- Liittynyt
- 18.10.2016
- Viestejä
- 1 532
Ei ole.Vetokoukkua?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ei ole.Vetokoukkua?
Minkälainen katkaisija siinä on? Mulla oli kerran sama vika Avensiksessa, korjautui viiksen vaihdolla.2010 vuoden Fiat evo Puntoni takasumuvalo ei toimi ja katsastaja antoi korjauskehoituksen siitä. No vaihdettiin lamppu kun edellisessä lampussa oli sen verran syöpynyt kanta. Toimi vähän aikaa, laitettiin koko roska taas nippuun ja taaskaan ei toimi. Ideoita mitä siinä voisi olla? Kanta on myös putsattu joten sekään ei voi olla.
Ja ilman pulttipyssyä ei kannata edes suunnitella vanhan nivelen irroitusta akselista. On tiukassa. Pitkä 8-9mm hylsy pultin reikään, pultti kierteille ja pulttipyssyllä voimaa. Lyömällä tai muilla vippaskonsteilla en suosittele kokeilemaan.Tällä lähti. Soittelin paikallisia, niin merkkarilta 290€ alkuperäisnivel, varaosaliikkeestä sama SKF 120€, Motonetistä 110€, Aeromotorsilta 56€ posteineen. Hirveä jupina alkoi varaosaliikkeestä, että mikähän kopio-SKF se on, kun noin halvalla myyvät, kun mainitsin, että netistä saan puoleen heidän pyytämästä hinnasta.
Ainoa erikoistyökalu tuossa taitaa olla nuo klemmaripihdit. Onnistuuko tuon klemmarin kiristys kotikonstein ilman noita "hohdinpihtejä"?
Ja ilman pulttipyssyä ei kannata edes suunnitella vanhan nivelen irroitusta akselista. On tiukassa. Pitkä 8-9mm hylsy pultin reikään, pultti kierteille ja pulttipyssyllä voimaa. Lyömällä tai muilla vippaskonsteilla en suosittele kokeilemaan.
Varmasti lähtee lekalla jos pääsee huolella lyömään. Nyt vaikuttais siltä, että ollaan vaihtamassa parkkipaikalla tunkin varassa alkuperäistä niveltä eikä koko akselia ole tarkoitus irroittaa. Pulttipyssyllä säästäisi monta kirosanaa, aikaa ja lisävahingot. Japanilaisten nivelet ovat ihan oma lukunsa, niihin verrattuna VAG-nivelet on helppoja.Volkkarien nivelet eivät kyllä ole lujassa, niitä on tullut kuitenkin vaihdettua kymmeniä ja kaikki on lähteneet lekalla lyömällä. Toyotista joutui yleensä hajottamaan koko nivelen, muutoin se ei irti lähtenyt.
Minkälainen katkaisija siinä on? Mulla oli kerran sama vika Avensiksessa, korjautui viiksen vaihdolla.
Tuleeko sinne lampun kannalle jännitettä? Ei varmaankaan. Jos ei tule niin ota katkaisija irti. Tuleeko sinne jännitettä? Sulake toki tarkistettu?Perus nappi kojelaudassa.
Kuulostaa siltä että auto kannattaa viedä sellaiseen huoltoon jossa oikeasti ymmärretään ilmastoinnin päälle. En tiedä kyseisestä huollosta mutta jotkut näistä ilmastointihuolloista ovat sellaisia etteivät edes kokeile täytön jälkeen toimiiko ilmastointiVuoden 2007 Mazda 5:ssa ei ilmastointi lähde päälle. Lauhdutin vaihdettiin kun vanha vuoti ja uudet aineet laitettiin tilalle. Flekti lähtee päälle ac-nappia painamalla mut kompressori ei. Magneettikytkintä kokeiltu kopauttaa mutta ei vaikutusta. Painekytkintä epäilivät huollossa, kai se on sellainen tilattava.
Jos osaaminen ja kalusto antaa myöten voi painekytkimen toiminnan mitata kotikonstein. Ensinnäkin kannattaa mitata liittimelle tuleva jännite kun ac-nappia on painettu. Toisekseen painekytkimelle voi syöttää suoraan 12v oikeisiin napoihin ja testata toimivuus. Kuten edellinen postaaja kertoi, korjaamot vaihtavat mielellään kalliita osia kovalla tuntiveloituksella ilman tarkempaa vianmääritystä.Kuulostaa siltä että auto kannattaa viedä sellaiseen huoltoon jossa oikeasti ymmärretään ilmastoinnin päälle. En tiedä kyseisestä huollosta mutta jotkut näistä ilmastointihuolloista ovat sellaisia etteivät edes kokeile täytön jälkeen toimiiko ilmastointiYhdellä tutulla puuttui koko ilmastoinnin remmi kun ohjainrulla oli hirttänyt kiinni ja huollossa täyttivät, rahastivat ja toivottivat hyvää matkaa vaikka remmi puuttui
Kai tuon painekytkimenkin voi testata eikä vain epäillä sitä syylliseksi?
Paitsi, että aika monissa edes etäisesti "nykyaikaisessa" autossa se on ihan arvoa antava anturi (tunnistaa siitä että johtoja tulee enemmän kuin kaksi) eikä vaan "tyhmä" on/off kytkin, ja tällöin jos menet sinne sörkkimään ja antamaan sähköä, niin tuloksena on todennäköisesti vaan palanut ilmastoinnin ohjainyksikkö ja vitutus.Jos osaaminen ja kalusto antaa myöten voi painekytkimen toiminnan mitata kotikonstein. Ensinnäkin kannattaa mitata liittimelle tuleva jännite kun ac-nappia on painettu. Toisekseen painekytkimelle voi syöttää suoraan 12v oikeisiin napoihin ja testata toimivuus. Kuten edellinen postaaja kertoi, korjaamot vaihtavat mielellään kalliita osia kovalla tuntiveloituksella ilman tarkempaa vianmääritystä.
2007 vuoden Mazdassa se on on/off -kytkin ilman erillistä "älyä". Ja ehkä jo nimestä voidaan ymmärtää se, että kyseessä on kytkin, ei anturi.Paitsi, että aika monissa edes etäisesti "nykyaikaisessa" autossa se on ihan arvoa antava anturi (tunnistaa siitä että johtoja tulee enemmän kuin kaksi) eikä vaan "tyhmä" on/off kytkin, ja tällöin jos menet sinne sörkkimään ja antamaan sähköä, niin tuloksena on todennäköisesti vaan palanut ilmastoinnin ohjainyksikkö ja vitutus.
Denson anturilla alkoi toimimaan kuten alkuperäisellä anturilla. Sain varmistuksen, että jätän jatkossa Boschin anturit ostamatta. Tyhjäkäynnillä käyttäminen antaa kuitenkin edelleen alkuperäisen vikakoodin: P2189 System Too Lean at Idle (Bank 2). Testasin jarrucleanerin suihkuttamista imusarjan suuntaan ja löysin välin, jonne suihkuttamalla tyhjäkäynti pieneni. Vaihdan siis seuraavaksi imusarjan yläosan tiivisteen.Kokeilen jarrukleanerilla roiskimista, jos ei tokene kunnollisesta Lambdasta. Alkuperäinen Lambda maksaa 270€ Deltassa. Sille tielle en malttanut lähteä, vaan tilasin Denson anturin RockAutosta. Niistä on hyviä kokemuksia Lexuksessa. Kiassa on alunperin peltiset tiivisteet imusarjassa. Kansien ja imusarjan välissä on jäljiltäni Hylomar blue, eli sieltä en usko vuotavan. Yläosa on kyllä irrotettu alaosasta kerran ilman tiivisteen vaihtoa, eli sieltä saattaisi vuotaakin.
Se magneettikytkin voi myös olla rikki. Sen voi mitata tuleeko siihen sähkö. Isot pojat myös antaa suoraan sähköä kytkimelle mutta siinä pitää plus ja miinus laittaa oikeinpäin.Vuoden 2007 Mazda 5:ssa ei ilmastointi lähde päälle. Lauhdutin vaihdettiin kun vanha vuoti ja uudet aineet laitettiin tilalle. Flekti lähtee päälle ac-nappia painamalla mut kompressori ei. Magneettikytkintä kokeiltu kopauttaa mutta ei vaikutusta. Painekytkintä epäilivät huollossa, kai se on sellainen tilattava.
2010 vuoden Fiat evo Puntoni takasumuvalo ei toimi ja katsastaja antoi korjauskehoituksen siitä. No vaihdettiin lamppu kun edellisessä lampussa oli sen verran syöpynyt kanta. Toimi vähän aikaa, laitettiin koko roska taas nippuun ja taaskaan ei toimi. Ideoita mitä siinä voisi olla? Kanta on myös putsattu joten sekään ei voi olla.
Denson anturilla alkoi toimimaan kuten alkuperäisellä anturilla. Sain varmistuksen, että jätän jatkossa Boschin anturit ostamatta. Tyhjäkäynnillä käyttäminen antaa kuitenkin edelleen alkuperäisen vikakoodin: P2189 System Too Lean at Idle (Bank 2). Testasin jarrucleanerin suihkuttamista imusarjan suuntaan ja löysin välin, jonne suihkuttamalla tyhjäkäynti pieneni. Vaihdan siis seuraavaksi imusarjan yläosan tiivisteen.
Monta kertaa se Denso on varsinkin japsiautoissa Boschia tai Ngk:ta parempi vaihtoehto. Suomessa mun mielestä aliarvostettu merkki.
Varmasti lähtee lekalla jos pääsee huolella lyömään. Nyt vaikuttais siltä, että ollaan vaihtamassa parkkipaikalla tunkin varassa alkuperäistä niveltä eikä koko akselia ole tarkoitus irroittaa. Pulttipyssyllä säästäisi monta kirosanaa, aikaa ja lisävahingot. Japanilaisten nivelet ovat ihan oma lukunsa, niihin verrattuna VAG-nivelet on helppoja.
Tarvis vaihdella tähän romuun (A6 C6 4F 2005) kuskin oven ikkunahissi. Ei oikein tunnu löytyvän mistään mitään hyvää video-/kuva-ohjetta. Ei täällä kellään sattuis kokemusta asiasta olee?![]()
Jos vetokoukku asennettuna, niin melko usein takasumuvalo tökkii sen vuoksi, että koukun pistokkeen mikrokytkin jumii pohjaan. Auto luulee, että kärry on perässä ja sammuttaa takasumuvalon autosta.2010 vuoden Fiat evo Puntoni takasumuvalo ei toimi ja katsastaja antoi korjauskehoituksen siitä. No vaihdettiin lamppu kun edellisessä lampussa oli sen verran syöpynyt kanta. Toimi vähän aikaa, laitettiin koko roska taas nippuun ja taaskaan ei toimi. Ideoita mitä siinä voisi olla? Kanta on myös putsattu joten sekään ei voi olla.
Jos vetokoukku asennettuna, niin melko usein takasumuvalo tökkii sen vuoksi, että koukun pistokkeen mikrokytkin jumii pohjaan. Auto luulee, että kärry on perässä ja sammuttaa takasumuvalon autosta.
Pitää siis lähteä palastelemaan vian aiheuttajaa. Ensin jännitemittaus/ valokynä suoraan sumuvalon liittimeltä. Mittaa myös maajohtimen kunto samalla, eli suoraan liittimen päistä myös miinuspuoli. Jos liittimelle ei tule jännitettä, mutta maa tulee, niin seuraavaksi sumuvalokatkaisijaa mittaamaan. Syttyykö sumuvalon merkkivalo? Sulakkeet on tietysti tarkastettu?Ei ole vetokoukkua.
Tarvis vaihdella tähän romuun (A6 C6 4F 2005) kuskin oven ikkunahissi. Ei oikein tunnu löytyvän mistään mitään hyvää video-/kuva-ohjetta. Ei täällä kellään sattuis kokemusta asiasta olee?![]()
Tarkistakaa mittaamalla tuleeko sähköä lampunkantaan. Vikoja valokytkimessä, johdotus hapettunut liittimissä. näin ensialkuun. Lisäksi onko lampunkanta käynyt kuumana että osuuko kannat lamppuun ollenkaan2010 vuoden Fiat evo Puntoni takasumuvalo ei toimi ja katsastaja antoi korjauskehoituksen siitä. No vaihdettiin lamppu kun edellisessä lampussa oli sen verran syöpynyt kanta. Toimi vähän aikaa, laitettiin koko roska taas nippuun ja taaskaan ei toimi. Ideoita mitä siinä voisi olla? Kanta on myös putsattu joten sekään ei voi olla.
@H0rna tämmönen rinkeli sulla?
Audi A6 C6 Front Window Regulator Removal - AudiWorld Forums
A6 / S6 (C6 Platform) Discussion - Audi A6 C6 Front Window Regulator Removal - I could not find any instructions on this so I am posting them here. There are several videos on Youtube regarding how to remove the door panel, so I am starting after that. This first picture shows the screws you...www.audiworld.com
A4 B6:een vaihdettiin joskus. Olihan siinä pieni savotta, kun ikkuna piti muistaakseni irroittaa kokonaan peilejä myöten. Ainoa vinkki oikeastaan on se, että laita se uusi ja vanha runko ennen purkamista lattialle ja vääntele se uusi runko samaan asentoon. Ainakin B6 hississä sitä sai hetken pyöritellä ennen kuin osui kohdilleen. Ovipahvin kiinnikkeitä saattanee jokusen tarvita. Kaveri kannattaa myös varata purku- ja kasausvaiheeseen, niin ei tule murjottua ikkunaa turhaan.
Ootko tsekkaillu polttoaine puolta? Koska vaihdettu polttoaineen suodatin ja onko paineet kohdillaan?310tkm ajettu A4 B6 1.8t BEX (190hv, 240Nm) on tuntunut jo pidemmän aikaa kovin puhdittomalta. Myös P0420 (Catalyst System Efficiency → Below Threshold → Bank 1) vikakoodi on joko staattisena tai hetkittäisenä ollut oikeastaan vuoden ajan. Kone käy myös kylmänä hieman ravistaen, mutta tasoittuu pian jahka kierrokset laskevat. Myös nappi laudassa kiihdytyksissä tuntee persdynolla selvästi, miten veto ei ole aivan tasaista enää, kun kierrokset ovat päälle 5000. Yhden kerran sain vikakoodin, kun kakkospytty ei sytyttänyt. Kone kävi erittäin epätasaisesti. Käynnistin auton uudestaan ja homma korjautui. En ole sittemmin saanut koodia uudestaan, että voisin vaihtaa esim. puolia päikseen. Haluaisin kuvitella näiden liittyvän toisiinsa.
Vaihdettuja osia:
- Tulpat viime kesänä (ei vaikutusta). Tulpat olivat hieman tummat, eli rikkaalla taidetaan mennä.
- Taaempi lambda viime syksynä (ei vaikutusta).
- MAF muutama vuosi sitten (yskiminen korkeilla kierroksilla loppui, mutta alkoi nyt uudestaan).
Tein vastikään sen kuuluisan 0.8 x hevosvoimat MAF-testin, eli nappi lautaan ja katsoin maksimi ilmamassamäärälukeman, joka oli n. 130g/m3. Pitäisi tuon 0.8 säännön mukaan olla lähemmäs 150g/m3. Muistelen vanhalla MAF:lla tulleen isompia lukemia, mutta auto kävi kyllä paremmin uudella, joka siis aina antanut vähän pienempiä tuloksia.
Sylinterien puristukset olivat kaikki kohdillaan, niissä ei siis ongelmaa.
Ahdot olevinaan ok, 0.6bar näyttää OBDElevenin mukaan ahtavan, tosin pienillä kierroksilla ahdot tulevat jäljessä. En tiedä sitten miten sen pitäisi käyttäytyä.
Onko ehdotuksia mitä tälle kannattaisi alkaa tekemään? Osia en haluaisi enää summassa ostaa.
Edit: Viesti lähti ajoissa.
Ootko tsekkaillu polttoaine puolta? Koska vaihdettu polttoaineen suodatin ja onko paineet kohdillaan?
Ite melkeen ostaisin, ei ne muistaakseni paljoa maksa kun itse hankin. Varsinkin kun puhutaan ongelmasta niin erillinen mittari voi näyttää ihan muuta kuin mitä tietokone luulee siellä olevan, jos joku anturi temppuilee. Silleen yleensä löytää vikoja paremmin, kun ei usko autoa vaan itseä. Jos paineet alhaalla niin viittaa joko suutinkiskon päässä olevaan paineensäätimeen tai pumppuun.Suodatin vaihdettu myös syksyllä. Osia on vaihdettu siihen malliin, että ei kaikkia muista mainita. Paineita en ole testannut. Näkeekö ne luotettavasti OBDElevenillä vai pitääkö lähteä mittarin ostoon?
Ite mittasin auto käynnissä. Jos et ota alipaineletkua säätimestä niin mitä enemmän poljet, sitä enemmän painetta pitäisi olla. Jos kaasua polkiessa paine laskee niin jostain ahdistaa.Tästä polttoaineen saannin selvittämisestä.
1. Jos mittaan tukista ok paineet moottori sammuksissa virrat päällä niin silloin pumppu on varmasti ok?
2. Mutta suodatin tai jokin muu bensalinjastossa (myös paluu) voi silti ahdistaa ja virtaus olla heikko, jolloin moottorin bensansaanti täyskaasulla ok paineista ja ok pumpusta huolimatta heikko?
3. Jos mittaan virrat päällä moottori sammuksissa ok paineet ja ok virtaukset niin tiedän että pumppu ok ja suodatin/linjasto ok myös täyskaasulla?
Imusarjan yläosan tiiviste on vaihdettu ja nyt antaa kahta vikakoodia: P2189 ja P187, elikkä System Too Lean at Idle (Bank 2 ja 1). Käyvät molemmat lohkot laihalla.Denson anturilla alkoi toimimaan kuten alkuperäisellä anturilla. Sain varmistuksen, että jätän jatkossa Boschin anturit ostamatta. Tyhjäkäynnillä käyttäminen antaa kuitenkin edelleen alkuperäisen vikakoodin: P2189 System Too Lean at Idle (Bank 2). Testasin jarrucleanerin suihkuttamista imusarjan suuntaan ja löysin välin, jonne suihkuttamalla tyhjäkäynti pieneni. Vaihdan siis seuraavaksi imusarjan yläosan tiivisteen.
Imusarjan yläosan tiiviste on vaihdettu ja nyt antaa kahta vikakoodia: P2189 ja P187, elikkä System Too Lean at Idle (Bank 2 ja 1). Käyvät molemmat lohkot laihalla.Uusi tiiviste oli sopiva ja puhdistin tiivistyspinnat. Niissäkään en huomannut vikaa. Kaikki letkut kiinnitin takaisin, enkä korvakuulolla, silmämääräisesti tai jarrucleanerilla löytänyt vikaa alipainekomponenteista. Mitä sitten keksitään?
Aamulla autossa (Grand C-max 2012) joku kärysi, kun lähdin liikenteeseen. Kotona selvisi, että ilmeisesti jäähdytys nesteet heittää pihalle, kun tuntuu oikealta puolelta tiputtavan ulos. Paljonkohan tuollaisen korjaus maksaa?
Sä varmaan ymmärrät ihan itsekin ett noilla tiedoilla ei tuohon voi vastata edes jeesus. Jos joku letku/liitos vuotaa ni joku pikkupaja/tuttu fiksaa sen ehkä kympeillä, siitä ylöspäin viasta riippuen taivas on rajana.
Voi olla että uskaltaa ajaa paljon tai sitten hajoaa jo kilometrin matkalla. Ei täältä foorumilta sitä voi tietää, pyydä joku joka ymmärtää autojen päälle kurkkaamaan autoa.Jotain liitosta veikkaisin, koska nestetta oli roiskunut moottoritilan takaosaan. Miten paljon tuolla uskaltaa ajaa, kun lähin paja on 15 km päässä?
Tosiaan pahoittelut epäselvästi kuvauksesta. Vaihdan autoon vaan renkaat, eikä sillä taidolla parempaa kuvausta saanut.
Mikäpä se mahtaisi olla autossa vikana kun flekti huutaa vähän väliä. "Vika" alkannut tuossa kevättalvella mutta nyt ei jaksa enää sitä kuunnella. Eli Seat Toledo -16, 1,2TSI, 80tkm ajeltu,
Ei väliä onko kylmä vaiko kuuma moottori. Aamulla pistää käyntiin niin alkaa huutamaan, noin 10sek ja lopettaa. Lähtee ajamaan niin saattaa tehdä 10 metrin ajon jälkeen saman. Ei tietoa tekeekö maantieajossa kun aina muuta meteliä niin ei kuule. Jäähdytysjärjestelmässä on nestettä. Lämmöt pysyvät hyvin 90 asteessa (noin). Ei väliä onko ilmastointi päällä vaiko ei, eikä väliä puhaltaako tuuletin kylmää vai kuumaa ilmaa.
No, käytin merkkihuollossa. Vikakoodeja ei löytynyt. Totesivat että tuulettimen lämpökatkaisin on rikki, ja vaihdettiin siis. Pari päivää ei huutanut jatkuvasti, mutta nyt vika taas pahentunut, elikkäs huutaa vähän väliä.
Vinkkejä? Ei tuo merkkihuolto ainakaan kiinnosta kun 265€ upposi jo tuohonkin...
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.