtehon alenemista se aiheuttaa, työ kuin työ. Ei mikään uusi juttu tosin. Ei sitä silti pidä väheksyä.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 282
Kummasti noi kaikki luettelemani on sinne e-mersuun sopineet.

No turha tästä on enempää väitellä, kun selvästikään et usko mitä sanon.
Eh, mitä mahdat tarkoittaa? Kovin heikosti ne sinne sopivat, oli auto sitten mersu, tojota tai volkkari. Nykyajan henkilöautot eivät ole mitään 240-Volvoja, joihin voi ohjaamoon rakentaa vaikka mitä lisävarusteita salkku-NMTstä tai ARPsta lähtien, ja jemmata kymmenen kiloa oheistarpeistoa. Ongelma on ihan todellinen.

Uskomisesta ja sanomisesta voi olla monta mielipidettä. Minä sentään olen viettänyt lukemattomia tunteja helvetin huonosti sopivissa kaikenlaisilla avaruusaluksen ohjaamon varusteilla maustetuissa henkilöauton ohjaamoissa ja sanon, että se on ergonomisestikin perseestä. Se ei ole ainoa ongelma.

Se laitehelvetti on ihan vitusta. Ne on vielä tehty niin käyttäjäepäystävällisiksi kuin mahdollista. Yksikin systeemi on riesa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 282
Mikäköhän näistä appivälittäjistä ensimmäisenä rantautuu Ouluun - jos mikään. Ja milloin. Näin kesäaikaan nyt ei niin justiinsa, kun jaksaa fillaroida. Mutta jahka talvi koittaa, olisi mukava että joku fiksu vaihtoehto olisi Valopilkulle. Ei niin, etteikö silläkin ole kyydin saanut mutta eihän se ihan kehityksen keihäänkärkeä ole. Riittääkö väestöpohjaa missään muualla kuin pääkaupunkiseudulla näille markkinahämmentäjille.
Valopilkun hautajaisia vietetään. Valopilkku-tilauksissa käytetään uuden yllättäen saapuneen taksiyrittäjän omaa hinnastoa, eikä tästä selvästikään ole sovelluksen käyttäjille ilmoitettu. Maailman paskinta palvelua.

Ettei olisi kartelli, katsos. Toisin sanoen kuluttajansuojalla ei ole mitään väliä. Kunhan nyt vaan saadaan paskan jätkän maine vanhoille taksiyhtiöille. Kokoomusnuorilarppaus käynnissä. Älkää helvetissä käyttäkö Valopilkkua enää mihinkään.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 282
Jos annettaisiin taksiseteleiden sijaan vaan vaan se 5000€ kouraan käteistä ja käskettäisiin selviytymään itse sinne sädehoitoon, niin onnistuisiko naapuriavulla tai kylille muuttamalla? Miksi sen avun pitää nimenomaan olla taksin takapenkkiä?
Sitä pitää kysyä niiltä, jotka Suomessa sotekäytäntöjä ovat rakentaneet. Monesta muustakin köyhäinavun muodosta voidaan kyllä käydä kriittistä keskustelua.

Vammaisia tuetaan Suomessa hyvin avokätisesti. Henkilökohtaisten kuljetuspalveluiden tarjoaminen ei ole ainoa ja tuskin merkittävin. Suuri osa vammaiskyydeistä on jo ennenkin ollut kantakaupunkimummukoiden täyden palvelun kympin kyytejä ovelta toiselle kilsan säteellä.
 

Terevis

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
01.11.2016
Viestejä
333
Hyvin kyllä säätänyt kela. Helsinkiin asiakas sädehoitoon 220e ja takaisin samat. Ennen kyyti olisi maksanut noin 250e. Ei ihan ole kelalla ollut ajatus mukana tässä hommassa. Ja E mersun keskikoteloon menee maksupääte ja tulostin. Tosin tulostinta ei välttämättä sinne kannata survoa.
 

Tlapio

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 984
KL: Ensimmäinen taksiraivo havaittu – hämmennystä Helsinki-Vantaalla

Kuski kertoi hinnaksi 15 euroa. Kun miehet päättivät kokeilla kepillä jäätä ja ehdottivat hinnaksi kymmentä euroa, kuski suuttui ja toisti hinnan olevan 15 euroa. Kun miehet sanoivat suostuvansa maksamaan 15 euron hinnan, taksikuski oli jo niin ärtynyt, ettei enää ottanut miehiä kyytiin vaan käski heitä painumaan muualle.

Hinnastahan ei neuvotella.
 

Kraikas

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
25.04.2018
Viestejä
336
KL: Ensimmäinen taksiraivo havaittu – hämmennystä Helsinki-Vantaalla

Kuski kertoi hinnaksi 15 euroa. Kun miehet päättivät kokeilla kepillä jäätä ja ehdottivat hinnaksi kymmentä euroa, kuski suuttui ja toisti hinnan olevan 15 euroa. Kun miehet sanoivat suostuvansa maksamaan 15 euron hinnan, taksikuski oli jo niin ärtynyt, ettei enää ottanut miehiä kyytiin vaan käski heitä painumaan muualle.

Hinnastahan ei neuvotella.
Markkinataloudessa asiakkaalle vittuilu tietää huonoa, varsinkin jos on kilpailua. Kaikki kuskit eivät selvästikään ole vielä päivittäneet asennetta tähän päivään.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 152
Markkinataloudessa asiakkaalle vittuilu tietää huonoa, varsinkin jos on kilpailua. Kaikki kuskit eivät selvästikään ole vielä päivittäneet asennetta tähän päivään.
Siellä on vielä niitä vanhoja jermuja ajossa jotka ovat tottuneet siihen että aikaisemmin ei ollut kilpailua hinnoista.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 783
Siellä on vielä niitä vanhoja jermuja ajossa jotka ovat tottuneet siihen että aikaisemmin ei ollut kilpailua hinnoista.
Ahah.. vois läpällä käydä kyselee jotai ihan älyttömiä hintoja vaikkei mihinkää olis menossakaa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 152
Itse en jaksa alkaa huutokauppaamaan taksia. Tilaan appilla ja odotan innolla Uberia. Ainakin testimielessä pitää ottaa muutama kyyti sillä, niin näkee millaisia kuskeja/autoja tulee keikalle.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 879
On se kuski ennenkin saanut halvemmalla myydä jos haluaa. Vitsiniekat sitten käy laki"muutoksen" jälkeen tinkaamassa, kun eivät mitään muutakaan tekemistä keksi.
Mikä tekee asiakkaasta "vitsiniekan" jos tinkii? Miten taksi eroaa muusta asiasta josta maksetaan? Kuka menee vaikka ostamaan auton tai asunnon tinkimättä? Tuskin kukaan niin miksi ei saisi tinkiä taksista? Hyvinhän kuski voi vaan sanoa että hinta on tämä enkä tingi yhtään. Mutta suuttuminen on aika typerää ainakin omaa liiketoimintaa ajatellen, tuskin kauaa tarvitsee ajellessa jos suuttuu kaikille asiakkaille.

Lentokentällä kun on nyt varsin erihintaisia takseja niin itse ainakin voisin ekalta kysyä että myytkö kyydin samaan hintaan kun viereisessä jonossa oleva halvempi myy.
 

Kraikas

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
25.04.2018
Viestejä
336
Kyllä mun mielestä hinnoista pitää voida neuvotella. Jos sopuun ei päästä, niin sitten ei tule kauppoja. Mikä tässä nyt on niin vaikeaa?
 
Liittynyt
02.12.2016
Viestejä
517
Mikä tekee asiakkaasta "vitsiniekan" jos tinkii?
Leppävaaran asemalla klo 2.30 pe-la yöllä kuultua:

- Mennään stadiin steissille, tossa vitonen, avaa ovi!
- ??? Ei tohon hintaan kuule onnis..
- Vitun rasisti! Homo! Toi toinen varmaan lähtee ja sulta jää rahat saamatta!

En lähtenyt.

Lentokentällä kun on nyt varsin erihintaisia takseja niin itse ainakin voisin ekalta kysyä että myytkö kyydin samaan hintaan kun viereisessä jonossa oleva halvempi myy.
Kyllä, tietenkin voi kysyä. Voihan se lähteäkin. Tai sitten ei, mutta ei voi tietää ellei kysy. Ja tämä sääntö on ollut aina. Itse aion tehdä saman kunhan täältä selviän.. Mun kanssa asioidessa on aina voinut tehdä tarjouksen tai pyytää tarjousta ja sama pitää tästä eteenpäinkin.
 

Kraikas

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
25.04.2018
Viestejä
336
Leppävaaran asemalla klo 2.30 pe-la yöllä kuultua:

- Mennään stadiin steissille, tossa vitonen, avaa ovi!
- ??? Ei tohon hintaan kuule onnis..
- Vitun rasisti! Homo! Toi toinen varmaan lähtee ja sulta jää rahat saamatta!

En lähtenyt.
Epäkohteliaita asiakkaita on joka alalla. Ei kuitenkaan oikeuta asiakaspalvelijaa heittäytymään mulkuksi.
 
Liittynyt
02.12.2016
Viestejä
517
Ei tuossa tolpalla ykkösenä ollut ehtinyt edes aloittaa hintaneuvotteluja kun kaverit tulivat kakkosen luo. Sanoin heille, että lähtötaksa on jo siihen aikaan xx,yy euroa eikä mittariin voi syöttää sitä alempaa kyydin hintaa edes koodilla. Eikä muuten voikaan, tuloksena on ERR.
 

Kraikas

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
25.04.2018
Viestejä
336
Ei tuossa tolpalla ykkösenä ollut ehtinyt edes aloittaa hintaneuvotteluja kun kaverit tulivat kakkosen luo. Sanoin heille, että lähtötaksa on jo siihen aikaan xx,yy euroa eikä mittariin voi syöttää sitä alempaa kyydin hintaa edes koodilla. Eikä muuten voikaan, tuloksena on ERR.
Varmaan jossain vaiheessa tulee sitten toimijoita, joilla on toimivat mittarit, jos sellainen tuottaa asiakkaalle lisäarvoa.
 

Kraikas

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
25.04.2018
Viestejä
336
Miksei saisi käyttäytyä yhtä mulkusti kuin asiakas? Totta kai saa. Asiakas sitten päättää keneltä palvelun ostaa, jos joku sitä suostuu myymään enää.
Saa toki käyttäytyä, mutta ei kannata ihmetellä, jos sitten kilpailija vie asiakkaat.
 

Kraikas

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
25.04.2018
Viestejä
336
Missä kohtaa sanoin ettei niistä saa neuvotella? Hohhoijaa.

Voisin mutuilla (eli ei ole faktaa) että asiakas mennyt lällättelemään että saadaanks me nyt höhö vähän halvemmalla kun taksiliikenne on vapautettu, kelpaaks kymppi hehe.

Ja sitten taksikuskilla on leikannut kiinni.
Aika pienestä leikkaa kiinni. Palveluammattiin kuuluu se, että mulkkuja asiakkaita on. Jos jokaisen mulkun ja ei-edes-niin-mulkun kohdalla leikkaa kiinni, niin se ei välttämättä tee hyvää bisnekselle. Aina kannattaa katsoa peiliin. Omaa asennoitumistaan on kuitenkin aina helpompi muuttaa kuin muiden (koettua) mulkkuutta.
 

Juha Uotila

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 935
Aika pienestä leikkaa kiinni. Palveluammattiin kuuluu se, että mulkkuja asiakkaita on. Jos jokaisen mulkun ja ei-edes-niin-mulkun kohdalla leikkaa kiinni, niin se ei välttämättä tee hyvää bisnekselle. Aina kannattaa katsoa peiliin. Omaa asennoitumistaan on kuitenkin aina helpompi muuttaa kuin muiden (koettua) mulkkuutta.
Aika paha sun on varmaan sanoa kuin pienestä on leikannut kiinni kun et tiedä sitä todellista tilannetta vaan oot lukenut jonkun klikkimediaotsikon
 
Liittynyt
02.12.2016
Viestejä
517
Varmaan jossain vaiheessa tulee sitten toimijoita, joilla on toimivat mittarit, jos sellainen tuottaa asiakkaalle lisäarvoa.
No tuossa tapauksessa olisi mennyt jo tappiolle ihan raskaasti. Tämä tapahtui vanhan lain aikaan ja olisi joutunut lähtemään oman alueen tolpalta ykkös- tai kakkospaikalta vieraan alueen maisemiin kohtuullisen tuottoisaan aikaan persnetolla. Ehkä olisi kattanut nipin napin polttoainekustannukset mutta jos palkkaakin pitäisi saada niin kävelkööt. Nollapalkan saa ajamattakin. Ja korostan vielä, että tässä asiakas ei ollut halukas neuvottelemaan hinnasta eikä kuuntelemaan perusteluja oven avaamattomuudelle. Kyllä Lepuskista kyydin saa tuohon aikaan. Vitosella keskustaan olisi ollut 20 minuuttia ajoa ja päätyminen ihan väärään paikkaan. Eli tuntipalkka olisi ollut tuosta _bruttona_ jonkun vitosen verran (ei se kyytimaksu 5e bruttona paljoa renkiä lämmitä) ja kaupan päälle negatiivinen vaikutus tulevaisuuden kyydeille kun ollaan missä sattuu huitsin kuikassa syrjässä. Mieluummin viisi minuuttia ilman palkkaa ja siitä eteenpäin asialliset jatkot omalla alueella.

E: kuikassa
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 282
Varmaan jossain vaiheessa tulee sitten toimijoita, joilla on toimivat mittarit, jos sellainen tuottaa asiakkaalle lisäarvoa.
Ei, vaan jos sellainen tuottaa yhtiölle lisäarvoa. Kannattamaton kauppa ei kannata, vaikka olisi asiakkaalle miten kiva, eikä tappiollista toimintaa voi kauan jatkaa.

Meillä päin laitteet kyllä ottavat minkä tahansa sopimushinnan. Harvoin kuitenkaan on mitään tarvetta tehdä sopimusta alle perusmaksun. Sanoisin jopa, että normaalissa taksitoiminnassa ei ikinä. Joku "vitosella pari kilsaa lennosta" tms sitten erikseen. Jos kysyntää olisi, mikä ettei.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 282
Liittynyt
02.12.2016
Viestejä
517
Ei, vaan jos sellainen tuottaa yhtiölle lisäarvoa. Kannattamaton kauppa ei kannata, vaikka olisi asiakkaalle miten kiva, eikä tappiollista toimintaa voi kauan jatkaa.

Meillä päin laitteet kyllä ottavat minkä tahansa sopimushinnan. Harvoin kuitenkaan on mitään tarvetta tehdä sopimusta alle perusmaksun. Sanoisin jopa, että normaalissa taksitoiminnassa ei ikinä. Joku "vitosella pari kilsaa lennosta" tms sitten erikseen. Jos kysyntää olisi, mikä ettei.
Nimenomaan näin. Jos asiakkaantekele olisi kuunnellut niin oltaisiin ehkä päästy yhteisymmärrykseen kun olisin saanut kaverin tajuamaan että se on suoraan minulta pois jos siihen hintaan vien. Ei mun selkä taivu niin alas kumartamaan asiakasta oli väri mikä tahansa. Enkä tossa ehtinyt edes olla vittumainen, eivät kuunnelleet niin kauaa :D
Natsimummokin (oikeasti, tämäkin on nähty) tajuaa että ei ihan naurettavalla tarjouksella saa kuin paskaista naurua. Natsimummo oli muuten asiakkaana loppujen lopuksi aika jees :)
 
Liittynyt
10.04.2017
Viestejä
199
Onko se pahin jo tapahtunut? Ihmisiltä veloitetaan kymmenen kilometrin matkasta 150 euron hintaa? Tästä ainakin moni mun kaveri/tuttu pelotteli, että "ruotsin mallia, ruotsin mallia..".
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 878
Viestejä
4 207 103
Jäsenet
70 994
Uusin jäsen
kinkku777

Hinta.fi

Ylös Bottom