Taasko se romu on hajalla? Täällä korjataan autoja

Pakko olla mallikohtaista tämä. Nykyisen kulkineen tankin olen tankannut viimeiset kaksi vuotta niin täyteen kun jaksaa vaan tankkauspistoolia "lipsutella" ja en ole havainnut mitään tästä johtuvia ongelmia.
 
Apulaitehihnan remontti oli ja meni ja tänään taas kuuntelin kotimatkan ulinaa. Ei se hihna mitenkään kovin kepeästi näytä pyörivän ja pannu kävi niin kuumana tällä hellekelillä ettei tunnin jäähdyttelynkään jälkeen ollut juurikaan toivoa kärsiä koskea mihinkään. Selvitellään huomenna aamusta että mikähän tällä kertaa mahtaa ahdistaa. Lähestulkoon kaikki hihnan takana olevat palikat uusittiin, niin ei tuolla kovin paljoa minkään pitäisi jumittaa - mutta niin vain näyttää tekevän.

Vaan sitä vartenhan se loma on, että on tekemistä. Juuri pääsinkin tänään kotiin, niin mikäs siinä on taas autoa laitellessa huomenna.
 
Kavereiden bensa-autoja on saanut rempata kun tankki on vedetty aivan täyteen (useampi naksahdus työnnetty bensaa tankkiin) ja bensa on päässyt kaasuille tarkoitettuun letkuun ja siitä suoraan aktiivihiilisuodattimelle. Suodatin ei juurikaan kestä yhtään nestemäisessä muodossa olevaa bensaa ja on sen jälkeen entinen.
Hieman erikoiselta kuulostaa, että bensa mitään hajalle saisi tuolla filtterissä varsinkaan aktiivihiiltä, joka on käytännössä ikuista ainetta. Bensalle se on myös autossa suunniteltukin, vaikkakin lähinnä kaasumaiselle. Jonkun anturin voi nestemäinen bensa mahdollisesti saada tulviessaan siellä sekaisin, mutta bensa myös haihtuu hyvin nopeasti ja kaiken pitäisi palautua ennalleen.
 
Viimeksi muokattu:
Apulaitehihnan remontti oli ja meni ja tänään taas kuuntelin kotimatkan ulinaa. Ei se hihna mitenkään kovin kepeästi näytä pyörivän ja pannu kävi niin kuumana tällä hellekelillä ettei tunnin jäähdyttelynkään jälkeen ollut juurikaan toivoa kärsiä koskea mihinkään. Selvitellään huomenna aamusta että mikähän tällä kertaa mahtaa ahdistaa. Lähestulkoon kaikki hihnan takana olevat palikat uusittiin, niin ei tuolla kovin paljoa minkään pitäisi jumittaa - mutta niin vain näyttää tekevän.

Vaan sitä vartenhan se loma on, että on tekemistä. Juuri pääsinkin tänään kotiin, niin mikäs siinä on taas autoa laitellessa huomenna.
Laturin vapaakytkin vaihdettu kanssa?
 
Laturin vapaakytkin vaihdettu kanssa?

Ei toistaiseksi (omasta toimesta) mutta eipä ole laturin vapaakytkin tuossa V70 T6-versiossa apulaitehihnan takana. Kun kuitenkin joku kohta kysyy että mikä auto on kyseessä.

e. Käytännössä tuon hihnan takana ei enää ole uusimatta muuta kuin juuri se ilmastoinnin kompura, josta tosin jo vaihdettiin hihnapyörä laakereineen ja ohjaustehostimen pumppu. Kuitenkin sekä tehostus, että ilmastointi tuntuvat toimivan ihan oikein, niin hitusen jo laittaa kummastuttamaan. Mutta pitää kokeilla ilmastointi sammutettuna jahka tästä nyt auton ääreen ehtii.
 
Viimeksi muokattu:
Ei toistaiseksi (omasta toimesta) mutta eipä ole laturin vapaakytkin tuossa V70 T6-versiossa apulaitehihnan takana. Kun kuitenkin joku kohta kysyy että mikä auto on kyseessä.

e. Käytännössä tuon hihnan takana ei enää ole uusimatta muuta kuin juuri se ilmastoinnin kompura, josta tosin jo vaihdettiin hihnapyörä laakereineen ja ohjaustehostimen pumppu. Kuitenkin sekä tehostus, että ilmastointi tuntuvat toimivan ihan oikein, niin hitusen jo laittaa kummastuttamaan. Mutta pitää kokeilla ilmastointi sammutettuna jahka tästä nyt auton ääreen ehtii.

Joskus tietysti voi hihnapyörän urat olla täynnä vanhaa hihnaa ja muuta skeidaa, niin uusi hihna ei istu kunnolla.
 
Joskus tietysti voi hihnapyörän urat olla täynnä vanhaa hihnaa ja muuta skeidaa, niin uusi hihna ei istu kunnolla.

Hihnapyöräkin vaihdettiin. Mutta eipä mitään - kävin jo diagnosoimassa elikkäs repimässä kompuran taas irti ja eikun auki. Magneettikelahan siellä on kokolailla lämpöisenä käynyt.

Mutta sole mikhän ku tekhee, osia on jo varastossa repullinen, niin alanpa kiillottelemaan ja käyn hakemassa Motonetistä lukkorengaspihdit, että saa sorkittua se sokan auki tuolta.

Oluet laitoin jo jääkaappiin. On tämä työmaa.
 
Onkos se kompura jumissa sitten, jos kytkimenkin kerran polttanut?

Tuskin se nyt kauhean jumissa on kun ilmastointi toimi eilenkin 100km matkan ihan mallikkaasti, vaikka parhaillaan oli 27 astetta lämmintä.

Plus että on toiminut koko ajan, eikä ole paljoa vikakoodeja tullut.

Sain "pienen" tappelun jälkeen sekä ulomman (se helppo) ja sisemmän (se vaikea) lukkorikan auki ja vanhan kelan pois. Nyt on jo uusi paikallaan ja hihnapyörä likoamassa. Siihen uusi laakeri ja toivottavasti taas mennään.

Uusi kompura näyttäisi OE-numeron perusteella kustantavan vähintään neljä hunttia Autodocilla, joten kokeillaan nyt noin aluksi. Ilmastointi on siis viime vuoden kevään jälkeen pelannut koko ajan mainiosti. Mutta lienee tuo kela ollut jo pidemmän aikaa rikki ja sen takia sitten mennyt hihnapyörän laakerikin.
 
Ja koska henkisesti ahdistaa kun auto ei ole ajokunnossa (vaikka on toinenkin pihassa), niin tottahan sitä täytyy alkaa aamuneljältä suunnittelemaan laakreinvaihtoa.

Mutta hiljaisuus päättyi juuri ja saan kohta aamupalan syötyä, niin lähden kilkuttelemaan tuota entistä irti heti kun ehdin. :D
 
Ei ahdista, takaluukun mikrokytkin temppuillut jo pidemmän aikaa, ehdin tilaamaan jo uudenkin, mutta vaihto aina jäännyt. No tänään ei takaluukku auennut, ei sitten millään niin otin vanhan kytkimen irti ja laitoin uuden paikoilleen. Menihän siihen 30s ja 2€.

Kahteen vuoteen korjauksiin mennyt 2€ ja huoltoihin 120€, ihanan halpaa.
 
Kuinka korjaisi tällaisen kiveniskemän ettei lähde ruostumaan? Joitain millejä tuo lohkeama, varmaankin maksaisi turhan paljon viedä johonkin paikkamaalaukseen pajalle.

20240707_140157.jpg
 
Kuinka korjaisi tällaisen kiveniskemän ettei lähde ruostumaan? Joitain millejä tuo lohkeama, varmaankin maksaisi turhan paljon viedä johonkin paikkamaalaukseen pajalle.

20240707_140157.jpg

Siellä on jo ruostetta, laitat ruosteenmuunto ainetta, ja lopuksi auton omaa väriä sellaisesta kynsilakka pullosta, saa esim. maahantuojalta.
 
Ei oikein ottanut laakeri irrotakseen alkuperäisestä hihnapyörästä - tai irtosi se muuten mutta ulkokehä ei inahtanutkaan kuten ei myöskään kokonaisella lyömällä vaikka laittoi irrotussuihkettakin.

Kävin hakemassa autosta tarvikepyörän, josta meni laakeri kuukaudessa oletettavasti lämmön vuoksi. Siitä ei tarvinnut kuin napata pykälät pohjasta Dremelillä pois, lautojen päälle ja 32mm hylsy päälle ja kumivasaraa perään, niin laakeri irtosi per heti kokonaisena.

Kunhan tästä henkisesti toipuu, niin saattaisi ehkä saada auton jopa kasaan tänään.
 
Pistin tilaten uutta kompuraa. Eli ei mennyt ihan suunnitelusti. Mutta johan tuo joutikin uusia. Sitten on joka palikka tuosta ketjusta uusittu.

Kompura ei ole jumissa, mutta en jaksa leikkiä enää tarvikekelojen kanssa. Jos jollain tuossa parin viikon jälkeen on tarvetta Valeon kompuralle joka toimi ainakin aiemmin, niin viestillä voi lähestyä. Itsellä ei ole oikein tiloja säilytellä, joten luovun sangen nimellisellä hinnalla.

Tarkemmat koodit saa pyytämällä kun en mobiilila jaksa kaivella.
 
Pistin tilaten uutta kompuraa. Eli ei mennyt ihan suunnitelusti. Mutta johan tuo joutikin uusia. Sitten on joka palikka tuosta ketjusta uusittu.

Kompura ei ole jumissa, mutta en jaksa leikkiä enää tarvikekelojen kanssa. Jos jollain tuossa parin viikon jälkeen on tarvetta Valeon kompuralle joka toimi ainakin aiemmin, niin viestillä voi lähestyä. Itsellä ei ole oikein tiloja säilytellä, joten luovun sangen nimellisellä hinnalla.

Tarkemmat koodit saa pyytämällä kun en mobiilila jaksa kaivella.
Sun on täytynyt tehdä jotain todella pahaa entisessä eläm:redface:ässäs
 
Teknisesti "täydellisesti toimivaan" vanhukseen hakkasi katsuri helmaan reiän. Eka paikka jossa sanoivat, että ruostekorjauksia tekevät sanoi pahoittelevana, että "meidän kaverit ei jaksa reikiä paikkailla vaan helma kokonaan uusiksi ja 4-numeroinen summa"...

Paljonkohan kannattaa käyttää vaivaa "muutaman satasen" fiksipaikan etsintään (onkohan mahdollista edes)? Vai pitäisikö vaan suosiolla laittaa hyvin toimiva tonnin käyttöauto paaliin?

Ja jos "paaliin" niin maksaisikohan jonkunlainen pulju tuollaisesta vielä jonkun satasen? Alvitta tai itse kun korjaisi, niin nettiauton pyynnit vastaavalle kuitenkin lähemmäs 2000€.
 
Teknisesti "täydellisesti toimivaan" vanhukseen hakkasi katsuri helmaan reiän. Eka paikka jossa sanoivat, että ruostekorjauksia tekevät sanoi pahoittelevana, että "meidän kaverit ei jaksa reikiä paikkailla vaan helma kokonaan uusiksi ja 4-numeroinen summa"...

Paljonkohan kannattaa käyttää vaivaa "muutaman satasen" fiksipaikan etsintään (onkohan mahdollista edes)? Vai pitäisikö vaan suosiolla laittaa hyvin toimiva tonnin käyttöauto paaliin?

Ja jos "paaliin" niin maksaisikohan jonkunlainen pulju tuollaisesta vielä jonkun satasen? Alvitta tai itse kun korjaisi, niin nettiauton pyynnit vastaavalle kuitenkin lähemmäs 2000€.
Myy katalysaattori erikseen, auton merkistä/mallista/iästä riippuen siitä voi saada muutaman satasen.
 
Teknisesti "täydellisesti toimivaan" vanhukseen hakkasi katsuri helmaan reiän. Eka paikka jossa sanoivat, että ruostekorjauksia tekevät sanoi pahoittelevana, että "meidän kaverit ei jaksa reikiä paikkailla vaan helma kokonaan uusiksi ja 4-numeroinen summa"...

Jos helma on kantavaa rakennetta, ei sitä enää paikata, vaan vaihdetaan uuteen. Jos pelti olisi ollut tervettä, ei siihen olisi saanut tehtyä reikää. Katsastaja kuuli koputellessaan, että tämähän on läpimätä ja naps siitä läpi meni. Eli koko pelti voi olla mätä ja vaihtokunnossa kuitenkin.
 
Viimeksi muokattu:
Jos helma on kantavaa rakennetta, ei sitä enää paikata, vaan vaihdetaan uuteen. Jos pelti olisi ollut tervettä, ei siihen olisi saanut tehtyä reikää. Katsastaja kuuli koputellaan, että tämähän on läpimätä ja naps siitä läpi meni. Eli koko pelti voi olla mätä ja vaihtokunnossa kuitenkin.
Kyllä niitä paikkaillaan ihan joka päivä

1000017881.jpg
 
Teknisesti "täydellisesti toimivaan" vanhukseen hakkasi katsuri helmaan reiän. Eka paikka jossa sanoivat, että ruostekorjauksia tekevät sanoi pahoittelevana, että "meidän kaverit ei jaksa reikiä paikkailla vaan helma kokonaan uusiksi ja 4-numeroinen summa"...

Paljonkohan kannattaa käyttää vaivaa "muutaman satasen" fiksipaikan etsintään (onkohan mahdollista edes)? Vai pitäisikö vaan suosiolla laittaa hyvin toimiva tonnin käyttöauto paaliin?

Ja jos "paaliin" niin maksaisikohan jonkunlainen pulju tuollaisesta vielä jonkun satasen? Alvitta tai itse kun korjaisi, niin nettiauton pyynnit vastaavalle kuitenkin lähemmäs 2000€.
Face ja paikalliseen puskaradioon kyselemään hitsaajaa. Taatusti löytyy.
 
Tee-se-itse korjaajat ostelee tollasia autoja. Jos muuten päältä ja sisältä on edes kohtuu siisti. Että voi hitsattuna myydä eteenpäin vielä.
 
Mitä tiivistemassaa suosittelette oven alareunojen tiivistämiseksi ennen pohja- ja pintamaalausta? (Kuivumisaika max yön yli)
 
Mitä tiivistemassaa suosittelette oven alareunojen tiivistämiseksi ennen pohja- ja pintamaalausta? (Kuivumisaika max yön yli)

sikaflex 221 tai biltema 36-4830

ensin mainittua tuli käytettyä raskaan kaluston päälirakennehommissa satoja tuubeja ainakin. toimii hyvin tollasiin rakojen tiivistyksiin ja kestää säät, kulutukset ym. Biltsu omissa harrastehommissa toiminu ihan samal taval, en ole eroa huomannut.
1-komponenttinen polyuretaanipohjainen tiivistemassa ajoneuvoihin. Soveltuu esimerkiksi peltiosien väliseksi täytteeksi, korin saumojen tiivisteeksi, ruuvattuihin lokasuojiin, ajo- ja takavalojen kiinnikkeisiin ja johtojen läpivienteihin. Myös koristelistojen ja tunnusten kiinnittämiseen. Kiinnittää käsittelemättömät teräslevyt tehokkaasti. Kovettunut tiivistemassa pysyy kovana ja elastisena. Sauma kestää liikkumista jopa 25 %. Levitetään patruunapuristimella. Voidaan päällemaalata.
 
Mikä mahtaa olla Bilteman kuivumisaika? Ja suositteletko vetämään tuon puhtaalle pinnalle vai vasta pohjamaalin päälle? Seuraavana päivänä ajattelin vetää 1K maalin päälle.
 
Sun on täytynyt tehdä jotain todella pahaa entisessä eläm:redface:ässäs

Todennäköisesti - no toki olisi voinut katsoa tarkemmin sitä kelaa jo ensimmäisellä kerralla.

Mutta siihen nähden, että uusi magneetikytkin hihnapyörineen maksaa sinisellä n. 230e, lähti Valeon kompura ebaysta alle 300e.

Ei siinä tarvinntu kovin kauaa miettiä, kummanko ottaa - vaikka toki järjestelmän jotuukin huuhtelemaan ja veivaamaan taas uudet aineet.

Eipä tuolla kyllä olisi taas viahteeksi keliäkään tehdä mitään remppoja kun paikallaan olleessankin tahtoo tukehtua.

Edistin kuitenkin autoeremonttia tänään käymällä postin automaatista tonkan vaihteistoöljyä jonka ehdin tialta jo aiemmin.

Että varmaan parille viimeiselle viikolle onkin sitten hiukan jumppaa luvassa auton kanssa kun meilistä päätellen töiden alettua ei taida tarvita kovin paljoa autoremonttia tehdä. :beye:
 
Mikä mahtaa olla Bilteman kuivumisaika? Ja suositteletko vetämään tuon puhtaalle pinnalle vai vasta pohjamaalin päälle? Seuraavana päivänä ajattelin vetää 1K maalin päälle.

Yön yli jos kuivattaa niin seuraavana päivänä voi maalata yli. Ei ole kauheasti merkitystä laittaako puhtaalle pellille vai pohjamaalatulle, mutta itse laittasin pohjamaalin päälle, tuntuu järkevämmältä niin.
 
Jonkun anturin voi nestemäinen bensa mahdollisesti saada tulviessaan siellä sekaisin, mutta bensa myös haihtuu hyvin nopeasti ja kaiken pitäisi palautua ennalleen.
Bensahan ei ole puhdasta ja tulee mieleen, että jos ne anturit siinä pitkään ui, niin jää hartsi tms. jämiä, jota höyryt ei aiheuta. Voihan ne jämät tarttua siihen aktiivihiileenkin, kun kokonaan bensa ei haihdu.
 
Bensahan ei ole puhdasta ja tulee mieleen, että jos ne anturit siinä pitkään ui, niin jää hartsi tms. jämiä, jota höyryt ei aiheuta. Voihan ne jämät tarttua siihen aktiivihiileenkin, kun kokonaan bensa ei haihdu.
Ei ole osunut kohdalle sellaista autoa, että siellä edes mitään antureita olisi ollut, mutta jos siellä joku anturi olisi, ei se olisi tuollaisessa paikassa sellainen, joka bensasta pelästyy. Ja se hiili, se on hiilirakeita, niiden on koko ajan tarkoituskin imeä kaikkea itseensä, niitä ei voi saada mitenkään hajalle. Oikein riittävästi yrittämällä ne voi saada saturoitua jollakin aineella niin, että eivät enää toimi optimaalisesti, mutta siltikään sitä koko filtteriä ei mitenkään voi saada tukittua vaikka siitä ajaisi tonneittain bensiiniä lävitse.
 
Muovisen dieselputken päästä hajosi pikaliitin. Kyse on suodattimelta ruiskutuspumpulle tulevasta putkesta.
Liitin on ilmeisesti vain painettu putken päähän. Löysin jo varaosaliittimen, mutta pystyykö sitä vaihtamaan putkeen, vai täytyykö tehdä kokonaan uusi putki?
 
Muovisen dieselputken päästä hajosi pikaliitin. Kyse on suodattimelta ruiskutuspumpulle tulevasta putkesta.
Liitin on ilmeisesti vain painettu putken päähän. Löysin jo varaosaliittimen, mutta pystyykö sitä vaihtamaan putkeen, vai täytyykö tehdä kokonaan uusi putki?
Jos tai kun ilmeisesti on imupuolella, niin voi korvata ihan letkulla ja klemmareilla.
 
Jos tai kun ilmeisesti on imupuolella, niin voi korvata ihan letkulla ja klemmareilla.
Todennäköisesti näin, mutta tarina ei nyt kertonyt mistä autosta on kysymys, siellä voi olla toinenkin pumppu ja ihan jonkinlainen paine vaikka ns matalapainepuolesta olisikin kyse, jolloin ei ihan kaikki patentit välttämättä pidä riittävästi.
 
Hirveän paljon helpottaisi jos jo aloitusviestissä (aina neuvoa kulloinkin kysyvä) kertoisi mistä autosta on kysymys, myös kuvat siitä kohteesta/osasta mitä milloinkin ollaan turaamassa tai ihmettelemässä on kivoja ja todennäköisesti nopeuttaa avun saamista. Jää herkästi vastaamatta aika monelta jos kaikki oleelliset lähtötiedot pitää yrittää ensin lypsää ulos kysyjästä, ennen kuin päästään itse asiaan.
 
Hirveän paljon helpottaisi jos jo aloitusviestissä (aina neuvoa kulloinkin kysyvä) kertoisi mistä autosta on kysymys, myös kuvat siitä kohteesta/osasta mitä milloinkin ollaan turaamassa tai ihmettelemässä on kivoja ja todennäköisesti nopeuttaa avun saamista. Jää herkästi vastaamatta aika monelta jos kaikki oleelliset lähtötiedot pitää yrittää ensin lypsää ulos kysyjästä, ennen kuin päästään itse asiaan.
Ei kyseessä ole auto laisinkaan.
Tällaisesta liittimestä on kyse: PIKALIITIN - Auton.fi
 
Tällaisesta liittimestä on kyse: PIKALIITIN - Auton.fi
Leikkaa vanhasta muoviputkesta pari senttiä pois ensin, että saat "uuden" putkenpään mihin painat tuon liittimen, vanhaan päähän ei enää kiristy niin kuin kuuluu. Siihen kovaan muoviputkeen ei ihan helposti vaan paineta sitä uutta liitintä, jonkin sortin puristin/patentti pitää hommata/askarrella, että se liitin menee nätisti suoraan, eikä samalla hajoa.
 
Viimeksi muokattu:
Muovisen dieselputken päästä hajosi pikaliitin. Kyse on suodattimelta ruiskutuspumpulle tulevasta putkesta.
Liitin on ilmeisesti vain painettu putken päähän. Löysin jo varaosaliittimen, mutta pystyykö sitä vaihtamaan putkeen, vai täytyykö tehdä kokonaan uusi putki?

Tuollai painelet:



Oon jokusen muoviletkun tehny näil ohjeil.

Toinen toimiva on ollu upottaa letkun pää kiehuvaan veteen ja hetken kuluttua nostelet ulos ja painat liittimen käsineen letkun sisään, polttoaineputken tapauksessa laittasin vielä puristettavan oetiker klemmarin varmistamaan sitä liitosta..
 
IMG-20240719-183842.jpg

Koneistamo oli sitä mieltä, että kiertokankien järjestyksellä ei ole mitään väliä. Joten sekasinhan ne niillä meni. Tämän jälkeen aloin jo epäilemään, että kiertokangetkin olisi menneet niillä väärinpäin, mutta ne intterswebin mukaan olisi onneksi oikeinpäin.
Merkinnöistä ei ainakaan jäänyt kiinni, kun kiertokangessa ja männässä kummassakin oli isolla numero.Toisaalta oma syy, olisi pitänyt ne pisteet hakata jokaiseen kiertokankeen, niin olisi ollut varma homma.

Näillä mennään eteenpäin
 
IMG-20240719-183842.jpg

Koneistamo oli sitä mieltä, että kiertokankien järjestyksellä ei ole mitään väliä. Joten sekasinhan ne niillä meni. Tämän jälkeen aloin jo epäilemään, että kiertokangetkin olisi menneet niillä väärinpäin, mutta ne intterswebin mukaan olisi onneksi oikeinpäin.
Merkinnöistä ei ainakaan jäänyt kiinni, kun kiertokangessa ja männässä kummassakin oli isolla numero.Toisaalta oma syy, olisi pitänyt ne pisteet hakata jokaiseen kiertokankeen, niin olisi ollut varma homma.

Näillä mennään eteenpäin

Kunhan jokaisessa on alkuperäinen alapään lenkki niin ei väliä.
 
Kunhan jokaisessa on alkuperäinen alapään lenkki niin ei väliä.
Joo ja ei. Tärkentä on tietysti, että kiertokangen osat on samaa paria. Uutta moottoria tai uudelleen koneistettua kasattaessa pitäisi yleensä kaulat olla saman kokoisia keskenään ja kaikki tasapainossa jolloin paikalla ei ole väliä. Jos kuitenkin esimerkiksi (kuvasta päätellen) vanhaan asetelmaan vaan vaihdetaan uudet männät ja sitten vaan pikana kasataan kone takaisin, olisi ihan hyvä lähtökohta laittaa veivit samoihin paikkoihin missä olivatkin, ei ole ollenkaan selvää, että kaikki kaulat on samaa kokoa vanhassa koneessa. Konetta kasaavan nyt kuitenkin joka tapauksessa luulisi hieman niitä välyksiäkin katsovan ja jos kaikki on mitattu ja hyväksi todettu, niin ei sillä järjestyksellä sitten mitään väliä ole.
 
Itellä kun joskus aikoinaan menivät sekasin niin ei pyöriny kone, sen jälkeen tullut varmuuden vuoksi laiteltua järjestykseen
 
Etuiskarit ja jouset vaihdettu. Eipä näillä rikkonaisilla iskareilla näytä olevan mitään virkaa, kun auto pysyy jykevillä jousilla jämäkkänä muutenkin,eikä katsastaja huomaa mitään.

Jarrutuksessa kyllä liikaa alko sukeltamaan. Oli jo aika vaihtaa. Kaikkeen pikku heiluntaan tottuu.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
257 000
Viestejä
4 465 826
Jäsenet
73 879
Uusin jäsen
Torvelo

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom