- Liittynyt
- 29.09.2017
- Viestejä
- 2 787
Ei kyllä terveeltä kuulosta.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
![]()
noisy fuel pump
my vr6 has a noisy fuel pump just a constant whine really, even when it is driving its always making that said noise is it time for a new one or is this the norm on these cars is it safe to be driving it like this also.cheerswww.vr6oc.com
Alkuperäinen pumppu on 330tkm ajettu ja hajosi varmaan vanhuuttaan. Ilmausta en tehnyt mitenkään, mutta arvelisin, että bensapumppu ilmaa itse itsensä. Bensansuodatinta en myöskään vielä vaihtanut. Luin jostain, että kannattaisi pumpun vaihdon jälkeen ajaa hetki vanhalla suodattimella ja vasta sen jälkeen laittaa uusi. Vanhalla suodattimella on nyt ikää kaksi vuotta ja se on tarkoitus vaihtaa huomenna.Ei minustakaan terveeltä kuulosta, mutta tekeekö pumppu nyt vain jostain syystä ylimääräistä työtä?
Tuolla sivulla mainitsivat, että tankkeja ja myös pumppuja on eri korkuisia. Mätsääkö alkuperäinen ja uusi keskenään?
En ole bensapumppua vaihtanut, mutta jotenkin nuo nestesysteemit yleensä pitää ilmata, ettei jää kuplia mutkiin. Kiinnititkö tähän huomiota?
Mikähän sen alkuperäisen pumpun rikkoi? Samalla jos avaat niin vilkaise onko siellä tankissa epäpuhtauksia.
![]()
noisy fuel pump
my vr6 has a noisy fuel pump just a constant whine really, even when it is driving its always making that said noise is it time for a new one or is this the norm on these cars is it safe to be driving it like this also.cheerswww.vr6oc.com
Tuossapa se vika piileekin...ite pyrin herkistelemään jarrut aina renkaanvaihdon yhteydessä ,niin pääsee sen renkaanvaihtovälin ilman jarrujen laahaamista (ellei mäntä satu jostain syystä jumiutumaan)Autoon vaihdettiin oikea takajarrusatula vuosi sitten kun jarruvoimat heitti liikaa katsastuksessa. Nyt tuoreessa katsastuksessa jarruvoimat on hyvät mutta katsastaja sanoi että oikea takajarru laahaa jonkin verran, siis juuri se kulma missä on uusi jarrusatula. Vaihdoin eilen talvirenkaat alle ja katsoin että tuon laahaavan kulman sisempi jarrupala on reilusti kuluneempi kuin muut takajarrupalat. Jarrulevu kuumenee selvästi toista puolta enemmän eli kyllähän se laahaa. Takajarru joskus vinkuu kun peruuttaa. Missä vika? Vuosi sitten laitettu siis uusi satula ja tapit herkistelty liikkeessä, olisiko tässä remontissa voinut mennä jotain pieleen? Voisiko käsijarru laahata sillä tavalla että vain sisempi pala toisesta kulmasta laahaa? Civic Sedan 2009.
OT, mutta eikös paineensäädin sijaitse suuttimien jälkeen, eli suuttimille ei pääse paine nousemaan mikäli letkut on ristissä. Eikös noissa ole vaan yksi pumppu tankissa eikä mitään korkeapaine pumppuja erikseen. Eikä ton ikäisissä vageissa taida suuntaventtiileitä ollaKai se voisi käydä, jos pumppu pumppaa tuollaisen jousisäätöisen regulaattorin väärälle puolelle. (Linkin kuvassa alhaalla päin). Mahdollisesti siellä tankin puolella voi olla yksisuuntaventtiili, jolloin polttoainetankin pumppu jurraa niinkuin paluuta ei ole ollenkaan ja korkeapainepumpulla liikaa painetta.
OT, mutta eikös paineensäädin sijaitse suuttimien jälkeen, eli suuttimille ei pääse paine nousemaan mikäli letkut on ristissä. Eikös noissa ole vaan yksi pumppu tankissa eikä mitään korkeapaine pumppuja erikseen. Eikä ton ikäisissä vageissa taida suuntaventtiileitä olla
Nyt vähän ärsyttää. Passatin huoltokirjan välistä löytyi kuitti, että koko oikea tukivarsi pallonivelen ja puslien kera vaihdettu helmikuussa 2019 edellisen omistajan aikaan ja tukivarsi näyttikin uudelta. Nyt sitten tuli katsastuksesta hylätty tuon saman tukivarren etummaisen puslan takia ja oli kyllä ihan kunnolla väljä. Mitähän sekundaosia tuossa on käytetty
115€ maksaa, kun korjaamolla ottavat tukivarren irti ja prässäävät uuden puslan. Olivat sitä mieltä, ettei nelipyöräsuuntausta tarvita tuossa. Onko tosiaan näin? Toiselle puolelle vaihdoin kesällä tukivarren takapuslan ja käytin kaiken varalta suuntauksessa ja ei huvittaisi nyt viedä uudestaan. Toki ikävää jos uudet talvirenkaat kuluu epätasaisesti.
Nyt vähän ärsyttää. Passatin huoltokirjan välistä löytyi kuitti, että koko oikea tukivarsi pallonivelen ja puslien kera vaihdettu helmikuussa 2019 edellisen omistajan aikaan ja tukivarsi näyttikin uudelta. Nyt sitten tuli katsastuksesta hylätty tuon saman tukivarren etummaisen puslan takia ja oli kyllä ihan kunnolla väljä. Mitähän sekundaosia tuossa on käytetty
115€ maksaa, kun korjaamolla ottavat tukivarren irti ja prässäävät uuden puslan. Olivat sitä mieltä, ettei nelipyöräsuuntausta tarvita tuossa. Onko tosiaan näin? Toiselle puolelle vaihdoin kesällä tukivarren takapuslan ja käytin kaiken varalta suuntauksessa ja ei huvittaisi nyt viedä uudestaan. Toki ikävää jos uudet talvirenkaat kuluu epätasaisesti.
B7 Passat kyseessä. B5:n ja saman ikäluokan Audi A4:n tukivarsiongelmat myös kyllä tuttuja.Jos on B5 passatti niin tuohan on ylittänyt jo normaalin tukivarren käyttöiän/s
Jep. Edellisestä katsastuksesta tullut hylsy saman tukivarren takia, minkä takia tuo oli vaihdettu, mutta ei näköjään kestänyt toiseen katsastukseen saakka. Tuon takia itse valitsin kesällä tukivarsijumppaa tehdessä SKF:n osia, ettei tarvitse heti tehdä samaa remppaa uudestaan.Varmaan sitä halvinta mahdollista mitä löytyy ja sitten auto kiertoon![]()
B7 Passat kyseessä. B5:n ja saman ikäluokan Audi A4:n tukivarsiongelmat myös kyllä tuttuja.
Jep. Edellisestä katsastuksesta tullut hylsy saman tukivarren takia, minkä takia tuo oli vaihdettu, mutta ei näköjään kestänyt toiseen katsastukseen saakka. Tuon takia itse valitsin kesällä tukivarsijumppaa tehdessä SKF:n osia, ettei tarvitse heti tehdä samaa remppaa uudestaan.
Nyt vähän ärsyttää. Passatin huoltokirjan välistä löytyi kuitti, että koko oikea tukivarsi pallonivelen ja puslien kera vaihdettu helmikuussa 2019 edellisen omistajan aikaan ja tukivarsi näyttikin uudelta. Nyt sitten tuli katsastuksesta hylätty tuon saman tukivarren etummaisen puslan takia ja oli kyllä ihan kunnolla väljä. Mitähän sekundaosia tuossa on käytetty
115€ maksaa, kun korjaamolla ottavat tukivarren irti ja prässäävät uuden puslan. Olivat sitä mieltä, ettei nelipyöräsuuntausta tarvita tuossa. Onko tosiaan näin? Toiselle puolelle vaihdoin kesällä tukivarren takapuslan ja käytin kaiken varalta suuntauksessa ja ei huvittaisi nyt viedä uudestaan. Toki ikävää jos uudet talvirenkaat kuluu epätasaisesti.
Tuon takia itse valitsin kesällä tukivarsijumppaa tehdessä SKF:n osia, ettei tarvitse heti tehdä samaa remppaa uudestaan.
Hauskana kurioisiteettina mainittakoon että ostin Febi tuotemerkiltä vanhaan volkkariin heilurivetoakselin suojakumit. Kumeissa lukee "Made In West Germany" ja paketti ihan tätä päivää internet-osoitteineen päivineen ...
Hauskana kurioisiteettina mainittakoon että ostin Febi tuotemerkiltä vanhaan volkkariin heilurivetoakselin suojakumit. Kumeissa lukee "Made In West Germany" ja paketti ihan tätä päivää internet-osoitteineen päivineen ...
Kumihan on kuumaa massaa mikä pistetään muottien sisään mikä vulkanoi sen oikeaan muotoon paineen avulla. Hyvin todennäköisesti muotti on siis länsisaksalaista perua mutta käytetään vieläkin, miksi ei jos toimii.Mulla ei ole tarkkaa käsitystä miten tuollainen kumi valmistetaan, mutta oon elänyt siinä käsityksessä että juurikin nuo Kuplan vetoakselinputken kumit on tehty vanhoilla muoteilla ja siksi niissä on tuo teksti.
Renault trafic 2005 1.9diesel 80hv.
Jos maf anturissa johdot kiinni niin nykii reilusti. Koitin putsata maf mutta ei vaikutusta. En enempää testannut kun muutamat metrit ja repäsin johdot taas irti
Johdot irti niin pari ekaa kiihdytystä vähän laiskoja ennenkuin kierrokset nousee. Pari minuuttia ajoa niin toimii normaalisti ilman liitintä.
Olisiko tuossa muita mahdollisuuksia kuin tuo maf?
Ei vikakoodeja perus lukijalla.
Egr näytti että ehkä jokin liuska siellä välissä ja lämpeneekin vähän hitaasti.
Ja tosiaan muutaman minuutin kun ajelee ilman maf johtoja niin toimii kiihdytykset ja muutenkin normaalisti.
No niin jälleen ongelmia rouvan 2010 i20:n kanssa
Eli kun yrittää startata niin kuuluu vaan naks naks eikä mitään tapahdu hetkeen. Mutta kun tarpeeksi kauvan "naksuttaa" niin yks kaks starttaakin.
Myöskin vika katosi pieneksi hetkeksi kun irroitti akun ja kytki takaisin.
Ja siinä mielessä "kiva" vika, että ekalla startti kerralla aina naks naks ja kun kerran starttaa niin seuraavilla kerroilla lähtee taas ihan komeasti.
Tuossa aikaisemmin oli semmoista startti vikaa että sitä sai sahata käyntiin pitkään, mutta sen sain korjattua kun irroitin piuhat starttista ja putsasin liittimet ja laitoin takaisin kasaan.
Mutta nyt tämä naks naks ongelma alkoi eilen ja tänään paheni siihen että joka kerta kun liikkeelle tuolla yritetty niin naks naks
Että onkohan startti vaihtokunnossa vai oisko sittenkin joku muu paikka mikä renaa ?
Millään en tuota haluais viedä remonttiin vaan yrittää itse saada korjattua.
Kuulostaa starttimoottorin solenoidi vialta. Napsahtaa, mutta ei välillä yhdistä.No niin jälleen ongelmia rouvan 2010 i20:n kanssa
Eli kun yrittää startata niin kuuluu vaan naks naks eikä mitään tapahdu hetkeen. Mutta kun tarpeeksi kauvan "naksuttaa" niin yks kaks starttaakin.
Myöskin vika katosi pieneksi hetkeksi kun irroitti akun ja kytki takaisin.
Ja siinä mielessä "kiva" vika, että ekalla startti kerralla aina naks naks ja kun kerran starttaa niin seuraavilla kerroilla lähtee taas ihan komeasti.
Tuossa aikaisemmin oli semmoista startti vikaa että sitä sai sahata käyntiin pitkään, mutta sen sain korjattua kun irroitin piuhat starttista ja putsasin liittimet ja laitoin takaisin kasaan.
Mutta nyt tämä naks naks ongelma alkoi eilen ja tänään paheni siihen että joka kerta kun liikkeelle tuolla yritetty niin naks naks
Että onkohan startti vaihtokunnossa vai oisko sittenkin joku muu paikka mikä renaa ?
Millään en tuota haluais viedä remonttiin vaan yrittää itse saada korjattua.
Toi startin koputtelu vaikuttaa yleensä kuluseisiin hiiliin, jotka koputtelemalla asettuvat paremmin paikalleen.Startin solenoidi likainen eikä oikein liiku enää. Voit toki varmistua asiasta ja kopauttaa jollain pikku vasaralla tms. sitä ennenkuin yrität startata. Mikäli lähtee laakista starttailee, niin solenoidi ei liiku ilman pikku koputtelua jonka starttailu luo aikaan.
Toi startin koputtelu vaikuttaa yleensä kuluseisiin hiiliin, jotka koputtelemalla asettuvat paremmin paikalleen.
Missä startissa ei tule solenoidi mukana?jos vika on solenoidissa niin ei se starttia uusimalla korjaannu![]()
Paha kysymys, en osaa sanoa tuleeko se aina mukana vai ei, mutta erikseen niitä ainakin saa hankittua joten turha hommata koko starttia jos vain solenoidi on rikki. Tietysti jos hinnan ero on "pieni" ja paikka hankala ja työläs niin on edukkaampaa uusia kaikkia kuin tehdä työ ositttain kahteen kertaan.Missä startissa ei tule solenoidi mukana?
Paha kysymys, en osaa sanoa tuleeko se aina mukana vai ei, mutta erikseen niitä ainakin saa hankittua joten turha hommata koko starttia jos vain solenoidi on rikki. Tietysti jos hinnan ero on "pieni" ja paikka hankala ja työläs niin on edukkaampaa uusia kaikkia kuin tehdä työ ositttain kahteen kertaan.
Periaatteessa näin, mutta pahimmassa tapauksessa muutama kuukausi tuosta niin startista onkin hiilet loppu. Kyllä kaikista helpoimmalla pääsee kun vaihtaa tai vaihdattaa koko startin. Saa muutaman vuoden huoletta olla sen suhteen. Varsinkin jos sen joutuu teettämään niin työ maksaa helposti enemmän kuin startti. Tarvikestartit maksavat siinä satasen kahden korvilla niin ei ole kovin kallista vaihtaa koko startti.Paha kysymys, en osaa sanoa tuleeko se aina mukana vai ei, mutta erikseen niitä ainakin saa hankittua joten turha hommata koko starttia jos vain solenoidi on rikki. Tietysti jos hinnan ero on "pieni" ja paikka hankala ja työläs niin on edukkaampaa uusia kaikkia kuin tehdä työ ositttain kahteen kertaan.
Ei kait semmosta ole väitettykkään?Jos todella vuosimallia 2020 niin takuuhuoltoon vaan auto, selvittäköön siellä missä vika.
Piti päättää ajanko auton paaliin vai vaihdanko uudet talvirenkaat ja jarrupalat. Tein väärin valinnan, enkä ajanut paaliin ja nyt on pistetty rahaa niin paljon kiinni, ettei enää viitsisi.
Eli Ford Focus MK2, takana levyjarrut, jarrut tainneet laahata jo pitkään (ja koska vätystelin asian kanssa, niin jarrupalat kului metallille ja puolestaan pilasivat jarrulevyt). Vaihdoin jarrupalat ja jarrulevyt, puhdistin ja rasvasin liukutapit. Jarrumännät olivat niin jumissa, että jarrumäntätyökalullakin piti käyttää ihan hemmetisti voimaa, että jarrumännät sai ruuvattua taikaisin siään.
Jarrut laahavat edelleenkin (rengasta kun pyöräyttää niin pyörähtää vain neljäsosakierroksen) ja bonuksena käsijarru ei pidä enää lainkaan. Olenko ymmärtänyt oikein, että levyjarrullisessa Focus MK2:ssa käsijarrun pitäisi olla itsesäätyvä (niin pitkään kun vaijerin kireys muuten on ok) juurikin tuohon jarurmäntien pyörimiseen liittyen? Eli ongelma on siinä, että ne jarrumännät nyt vain ovat niin jumissa, että jarrut jäävät laahamaan, eikä käsijarrukaan enää säädy itsestään?
Jos näin, niin käyn suosiolla hakemassa motonetistä uudet jarrusatulat molemmille puolille, en tasan ala kyllä purkamaan ja korjaamaan noita...
Kyllä tuo aika vahvasti kuulostaa satuloiden vaihdolta,jos ne irtoaa n.satkun kappale ja osaa itse vaihtaa niin on kyllä helpoin tie.
Jeps kiitokset, näin ajattelin. Pitää vaihtaa uudet, enpä ole kyllä ennen vaihtanut, mutta niiden vaihtaminen näyttäisi kaikkein helpoimmalta toimenpiteeltä muuhun verrattuna (olettaen tietenkin, että jarruletkut irtoaa suosiolla)... Jarrujen ilmaus on tuttua touhua, sen pääsee varmasti tekemään.
Jarruletkut irtoaa kyllä satulan päästä, toisesta päästä voivat olla jumissa, joten satulaa pyörittäen irti ja samoin takas. Mutta tiiviste sarja lienee kympin/kaks, satula irti, mäntä ulos ja vähän vesihiomapaperia ja romut takas -> säästät 150e jos paalikuntoinen auto niin tuo on paljon.Jeps kiitokset, näin ajattelin. Pitää vaihtaa uudet, enpä ole kyllä ennen vaihtanut, mutta niiden vaihtaminen näyttäisi kaikkein helpoimmalta toimenpiteeltä muuhun verrattuna (olettaen tietenkin, että jarruletkut irtoaa suosiolla)... Jarrujen ilmaus on tuttua touhua, sen pääsee varmasti tekemään.
Vaihda ne satulat ja käsijarru vaijerit, loppuu laahaaminen, kannattaa vaihtaa letkut samalla kun tuohon ryhtyy, sitten voita ajella autolla niin pitkään ilman takajarrujen huolia.Piti päättää ajanko auton paaliin vai vaihdanko uudet talvirenkaat ja jarrupalat. Tein väärin valinnan, enkä ajanut paaliin ja nyt on pistetty rahaa niin paljon kiinni, ettei enää viitsisi.
Eli Ford Focus MK2, takana levyjarrut, jarrut tainneet laahata jo pitkään (ja koska vätystelin asian kanssa, niin jarrupalat kului metallille ja puolestaan pilasivat jarrulevyt). Vaihdoin jarrupalat ja jarrulevyt, puhdistin ja rasvasin liukutapit. Jarrumännät olivat niin jumissa, että jarrumäntätyökalullakin piti käyttää ihan hemmetisti voimaa, että jarrumännät sai ruuvattua taikaisin siään.
Jarrut laahavat edelleenkin (rengasta kun pyöräyttää niin pyörähtää vain neljäsosakierroksen) ja bonuksena käsijarru ei pidä enää juuri lainkaan. Olenko ymmärtänyt oikein, että levyjarrullisessa Focus MK2:ssa käsijarrun pitäisi olla itsesäätyvä (niin pitkään kun vaijerin kireys muuten on ok) juurikin tuohon jarurmäntien pyörimiseen liittyen? Eli ongelma on siinä, että ne jarrumännät nyt vain ovat niin jumissa, että jarrut jäävät laahamaan, eikä käsijarrukaan enää säädy itsestään?
Jos näin, niin käyn suosiolla hakemassa motonetistä uudet jarrusatulat molemmille puolille, en tasan ala kyllä purkamaan ja korjaamaan noita...
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.