Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Tilaatteko yleensä Aeromotorsilta tms. osat ja viette auton huoltoon?
Kyselin jakohihnasarjasta töineen hintoja ja ainakin osat tilaamalla säästäisi yli 100€ (sain erittelyn osista ja töistä). Työ nyt täytyy teettää muualla, vai miten iso homma tuo jakohihnasarjan vaihto vesipumppuineen olisi Peugeot 207:aan?
Nojoo, järki voitti. Peruutin Aeromotorsin tilauksen ja vien suoraan huoltoon, jossa saavat laittaa omat osat. Halpaa ei missään nimessä ole, mutta tämäkin toki tiedossa oleva huolto.Kannattaa kyllä antaa liikkeen hankkia ne jakopäänosat, niin takuu toimii silloin ilman ongelmia. Itse kun viet osat, niin saat itse hoitaa osien takuun, liike toki vastaa työnosuudesta. Mikäli se jakopää pettää sitten ajossa, niin ei taida maksajaa ihan helpolla löytyä.
Nojoo, järki voitti. Peruutin Aeromotorsin tilauksen ja vien suoraan huoltoon, jossa saavat laittaa omat osat. Halpaa ei missään nimessä ole, mutta tämäkin toki tiedossa oleva huolto.
No tämähän se, mutta kyllä tuossa ainakin Fixus huoltamo olisi suostunut. Työn hinnaksi sanoivat 200€. Osa sanoi suoraan etteivät vaihda kuin omilla osilla.Jotkut osat on tälläisiä, jotka kannattaa takuun selvyyden takia antaa liikkeen itse hankkia, niin takuu kuviot on selvät. Lähinnä siis tälläiset, jotka voi aiheuttaa suuren vaurion pettäessään. Muuten osat voi hankkia kyllä ihan vapaasti itse netistä ja asennuttaa korjaamolla, jos suostuvat osat asentamaan ja tuntihinta ei sitten pomppaa niin kovaksi ettei hommassa ole järkeä. Jakopää remonttia ei kannata ihan jokaisessa pärnäsen pajassa teettää ihan siksi, että homma voi epäonnistua. Tiedän lukuisia tapauksia, joissa homma on ryssitty ja sitten onkin kova vääntö kuka maksaa. Eihän tuo jakopää laitto mitään rakettitiedettä ole, mutta vaatii oikeat työkalut ja hieman tietoa miten se pitää tehdä ja viitseliäisyyttä tehdä se kunnolla. Itse tein viime kesänä kahteen kaverin autoon ja kumpikin käy ja kukkuu edelleen, joten homma lie onnistui. Osat tilasin Aerolta. Ei olleet ensimmäiset jakopäät, joten jotain kokemusta löytyi pohjalta. Joissakin merkeissä kannattaa kysyä hinta myös merkkihuollosta. Tulee siellä halvemmaksi teettää joihinkin autoihin kun on kiinteä hinta rempalla.
No tämähän se, mutta kyllä tuossa ainakin Fixus huoltamo olisi suostunut. Työn hinnaksi sanoivat 200€. Osa sanoi suoraan etteivät vaihda kuin omilla osilla.
Lähinnä tuo takuuasia käänsi pään, vaikka säästöä olisi kuitenkin tullut se n. 200€. Iso summa kuitenkin kun puhutaan jo vanhemmasta Pösöstä.
Ei tässä nyt vararikkoon mene, mutta periaatteesta, kun ei tiedä millaista vikaa tuon ikäiseen autoon tulee. Itsekin jotain huoltoja tehnyt, mutta tuota jakopäätä ei ole aiemmin tullut tehtyä eikä riitä nyt aika opiskella.
Ruosteen päälle? Ei kannata, putsaa ruosteet pois ja laita kunnon pohjamaali alle ennen pintaväriä. Itsellä on käytössä POR-15 sekä SIKA ikkunakittisetin mukana tullut musta pohjamaali. Kumpikin on pysynyt paikoillaan erittäin mallikkaasti eikä ruosteet ole tulleet läpi.Montako kertaa kattopeltiin kärsii tehdä paikkamaalausta ruosteen päälle. Viimeksi 1,5v sitten putsattu ja paikkamaalattu ja nyt kukkii uusiksi. Ongelmana siis se että tuo ruostekukka on tuulilasin ylälaidassa ja kunnon korjaus olisi about 2000€ koska myös tuulilasi menee uusiksi. Odottelen siis että tuulilasi menisi vaihtoon vakuutuksen kautta mutta pelkona että tuo aiheuttaa suurempaa työtä jos nyt tekee vaan uuden paikan.
Laita ruosteenmuunto ainetta ennen maalausta, lyö lasiin niin se menee rikki?Montako kertaa kattopeltiin kärsii tehdä paikkamaalausta ruosteen päälle. Viimeksi 1,5v sitten putsattu ja paikkamaalattu ja nyt kukkii uusiksi. Ongelmana siis se että tuo ruostekukka on tuulilasin ylälaidassa ja kunnon korjaus olisi about 2000€ koska myös tuulilasi menee uusiksi. Odottelen siis että tuulilasi menisi vaihtoon vakuutuksen kautta mutta pelkona että tuo aiheuttaa suurempaa työtä jos nyt tekee vaan uuden paikan.
Ei oikeen omatunto anna myöden vakuutuspetokseen. Viimeksi nuo siis korjasi väliaikaisella paikalla nimenomaan maalaamo ja he sanoivat että vuoden kaksi tuo kestää ja oikeassa näyttivät olevan.Laita ruosteenmuunto ainetta ennen maalausta, lyö lasiin niin se menee rikki?
Mä korjasin itse rapsutin puukolla ruosteet irti, reilusti ruosteenmuuntoa perään, myös sinne listan alle ja sitten maalia myös sinne lista alle. Ei hienoin korjaus mutta ajoin 6v ja 120tkm eikä lähtenyt uusiutumaanEi oikeen omatunto anna myöden vakuutuspetokseen. Viimeksi nuo siis korjasi väliaikaisella paikalla nimenomaan maalaamo ja he sanoivat että vuoden kaksi tuo kestää ja oikeassa näyttivät olevan.
Mikähän sytytyspuola olisi hyvä merkki toyotan tonnin pommiin, OEM-KOODIT: 90919-02239 https://www.autodoc.fi/search?keyword=90919-02239
Mikähän sytytyspuola olisi hyvä merkki toyotan tonnin pommiin, OEM-KOODIT: 90919-02239 https://www.autodoc.fi/search?keyword=90919-02239
Auton kun käynnistää ilmastointi ei pidä ääntä. Toisen kerran kun kompura käynnistyy sieltä suunnilta saattaa kuulua sirinää/surinaa? Ainetta lisätty vasta.
Hankala saada hyvää näytettä.Jokin ääninäyte voisi olla ihan jees.
Ohjauspaneeli oli viallinen ja sen takia ei lähtenyt ilmastointi päälle. Muihin vikoihin ei löytynyt syytä edes merkkikorjaamolla.Vm. 2015 Opel Corsassa (1.3 CDTI), jolla ajettu 180 000 km, on mielenkiintoisia vikoja. Start&stop toimii yleensä vain kylmällä moottorilla, ei lämpimällä käytännössä ollenkaan. Mielestäni moottori lämpenee nyt kesäkelillä hitaasti normaaliin käyttölämpötilaan ja jonkun kerran flekti on jäänyt huutamaan sammuttamisen jälkeen. Nyt viimeisimpänä manuaali-ilmastointi ei mene aina päälle. Siis ilmastoinnin nappiin ei syty edes valo. Teki samaa joskus talvella, mutta toimi nyt muutaman kerran ihan hyvin ja puhalsi kylmää.
Ohjauspaneeli oli viallinen ja sen takia ei lähtenyt ilmastointi päälle. Muihin vikoihin ei löytynyt syytä edes merkkikorjaamolla.
"toimii vain moottori kylmänä"Voisko olla, että alkuperäinen akku ei ole enää ihan riittävän hyvässä kunnossa Start/Stop järjestelmälle kylmällä kelillä.
"toimii vain moottori kylmänä"![]()
Tuskin mikään suodatin menee niin tukkoon, että yhtään ilmaa ei tulisi läpi. Pyörisikö tuuletin tyhjää, eli propelli pysyy paikallaan.Oma tonnin pommi KIA Rio 2005 sai kummallisen vian. Sisätilan mistään tuuletuaukoista ei tule yhtäkkiä ilmaa. Tuuletin kyllä pyörii kaikissa 4 asennossa, ääni kuuluu. Autossa on manuaali-ilmastointi. Missään ilman ulostulon valinnassa kytkimellä ei tule tuuleetusilmaa, ei ikkunalle, ei kasvoille, ei jalkoihin.
Voisiko raitisilmasuodatin mennä tukkoon näin yhtäkkisesti, epäilen. Jokin läppä juuttunut järjestelmässä? Mitähän tuossa voisi koittaa...
Muistaakseni sisäilmansuodatin on aika helpossa paikassa hanskalokerossa. Nyppää se ensin irti ja tarkastele sitten uudelleen, liikkuuko ilma mihinkään.Oma tonnin pommi KIA Rio 2005 sai kummallisen vian. Sisätilan mistään tuuletuaukoista ei tule yhtäkkiä ilmaa. Tuuletin kyllä pyörii kaikissa 4 asennossa, ääni kuuluu. Autossa on manuaali-ilmastointi. Missään ilman ulostulon valinnassa kytkimellä ei tule tuuleetusilmaa, ei ikkunalle, ei kasvoille, ei jalkoihin.
Voisiko raitisilmasuodatin mennä tukkoon näin yhtäkkisesti, epäilen. Jokin läppä juuttunut järjestelmässä? Mitähän tuossa voisi koittaa...
Tietty tiivisteet lauhduttimen putkiin. Kuivain susoiteltavaa vaihtaa aina, jos järjestelmässä ollut vuoto, mutta ei pakollista riippuen kuinka pitkään ollut auki. Kuivain muuten monesti lauhduttimen yhteydessä kiinteänä.Onko ilmastoinnin lauhdutinta vaihtaessa syytä vaihtaa jotain muuta? Kuivain kai lähinnä tulisi kyseeseen.
Just saman remontin teettäneenä vaihdatin myös kuivaimen. Omaan kulkineeseen se maksoi noin 50 euroa eli ei olisi ollut järkeä olla vaihtamatta. Se mahtoi olla alkuperäinen eli vuodelta 2001.Onko ilmastoinnin lauhdutinta vaihtaessa syytä vaihtaa jotain muuta? Kuivain kai lähinnä tulisi kyseeseen.
Eipä se paneelin vaihto auttanutkaan. Kaikki mahdolliset johdot ja liittimet on tutkittu eikä niistä löytynyt vikaa. Viimeinen vikapaikka on merkkikorjaamon mukaan ohjainlaite ja se maksaisi 1000 euroa. Liittyyköhän tuo jollain tavalla auton väylään, koska siitä löytyi vikakoodeja vaikka ne ei ilmastointiin liittyneetkään? Jätin tuon nyt vaihdattamatta ja mietin, mitä tuolle pitäisi tehdä.Ohjauspaneeli oli viallinen ja sen takia ei lähtenyt ilmastointi päälle. Muihin vikoihin ei löytynyt syytä edes merkkikorjaamolla.
Eipä se paneelin vaihto auttanutkaan. Kaikki mahdolliset johdot ja liittimet on tutkittu eikä niistä löytynyt vikaa. Viimeinen vikapaikka on merkkikorjaamon mukaan ohjainlaite ja se maksaisi 1000 euroa. Liittyyköhän tuo jollain tavalla auton väylään, koska siitä löytyi vikakoodeja vaikka ne ei ilmastointiin liittyneetkään? Jätin tuon nyt vaihdattamatta ja mietin, mitä tuolle pitäisi tehdä.
Niin taitaa olla tässäkin. Ei löytynyt sellaista purkkia kuin olen tottunut näkemään.Kuivain muuten monesti lauhduttimen yhteydessä kiinteänä.
Lmao. Mistä tämäkin oletus tulee? Merkkikorjaamoilla kuitenkin pääsääntöisesti kyseiseen autoon koulutetut kaverit töissä. Toki noinkin saa auton kuntoon jossain vaiheessa, mutta kalliiksi se liikkeelle tulee.Merkkikorjaamolla nykyisin harvoin tutkitaan ongelmaa syvällisemmin, lähinnä vaihdetaan osia kunnes toimii. Nyt pitäisi löytää korjaamo, joka viitsii tutkia missä se vika on osien vaihtamisen sijaan.
Lmao. Mistä tämäkin oletus tulee? Merkkikorjaamoilla kuitenkin pääsääntöisesti kyseiseen autoon koulutetut kaverit töissä. Toki noinkin saa auton kuntoon jossain vaiheessa, mutta kalliiksi se liikkeelle tulee.
Toki jos diagnoosi tehdään ja sen mukaan osa vaihdetaan, muttei auto tule kuntoon on vastuu tämän tehneellä liikkeellä. Ei kai kukaan pakota turhaa vaihdettua osaa maksamaan?Ei kyllä ole oletusta. Ihan normaalikäytäntö kun asiansa osaavalle huolto-ukolle ei suostuta maksamaan palkkaa sen ammattitaidon mukaan, niin sitten otetaan vaan joku amiksesta ja käsketään diagnoosin mukaan vaihtaa osaa.
Lmao. Mistä tämäkin oletus tulee? Merkkikorjaamoilla kuitenkin pääsääntöisesti kyseiseen autoon koulutetut kaverit töissä. Toki noinkin saa auton kuntoon jossain vaiheessa, mutta kalliiksi se liikkeelle tulee.
Ei voi sanoa, kun että on kyseisen Laakkosen toiminta kummallista. Jos ovat sanoneet, että vika korjaantuu kun osa X vaihdetaan, mutta ei tulekkaan kuntoon, niin eihän se asiakkaan vika ole vaan liikkeen, jolloin vastuu kuuluu liikkeelle. Itse en ainakaan maksaisi turhia osien vaihtoja.Ei tämä ole mikään oletus, vaan ihan käytännössä nähty toimintamalli. Kyllä täällä ainakin maksatetaan kaikki vaihdetut osat tuli vika kuntoon tai ei. Mainitaan nyt esimerkiksi vaikka Laakkonen. Ai mistäkö tiedän? No sanotaan nyt näin, että aika monta autoa on tullut sieltä laakkoselta osien arpomisen jälkeen.
Ei voi sanoa, kun että on kyseisen Laakkosen toiminta kummallista. Jos ovat sanoneet, että vika korjaantuu kun osa X vaihdetaan, mutta ei tulekkaan kuntoon, niin eihän se asiakkaan vika ole vaan liikkeen, jolloin vastuu kuuluu liikkeelle. Itse en ainakaan maksaisi turhia osien vaihtoja.
Ei ainakaan Länsiautossa tarvinnut maksaa vaihdettua ilmastoinnin ohjauspaneelia, koska vika ei korjaantunut sillä.Ei voi sanoa, kun että on kyseisen Laakkosen toiminta kummallista. Jos ovat sanoneet, että vika korjaantuu kun osa X vaihdetaan, mutta ei tulekkaan kuntoon, niin eihän se asiakkaan vika ole vaan liikkeen, jolloin vastuu kuuluu liikkeelle. Itse en ainakaan maksaisi turhia osien vaihtoja.
Voisko klappi tulla rattiakselin nivelestä?Noniin. Pitkään jatkunut kolina, jolle korjaamot ja katsastusasema eivät löytäneet syytä selvisi.
Passatin molemmissa sisemmissä raidetangoissa tuntuu klappia, kun renkaan yläreunaa vääntelee. Samoin tuntui, kun toinen heilutti rattia ja toinen piti raidetangosta kiinni.
Joitakin kauhutarinoita lukenut, kun hammastangot menneet väljäksi. Nyt kuitenkin välys tuntui sitä vähemmän, mitä lähempää hammastankoa piti kiinni. Eli kovimmillaan kolina oli juuri siinä raidetangon kapeimmassa kohdassa. Eli tuskin hammastanko on väljä?
B6-korisista Passateista menee ilmeisesti hammastangosta kuskin puolen hela. Mutta silloin vissiin tuntuu vain toisella puolella välys ja silloinkin enemmän ylös-alas-liikkeellä. Ja tämä on B7.
Ei. Sen kyllä tuntee ihan selvästi raidetankoa pitämällä. Pitää huomenna tutkia vielä lisää.Voisko klappi tulla rattiakselin nivelestä?
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.