Taasko se romu on hajalla? Täällä korjataan autoja

Melkein kannattaisi myydä Audi jollekkin harrastajalle ja hankkia jotain toista mielenkiintoista tilalle. Mulla oli Lexus Ls ja halvalla sen myin pois, mutta oli se silti ihan kannattava teko. Olis pitänyt ruosteet korjata, maalata, vaihtaa laatikkoöljyt, jakopää ja se oli vieläpä RHD, joten tervemenoa vaan. Jos ei itse pysty tekemään tai ole hyviä kontakteja, niin esim tuo maalaus on sellainen, että ei sitä ole järkevää teettää.

No ei tuosta muutamaa tonnia enempää kait saa, vaikka hyvillä varusteilla onkin... :cigarbeye:
 
Tuossa varustelistaa... Lisäksi webasto tosiaan, sekin vikatilassa :cigarbeye:
 

Liitteet

  • 93827385_510417493178153_2475311221734113280_n.jpg
    93827385_510417493178153_2475311221734113280_n.jpg
    27 KB · Luettu: 125
  • 93804663_169435384269267_3777925711134720000_n.jpg
    93804663_169435384269267_3777925711134720000_n.jpg
    28,7 KB · Luettu: 123
  • 93702734_516909258994307_5950529733790793728_n.jpg
    93702734_516909258994307_5950529733790793728_n.jpg
    28,3 KB · Luettu: 100
Mut oon aatellu niin, et ajelen kunnes motti sanoo hyvästi ja sitten vaan kaikki osina myyntiin mikä kelpaa myytäväks.
 
-95 2.8 VR6 jakopää on helppo... Tosin oli sellanen autotalli jossa sen mahtui tekemään. Äidin luona edelleen sama autotalli, mutta kun on tehty 80-luvun autolle, niin ei tuota A6:sta sinne oikein mieliisti laita. Enkä omista moottorin-nostinta.

edit. Mutjoo, jos oisin tarkemmin googlaillut tuota mottia, niin ois kyl jäänyt ostamatta. Jakopää-ongelman tiesinkin, mut oli jo vaihdettu tuohon 200tkm kohdalla. Nyt mittarissa 350tkm, niin ehkä uusiks menossa kai. Kuvittelisin et ois laitettu vahvempia laahaimia jo kun kerran korjattu.

Joo mulla oli ihan ack eli perinteinen v6 ja hihnalla, se vaan oli sen verran pieni väli ekaa kertaa ihmetellä ja kun omat taidot oli silloin vielä tasoa ei olee niin tuskaseksi meni.

Korjasin ongelman hommaamalla tilat..
 
Joo mulla oli ihan ack eli perinteinen v6 ja hihnalla, se vaan oli sen verran pieni väli ekaa kertaa ihmetellä ja kun omat taidot oli silloin vielä tasoa ei olee niin tuskaseksi meni.

Korjasin ongelman hommaamalla tilat..

Persaukisena ei tiloja hommata :D
 
Onnistuuko jarrunesteiden vaihto kotikonstein ABS:t omaavaan autoon vai vaatiiko se aina jotain erikoisvehkeitä? Tai jarrujen ilmaaminen?

Autona Mazda 6 facelift GY
Pitäisi onnistua.
Jossain autossa pitää tuo ABS ohjainlaite ilmata eli vaatii obd laitteen mutta ovat aika harvassa.
Aloita ilmaus vain kaukaisemmasta jarrusta ensin eli usein oikea taka riippuen hieman autosta.
Muistakseni mazda 6 on noin jarrusatulan männät ovat tuota saab malliset eli työkalulla saa ne säädetty sisäänpäin pyörittämäll jos vaihtaa palat.
Joku voi oikaista jos olen väärässä.
 
Onkos muuten tietoa mistään hyvästä (ja halvasta) OBD2 softasta androidille tai windowsille ?

VAGgi autoille mulle on tuossa VCDS, mutta pitäis löytää joku mikä ois hyvä muiden merkkejen kanssa. Kun tähän asti muiden merkkien kanssa olen käyttänyt Androidilla Torque Pro:ta, mutta se on loppujen lopuksi aikasta suppea. Löytää vain moottorivikakoodeja mutta eipä oikein mitään muuta.

Vai pitäiskö Torquen kanssa kenties käyttää jotain parempaa OBD2 palikkaa ? Kun itselläni käytössä todella vanha blutooth palikka.
 
Ei ne taida muutkaan "yleismalliset" juuri muuta kuin moottorin ohjausta ymmärtää. Merkkisoftilla (joko hakkeroidut "oikeat" tai vcds tyyppiset tietylle merkille tehdyt) joilla saa sitten luettua muutkin ja mahdollisesti kikkailtua muutakin.

Tai jos olen täysin väärässä ja ihmishintainen yleismaailmallinen ratkaisu löytyy niin saa kertoa.
 
Onkos muuten tietoa mistään hyvästä (ja halvasta) OBD2 softasta androidille tai windowsille ?

VAGgi autoille mulle on tuossa VCDS, mutta pitäis löytää joku mikä ois hyvä muiden merkkejen kanssa. Kun tähän asti muiden merkkien kanssa olen käyttänyt Androidilla Torque Pro:ta, mutta se on loppujen lopuksi aikasta suppea. Löytää vain moottorivikakoodeja mutta eipä oikein mitään muuta.

Vai pitäiskö Torquen kanssa kenties käyttää jotain parempaa OBD2 palikkaa ? Kun itselläni käytössä todella vanha blutooth palikka.

Mulla on OBDLink SX, oon tykänny. Softana OBDWiz. Windowsille siis. Hommaisin tosin MX+:n jjos uudestaan pitäis ostaa.

 
Mulla on OBDLink SX, oon tykänny. Softana OBDWiz. Windowsille siis. Hommaisin tosin MX+:n jjos uudestaan pitäis ostaa.


Kiitos paljon. Laittelin tuo SX mallin tilaukseen kun se oli mukavan edullinenkin ja eiköhän se minulle riitä. Kun tuo MX+ oli jo aikasta kallis, enkä keksinyt syytä sijoittaa siihen extraa.
 
Toyota corolla 1.6vvt 2006. Osaisko joku auttaa. Starttasin auton ja mankka, lämppäri, ilmastointi, ohjaustehostin, nopeusmittari ja sähköikkunat ei toimi. Latauksen merkkivalo palaa. Akussa jännite vähän yli 12v ja kun auto on käynnissä akun jännite heittelee 13.7-14.5v välillä.
 
Toyota corolla 1.6vvt 2006. Osaisko joku auttaa. Starttasin auton ja mankka, lämppäri, ilmastointi, ohjaustehostin, nopeusmittari ja sähköikkunat ei toimi. Latauksen merkkivalo palaa. Akussa jännite vähän yli 12v ja kun auto on käynnissä akun jännite heittelee 13.7-14.5v välillä.
Ettei ois joku akun kenkä tai laturin johto löysällä. Jännite voi silloin nousta mutta virta ei välttis kulje. Kokeile myös jos joku liitin tai johto lämpenee muista poikkeavalla tavalla,niin tiedät vika paikan.
 
Tojota on myös melko varma vian syy :psmoke:

Eipä rienata tojotia :angry:

No tosipuheessa pakasta vedetty d-4d avensis oli joskus 10v sitten ensimmäinen auto joka laukes tienpäälle ja jätti viemättä mut perille..

Tosin ei jäänyt viimeiseksi, kaksi audia ja yksi volvo on onnistunut samassa sen jälkeen. Toki ne on kaikki olleet 10v+ vanhoja jo tapahtumahetkellä.
 
Eipä rienata tojotia :angry:

No tosipuheessa pakasta vedetty d-4d avensis oli joskus 10v sitten ensimmäinen auto joka laukes tienpäälle ja jätti viemättä mut perille..
Sori :D Menee vaan tunteisiin kun on työkaveri joka on niin vihtun ehdoton kaikessa. Ja tojota on niistä yks ensimmäisistä mistä ei luovuta. Toinen on Sonyn puhelimet...:rofl:
 
Sori :D Menee vaan tunteisiin kun on työkaveri joka on niin vihtun ehdoton kaikessa. Ja tojota on niistä yks ensimmäisistä mistä ei luovuta. Toinen on Sonyn puhelimet...:rofl:

Yhen merkin uskovaiset on aina perseestä, kaikki nuo autot on romuja ennemmin tai myöhemmin :whistling: :dead:
 
Yhen merkin uskovaiset on aina perseestä, kaikki nuo autot on romuja ennemmin tai myöhemmin :whistling: :dead:

Yhden merkin uskovaisille on myös turha edes yrittää puhua tyyppivioista tai yhteistyössä tehdyistä automalleista..

