Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Kyllä korjaantui. Anturin päällä oli likaa (jotain metallipölyä) ja olisi saattanut korjaantua ihan pelkällä puhdistuksellakin, mutta vaihto oli paljon helpompaa kuin vetarin irrotus.Tuliko kuntoon? Yleensä tuollaisen ongelman aiheuttaa rikkinäinen ABS -kehä.
Rasvanäpeille kysymys. Auto kävi vuosihuollossa eilen ja tänään sitten illalla ilmoitti tällaista:
"Latausjärjestelmän toimintahäiriö. Pysäytä auto välittömästi turvalliseen paikkaan."
Jotain varojuttuja vissiin mennyt ainakin päälle, kun ikkunat veti kiitettävästi huuruun ja puhallin vaikutti aika vaisulta.
Notta onko kokemuksia, mistä voisi johtua. Viikonloppuna huolto on kiinni, niin sinne ei voi viedä, joten josko huomenna kokeilisi jotain taikatemppuja/valohoitoa, mutta mitä? Voisiko tuo olla ihan siitä, että akku on mennyt liian tyhjäksi (jäänyt ovet vaikka yön ajaksi auki tms)? Vai joku johto huonosti kiinni (näytti polttoaineensuodatin olevan piilossa akun takana, joten ovatko joutuneet sen irrottaan ja johtoja räpläämään?
Kiitos. Tarvii huomenna mitata ja kokeilla. Voihan tuo olla, että akkukin alkaa olla ehtoopuolella, kun ikää sillä on jo kohta 5v (ei nuo alkuperäispaskeet taida ikuisesti kestää).Vaikuttaa siltä, että lataus/akku jostain syystä tyhjänä/mykkänä. Kannattaa katsoa, että akkukaapelit on kiinni ja jos ne on kiinni, niin jos vaan mahdollisuus mitata latausjännite, niin mittaa(>14V), jos ei, niin pari kierrosta kartsaa ja hieman maantietä ja katso vieläkö hälyyttelee parin käynnistyksen jälkeen.
"Latausjärjestelmän toimintahäiriö. Pysäytä auto välittömästi turvalliseen paikkaan."
Noi tarkistin ja näyttäisi olevan ihan tukevasti paikoillaan. Ja auto starttaa ihan normaalisti. Täytyy tutkia vielä sulakkeet läpi ja mitata jännitteet, kunhan saan haettua yleismittariin patterin. Oli sekin näköjään kerennyt hyytymään välissä.itsellä tämmöinen tuli kun akun johto oli jäänyt löysään.
Akku näköjään riitti kotiin ajoon mutta ei välttämättä takaisin huoltoon ellet lataa sitä täyteen. Ilman latausta ajellessa sitten parkit päällä ja ei puhallusta, radiota, penkinlämmitystä jne.Noi tarkistin ja näyttäisi olevan ihan tukevasti paikoillaan. Ja auto starttaa ihan normaalisti. Täytyy tutkia vielä sulakkeet läpi ja mitata jännitteet, kunhan saan haettua yleismittariin patterin. Oli sekin näköjään kerennyt hyytymään välissä.
edit: no tämä selvisi....Mittarilla kun mittasi, niin käynnissä ollessa jännitteet oli alta 12V...Vilkaisu laturiin ja hihnahan se oli katki....Lienee mennyt katki omia aikojaan, kun ei kai tuollaista huollossa saa pätkäistyä (laturin puolella tuskin ovat mitään tehneet muutenkaan ja akkukin toisella puolen moottoria). Eikun uudestaan huoltoon...
Jeps, vaikka eihän tuo näyttänyt tyhjä olevan nytkään ja starttaili ihan normaalisti useamman kerran, kun tuossa päivällä sitä ropelsin. Täytyy laittaa huomenna lataukseen, niin voi alkuviikosta viedä pajalle.Saa sitte varata sen vuorokauden akun lataamiseen, ainakin jos käytössä vain perus 4A laturi. Jos auto vähääkään uudempi niin melko paljon se käyttää virtaa..
Voipi olla hyvä vaihtaa samalla hihnan kiristin ja mahdolliset ohjausrullat. Laakerit saattaa olla loppu ja siksi remmi poikki.Täytyy nöyrästi vaan ladata akku ja ajaa huoltoon, kun huoltoliike on sen verran lähellä (5min ajomatka). Sen verran ahtaalta näytti tuo tila, ettei ole suurta halua alkaa maallikkona tuota pihassa röpläämään.
Jeps, vaikka eihän tuo näyttänyt tyhjä olevan nytkään ja starttaili ihan normaalisti useamman kerran, kun tuossa päivällä sitä ropelsin. Täytyy laittaa huomenna lataukseen, niin voi alkuviikosta viedä pajalle.
Vm. 2015 Opel Corsa kävi tuulilasinvaihdossa eikä sadetunnistin toimi enää ollenkaan. Pyyhkimet ei pyyhi edes sadetunnistinta päälle laitettaessa tai herkkyyttä säätäessä vaikka aiemmin se niin teki. Mikähän voisi olla vikana? Voiko olla vain sadetunnistimen kaapeli kytkemättä? Toki pitää kysyä tulilasin vaihtaneelta firmaltakin, mutta en nyt ehtisi viemään autoa takaisin pariin viikkoon.
Ainakin tilasin lasinvaihdon sadetunnistimella ja laskussakin oli 20 euron lisähinta sadetunnistimesta.Varmasti tilattu/asennettu lasi jossa huomioitu sadetunnistin? Niissä on "silmä" joka katselee taivaalle, yleensä taustapeilin tuntumassa. Helpoin ja halvin olisi, että johto jäänyt kytkemättä. Tympein olisi vaihtaa lasi tunnistimelliseen.
Näkyykö lasissa se tunnistin, että on edes oikea lasi ja tunnistin paikallaan? Yleisin vika on että tunnistimen ja lasin väliin tuleva geeliteippi puuttuu kokonaan tai väliin jäänyt roskia/ilmaa. Puuttumista ei välttämättä näe ellei tiedä mitä katsoo, mutta esim. ilmakuplat näkyy selvästi.Ainakin tilasin lasinvaihdon sadetunnistimella ja laskussakin oli 20 euron lisähinta sadetunnistimesta.
No tämä (laakeri oli kuulemma hajonnut ja sen takia hihna rikki). Tulikin vähän kalliimpi remontti, kun pelkkä hihnan vaihto ei riittänyt, vaan meni koko pakka uusiksi.Voipi olla hyvä vaihtaa samalla hihnan kiristin ja mahdolliset ohjausrullat. Laakerit saattaa olla loppu ja siksi remmi poikki.
Mulla ei tulisi mielenkään kysellä mistään foorumilta mitä tehdäVm. 2015 Opel Corsa kävi tuulilasinvaihdossa eikä sadetunnistin toimi enää ollenkaan. Pyyhkimet ei pyyhi edes sadetunnistinta päälle laitettaessa tai herkkyyttä säätäessä vaikka aiemmin se niin teki. Mikähän voisi olla vikana? Voiko olla vain sadetunnistimen kaapeli kytkemättä? Toki pitää kysyä tulilasin vaihtaneelta firmaltakin, mutta en nyt ehtisi viemään autoa takaisin pariin viikkoon.
Sinun viestistäsi ei ollut apua, mutta vian korjaamiseen meni alle 5 minuuttia. Kannatti kysyä täältä apua.Mulla ei tulisi mielenkään kysellä mistään foorumilta mitä tehdä
Ei tuossa ole muuta kuin reklamoit firmaa kuka vaihdon suoritti vai miten meinaat että viesti tänne korjaa tilanteen?
Oliko sielä ilmaa välissä vai?Sinun viestistäsi ei ollut apua, mutta vian korjaamiseen meni alle 5 minuuttia. Kannatti kysyä täältä apua.
Mulla ei tulisi mielenkään kysellä mistään foorumilta mitä tehdä
Ei tuossa ole muuta kuin reklamoit firmaa kuka vaihdon suoritti vai miten meinaat että viesti tänne korjaa tilanteen?
Ei. Tarkistin ensin ulkopuolelta ja näytti olevan hyvin paikallaan, ei ilmakuplia ja geelit niin kuin pitääkin. Sitten sisäpuolelta tutkiessa huomasin, että taustapeilin suojus oli huonosti. Sen takaa paljastui irtonainen kaapeli. Tökkäsin kaapelin paikalleen ja nyt toimii.Oliko sielä ilmaa välissä vai?
Samaa naaman aukomista joka viestiketjussa. Jätä sanomatta, jos viestin sisältö on tuota luokkaa.
Sehän on selvä ettei kone kyllä ole tuosta tykännyt, jonkun verran ennnen aikaista kulumista on varmasti tapahtunut, mutta tuskin nyt mitään hälyyttävää kuitenkaan, muutenkin pieni kone josta otettu paljon tehoja irti litratilavuuteen nähden, niin näissä varsinkin pitäisi vaihtaa hyvissä ajoin öljyt jos haluaa koneelle pitkää ikää. Miltäs venttiilikoneisto näyttää kun otat öljykorkin pois?En tiedä onko tämä oikea ketju tällaiselle kysymykselle, koska autossa ei ole (ainakaan vielä) mitään vikaa, mutta:
- Ford Fiesta EcoBoost 1,0L 125hv vm. 2015, ajettu vähän alle 80tkm
- Valmistajan speksaama öljynvaihtoväli 20tkm
- Autoon vaihdettu öljyt 15tkm, 30tkm ja 68tkm kohdalla. Eli yksi öljynvaihtoväli 38tkm (lähes tuplasti speksatun verran)
Koska kyseessä on pieni turbokone, kuinka todennäköistä on, että tuo yksi pidempi vaihtoväli aiheuttaa jatkossa ongelmia ? Öljyä tuohon mottiin menee 4,6 litraa, josta suodattimen tilavuus on 0,2L,
Sehän on selvä ettei kone kyllä ole tuosta tykännyt, jonkun verran ennnen aikaista kulumista on varmasti tapahtunut, mutta tuskin nyt mitään hälyyttävää kuitenkaan, muutenkin pieni kone josta otettu paljon tehoja irti litratilavuuteen nähden, niin näissä varsinkin pitäisi vaihtaa hyvissä ajoin öljyt jos haluaa koneelle pitkää ikää. Miltäs venttiilikoneisto näyttää kun otat öljykorkin pois?
Olisi jäänyt itselläkin ostamatta, mahdolliset vastaantulot valmistajalta mahdollisen katastrofin sattuessa olisi pyöreä 0€ vedoten reilusti ylittyneeseen öljynvaihtoon, oletan että tässä on varmaan 30tkm/2v vaihtoväli.Tuo ei ole siis oma auto, vaan kandidaatti sellaiseksi... ihan noin pitkälle en mennyt kuntotarkastuksen yhteydessä. En oikein osannut arvioida tällaisen seikan vaikutusta auton arvoon, joten tarjosin -10% hintapyynnöstä, eikä tarjous mennyt läpi. Jos huoltohistoria olisi ollut kunnossa, niin vehje olisi mielestäni ollut hintapyynnin arvoinen.
En tiedä onko tämä oikea ketju tällaiselle kysymykselle, koska autossa ei ole (ainakaan vielä) mitään vikaa, mutta:
- Ford Fiesta EcoBoost 1,0L 125hv vm. 2015, ajettu vähän alle 80tkm
- Valmistajan speksaama öljynvaihtoväli 20tkm
- Autoon vaihdettu öljyt 15tkm, 30tkm ja 68tkm kohdalla. Eli yksi öljynvaihtoväli 38tkm (lähes tuplasti speksatun verran)
Koska kyseessä on pieni turbokone, kuinka todennäköistä on, että tuo yksi pidempi vaihtoväli aiheuttaa jatkossa ongelmia ? Öljyä tuohon mottiin menee 4,6 litraa, josta suodattimen tilavuus on 0,2L,
Oli kyllä jonkun sortin ennätys eilen. Auto (02 passatti) hetken mielijohteesta leimalle tekemättä siihen edes katselmusta.
19:30 katsastus, pomppasi vasemman puolen etupään taaemman ylätukivarren väljyyteen. (ainut vika, LOL)
19:50 motonettiin ja uusi tukivarsi kourassa pajalle
20:40 kaikki meni kuin elokuvissa ja takasin konttorilla
20:50 leima paperiin
Ihan ok kun 18 vuotiaan 505tkm ajetun auton leimaamisesta selviää alle satasella![]()
Joo juuri samanlainen. Passatissa etummainen ylätukivarsi vaatii iskaritolpan purkamisen irti autosta mutta takimmainen onnistuu paikallaan.
Joo juuri samanlainen. Passatissa etummainen ylätukivarsi vaatii iskaritolpan purkamisen irti autosta mutta takimmainen onnistuu paikallaan.
Toi gen4 läpikäyty 5.3 LH6 alakerta oli 2500e. Samaan rahaan ois saanu täydellisen gen3 5.3 LM7 mitä ei rempattu mutta toimiva/ehjä, semmonen mulla just räjähti.
Toi LH6 on täysalumiinimosa ja gen4ssa on veivit huomattavasti tuhdimmat ku gen3.
Just hommasin Impalaan tollasen 4.8+4L60E koneen ja lootan sähköineen 2800e.
Nään on siis kaikki noita LS sarjan tekniikoita eli 97+ pickupeissa yms löytyny Chevyistä, toi LH6 on -06 ja tommone sekasikiä eli gen3 triggerit 24x/1x mutta gen4 sisuskalut ja anturien paikat.
Jättäisin väliin, tai kuten sanottiin, jos aiot pitää vain tovin niin sittenhän tuo tuskin vaikuttaa. 40tkm öljynvaihtoväli on jo aika hurja ja öljyn ominaisuudet on viimeistään 20k kohdalla jo loppuneet. Ei voi ikinä tietää mitä esim. laakerit ovat tästä ajatelleet jatkoa ajatellen.En tiedä onko tämä oikea ketju tällaiselle kysymykselle, koska autossa ei ole (ainakaan vielä) mitään vikaa, mutta:
- Ford Fiesta EcoBoost 1,0L 125hv vm. 2015, ajettu vähän alle 80tkm
- Valmistajan speksaama öljynvaihtoväli 20tkm
- Autoon vaihdettu öljyt 15tkm, 30tkm ja 68tkm kohdalla. Eli yksi öljynvaihtoväli 38tkm (lähes tuplasti speksatun verran)
Koska kyseessä on pieni turbokone, kuinka todennäköistä on, että tuo yksi pidempi vaihtoväli aiheuttaa jatkossa ongelmia ? Öljyä tuohon mottiin menee 4,6 litraa, josta suodattimen tilavuus on 0,2L,
Olen vastaavan korjannut pienellä sutilla. Alle laitoin pelkällä liuottimella pyyhkimisen jälkeen Zinc 182 pohjamaalia ja päälle kynsilakka-tyyppistä paikkamaalia. Annoin kuivua 2vrk. Pysyi ainakin 2v tuon jälkeen siistinä. Muuten en pidä tuota Zinc 182 -maalia häävinä tuotteena.Mitähän kannattaisi tehdä ennenkuin laittaa jotain kiveniskuteippiä tuohon ettei lähde ruoste leviämään?
Auto on Mazda 6 ja insinöörin neronleimaus on tuollaiset muovisuojat kynnyksissä. Pienen pientä ruskeaa näkyy joissain kohdin, mutta suurimmalta osin on vielä vähintään pohjamaalit tallella.
katso liitettä 461909
Eli ei kannata lähteä hiomaan noita kohtia erikseen vaan vetää sinkkiä ja maalia päälle?
Oliko työlle ja satulalle 2 vuoden takuu? Jos on, yhteys pajalle niin katsovat mikä siinä on. Voi olla et käkkäri ei palauta tai voi olla myös takajarruletku huonos hapes, neste liikkuu jarrujen suuntaan, mut ei takasi päin = jarrut laahaa.Autoon vaihdettiin oikea takajarrusatula vuosi sitten kun jarruvoimat heitti liikaa katsastuksessa. Nyt tuoreessa katsastuksessa jarruvoimat on hyvät mutta katsastaja sanoi että oikea takajarru laahaa jonkin verran, siis juuri se kulma missä on uusi jarrusatula. Vaihdoin eilen talvirenkaat alle ja katsoin että tuon laahaavan kulman sisempi jarrupala on reilusti kuluneempi kuin muut takajarrupalat. Jarrulevu kuumenee selvästi toista puolta enemmän eli kyllähän se laahaa. Takajarru joskus vinkuu kun peruuttaa. Missä vika? Vuosi sitten laitettu siis uusi satula ja tapit herkistelty liikkeessä, olisiko tässä remontissa voinut mennä jotain pieleen? Voisiko käsijarru laahata sillä tavalla että vain sisempi pala toisesta kulmasta laahaa? Civic Sedan 2009.
Oliko työlle ja satulalle 2 vuoden takuu? Jos on, yhteys pajalle niin katsovat mikä siinä on. Voi olla et käkkäri ei palauta tai voi olla myös takajarruletku huonos hapes, neste liikkuu jarrujen suuntaan, mut ei takasi päin = jarrut laahaa.
Siinähän se vika on. Tappien herkistely on tekohengitystä. Uudet liukutapit paikalleen ja loppuu laahaus. Muutenkin kaikissa uusissa satuloissa, paitsi mätänetin hinnat alkaen romuissa tulee aina uudet liukutapit......Missä vika? Vuosi sitten laitettu siis uusi satula ja tapit herkistelty liikkeessä, olisiko tässä remontissa voinut mennä jotain pieleen? Voisiko käsijarru laahata sillä tavalla että vain sisempi pala toisesta kulmasta laahaa? Civic Sedan 2009.
Siinähän se vika on. Tappien herkistely on tekohengitystä. Uudet liukutapit paikalleen ja loppuu laahaus. Muutenkin kaikissa uusissa satuloissa, paitsi mätänetin hinnat alkaen romuissa tulee aina uudet liukutapit...
Palat kuluu sisäpuolelta nopeampaa nimenomaan jumineiden liukutappien vuoksi, käsijarrut, letkut yms. ei sitä aiheuta.
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.