Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
2007 passatista pitää irrottaa etupuskuri ja sitten umpiot että saa noi ajovaloxenonit vaihdettua :I
Tai MK2 Octaviassa... Tai Xc60 Volvossa....Kaikissa autoissa pitäisi olla samanlainen pikakiinnitys umpiolle kuin mk3 mondeossa. Nappaa vain pari lukkosokkaa irti ja umpio on sylissä.
Toki aina mukavampi jos tuonkaanvertaista ei tarvitsisi tehdä.
Tossa meidän Stratuksessa pitää irrottaa päältä kaksi ruuvia niin umpio on kädessä. Suht näppärä sekin.Kaikissa autoissa pitäisi olla samanlainen pikakiinnitys umpiolle kuin mk3 mondeossa. Nappaa vain pari lukkosokkaa irti ja umpio on sylissä.
Toki aina mukavampi jos tuonkaanvertaista ei tarvitsisi tehdä.
Tässä o jotai vikaa varmaan ku pari kuukautta ajellu nyt eikä mitää oo hajonnu vieläkään vaikka ahotki ollu siellä 1.8 bar hujakoilla rajottimella aina
Vähä visuaalista parannusta eiliseltä. Jos vknloppuna sais venttiilijouset vaihettua ni sais ton rajottimen nostaa tuolta 5000 rpm tonne 7000, jos se rupeis sit paukkumaan jo
![]()
Vanhan liiton vehkeissä vaihdetaan etukautta, kun varsinaista umpiota ei ole.Tossa meidän Stratuksessa pitää irrottaa päältä kaksi ruuvia niin umpio on kädessä. Suht näppärä sekin.
Vaihdoin Passattiin kuskin puolelle alatukivarren takahelan. Tarvitseeko tuon jälkeen tehdä suuntauksia? Uusi hela kuitenkin identtinen vanhan kanssa ja tukivarren tappikin tulee ihan saman verran sen läpi kuin ennenkin. Tukivartta ei tarvinnut käyttää irti.
Kolina lakkasi kuin seinään tuon vaihdon jälkeen ja auto tuntuu jämäkämmältä. Toisella puolella tukivarsi olikin vaihdettu jo.
Tein tuossa itte just sellaisen oivalluksen, että pyöreäpäiset metalliset pihdit voi painaa jarruletkuun "lukoksi" lukkopihdeillä, niin että ilmaaminen on kahteen pekkaan helppoa. Ei tippunut pisaraakaan jarruletkusta ulos. Käytin seegeripihtejä ja lukkopihtejä tähän. Seegeripihtien "kärkien" varret ovat täysin pyöreät..Onnistuikin lopulta polttimon vaihto ihan konehuoneen kautta. Hieman kyllä sai pienikätisenäkin väkertää ja hanskat ei olisi ollut pahitteeksi, nyt säästyttiin isommilta haavoilta.
Seuraavana pitäisi jarrut rempata. Tosin voi olla että vaimoke ajaa suoraan huoltoon, edellisessä autossa oli yksi mäntä niin jumissa ettei kotikonstein saatu toimimaan vaan piti vaihdattaa koko satula. Onnistuisi kyllä itsekin vaihtaa mutta jarrujen ilmaaminen ei innosta.
Teen varmasti jotain väärin jarrujen ilmauksessa, kun en koskaan ole tarvinnut imuria, kaveria tms, ainoastaan letkun pätkä ja esim. vanha jarrunestepullo, jossa hieman nestettä puhjalla ja letku pinnan alle.
Teen varmasti jotain väärin jarrujen ilmauksessa, kun en koskaan ole tarvinnut imuria, kaveria tms, ainoastaan letkun pätkä ja esim. vanha jarrunestepullo, jossa hieman nestettä puhjalla ja letku pinnan alle.
Tiedän vain sanoa että nuo kiinteät satulat molemminpuolisilla mäntärivistöillä tuli kuntoon vasta sitten kun vedettiin alipaineimurilla nesteiden vaihto, sitä ennen tullut moneen otteeseen käytettyä tuota polje ja käännä nipasta -taktiikkaa mutta aina jäänyt pehmoiseksi tuntuma.
Ainakin jos ei ole vyö kiinni.Skoda Octaviassa (16) automaatti ja start stop järjestelmä. Nyt sammui luonnollisesti kun löin jarrun pohjaan liikenneympyrään odottaen muita autoja, mutta jarrun nostettuani ei lähtenytkään moottori päälle. Pyysi käynnistämään manuaalisesti ja ensin piti laittaa keppi P asentoon. Koko hötäkässä sain jo tööttäyksiä takana kun koitin saada moottoria käyntiin.
Mikäs tuollaisen aiheutti ja toivottavasti ei toistu.![]()
![]()
Vyö oli kiinniAinakin jos ei ole vyö kiinni.
Ei ollutkaan kierroskone![]()
Toimiiko korkki varmasti?Voiko kansipahvi vuotaa vain välillä? Käytiin Stratuksella lomareissu niin yhden kerran kun pysähdyttiin kuului hillitön porina konepellin alta. Menin sitten katsomaan niin paisarissa kupli ihan tosissaan. Muuten auto toimii täysin normaalisti ja lämmöt pysyvät kurissa. Takaisin tullessa ei pidemmänkään matkan jäljiltä kuplinut. Kai tuohon kansipaffin voisi vaihtaa kun kohta tulee 20 vuotta ja reilu 200 tkm täyteen. Ihmettelen vaan noita oireta kun ei tee koko ajan painetta. Ei kai tuollaista muu voi aiheuttaa kuin kansi tai kannen tiiviste?
E: Voisikohan roplatus sittenkin tulla ilmastoinnista jos on liemi vähänä. Käytän auton ensin ilmastointihuollossa.
Voiko kansipahvi vuotaa vain välillä? Käytiin Stratuksella lomareissu niin yhden kerran kun pysähdyttiin kuului hillitön porina konepellin alta. Menin sitten katsomaan niin paisarissa kupli ihan tosissaan. Muuten auto toimii täysin normaalisti ja lämmöt pysyvät kurissa. Takaisin tullessa ei pidemmänkään matkan jäljiltä kuplinut. Kai tuohon kansipaffin voisi vaihtaa kun kohta tulee 20 vuotta ja reilu 200 tkm täyteen. Ihmettelen vaan noita oireta kun ei tee koko ajan painetta. Ei kai tuollaista muu voi aiheuttaa kuin kansi tai kannen tiiviste?
E: Voisikohan roplatus sittenkin tulla ilmastoinnista jos on liemi vähänä. Käytän auton ensin ilmastointihuollossa.
Ei ollu ku joku 4400 rpm ku räjähti, tais mennä vähän liikaa ennakoitaAFR oli karvan laihemmalla ku oisin halunnu, jotain 12.8.
Just olin tehny merkit dampperiin et tarkistan onko ajotus kohillaan mut oli niin myöhä et päättelin ajella maantien kautta kotia ja kokeilla vähän vetoja, noh niinhän siinä kävi sit
Näissä on ollu aika isojakin heittoja välistä oletetussa ennakossa vs todellinen, aina ois suotava varmistaa.
Mut jotain positiivista et ei uskaltanu enää ajaa kaasupohjassa vaikka kuinka yritin, kakkosella ku rupee 100 vauhissa kirjottaa ni pelottaa jo oikeesti
Noh jos tolla pääsis lauantaina taas vähä sudittelee kuopioon
EDIT:
![]()
Toimiiko korkki varmasti?
Jäähdytysjärjestemän korkki on vasta vaihdettu. Tässä on erikseen korkki jäähdytysjärjestelmälle ja paisarille. Vesipumppu on vaihdettu jakopään yhteydessä neljä vuotta ja 60 tkm sitten.Jos paisarissa kuplii ja todennäköisesti kiehuu, niin jokun sortin lämpöongelmasta on kyse. Jos ja kun ei kerran nestettä syö ja uloskaan ei sitä korkin kautta puske, niin aloittaisin vesipumpusta ja sen toiminnasta, mutta varmaan jollain tapaa toimii, jos lämmöt kurissa. Tosin voi kyllä alkaa keittämään kovemman rasituksen jälkeen, kun sammutat auton ja flekti ei syystä tai toisesta jää/hörähdä käyntiin ja järjestelmästä häviää paineet samantien, eli korkissa vikaa.
Ei tuo nyt ihan pahviongelmalta kuulosta, mutta jos on kovinkin helppo homma vaihtaa ja jos ei muualta vikaa helposti löydy, niin vaihtoon vaan.
Jaa, näyttäisi tuo Stratus sittenkin tihkuvan jäähdytysnestettä korkista. Pitää putsata kun jähtyy, tuskin uusi korkki on viallinen.
Pitää vaihdella termarikin, jäi viimeksi vaihtamatta kun tiiviste piti tilata erikseen.
Asuuko stige siellä tallilla kun vehkeet etenee tuollaista tahtia? Vastahan se rähähti ja kohta ollaan taas sudittelemassa. Ei sillä, että siinä mitään pahaa olisi, mutta kunhan ihmettelen.
Täytyy kyllä hattua nostaa, nyt on asennetta hommassa kun etenee tuolla tahdilla.
Mitäs tuommonen kasikoneen uudelleenrakennus nykyään maksaa?
Alapallo voisi myös aiheuttaa, näin ainakin meillä.Mikähän mahtais olla? Ratti täristää motarilla n. 120 km/h ja siitä ylöspäin. Ei kauheasti enemmän täristä vaikka ajais tuosta nopeammin. Ei täristä kokoajan vaan välillä. Esim. kaarteeseen ajaminen aloittaa tai lopettaa tärinän. Tärinä on aika vienoa, sen kanssa voisi elää jos auto olis muutenkin vanha räyskä tai ei ajais joka päivä motaria.
On tehnyt tuota jo pidempään, sain nyt viimeinkin aikaiseksi käydä rengasliikkeessä. Oikea etupyörä oli täydellinen, vasen etupyörä oli sitten huonosti laitettu vanteelle. Asetteli renkaan uudelleen kunnolla ja tasapainotti ja sanoi että tuli hyvä.
Ei auttanut kumminkaan tähän pulmaan. Mistähän lähtis hakemaan seuraavaksi? Takarenkaisiin ei koskettu. Olishan tossa vielä takuuta 6kk jälellä mutta helpottais sitäkin rumbaa jos vois selkeät jutut sulkea pois itse ja sitten ojentaa liikkeen tutkittavaksi.
Vanteet on huolellisesti pesty. En muista tekikö talvirenkailla tota samaa kun en tainnut koskaan ajaa 120 km/h niillä.
vasen etupyörä oli sitten huonosti laitettu vanteelle
Ne voi pahimmillaan olla tosi vaikeita löytää, etenkin jos kyse ei ole väljästä vaan jumittelevasta vetonivelestä. Montakin tarinaa saanut lukea siitä että vaihdetettu vetoakseleita arpomalla. Siksihän itse olen ajanut vikaa ulos jo noin kauanOkei. Tolla on kyllä jo 65 tkm painettu että voishan se olla huonolaatuinen osa? Voiko tota jotenkin todentaa? Jotenkin mulla on semmonen tutina että voi olla hankalaa saada takuuhuoltoa tommoiselle varattua, jos ei voi muuta kun kokeilla vaihtaa...
Joskus kumi-vanne kombinaatiot vaatii karmean märään tasapainotuspuntteja ja sitä tilannetta voi yleensä auttaa sillä että asentaa kumin vähän eri kohtaan vanteelle niin kumi ja vanne tasapainottaa suurimmaksi osaksi toisensa. Lieköhän kyse tämmöisestä?
Eikös tuo merkki tule aina venttiilin kohdalle?Jooh, noita on tullut muutama sarja väänneltyä vanteelle joskus kauan sitten.. Uusissa renkaissa on yleensä merkattu renkaan kevyin kohta keltaisella pienellä ympyrä-merkillä juurikin siks että jäis se pyörittely pois. Käytetyt on toki sit eri asia.
Eikös tuo merkki tule aina venttiilin kohdalle?
ABS-renkaan kiinnittämisestä niveleen olisi kysymys:
-20-60 sek kuumensin tavanomaisella käsipolttimella (190g säiliö) abs-rengasta. Ei mennyt paikoilleen vaikka kuinka puukalikan ja vasaran avustuksella yritin sitä saada. Lopulta korjaamo tekee sen homman.
Tänään sitten päätin harjoitella tuota hommaa ylimääräiseen , hylkyyn menevään vetoakseliin.
Kuumensin 2 minuuttia ja silloin abs-rengas meni paikoilleen lähes kunnolla. Pari milliä jäi yhdestä kohti vajaaksi.
En ainakaan äkkiseltään huomannut että metalli olisi muuttanut väriä tms.
Nettivideot sanovat että metalliin ei saa tulla värimuutoksia kuumennuksessa.
Millaisia konsteja ja tapoja muilla on abs-renkaan kiinnittämisessä?
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.