- Liittynyt
- 06.11.2016
- Viestejä
- 2 025
Kestääköhän tuollaisella jousella ajella joka on poikki? Kun noin 20 kilsaa on korjaamolle tästä matkaa. Ei hankaa ainakaan renkaaseen.
Kestää toki.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Kestääköhän tuollaisella jousella ajella joka on poikki? Kun noin 20 kilsaa on korjaamolle tästä matkaa. Ei hankaa ainakaan renkaaseen.
Kestää toki.
Eilen ja tänään VW Passat tehnyt muutaman kerran alle 20 km/h nopeuksissa sen, että kevyesti jarruttaessa esimerkiksi juuri ennen pysähtymistä kuuluu kova kohiseva hankaava ääni, jonka tuntee jarrupolkimessa. Samalla ehkä tuntui, että auton hidastavuus olisi kasvanut hieman. Ääntä voisi kuvailla sillä, että jarruttaisi aivan lopussa olevilla jarrupaloilla. Mikähän ihme tuo on? Tuli mieleen, että Auto Hold tai ABS häröilee omiaan. Vikakoodeja ei ollut ja livedatasta tsekkasin alkuun, että ABS-anturit ja jarrupolkimen paine ainakin näytti järkeviä lukemia. Yksi anturi näytti kuitenkin vauhdissa 1-3 km/h vähemmän kuin muut.
Auto Hold on siinä mielessä ollut aina vähän hölmö, että ihan hitaassa vauhdissa auto luulee, että pysähdytään, vaikka oikeasti ei ole vielä tarkoitus pysähtyä. Siitä on seurannut äkkipysähdys. Tuo tuntui vähän samalta, mutta nyt ei kuitenkaan auto lyönyt jarruja pohjaan.
EDIT: Nopealla googlailulla löytyi paljon juttua vagien jarrujen rohinasta ja kohinasta aivan pysähdyksen lopussa. Syynä voi olla se, että ihan hitaassa vauhdissa yksi ABS-antureista antaa väärää tietoa ja siksi absit rutisee. Täytyy seurailla livedataa. Nyt oli kyllä ollut todella kostea ja sateinen keli, eli voi olla kostetuttakin jossain.
Suunnilleen tuollainen, mutta enemmän ehkä rohinaa. Voi johtua siitä, että palat ja levyt enemmän kuluneita. Tuntuu myös jarrupolkimessa ikävästi.Muistuttaako tätä? jos muistuttaa, niin oma Golf on alkanut pitää samanlaista ääntä, kun olen sammuttanut auton ja sähköinen käsijarru on päällä ja auto hold menee päälle jne. Olisi kiva tietää, mistä tulee, jos vaikka tartteis tehrä jotakin asialle.
Tein sukulaiselle ajovalojen kirkastuksen. Tuote oli Lidl Ultimate Speed paketti jossa oli kiillotustahna, tiivistetahna, 3 eri karkeutta hiomapaperia ja huopaa.
Ohjeessa ei ollut määritelmää paljonko pitää laittaa tahnoja lasiin.
Onko tarkoitus että noi tuubit käytetään kokonaan vai kuinka paljon sitä kiillotustahnaa ja tiivistetahnaa pitää laittaa?
Laitoin nyt ehkä molempia noin ½-1 teelusikallisen verran. Tuubeissa on vielä paljon jäljellä.
Onko muka tarve 800-hienommalle paperille, jos lakkaa?Itse olen kiillotellut sumeita valoja ihan paineilma epäkeskolla ja pehmeillä hiomalaikoilla vesissä karkeuksilla 800,1000,1500, 2000 viimeistely sitten Rupesin tahnoilla ja mikrokuitu laikoilla.
Lopuksi sitten huolellinen rasvan poisto ja päälle sopiva kirkaslakka, tuossa on esimerkiksi yksi kyseiseen käyttöön suunniteltu tuote, joka on ihan ok.
Tosin myös tavallinen kirkaslakka toimii hyvin.
Onko muka tarve 800-hienommalle paperille, jos lakkaa?
Onko muka tarve 800-hienommalle paperille, jos lakkaa?
Osta alkuperäiset ja anna jonkun ammattilaisen katsoa onko jotain muuta mätää mikä niitä katkoo.Taas B6 passatista (4motion dieseli variantti) jousi poikki. MITÄ IHMETTÄ.
Vähintään 1 jousi per vuosi katkeaa
Nyt tilasin Lesjöförssit, jospa kestäis pidempään.
Aina sellanen max puoli kierros ylhäältä tai alhaalta katkee.
Oot varmaan yläpäät uusinut samalla? Jos vaikka laakeri kanittaisi tms...Taas B6 passatista (4motion dieseli variantti) jousi poikki. MITÄ IHMETTÄ.
Vähintään 1 jousi per vuosi katkeaa
Nyt tilasin Lesjöförssit, jospa kestäis pidempään.
Aina sellanen max puoli kierros ylhäältä tai alhaalta katkee.
Oot varmaan yläpäät uusinut samalla? Jos vaikka laakeri kanittaisi tms...
Tosin nykypäivän varaosalaatu huomioiden en ihmettelisi jos jousiakin saa kohta vaihdella joka leimalle
Star diagnostic ohjelmalla vikakoodit ulos ( mersun oma). Millään yleis ohjelmilla tai motonetin tuotteilla et saa mersusta mitään järjellistä ulos. Jos tuntuu että maksaa palvelu liikaa, niin menet mersuforumille missä saatavilla paikkakunta kohtaisesti edullisia koodin lukuja.Autona w168 A mersu vuosimallia 2002 pensa.
Ongelma ei meinaa lähteä kuumalla käyntiin käynnistyy ja sammuu 5kertaa joutuu startata, toinen vika tänään lämpimällä varsinki sammu kun tulit valoihin ja vauhti hiljeni. Eikä meinannu startata.
Ja voi olla vaihdettu joku muukin väärän laatuinen osa, esim tukivarret koko autoon.. väärällä koodilla. Ei toimi geometria enää.Taas B6 passatista (4motion dieseli variantti) jousi poikki. MITÄ IHMETTÄ.
Vähintään 1 jousi per vuosi katkeaa
Nyt tilasin Lesjöförssit, jospa kestäis pidempään.
Aina sellanen max puoli kierros ylhäältä tai alhaalta katkee.
2022 tapana kun työ kallista, samaan jousi pakettiin iskarit ja suojakumit jos on.VW Golf VII (2014) takaa on jouset poikki. Kannattaako sinne vaihtaa/vaihdattaa muuta rojua kuin itse jouset ns. samoilla tulilla kun autossa on 155tkm mittarissa? Tarkoitus siis tilata osat netistä kun ei niin kiirehomma ole.
Ja nyt meni vasemman takarenkaan anturi lopullisesti. Neljä vikavaloa syttyi mittaristoon. Onneksi olin jo aiemmin tullut tulokseen, että yksi antureista häröilee, niin vältyin pahemmalta säikähdykseltä. Jopa ohjaustehostimen ja käsijarrun vikavalot syttyivätEilen ja tänään VW Passat tehnyt muutaman kerran alle 20 km/h nopeuksissa sen, että kevyesti jarruttaessa esimerkiksi juuri ennen pysähtymistä kuuluu kova kohiseva hankaava ääni, jonka tuntee jarrupolkimessa. Samalla ehkä tuntui, että auton hidastavuus olisi kasvanut hieman. Ääntä voisi kuvailla sillä, että jarruttaisi aivan lopussa olevilla jarrupaloilla. Mikähän ihme tuo on? Tuli mieleen, että Auto Hold tai ABS häröilee omiaan. Vikakoodeja ei ollut ja livedatasta tsekkasin alkuun, että ABS-anturit ja jarrupolkimen paine ainakin näytti järkeviä lukemia. Yksi anturi näytti kuitenkin vauhdissa 1-3 km/h vähemmän kuin muut.
Auto Hold on siinä mielessä ollut aina vähän hölmö, että ihan hitaassa vauhdissa auto luulee, että pysähdytään, vaikka oikeasti ei ole vielä tarkoitus pysähtyä. Siitä on seurannut äkkipysähdys. Tuo tuntui vähän samalta, mutta nyt ei kuitenkaan auto lyönyt jarruja pohjaan.
EDIT: Nopealla googlailulla löytyi paljon juttua vagien jarrujen rohinasta ja kohinasta aivan pysähdyksen lopussa. Syynä voi olla se, että ihan hitaassa vauhdissa yksi ABS-antureista antaa väärää tietoa ja siksi absit rutisee. Täytyy seurailla livedataa. Nyt oli kyllä ollut todella kostea ja sateinen keli, eli voi olla kostetuttakin jossain.
Transporterista vaihdoin näillä oireilla pyyhkijöiden vivuston kokonaan uuteen. Vanha oli huomattavan väljä joka nivelestä.Mikä ihme voi aiheuttaa pyyhkijöiden tahmaamisen? Tilanne alkaa olla se ettei oikein sateella kehtaa laittaa pyyhkijöitä päälle (!!) koska nuo kumit hyppii, tahmaa ja vinkuu tuulilasilla
Tähän mennessä olen vaihtanut kolmet eri pyyhkijät ja tuulilasikin on ajan saatossa vaihtunut toiseen eikä mikään tunnu auttavan. Vivustossakaan ei tunnu olevan mitään vastetta kun käsin pyörittää, vastus tulee lasin ja kumin välisestä kitkasta
Varsinainen ongelma taisi jo ratketa, mutta oikaistaan nyt vielä tämä. Ei volkkarin autohold käytä pysähdyttäessä sähköistä seisontajarrua mihinkään, vaan operoi niitä samoja hydraulisia jarruja joita jarrupoljinkin komentaa.Uudemmissa myös jos sulla on auto hold päällä niin alkaa sähköisesti sulkemaan takajarruja pysähtyessä.
Pitänee siis ottaa irti ja tunkea voitelua niveliin, tilataan uusi sitten jos ero on huomattava muttei riittävä. Ja autollahan on kilometrejä vasta 130tkm mittarissaTransporterista vaihdoin näillä oireilla pyyhkijöiden vivuston kokonaan uuteen. Vanha oli huomattavan väljä joka nivelestä.
Rasvaus ei auta siihen jos nivelet ja puslat on väljiä.Pitänee siis ottaa irti ja tunkea voitelua niveliin, tilataan uusi sitten jos ero on huomattava muttei riittävä. Ja autollahan on kilometrejä vasta 130tkm mittarissa
Ja kilometrit ilman sähköistä huoltokirjaa ovat vaan lukemia.Pitänee siis ottaa irti ja tunkea voitelua niveliin, tilataan uusi sitten jos ero on huomattava muttei riittävä. Ja autollahan on kilometrejä vasta 130tkm mittarissa
Mistä johtuu kitisevä ääni autossa kun ajaa hiljaisilla nopeuksilla? Auto on aygo 2013
Mahdotonta sanoa vielä näillä tiedoilla. Muutama kysymys näin alkuun:Mistä johtuu kitisevä ääni autossa kun ajaa hiljaisilla nopeuksilla? Auto on aygo 2013
Jarrupalat lopussa ja kulumisenilmaisin ottaa levyyn kiinni?en osaa vastata näihin kysymyksiin hirveästi.
yleensä jos ajan vaikka kotipihaan ja on ikkuna auki, on siis vauhti hidas ja kuulen sen äänen.
ääni on sellaista metallista kitinää.
itse veikkaan että jokin pyörivä osa ottaa toiseen kiinni lievän epäkeskeisyyden vuoksi, äänen taajuus on sellainen vaihteleva, sekunnin sykleissä tms kitinä voimistuu hetkeksi, vaimenee, voimistuu tms.
ehkä jarrut hankaa kiinni jotenkin, tai sitten kytkimen jokin pyörivä osa? aygothan on herkkäkytkimisiä autoja, (pienimoottorinen auto jolla kytkintä painetaan paljon city olosuhteissa)
Tarjoaisin näillä tiedoilla todennäköisemmiksi syyllisiksi jarrupalojen kulumisenilmaisinta. Voi myös olla kivi jarrulevyn ja suojapellin välissä, se voi joskus pysyä siellä yllättävän kauankin. Jarrulevyn suojapelti voi olla vääntynyt ja ottaa kiinni jarrulevyyn. Jos taas äänen lähteen suuntakaan ei ole selvillä, voi olla vaikka sisäpuhaltimen moottori joka vinkuu.
Vaikuttaako jarrun tai kytkimen painaminen asiaan? Ja auton paikallaan ollessa ei ääntele?
Missä maksaa täyttö 400€? Itse pari kuukautta sitten täytätin ilmastoinnin. 800g meni kylmäainetta, hinta oli 150€.Huollossa täytettiin vuoden aikana kuivaksi mennyt ilmastointi. Tyhjiötesteissä ei löytynyt vuotoja ja vartin koekäytön aikana aineet pysyivät sisällä. Mutta mihin ihmeeseen 880g kylmäainetta voi hävitä jälkiä jättämättä kun yhtäkkiä kaikki vaikutti olevan kunnossa? Siihen lisättiin nyt väriaineet josko vuodon löytäminen olisi ensi kerralla helpompaa. Vuoto olisi paras löytyä koska ei lainkaan huvittaisi täyttää ilmastointia 400 eurolla kerran vuoteen.
Lexus kaivoksela. Kai ne on vähän eri kullasta tehdyt lisäaineet hybridin ilmastoinnissa. En kylläkään katsonut tarkemmin kuitista sisältyikö siihen myös vuodon etsintää kun se vaatii paneelien irroittamista auton pohjasta jne.Missä maksaa täyttö 400€? Itse pari kuukautta sitten täytätin ilmastoinnin. 800g meni kylmäainetta, hinta oli 150€.
r134a-kaasu on käytännössä ilmasta verrattuna 1234yf-kaasuun. Tuota 1234yf:ää on uudemmissa autoissa.Lexus kaivoksela. Kai ne on vähän eri kullasta tehdyt lisäaineet hybridin ilmastoinnissa. En kylläkään katsonut tarkemmin kuitista sisältyikö siihen myös vuodon etsintää kun se vaatii paneelien irroittamista auton pohjasta jne.
Huollossa täytettiin vuoden aikana kuivaksi mennyt ilmastointi. Tyhjiötesteissä ei löytynyt vuotoja ja vartin koekäytön aikana aineet pysyivät sisällä. Mutta mihin ihmeeseen 880g kylmäainetta voi hävitä jälkiä jättämättä kun yhtäkkiä kaikki vaikutti olevan kunnossa? Siihen lisättiin nyt väriaineet josko vuodon löytäminen olisi ensi kerralla helpompaa. Vuoto olisi paras löytyä koska ei lainkaan huvittaisi täyttää ilmastointia 400 eurolla kerran vuoteen.
Ei välttämättä löydykään alipaineen kanssa. Ylipaineella voisi sitten löytyäkin.Tyhjiötesteissä ei löytynyt vuotoja
Tarkennuksena todettakoon, että mulla ei ole mitään havaintoa milloin tuota ilmastointia on viimeksi huollettu. Ei sinä aikana kun auto on mulla ollut, eli reilut pari vuotta. Koko ajan se on kuitenkin toiminut ihan normaalisti.Kuten vaikka tuossa pari postausta aikaisemmin @Mawerick kirjoitti että että oli 300g kadonnut, että jos se on sen 10-20% vaikka vuodessa, niin ei se nyt ihan yhessä kesässä mene tuohon kuntoon saatika sitten kokonaan tyhjäksi.
Viime vuonna samassa merkkiliikkeessä täytettiin määräaikaishuollon yhteydessä, silloin vajausta oli muistaakseni 400-500g, puhalsi vielä osittain kylmää. Silloin auto ei ollut minulla kovin kauaa enkä ollut ehtinyt seuraamaan ettei kyse ollut tavanomaisesta aineiden karkailusta, enkä tiennyt pyytää merkkiaineen lisäystä. Nyt ei ollut näkynyt mitään UV-lampulla eli ensi huollossa sitten pitäisi näkyä tai jos sen vie aikaisemmin tutkittavaksi, kun huomaa että se ei taas puhalla tasaisesti kylmää.Lyhyesti
Lähtökohtaisesti jos auton ilmastointijärjestelmä on tyhjä kylmäaineesta, se vuotaa ja on rikki. Järjestelmän täyttö ei ole korjaus, vaan vika olisi syytä ensin paikallista ja korjata. Vasta täyttää tämän jälkeen. Hyväksytty alipainevuototesti ei ole vielä mikään tae toimivasta järjestelmästä.
Pidempi versio
Se että ilmastointi menee 15-30 minuutin vuototestistä (tyhjiötesti) läpi, ei anna mitään takeita siitä että järjestelmä olisi ihan oikeasti tiivis.
Jos järjestelmä on kokonaan tyhjä kylmäaineesta, on kyllä ihan vastuutonta minusta täyttää sitä järjestelmään varsinkin jos asiakas ei ymmärrä mistä on kyse. Lisäksi se on sitäpaitsi laitonta täyttää tyhjä järjestelmä ilman että on löytynyt syy vuodolle. Tietysti jos asiakas se nyt haluaa täyteen ja se korjaamon mielestä on ok, niin mikä ettei. Mutta melko naivia olettaa että tyhjän järjestelmän täyttö varsinaisesti kovin pitkäikäinen ratkaisu olisi. Ehkä sitten ensi kerralla kun vie sitä samaa kärryä huoltoon niin tulee mieleen että pistetäänkö samanlainen paketti uusiksi vai voisikohan tähän olla jotain muitakin ratkasuita, kuten vaikka asianmukainen korkeapainetestaus. Tottahan järjestelmä tyhjenee itsestääkin pikkuhiljaa, mutta eriasia onko kylmäaine vähissä vai tyhjä aivan tyhjä. Kyllä se ilmastointi käytänössä lakkaa toimimnasta jo ennenkuin järjestelmä on täysin tyhjä ja sellaisen täyttö on ihan normaalia. Kuten vaikka tuossa pari postausta aikaisemmin @Mawerick kirjoitti että että oli 300g kadonnut, että jos se on sen 10-20% vaikka vuodessa, niin ei se nyt ihan yhessä kesässä mene tuohon kuntoon saatika sitten kokonaan tyhjäksi.
@pelitys todellakin toivon että järjestelmään on tehty asianmukaisesti vuototesti, luulisi että merkin edustuskorjaamolla olisi edes jotain tolkkua noissa töissä kun sitä laskua kumminkin osataan kirjoitella. Ei varmasti täytä missään olosuhteissa valmistajan tai ketjun ohjeistuksia. Itse en todellakaan suostuisi maksamaan senttiäkään moisesta "korjauksesta", jos sitä vikaa ei ole yritetty edes etsiä ja korjata. Joo toki se väriaine voi paljastaa sen vuodon, mutta ei se sitä korjaa ainakaan ja melko kallista jos ens vuonna sama ruljassi edessä. En tiedä, mutta mieleen voisiko sitä tilannetta korjata sillä että koittaisi lähiaikoina katsella jossain näkyykö siellä sitten sitä vuotoa, turha kai sitä on odottaa että satojen eurojen aineet haihtuu taivaan tuuliin? Mutta hieman haiskahtaa siltä että on väärin korjattu. Ja lisäksi, käytitkö sitä vuosi sitten samassa liikkeessä, eikö sitä väriainetta sitten muka viimevuonna tajuttu laittaa ja oliko se järjestelmä aivan tyhjä silloinkin? Luulis hieman herättävän kysymyksiä että mikähän tässä on? Ehkä sitä on yritelty katsella jos kerta pohjapanssaria on irroiteltu mutta ei löytynyt. Ehkä sitten ensi vuonna löytyy... ?