Taasko se romu on hajalla? Täällä korjataan autoja

Onko kukaan hankkinut tarvittavat osat keskiosan vaihtoon?
putki.jpeg

Corollassa näkyy tuollainen suoran mallinen. Onko tuollainen kuvan "käyrempi" myös sopiva?

Tarvitaankohan lisäksi tiivisteitä ja kiinnikkeitä alkuun ja loppuun vai mukana tuleeko paketissa?
Entä kannattimet?
 
Onko kukaan hankkinut tarvittavat osat keskiosan vaihtoon?
putki.jpeg

Corollassa näkyy tuollainen suoran mallinen. Onko tuollainen kuvan "käyrempi" myös sopiva?

Tarvitaankohan lisäksi tiivisteitä ja kiinnikkeitä alkuun ja loppuun vai mukana tuleeko paketissa?
Entä kannattimet?

Kannattaa katsoa sopivuus Bosal luettelosta. Tiivisteitä/pultteja/kiinnikkeitä tms. ei tule mukana, vaan tarvittavat on ostettava erikseen. Näiden tarpeen näkee myös sieltä Bosal luettelosta. Kannatinkumit ei paljoa maksa, joten voi ne samalla tilata. Tosin usein ei ole niiden vaihdolle tarvetta. Pultit, jouset ym. kannattaa kyllä uusia.
 
Onko kukaan hankkinut tarvittavat osat keskiosan vaihtoon?
putki.jpeg

Corollassa näkyy tuollainen suoran mallinen. Onko tuollainen kuvan "käyrempi" myös sopiva?

Tarvitaankohan lisäksi tiivisteitä ja kiinnikkeitä alkuun ja loppuun vai mukana tuleeko paketissa?
Entä kannattimet?
Eilen vaihdoin 2007 1.6 hb corollan keskiputken: bosal 284-593 putki, 256-260 tiiviste, 255-145 kannakekumit 2kpl, 258-943 pultit 2kpl ja 54mm klemmari. Jouset jäi vanhat
 
Nonyt on uus satula honda cr- v:ssä.. Näyttävästi tuo pihti ei ollu pitänyt, joten taitaa koko systeemi olla tyhjänä (ei mitää vaikutusta kun koitti ilmata tuota vaihettua kulmaa).

Eli nyt varmaa kauimmaisesta renkaasta alkae alotetaa ilmaaminen (oikea takapyörä, sit vasen, oikea etupyörä ja viimesenä vasen etupyörä) ? Onko tuolla abs järjestelmällä väliä, että pitääkö olla käynnissä tms muita kikkoja? Äkkiseltää en löytäny tietoa
 
Ainakin Lexusta piti ilmata kone käynnissä, että saatiin ABS-yksikkökin ilmattua. Siinäkin oli muistaakseni ilmausruuvi. Ja jos koko systeemi on tyhjänä, niin pääsylinterikin voi tykätä huonoa, itse jouduin senkin vaihtamaan, purkuosaan tosin.
 
Ainakin Lexusta piti ilmata kone käynnissä, että saatiin ABS-yksikkökin ilmattua. Siinäkin oli muistaakseni ilmausruuvi. Ja jos koko systeemi on tyhjänä, niin pääsylinterikin voi tykätä huonoa, itse jouduin senkin vaihtamaan, purkuosaan tosin.

Saatiin ilmattua nuo kaikki, ja kävin koelenkin ajamassa.. mutta jarrutuksen jälkeen meni pohjaan tuo poljin, ja lisäsin jarrunestettä. Nyt pihalla pyysin naapuria apuriksi, ja ihmettelin mitä tuolta vaihetusta jarrusatulasta oikee tulee.. Jarrupoljinta polkaistessa tulee "höyryä", ja tieteki ku vähä lähempää katto nii silmää sitä meni :D pitteepä aukasta ja tutkia.. kiinni kyllä kaikki pitäisi siellä ollanna kunnolla
 
Saatiin ilmattua nuo kaikki, ja kävin koelenkin ajamassa.. mutta jarrutuksen jälkeen meni pohjaan tuo poljin, ja lisäsin jarrunestettä. Nyt pihalla pyysin naapuria apuriksi, ja ihmettelin mitä tuolta vaihetusta jarrusatulasta oikee tulee.. Jarrupoljinta polkaistessa tulee "höyryä", ja tieteki ku vähä lähempää katto nii silmää sitä meni :D pitteepä aukasta ja tutkia.. kiinni kyllä kaikki pitäisi siellä ollanna kunnolla
Eli sait jarruneste sumua silmään? Ei sieltä muuta pitäis tulla. Liekkö männän ja sylinterin välistä vuotaa?
 
Eli sait jarruneste sumua silmään? Ei sieltä muuta pitäis tulla. Liekkö männän ja sylinterin välistä vuotaa?


Tulipaha kunnolla huuheltua ainaski.. Purettii ja katottii, tässä purkaamolta tulleessa "uudessa" osassa ei yhtä pientä tiivistettä ollu välissä, siitä falskasi sitte. Tuosta rikkinäisestä saipi sen onneksi siihen sitte otettua, ja ny vihdoi auto tuntuu kunnos oleva :tup:
 
Nonyt on uus satula honda cr- v:ssä.. Näyttävästi tuo pihti ei ollu pitänyt, joten taitaa koko systeemi olla tyhjänä (ei mitää vaikutusta kun koitti ilmata tuota vaihettua kulmaa).

Eli nyt varmaa kauimmaisesta renkaasta alkae alotetaa ilmaaminen (oikea takapyörä, sit vasen, oikea etupyörä ja viimesenä vasen etupyörä) ? Onko tuolla abs järjestelmällä väliä, että pitääkö olla käynnissä tms muita kikkoja? Äkkiseltää en löytäny tietoa

Jatkoa varten vinkkinä, turha niitä letkuja on puristella, laitat jonkun palikan painamaan jarrupoljinta. Kun poljin on osittain painettuna, niin nestettä ei tule ulos, joten ilmaaminen on paljon helpompaa kun järjestelmä ei pääse tyhjäksi.
 
Kylpäs etualatukivarsien vaihtaminen onkin kallista lystiä pajalla. Äipän mk2.5 focukseen kun piti vaihdattaa, niiden takapuslat olivat revenneet ja renkaat syöty sisäsivulta pahasti ja katsastuskin painoi jo päälle. Itsellä ei ollut aikaa parin päivän varoitusajalla niin liikkeeseen vei. Osat, työt ja kulmien säätö tuli kustantamaan ~640e. Itse kun vuosi sitten vaihdoin kyseiset varret ja tilasin osat autodocilta niin pelkät meylen hd logoilla olevat osat tuli maksamaan yht 150e. Toki kulmat piti käydä säädättämässä samalla kun silloin kumit hommasin alle.

Nyt pitäs omaan uusia taakse etummaiset tukivarret, kun ne kolkkaavat, ehkä samalla sit ylemmätkin.
 
Korjataan korjataan mutta aina ei tule kalua.. Nyt vaihdoin X-Trailin oikean bensa-anturin vaan ei vaan ala bensamittari toimimaan. Vasen vaihdettu aiemmin. Mitähän sitten keksisi? Kylmäjuotos mittaristossa?
Se toimii todella erikoisesti. Yleensä näyttää täyttä, joskus herää jollain lailla henkiin ja näyttää muutakin. Koskaan se ei ole alle puolta tankkia näyttänyt. Virrat sammutettuna näyttää toki tyhjää. Kiusallinen vaiva, kaksi kertaa jo bensa loppunut.
Noh, positiivisena asiana molempien antureiden vaihto meni todella kivuttomasti.
Chrysystä alkoi ilmastointi hyytymään. Ostin sitten UV taskulampun ja sieltähän se lauhduttimsesta vuoto löytyi. Rockautosta osa 150 euroa kuluineen noin viikon toimitusajalla eli ei paha, mutta odotan parista paikkaa vaihtotarjousta saavatko jostain lauhduttimen. Kaikki paikat kun ei ala omia osita vaihtamaan.
Sitten pitäisi vielä jossain välissä C5 sitikkaa tutkia, se kun alkoi omituisesti resonoimaan jostain konetilasta. Tietenkin juuri nyt kun se pitäisi myydä :facepalm: Motivaatio hieman hakusassa kun tuosta saa sen max 500 euroa. Noh, ehkä se tuoreella leimalla menee kuitenkin kaupaksi.
 
Korjataan korjataan mutta aina ei tule kalua.. Nyt vaihdoin X-Trailin oikean bensa-anturin vaan ei vaan ala bensamittari toimimaan. Vasen vaihdettu aiemmin. Mitähän sitten keksisi? Kylmäjuotos mittaristossa?
Se toimii todella erikoisesti. Yleensä näyttää täyttä, joskus herää jollain lailla henkiin ja näyttää muutakin. Koskaan se ei ole alle puolta tankkia näyttänyt. Virrat sammutettuna näyttää toki tyhjää. Kiusallinen vaiva, kaksi kertaa jo bensa loppunut.
Noh, positiivisena asiana molempien antureiden vaihto meni todella kivuttomasti.
Jos tuossa nuo anturit toimii samanlailla kuin noissa vanhemmissa, niin eikös simppelisti anturin maadoittamalla saa bensamittariin eloa? Jos vika siis anturipuolella.
Taikka sit käytätä köyhän miehen bensamittaria ja nollaat tripin aina, kun oot tankannut.

Chrysystä alkoi ilmastointi hyytymään. Ostin sitten UV taskulampun ja sieltähän se lauhduttimsesta vuoto löytyi. Rockautosta osa 150 euroa kuluineen noin viikon toimitusajalla eli ei paha, mutta odotan parista paikkaa vaihtotarjousta saavatko jostain lauhduttimen. Kaikki paikat kun ei ala omia osita vaihtamaan.
Sitten pitäisi vielä jossain välissä C5 sitikkaa tutkia, se kun alkoi omituisesti resonoimaan jostain konetilasta. Tietenkin juuri nyt kun se pitäisi myydä :facepalm: Motivaatio hieman hakusassa kun tuosta saa sen max 500 euroa. Noh, ehkä se tuoreella leimalla menee kuitenkin kaupaksi.
Ei kannata sitten sitä Fedexin shippausta ottaa, jos osan haluat edes vähänkään siedettävässä ajassa omiin pikku kätösiin. Sillä puljulla on niin järkyttävät ruuhkat tällä hetkellä, että tuntuu ottavan ihan oikeasti aikaa ennenkuin paketteja saavat eteenpäin.
Firebirdin laturi on nyt seissyt niillä toista viikkoa. Niiden aspan jonotus katkeaa ilmeisesti 17min kohdalla, koska kahdesti minun jonotus siihen pisteeseen katkesi. Sähköpostilla sain sitten jonkun kiinni ja lupasi vain, että laittavat asian eteenpäin (maksetut tullit tilauksen yhteydessä ja pyysivät sotua, mutta mitään ei paketille tapahtunut).
 
Tilaatteko yleensä Aeromotorsilta tms. osat ja viette auton huoltoon?
Kyselin jakohihnasarjasta töineen hintoja ja ainakin osat tilaamalla säästäisi yli 100€ (sain erittelyn osista ja töistä). Työ nyt täytyy teettää muualla, vai miten iso homma tuo jakohihnasarjan vaihto vesipumppuineen olisi Peugeot 207:aan?
 
Kylpäs etualatukivarsien vaihtaminen onkin kallista lystiä pajalla. Äipän mk2.5 focukseen kun piti vaihdattaa, niiden takapuslat olivat revenneet ja renkaat syöty sisäsivulta pahasti ja katsastuskin painoi jo päälle. Itsellä ei ollut aikaa parin päivän varoitusajalla niin liikkeeseen vei. Osat, työt ja kulmien säätö tuli kustantamaan ~640e. Itse kun vuosi sitten vaihdoin kyseiset varret ja tilasin osat autodocilta niin pelkät meylen hd logoilla olevat osat tuli maksamaan yht 150e. Toki kulmat piti käydä säädättämässä samalla kun silloin kumit hommasin alle.

Nyt pitäs omaan uusia taakse etummaiset tukivarret, kun ne kolkkaavat, ehkä samalla sit ylemmätkin.
Mitkä tukivarret ostit kun sait meylen hd logolla olevat? Enää ei ainakaan näyttäisi olevan myynnissä meylen tukivarsia.. Nimim. omaankin 2.5 focukseen pitäisi vaihtaa jossain vaiheessa.
 
Jos tuossa nuo anturit toimii samanlailla kuin noissa vanhemmissa, niin eikös simppelisti anturin maadoittamalla saa bensamittariin eloa? Jos vika siis anturipuolella.
Taikka sit käytätä köyhän miehen bensamittaria ja nollaat tripin aina, kun oot tankannut.
Mittarissa on siis eloa, mutta se ei vain näytä ollenkaan oikein. Yleensä näyttää täyttä, joskus jotain puolen ja täyden tankin väliltä. Ei oikeastaan koskaan oikein. Kokeilin samalla kun tuon toisen anturin vaihdoin että mitä se näyttää kun johto on irti anturista ja näytti tyhjää. Eli jotain eloa siinä on. Pitää jatkaa tutkiskelua. Oikein ei tunnu siltäkään että johto olisi jostain poikki tai vastaisi maahan kun kuitenkin välillä liikkuu. Tässä on tosiaan kaksi anturia molemmilla puolilla tankkia.
Trippimittarilla olenkin nyt seurannut tankkaustarvetta. Auto ollut muutaman kuukauden minulla niin alussa ei ollut tietoa mitä se kuluttaa. Nyt tietenkin paremmin tietää milloin suunnata tankille. Yllättävän paljon tuo kuitenkin häiritsee :)
Ei kannata sitten sitä Fedexin shippausta ottaa, jos osan haluat edes vähänkään siedettävässä ajassa omiin pikku kätösiin. Sillä puljulla on niin järkyttävät ruuhkat tällä hetkellä, että tuntuu ottavan ihan oikeasti aikaa ennenkuin paketteja saavat eteenpäin.
Firebirdin laturi on nyt seissyt niillä toista viikkoa. Niiden aspan jonotus katkeaa ilmeisesti 17min kohdalla, koska kahdesti minun jonotus siihen pisteeseen katkesi. Sähköpostilla sain sitten jonkun kiinni ja lupasi vain, että laittavat asian eteenpäin (maksetut tullit tilauksen yhteydessä ja pyysivät sotua, mutta mitään ei paketille tapahtunut).
Hyvä tietää, kiitos vinkistä! Sitä minä yleensä käytän kun on niin näppärä maksaa tullit etukäteen. Viimeksi tilasin huhtikuussa paketin Fedexillä, se tuli normaalisti vajaaassa kahdessa viikossa.
 
Mitkä tukivarret ostit kun sait meylen hd logolla olevat? Enää ei ainakaan näyttäisi olevan myynnissä meylen tukivarsia.. Nimim. omaankin 2.5 focukseen pitäisi vaihtaa jossain vaiheessa.

Taakse en oo vielä ostannu, mut nähtävästi audotocilla on hinnat aika rajusti noussut ja meylet kadonneet etualatuista. Motonetissä sais eteen meylet 139e/kpl. Sitkun alat niitä vaihtamaan niin raidetankoa ei oo pakko irroittaa, lähtee kyl ilmankin. Alapallo oli vittumaisin irroittaa ilman oikeaa työkalua.
 
Taakse en oo vielä ostannu, mut nähtävästi audotocilla on hinnat aika rajusti noussut ja meylet kadonneet etualatuista. Motonetissä sais eteen meylet 139e/kpl. Sitkun alat niitä vaihtamaan niin raidetankoa ei oo pakko irroittaa, lähtee kyl ilmankin. Alapallo oli vittumaisin irroittaa ilman oikeaa työkalua.
Vähä katsellut kun taaemmissa puslissa alkaa olla hieman väljää että varmaan fiksuin koko tukivarsi vaihtaa? Ainakin jos työmäärää ajattelee sekä että onhan ne muutkin tukivarren nivelet vanhoja..
 
Chrysystä alkoi ilmastointi hyytymään. Ostin sitten UV taskulampun ja sieltähän se lauhduttimsesta vuoto löytyi. Rockautosta osa 150 euroa kuluineen noin viikon toimitusajalla eli ei paha, mutta odotan parista paikkaa vaihtotarjousta saavatko jostain lauhduttimen.
Tämä menikin mukavasti, sain ajan ensi viikon perjantaille korjaamolle joka hommaa lauhduttimen hintaan 189€.
 
Vähä katsellut kun taaemmissa puslissa alkaa olla hieman väljää että varmaan fiksuin koko tukivarsi vaihtaa? Ainakin jos työmäärää ajattelee sekä että onhan ne muutkin tukivarren nivelet vanhoja..

Itse ainakin koko tukivarren vaihdan, menee helpommin kun ei tarvitse prässiä.
 
Mitkä tukivarret ostit kun sait meylen hd logolla olevat? Enää ei ainakaan näyttäisi olevan myynnissä meylen tukivarsia.. Nimim. omaankin 2.5 focukseen pitäisi vaihtaa jossain vaiheessa.

Omaan mk2 focukseen laitoin TRW:n etu-alatukivarret ja vaikutti ihan päteviltä. 150e maksoi kokonaisuudessaan reilu vuosi sitten varaosa24.fi, paikallinen paja otti lisäksi parisataa vaihdosta ja suuntauksesta. Kannattaa ottaa uusi kiinnityspulttisarja mukaan jos entiset on kovin ruosteiset.

parts catalog FORD, original catalog FORD, online catalog FORD, Car catalog FORD tänne VIN-koodin laittamalla saa varmasti oikean alkuperäisvaraosakoodin.
 
Omaan mk2 focukseen laitoin TRW:n etu-alatukivarret ja vaikutti ihan päteviltä. 150e maksoi kokonaisuudessaan reilu vuosi sitten varaosa24.fi, paikallinen paja otti lisäksi parisataa vaihdosta ja suuntauksesta. Kannattaa ottaa uusi kiinnityspulttisarja mukaan jos entiset on kovin ruosteiset.

parts catalog FORD, original catalog FORD, online catalog FORD, Car catalog FORD tänne VIN-koodin laittamalla saa varmasti oikean alkuperäisvaraosakoodin.
https://www.autodoc.fi/ridex/14751000 onkohan noista ridexeistä mihinkään? Ainakin 24kk takuun myöntävät. Joo itsekkin joudun varmaan teetättämään jollain huoltsikalla vaihdon, pikkuhommat onnistuu mutta luulen että tukivarren vaihto on työkaluilleni sekä itselleni jo liikaa vaadittu

Edit. pitänee olla tarkka että varmasti menee edes autoon, noitahan on miljoonaa eri versiota
 
Viimeksi muokattu:
Itse en kyllä lähtisi mihinkään muuhun kuin lemförderiin, varsinkin jos ei ole mahista itse vaihtaa niitä tukivarsia. Ja vaikka olisikin niin en silti lähtisi noihin jokumikälie merkkeihin. tai jos tykkää joka leimalle vaihtaa, ja mahdollisesti siinä välissäkin, niin en tietenkään kiellä.
 
Tilaatteko yleensä Aeromotorsilta tms. osat ja viette auton huoltoon?
Kyselin jakohihnasarjasta töineen hintoja ja ainakin osat tilaamalla säästäisi yli 100€ (sain erittelyn osista ja töistä). Työ nyt täytyy teettää muualla, vai miten iso homma tuo jakohihnasarjan vaihto vesipumppuineen olisi Peugeot 207:aan?
En ole koskaan vienyt omia osia. Jossain paikoissa taitaa olla kalliimpi tuntihinnasto, jos vie omat osat. Lisäksi osat+työ -kokonaisuudelle saatu takuu/virhevastuu merkkaa ainakin itselle melko paljon, jos on niinkin kriittisestä huollosta kyse kuin jakopää.
 
Tilaatteko yleensä Aeromotorsilta tms. osat ja viette auton huoltoon?
Kyselin jakohihnasarjasta töineen hintoja ja ainakin osat tilaamalla säästäisi yli 100€ (sain erittelyn osista ja töistä). Työ nyt täytyy teettää muualla, vai miten iso homma tuo jakohihnasarjan vaihto vesipumppuineen olisi Peugeot 207:aan?

Kannattaa kyllä antaa liikkeen hankkia ne jakopäänosat, niin takuu toimii silloin ilman ongelmia. Itse kun viet osat, niin saat itse hoitaa osien takuun, liike toki vastaa työnosuudesta. Mikäli se jakopää pettää sitten ajossa, niin ei taida maksajaa ihan helpolla löytyä.
 
Kannattaa kyllä antaa liikkeen hankkia ne jakopäänosat, niin takuu toimii silloin ilman ongelmia. Itse kun viet osat, niin saat itse hoitaa osien takuun, liike toki vastaa työnosuudesta. Mikäli se jakopää pettää sitten ajossa, niin ei taida maksajaa ihan helpolla löytyä.
Nojoo, järki voitti. Peruutin Aeromotorsin tilauksen ja vien suoraan huoltoon, jossa saavat laittaa omat osat. Halpaa ei missään nimessä ole, mutta tämäkin toki tiedossa oleva huolto.
 
Nojoo, järki voitti. Peruutin Aeromotorsin tilauksen ja vien suoraan huoltoon, jossa saavat laittaa omat osat. Halpaa ei missään nimessä ole, mutta tämäkin toki tiedossa oleva huolto.

Jotkut osat on tälläisiä, jotka kannattaa takuun selvyyden takia antaa liikkeen itse hankkia, niin takuu kuviot on selvät. Lähinnä siis tälläiset, jotka voi aiheuttaa suuren vaurion pettäessään. Muuten osat voi hankkia kyllä ihan vapaasti itse netistä ja asennuttaa korjaamolla, jos suostuvat osat asentamaan ja tuntihinta ei sitten pomppaa niin kovaksi ettei hommassa ole järkeä. Jakopää remonttia ei kannata ihan jokaisessa pärnäsen pajassa teettää ihan siksi, että homma voi epäonnistua. Tiedän lukuisia tapauksia, joissa homma on ryssitty ja sitten onkin kova vääntö kuka maksaa. Eihän tuo jakopää laitto mitään rakettitiedettä ole, mutta vaatii oikeat työkalut ja hieman tietoa miten se pitää tehdä ja viitseliäisyyttä tehdä se kunnolla. Itse tein viime kesänä kahteen kaverin autoon ja kumpikin käy ja kukkuu edelleen, joten homma lie onnistui. Osat tilasin Aerolta. Ei olleet ensimmäiset jakopäät, joten jotain kokemusta löytyi pohjalta. Joissakin merkeissä kannattaa kysyä hinta myös merkkihuollosta. Tulee siellä halvemmaksi teettää joihinkin autoihin kun on kiinteä hinta rempalla.
 
Jotkut osat on tälläisiä, jotka kannattaa takuun selvyyden takia antaa liikkeen itse hankkia, niin takuu kuviot on selvät. Lähinnä siis tälläiset, jotka voi aiheuttaa suuren vaurion pettäessään. Muuten osat voi hankkia kyllä ihan vapaasti itse netistä ja asennuttaa korjaamolla, jos suostuvat osat asentamaan ja tuntihinta ei sitten pomppaa niin kovaksi ettei hommassa ole järkeä. Jakopää remonttia ei kannata ihan jokaisessa pärnäsen pajassa teettää ihan siksi, että homma voi epäonnistua. Tiedän lukuisia tapauksia, joissa homma on ryssitty ja sitten onkin kova vääntö kuka maksaa. Eihän tuo jakopää laitto mitään rakettitiedettä ole, mutta vaatii oikeat työkalut ja hieman tietoa miten se pitää tehdä ja viitseliäisyyttä tehdä se kunnolla. Itse tein viime kesänä kahteen kaverin autoon ja kumpikin käy ja kukkuu edelleen, joten homma lie onnistui. Osat tilasin Aerolta. Ei olleet ensimmäiset jakopäät, joten jotain kokemusta löytyi pohjalta. Joissakin merkeissä kannattaa kysyä hinta myös merkkihuollosta. Tulee siellä halvemmaksi teettää joihinkin autoihin kun on kiinteä hinta rempalla.
No tämähän se, mutta kyllä tuossa ainakin Fixus huoltamo olisi suostunut. Työn hinnaksi sanoivat 200€. Osa sanoi suoraan etteivät vaihda kuin omilla osilla.
Lähinnä tuo takuuasia käänsi pään, vaikka säästöä olisi kuitenkin tullut se n. 200€. Iso summa kuitenkin kun puhutaan jo vanhemmasta Pösöstä.

Ei tässä nyt vararikkoon mene, mutta periaatteesta, kun ei tiedä millaista vikaa tuon ikäiseen autoon tulee. Itsekin jotain huoltoja tehnyt, mutta tuota jakopäätä ei ole aiemmin tullut tehtyä eikä riitä nyt aika opiskella.
 
No tämähän se, mutta kyllä tuossa ainakin Fixus huoltamo olisi suostunut. Työn hinnaksi sanoivat 200€. Osa sanoi suoraan etteivät vaihda kuin omilla osilla.
Lähinnä tuo takuuasia käänsi pään, vaikka säästöä olisi kuitenkin tullut se n. 200€. Iso summa kuitenkin kun puhutaan jo vanhemmasta Pösöstä.

Ei tässä nyt vararikkoon mene, mutta periaatteesta, kun ei tiedä millaista vikaa tuon ikäiseen autoon tulee. Itsekin jotain huoltoja tehnyt, mutta tuota jakopäätä ei ole aiemmin tullut tehtyä eikä riitä nyt aika opiskella.

No joo tottakai se raha painaan näissä aina vaakakupissa varsinkin kun autolle tulee ikää. Hyvin ymmärrettävää, ettei lähde itse jakopääremppaa tekemään, jos hommaan joutuu vielä työkaluja hankkimaan, niin taitaa säästö jäädä aika pieneksi. Takuu on myös aika merkittävä asia tälläisissä. Jakopään kohdalla kun se on kerralla mentävä oikein tai saa alkaa etsimään vaihtokonetta useinmiten.
 
Hävisi lauantaina ikkunoiden ohjaus kuskin ovesta ja sisävalot ei enää palanut. Senhän nyt heti arvasi mitä on käynyt ja tänään kurkkasin johtosarjaan.

4 kolvasin uusiksi ja muutamat suojasin uusiksi kun kuparit oli ehjiä. Oven otin irti kokonaan niin mahtui hyvin tekemään :)
 

Liitteet

  • 20210614_170949.jpg
    20210614_170949.jpg
    1,2 MB · Luettu: 99
Montako kertaa kattopeltiin kärsii tehdä paikkamaalausta ruosteen päälle. Viimeksi 1,5v sitten putsattu ja paikkamaalattu ja nyt kukkii uusiksi. Ongelmana siis se että tuo ruostekukka on tuulilasin ylälaidassa ja kunnon korjaus olisi about 2000€ koska myös tuulilasi menee uusiksi. Odottelen siis että tuulilasi menisi vaihtoon vakuutuksen kautta mutta pelkona että tuo aiheuttaa suurempaa työtä jos nyt tekee vaan uuden paikan.
 
Montako kertaa kattopeltiin kärsii tehdä paikkamaalausta ruosteen päälle. Viimeksi 1,5v sitten putsattu ja paikkamaalattu ja nyt kukkii uusiksi. Ongelmana siis se että tuo ruostekukka on tuulilasin ylälaidassa ja kunnon korjaus olisi about 2000€ koska myös tuulilasi menee uusiksi. Odottelen siis että tuulilasi menisi vaihtoon vakuutuksen kautta mutta pelkona että tuo aiheuttaa suurempaa työtä jos nyt tekee vaan uuden paikan.
Ruosteen päälle? Ei kannata, putsaa ruosteet pois ja laita kunnon pohjamaali alle ennen pintaväriä. Itsellä on käytössä POR-15 sekä SIKA ikkunakittisetin mukana tullut musta pohjamaali. Kumpikin on pysynyt paikoillaan erittäin mallikkaasti eikä ruosteet ole tulleet läpi.

Ennen noiden hankintaa yritin tiesmitä motonetin yms lafkan "ruostemaaleja" ja aina tuli uudestaan läpi vaikka muutaman kerroksen laittoikin.

Henk. Koht suosittelen tuota POR15 maalia. Kallista ja hieman haastavaa saada suomesta, mutta sillä tulee erittäin siisti ja todella kova maalipinta. Harrasteauton paneeleita kun on maalannut siveltimellä, niin tasoittuu ruiskulla vedetyn näköiseksi.


Ja sitten omiin auto-ongelmiin. Syksyllä hankittu SUV identifioi itsensä uima-altaana. Nähtävästi tuo kapine on jossain kohtaa ollut täynnä jotain erikoisvarustetta. Kattokiskon pohjaan tehty 2 noin 13mm reikää joista on mennyt paksua kaapelia johonkin katolle asennettuun juttuun. No nuo tulpattu paskoilla muovitulpilla jotka ovat vuotaneet kuin seula. Sitten paloseinään on tehty reikä josta vedetty iso nippu erilaista kaapelia läpi. Eipä ne kittaukset ole tiiviit ja sieltä lisää vettä sisälle... Katkottuja kaapeleita löytyy kymmeniä metrejä nyt kun koko sisusta on revitty auki. Niin ja lattialla on tietysti käytännössä suojaamattomia johto spliceja jotka ovat tykänneet todella paljon kylvystä.
 
Montako kertaa kattopeltiin kärsii tehdä paikkamaalausta ruosteen päälle. Viimeksi 1,5v sitten putsattu ja paikkamaalattu ja nyt kukkii uusiksi. Ongelmana siis se että tuo ruostekukka on tuulilasin ylälaidassa ja kunnon korjaus olisi about 2000€ koska myös tuulilasi menee uusiksi. Odottelen siis että tuulilasi menisi vaihtoon vakuutuksen kautta mutta pelkona että tuo aiheuttaa suurempaa työtä jos nyt tekee vaan uuden paikan.
Laita ruosteenmuunto ainetta ennen maalausta, lyö lasiin niin se menee rikki?
 
Laita ruosteenmuunto ainetta ennen maalausta, lyö lasiin niin se menee rikki?
Ei oikeen omatunto anna myöden vakuutuspetokseen. Viimeksi nuo siis korjasi väliaikaisella paikalla nimenomaan maalaamo ja he sanoivat että vuoden kaksi tuo kestää ja oikeassa näyttivät olevan.
 
Ei oikeen omatunto anna myöden vakuutuspetokseen. Viimeksi nuo siis korjasi väliaikaisella paikalla nimenomaan maalaamo ja he sanoivat että vuoden kaksi tuo kestää ja oikeassa näyttivät olevan.
Mä korjasin itse rapsutin puukolla ruosteet irti, reilusti ruosteenmuuntoa perään, myös sinne listan alle ja sitten maalia myös sinne lista alle. Ei hienoin korjaus mutta ajoin 6v ja 120tkm eikä lähtenyt uusiutumaan
 
Aeromotorssilta halvemmalla sama tavara ja paaaljon nopeampi toimitus. Itse tilasin osia sieltä viime viikon tiistaina puoliltapäivin ja perjantaina aamulla oli jo hallussa.
 
Auton kun käynnistää ilmastointi ei pidä ääntä. Toisen kerran kun kompura käynnistyy sieltä suunnilta saattaa kuulua sirinää/surinaa? Ainetta lisätty vasta.
 
Jokin ääninäyte voisi olla ihan jees.
Hankala saada hyvää näytettä.

Mitä nyt tutkin niin tyhjäkäynnillä kompurasta ei kuulu mitään ihmeellistä. Veto päällä tai lievällä moottorijarrulla sirinä/jurina kuuluu selvästi? Loppuu kun pysähtyy.
 
Vm. 2015 Opel Corsassa (1.3 CDTI), jolla ajettu 180 000 km, on mielenkiintoisia vikoja. Start&stop toimii yleensä vain kylmällä moottorilla, ei lämpimällä käytännössä ollenkaan. Mielestäni moottori lämpenee nyt kesäkelillä hitaasti normaaliin käyttölämpötilaan ja jonkun kerran flekti on jäänyt huutamaan sammuttamisen jälkeen. Nyt viimeisimpänä manuaali-ilmastointi ei mene aina päälle. Siis ilmastoinnin nappiin ei syty edes valo. Teki samaa joskus talvella, mutta toimi nyt muutaman kerran ihan hyvin ja puhalsi kylmää.
Ohjauspaneeli oli viallinen ja sen takia ei lähtenyt ilmastointi päälle. Muihin vikoihin ei löytynyt syytä edes merkkikorjaamolla.
 
Ohjauspaneeli oli viallinen ja sen takia ei lähtenyt ilmastointi päälle. Muihin vikoihin ei löytynyt syytä edes merkkikorjaamolla.

Voisko olla, että alkuperäinen akku ei ole enää ihan riittävän hyvässä kunnossa Start/Stop järjestelmälle kylmällä kelillä.
 
Oma tonnin pommi KIA Rio 2005 sai kummallisen vian. Sisätilan mistään tuuletuaukoista ei tule yhtäkkiä ilmaa. Tuuletin kyllä pyörii kaikissa 4 asennossa, ääni kuuluu. Autossa on manuaali-ilmastointi. Missään ilman ulostulon valinnassa kytkimellä ei tule tuuleetusilmaa, ei ikkunalle, ei kasvoille, ei jalkoihin.

Voisiko raitisilmasuodatin mennä tukkoon näin yhtäkkisesti, epäilen. Jokin läppä juuttunut järjestelmässä? Mitähän tuossa voisi koittaa...
 
Oma tonnin pommi KIA Rio 2005 sai kummallisen vian. Sisätilan mistään tuuletuaukoista ei tule yhtäkkiä ilmaa. Tuuletin kyllä pyörii kaikissa 4 asennossa, ääni kuuluu. Autossa on manuaali-ilmastointi. Missään ilman ulostulon valinnassa kytkimellä ei tule tuuleetusilmaa, ei ikkunalle, ei kasvoille, ei jalkoihin.

Voisiko raitisilmasuodatin mennä tukkoon näin yhtäkkisesti, epäilen. Jokin läppä juuttunut järjestelmässä? Mitähän tuossa voisi koittaa...
Tuskin mikään suodatin menee niin tukkoon, että yhtään ilmaa ei tulisi läpi. Pyörisikö tuuletin tyhjää, eli propelli pysyy paikallaan.
Voihan siellä olla jokin läppäkin jumissa, mutta jos kaikki on "tukossa" niin ihmeelliseltä tuntuu. Tiedätkö onko läppien ohjaus mekaaninen? Tuntuuko säätönuppi normaalilta.
 
Oma tonnin pommi KIA Rio 2005 sai kummallisen vian. Sisätilan mistään tuuletuaukoista ei tule yhtäkkiä ilmaa. Tuuletin kyllä pyörii kaikissa 4 asennossa, ääni kuuluu. Autossa on manuaali-ilmastointi. Missään ilman ulostulon valinnassa kytkimellä ei tule tuuleetusilmaa, ei ikkunalle, ei kasvoille, ei jalkoihin.

Voisiko raitisilmasuodatin mennä tukkoon näin yhtäkkisesti, epäilen. Jokin läppä juuttunut järjestelmässä? Mitähän tuossa voisi koittaa...
Muistaakseni sisäilmansuodatin on aika helpossa paikassa hanskalokerossa. Nyppää se ensin irti ja tarkastele sitten uudelleen, liikkuuko ilma mihinkään.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 573
Viestejä
4 511 866
Jäsenet
74 419
Uusin jäsen
KrisTNT

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom