Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Merkkitesteri olisi suositeltava lähtökohta, jossain vika tilassa se varmaan on kuka ties juuri lämpöanturin vuoksi.Vm. 2015 Opel Corsassa (1.3 CDTI), jolla ajettu 180 000 km, on mielenkiintoisia vikoja. Start&stop toimii yleensä vain kylmällä moottorilla, ei lämpimällä käytännössä ollenkaan. Mielestäni moottori lämpenee nyt kesäkelillä hitaasti normaaliin käyttölämpötilaan ja jonkun kerran flekti on jäänyt huutamaan sammuttamisen jälkeen. Nyt viimeisimpänä manuaali-ilmastointi ei mene aina päälle. Siis ilmastoinnin nappiin ei syty edes valo. Teki samaa joskus talvella, mutta toimi nyt muutaman kerran ihan hyvin ja puhalsi kylmää.
Voiko noilla vioilla olla mitään yhteyttä? Tulee mieleen huono akku, maadoitus tai joku lämpötila-anturi. Auto on juuri katsastettu eikä esim. päästöissä ollut huomautettavaa. Auto lähtee hyvin käyntiin. Millähän noita vikoja kannaisi lähteä etsimään?
Joo. Tosiaan mitään vikakoodeja ei ollut yleistesterillä. Täytyy viedä korjaamolle merkkitesterille.Merkkitesteri olisi suositeltava lähtökohta, jossain vika tilassa se varmaan on kuka ties juuri lämpöanturin vuoksi.
Paljonko autolla on ajettu? Voisiko olla vaikka dieselpumppu (tankin polttoainepumppu) rikki? Itse en kyllä autoista ymmärrä juuri mitään.Tervehdys
Ford Focus MK2 2009 1.8TDCI
Eilen toimi täysin normaalisti, tänään käynnistyi normaalisti mutta kun peruutin autotallista niin auto sammui eikä enää käynnisty vaikka kuinka sahaa. Antaa vikakoodia P0089 eli:
Matala polttoaineen paine
Autossa on talvella vaihdettu uudet hehkut (tuskin nyt 15c lämmössä muutenkaan vaikuttaisi) ja suodatin vaihdettu kuukausi sitten. Avasin polttoainesuodattimen kotelon, ja pohjalla oli vain hieman dieseliä. Lisäsin täyteen, suljin kannen ja sahasin n. 20s autoa kunnes käynnistyi normaalisti mutta kävi vain noin 5-6 sekuntia kunnes sammui eikä enää starttaa. Katsoin suodatinkoteloon ja sama juttu: vain pohjalla polttoainetta.
Mistä etsimään seuraavaksi vikaa? Suodattimessa oli jo hieman likaa, mutta tuskin aiheuttamaan ongelmaa. Ja miten tuo alempi polttoaineliitin, eli suodattimelta koneelle pitäisi oikein avata? Youtuben ohjeiden mukaan painetaan mutta ei painamalla mitään tapahdu, siinä on muutenkin 2 vipua joista pienempi ei liiku ja isompi sen ympärillä liikkuu mutta eihän tuota erkkikään saa pois. Onneksi ei haittaa suodattimen avausta liikaa.
Tervehdys
Ford Focus MK2 2009 1.8TDCI
Eilen toimi täysin normaalisti, tänään käynnistyi normaalisti mutta kun peruutin autotallista niin auto sammui eikä enää käynnisty vaikka kuinka sahaa. Antaa vikakoodia P0089 eli:
Matala polttoaineen paine
Autossa on talvella vaihdettu uudet hehkut (tuskin nyt 15c lämmössä muutenkaan vaikuttaisi) ja suodatin vaihdettu kuukausi sitten. Avasin polttoainesuodattimen kotelon, ja pohjalla oli vain hieman dieseliä. Lisäsin täyteen, suljin kannen ja sahasin n. 20s autoa kunnes käynnistyi normaalisti mutta kävi vain noin 5-6 sekuntia kunnes sammui eikä enää starttaa. Katsoin suodatinkoteloon ja sama juttu: vain pohjalla polttoainetta.
Mistä etsimään seuraavaksi vikaa? Suodattimessa oli jo hieman likaa, mutta tuskin aiheuttamaan ongelmaa. Ja miten tuo alempi polttoaineliitin, eli suodattimelta koneelle pitäisi oikein avata? Youtuben ohjeiden mukaan painetaan mutta ei painamalla mitään tapahdu, siinä on muutenkin 2 vipua joista pienempi ei liiku ja isompi sen ympärillä liikkuu mutta eihän tuota erkkikään saa pois. Onneksi ei haittaa suodattimen avausta liikaa.
Ei mitään tietoa polttoainejärjestelmistä tai tankin osioista, kun auto itselle melko uusi. Polttoainetta on 40% jäljellä OBD scannerin mukaan. Kuulostaisi kyllä loogiselta, kun selkeästi kuitenkin polttoainesuodattimen säiliöltä polttoaine tuntuu kelpaavaan.Dieseli ei liiku syystä x nyt sinne suodattimelle. Tuntematta tarkemmin paha sanoa minkälainen tuossa on polttoainejärjestelmä. Onko tankki yksi vai kaksiosainen, onko tankissa pumppu, onko matkalla joku siirtopumppu jne. Joissakin autoissa meno loppuu kun tankissa on 15l ainetta, jos siirtopumppu on rikki. Paljonko siellä tankissa on dieseliä? Itse kokeilisin laittaa ensimmäisenä tankkii sen 15l lisää jos tankki on alle puolillaan.
Ei mitään tietoa polttoainejärjestelmistä tai tankin osioista, kun auto itselle melko uusi. Polttoainetta on 40% jäljellä OBD scannerin mukaan. Kuulostaisi kyllä loogiselta, kun selkeästi kuitenkin polttoainesuodattimen säiliöltä polttoaine tuntuu kelpaavaan.
googletus tuo melko vähän tuloksia, polttoaineen paineensäädintä osa googletuksen tuloksista antaa tuolle p0087. Pumppu se tuskin on kun tosiaan kelpaa suodatinsäiliöstäkin aine.
Autolla on ajettu vielä viime kuussa niin että näyttää tankilla pääsevän alle 100km, nyt näyttää että 324km pääsisi ja tankilla ajettu 590km, kulutusmittarin mukaan 6.0l/100km kulutus joka on tankkauksista mitattuna liioitellut aina 0.5l/100km. Sen mukaan kyllä tuolla tankissa pitäisi se 20l noin olla. Täytyy kanistereista täytellä ja katsoa mikä on.Kun suodattimen täyttämällä toimii, niin eiköhän se vika ole siellä ennen suodatinta. Kannattaa muistaa, että ne tankin lukematkin voi olla perseellään, jos anturi(t) ei ole kunnossa. Eli siihen ei voi sokeasti luottaa. Joissakin autoissa on aine loppunut ajossa vaikka polttoainemittarin mukaan oli vielä reilusti jäljellä. Helpoin on kokeilla laittaa tankkiin lisää ainetta ja katsoa vaikuttaako. Seuraavaksi pitäisi selvittää onko siirtopumppu missä ja tarkistaa sen toiminta.
Tuossa eri moottori, mutta vika suurinpiirtein sama. Eli siis ilmaa järjestelmässä?Tervehdys
Ford Focus MK2 2009 1.8TDCI
Eilen toimi täysin normaalisti, tänään käynnistyi normaalisti mutta kun peruutin autotallista niin auto sammui eikä enää käynnisty vaikka kuinka sahaa. Antaa vikakoodia P0089 eli:
Matala polttoaineen paine
Autossa on talvella vaihdettu uudet hehkut (tuskin nyt 15c lämmössä muutenkaan vaikuttaisi) ja suodatin vaihdettu kuukausi sitten. Avasin polttoainesuodattimen kotelon, ja pohjalla oli vain hieman dieseliä. Lisäsin täyteen, suljin kannen ja sahasin n. 20s autoa kunnes käynnistyi normaalisti mutta kävi vain noin 5-6 sekuntia kunnes sammui eikä enää starttaa. Katsoin suodatinkoteloon ja sama juttu: vain pohjalla polttoainetta.
