Jos työkalut kestää kädessä, niin ei ole iso juttu, tarkempaa on niiden laakereiden kanssa, että tulee oikeat/samat tilalle.Minkähänlainen homma on vaihtaa laakerit tuollassee? Eip ole vielä kertaakaa tullu vaihettua laturiin laakereita.
Jos työkalut kestää kädessä, niin ei ole iso juttu, tarkempaa on niiden laakereiden kanssa, että tulee oikeat/samat tilalle.Minkähänlainen homma on vaihtaa laakerit tuollassee? Eip ole vielä kertaakaa tullu vaihettua laturiin laakereita.
Tuossa joitakin vinkkejä: Juuttuneen laakerin irrottaminen – apuna vettä, paperia ja vasaraMinkähänlainen homma on vaihtaa laakerit tuollassee?
Eiköhän siinä ole laakerit paskana. Ei tuon kuulu heilua yhtään.Otin tuon irti, ja vapaana ollessaan kyllä pyörii normaalisti. Mutta jos hiemankaan kiristää niin, ettei heilu paikallaan kuin heinäseiväs, niin jumittuu aiklailla pyörintä kyllä sitte..
Tai sitten pitää olla niin löysällä, että liikkuu eestaas laturi sivusuunnassa ja hihna niin löysällä ettei mitään järkeä..
No mietitäänpäs.. Jaa niin, vikakoodien luvusta ehkä kannattais alottaa, sellanen nykymuotinen juttu se. Monesti vähentää arvailuita.Mistähän kannattaisi alkaa etsiä ongelmaa?
Tuossa on joku viritys laturin korvan alla, mielestäni ekassa kuvassa jonka laitoit on jo laturin korva selvästi mutkalla.Noniin. Sillä välin tuli pa systeemi tyhjennettyä ja putsattua, ja uudet suodattimet + ilmaukset jne..
Sen jälkeen menin takaste tuon laturin ja hihnan kimppuu. Isä sitä ehrotteli, ettei ollu tarpeeksi kireällä se hihna. No testasin sitä, sain tarpeeksi kireälle sen ja laitoin alhaalta eka kiinni että pyssyy siinä.
Sitten sieltä ylhäältä kiinni myös, ettei laturi heilu minnekhä. Näytti oikkee hyvälle, kunnes.. naps.
Eipä tuota silumiinia pysty hitsailemhaa edes. Mutta se käynnistyi, ja toimi kuten pitikin. Vähän meinasi vatkutella, kun ei kerta kunnolla ole kiinni.. pääsee uuen laturin ostohon sitten kait.
Eipä oo lukijaa tässä saatavilla. Taidan vetästä ECUn irti ja katsoa miten auto voi sen jälkeen.No mietitäänpäs.. Jaa niin, vikakoodien luvusta ehkä kannattais alottaa, sellanen nykymuotinen juttu se. Monesti vähentää arvailuita.
Tuossa on joku viritys laturin korvan alla, mielestäni ekassa kuvassa jonka laitoit on jo laturin korva selvästi mutkalla.
Kuvassa näyttää katkenneen korvan alla holkki liian lyhyeltä. Ja ainakin omaan silmään liian ohutseinäiseltä jolloin voi mennä helposti lyttyyn kiristettäessä. Eli paksumpaa holkkia tilalleNjoo, tuollaset holkitha siellä oli. Olivat jo tuolla kun ostin tämän traktorin, ja toiminut niitten kanssa. Joten laitoin samallailla paikalleen kuten olikin..
Pitteepä ostaa uus laturi kait sitten, ja ite värkätä sopivat holkit siihen väliin sitteOnneksi ei hirmu kalliita nuo laturit ole, noin satasen luokkaa ja jopa alle.
LATURI FORD 18 ACR UUSI - ST0005 - IKH esmes
Ei taida paljoa olla ihmettelemistä toiminnassa jos nakkaat ecun irtiEipä oo lukijaa tässä saatavilla. Taidan vetästä ECUn irti ja katsoa miten auto voi sen jälkeen.
Eipä niin. Kun palikka oli takaisin niin kaikki toimi ja valo pysyi poissa. Huomenna kokeilen uudestaan ja jos valo syttyy niin seuraavaksi tulppien kimppuun.Ei taida paljoa olla ihmettelemistä toiminnassa jos nakkaat ecun irti
Käy hakemassa kaupasta koodienlukulaite, tai pyörähdä korjaamolla. Saat vian selville hyvin varmasti kerralla, ja voi tulla jopa halvemmaksi kun ei tartte ostaa puolta konehuonetta yks kerrallaan vaihdettavaksi.Eipä oo lukijaa tässä saatavilla. Taidan vetästä ECUn irti ja katsoa miten auto voi sen jälkeen.
Tämä. Itse käytin 20 vuotta vanhan vuoden auton koodien luvussa. Siinä tuli vikakoodi kaasuläpästä. Korjaamolla asentaja totesi että voisi tulla putsaamalla kuntoon ja niinhän se tuli! Varmasti olisi tullut kalliimmaksi jos olisin (lähes) summassa alkanut tilailemaan osia.Käy hakemassa kaupasta koodienlukulaite, tai pyörähdä korjaamolla. Saat vian selville hyvin varmasti kerralla, ja voi tulla jopa halvemmaksi kun ei tartte ostaa puolta konehuonetta yks kerrallaan vaihdettavaksi.
Tuommonen satunnainen valo voi olla mikä vaan. Se voi olla sytytyspuolella, pa-puolella, mutta ihan yhtä hyvin joku anturi joka on ruvennu näyttämään antautumisen merkkejä.
Puolalta kuulostaa, voithan kokeilla vaihtaa keskenään toisen sylinterin kanssa puolaa, ja katsoa josko vika vaihtaa paikkaa. Tietää ainakin varmuudella, että vika on puolassa eikä turhaan vaihtele osia.Hommasin lukijan, spoilerissa raportti.
Vika oli siis P0304, nelossylinterin sytytyskatkoksia. Mitäs nyt sitten. Tulpat ja puolat? Mulle ainakaan tuo vikaraportti ei kerro minkäänlaisia vinkkejä.
Tämä toimi omalla kohdalla.Puolalta kuulostaa, voithan kokeilla vaihtaa keskenään toisen sylinterin kanssa puolaa, ja katsoa josko vika vaihtaa paikkaa. Tietää ainakin varmuudella, että vika on puolassa eikä turhaan vaihtele osia.
Kyllä minulla omassa 07 Kia Ceed onnistuu moottorin koodien luku ja nollaaminen tuommoisella VAG tarkoitetulla muutaman kympin lukijalla.Jos vaikeita autoja ei auta motonetissä lukeminen. Esim toyotan osa malleista, mersut ja kiia noin esimerkkinä.
Vaativat autokohtaisia lukijoita. Motonetin laitteet antavat esim mersuille aivan hatusta vedettyjä koodeja.
Ilmeisesti vähän vaihtelee tuo toiminta. Edellisessä Ceedissä kallis lukija ei toiminut. Tuo kallis lukija taas on toiminut kaikissa muissa autoissa. Joku halpis bluetooth lukija taas toimi omassa 2016 ja siskon 2008 Ceedissä.Kyllä minulla omassa 07 Kia Ceed onnistuu moottorin koodien luku ja nollaaminen tuommoisella VAG tarkoitetulla muutaman kympin lukijalla.
Hyvä ajatus! Pitääkö mun nollata ilmottele ensin vai osaako se ymmärtää että vika on eri?Puolalta kuulostaa, voithan kokeilla vaihtaa keskenään toisen sylinterin kanssa puolaa, ja katsoa josko vika vaihtaa paikkaa. Tietää ainakin varmuudella, että vika on puolassa eikä turhaan vaihtele osia.
Tuo riippuu paljonko puolalla on hintaa ja vaihtaako itse vai korjaamo,mielestäni Ceed ei ole puolavika yleinen,omalla 07 meni juuri 200tkm rikki ja muuta ei ole moottoriin vaihdettu kuin nakutusanturi.Hyvä ajatus! Pitääkö mun nollata ilmottele ensin vai osaako se ymmärtää että vika on eri?
Jos käy ilmi että puola on rikki niin kannattaa varmaan vaihtaa kaikki kerralla? 175 tkm menty alkuperäisillä.
Itse ajattelin vaihtaa, vaikutti aika helpolta. Kolme kymppiä kipale motonetissä. Samalla varmaan vaihdan ainakin nelosen tulpan jos se on nyt heikolla kipinällä pyörinyt.Tuo riippuu paljonko puolalla on hintaa ja vaihtaako itse vai korjaamo,mielestäni Ceed ei ole puolavika yleinen,omalla 07 meni juuri 200tkm rikki ja muuta ei ole moottoriin vaihdettu kuin nakutusanturi.
Kyllä se heittää koodin eri sylinterille, vaikka ei nollaisikaan koodeja. Jos puolat nyt on noin halpoja, niin kannattaa vaihtaa kyllä kaikki kerralla ja tulpat samalla myös. Itselle kun nuo puolat maksoi 100e kpl ja menekki 6 niin ei viitti vaihtaa kuin 3 kerrallaan.Hyvä ajatus! Pitääkö mun nollata ilmottele ensin vai osaako se ymmärtää että vika on eri?
Jos käy ilmi että puola on rikki niin kannattaa varmaan vaihtaa kaikki kerralla? 175 tkm menty alkuperäisillä.
Ja jos palotilassa on nestettä. Ai mistäkö tiedänEhkä kannattaa aloittaa tulppien vaihdolla jos niitä ei ole äskettäin uusittu,kyllähän huono tulppakin voi aiheuttaa sytytyskatkoja.
Samaa funtsin itsekin, että kokeilen ekaks tuolla JMO:n vinkillä, että vaihtaa puolat päikseen, ja jos menee vaihtoon niin kaikki puolat kerralla. Tulpat on vaihdettu noin 40 000 tkm sitten. Toisaalta eihän ne mitään maksa joten ehkä fiksua vaihtaa nekin nyt sitten samalla. Vähän vaan vituttaa kun samalla asenteella korjannut nyt kolmatta vuotta putkeen. Alustan osat symmetrisesti ja ns. "kaikki kerralla" kun kerran sille päälle sattuu. Ja aina vaan löytyy jotain uutta rempan kohdetta. Ja sit kun on mukamas hyvin korjannut niin jokin osa aivoista luulee että nyt on huolettomia kilometrejä tiedossa vaikka kuinka paljon.Ehkä kannattaa aloittaa tulppien vaihdolla jos niitä ei ole äskettäin uusittu,kyllähän huono tulppakin voi aiheuttaa sytytyskatkoja.
2010 dieselissä manuaalissa ei niin vaan luetakkaan enää.Kyllä minulla omassa 07 Kia Ceed onnistuu moottorin koodien luku ja nollaaminen tuommoisella VAG tarkoitetulla muutaman kympin lukijalla.
Onko tuossa vielä fyysinen virtalukko ja avaimessa perinteinen avainosa? Vastaavan ikäkauden volkkarit taisi synkronoida sen keyless avaimen jotenkin perinteisen passiivisen ajonestosirun kanssa kun starttasi perinteisesti virtalukon kautta.Ford Mondeo 2015 ja avaimeton käynnistys. Kaupunkireissulta kotiin lähtiessä keskuslukitus ei toiminut ja käynnistystä yrittäessä "No Key Detected". Molempiin avaimiin vaihdon uudet paristot, ei mitään vaikutusta, eli syynä melko varmasti autossa oleva vastaanotin.
Mutta, mikä tuon vastaanottimen nimi on ja onko tuollainen itse vaihdettavissa, vai vaatiiko jotain avaimen koodauksia lisäksi? googlettelin jotain videoita niin tuohon pitäisi kyllä melko helposti päästä käsiksi.
Tuolla moottorikoodilla pääsee jo pitkälle. Autopurkaamolta saisi ~50tkm ajettuja reilu 2.5k ja vaihtotyö liikkeessä pyörii varmaan 1500e molemminpuolin. Aikanaan hollannista tilasin foordiin ecoboosti-moottorin, johon oli yläkerta rakennettu uudestaan ~3500e rahteineen johon vaihtotyöt oli sen päälle 1500e. Käsittääkseni moottorit ovat identtisiä oli se sitten manuaali tai automaatti tai ainakin ne on ollut mitä itse on rassaillut.Kaverin 2012 vuosimallin Volvo V70 D2 dieselistä katkesi jakohihna ja moottorin vaihto olisi edessä. Moottorikoodi on D4162t. Voiko vaihtomoottorin ostaa pelkän moottorikoodin perusteella, vai pitääkö vaihtomoottorin olla samanlaisesta autosta, samanlaisella vaihteistolla? Kyseinen auto on automaattilaatikolla ja purkaamoilta löytyisi helpommin manuaaleista purettuja moottoreita.
Siun pitää varmaan resettaa se avain ja liittää siihen autoon uudestaan. Manuaalissa pitäisi olla ohje miten se hoidetaan, mut saattoi mennä jotenkin näin olikohan -16 mallises focukses:Ford Mondeo 2015 ja avaimeton käynnistys. Kaupunkireissulta kotiin lähtiessä keskuslukitus ei toiminut ja käynnistystä yrittäessä "No Key Detected". Molempiin avaimiin vaihdon uudet paristot, ei mitään vaikutusta, eli syynä melko varmasti autossa oleva vastaanotin.
Mutta, mikä tuon vastaanottimen nimi on ja onko tuollainen itse vaihdettavissa, vai vaatiiko jotain avaimen koodauksia lisäksi? googlettelin jotain videoita niin tuohon pitäisi kyllä melko helposti päästä käsiksi.
Eipä niissä moottoreissa itessään yleensä juuri muuta eroa ole ko vauhtipyörä, mut flex platen, mikä lie suomeks, saa vanhasta kaiveltua sit..Kaverin 2012 vuosimallin Volvo V70 D2 dieselistä katkesi jakohihna ja moottorin vaihto olisi edessä. Moottorikoodi on D4162t. Voiko vaihtomoottorin ostaa pelkän moottorikoodin perusteella, vai pitääkö vaihtomoottorin olla samanlaisesta autosta, samanlaisella vaihteistolla? Kyseinen auto on automaattilaatikolla ja purkaamoilta löytyisi helpommin manuaaleista purettuja moottoreita.
Miten pahasti meni alakerta paskaksi, että kannattaa miettiä vaihtokonetta? Yleensä noista selviää kannen tarkastuksella ja parin venttiilin vaihdolla.Kaverin 2012 vuosimallin Volvo V70 D2 dieselistä katkesi jakohihna ja moottorin vaihto olisi edessä. Moottorikoodi on D4162t. Voiko vaihtomoottorin ostaa pelkän moottorikoodin perusteella, vai pitääkö vaihtomoottorin olla samanlaisesta autosta, samanlaisella vaihteistolla? Kyseinen auto on automaattilaatikolla ja purkaamoilta löytyisi helpommin manuaaleista purettuja moottoreita.
Virtalukkoa tässä mallissa ei tosiaan ole. Pitäisi tosiaan ensin varmistua että saako tota osaa miten helpolla ja onko mahdollista vaihtaa itse. Jos ei, niin sitten liikkeeseenSiun pitää varmaan resettaa se avain ja liittää siihen autoon uudestaan. Manuaalissa pitäisi olla ohje miten se hoidetaan, mut saattoi mennä jotenkin näin olikohan -16 mallises focukses:
- Asetta avain virtalukkoon
- Kierrä avain asennosta 0 asentoon II ja takaisin asentoon 0 neljä kertaa kuudessa sekunnissa
- Jättä avain asentoon 0 ja painakaa jotakin kauko-ohjaimen painiketta 10 sekunnin kuluessa, äänimerkki pitäisi sit tulla tms et toimi
Autoa ei ole vielä haettu kotiin. Vaihtomoottori maksaisi 800 euroa ja koneistamoilla usein pitkät jonot. Moottori olisi tarkoitus korjata, taikka vaihtaa yhdessä.Miten pahasti meni alakerta paskaksi, että kannattaa miettiä vaihtokonetta? Yleensä noista selviää kannen tarkastuksella ja parin venttiilin vaihdolla.
Ei jumalauta, alle tonniin saa ehjän vaihtokoneen suomesta ja maks 500€ ehjä vaihtokansi nokkineen. Sanotaan maks. 8h kannen vaihdolle aikaa. Hyvät on katteet. Jos ja kun autosta on alakerta ehjänä mäntineen, niin missään nimessä ei siihen kannata alkaa vaihtamaan koko konetta, ainoastaan kannen vaihto tai vanhan ehjäys. Nokkalinjan ja kannen suoruuren/oikaisun voi koneistamolla teettää, mutta luultavasti jos laakeripukit ja pultit ehjänä nokilta, niin ei tartte tehdä yhtään mitään.Autoa ei ole vielä haettu kotiin. Vaihtomoottori maksaisi 800 euroa ja koneistamoilla usein pitkät jonot. Moottori olisi tarkoitus korjata, taikka vaihtaa yhdessä.
Edit. Auto siis parin sadan kilometrin päässä kotoa ja paikallinen paja ilmeisesti sen verran aukonut, että venttiilien lisäksi kuulemma myös nokka-akseli olisi vaurioitunut. Korjausarvio oli ollut 3000-5000e vaurioiden laajuudesta riippuen.
Onko kojelaudan sisältä/hansikaslokeron takaa kuulut epämääräistä kirskuntaa tai naputusta, kun olet säätänyt lämpötilaa? Tai kuuluuko tällä hetkellä?Kia ceed 2010 diesel, automaatti ilmastoinnilla lakkasi antamasta kunnolla lämpöä. Vasemmalle puolelle antaa +21 asteista ilmaa,oikealle ulkoilmaa. Ilmastointi toimii hyvin ja tottelee pyyntejä. Raitisilma suodatin vaihdettu.
Konehuoneesta kun kokeilee kennolle meneviä putkia tulipellissä, on toinen letkuista hieman viileämpi mitä toinen.
Porin D...a autossa "merkkihuollossa kävi" nostelivat käsiään. Jollain epämääräisellä testerillä koitti lämppärin servoja ajella sekä lukea vikakoodeja. Ei kuulemma mitään ongelmaa. Kysyessä millä testerillä tehty laittoi käden tabletin päälle.
Ehdottivat kennon vaihtoa hintaan 2000e + osat.
Ei syö vettä eikä öljyä. Ajettu 350 000km. Vika alkoi yhtäkkiä lennosta. Ei tee painetta jäähdytysjärjestelmään.
Ideoita ?
Tätä veikkaisin itsekin. Kian termi läppämoottorille on tyyliin "temperature actuator" tai "actuator assy-temp". Vaihdoin taannoin apukuskin puolelle kyseisen kilkkeen, molemmilla puolilla on siis omansa. Ongelmat apukuskin lämpötilojen ja omituisten äänien kanssa loppuivat siihen. Tämän tapauksen auto tosin vm. 2015 Ceed, joten kyse uudemmasta korimallista.Oikeanpuoleinen läppämoottori tai sen akseli poikki. Yleinen vika monessakin merkissä, tarkempaa rakenteellista neuvoa en osaa antaa kun ei kia ole tuttu tapaus. Löytynee Googlen kuvahakua käyttämällä parempaa tietoa. Hakusanaksi vaikkapa kia ceed 2010 heater flap actuator
Oliko siinä sitä koloa avaimelle? Kugassa näin kerran kun kolleega "paritti" avaimen uudestaan autoonsa työmatkalla. Siinä oli jokin lokero keskikonsolissa siinä kyynärnojan kohdalla, avain sinne ja jotain nappuloita paineli ratista niin alkoi avain tunnistautumaan ja auto käynnistyiVirtalukkoa tässä mallissa ei tosiaan ole. Pitäisi tosiaan ensin varmistua että saako tota osaa miten helpolla ja onko mahdollista vaihtaa itse. Jos ei, niin sitten liikkeeseen
Joo, keskikonsolista löytyy kolo avaimelle, muutenhan tuolla ei voisi nyt ajella. Totesin nyt kuitenkin että taidan helpommalla päästä kun vien huoltoon autoon, parin viikon päähän löytyi aika.Oliko siinä sitä koloa avaimelle? Kugassa näin kerran kun kolleega "paritti" avaimen uudestaan autoonsa työmatkalla. Siinä oli jokin lokero keskikonsolissa siinä kyynärnojan kohdalla, avain sinne ja jotain nappuloita paineli ratista niin alkoi avain tunnistautumaan ja auto käynnistyi
2010 ei antanut lukea noilla ohjeilla vikakoodeja. Ainoastaan testereillä. Koelauta pois ja tutkittu ongelmaa, ei ollut läppävikaa. Lämppäri pöydällä. Merkkiliikkeen mukaan ei koodeja.Onko kojelaudan sisältä/hansikaslokeron takaa kuulut epämääräistä kirskuntaa tai naputusta, kun olet säätänyt lämpötilaa? Tai kuuluuko tällä hetkellä?
Kokeiles ajella vielä ilmastoinnille itsetestaus, näillä ohjeilla pitäisi onnistua:
Tätä veikkaisin itsekin. Kian termi läppämoottorille on tyyliin "temperature actuator" tai "actuator assy-temp". Vaihdoin taannoin apukuskin puolelle kyseisen kilkkeen, molemmilla puolilla on siis omansa. Ongelmat apukuskin lämpötilojen ja omituisten äänien kanssa loppuivat siihen. Tämän tapauksen auto tosin vm. 2015 Ceed, joten kyse uudemmasta korimallista.
Vaihtaminen vaati hansikaslokeron ja sen takana olevan muovipaneelin irrotuksen lisäksi hieman sorminäppäryttä. Deltan marmoritiskiltä varaosa lähti satasella. Jostain Autodocista tai muusta vastaavasta liikkeestä saattaisi saada osan tietty edullisemmin, mutta itse totesin ristiriitaisten osanumeroiden ja muiden epämääräisyyksien vuoksi ettei parin kympin potentiaalinen säästö ole sen arvoista.