Tämänhän jokainen täysipäinen ymmärtää, ja ymmärtää myös olla antamatta tahallaan rahaa ryssän ja kiinan paskafirmoille. Tarkoitatko tällä letkautuksella olla samaa vai eri mieltä?Ei varmaan sitten kannata mennä moisten kyytiin.
Persaukisena se kotiinpääsy kolmanneksen halvemmalla painaa vaakakupissa enemmän.Tämänhän jokainen täysipäinen ymmärtää, ja ymmärtää myös olla antamatta tahallaan rahaa ryssän ja kiinan paskafirmoille. Tarkoitatko tällä letkautuksella olla samaa vai eri mieltä?
Mitenköhän se vaakakuppi menee vaikka naisilla, maksaisikohan ne kolmanneksen enemmän ettei tarvitsisi pelätä vaikka kuskin raiskausta nykyään yöllä satunnaista taksia käyttäessä?Persaukisena se kotiinpääsy kolmanneksen halvemmalla painaa vaakakupissa enemmän.
Varmaan naisilla tapauskohtaista, eli en osaa miehenä sanoa. Tai muutenkaan muiden vaakakupeista. Yleensä näitä kyytejä tulee humalatiloissa käytettyä, tai tilanteissa missä matka on liian pitkä käveltäväksi ajan puitteissa, ja bussit eivät kulje. Toki halvemmaksihan se sinullekin tulisi kun et edes busseja käyttäisi, vaan kävelisit joka paikkaan, polkupyöräkin maksaa.Mitenköhän se vaakakuppi menee vaikka naisilla, maksaisikohan ne kolmanneksen enemmän ettei tarvitsisi pelätä vaikka kuskin raiskausta nykyään yöllä satunnaista taksia käyttäessä?
Itse maksan kyllä nykyään aina firmalle, jossa kuski osaa kielen ja liikennesäännöt. Eikä ole edes mikään monivalinta näillä hakuehdoilla. Persaukiset voivat myös pyöräillä, kävellä tai käyttää busseja. Luulisi tulevan halvemmaksi.
Voisi sen vanhan järjestelmän muutenkin ajaa samantien takaisin pun intented.
Varaa on ryypätä kun säästää esim. taksimatkoista. Ja hintaero ei ole muutamia euroja, kuten todettu.Se kyllä jaksaa vuodesta toiseen itseä ihmetyttää, että miten "persaukisilla" on varaa viinaan (oletettavasti vielä kalliissa baarissa, kalsarikänneiltä tuskin tarttee kotimatkalle lähteä), mutta ei sitten joitain euroja enemmän turvallisesta kotimatkasta..
Persaukiselle kätevä vinkki on myös jättää aluksi joka kolmas dokausreissu tekemättä.Persaukisena se kotiinpääsy kolmanneksen halvemmalla painaa vaakakupissa enemmän.
Ryyppäämisen lopettaminen tai kotona kiljun juonti säästäisi rahaa.Varaa on ryypätä kun säästää esim. taksimatkoista. Ja hintaero ei ole muutamia euroja, kuten todettu.
Näin toimitaan toki jo. No, se halvempi kyyti kelpaa, eli ei ongelmaa. Muut saa toki maksaa omat kyytinsä miten tahtoo.Persaukiselle kätevä vinkki on myös jättää aluksi joka kolmas dokausreissu tekemättä.
Monia asia säästäisi rahaa, kuten halpakyyti taksin sijaan.Ryyppäämisen lopettaminen tai kotona kiljun juonti säästäisi rahaa.
Tässähän ajatuksessa usein unohtuu se, että vaikka vahinkoa lainopillisista ja teknisistä syistäkään ei saa enää takaisin, on tämä myös elämän käytännön tasolla mahdotonta tai pitkässä puussa. Uudistus, jolla saatiin poloisille työtä, myös vei monelta työn. Ne vanhan liiton kuskit ja autoilijat jotka eivät jatkaneet, eivät ole odottaneet sohvalla peukalo perseessä vanhojen aikojen paluuta. He ovat eri aloilla, eläkkeellä tai haudassa. Jotkut tapasivat ennenkin välillä palata taksialalle kokeiltuaan "parempia töitä" tai eläköidyttyään, mutta tämä ilmiö ei enää samalla tavalla toimi kun koko homma on myllätty laakista ja vuosia kulunut. Minun on vaikea nähdä että esimerkiksi itse enää innostuisin uudelleen aloittamaan tuon hienon ammatin harjoittamisen. Joku aivan erityinen syy siihen pitäisi olla.Voisi sen vanhan järjestelmän muutenkin ajaa samantien takaisin pun intented.
Olemme siis asiasta samaa mieltä. En mistään lakimuutoksista puhunutkaan. Ja tosiaan juon ne pari enemmän ja kotia kohti halvemmalla. En oikein näe ongelmaa tässä.En nyt silti oikein näe että "persaukisen pitää päästä halvalla kännissä baarista kotiin, ovelta ovelle" on mitenkään päin hyvä peruste millekään lakimuutokselle.
On sitä itsekin aikanaan köyhänä opiskelijana tullut bussilla kuljettua ja välillä jopa kävelty n. 15km baarista kotiin, mutta en silti koe, että taksin käyttö olisi mikään ihmisoikeus tulotasoon katsomatta - etenkin, kun sen "halpakyydin" ja perinteisen taksin hintaeron säästää jo siinä, kun jättää 1-2 kaljaa baarissa juomatta.
Tästä vielä sen verran, että millä mekanismilla se lisää maksaminen takaa ettei joudu esimerkiksi raiskatuksi? Takskuskeina on myöskin kulttuurisesti haasteellisia kuskeja, kuten halpakyydeissä.Mitenköhän se vaakakuppi menee vaikka naisilla, maksaisikohan ne kolmanneksen enemmän ettei tarvitsisi pelätä vaikka kuskin raiskausta nykyään yöllä satunnaista taksia käyttäessä?
Itse maksan kyllä nykyään aina firmalle, jossa kuski osaa kielen ja liikennesäännöt. Eikä ole edes mikään monivalinta näillä hakuehdoilla. Persaukiset voivat myös pyöräillä, kävellä tai käyttää busseja. Luulisi tulevan halvemmaksi.
Voisi sen vanhan järjestelmän muutenkin ajaa samantien takaisin pun intented.
Niin miten sen perinteisen taksin laatu on huonontunut? Jos on kovaselta tai taksi Helsingistä auton tilannut niin aina on ollut auto oikeassa paikassa oikeaan aikaan. Kuski on osannut perille ilman ajo-ohjeita, mittari selkeästi näkyvillä ja ammattitaitoisen kuljettajan kanssa on voinut halutessaan vaikka matkan aikana keskustella äidinkielellä.Nyt näyttää että perinteinen taksi on kallistunut ja laatu huonontunut ja kovasti tulee painetta käyttää halvempia vaihtoehtotakseja.
Tuossa se ongelma onkin kun et tilannut Taksi Helsingistä vaan jostain kopiofirmasta "taxi helesingistä". Nuo kopiofirmat on ehkä pahimpia, tosin oma otos on ehkä parikymmentä taksikyytiä tuon 2018 uudistuksen jälkeen ja suurin osa, varsinkin viimeisimmät kyydit ovat olleet Taksi Helsingin kyydissä kun olen todennut sen tähän mennessä luotettavimmaksi itselle kohdalle osuneista.Viime talvena erehdyin kerran tilaan auton jostain taxi helesingistä ja tolpalle sitä ei voinut jostain syystä tilata. Varmaan puol tuntia piti silti odotella ja koko matkan sai englanniksi antaa ajo-ohjeita. Liikenne sääntöjä rikottiin se verta tiheästi, että joko kortti puuttuu kokonaan tai se on suoritettu maassa missä ei ole poliiseja tai liikennevaloja. Perille kun päästiin niin hinnasta ruvetaan sitten vääntämään ja kortilla nyt ei jostain syystä tietenkään voinut maksaa. Eipä ole tuon jälkeen tullut käytettyä, kun näitä perinteisiä.
Itsellä kans se 1-4 matkaa vuodessa niin eipä ole pienituloisellakaan ollut tarvetta "säästää" takseissa.Tuossa se ongelma onkin kun et tilannut Taksi Helsingistä vaan jostain kopiofirmasta "taxi helesingistä". Nuo kopiofirmat on ehkä pahimpia, tosin oma otos on ehkä parikymmentä taksikyytiä tuon 2018 uudistuksen jälkeen ja suurin osa, varsinkin viimeisimmät kyydit ovat olleet Taksi Helsingin kyydissä kun olen todennut sen tähän mennessä luotettavimmaksi itselle kohdalle osuneista.