Taasko se romu on hajalla? Täällä korjataan autoja

Juu, lähinnä kokemuksia etsiskelen. Ja jos pääsisi alle 50€ investoinnilla. Näyttäisi jostain ebaysta/Amazonista saavan ilmeisesti ok-maaleja 30-40€ hintaan rahteineen, mutta ei noista silti oikein tiedä mitä tulee.
No kyllä mä etsisin ihan omasta kaupungista moisen maalaamon/maalien myyjän. Siltikin saattaa mennä pieleen, mikäli esim. paikattu valkoisella kitillä ja pohjamaalilla, mut orkkis pohjamaali esim. musta tai punainen.
 
Ainaki aiemmin Kuopiossa Puijon värissä tekivät maalin kilikoli-pulloon värikoodilla.
 
 
Kakkosauton virkaa tekevä Vanha Volvo V70 mk1 pomppasi katsastuksesta
- raiderangon pää vaihtoon vasen eteen
- bensatankissa pieni vuoto ( ei jää lätäkköä)
- pakoputken takaosassa pieni reikä
- uudet ajovalo umpiot eteen

Kaipaisi vertaistukea, kannattaisiko yrittää korjata itse, vai laittaa auto suosiolla paaliin? Vähän ymmärrystä autoista on ja ehkä saisin nuo korjattua, pari työkalua puuttuu, kilsoja tulee vuodessa ehkä 5000km. Muuten toimiva käyttöauto.

Vähän ahden vaiheilla, talvella pärjtäään yhdellä autolla, kesällä kaksi autoa helpottaa arkea.
 
No raidetangonpää helppo. Pakoputken ehkä vois paikata pakoputkimassalla ja sellanen leveä panta päälle. Bensatankin reiästä kaipais kyl kuvaa. Miksi uudet ajovaloumpiot? Kuvaa?
 
No raidetangonpää helppo. Pakoputken ehkä vois paikata pakoputkimassalla ja sellanen leveä panta päälle. Bensatankin reiästä kaipais kyl kuvaa. Miksi uudet ajovaloumpiot? Kuvaa?
Rouva oli katsastamassa, joten en itse ollut paikalla. Tankin reiästä ei viel kuvaa, yritin päästä auton alle mutta en mahtunut, täytyy nostaa autoa vähän ilmaan. Sama pakoputkessa, en heti löytänyt reikää.

Umpiot sameat, yritin kiillotella, mutta reflektoritkin jo samenneet -> ajovalokuvio epäselvä.
 
Rouva oli katsastamassa, joten en itse ollut paikalla. Tankin reiästä ei viel kuvaa, yritin päästä auton alle mutta en mahtunut, täytyy nostaa autoa vähän ilmaan. Sama pakoputkessa, en heti löytänyt reikää.

Umpiot sameat, yritin kiillotella, mutta reflektoritkin jo samenneet -> ajovalokuvio epäselvä.
Umpiot Aeromotorsilta 55 - 65 euroa kappale:
Tarkista kuitenkin malli ennen kuin tilaat :D
Pakoputken voi saada hyvällä tuurilla paikattua.
Tankin reikä voi olla paha rasti. Voi olla syöttöputki ruostunut, tankissa reikä tai vuotaa tankin päällä olevasta pumpun "huoltoaukosta". Joka tapauksessa jos tankin joutuu irrottamaan se on tympeä homma.
Raidetangon pää tuskin maksaa missään montaa euroa ja sen voi vaihtaa (yleensä) melko helposti itse. Toki se voi olla fuusioitunut raidetankoon (tai siis sisäosaan) niin hyvin ettei saa ilman pillejä auki. Näinkin on joskus käynyt :D
 
Enemmän veikkaan, et tässä on taas puhdas kusetus menossa et saadaan näytöstä rahat myös.
 
Mistä olette hankkineet auton väriin täsmääviä kilikoli-maaleja? Maston / Car-rep ei ollut sinne päinkään, vaikka piti olla "erittäin lähellä alkuperäistä väriä, mutta ei täsmälleen sama". Ulkomailta tilaaminenkaan ei olisi ongelma.
Automaalaamo tai muu ammattiliike. Lappeenrannassa on esimerkiks Väritikka, joka todettu hyväksi. Ongelma monesti on, että vaikka sulla ois auton värikoodi tiedossa, niin se 20v vanha maalipinta ei ole enää sama kuin uutena, jollon saat rajat vaikka värikoodilla tilasit.

Väritikan kautta ite käyny monesti, ja siellä katotaan liuskoilla se auton kylki läpi, omaa koodia lähimmät kymmenen sävyä, ja kun löydetään oikea mikä täsmää kyljen sävyyn, niin sillä tehdään sitten tarpeellinen määrä joko sprayta, tai ruiskumaalia.
 
Kakkosauton virkaa tekevä Vanha Volvo V70 mk1 pomppasi katsastuksesta
- raiderangon pää vaihtoon vasen eteen
- bensatankissa pieni vuoto ( ei jää lätäkköä)
- pakoputken takaosassa pieni reikä
- uudet ajovalo umpiot eteen

Kaipaisi vertaistukea, kannattaisiko yrittää korjata itse, vai laittaa auto suosiolla paaliin? Vähän ymmärrystä autoista on ja ehkä saisin nuo korjattua, pari työkalua puuttuu, kilsoja tulee vuodessa ehkä 5000km. Muuten toimiva käyttöauto.

Vähän ahden vaiheilla, talvella pärjtäään yhdellä autolla, kesällä kaksi autoa helpottaa arkea.
Etenkin jos ropaaminen yhtään kiinnostaa, niin tämä on oivallinen kohde harjoitella, ei ole juuri menetettävää ja nämä on suht helppoja rasteja. Jos muuten on hyväkuntoinen auto, nämä kyllä ehdottomasti kannattaa korjata, ei ole mikään suunnattoman kallis remontti edes korjaamolla.
-Bensatankki näistä on se tympein homma, aloittaisin siitä. Ensin tarkastus mistä vuotaa, etenkin jos jostakin yläreunasta ja pienenpieni vuoto, voi mahdollisesti kokeille vuodon tilkitsemistä. Noin keskimäärin tankin tilkitseminen on vähän niin ja näin, aika herkästi kannattaa hakea uusi tai purkutankki.
-raidetangonpää on helppo ja halpa.
-Pakoputken saa kyllä yleensä tilkittyä massalla/pellillä patentoimalla, tai sitten hitsaamalla jos ei ole ihan mätä. Uusi pönttökään ei Volvoon varmaan ole suunnattoman hintainen.
-Uudet umpiot vaan, tuossa autossa ei kannata kiilloitella kun uudetkin on edulliset.
 
Jees, hyviä vinkkejä, kiitos kommenteista. Itsekin ajattelin, että tankki ehkä pahin homma, joten aloitan siitä, jos aloitan. Sitten pakoputki.

Jos asuisi omakotitalossa, niin ois enemmän tilaa ropata, näin rivarissa asujana ei jaksaisi taloyhtiön pihalla tehdä isoa remppaa.
 
Noissa on muovitankki, ei ruostu. Varmaan joku letku vähän hikoilee. Tankkkilaite näkyy takapenkin alta, kun ottaa peltisen peitelevyn pois.

Pakoputki katilta taakse pakoputkenpäineen kaikkineen maksaa jotain 60€, ei mitään järkeä patentoida. Kaksi mutteria alta irti, vanha pois ja uus tilalle.

Raidetangon päät ei ole vielä yhdessäkään ollut kovin tiukassa mitä noita olen vaihtanut, tuohon malliin noin 20kpl tullut vaihdettua.

Jakoavaimen ja pajavasaran tarvii työkaluiksi.

Umpion heijastin pinnat noista menee, uusien umpioden vaihtoon tarvii 10mm pikkuräikän ja puoli tuntia aikaa.
 
Laitoin tuonne kyselyä tekevätkö minun värikoodilleni, katsotaan mitä vastaavat.

Automaalaamo tai muu ammattiliike. Lappeenrannassa on esimerkiks Väritikka, joka todettu hyväksi. Ongelma monesti on, että vaikka sulla ois auton värikoodi tiedossa, niin se 20v vanha maalipinta ei ole enää sama kuin uutena, jollon saat rajat vaikka värikoodilla tilasit.

Väritikan kautta ite käyny monesti, ja siellä katotaan liuskoilla se auton kylki läpi, omaa koodia lähimmät kymmenen sävyä, ja kun löydetään oikea mikä täsmää kyljen sävyyn, niin sillä tehdään sitten tarpeellinen määrä joko sprayta, tai ruiskumaalia.
Riittäisi enemmän kuin hyvin, että olisi edes alkuperäistä vastaava maali. Mastonin purkki kun oli niin paljon päin mäntyä. Täytyy Tampereen seudulla toimivat vastaavat liikkeet katsastaa läpi.
 
Automaalaamo tai muu ammattiliike. Lappeenrannassa on esimerkiks Väritikka, joka todettu hyväksi. Ongelma monesti on, että vaikka sulla ois auton värikoodi tiedossa, niin se 20v vanha maalipinta ei ole enää sama kuin uutena, jollon saat rajat vaikka värikoodilla tilasit.

Väritikan kautta ite käyny monesti, ja siellä katotaan liuskoilla se auton kylki läpi, omaa koodia lähimmät kymmenen sävyä, ja kun löydetään oikea mikä täsmää kyljen sävyyn, niin sillä tehdään sitten tarpeellinen määrä joko sprayta, tai ruiskumaalia.

Tämä on just se pointti. Eli vaikka auton värikoodi on tiedossa, niin ei varmasti osu kohdilleen kun maalin sävy muuttuu vähän mutta riittävästi jo parissa vuodessa.

Kauan sitten kävin automaaliliikkeessä hakemassa sävytettyä maalia. Niillä oli siellä jokin skanneri/värimittari jonka painoivat auton kylkeen ja sävytys tehtiin mittaustuloksen mukaan. Osui kyllä todella hyvin kohdilleen. Hiomatahnalla ja vahalla sai maalatun ja alkuperäisen sävun häivytettyä tosi hyvin. Ei kylläkään ollut metallihohtomaali, mikä varmasti helpotti hommaa.
 
Mistä olette hankkineet auton väriin täsmääviä kilikoli-maaleja? Maston / Car-rep ei ollut sinne päinkään, vaikka piti olla "erittäin lähellä alkuperäistä väriä, mutta ei täsmälleen sama". Ulkomailta tilaaminenkaan ei olisi ongelma.
Lahdessa Hirsimetsäntiellä Työkalumakasiini(?) maaliliikkeestä, väri oli just kohdallaan.
Myyjä kävi malleja vertaamassa auton pintaan ja teki spraypullollisen.
 
Tommonen auto on nätti myllyttää, johon on kulahtaneen pinnan mukaan tehty paikkakorjaukset. Kaikki paikat tulee vaaleampana esiin mitä orkkispinta.

Ekana kiillottaa sen alkupäräisen hyvin, (koneella, ei käsin hiomavahalla pyyhkäisemällä niinkuin noi kameratyypit) sitten voi katsoa sen orkkissävyn. Jos nykyaikainen lakkaväri, niin ei noi juuri haalistu. 35v vanhan sprintterinkin kun paikkasi mersulta haetulla orkkisvärillä ja sen jälkeen myllytti, niin ei sävyeroa huomannut, vaikka oli akryyliväri.

91-vuoden volvo 940 konepellin maalasin automaalit.netistä värikoodin mukaan tilatulla maalilla. Ei ollut sinneppäinkään, ennenkuin myllytti huolella muun auton, nyt ei sävyeroa huomaa...
 
Tämähän se on. Mitä selitti, niin jostain johdosta aikanaan ottivat herätteen lisävalojen releelle. Sisäpuolelle eivät lisävalolle omaa katkaisijaa asentan. Mut itse ehdin vasta lauantaina sitä vilkaisemaan niin eiköhän täs kuule jos joka päivä on itsestään menny valot päälle.

Sen hän mainitsi et eilen pesi auton pihallaan, et kai sinne jonnekin voi kosteuskin sit päästä.
Vastaillaas kun autoa pääsi viikonloppuna tutkimaan. Mitään näkyvää vikaa ei tosiaan löytynyt. Rele pelasi kuten pitää, enkä saanut vikaa toistumaan. Teippailin vaan liitokset, sitä ei oltu aikaisemmin joku tehnyt. Lisäpitkä itsessään näytti et sillä olisi osuttu johonkin, koko etuala siitä maalit veks

Noista automaaleista, mitä itse olen aikanaan kokeillut niin käynyt ihan automaalaamosta et mittaavat auton värin ja sekoittavat sopivan purkin mukaan. Toki maksaa hieman enemmän kuin valmiit kilikolit ja vaatii paineruiskun, mut sävy on ollut erittäin hyvä lakan jälkeen. Mut silleen tuli aikanaan harjoiteltua mm etulokarien maalaamista. Nykyään olen laiska ja vien palaset maalaamoihin
 
Minkälainen rakenne on pakoputken jousto-osassa,vaikuttaisi että ulko ja sisäpinnassa rosterilangasta kudottu tiheä verkko mutta mitä niiden välissä on ?Tänään kävin katsastamassa 07 bensa Kian ja ensi töikseen inssi sanoi että pakoputki vuotaa,onneksi meni kuitenkin päästöistä läpi huomautuksella että happi on vähän korkealla.Tutkittiin yhdessä pakoputkistoa, mitään selvää vuotopaikkaa ei löytynyt mutta todettiin että äänen perusteella jousto-osa vuotaa.
 
Minkälainen rakenne on pakoputken jousto-osassa,vaikuttaisi että ulko ja sisäpinnassa rosterilangasta kudottu tiheä verkko mutta mitä niiden välissä on ?Tänään kävin katsastamassa 07 bensa Kian ja ensi töikseen inssi sanoi että pakoputki vuotaa,onneksi meni kuitenkin päästöistä läpi huomautuksella että happi on vähän korkealla.Tutkittiin yhdessä pakoputkistoa, mitään selvää vuotopaikkaa ei löytynyt mutta todettiin että äänen perusteella jousto-osa vuotaa.
Tuosta näet rakenteen

Teraspunosletku-tuuuman-putkipailla-MET06-INCH-mittaletku.jpg


Puhutaan nimellä kokometaliletku, päällä suojana punottu verkko ja sisäpinta poimutettu metalliputki...
 
Minkälainen rakenne on pakoputken jousto-osassa,vaikuttaisi että ulko ja sisäpinnassa rosterilangasta kudottu tiheä verkko mutta mitä niiden välissä on ?Tänään kävin katsastamassa 07 bensa Kian ja ensi töikseen inssi sanoi että pakoputki vuotaa,onneksi meni kuitenkin päästöistä läpi huomautuksella että happi on vähän korkealla.Tutkittiin yhdessä pakoputkistoa, mitään selvää vuotopaikkaa ei löytynyt mutta todettiin että äänen perusteella jousto-osa vuotaa.

se on tämmönen paljaana
1695313986674.png
 
Minä luulin että tuossa on jotain eristekuitua tai vastaavaa noiden välissä,luulisi että jos sisäosaan tulee reikä niin se näkyisi nokena pintaverkossa,nyt ei löytynyt mitää jälkiä.
 
..luulisi että jos sisäosaan tulee reikä niin se näkyisi nokena pintaverkossa,nyt ei löytynyt mitää jälkiä.
Voi se joskus näkyäkin ihan selvästi, mutta usein tuo verkko hajottaa sen vuodon niin laajalle, että sitä on vaikea paikallistaa. Hyvinkin minimaalisen pieni reikä jo voi nostaa jäännöshapen korkeaksi. Kannattaa myös tutkia ne lähiseudun mahdolliset liitokset.
 
Noita myydään motonetissä irto-osina eri pituuksia ja eri paksuisia. Jos ei paha paikka, niin helppo nykäistä puukkosahalla molemmin puolin poikki, ja hitsata uusi tilalle.
 
Pakoputki katilta taakse pakoputkenpäineen kaikkineen maksaa jotain 60€, ei mitään järkeä patentoida. Kaksi mutteria alta irti, vanha pois ja uus tilalle.
Halvoissa putkissa on sitten syytä muistaa että ne ovat usein laatua "laitetaan tonnin pommia tässä vuodeksi". Mulla ruostui katilta taaksepäin uusitun tarvikeputkiston taempi osa pöntön juuresta reilussa vuodessa puhki. Sen tieltä pois otettu osa oli alkuperäinen noin 15 vuotta vanha. Orkkisputki pörisi parina päivänä ja rysähti ajossa poikki ennen kuin ehdin tehdä asialle mitään.
 
Muistan kun piti paikata pakoputkea ennen vuotta 2000. Sen jälkeen on tullut osteltua kiesejä joissa on happoteräksest tehtyjä pakoputkia. Ei tarvi paikkailla vaikka ois 20v vanhoja.
 
Mulla ruostui katilta taaksepäin uusitun tarvikeputkiston taempi osa pöntön juuresta reilussa vuodessa puhki.

Sinne loppupäähän taitaa helpommin jäädä kosteutta. Sinkkisprayta jos vetäis uutena päälle kriittisiin kohtiin saattaisi kestää vähän pidempään.
 
Sinne loppupäähän taitaa helpommin jäädä kosteutta. Sinkkisprayta jos vetäis uutena päälle kriittisiin kohtiin saattaisi kestää vähän pidempään.
Tuskin auttaa. Ainoa jeesi taitaa olla se, että ei ajele lyhyttä matkaa, vaan reilua 20km työmatkaa, jotta kuumenee kunnolla koko putkisto.
 
Halvoissa putkissa on sitten syytä muistaa että ne ovat usein laatua "laitetaan tonnin pommia tässä vuodeksi". Mulla ruostui katilta taaksepäin uusitun tarvikeputkiston taempi osa pöntön juuresta reilussa vuodessa puhki. Sen tieltä pois otettu osa oli alkuperäinen noin 15 vuotta vanha. Orkkisputki pörisi parina päivänä ja rysähti ajossa poikki ennen kuin ehdin tehdä asialle mitään.
Tommonen 60€ putki on ollut ex-appiukkokokelaan V70 nyt joku 4-5v ja 70-100tkm. Ei tonnin pommiin parempaa kannata laittaa.
 
Muistan kun piti paikata pakoputkea ennen vuotta 2000. Sen jälkeen on tullut osteltua kiesejä joissa on happoteräksest tehtyjä pakoputkia. Ei tarvi paikkailla vaikka ois 20v vanhoja.
Noi Volvon putket alkaa happanemaan tossa noin 20-25 vuoden iässä noin 400tkm ajettuina. On RST tms putkea alunperin.
 
Mistä olette hankkineet auton väriin täsmääviä kilikoli-maaleja? Maston / Car-rep ei ollut sinne päinkään, vaikka piti olla "erittäin lähellä alkuperäistä väriä, mutta ei täsmälleen sama". Ulkomailta tilaaminenkaan ei olisi ongelma.
Kannattaa käydä myös marmorilta kysymässä, japanilaisiin ainakin kohtuu hyvin sai ja väri on just eikä melkein. Alkaa vanhempiin vaan saatavuus olemaan huono kun uusia eivät enää tee sekä isompiin hommiin purkin pieni koko.
 
Kannattaa käydä myös marmorilta kysymässä, japanilaisiin ainakin kohtuu hyvin sai ja väri on just eikä melkein. Alkaa vanhempiin vaan saatavuus olemaan huono kun uusia eivät enää tee sekä isompiin hommiin purkin pieni koko.
No tämä hyvä neuvo myös. Mut yleensä myyvät vain paikkamaalia, harvemmin kilikolipulloa?
 
Jos minua tarkoitat niin eipä kannata ruveta patentoimaan Putket: KIA CEE'D SW (ED) 1.6 (2007 - 2012) Arvatkaa muuten mitä marmorilla maksaa tuo osa?
Delta-Autossa kaikki osat maksavat n. 2-8x enemmän. :beye: Mainitaan esimerkkeinä MK II Ceed: Peruutuskamera 800€, Egr venttiili 1200€, Abs-anturi 150€.

EGR venttiilistä maksoin Aeromotorsilla 160€. Peruutuskamera oli Kiinasta 30€. Abs-anturilla oli kiire, joten se piti ostaa marmorilta.
 
Delta-Autossa kaikki osat maksavat n. 2-8x enemmän. :beye: Mainitaan esimerkkeinä MK II Ceed: Peruutuskamera 800€, Egr venttiili 1200€, Abs-anturi 150€.

EGR venttiilistä maksoin Aeromotorsilla 160€. Peruutuskamera oli Kiinasta 30€. Abs-anturilla oli kiire, joten se piti ostaa marmorilta.
550€ pyysivät marmorilla tuosta jousto-osasta. Muuten ei ole juuri ollut alkuperäisosien kestossa valittamista,200tkm ja 16 vuotta, pakoputkistossa ensimmäinen vika,moottoriinkaan ei ole tarvinnut vaihtaa muuta kuin nakutusanturi.Jakoketjukin on alkuperäinen
 
Viimeksi muokattu:
Tuskin auttaa. Ainoa jeesi taitaa olla se, että ei ajele lyhyttä matkaa, vaan reilua 20km työmatkaa, jotta kuumenee kunnolla koko putkisto.
Tuon lyhyempää ei juuri tullut sillä romulla ajettuakaan. Tiedä sitten mikä osa se oli, nyrkkipaja teki homman ja laskuerittelyssä luki vain jotain geneeristä "Pakoputki Nissan". Tais olla rellun osia. :kahvi:
 
Mitä minulla on noita vanhempia romuja ollut niin pakoputkistossa on vaihtotarve mennyt noin suunnilleen näin etuputki x1 keskiputki x2 ja takavaimennin x4
 
Pökö 206 vm about 2005. Vuotaa jostain vettä sisään ihan reippaasti. Tuulilasin vaihdosta ei tietoa, joten tuskin ihan lähivuosina josko siinä olisi mennyt jotain pieleen. Onko näissä jotain tyyppivikoja tuon suhteen? Kaverin auto joten sen puolesta kyselen. Kesällä ollut sama vehje itsellä lainassa ja silloin ei viikonlopun aikana ollut mitään ikkunoiden huurtumista tai muutakaan tunkkaista. Mistähän tuota lähtisi selvittämään.?
 
Pitäs v70 2009 kans korjailla jousto osa, jumalauta putki on yhtä palaa pakosarjan kanssa. Onko kukaan laskenu tota palaa alas sattumalta? Näyttäs että alakautta tippuu, mutta entiedä miten ahdas homma.
 
Pökö 206 vm about 2005. Vuotaa jostain vettä sisään ihan reippaasti. Tuulilasin vaihdosta ei tietoa, joten tuskin ihan lähivuosina josko siinä olisi mennyt jotain pieleen. Onko näissä jotain tyyppivikoja tuon suhteen? Kaverin auto joten sen puolesta kyselen. Kesällä ollut sama vehje itsellä lainassa ja silloin ei viikonlopun aikana ollut mitään ikkunoiden huurtumista tai muutakaan tunkkaista. Mistähän tuota lähtisi selvittämään.?
Uskoisin että klassinen vuoto tulee ovesta, ota ovipahvit irti ja katso missä kunnossa se muovi suoja siellä on, jos se irtoaa niin vesi tulee sieltä...

Kuva mistä näkee muovin ja kiinnityksen

20286769_1480910845298664_8267857377239935396_o.jpg.f7f4341944308548620943e7530fb7f7.jpg
 
Pökö 206 vm about 2005. Vuotaa jostain vettä sisään ihan reippaasti. Tuulilasin vaihdosta ei tietoa, joten tuskin ihan lähivuosina josko siinä olisi mennyt jotain pieleen. Onko näissä jotain tyyppivikoja tuon suhteen? Kaverin auto joten sen puolesta kyselen. Kesällä ollut sama vehje itsellä lainassa ja silloin ei viikonlopun aikana ollut mitään ikkunoiden huurtumista tai muutakaan tunkkaista. Mistähän tuota lähtisi selvittämään.?
Tässä ei nyt mainittu, että onko tietoa mihin se vesi valuu, mutta ehkä etupäähän kun tuulilasista puhut? Tyypillisiä vuotopaikkoja on lasin reunat (pelti hävinnyt sieltä alta), kattoantennin asennusreikä, mahdollisten kattokaiteiden asennusreiät, kattoluukku, takavalot, takaluukun tiiviste ja johtojen läpiviennit, kumitulpat ja läpiviennit tulipellissä ja vuotava lämppärin kenno, huono oven tiivistekin voi hyvin vuotaa vettä sisälle, mutta yleensä ne enemmän vaan suhisee, eikä niinkään paljoa vuoda vettä sisälle.

Vettä letkulla tai kastelukannulla kaadat eri paikkoihin ja katsot milloin alkaa vesi lisääntymään sisällä. Se vesi voi hyvin valua pitkällekin, eli jos vaikka kattoantenni on katon takareunassa, voi se silti sieltä lirutella peltejä pitkin verhoilun alla eteen asti.
 
Tässä ei nyt mainittu, että onko tietoa mihin se vesi valuu, mutta ehkä etupäähän kun tuulilasista puhut? Tyypillisiä vuotopaikkoja on lasin reunat (pelti hävinnyt sieltä alta), kattoantennin asennusreikä, mahdollisten kattokaiteiden asennusreiät, kattoluukku, takavalot, takaluukun tiiviste ja johtojen läpiviennit, kumitulpat ja läpiviennit tulipellissä ja vuotava lämppärin kenno, huono oven tiivistekin voi hyvin vuotaa vettä sisälle, mutta yleensä ne enemmän vaan suhisee, eikä niinkään paljoa vuoda vettä sisälle.

Vettä letkulla tai kastelukannulla kaadat eri paikkoihin ja katsot milloin alkaa vesi lisääntymään sisällä. Se vesi voi hyvin valua pitkällekin, eli jos vaikka kattoantenni on katon takareunassa, voi se silti sieltä lirutella peltejä pitkin verhoilun alla eteen asti.

Etujalkatilassa, vielä kun muistaisi kummalla puolella... Kattoluukkua ei ole, eikä kaiteita. Kaverin auto tosiaan, kunhan saa tallin tyhjättyä nuorison romuista niin pääsee sitten tutkimaan tarkemmin. Nopsaan alkanut vuotamaan sieltä jostain, elokuun puolivälissä toi oli mulla lainassa eikä silloin ollut mitään ongelmaa - mutta eihän se aikaa tietenkään katso kun jotain menee.

Uskoisin että klassinen vuoto tulee ovesta, ota ovipahvit irti ja katso missä kunnossa se muovi suoja siellä on, jos se irtoaa niin vesi tulee sieltä...

Kuva mistä näkee muovin ja kiinnityksen

20286769_1480910845298664_8267857377239935396_o.jpg.f7f4341944308548620943e7530fb7f7.jpg

Vielä kun tuo ihanuus on viisi ovinen, varmaan etuovista aloittaen sitten.
 
Etujalkatilassa, vielä kun muistaisi kummalla puolella... Kattoluukkua ei ole, eikä kaiteita. Kaverin auto tosiaan, kunhan saa tallin tyhjättyä nuorison romuista niin pääsee sitten tutkimaan tarkemmin. Nopsaan alkanut vuotamaan sieltä jostain, elokuun puolivälissä toi oli mulla lainassa eikä silloin ollut mitään ongelmaa - mutta eihän se aikaa tietenkään katso kun jotain menee.



Vielä kun tuo ihanuus on viisi ovinen, varmaan etuovista aloittaen sitten.

Vettä letkulla ja sitten ovi auki niin näkee heti vuotaako ovesta sisälle kun se valuu siihen kynnyskotelon päälle ja siitä sisään, yksi paikka voi olla myös raitisilmasuodatin, jos sieltä ei vesi pääse pois...
 
Mites se kaukalo tuulilasin alla, onko vedenpoistoreiät auki. Autosta riippuen tuolta löytyy n. puoliämpärillistä lehtiä ja eriasteisia maatumistuotteita.

Se on kuulemma katsottu eikä siellä mitään kummempaa ollut. Raitisilmasuodatinkin kuulemma sillätavalla ettei sieltäkään pitäisi (ja pitäisi) mitään tulla muuta kun ilmaa.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
259 442
Viestejä
4 512 419
Jäsenet
74 369
Uusin jäsen
nabsa

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom