Taasko se romu on hajalla? Täällä korjataan autoja

Sopinee tänne vaikka kyse onkin perämoottorista. Vanha 2 tahti 1980 valmistettu.
Mittailin puristuspaineita ja ekasta sylinteristä noin 90psi ja toisesta noin 45psi. Ei ilmeisestikään hyvät lukemat. Mitä ilmeisemmin männät/sylinterit kuluneet. Lukemat eivät muuttuneet uudella kansipahvilla mihinkään. Varsinainen ongelma on että uusia mäntiä en löydä mistään. Pitäisi varmaankin porauttaa ylikokoon? Tuossa linkissä näkyy varaosanumerot => Linkki

Voisiko kuitenkin olla vain männänrenkaat olisivat kuluneet? Niitä kun saisi vielä ostettua uutena. Miten sen voisi mitata kotikonstein? Miten asiassa kannattaisi edetä?

Tarkista, ettei männärenkaat ole jumahtanut. Uusista mittaa vahvuuden ja vertaa vanhoihin niin saat jotain osviittaa renkaiden kunnosta.
 
Sopinee tänne vaikka kyse onkin perämoottorista. Vanha 2 tahti 1980 valmistettu.
Mittailin puristuspaineita ja ekasta sylinteristä noin 90psi ja toisesta noin 45psi. Ei ilmeisestikään hyvät lukemat. Mitä ilmeisemmin männät/sylinterit kuluneet. Lukemat eivät muuttuneet uudella kansipahvilla mihinkään. Varsinainen ongelma on että uusia mäntiä en löydä mistään. Pitäisi varmaankin porauttaa ylikokoon? Tuossa linkissä näkyy varaosanumerot => Linkki

Voisiko kuitenkin olla vain männänrenkaat olisivat kuluneet? Niitä kun saisi vielä ostettua uutena. Miten sen voisi mitata kotikonstein? Miten asiassa kannattaisi edetä?

Öljyä sylinteriin ja uusi mittaus.
 
Kyllä alkaa taas vituttamaan tarvikeosien paskuus. Alle 2v vanha vesipumpun stefa alkoi vuotamaan. Ensi kesälle suunnittelin remmin ja pumpun vaihtoa, niin kai se sitten on remmikin vaihdettava ennenaikojaan jälleen kerran. Oli toinen kerta, kun vesipumpun takia joutuu jakopään repimään esille.

Palloniveliä saa kanssa olla vähintään joka toinen vuosi vaihtamassa. Orkkisosilla menisi varmasti monta kertaa pidempään, mutta ei vain luonto anna periksi maksaa niitä hintoja osista.
 
Kyllä alkaa taas vituttamaan tarvikeosien paskuus. Alle 2v vanha vesipumpun stefa alkoi vuotamaan. Ensi kesälle suunnittelin remmin ja pumpun vaihtoa, niin kai se sitten on remmikin vaihdettava ennenaikojaan jälleen kerran. Oli toinen kerta, kun vesipumpun takia joutuu jakopään repimään esille.

Palloniveliä saa kanssa olla vähintään joka toinen vuosi vaihtamassa. Orkkisosilla menisi varmasti monta kertaa pidempään, mutta ei vain luonto anna periksi maksaa niitä hintoja osista.

Minkäs merkkisiä pilipali osia nämä on?
 
Eurovehkeissä on vielä laatu kohallaan, etuvetojenkkeihin tilaat halpoja palloja niin on valmiiksi väljä tai 1k ajon jälkeen valmis.
Itse en edes tiedä mistä löytäisin alapalloa. Pikaisella vilkaisulla sitä ei ole listattu, rekkarihaku ei myöskään toimi missään puodissa. Vituttaa toimia sherlockina osien kanssa. Pitää varmaan soittaa ja kysyä parista paikasta, jos sattuisi löytymään. Se on välillä hienoa näiden britannian vehkeiden kanssa.
 
Eurovehkeissä on vielä laatu kohallaan, etuvetojenkkeihin tilaat halpoja palloja niin on valmiiksi väljä tai 1k ajon jälkeen valmis.
Tuo on kyllä todella näin. Tilasin Chrysleriin halvat koiranluut, niiden tiivisteet eivät olleet toisesta reunasta ollenkaan kiinni! Toimi todella hyvin suomessa :facepalm:
1589731739634.png
 
Nyt kävi ikävästi mutta saattoi olla hyvä tuuri myös.
Vaihteistoöljyä lisätessä kaatui öljyä suppilosta ECU:n päälle ja ECU meni ympäriinsä öljyiseksi. Lapioin saastuneen maan vietäväksi ongelmajätteeksi ja puhdistin rätillä ECU:n kuoren ja muun auton öljyiset osat.
Testasin useaan otteeseen autoa ja toistaiseksi se toimii.
Kannattaako jotain tehdä vielä? Onko ECU umpinainen eli sinne ei sisään pääse öljyä? Siis ainakaan muualta kuin johdinpinnien kautta?
Kyllä ne yleensä tiiviitä paketteja on. Osa jopa suojattu sisältä semmoisella tiivistysmassalla ettei elektroniikka pääsee kastumaan.
 
Tarkista, ettei männärenkaat ole jumahtanut. Uusista mittaa vahvuuden ja vertaa vanhoihin niin saat jotain osviittaa renkaiden kunnosta.
Ei ole kun oli jo kerran purettuna ja silmämääräisesti ihan hyvän näköiset. Ei viitsisi ostaa uusia ennenkuin selvinnyt mikä vikana. Youtubesta löytyi linkki miten mitata välys.
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.


Saisiko tällä selvitettyä ongelmaa? Eikö tuo välys kasva siinäkin tapauksessa että sylinteri olisi kulunut eli ei voisi tehdä lopullista johtopäätöstä tästä?
Öljyä sylinteriin ja uusi mittaus.
Kokeilin tätä mutta ei vaikustusta tulokseen.
Ainakin mä löysin mäntiä kyseisellä varaosanumerolla. Laittaa varaosanumeron google-hakuun ja sieltä löytyi ainakin yksi firma jossa niitä oli 3-5 arkipäivän lähetysviiveellä.
Yrittänyt etsiä mutta kaikki myyvät vain ei oota. Olisko linkkiä heittää mistä tilasit? Jokatapauksessa pitäisi ekana selvittää ongelma ennen tilausta
 
En siis itse ole tilannut. Selasin eri kauppojen sivuja. Jos olen oikein katsonut niin alla linkki yhteen kauppaan jossa niitä on.
En ole kyllä 100% varma että olen oikein etsinyt. Mutta kuitenkin tuossa alla olevassa linkissä olisi noita mäntiä. Ainakin OEM-numero on sama.
Reservedele DT8ST Serienr.# 0801-001001 Dt5 crankshaft 0,00 DKK | Køb hos BoatLab.dk
Voisipa ollakin hintaa vain tulee parille noin 400€. Taidan keksiä jotain muuta vaihtoehtoa kuitenkin. Eli moottori kasaan ja toivotaan parasta. Tuolla hinnalla saa jo uuden käytetyn moottorin.
 
Minkäs merkkisiä pilipali osia nämä on?

Tämä vesipumppu taisi olla joku japanparts. Pallonivelet on kanssa ollut tätä halvemman pään osastoa. Pahimmillaan ei yksi alapallonivel kestänyt, kuin 6kk.

Pitäisi kyllä ihan kirjata ylös mitä ja milloin on tullut laitettua, kun ei noista jälkikäteen enää muista mitä olivat.
 
Tämä vesipumppu taisi olla joku japanparts. Pallonivelet on kanssa ollut tätä halvemman pään osastoa. Pahimmillaan ei yksi alapallonivel kestänyt, kuin 6kk.

Pitäisi kyllä ihan kirjata ylös mitä ja milloin on tullut laitettua, kun ei noista jälkikäteen enää muista mitä olivat.

Tässä onkin taas yksi syy lisää pysytellä eurooppalaisissa. Ei sillä, että mua nuo amerikan laitokset kiinnostaisi muutenkaan.
 
Tuo on kyllä todella näin. Tilasin Chrysleriin halvat koiranluut, niiden tiivisteet eivät olleet toisesta reunasta ollenkaan kiinni! Toimi todella hyvin suomessa :facepalm:
1589731739634.png
Juu saman olen huomannut muissakin jenkkinivelissä. Tuo kumihan puristuu siihen raidetangon/koiranluun ja olkavarren/tolpan väliin, ei ne rasvat sieltä mihinkään sen jälkeen karkaa eikä irrotetuissakaan ole paskaa sisällä näkynyt. Ja sittenhän noissa on vielä rasvanipatkin mistä saa rasvaa lisättyä joka renkaanvaihdossa, eurooppanivelissähän ei noita ole.

Quicksteerin ja mevotechin pallonivelten kanssa ollut ainakin meillä ongelmaa, parhaat olleet paskana jo asentaessa. Quicksteerin raidetangonpäät kyllä on kestäneet, ongelmat tuntuu kulminoituvan noihin alapalloihin ainakin meidän autoissa.

Veljellä on -89 bonneville, taka alapallo on vaihdettu molemmille puolille nyt kaksi kertaa kevään aikana, viimeisin yritys päättyi siihen kun uusikin pallo oli väljä jo valmiiksi. :sick:
 
Tuli tehtyä eilen jarruremonttia ja samalla huomasin, että toinen vetari on epäkeskeinen. Ei pidä mitään meteliä, mutta täristää kovemmissa vauhdeissa selvästi. Mikähän mahtaisi olla ookoo kustannustehokas vaihtoehto tilalle? Autonvaihto on todennäköisesti ihan kulman takana ja kilsoja tulee muutenkin todella vähän, joten ei tarvitse olla marmorilaatua.

Auto on muuten syönyt tasaiseen tahtiin jarrulevyt kieroksi ja nyt selvisi syykin, persvakopajalla oli onnistuttu kierouttamaan napa-asetelma noin 0.1 millä kieroksi pyöränlaakerin vaihdossa. Autolla kun on hintaa se pari euroa, niin päätin korjata homman edullisesti köyhän miehen sorvilla. Ostin rälläkkään hiomalaikan ja pistin auton käyntiin. napa oli kohtuullisen helppo hioa suoraksi, kun varovasti teki..:cool: Epäkeskeinen vetari oli muuten kieron navan kanssa samalla puolella, joten epäilisin sen saaneen silmitöntä väkivaltaa pyöränlaakerin vaihdon yhteydessä. EDIT: kuvissa ei näy teline, johon kiinnitin rälläkän. En siis ihan vapaalla kädellä tuota hionut, jos joku kuvittelee..;)
3emppa2.jpgRemppa1.jpgRemppa2.jpg
 
Nyt ei onneksi ole oma auto, mutta saako mistään nykyään 1.6 Corollaan vuosimallia 93 startin solenoidin kärkejä? Joskus kauan sitten omaan -90 Corollaan nuo sai, eikä maksaneet montaa euroa. Koko startti maksaa suunnilleen satasen joka alkaa lähentelemään auton arvoa.
Motonetti ei tunne ja paikallinen varaosaputka ei löytänyt.
 
Aikasemmin oli puhetta mondeo1.6ecoboostin ahtimesta, että on rikki. Ei ollu ahtimessa vikaa, vielä on tarkemmat analyysit tekemättä, mutta luultavammin yksi mäntä on sanonut sopparin irti. 2013vm liikkeestä ostin 2000300km ajettuna 13.3 ja vapouaattona hajos mittarin ollessa 2003000km kohdilla.

Vituttaa jo valmiiksi alkaa säätään autokaupan kanssa, mutta pakko se on alkaa selvitteleen, että mitä tehdään. Appiukko mittailee puristukset vkl aikana vielä.
 
Aikasemmin oli puhetta mondeo1.6ecoboostin ahtimesta, että on rikki. Ei ollu ahtimessa vikaa, vielä on tarkemmat analyysit tekemättä, mutta luultavammin yksi mäntä on sanonut sopparin irti. 2013vm liikkeestä ostin 2000300km ajettuna 13.3 ja vapouaattona hajos mittarin ollessa 2003000km kohdilla.

Vituttaa jo valmiiksi alkaa säätään autokaupan kanssa, mutta pakko se on alkaa selvitteleen, että mitä tehdään. Appiukko mittailee puristukset vkl aikana vielä.
Eiköhän se nyt kaupanpurku kannata tuossa tehdä. Muuten maksat suurimman osan uudesta koneesta.
 
Pikku nollavirhe, mutta eiköhän pointti tullu selväksi. 200300 ostin ja 203000mittarissa levis. Vielä appiukko kattoo puristukset ja jos sitä myöden selvä, niin kaupanpurkua kyseleen, jos ei tulla vastaan, niin kaippa pitää alkaa kuluttajasuojasta kyseleen toimenpiteitä.
 
Hyvin pitää ainakin tehtaan lupaukset paikkaansa kun noille ecoboosteillehan taidettiin luvata kestoiäksi 200tkm.
 
Sitikan ominaisuuksista. Xantia alkoi merkkailemaan parkkipaikkaa, eli vuotaa lehmää kuskinpuolen eturenkaan kohdilta. Stoppivalo vilahteli aikaisemminkin, mutta ajelin silti kun en huomannut toiminnassa mitään kummallista. Auto siis nousee ja laskee niinkuin pitää, jousitus on pehmeä ja jarrutkin toimii. Nyt alkoi tahmaamaan ohjausta.

Hakukoneelta löytyi joitain +kymmenen vuotta vanhoja sitikkafoorumin juttuja, eli voisiko liittyä ohjaustehostimen paluuputken liittimen löystymiseen? Varpusen tallissa on vähän huono remppailla mitään vakavampaa. Kurkkaan pellin alle, kunhan pääsen röistä illemmalla. Purkki LHMää on jo kontissa.

Selvennetään nyt vielä, että se ei ole rikki, ohjaustehostusominaisuus on vain väliaikaisesti toimimaton ;):lol:
 
Sitikan ominaisuuksista. Xantia alkoi merkkailemaan parkkipaikkaa, eli vuotaa lehmää kuskinpuolen eturenkaan kohdilta. Stoppivalo vilahteli aikaisemminkin, mutta ajelin silti kun en huomannut toiminnassa mitään kummallista. Auto siis nousee ja laskee niinkuin pitää, jousitus on pehmeä ja jarrutkin toimii. Nyt alkoi tahmaamaan ohjausta.

Hakukoneelta löytyi joitain +kymmenen vuotta vanhoja sitikkafoorumin juttuja, eli voisiko liittyä ohjaustehostimen paluuputken liittimen löystymiseen? Varpusen tallissa on vähän huono remppailla mitään vakavampaa. Kurkkaan pellin alle, kunhan pääsen röistä illemmalla. Purkki LHMää on jo kontissa.

Selvennetään nyt vielä, että se ei ole rikki, ohjaustehostusominaisuus on vain väliaikaisesti toimimaton ;):lol:
Omassa Xantiassa oli varmaan sama kohta josta rupesi vuotamaan paljon öljyä. Joku uusi letku siihen vaihdettiin vuotavan tilalle.

Oma epäilys siis, että letku on ajan mittaan hapertunut rikki. Ei omassa Xantiassa ainakaan ollut mikään paikka löysällä. Jotain taisi joutua omassa myös jollain lailla ilmaamaan, tai jotain hämminkiä siinä oli. Sai kumminkin takaisin kuntoon.
 
2011 Passatissa kuskin puolella kuuluu terävissä pienissä töyssyissä ihan vaimeaa kolinaa, joka myös tuntuu jaloissa. Isommissa töyssyissä tai kovemmissa vauhdeissa ei mitään. Jarruttaminen ei tuntunut vaikuttavan. Tuntuu, että joku on väljä ja ikään kuin hyppii ylös alas samalla, kun auto tärisee. Kolina on niin pientä, että sitä hädin tuskin normaaliajossa huomaa, mutta ehkä sille jotain voisi jo tehdä.

Olisikohan alatukivarren pusla tulossa tiensä päähän? Se taitaa olla juuri tuolla jalkojen alla. Pitäisi onnistua tuossa pelkän puslan vaihto ja matkustajan puolelle on jo vaihdettu koko tukivarsi. Katsastuksessa ei ole huomattu ainakaan mitään väljää, kun huoltokirjan väliä selasin.
 
2011 Passatissa kuskin puolella kuuluu terävissä pienissä töyssyissä ihan vaimeaa kolinaa, joka myös tuntuu jaloissa. Isommissa töyssyissä tai kovemmissa vauhdeissa ei mitään. Jarruttaminen ei tuntunut vaikuttavan. Tuntuu, että joku on väljä ja ikään kuin hyppii ylös alas samalla, kun auto tärisee. Kolina on niin pientä, että sitä hädin tuskin normaaliajossa huomaa, mutta ehkä sille jotain voisi jo tehdä.

Olisikohan alatukivarren pusla tulossa tiensä päähän? Se taitaa olla juuri tuolla jalkojen alla. Pitäisi onnistua tuossa pelkän puslan vaihto ja matkustajan puolelle on jo vaihdettu koko tukivarsi. Katsastuksessa ei ole huomattu ainakaan mitään väljää, kun huoltokirjan väliä selasin.

Melkein sanoisin että vaihat koko alatukivarren, menee paljon mukavemmin kun samalla menee pusla ja todnäk alapallonivelkin, eikä tarvitse prässätä.
 
Melkein sanoisin että vaihat koko alatukivarren, menee paljon mukavemmin kun samalla menee pusla ja todnäk alapallonivelkin, eikä tarvitse prässätä.
Tuohon näköjään on aika helppo ja nopea vaihtaa pelkkä pusla. Tulee vielä paljon halvemmaksi ihan korjaamolla kuin koko tukivarren vaihto. Täytyy katsoa, mihin saakka itsellä riittää motivaatio riehua pihalla tunkin kanssa. Toki jos alapallonivelestä löytyy välystä, niin sitten kaikki vaihtoon.

Mutta ekaksi täytyy käyttää auto nosturilla ja varmistaa, että mikä siellä on väljä. Täytyy vielä varmistaa tuo, että vaikuttaako jarruttaminen, kun on hyvin samanlaista kolinaa kuin edellisen Skodan väljän jarrusatulan kanssa. Tuo vain tuntuu enemmän jalkojen alla. Voihan toki koiranluutkin alkaa olla lopussa 200tkm lähestyessä. Niiden kolinasta ei ole vielä kokemusta, kun Skodassa meni suoraan poikki kuopassa :think:
 
Omassa Xantiassa oli varmaan sama kohta josta rupesi vuotamaan paljon öljyä. Joku uusi letku siihen vaihdettiin vuotavan tilalle.

Vika selvisi, LHM säiliöltä lähtevä letku (ohjaustehostimeen?) hapertunu kiinnityskohdasta heti klemmarin takaa. No letku irti ja pätkä saksilla pois. Yllättävän nopeasti sitten kaikki menikin vituiksi. Loppuosa letkua niin jäykkää/kuivaa/yms. että kun nippaan alkoi ujuttamaan takaisin, niin halkeaa pituussuunnassa sitämukaa kun työntää paikalleen. Image001.png
 
Vituttaa hakea katsastuksesta hylsy, mutta lisäajalle on käyttöä, liian väljä raidetanko. Perinteisesti osaa saa taas hieman ettiä, jos ei halua köyhtyä liikaa. On se perkele, kun Ford:n osia pitää ettiä! Ajanvaraus meni vielä osittain reisille, kun ei pystynyt maksamaan.
 
Viimeksi muokattu:
2011 Passatissa kuskin puolella kuuluu terävissä pienissä töyssyissä ihan vaimeaa kolinaa, joka myös tuntuu jaloissa. Isommissa töyssyissä tai kovemmissa vauhdeissa ei mitään. Jarruttaminen ei tuntunut vaikuttavan. Tuntuu, että joku on väljä ja ikään kuin hyppii ylös alas samalla, kun auto tärisee. Kolina on niin pientä, että sitä hädin tuskin normaaliajossa huomaa, mutta ehkä sille jotain voisi jo tehdä.

Olisikohan alatukivarren pusla tulossa tiensä päähän? Se taitaa olla juuri tuolla jalkojen alla. Pitäisi onnistua tuossa pelkän puslan vaihto ja matkustajan puolelle on jo vaihdettu koko tukivarsi. Katsastuksessa ei ole huomattu ainakaan mitään väljää, kun huoltokirjan väliä selasin.
Epäilisin ensin perinteistä koiran luuta, jos auto ei vetele ja menee tasaisella nätisti. Omaani on vaihdettu 2 kertaa 5 vuoden aikana.
 
Litraselle luvattiin 200tkm :facepalm:

Jäänyt jostain mieleen 240-300tkm ajotavasta riippuen. :giggle:

Jakopään huoltoväli on 240tkm/10v.

Ford forumia lukemalla voisi päätellä, että vähemmän näissä kolme sylinterisissä 1.0 on vikoja verrattuna 1.6 litrasiin... :hmm:
 
Viimeksi muokattu:
Päivän ropailut oli kuvan mukaiset. Aiheena siis ikkunan irtoaminen tms. kannakkeistaan joten saa käsin nostettua ylös ja painettua alas.

1590155151403.png


Ropelluksen päätteeksi totesin, et vaijjeri mennyt poikki, joten pitänee hommata jostain uusi ikkunahissi :hmm:
 
Vituttaa hakea katsastuksesta hylsy, mutta lisäajalle on käyttöä, liian väljä raidetanko. Perinteisesti osaa saa taas hieman ettiä, jos ei halua köyhtyä liikaa. On se perkele, kun Ford:n osia pitää ettiä! Ajanvaraus meni vielä osittain reisille, kun ei pystynyt maksamaan.
Katsuria ei näköjään kiinnostanut, huomasi asian ja laski kuitenkin läpi, eihän se välttämättä ajossa näy, mutta normaalisti olisi hylsy.
 
Päivän ropailut oli kuvan mukaiset. Aiheena siis ikkunan irtoaminen tms. kannakkeistaan joten saa käsin nostettua ylös ja painettua alas.

1590155151403.png


Ropelluksen päätteeksi totesin, et vaijjeri mennyt poikki, joten pitänee hommata jostain uusi ikkunahissi :hmm:

Oli kyl hyvällä liimalla vedetty tuo solumuovi kiinni. Mattopuukolla kun avitti auki, niin aukes melko helposti ja vielä tarttui kiinni kun paineli vaan kohdilleen... :tup:
 
Jep, kahdessa sylkyssä ei puristuksia, öljyn seassa on bensaa. Nyt maanantaina sitte alkaa selvitteleen tilannetta, mieli teksi koko romu hinata sinne mistä tulikin js ostaa se diesel tilalle, ainakin ne kestää koneeltaan paremmin.
 
opelini on vilautellut keltasta vikavaloa koodin kera p0170 mut en oo saanu selville mikä sen aiheuttaa mut nyt kun kelit on lämmenny niin harvemmin tota tulee.
op-com näyttää koodin perässä että "exhaust lean" ei toi ajoon vaikuta mut olis kiva tietää mikä on vikana....ilmamassamittarin oon putsannu ja lambdat olisin tsekannu mutta ei oo sopivaa avainta....ylempi lambda vaikuttas antavan oikeita arvoja? (vaihtelee rich/lean väliä) mutta alempi antaa pelkkää rich ja se on niin hankalassa paikassa muutenkin pakoputkessa kiinni ettei saa avainta oikein hyvin paikalleen ja lyötyä vasaralla sitä.
 
opelini on vilautellut keltasta vikavaloa koodin kera p0170 mut en oo saanu selville mikä sen aiheuttaa mut nyt kun kelit on lämmenny niin harvemmin tota tulee.
op-com näyttää koodin perässä että "exhaust lean" ei toi ajoon vaikuta mut olis kiva tietää mikä on vikana....ilmamassamittarin oon putsannu ja lambdat olisin tsekannu mutta ei oo sopivaa avainta....ylempi lambda vaikuttas antavan oikeita arvoja? (vaihtelee rich/lean väliä) mutta alempi antaa pelkkää rich ja se on niin hankalassa paikassa muutenkin pakoputkessa kiinni ettei saa avainta oikein hyvin paikalleen ja lyötyä vasaralla sitä.

Kannattaisi varmaan hieman kertoa mikä auto on kyseessä, niin ehkä joku osaisi jotain sanoa. Opel on aika laaja käsite.
Yleensä se katin jälkeinen lambda vain seurailee katin toimintaa, eikä osallistu mitenkään seoksen säätöön.
 
Kannattaisi varmaan hieman kertoa mikä auto on kyseessä, niin ehkä joku osaisi jotain sanoa. Opel on aika laaja käsite.
Yleensä se katin jälkeinen lambda vain seurailee katin toimintaa, eikä osallistu mitenkään seoksen säätöön.
z18xe bensakone....tigra
 
opelini on vilautellut keltasta vikavaloa koodin kera p0170 mut en oo saanu selville mikä sen aiheuttaa mut nyt kun kelit on lämmenny niin harvemmin tota tulee.
op-com näyttää koodin perässä että "exhaust lean" ei toi ajoon vaikuta mut olis kiva tietää mikä on vikana....ilmamassamittarin oon putsannu ja lambdat olisin tsekannu mutta ei oo sopivaa avainta....ylempi lambda vaikuttas antavan oikeita arvoja? (vaihtelee rich/lean väliä) mutta alempi antaa pelkkää rich ja se on niin hankalassa paikassa muutenkin pakoputkessa kiinni ettei saa avainta oikein hyvin paikalleen ja lyötyä vasaralla sitä.

Tuolla vikakoodilla voisi olla imupuolen vuoto jossain ilmamassamittarin ja kaasuläpän välillä tai imusarjan alipaineletkuissa.
 
Nopealla etsimisellä en löytänyt keskustelua opel clubin sivuilta, mutta jotain lambda vikoja on korjattu laittamalla jatkopala pakoputken ja lambdan välille eli lambda ei ole suoraan pakokaasuvirrassa. Muistaakseni taka lambdoihin.
 
Onko kokemuksia tuolta ecu.de? Kaasuläppäkotelo kaipais korjausta ja suomesta sitä ei tahdo saaha? Uusi osa merkkiliikkeessä maksaa ihan v*tusti. Josko laittaisi tuonne. Vaikuttaa ihan luotettavalta puljulta. Sähköpostia on jo vaihdettu. Arvelin kuitenkin kysyä löytyykö täältä kokemuksia?
 
Tuleeko tämä ääni jarruista?
Linkki videoon
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.
 
Kokeillaas täältä josko löytys apua, eli osaisko joku auttaa. Pitäs saada Hyundai i30 vm.2009 peilin kuoret purettua, mutta ongelmana on se, että peili on irti autosta enkä saa peiliä kääntymään manuaalisesti. Yksi ruuvi on kuoren "sisäpäädyssä", joten kääntymään pitäisi saada. Peili on siis sähkökäyttöinen eikä kiinni autossa (ei ole mahdolllista saadakaan, kun auto on matkoilla), mutta harmikseni jäi väärään asentoon purkua ajatellen.

Onko mitään kikka ehdotusta, jolla saisin peilin kääntymään? Virtaa pistokkeeseen, mutta miten yms...
Kuvassa peilinpistoke.mirror.jpg
 
Eikö se käänny ihan voimalla, ainakin mutsin avensiksessa on moinen toiminto ilmeisesti siksi että jos se osuu perseilevään spandexpelleen tai ahdistuneen sitivirheen muovimaihari osuu siihen niin ei peili hajoa. Sitten kun sen kääntää käsin takaisin niin säätö toimii taas. Omista preemium-volkkareista en oo kyllä ikinä kokeillut edes.

Edit: jaa, olikin kai tarkoits pelkkää peiliä kääntää eikä koko kuorta ns. parkkiasentoon.. :cautious:
 
Kokeillaas täältä josko löytys apua, eli osaisko joku auttaa. Pitäs saada Hyundai i30 vm.2009 peilin kuoret purettua, mutta ongelmana on se, että peili on irti autosta enkä saa peiliä kääntymään manuaalisesti. Yksi ruuvi on kuoren "sisäpäädyssä", joten kääntymään pitäisi saada. Peili on siis sähkökäyttöinen eikä kiinni autossa (ei ole mahdolllista saadakaan, kun auto on matkoilla), mutta harmikseni jäi väärään asentoon purkua ajatellen.

Onko mitään kikka ehdotusta, jolla saisin peilin kääntymään? Virtaa pistokkeeseen, mutta miten yms...
Kuvassa peilinpistoke.mirror.jpg
Kopioitu hyndain keskustelupalstalta : Peililasi lähtee varovasti nykäisemällä. Muoviset kampeamisraudat peilin taakse ja sievä veto, niin peililasi jää käteen.
Olen saanut aina sähköpeilin käännettyä toiseen asentoon, perkeleellinen rutina kyllä kuuluu (toistaiseksi en ole saanut mitään rikki).
Omalla vastuulla toki.
 
Yllä oleva konsti toimii varmaan kaikkiin autoihin? Itse otin A6 peilin irti ihan kertakäyttölusikoilla. Hennosti sivuilta kampesi niin napsahti irti.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
284 935
Viestejä
4 894 450
Jäsenet
78 896
Uusin jäsen
tacosancheese

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom