Taksiala vapautui 1.7.2018 Mikä muuttui?

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 080
Uber ei maksa kilsakorvauksia, koska periaatteessa kaikki uberoinnista aiheutuvat kulut ovat suoraan verovähennyskelpoisia ja täten ei ole mitään kuluja minkä takia kilsoja korvattaisiin.
 
Liittynyt
04.06.2017
Viestejä
166
Hinnasto | Kymenlaakson Taksi Tossa kymenlaakson uusi hinnasto. Muutui paljon epäselvemmäksi ja todellisuudessa 5-10% kalliimmaksi.
No siis, piti ihan miettiä että miten niin 5-10% kalliimmaksi, enkä meinannut tajuta millään että tuohon taksaan on lisätty vielä aikaveloitus. Ovelaa. Ensisilmäyksellä taksat näyttävät halvemmilta, olematta sitä kuitenkaan. Tajusinko oikein että aikaveloitus siis rullaa koko ajan matkan aikana, ja odotustaksa rullaa vaan jos on erikseen odotustaksa mittarissa päällä?
 

Terevis

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
01.11.2016
Viestejä
333
No siis, piti ihan miettiä että miten niin 5-10% kalliimmaksi, enkä meinannut tajuta millään että tuohon taksaan on lisätty vielä aikaveloitus. Ovelaa. Ensisilmäyksellä taksat näyttävät halvemmilta, olematta sitä kuitenkaan. Tajusinko oikein että aikaveloitus siis rullaa koko ajan matkan aikana, ja odotustaksa rullaa vaan jos on erikseen odotustaksa mittarissa päällä?
Kyllä aikaveloitus on aina rullaamassa taustalla. Hinnoittelu malli on kopioitu suoraan ruotsista. Tekee huomattavasti vaikeammaksi hintojen vertailun. Omasta mielestä olisi voinut lähtömaksuja pienentää enemmän ja vielä nostaa tuntiveloitusta. Tosin kymenlaaksossa rahalla maksavat asiakkaat on suhteellisen pieni asiakas ryhmä.
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
1 903
Käytännössä Uberin liiketoimintamalli uusilla markkinoilla on se, että se tarjoaa kyytejä halvemmalla kuin mitä sen omat kustannukset ovat kuskin palkkiot ja muut kulut huomioiden. Tuolla tavalla on helppo houkutella uusia kuskeja palveluun ja vastaavasti ihmisiä kyytiläisiksi. Ideana tietty joskus myöhemmin nostella hintoja. Se vaan ei ole onnistunut oikein missään vaan jopa jenkkilän vanhimmilla markkinoilla on jatkuvasti kaikenlaista promootiota käynnissä. Esim nyt käynnistyy sähköautobonus missä kuski tienaa taalan per ajo extraa jos kyyti hoidetaan sähköautolla jne.
Eikös Uberin idea ole siinä että kuskit hoitavat kaikki kulut omasta pussistaan ja firma perii palkkion pelkästä kyydinvälitystoiminnasta? En kyllä vieläkään oikein ymmärrä mihin firma saa poltettua miljarditolkulla rahaa. Promokoodeihin? Nettisivuihin ja appiin?

Uberin 25% (?) kate on kuitenkin todella kova firmalle, joka on periaatteessa pelkkä laskutuspalvelu.
 
Liittynyt
07.01.2017
Viestejä
693
Äkkiseltään ajateltuna uutena vaihtoehtona voi tulla ns. halvemmat kyydit eli joku firma keskittyy siihen, että ostaa vanhoja nussittuja tonnin parin autoja ja ajaa ne loppuun taksibisneksellä. Vai suostuukohan kukaan menemään tällaisen kyytiin..?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 923
Äkkiseltään ajateltuna uutena vaihtoehtona voi tulla ns. halvemmat kyydit eli joku firma keskittyy siihen, että ostaa vanhoja nussittuja tonnin parin autoja ja ajaa ne loppuun taksibisneksellä. Vai suostuukohan kukaan menemään tällaisen kyytiin..?
No kyllä minulle halpa kyyti kelpaisi, ihan sama minkälainen auto jos nut vaan pitää päästä jonnekkin ja maksaa matka itse. Tosin en usko että niin halvalla kukaan ajaa että jatkossakaan ikinä käyttäisin taksia.
 

Terevis

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
01.11.2016
Viestejä
333
Mistä saat kuskin sille vanhalle nussitulle corollalle kun et saa edes uudelle Mersulle. Toiseksi ihmiset on vaikea saada menemään muuhun kuin ison yhtiön autoon. Ihan fiksua että HT pudotti lentokenttä hintoja nuo on kuitenki paluu kyytejä kaupunkiin niin voi ajaa huomattavasti halvemmalla.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
16 491
Äkkiseltään ajateltuna uutena vaihtoehtona voi tulla ns. halvemmat kyydit eli joku firma keskittyy siihen, että ostaa vanhoja nussittuja tonnin parin autoja ja ajaa ne loppuun taksibisneksellä. Vai suostuukohan kukaan menemään tällaisen kyytiin..?
Et vissiin ole koskaan viettänyt pisempiä aikoja Briteissä? :smoke:
 
Liittynyt
27.05.2017
Viestejä
7 891
Miksi lentokentältä lähtevistä takseista otetaan lisämaksu? Luulisi että sieltä otetuista takseista tulisi antaa ennemmin alennusta asiakkaille kun saman verran kentälle viedään kyytejä kuin sieltä tulee kyytejä.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 350
Miksi lentokentältä lähtevistä takseista otetaan lisämaksu? Luulisi että sieltä otetuista takseista tulisi antaa ennemmin alennusta asiakkaille kun saman verran kentälle viedään kyytejä kuin sieltä tulee kyytejä.
Ne on katsos kilpailutettu, siksi.
 
Liittynyt
04.06.2017
Viestejä
166
Miksi lentokentältä lähtevistä takseista otetaan lisämaksu? Luulisi että sieltä otetuista takseista tulisi antaa ennemmin alennusta asiakkaille kun saman verran kentälle viedään kyytejä kuin sieltä tulee kyytejä.
Finavia veloittaa takseilta maksun jokaisesta kerrasta kun taksi menee lentoasemalle hakemaan asiakasta. Lentoasemalle päin viedyistä asiakkaista Finavia ei peri mitään.

Edit. Onko jotain lähdettä sille että lentoasemalle viedään saman verran asiakkaita taksilla kuin sieltä lähtee kyytejä?
 
Liittynyt
27.05.2017
Viestejä
7 891
Finavia veloittaa takseilta maksun jokaisesta kerrasta kun taksi menee lentoasemalle hakemaan asiakasta. Lentoasemalle päin viedyistä asiakkaista Finavia ei peri mitään.

Edit. Onko jotain lähdettä sille että lentoasemalle viedään saman verran asiakkaita taksilla kuin sieltä lähtee kyytejä?
Ei sille ole muuta lähdettä kuin se päättely, että jotka lähtevät lentokoneella matkalle tulevat sieltä yleensä takaisinkin lentokoneella. Ja toisinpäin jos joku tulee Helsingissä käymään lentokoneella vaikka turistina niin todennäköisesti poistuukin samalla vehkeellä.

Hienosti kyllä kilpailutettu Finavialta kun pistäneet taksit matkustajineen maksamaan. Voi vain arvailla mitä maksaa kun bussivuoro koukkaa lentokentältä. :D
 

Terevis

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
01.11.2016
Viestejä
333
3e maksaa kentälle meno. Kyllähän tuo finavialle ihan mukavat rahat vuodessa tuo. Kai tuolta useampi sata taksia tunnissa lähtee?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 080
Eikös Uberin idea ole siinä että kuskit hoitavat kaikki kulut omasta pussistaan ja firma perii palkkion pelkästä kyydinvälitystoiminnasta? En kyllä vieläkään oikein ymmärrä mihin firma saa poltettua miljarditolkulla rahaa. Promokoodeihin? Nettisivuihin ja appiin?

Uberin 25% (?) kate on kuitenkin todella kova firmalle, joka on periaatteessa pelkkä laskutuspalvelu.
Kate on teoriassa 25% jos uber laskuttaisi sen oman toimintamallinsa mukaista ”listahintaa”. Laskutettava hinta vaan ei vaan juuri koskaan ole hinnaston mukainen, vaan jatkuvassa 30% alennuksessa tjsp.
 

Terevis

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
01.11.2016
Viestejä
333
Kate on teoriassa 25% jos uber laskuttaisi sen oman toimintamallinsa mukaista ”listahintaa”. Laskutettava hinta vaan ei vaan juuri koskaan ole hinnaston mukainen, vaan jatkuvassa 30% alennuksessa tjsp.
Eikös se uber laskuta sen 25% hinnasta oli se sitten alennus tai surge hinta? Vai maksaako uber jotain korvauksia yrittäjille alennus kampanjoista?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 080
Eikös se uber laskuta sen 25% hinnasta oli se sitten alennus tai surge hinta? Vai maksaako uber jotain korvauksia yrittäjille alennus kampanjoista?
Uber laskuttaa mitä laskuttaa, mutta voi maksaa kuskille enemmän kuin 80% laskuttamastaan hinnasta. Keskimäärin kuskille menee nykyisin yli 100% kuluttajan maksamasta summasta. Loppu on jotain subventioita ja noita ilmaismatkojen krediittejä jne.

Firma tekee melkein miljardi euroa per vuosineljännes tappiota.
 
Liittynyt
27.05.2017
Viestejä
7 891
Uber laskuttaa mitä laskuttaa, mutta voi maksaa kuskille enemmän kuin 80% laskuttamastaan hinnasta. Keskimäärin kuskille menee nykyisin yli 100% kuluttajan maksamasta summasta. Loppu on jotain subventioita ja noita ilmaismatkojen krediittejä jne.

Firma tekee melkein miljardi euroa per vuosineljännes tappiota.
Se 25 prosenttia välityspalkkiota matkan hinnasta ei ole sitten toimiva konsepti. Jos sitä perivät niin muut kilpailijat pyyhkivät hinnalla vasemmalta ja oikealta ohi.

Jos taas ottavat välistä miinusprovikkaa niin markkinaosuuksia voittavat, mutta tekevät rajusti persnettoa.

En tiedä mikä siinä on niin vaikeaa pistää vaikka 5 prosentin provikka ja pitää se provikka poikkeuksetta siinä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 080
Uberin konsepti ei ole minustakaan lähimainkaan toimiva liiketaloudellisesti. Se tietty ei haittaa kuluttajaa joka nauttii subventoiduista kyydeistä. Ja miksi ei nauttisi jos niitä vaan tarjotaan?
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
1 903
Se 25 prosenttia välityspalkkiota matkan hinnasta ei ole sitten toimiva konsepti. Jos sitä perivät niin muut kilpailijat pyyhkivät hinnalla vasemmalta ja oikealta ohi.
Näinhän sitä luulisi, mutta esimerkiksi Amazon ja Fiverr ovat pärjänneet aika kivasti samalla konseptilla. Tästä kehittyy vielä kunnon dystopia, jossa kaikkien pitää maksaa työstään/ostoksistaan 20 - 25 % lisäverot yksityisille yrityksille. Mutta tämä alkaa ollakin jo aika OT tähän aiheeseen.
 
Liittynyt
27.05.2017
Viestejä
7 891
Näinhän sitä luulisi, mutta esimerkiksi Amazon ja Fiverr ovat pärjänneet aika kivasti samalla konseptilla. Tästä kehittyy vielä kunnon dystopia, jossa kaikkien pitää maksaa työstään/ostoksistaan 20 - 25 % lisäverot yksityisille yrityksille. Mutta tämä alkaa ollakin jo aika OT tähän aiheeseen.
"Vähän" on eri suuruusluokkaa se mitä tarvitaan taksiyrittäjäksi alkamiseen pääomaa verrattuna siihen että perustaa jonkun jättimäisen maailman suurimpien sarjassa kisailevan verkkokaupan.

Toiseen riittää kenties 2000 euroa autoineen ja lupamaksuineen kun kunnon pommilla aloittaaa hommat ja toiseen tarvitaan satoja miljardeja rahaa.

Jos Über nostaa provikat vaikka sinne 25 prosenttiin niin siinä ei ehdi kissaa sanoa kun kilpailijat iskevät apajille.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 080
"Vähän" on eri suuruusluokkaa se mitä tarvitaan taksiyrittäjäksi alkamiseen pääomaa verrattuna siihen että perustaa jonkun jättimäisen maailman suurimpien sarjassa kisailevan verkkokaupan.

Toiseen riittää kenties 2000 euroa autoineen ja lupamaksuineen kun kunnon pommilla aloittaaa hommat ja toiseen tarvitaan satoja miljardeja rahaa.

Jos Über nostaa provikat vaikka sinne 25 prosenttiin niin siinä ei ehdi kissaa sanoa kun kilpailijat iskevät apajille.
2000€:llä voi alottaa vaikka millä uudella autolla. Liisarilla tai rahoituksella vaan.
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
1 903
"Vähän" on eri suuruusluokkaa se mitä tarvitaan taksiyrittäjäksi alkamiseen pääomaa verrattuna siihen että perustaa jonkun jättimäisen maailman suurimpien sarjassa kisailevan verkkokaupan.

Toiseen riittää kenties 2000 euroa autoineen ja lupamaksuineen kun kunnon pommilla aloittaaa hommat ja toiseen tarvitaan satoja miljardeja rahaa.

Jos Über nostaa provikat vaikka sinne 25 prosenttiin niin siinä ei ehdi kissaa sanoa kun kilpailijat iskevät apajille.
Siis nuo kaikki ovat tämmöisiä välistävetofirmoja, jotka tarjoavat alustan omien tuotteiden tai palveluiden markkinoimiseen. Taksiyrittäjää pitäisi siis verrata sellaiseen pieneen verkkokauppaan, joka myy amazonin kautta tuotteitaan. Kulutkin ovat samassa suuruusluokassa.

Tokihan jokainen voi yrittää myydä omin päinkin, mutta se on vähän hankalaa, koska nämä jättifirmat ovat vieneet kaikki asiakkaat miljardien markkinointibudjeteillaan.
 
Liittynyt
27.05.2017
Viestejä
7 891
Siis nuo kaikki ovat tämmöisiä välistävetofirmoja, jotka tarjoavat alustan omien tuotteiden tai palveluiden markkinoimiseen. Taksiyrittäjää pitäisi siis verrata sellaiseen pieneen verkkokauppaan, joka myy amazonin kautta tuotteitaan. Kulutkin ovat samassa suuruusluokassa.

Tokihan jokainen voi yrittää myydä omin päinkin, mutta se on vähän hankalaa, koska nämä jättifirmat ovat vieneet kaikki asiakkaat miljardien markkinointibudjeteillaan.
Eihän se tarvi muuta kuin joku Google tarjoaisi alustan kyytien välitykseen niin sehän on übereiden loppu. Periaatteessa koko homma voisi pyöriä mainostuloilla ja asiakas ja kuski saisivat hoitaa itse rahaliikenteen miten haluavatkin.

Toinen mahdollisuus voi olla siinä että Suomessakin on vaikka muutama sata erillistä sovellusta tai www-sivun kautta kyytejä tarjoavaa palvelua tai firmaa ja niiden tarjouksia tarjoavia palveluita. Sitten on olemassa Trivagon tai Momondon kaltaisia palveluita jotka jotka kaivavat kerralla kaikista niistä hintatiedot ja tarjoukset kun sinne syöttää vain kyytin lähtöpaikan ja määränpään kellonajan ja mitä nyt tarviikon spesiaalia.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
254
Uber appi ei ainakaan iPhonella näytä vielä toimivan. Onko joku jo saanut uber kyydin tilattua..?
 
Liittynyt
30.05.2018
Viestejä
3 588
Ei sille ole muuta lähdettä kuin se päättely, että jotka lähtevät lentokoneella matkalle tulevat sieltä yleensä takaisinkin lentokoneella. Ja toisinpäin jos joku tulee Helsingissä käymään lentokoneella vaikka turistina niin todennäköisesti poistuukin samalla vehkeellä.

Hienosti kyllä kilpailutettu Finavialta kun pistäneet taksit matkustajineen maksamaan. Voi vain arvailla mitä maksaa kun bussivuoro koukkaa lentokentältä. :D
Just tultiin Berloinistä missä taksien toiminta on todella tarkkaan valvottua eikä mitään sunnuntai- yölisiä yms. tunneta.

Tegelistä taksi keskustan suuntaan, matkaa n.10km (vähän alle) taksi neljältä 17-19eur. Helsinki-Vantaalta tuskin pääsee kentän porteista ulos varsinkaan viimonloppuna samalla rahalla..:D

Viideltä aamulla tilattiin mytaxi sovelluksella taxi hotellille, 3min kesti tulla vaikka hotelli olikin hieman keskustasta syrjässä..

Neljä kertaa käytettiin taxia, aina uudehko mersu alla.

Näin homma toimii vaikka onkin tarkkaan säännösteltyä..
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 178
Päivitin otsikkoa, mikä muuttui? Vielä ei mitään dramaattista ole kuulunut. Mitä nyt osassa takseissa on puuttunut hintatarrat ikkunoista.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 908
Onko todella olemassa laki että taxilupaa ei voi etukäteen kirjoittamaan alkamaan 1.7 eteenpäin?! Luulisi virkamiehen voivan käyttää maalaisjärkeä...
laista en tiedä tarkemmin mutta lakiin voi tulla viime metreillä muutoksia joten eipä noita lupia voi ennakkoon antaa. Ja mitä väliä ,tuskin kenenkään elämä kaatuu viikon kahden aikana
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
969
Päivitin otsikkoa, mikä muuttui? Vielä ei mitään dramaattista ole kuulunut. Mitä nyt osassa takseissa on puuttunut hintatarrat ikkunoista.
Ainakin maaseudulla loppui monissa paikkakunnissa taksit. Arkena yöllä ei paljoa kyytiä kannata ootella.
 
Liittynyt
20.04.2017
Viestejä
582
Taksilupa on tähän asti ollut varsin tuottava sijoitus. En itse omista tai ole tekemisissä saatika matkusta taksilla, mutta taloustietojen perusteella yrittäjä, jolla on lupa ja yksi renki, tienaa todella hyvin.
Varsinkin, kun huomioi sen työmäärään eli hoitaa pelkän toiminimen hallinnon, niin aika vaivatonta tuloa.
Ja ansaitsee siis tilastollisesti keskimääräisen rahan / kk.

Eli jos yhdellä autolla ja kuskilla kaksi ihmistä tienaa elantonsa, niin hintojen täytyy olla melko yläkanttiin.
 
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
1 599
laista en tiedä tarkemmin mutta lakiin voi tulla viime metreillä muutoksia joten eipä noita lupia voi ennakkoon antaa. Ja mitä väliä ,tuskin kenenkään elämä kaatuu viikon kahden aikana
Eikö tuo laki ole taputeltu aikoja sitten? Melko kaukaa haettu syy jos tuo on syy viivyttelyyn. Todennäköisesti syy on virkamiesten viivyttely niin pitkään kuin laki antaa myöten on yleinen palveluhaluttomuus.
 
Liittynyt
02.12.2016
Viestejä
522
Taksilupa on tähän asti ollut varsin tuottava sijoitus. En itse omista tai ole tekemisissä saatika matkusta taksilla, mutta taloustietojen perusteella yrittäjä, jolla on lupa ja yksi renki, tienaa todella hyvin.
Varsinkin, kun huomioi sen työmäärään eli hoitaa pelkän toiminimen hallinnon, niin aika vaivatonta tuloa.
Ja ansaitsee siis tilastollisesti keskimääräisen rahan / kk.

Eli jos yhdellä autolla ja kuskilla kaksi ihmistä tienaa elantonsa, niin hintojen täytyy olla melko yläkanttiin.
Kuinka niin? Tuossa tapauksessa renki ajaa kun ajaa ja silloin kun ei aja, ajaa isäntä itse. Auto on varmaan suurin piirtein 24/7/365 radalla lukuun ottamatta niitä hetkiä kun on tiedossa että kyytiä ei ole todennäköisesti tarjolla tai auto on huollossa eikä ole vuorolistan mukaista vuoroa päällä. Johan ne lakisääteiset (vanhan lain mukaiset) päivystykset ja vuorot ovat enemmän kuin mitä yksi renki ehtisi tai lain puitteissa saisikaan ajaa. Ei kuulosta mitenkään rahahommalta. Ei taksia kannata seisottaa pihassa tyhjän panttina, se tienaa vain silloin kun renkaat pyörivät.
 

Kaiser Soze

Johtaja
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 963
Frendille käyny kylmät jo viime yönä. Taksi ei oo osannu Stadista muutaman kilometrin matkaa vaa kyselly ohjeita. Navigaattorin avaamisesta se suuttu ja pysäytti auton keskelle tietä.. Kivaa! Arvaako joku kaverin etnisen taustan :vihellys:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 178
Frendille käyny kylmät jo viime yönä. Taksi ei oo osannu Stadista muutaman kilometrin matkaa vaa kyselly ohjeita. Navigaattorin avaamisesta se suuttu ja pysäytti auton keskelle tietä.. Kivaa! Arvaako joku kaverin etnisen taustan :vihellys:
Savolainen..??:jd: Mutta joo, kuulostaa epäilyttävältä kuskilta, olikohan kuvallista korttia esillä?
 

Kaiser Soze

Johtaja
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 963
Savolainen..??:jd: Mutta joo, kuulostaa epäilyttävältä kuskilta, olikohan kuvallista korttia esillä?
En mä tiedä mitkä säännöt täällä YK:lla on et saako sanoa kyseessä olleen Lähi-Itäläinen mamu? Mut joo vaikuttais siltä et pakko alkaa Uberia käyttämään kaikkiin kyyteihin. Sehän tekee tollasen sekoilun mahdottomaksi.
 

Kaiser Soze

Johtaja
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 963
Ei siellä liikenteessä ole yhtään "uuden" taksiluvan saanutta kuskia vielä, joten en nyt ymmärrä miten toi liittyy tähän lakimuutokseen mitenkään?

Se on ihan totta että jos haluaa reissata semmoisten kuskien kyydissä jotka ei
-osaa suomea
-osaa käyttää navia
-ymmärrä käsimerkkejä
-tai ymmärrä mitään muutakaan

niin sitten Uber on oikea valinta.
Ole hyvä ja jätä mut pois tosta mitä ikinä teetkään. Kiinnosta yhtää sun Uberin vastainen ristiretki.





Mielenkiintoista nähdä mitä noille taksitolpille käy. Tosiaa viime yönä oli tullut jo tolpalta otettavaan Taksiin 5€ lisää hintaa.. Helsinki-Vantaan parkkipaikka muuttui taksifirmojen kamppailuareenaksi, aamulla puuttuivat vain asiakkaat – ”Ei tarvitse toista kertaa tulla”
 

Kaiser Soze

Johtaja
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 963
Ei se liittynyt siihen mitenkään. Kaivoin vaan tosta sun viestistä ne asiat, mistä et nykyisissä taksikuskeissa tykkää. Eli sun vaihtoehdot on joko katsoa että ratin takana on järkevän näköinen kuski joka osaa morottaa suomeksi, tai sitten menet Uberilla mitä voi ajaa vaikka koulutettu apina. Vai mitä sä nyt oikein kuvittelit että meinasin?
Lopeta nyt oikeesti kun oot itsekin saanut jo varoituksen tästä ihan samasta asiasta. Uberilta voi pyytää hyvitystä matkasta vaikka välittömästi kun "apina" ajaa harhaan eli se poistaa täysin ton ongelman. Kuskin appi taitaa toimia niillä aina navigaattorina myös. Ei oo myöskää mahdollista soittaa mistää "suomalaista kuskia". Ja se suomalainen kuskikin voi olla joku savolainen.
 
Viimeksi muokattu:

Kaiser Soze

Johtaja
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 963
Uberin kanssa asiakkaan kommunikaatio on täysin nollat jos niin haluaa -> siinä ei ole mitään väliä kuka kielitaidoton maahamuuttaja on kuskina. Se on jopa ihan hyvä asia, saa vähän niidenkin työllisyyttä ehkä parannettua kun riittää pelkkä morottelukyky.
Täsmälleen pointtini jota yritin viestiä! Uskomatonta mutta totta, ollaa samaa mieltä asiasta! En tiedä huomasitko mut se frendin matka oli myös kallistunu sitten Lauantaista.. Tollaset Uberin(ja ehkä Taksi Helsinki:n) kaltaiset apit taitaa olla nyt luotettavin keino käyttää taksia kun hinnat ja niiden perusteet on tarkasteltavana vaikka jälkikäteenkin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
969
Itse en ainakaan tule käyttämään muuta kuin uberia suomessa jatkossa. Luotettavin tapa käyttää taksia. Kuskin kanssa nyt en juttele muutenkaan puhui sitten suomea englantia tai on puhumatta mitään.
 
  • Tykkää
Reactions: Exc
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 178
Perjantaina oli mukavin suhari aikoihin. Eläkkeellä oleva herrasmies, sanoi suharin "ammatin" olevan hänelle harrastus. Juttua riitti koko kiinteän rahan edestä. Kyseessä oli FT:n suhari. Appi toimi niinkuin piti, matkan pystyi maksamaan etukäteen ja kartalta näkyi taksin saapuminen. Ainut miinus oli se, että ei näkynyt minuuteissa koska auto saapui.
 

Kaiser Soze

Johtaja
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 963
Perjantaina oli mukavin suhari aikoihin. Eläkkeellä oleva herrasmies, sanoi suharin "ammatin" olevan hänelle harrastus. Juttua riitti koko kiinteän rahan edestä. Kyseessä oli FT:n suhari. Appi toimi niinkuin piti, matkan pystyi maksamaan etukäteen ja kartalta näkyi taksin saapuminen. Ainut miinus oli se, että ei näkynyt minuuteissa koska auto saapui.
Mikä app on siis "FT"? Pystyikö kuljettajan arvioimaan?
 

Kaiser Soze

Johtaja
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 963
FixuTaxi, eikös se ollut se Kovasen halppisversio missä vetävät Priuksilla.
Ainaki UI tuntuu tutulta Uberin käyttäjille. Sattumaako :vihellys:




Tossa mun jutussa joku lentokentälle saapunut pariskunta ei osannut päättää kolmen eri firman välillä joten pyörittelivät Uberin tilaamista.. Voipi olla että tunnetulla brändillä on etulyöntiasema ainakin aluksi. Mielenkiintoista nähdä mikä ratkaisu tulee voittajaksi. Maakunnissa varmaa muutokset pienempiä.
 

Juha Uotila

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 935
FixuTaxi, eikös se ollut se Kovasen halppisversio missä vetävät Priuksilla.
Juurikin se.

Tossa nopeasti Hesarin "taksikoneella" tsekkasin hinnasta HeValle kun siellä tulee rmapsttua niin FixuTaxi näissä oli aina halvin muutamalla eurolla kalliimpaan (yleensä taksi Helsinki). Kovanen, ainakin väittää, että FTn kuskit menisi sen saman tiukan seulan läpi kuin Kovasen muutkin kuskit, mutta tuota nyt ei tietenkään voi mistään todentaa.

Uberin hintoja ei vielä näyttänyt saavan softasta joten jää nähtäväksi
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
242 115
Viestejä
4 225 642
Jäsenet
71 182
Uusin jäsen
SuperKilppari

Hinta.fi

Ylös Bottom