Mistä etsimään seuraavaksi vikaa? Suodattimessa oli jo hieman likaa, mutta tuskin aiheuttamaan ongelmaa. Ja miten tuo alempi polttoaineliitin, eli suodattimelta koneelle pitäisi oikein avata? Youtuben ohjeiden mukaan painetaan mutta ei painamalla mitään tapahdu, siinä on muutenkin 2 vipua joista pienempi ei liiku ja isompi sen ympärillä liikkuu mutta eihän tuota erkkikään saa pois. Onneksi ei haittaa suodattimen avausta liikaa.
Hmm.Tuossa eri moottori, mutta vika suurinpiirtein sama. Eli siis ilmaa järjestelmässä?
"Thanks mates, taas käy ja kukkuu
Ei olisi pitänyt olettaa, että kyllä se järjestelmä itekseen ilmaantuu, kunhan konetta vaan kierrättää.
Suodatin ja siitä lähtevä letku täyteen naftaa ja eiku kone käymään. Varmuuden vuoksi sekaan vähän moottoriöljyä kuivaa pumppua voitelemaan."
Hmm.
Tankkasin 5l kanisterista minkä hain lähihuoltsikalta ja täytin säiliön. Sahausta pitkään, ja STARTTASI! Hieman epätasainen hetken sitten tasaantui. Annoin käydä normaali lämpöön, parkkipaikalla pientä ajoa ja toimi normaalisti. Ei vikakoodeja. Yritin käynnistää uudelleen ja hyvin käynnistyi.
Roska systeemissä, vai huolto tössäsi polttoainesuodattimen vaihdossa jotain? Painetta ainakin piisaa kun torque softan polttoaineen jakoputken paine tyhjäkäynnillä n. 30 000kpa ja 2750rpm on 80 000kpa. Omiin silmiin vaikuttaa normaalilta.
Vai onko tässä kuitenkin joku siirtopumppu tai vastaava ja ratkaisu oli tuo pieni määrä lisää polttoainetta?
Kiitos avustaneille. Selvitystyö jatkuu ettei sama pääse uusiutumaan.
Selvitin vihdoin että miksi laturi saa heräte virta. Kone johtosarjankotellon pohjalla oli tollanen valkoinen diodi joka ei johda mitään enää.
Sitten päätin katsoa että mistä vuotaa ohjaustehostin / tasonsäätö säiliö. Lopputulos on että meni muoviliittin enmmän rikki ja vuoti kaikki säiliön nesteet maahan.
Noh sitten koko paska irti mutta ei meinanut lähtee irti yhdestä letkusta ollenkaan vaikka känsi koko säiliö ympäri. Noh ei muutta kun saatanan voimat käytöön sihen asti että paska lähti irti.
Arvaa saako sitä säiliötä nyt mistään. Noh ei tietenkää..... Kaikki varastot tyhjilään.
Ei sitten muutta kun odotaa että tehtalta tulee uusi osa.....
ECUn pää on vielä vähän hakusessa, ainoita paikkoja autossa, jota en ole koskaan joutunut rassaamaan. En ole ihan varma löytyykö multa tietoja mitä liitintä ecun päässä pitäisi alkaa ihmettelemään. Sinällään joku kontaktihäiriö ei olisi mikään ihme, kun auto seisoi joutilaana talvella useamman kuukauden. Täytyy alkaa tutustumaan, en ole kovin toiveikas.
e: Tämä auto on jo pari vuotta kuulostanut vähän "sporttiselta" kaasua painaessa, googlen perusteella diagnosoin sen pakosarjan (tyyppivika) räminäksi. Tuskin tuollainen mitään voi lambdaan vaikuttaa, kun mahd. räminä tapahtuisi "pakoputken" sisällä. Jossain rellufoorumilla vaan tuli p0136 googlella vastaan kommentti, että joku imupuolen vuoto aiheutti siihen (rellun) koneeseen p0136 sekoittamalla moottorinohjauksen.
Joo olisin kans olllut kivaa omistaa letkupihti. Mutta uusi letku löytyy jo tilalle niin ei tarvi välitää että jäi kiinni.Itse irroitan tiukassa olevia letkuja 90 asteen o-rengas koukulla sen työntää varovasti letkun ja letkukaran väliin. Sitten pyöränttää karan ympäri ja katsos kun irtoaa helposti. Toki hommassa pitää olla tarkkana, että ei töki reikiä letkuun.
Ideoita mistä suunnalta kannattais lähteä metsästämään Citroen C5 heittämää P0136 koodia? Katin jälkeiseen lambdaan viittasi ja anturi uusittu & liittimet tarkastettu, mutta silti pukkaa samaa koodia. Bilteman halpis, Motonetin testi ja katsurin testeri ei anna muita koodeja. Voisko vika olla kuitenkin jossain ekassa lambdassa, imusarjan paine tai lämpötila anturissa? Päästöistä meni läpi eli ei kai tuossa sinällään voi olla mitään vuotoja? Kat ja pakoputkikin uusittu sen verran hiljattain, että ruosteongelma tuntuisi oudolta. Tämä rämä on kisakireä 19 v. tuhnulla 1.8 litran bensakoneella. Pystyyköhä tuollaisen lambdan kunnon mittaamaan, vittumaista jos uusi olisi rikki.
e: Kone siis käy ja kukkuu ihan normaalisti, vähän tyhjäkäynti seilaa kylmänä. Joskus aiemmin kylmänä käymisessä oli satunnaisesti suurempaakin ongelmaa, mutta nokka-akselin asentotunnistin oli silloin paskana asiamukaisen vikakoodin kera.
Joo olisin kans olllut kivaa omistaa letkupihti. Mutta uusi letku löytyy jo tilalle niin ei tarvi välitää että jäi kiinni.
Millä nuo livet saa näkymiin halvimmalla? Bluetooth-palikka ja appi? En kyllä tiedä mitä niistä pitäisi nähdä lukuarvoina (toimii vs. ei-toimi). Tuo sporttisuus on siis jossain muualla (pakosarja?) kuin pakoputkessa. Koko pakoputki oli lähes uusi kun alkoi pitämään tuota ääntä ja toiminut ainakin sen pari vuotta ilman koodeja. Lambdan pistin vaihtoon suoraan jo ihan senkin takia, että pakoputken vaihdon yhteydessä ulkoasu näytti johdotuksen yms. osalta "mielenkiintoiselta" eli pidin todennäköisimpänä syynä vikakoodiin. Ei osunut arpa ilmeisesti tällä kertaa.Kuten edellä todettiin, niin katsomaan live-dataa. Ennen lambda vaihtamista itse katson aina live-dataa niin näkee toimiiko se vai ei. Kannattaa katsoa tyhjäkäynnillä, korotetulla käynnillä ja ajossa. Kun kerta kuulostaa sporttiselta, niin vuotaako se jostain? Savullahan vuodot näkee nopeasti.
Millä nuo livet saa näkymiin halvimmalla? Bluetooth-palikka ja appi? En kyllä tiedä mitä niistä pitäisi nähdä lukuarvoina (toimii vs. ei-toimi). Tuo sporttisuus on siis jossain muualla (pakosarja?) kuin pakoputkessa. Koko pakoputki oli lähes uusi kun alkoi pitämään tuota ääntä ja toiminut ainakin sen pari vuotta ilman koodeja. Lambdan pistin vaihtoon suoraan jo ihan senkin takia, että pakoputken vaihdon yhteydessä ulkoasu näytti johdotuksen yms. osalta "mielenkiintoiselta" eli pidin todennäköisimpänä syynä vikakoodiin. Ei osunut arpa ilmeisesti tällä kertaa.
e: Ja ehkä sporttisuus oli väärä termi kuvaamaan ääntä. "Pakoputki ottaa alustaan kiinni" -räminä lähempänä tätä ääntä. Sopii hyvin tyyppivikaan, jossa pakosarjan sisärakenne pääsee värisemään pistehitsien annettua periksi. Ei kaiken järjen mukaan pitäisi vaikuttaa (lambdojen) toimintaan, varsinkin kun lambdat ovat pakosarjasta jousto-osalla erotettu. Mulla on kyllä purkuosana uus pakosarja ja tiiviste odottamassa inspiraatiota, mutta tähän mennessä ääni ole haitannut tarpeeksi.
Millä nuo livet saa näkymiin halvimmalla? Bluetooth-palikka ja appi? En kyllä tiedä mitä niistä pitäisi nähdä lukuarvoina (toimii vs. ei-toimi). Tuo sporttisuus on siis jossain muualla (pakosarja?) kuin pakoputkessa. Koko pakoputki oli lähes uusi kun alkoi pitämään tuota ääntä ja toiminut ainakin sen pari vuotta ilman koodeja. Lambdan pistin vaihtoon suoraan jo ihan senkin takia, että pakoputken vaihdon yhteydessä ulkoasu näytti johdotuksen yms. osalta "mielenkiintoiselta" eli pidin todennäköisimpänä syynä vikakoodiin. Ei osunut arpa ilmeisesti tällä kertaa.
e: Ja ehkä sporttisuus oli väärä termi kuvaamaan ääntä. "Pakoputki ottaa alustaan kiinni" -räminä lähempänä tätä ääntä. Sopii hyvin tyyppivikaan, jossa pakosarjan sisärakenne pääsee värisemään pistehitsien annettua periksi. Ei kaiken järjen mukaan pitäisi vaikuttaa (lambdojen) toimintaan, varsinkin kun lambdat ovat pakosarjasta jousto-osalla erotettu. Mulla on kyllä purkuosana uus pakosarja ja tiiviste odottamassa inspiraatiota, mutta tähän mennessä ääni ole haitannut tarpeeksi.
Huollossa varmaan tyrineet jotakin jarrujen kanssa.. Ensimmäiseksi pinnapultti katkesi tästä oikean etupyörän luota. Ulkomailta tuli paketti, jossa oli uusia pinnapultteja, ja tänään suoraan postin tuotua paikalleen laittamaan, että pääsisi autolla vihdoin ajamaan.
Paskan marjat, eipä mennäkää ajamaan. Tuossa kuvassa merkittynä olevat (jarrusatulan kiinnikkeet auton runkoon?) kierteet menneet paskaksi pulteista että vastakappaleesta. Sormipelin saisi ne kiristettyä, ehkä kierroksen vielä avaimella, ja sitten pyörähtää ympäri löysäksi taas. Eihän niitten sellaisia kuuluisi olla..
Eihän noita aukastaessa itse mitenkään pysty kierteitä kai tuhoamaan edes? Etenkin kun normaali avaimella aukaisee, niin ahtaassa paikassa oli.
Ja huoltoliike pesee kätensä tietenkin..itekö pitää kaikki tehdä mieluummi.
+ mukava tuolla helvetimoisessa räntäsateessa tuota tehdä sitte.
Kyseessä 2005 vm honda cr-v
![]()
![]()
kannattaako mieluummi uus satula vaa ottaa tarvikkeineen, vai ettiä tuota yhtä osaa?
Huollossa varmaan tyrineet jotakin jarrujen kanssa.. Ensimmäiseksi pinnapultti katkesi tästä oikean etupyörän luota. Ulkomailta tuli paketti, jossa oli uusia pinnapultteja, ja tänään suoraan postin tuotua paikalleen laittamaan, että pääsisi autolla vihdoin ajamaan.
Paskan marjat, eipä mennäkää ajamaan. Tuossa kuvassa merkittynä olevat (jarrusatulan kiinnikkeet auton runkoon?) kierteet menneet paskaksi pulteista että vastakappaleesta. Sormipelin saisi ne kiristettyä, ehkä kierroksen vielä avaimella, ja sitten pyörähtää ympäri löysäksi taas. Eihän niitten sellaisia kuuluisi olla..
Eihän noita aukastaessa itse mitenkään pysty kierteitä kai tuhoamaan edes? Etenkin kun normaali avaimella aukaisee, niin ahtaassa paikassa oli.
Ja huoltoliike pesee kätensä tietenkin..itekö pitää kaikki tehdä mieluummi.
+ mukava tuolla helvetimoisessa räntäsateessa tuota tehdä sitte.
Kyseessä 2005 vm honda cr-v
![]()
![]()
kannattaako mieluummi uus satula vaa ottaa tarvikkeineen, vai ettiä tuota yhtä osaa?
Eiköhän tossa tilanteessa kannata hakea uusi satula suoraan tai jos aikaa on etsiskellä niin käytettynä satula on tietty halvempi. Alle 100€ varmaan irtoo uusi satula ja toi menee vaihdossa sinne.
Eli jarrusatulan kannakkeesta sekä sen pulteista kierteet pilattu. Kannake kiinnittyy napaan. Kun kerta pinnapulttikin mennyt poikki, niin eiköhän siellä ole vaan mopolla vedetty kierteet paskaksi ja jätetty tämä kertomatta asiakkaalle. Avatessa ei voi kierteitä rikkoa, kyllä ne rikotaan sitä edeltäneessä kiristyksessä. Kyllähän tämä selvästi on liikkeen syytä, jos ei valmiiksi ollut jo paskottu. Jos oli valmiiksi rikki olisi pitänyt soittaa asiakkaalle ja kertoa tilanne Jos on aikaa niin purkuautosta saa melko edullisesti. Saakohan tuota kannaketta edes tarvikeliikkeesssä. Läheskään aina ei tule satulan mukana.
Liike pesi kätensä täysin asiasta..
Autopurkaamoille ny laittelen viestiä, jos sattuisi tuota jarrusatulan "pidikettä" löytymään.. satulahan toimii kyllä yhä, tuo osa vaan mihin satula kiinnitetään ja se koko paketti sitten autohon, niin tarvittis.. + ne pultit siihen. Uutena en meinaa tuota pidikettä löytää mistään?
Sentään sen verran nuo piti kiinni, että auton sai sateensuojaan ajettua.. ettei täydy täydessä räntä / lumisateessa mutavellissä tehdä hommia.
![]()
Brake caliper carrier on muistaakseni englanninkielinen nimi ja jarrusatulan kannakkeesta usein puhutaan. On kyllä melkoinen liike, jos pinnapultteja katkotaan, jarrusatulan kannekkeen & pulttien kierteen paskotaan ja heillä ei ole mitään vastuuta. Tuo on sellainen osa, että moniin autoihin sitä saa vain alkuperäisenä, koska sitä ei yleensä tarvitse vaihtaa. Satuloita löytyy kaikista varaosaliikkeistä kun niitä joutuu vaihtamaan. Marmorilta saa tuota osaa ainakin. Toimitusaika tosin voi olla pitkä kun noita ei yleensä vaihdella, joten tuskin on Suomessa varastossa. Sulla kun oli tuo varaosaluettelo auki, niin katso osanumero ja sillä kokeile löytyy autodoc jne. Jos ei löydy niin tarkoittaa sitä että tuskin löytyy Suomestakaan mistään muualta kuin marmorilta uusi. Tälläiset osat helpoin ottaa jostain purkuautosta.
Lähetin muutamaan autopurkaamoon kysymystä jos sattuisi olemaan.. Jarrusatula kun toimii kuitenkin itsessään, tuo kannake vaan se ongelma nyt on.
Sehän ei suoraan ollut liikkeessä tapahtunut. Aloin vaihtamaan kesärenkaita autoon vihdoin ja viimein, ja sitten aukaistaessa se pinnapultti katkesi. Sitä odottelin n. viikon sitä pinnapulttia, ja sitä ei saanut paikalleen jollei levyä ja noita ottanut pois. Liikkeessä pyörittelivät päätään vaan kun sanoin että "olette laittaneet perkeleen tiukkaan nuo, kun katkesi pinnapulttikin aukastaessa".. Ja ne oli aivan helvetin tiukassa tosiaan.
Ja tämä nykyne probleema tuli esille kun takasin meinasi näitä koota..![]()
No ei se pinnapulttikaan huvikseen katkea. Eli sekin oli käytännössä ylikiristetty mopolla. Itsekin huomasit, että oli todella tiukassa. Ei ne ihan mahdottomia kestä mopolla vetää. Eräällä sukulaisessa yhdessä rengasliikkeessä katkottiin jokaisessa renkaanvaihdossa noita pinnapultteja (3 vaihtoa peräkkäin). Kummasti ongelma loppui kun vaihtoi toiseen rengashotelliin.
Kuten sanoin ne ongelmat tehdään kiristysvaiheessa ei aikaistessa, kun puhutaan pulteista, jotka on lähiaikoina avattu. Kiinni ruostuneet pultit sitten asia erikseen.
Edit: kannattaa muuten vilkaista honda foorumilta olisiko siellä jollakin ko. osaa (en ole honda foorumeilla käynyt, mutta muiden merkkien foorumien kautta saa usein kätevästi purkuosia).
En tunne Hondaa, eikä mulla liioin ole auton tarkempia tietojakaan mutta mielenkiinnosta penkaisin jostain nettiepcstä. Vas. puolen osanro ilmeisesti on 45019-S9A-E00 ja melkeen väittäisin, että orkkiksena tuo kannatin seuraa satulan mukana ainakin jos kuvaan on yhtään luottaminen. Myös Google tarjoaa kuvia joissa tuo on mukana. Hondalla maksaa todennäköisesti hunajaa tuo kikkare.
Niin, orkkiksena nimenomaan, tarvikkeena siis varmaan pelkkä satula. Spareto tuntee Blue Printin satulan jossai tuo ainakin kuvan mukaan on mukana, mutta sitä ei enää toimiteta.
![]()
ADH24851 - Jarrusatula
Tuotteen ADH24851 - Jarrusatula on valmistanut BLUE PRINT. Tämä jarrusatula on täysin yhteensopiva alkuperäisnumeroiden 45019-S9A-E00 ja 45019-SCA-E00 kanssa. Tilaa BLUE PRINT jarrusatula verkosta ja voit löytää monia muita osia ja varusteita, jotka sopivat autoosi, moottoripyörääsi tai...spareto.fi
hmmh.. tietääpi välttää kyseistä liikettä tulevaisuudessa.
Tuolla pidikkeellä ei edes oem numeroa ole, noille pulteille siihen sentään onvarmaa viikonloppu tässä ootellessa menee et purkaamoilta vastausta suap..
Edit: lisäkuva
Ainakin vanhemmat merssut (itellä oli väyrynen eli 20 vuotta vanhat) on suunniteltu imuvaihtoon. Aika näppärä kun täräyttää öljynvaihtopumpun valuttelemaan öljyt kanisteriin ja juo vaikka kahvit odotellessaTäyshuolto merssulle ja jäähdytysnesteet ja kaikki...johan sitä meni nesteitä yli 20 litraa.
Öljyjä tullut vaihdeltua jo pian 20 vuotta autoihin. Ikinä en ole öljypropun kuparitiivistettä vaihtanut. Nyt sitten olisi pitänytYllättävän nopealla tahdilla alkoi valuttamaan ohi. Oikein mukava alkaa valuttelemaan uusia öljyjä pois tiivisteen takia. Onneksi nurkista löytyi sopivalla reiällä oleva tiiviste.
Vanhassa nissanissa samalla tiivisteellä pitkälle yli 400tkm eikä mitään
Niin ja menihän ilmafiltterin boksin ruuvi poikki käsittämättömästi. Jäi pala muovin sisään ja otsasuoni alkoi tykyttämään. Käsittämättömällä suorituksella sain porattu käsivaralla 2mm terän suoraan n. 3mm ruuvin läpi. Aika siirtyä takaisin veikkauksen asiakkaaksi lottoamaan...
Onko se jarrusatulan pidin, vai jarrusatulan kannake vai mikähän viralliselta nimeltään
Eikös tuohon kannakkeeseen voisi vain korjata kierteitä vaikka helicoilila?
Jos omat laitteet / taidot epäilyttää niin kannake lähimpään koneistamoon, coili reikään ja kovaa ajoa. Varmasti toimii jos on vaan riittävästi seinämävahvuutta. Sitten pultti marmorilta tai pulttikaupasta vastaava, kilopulttia varmaan ei kannata laittaa.
Nettivaraosasta löyty tällaisia. En tiedä onko apuja mutta satuloita vois kysellä ja vois saada jo vaikka tänään jos sattuu lähellä olemaan?
Nopeesti googletettuna 2002-2007 sama malli?
Koneistamoja ei oikein täälläpäin ole.. Ivalossa ei mitään virallista ainakaan tunnu löytyvän, sodankylässä tai rovaniemel viimestää kait. Niihin toki matkaa + 200km per suunta.
Pultit löytyis oem numerolla 90107-SM4-000.
Toki tuollakin aika monennäköstä näyttää löytyvän... ja eri näkösiä![]()