Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Mitä tiivistemassaa suosittelette oven alareunojen tiivistämiseksi ennen pohja- ja pintamaalausta? (Kuivumisaika max yön yli)
1-komponenttinen polyuretaanipohjainen tiivistemassa ajoneuvoihin. Soveltuu esimerkiksi peltiosien väliseksi täytteeksi, korin saumojen tiivisteeksi, ruuvattuihin lokasuojiin, ajo- ja takavalojen kiinnikkeisiin ja johtojen läpivienteihin. Myös koristelistojen ja tunnusten kiinnittämiseen. Kiinnittää käsittelemättömät teräslevyt tehokkaasti. Kovettunut tiivistemassa pysyy kovana ja elastisena. Sauma kestää liikkumista jopa 25 %. Levitetään patruunapuristimella. Voidaan päällemaalata.
Sun on täytynyt tehdä jotain todella pahaa entisessä elämässäs
Mikä mahtaa olla Bilteman kuivumisaika? Ja suositteletko vetämään tuon puhtaalle pinnalle vai vasta pohjamaalin päälle? Seuraavana päivänä ajattelin vetää 1K maalin päälle.
Yön yli jos kuivattaa niin seuraavana päivänä voi maalata yli. Ei ole kauheasti merkitystä laittaako puhtaalle pellille vai pohjamaalatulle, mutta itse laittasin pohjamaalin päälle, tuntuu järkevämmältä niin.
Bensahan ei ole puhdasta ja tulee mieleen, että jos ne anturit siinä pitkään ui, niin jää hartsi tms. jämiä, jota höyryt ei aiheuta. Voihan ne jämät tarttua siihen aktiivihiileenkin, kun kokonaan bensa ei haihdu.Jonkun anturin voi nestemäinen bensa mahdollisesti saada tulviessaan siellä sekaisin, mutta bensa myös haihtuu hyvin nopeasti ja kaiken pitäisi palautua ennalleen.
Ei ole osunut kohdalle sellaista autoa, että siellä edes mitään antureita olisi ollut, mutta jos siellä joku anturi olisi, ei se olisi tuollaisessa paikassa sellainen, joka bensasta pelästyy. Ja se hiili, se on hiilirakeita, niiden on koko ajan tarkoituskin imeä kaikkea itseensä, niitä ei voi saada mitenkään hajalle. Oikein riittävästi yrittämällä ne voi saada saturoitua jollakin aineella niin, että eivät enää toimi optimaalisesti, mutta siltikään sitä koko filtteriä ei mitenkään voi saada tukittua vaikka siitä ajaisi tonneittain bensiiniä lävitse.Bensahan ei ole puhdasta ja tulee mieleen, että jos ne anturit siinä pitkään ui, niin jää hartsi tms. jämiä, jota höyryt ei aiheuta. Voihan ne jämät tarttua siihen aktiivihiileenkin, kun kokonaan bensa ei haihdu.
Jos tai kun ilmeisesti on imupuolella, niin voi korvata ihan letkulla ja klemmareilla.Muovisen dieselputken päästä hajosi pikaliitin. Kyse on suodattimelta ruiskutuspumpulle tulevasta putkesta.
Liitin on ilmeisesti vain painettu putken päähän. Löysin jo varaosaliittimen, mutta pystyykö sitä vaihtamaan putkeen, vai täytyykö tehdä kokonaan uusi putki?
Todennäköisesti näin, mutta tarina ei nyt kertonyt mistä autosta on kysymys, siellä voi olla toinenkin pumppu ja ihan jonkinlainen paine vaikka ns matalapainepuolesta olisikin kyse, jolloin ei ihan kaikki patentit välttämättä pidä riittävästi.Jos tai kun ilmeisesti on imupuolella, niin voi korvata ihan letkulla ja klemmareilla.
Toimisikohan tämä pohjamaalina?
CAR-REP 1K Happopohjamaali
Ei kyseessä ole auto laisinkaan.Hirveän paljon helpottaisi jos jo aloitusviestissä (aina neuvoa kulloinkin kysyvä) kertoisi mistä autosta on kysymys, myös kuvat siitä kohteesta/osasta mitä milloinkin ollaan turaamassa tai ihmettelemässä on kivoja ja todennäköisesti nopeuttaa avun saamista. Jää herkästi vastaamatta aika monelta jos kaikki oleelliset lähtötiedot pitää yrittää ensin lypsää ulos kysyjästä, ennen kuin päästään itse asiaan.
Leikkaa vanhasta muoviputkesta pari senttiä pois ensin, että saat "uuden" putkenpään mihin painat tuon liittimen, vanhaan päähän ei enää kiristy niin kuin kuuluu. Siihen kovaan muoviputkeen ei ihan helposti vaan paineta sitä uutta liitintä, jonkin sortin puristin/patentti pitää hommata/askarrella, että se liitin menee nätisti suoraan, eikä samalla hajoa.Tällaisesta liittimestä on kyse: PIKALIITIN - Auton.fi
Muovisen dieselputken päästä hajosi pikaliitin. Kyse on suodattimelta ruiskutuspumpulle tulevasta putkesta.
Liitin on ilmeisesti vain painettu putken päähän. Löysin jo varaosaliittimen, mutta pystyykö sitä vaihtamaan putkeen, vai täytyykö tehdä kokonaan uusi putki?
![]()
Koneistamo oli sitä mieltä, että kiertokankien järjestyksellä ei ole mitään väliä. Joten sekasinhan ne niillä meni. Tämän jälkeen aloin jo epäilemään, että kiertokangetkin olisi menneet niillä väärinpäin, mutta ne intterswebin mukaan olisi onneksi oikeinpäin.
Merkinnöistä ei ainakaan jäänyt kiinni, kun kiertokangessa ja männässä kummassakin oli isolla numero.Toisaalta oma syy, olisi pitänyt ne pisteet hakata jokaiseen kiertokankeen, niin olisi ollut varma homma.
Näillä mennään eteenpäin
Joo ja ei. Tärkentä on tietysti, että kiertokangen osat on samaa paria. Uutta moottoria tai uudelleen koneistettua kasattaessa pitäisi yleensä kaulat olla saman kokoisia keskenään ja kaikki tasapainossa jolloin paikalla ei ole väliä. Jos kuitenkin esimerkiksi (kuvasta päätellen) vanhaan asetelmaan vaan vaihdetaan uudet männät ja sitten vaan pikana kasataan kone takaisin, olisi ihan hyvä lähtökohta laittaa veivit samoihin paikkoihin missä olivatkin, ei ole ollenkaan selvää, että kaikki kaulat on samaa kokoa vanhassa koneessa. Konetta kasaavan nyt kuitenkin joka tapauksessa luulisi hieman niitä välyksiäkin katsovan ja jos kaikki on mitattu ja hyväksi todettu, niin ei sillä järjestyksellä sitten mitään väliä ole.Kunhan jokaisessa on alkuperäinen alapään lenkki niin ei väliä.
Joo, periaatteessa tuolla ei ole väliä. Mutta jotenkin vaan oman mielenrauhan takia olisin nuo laittanut samoille paikoille.Kunhan jokaisessa on alkuperäinen alapään lenkki niin ei väliä.
Aika mielikuvituksellisia jatkoja sai askarrella, että sai avattua takapyörän laakerin kiinnityspultit audissa. Varsinkin nuo alimmaiset.![]()
Kaverin auto tuo, siinä neuvomisen ohessa vääntelin omaan projektiin etujarruihin uudet putket molemmin puolin.
![]()
Aika mielikuvituksellisia jatkoja sai askarrella, että sai avattua takapyörän laakerin kiinnityspultit audissa. Varsinkin nuo alimmaiset.![]()
Kaverin auto tuo, siinä neuvomisen ohessa vääntelin omaan projektiin etujarruihin uudet putket molemmin puolin.
![]()
Jarruletku liian pitkä?
renkaan pitää pystyä kääntymään ilman että letku menee kireäksi
Etupyöristä olen noita samoja laakereita vaihdellut. Ensin olen navan naputellut kiilalla/taltalla laakeristia irti niin saa paremmin tilaa taivutella vetoniveltä pois edestä. Klannin hylsy, voimapallonivel ja mutterinväännin sopii joihinkin. 10mm XZN bitsi ja syvään taivutettu lenkki on myös ollut toimiva yhdistelmä pyörittelyyn.
Ihan se on saman mittainen, kun vanhakin.Jarruletku liian pitkä?
Ford S-MAX 2016 2.0TDCi kyseessä ja vaimo huomasi ajaessa, että oli outoa ääntä kuulunut oikealta edestä ylämäissä kiihdyttäessä maantiellä.
Tein koeajoja ja huomasin, että ääni syntyy matalilla kierroksilla noin 1500rpm tienoilla kiihdyttäessä / kuorman ja väännön kasvaessa. Helpoiten sitä sai tuotettua kun ajoi hieman liian isolla vaihteella ja kiihdytti.
Laitoin puhelimen konehuoneeseen äänittämään kun näitä ääniä on aina hieman vaikeaa kuvailla.
Olisiko täällä kellään kokemusta mistä voisi moinen ääni tulla/johtua ?
Ensimmäinen ajatus oli kun itse kuulin äänen ohjaamoon, että jokin muovi tai suoja lähtenyt irti ja räpättää jossain välissä, mutta selvästi tuntuisi tulevan tuolta vänkärin puolelta eli jakopään päädystä eikä silmämääräisesti näytä olevan missään syyllistä. Voisiko apulaitehihna ja sen kiristin rullat tms. pitää moista mekkalaa ?
Ääninäytteitä
Ääni2.mp3
drive.google.com
Ääni.mp4
drive.google.com
Jos sä meinaat tuota metallista sirkuttavaa ääntä niin kuulostaa joltain apulaitehihnan tai siihen liittyvältä ääneltä...
Varmaan kannattaisi noilla kilometreillä laittaa vaihtoon nuo hihnapyörätkin ja mahdolliset hihnan kiristimet.Sehän napsahti apulaitehihna sitten ilman mitään varoituksia poikki. No olihan sillä jo ikääkin (vajaa 270tkm) ja tarkotus oli ens viikolla vesipumpun ohessa vaihdella, mutta tulikin nyt vähän nopeammin eteen. Outoa vaan, ettei mitään murenemisia/rispaantumista tai halkeamia tuossa hihnassa. Koitin tuossa myös jo kaikki hihnapyörät läpi, eikä niissä välyksiä tuntunut olevan eli selvinnee pelkällä hihnan vaihdolla. Onneks olin kotipihasta lähdössä niin ei jäänyt tuonne keskelle maantietä
Potilaana jo aikaa nähnyt E46 330d bemari.
Taitaa olla tuo nelonen ja hihnanvaihto edessä, pumppu ei välttämätön jos ei nimenomaan pääse kuuntelemalla diagnosoimaan että siinä on vikaa.Ford S-Max 2011 rupesi ujeltamaan, eli kierroksilla ja kääntäessä pitää ääntä. Tehostimen nestepinta Max-tasolla.
Ohjaustehostinta epäilen, mutta mikä korjaus:
1. Tehostimen nesteiden vaihto
2. Tehostimen nesteiden ja nestesäiliön (ilmeisesti sisältää suodattimen) vaihto
3. Tehostimen pumpun, moniurahihnan, kiristäjän ja kohdan 2 vaihdot
4. Ohjausvaihteen + 3 kohdan vaihdot
Näissä ilmeisesti myös ohjausvaihteen tyyppivikaa.
Ohjauksessa itsessään en huomaa ongelmaa, ei pykällä eikä ole toiseen suuntaan raskaampi. Ei nyt ihan sormella pyöritettävissä kuitenkaan, en muista onko ikinä ollutkaan.
Miten lähteä korjausta haarukoimaan?
Kiitos. Tätä hieman pelkäsinkin.Taitaa olla tuo nelonen ja hihnanvaihto edessä, pumppu ei välttämätön jos ei nimenomaan pääse kuuntelemalla diagnosoimaan että siinä on vikaa.
Nesteiden tai säiliön vaihto ei ääneen vaikuta.
Varmaan kannattaa ~50€llä tätä kokeilla ennen ~1000€ ohjausvaihteen vaihtoa.Fordin moottorilla olevaan Volvoon auttoi säiliön vaihto. Vian aiheuttaja oli lähes tukossa oleva sihti/suodatin, joka sijaitsi säiliössä.
Joo sitä. Se tosiaan itsestäkin kuulostaa apulaitehihnalta näin konehuoneesta äänittäen. Ohjaamoon tuo vaan hämäävästi kuulostaa äänitteen sirkutuksen sijasta enemmän "räpättävälle" äänelle vähän niinkuin joku sisustan räminä tai sen tapainen ääni.
Silleen oisi loogista että kuorman kasvaessahan se kuorma kasvaa myös hihnalla ja sen laakeroineilla.
Sihdin ja säiliön voi puhdistaa jos on tarvetta, ei ne uuteen vaihtamalla parane. Jos siellä nesteissä tai sihdissä on jotakin ylimääräistä, se normaalisti on merkki rikkinäisestä ohjausvaihteesta, ei sinne järjestelmään itsestään mitään sihdin tukkivaa tyhjästä ilmaannu. Tuollaisessa rikkinäisessä järjestelmässä sihdin puhdistaminen tai puhtaan öljyn vaihtaminen voi hetkellisesti hieman helpottaa oireita, mutta ei se mitään ehjäksi tee.Fordin moottorilla olevaan Volvoon auttoi säiliön vaihto. Vian aiheuttaja oli lähes tukossa oleva sihti/suodatin, joka sijaitsi säiliössä.
Kävin kysymässä yhdestä paikallisesta huollosta että täyttävätkö systeemin jos laitan itse uuden kompuran paikalleen kun tuota on nyt naplannut pois ja takaisin useampaankin otteeseen.
Ei niille mitään kannata kertoa, muuta kuin että järjestelmä tyhjä. Menet vaan täyttämään.
Laita uus kuivain myös jos putket oli kauan irtonaisena.
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.