Sarjassa Nissanin moottorit kestää ja ranskikset on paskoja.. Ja sama henkilö ajaa Nissanilla missä on 1,5dci kone. Missä tekniikan valmistaja on Renault.

Tai ton Toyotan tekniikan ikuinen kestävyys.. Vaikka sielläkin on tyyppivikoja kuten 1,4 d4d autoissa (ainakin gen1 Auris) esiintyvä manuaalilaatikon hajoaminen tai 2,0/2,2 d4d ketjukoneissa esiintyvät kansiviat.

Onneksi Avensiksen suunnittelijat tulivat järkiinsä ja löivät diisseliksi Bemarin N-padan..
 
Mulla on ollut vuosien ajan satunnaisesti eräs Renault Kangoo hieman hoidossa. Hommat ovat olleet lähinnä akun latausta, rengaspaineita yms pientä. Auto on lähtenyt käyntiin aina ilman jalkakaasuun koskemista.
Nyt kuitenkin tänään tuli hälytys että tuo auto ei käynnisty. Startti pyörii hyvin.
Auto lähti käyntiin kun jalkakaasun painoi lähes pohjaan ja avainta käänsi.
Mitä tuosta voi päätellä? Mikä voisi vaikuttaa siihen että auto ei käynnisty kuin kaasu pohjassa?
Yleensä tulpat kun kastuu niin lähtee parhaiten käyntiin, kun painaa kaasupolkimen pohjaan ja starttaa. Siihen ei kyllä ole mitään tietoa miksi ei alkuun lähtenyt käyntiin, mutta tietysti pitkillä käynnistys yrityksillä saa ne tulpat märiksi.
 
Onko normaalia, jos ilmamassamittarin todellinen mitattu ilmamäärä heittelee hieman? Tyhjäkäynnillä vaihtelee 4.5-5.5g/s ja kiihdytyksessä välillä paljon enemmän.

1.6 TDI:n nykimisen aiheuttajaa metsästän. Tuo alkoi EGR:n vaihdon jälkeen ja epäilin EGR:ää viaksi, kun pomppii nykimisen tahtiin, mutta näköjään se tottelee vain ECU:n ohjeita ja joku muu voi aiheuttaa nykimistä. Ilman ilmamassamittaria ei nyi, eikä DPF-polton aikana, mutta toisaalta tuolloin EGR on täysin auki.

Ei viitsisi satasella ostaa uutta ilmamassamittaria ja todeta, että vanha olikin ehjä.
 
EGR venttiilin toiminta kuuluukin näkyä ilmamassamittarin lukemissa koska kun EGR on enemmän tai vähemmän auki niin osa imuilmasta korvataan pakokaasulla.
 
EGR venttiilin toiminta kuuluukin näkyä ilmamassamittarin lukemissa koska kun EGR on enemmän tai vähemmän auki niin osa imuilmasta korvataan pakokaasulla.
Täytyy käydä mittailemassa vielä kaasu pohjassa MAF:n arvoja, kun silloin EGR on täysin auki. Auton nykiessä molempien arvot heittelee ja epäilen, että jompikumpi noista on syypää siihen. Aluksi tosin luulin, että EGR säätyy itsekseen aivan omiaan, mutta nyt löysin livedatasta, että kun auto nykii, niin ECU käskee sitä menemään kiinni ja auki samaan tahtiin.
 
Mikähän prakannut, kun autosta kuuluu hitaasti ajaessa tiheää, epäsäännöllistä naksumista etupäästä, ja hitaalla vauhdilla jyrkemmin kääntäessä välillä kunnon "plong"? Auton ajettavuus normaali.
 
Ideoita miksi -99 Seat Ibiza 1.6 alm-moottorilla käy välillä kolmella sylinterillä.
On uusittu tulpat, tulpanjohdot, bensansuodatin, puola, lambda, pakosarjan tiiviste, imusarjan tiivisteet ja virranjakaja.
On mitattu puristukset, jotka oli 12-14.
On vcds:llä todettu anturien toimivan oikein yms.
Sytytyskatkokset esiintyvät sylinterissä 3 ja on vaihdettu suuttimet 3:s ja 4:s sylinterin kesken.
On kokeiltu toista Ecua, kun vanha oli sisältä hapettunut.

Välillä siis käy ihan hyvin ja tasaisesti ja välillä taas kolmella.
Päästöt tottakai pielessä. Ennen lambdan vaihtoa kävi laihalla ja tämän takia vaihtoon meni aavistuksen vuotava pakosarjan tiiviste, kuten ruosteessa oleva lambda. Myös putkessa oli nuppineulanpään kokoinen reikä lambdan jälkeen, joka hitsattu.
Imusarja todettu ehjäksi, kuten kaikki alipaineletkut ja kaasuläpän tiiviste.
Bensapaineet mitattu ja todettu olevan riittävät.
Kaikkien näiden toimenpiteiden jälkeen päästöt edelleen pielessä, mutta nyt seos on aivan liian rikas.

Joo, tiedän, helpoimmalla pääsisi, kun laittaa paaliin, mutta kiinnostaisi selvittää, että miksi se ei toimi, vaikka missään ei pitäisi olla vikaa.
 
Mikähän prakannut, kun autosta kuuluu hitaasti ajaessa tiheää, epäsäännöllistä naksumista etupäästä, ja hitaalla vauhdilla jyrkemmin kääntäessä välillä kunnon "plong"? Auton ajettavuus normaali.

Kävin vähän parkkipaikalla pyörittelemässä tuota. Tuo tiheämmin kuuluva ääni kuulostaa siltä, kuin joku metallinen pieni irtokappale pomppisi metallipinnalla. Välillä kuuluu kovempi yksittäinen kolaus, jolla pidempi jälkikaiku, eli se "plonggg". Jos auto on paikallaan ja kääntelen rattia, ei kuulu mitään. Paikallaan kaasuttelu ei myöskään tuota noita ääniä.
 
Mistähän mahtaisi löytyä Skoda Superb farkku ( 2010) takapuskurin irroitusohjeet / räjäytyskuva? Tietäisi vähän että mistä kaikkialta pitää ottaa ruuveja pois ennen nykimistä. Onko mitenkä samankaltainen kun saman ikäpolven Octaviassa?
 
Eilen sai 530€:n farkku Vectra kunnon pesun, vahaa pintaan ja ajovalot ois kiillotettu.

IMG_20200621_174705.jpgIMG_20200621_174719.jpg

IMG_20200621_165137.jpgIMG_20200621_173930.jpg

Tänään sitten sisäpuolen putsausta ja sisämuovien käsittelyä... sekä tärkeimpänä toimiva laturi :)

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.


Huomenna olisi sitten luvassa videota Vectrasta eli pientä koeajoa sekä mitä olen tuohon suunnitellut.
 
Eilen sai 530€:n farkku Vectra kunnon pesun, vahaa pintaan ja ajovalot ois kiillotettu.

IMG_20200621_174705.jpgIMG_20200621_174719.jpg

IMG_20200621_165137.jpgIMG_20200621_173930.jpg

Tänään sitten sisäpuolen putsausta ja sisämuovien käsittelyä... sekä tärkeimpänä toimiva laturi :)

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.


Huomenna olisi sitten luvassa videota Vectrasta eli pientä koeajoa sekä mitä olen tuohon suunnitellut.


Mun tarvisi kans toinen umpio kiillottaa. Näyttää nyt hyvin samalta kuin sulla tuossa ennen-kuvassa ja toivottavasti saisin noin hyväksi kuin sä sait. Millä kiillotit? Ajattelin, jos joltain kaverilta lainaisin pelit ja vehkeet, kun vaan tiedän mitä pyytää. Millainen urakka se oli ajallisesti?
 
Sen umpion saa käsinkin kiillotettua.. Turtlelta ja Philipsiltä löytyy setti alle kahden kympin. Autoglymiltäkin löytyy mutta se kiinnitetään muistaakseni porakoneeseen.
 
Mun tarvisi kans toinen umpio kiillottaa. Näyttää nyt hyvin samalta kuin sulla tuossa ennen-kuvassa ja toivottavasti saisin noin hyväksi kuin sä sait. Millä kiillotit? Ajattelin, jos joltain kaverilta lainaisin pelit ja vehkeet, kun vaan tiedän mitä pyytää. Millainen urakka se oli ajallisesti?

Tätä käytin: Visbella ajovalojen kirkastussarja
En ottanut aikaa mutta ei kauvaa mennyt. Koneena käytin ihan akkuporakonetta ja eniten meni aikaa kun se UV-lakka kuivu.
Ohjeissa luki että lakka kuivuu 1 - 2 tunnissa, no minäpä menin sitä kokeilemaan kolmen tunnin jälkeen ja nyt kuskinpuolen umpiossa on pysyvästi mun sormenjäljet... eli ei ollut kuivunut vielä.
 
jäähdyttimen flekti ei lähde päälle....mistä kannattas vikaa alkaa etsimään? itse flekti pyörii kun vedän akulta suoraan virtaa.....90-luvun auto kyseessä
 
jäähdyttimen flekti ei lähde päälle....mistä kannattas vikaa alkaa etsimään? itse flekti pyörii kun vedän akulta suoraan virtaa.....90-luvun auto kyseessä
90 luvun autoon voisi itse vetää flektille uudet sähköt relekytkennällä ja katkaisija kojelautaan?
 
90 luvun autoon voisi itse vetää flektille uudet sähköt relekytkennällä ja katkaisija kojelautaan?

Helpommalla taitaa kuitenkin päästä, kun vaihtaa sen rikkinäisen lämpöanturin toimivaan.

Tietty ensin kannattaa tarkistaa ettei vika johdu jo aiemmin mainituista sulakkeesta tai releestä.
Nämä kun on tarkistettu ja todettu vian olevan johdoissa tai liittimissä, eikä se ole helposti löydettävissä, voi harkita suoraan johdottamista.
 
Tästä halpa Vectran kuulumiset videon muodossa ja pientä koeajoakin:

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.
 
Tästä halpa Vectran kuulumiset videon muodossa ja pientä koeajoakin:

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Mitä nuo koodit tarkalleen oli? Tuo O2- eli happi- eli lambdatunnistimen vikakoodi varmaan P0130? Se tarkoittaisi yleensä rikkinäistä lambdaa (sijaitsee pakoputkessa, ei imupuolella kuten arvelit), mutta tuohon kun yhdistää tuon fuel trim- vikakoodin, niin vika voikin olla lambdan lisäksi esim. rikkinäisessä ilmamassamittarissa tai liian matalassa bensanpaineessa. Livedataa seuraamalla saattaisi saada jotain selville, en tiedä onko Opeleissa jotain tiettyjä tyyppivikoja mitkä tekee noita oireita.
 
Mitäköhän hintaluokkaa VP44 ruiskupumpun korjaus mahtaa olla ja mitkä firmat niitä korjaa suomessa. Alueena tässä tapauksessa olisi keskisuomi. Avaimet käteen paketti ois paras.

Kaverin autosta meni siirtopumppu paskaksi joka nyt vaihdettu sekä suodatin. Syötöt edelleen rajusti yli sen mitä pitäis tyhjäkäynnillä eli ruiskupumppuremppa edessä tai edes kustannusarvion kysely edessä. Auto muuten hyvillä varusteilla ja muuten hyvässä kunnossa niin edes kustannusarvion kun saisi niin kaveri voisi sit harkita et laittaako osiksi vai vielä kunnostukseen. Tammer-diesel ja kantanen jyväskylässä tulee itselle mieleen mutta mikä paja olisi varma tapaus tuon pumpun ja koneen suhteen. C5 A6 2.5 Audi.
 
Mitä nuo koodit tarkalleen oli? Tuo O2- eli happi- eli lambdatunnistimen vikakoodi varmaan P0130? Se tarkoittaisi yleensä rikkinäistä lambdaa (sijaitsee pakoputkessa, ei imupuolella kuten arvelit), mutta tuohon kun yhdistää tuon fuel trim- vikakoodin, niin vika voikin olla lambdan lisäksi esim. rikkinäisessä ilmamassamittarissa tai liian matalassa bensanpaineessa. Livedataa seuraamalla saattaisi saada jotain selville, en tiedä onko Opeleissa jotain tiettyjä tyyppivikoja mitkä tekee noita oireita.

Onneksi tallensin tuon vikalogin eli nämä tuli:
P0136
P0170

Pitää ihmetellä noita lisää kun saan kunnon kaapelin ja softan noiden ihmettelyyn sekä saan huollon tehtyä.
Mutta hain tietoa tuosta P0136 koodista ja olis vissiinkin lamda anturi vika, mitä tuossa kerroitkin.
 
Mitäköhän hintaluokkaa VP44 ruiskupumpun korjaus mahtaa olla ja mitkä firmat niitä korjaa suomessa. Alueena tässä tapauksessa olisi keskisuomi. Avaimet käteen paketti ois paras.

Kaverin autosta meni siirtopumppu paskaksi joka nyt vaihdettu sekä suodatin. Syötöt edelleen rajusti yli sen mitä pitäis tyhjäkäynnillä eli ruiskupumppuremppa edessä tai edes kustannusarvion kysely edessä. Auto muuten hyvillä varusteilla ja muuten hyvässä kunnossa niin edes kustannusarvion kun saisi niin kaveri voisi sit harkita et laittaako osiksi vai vielä kunnostukseen. Tammer-diesel ja kantanen jyväskylässä tulee itselle mieleen mutta mikä paja olisi varma tapaus tuon pumpun ja koneen suhteen. C5 A6 2.5 Audi.

Tuolta ainakin, vaikka ei ihan naapurissa olekaan VP44-ohjainlaitteet
 
Onneksi tallensin tuon vikalogin eli nämä tuli:
P0136
P0170

Pitää ihmetellä noita lisää kun saan kunnon kaapelin ja softan noiden ihmettelyyn sekä saan huollon tehtyä.
Mutta hain tietoa tuosta P0136 koodista ja olis vissiinkin lamda anturi vika, mitä tuossa kerroitkin.

Lamdan lämmityspiirin häiriöitä molemmat. Voi olla ihan ohimenevä kosketushäiriö tms. Paljon kertoo poistuuko kun nollaa vai tuleeko nollauksen jälkeen nopeasti takaisin.
 
Takajarru näytti keväällä tuolta kuin kuvassa. Putsasin tapit ja moottorisahan viilalla vähän aukaisin palojen reikiä. Nyttemmin kolahtaa kun jarruttaa, kait rei´istä tuli soikeat yms.
Ei siinä, tilasin nyt uudet takapalat ja nuo tapit ja sokat millä ne tulee kiinni.

Päivän kysymys kuuluu : Laitanko näihin tappien varteen kuparitahnaa, jarrurasvaa vai vedetäänkö kuivana ? Ideana se että palat liikkuisi tapeissa jouhevasti.

Edellinen omistaja vaihtoi levyt ja palat muttei näitä 5e 4 kpl sarjalta maksavia tappeja.


takajarru.jpg
 
Takajarru näytti keväällä tuolta kuin kuvassa. Putsasin tapit ja moottorisahan viilalla vähän aukaisin palojen reikiä. Nyttemmin kolahtaa kun jarruttaa, kait rei´istä tuli soikeat yms.
Ei siinä, tilasin nyt uudet takapalat ja nuo tapit ja sokat millä ne tulee kiinni.

Päivän kysymys kuuluu : Laitanko näihin tappien varteen kuparitahnaa, jarrurasvaa vai vedetäänkö kuivana ? Ideana se että palat liikkuisi tapeissa jouhevasti.

Edellinen omistaja vaihtoi levyt ja palat muttei näitä 5e 4 kpl sarjalta maksavia tappeja.


takajarru.jpg
Ei ainakaan kuparitahnaa, joko jarrurasvaa tai kuivana.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
284 851
Viestejä
4 891 722
Jäsenet
78 888
Uusin jäsen
StefanN

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom