- Liittynyt
- 06.09.2018
- Viestejä
- 639
Luulisi tuon kiilan pelaavan jos vaan puhdistellut hyvin..
Kai olette kokeilleet polkea jarrupolkimen pohjaan saakka ennenkuin käsijarrukahvaa vatkaatte. Ei se pyörivä eikä toi kiilakaan muuten löysäksi pääse. Kiila nyt ei varsinaisesti taida tarvita sitä käsijarrun vatkaamista kuten hammas kerrallaan oleva ruuvi, mutta heiluttelee osia niin liikahtaa paikalleen herkemmin.
Jos käsijarruvaijeria ei ole liikaa esikiristetty ja palautuu tarpeeksi pitkälle omalla jousellaan niin noi mekanismit toimii aina hyvin oikein kasattuna. Kymmeniä vuosia vanhoissa voi olla se kynsi vähän pyöristynyt mikä naksuttelee hammas kerrallaan ja sen teräväksi viilaaminen ainoa mitä tarvinnut tehdä. Eniten nähnyt sitä vikaa noissa että ihmiset kiristää vaijeria sen sijaan että puhdistaisi automaattia tai vaihtaisi ehjän vaijerin. Ja sen jälkeen ei sitten enää automaatti toimi väärän liikeradan takia vaikka olisi puhdistettu. Vaijeriin kun ei oikeasti tarvi koskea kertaakaan sen jälkeen kun se uutena laitettu ja säädetty.
Kai olette kokeilleet polkea jarrupolkimen pohjaan saakka ennenkuin käsijarrukahvaa vatkaatte. Ei se pyörivä eikä toi kiilakaan muuten löysäksi pääse. Kiila nyt ei varsinaisesti taida tarvita sitä käsijarrun vatkaamista kuten hammas kerrallaan oleva ruuvi, mutta heiluttelee osia niin liikahtaa paikalleen herkemmin.
Jos käsijarruvaijeria ei ole liikaa esikiristetty ja palautuu tarpeeksi pitkälle omalla jousellaan niin noi mekanismit toimii aina hyvin oikein kasattuna. Kymmeniä vuosia vanhoissa voi olla se kynsi vähän pyöristynyt mikä naksuttelee hammas kerrallaan ja sen teräväksi viilaaminen ainoa mitä tarvinnut tehdä. Eniten nähnyt sitä vikaa noissa että ihmiset kiristää vaijeria sen sijaan että puhdistaisi automaattia tai vaihtaisi ehjän vaijerin. Ja sen jälkeen ei sitten enää automaatti toimi väärän liikeradan takia vaikka olisi puhdistettu. Vaijeriin kun ei oikeasti tarvi koskea kertaakaan sen jälkeen kun se uutena laitettu ja säädetty.
Viimeksi muokattu: