Eihän ne huoltovapaat akut täysin tiiviitä ole, niistä voi vapautua akkuhappoa ympäristöön. Osa huoltovapaista akuista on ihan tavallisia akkuja, joissa täyttökorkit ovat peitetty valmistajan huoltovapaa tarroilla piiloon. Näitä kuivaneita akkuja on tullut herätettyä henkiin uudelleen täytöllä.Minkälaisessa tilanteessa akusta, todennäköisesti ns. suljetusta huoltovapaasta akusta, pääsee akkuhappoa kannellisen sulakerasian alle niin paljon että muttereiden nylonit sulaa kokonaan pois?
Nordlock joustaa hieman enemmän, kuin nylock. Myös jousiprikka on parempi tuollaisessa sulakekäytössä, koska nylockin kitka huononee uudelleenkäytössä. Ihan positiivisia kokemuksia tuotteesta ainakin minulla, vaikka olen niitä kaupasta omalla rahalla ostanut. Joku VW maksaa tietty eri hintaa, jos käyttää.