Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
ONkohan ihan oikein kasattu? Vaikuttais että semmonen pikku holkki puuttuisi, mikä määrää vapaan tilan laakerille.Onks sulla se vanha lautanen tallessa? Jos sillä kokeilis tuota jos se toimis. Jos ei toimi niin SNR-merkkiset osat hankintaan.
Tänään pääse liukkailla testaamaan jarrutasapainoa. Vasemmalle viettää jarruttaessa. Poljinkin vähän löysä. Autossa abs ja esp. Mistä vianetsintään?
Vasenta takajarrut on runkattu kaksin käsin joten siellä se vika varmaan on. Mutta löystynyt poljin viittaisi vikaan pikemminkin vastapuolella? Vaiko eikö?
Löysä poljin viittaa lähinnä ilmaan/vuotoon/huonoon pääsylinteriin. Painuuko poljin pohjaan, jos paikallaan painat pidempään poljinta reippaasti?
Siellä vasemmalla takana on ulos pullahtanut ja kotikutoisesti sisään painettu sylinteri, joten siellä se varmaan on. Kyllä, hitaasti valuu alaspäin mutta ei pohjaan saakka. Jos tällainen ongelma on takana vasemmalla, voiko se johtaa jarrutehon lisääntymiseen? Selvästihän siis vasemmalle on enemmän tehoa kun vasemmalle kaartuu.Löysä poljin viittaa lähinnä ilmaan/vuotoon/huonoon pääsylinteriin. Painuuko poljin pohjaan, jos paikallaan painat pidempään poljinta reippaasti?
Jarrunesteet on uusittu viime vuonna, pitäisikö silti?Minäkin lähtisin jarrunesteiden uusimisella ensiksi korjaamaan vikaa. Samalla voi paljastua vuotokin, jos semmoista on jarrujärjestelmässä.
Jarrunesteet on uusittu viime vuonna, pitäisikö silti?
Kuulostaa joko jarrusyliteri, pääsylinteri tai letku/putki vuodolta. Tai sitten on jäänyt tiiviste huonosti/ilmaa sylinteriin josta on pullahtanut mäntä pihalle.
Ennen kuin remppaan ryhtyy niin uskaltaako ajaa normaalisti? Voisiko auttaa jos jarruttelisi vähän ronskimmin sillä toiveella että vinossa olevat palaset asettautuisivat itsekseen? Jarrujen ilmaaminen ei kyllä multa yksin onnistu joten pajalle kaiketi vietävä.
Muistit varmaan putsata ne tapit ja voidella oikealla rasvalla mikä ei turvota niitä?Nyt on uudet levyt ja palat takana s-maxissa. Pitää ehkä ostaa uudet liukutappien muovibuutsit, olevinaan hieman kankeat joustoltaan.
Muistit varmaan putsata ne tapit ja voidella oikealla rasvalla mikä ei turvota niitä?
Onkos sun autossa takajarrulevyissä kiinni laakeri ja ABS-rengas kuten Meganessa?
Akku siirretty takakonttiin ni sai tolle hiustenkuivaimelle tillaa konehuoneeseen, kaikki 16kg voimaa.
![]()
Takapenkki ja ovipahvit on kans verhoiltavana Venäjällä, tänään tuli kuva et takapenkki on valmis.
Onko hinnan vai minkä takia noinkin "kaukana" asti verhoiltavana? Oli ihan pakko kysyä kun ekaa kertaa kuulen jonkun vieneen/lähettäneen auton penkkiä Venäjälle verhoiltavaksi.
Onko hinnan vai minkä takia noinkin "kaukana" asti verhoiltavana? Oli ihan pakko kysyä kun ekaa kertaa kuulen jonkun vieneen/lähettäneen auton penkkiä Venäjälle verhoiltavaksi.
ps. laitapa myös sitten kuva niistä ovipahveista kun ovat valmiit.
^ Nojoo, kyllähän tuohon hintaan veisin jo itsekin. Ehkäpä joskus... Furyn plyysiverhoilut on aika kauheat istua helteillä![]()
Tässä mietin käytännön juttuja kun otan tässä lähiaikoina joustintuen irti ja vaihdan laakerin.
![]()
Sanoiko joku imuvuoto?
Nyt olisi kysymys joustintuen alapulteista.
Olen tilannut alla mainitusta linkistä 2 uutta pulttia.
Renault 7703002835 SCRW M14X
Voidaanko tuosta linkin tekstistä päätellä varmasti että siihen sopiva lukkomutteri on perinteinen Suomesta rautakaupasta löytyvä lukkomutteri? Noita sopivia muttereita kyllä myydään myös tuossa firmassa mistä tilasin nuo 2 pulttia.
Ennen kuin remppaan ryhtyy niin uskaltaako ajaa normaalisti? Voisiko auttaa jos jarruttelisi vähän ronskimmin sillä toiveella että vinossa olevat palaset asettautuisivat itsekseen? Jarrujen ilmaaminen ei kyllä multa yksin onnistu joten pajalle kaiketi vietävä.
Vaimon mk3 mondeo 2l duratec(bensa) koneella sytytti öljypainevalon. Tai siis välillä syttyy ja välillä taas pysyy sammuksissa.
Öljyä näyttäisi olevan tikun maximiin. Toivotaan että olisi vain anturivikaa eikä vakavampaa.Antureitahan näistä guuggelin perusteella olisi jonkun verran mennyt. Jos olisi pumpussa vikaa, niin luulisi valon palavan jatkuvasti.
Juuri äsken selvittelin auton tilannetta. Rekisteriotteen mukaan autossani pitäisi olla madallussarja mutta näyttää siltä että auto on laitettu takaisin normaaliksi eikä sitä ole muutoskatsastettu. Jousetkin olivat mustat vaikka niiden pitäisi olla vihreät otteen mukaan. Lisäksi lokasuojan ja pyörännavan etäisyydet olivat nyt samat edessä ja takana vaikka niiden pitäisi otteen mukaan eri pituiset.
Koska autollani tulee nykyään melko vähän ajelua, ajattelin vaihtaa ainoastaan tuon joustintuen laakerin.
Viimeisen vuoden aikana on tullut ajettua noin 4000km.
Kyllä se ainakin cliossa onnistuu ja psa:n taka-akselissa.Aika fakiiri on ollut auton madaltaja, jos on vääntösauvatkin takaa kääntänyt matalammaksi. Eli käytännössä vain etupäätä korkeintaan madallettu.
Aika fakiiri on ollut auton madaltaja, jos on vääntösauvatkin takaa kääntänyt matalammaksi. Eli käytännössä vain etupäätä korkeintaan madallettu.
Vääntösauva irti ja yksi kaksi pooria löysemmälle niin putoaa kivasti...
Vanha kikka pösöjen madaltamisessa.
Kuitenkin vain kesken mutkan valo syttynyt?Vaimon mk3 mondeo 2l duratec(bensa) koneella sytytti öljypainevalon. Tai siis välillä syttyy ja välillä taas pysyy sammuksissa.
Öljyä näyttäisi olevan tikun maximiin. Toivotaan että olisi vain anturivikaa eikä vakavampaa.Antureitahan näistä guuggelin perusteella olisi jonkun verran mennyt. Jos olisi pumpussa vikaa, niin luulisi valon palavan jatkuvasti.
Kuulemma suoraan ajaessa syttynyt. Sen mitä vaimo on kertoillut, tuntuu ettei valo syty/sammu missään tietyssä tilanteessa. Eli ihan satunnaisesti syttyy(jos syttyy) ja sammuu(jos sammuu).Kuitenkin vain kesken mutkan valo syttynyt?
Kävin äsken hakemassa uuden anturin. Huimat 6,90€ mätänetistä. Pitää loppuviikosta vaihdella kunhan saa auton töihin nosturille.Vois aluksi kokeilla irrottaa tuon anturin sähköliittimen ja suihkuttaa liittimeen tarkoitettua kontaktisprayta.
Kävin äsken hakemassa uuden anturin. Huimat 6,90€ mätänetistä. Pitää loppuviikosta vaihdella kunhan saa auton töihin nosturille.
Jaahas, sitikka päätti että nyt riittää sisälle tuleva ilma ja sisätilanpuhallin lakkasi toimimasta. Googlen avustuksella päättelin että fettihän sieltä on säätövastuksesta mennyt ja tilasinkin sen jo.
Jatkoin asiasta etsimistä ja huomasin että jollain oli sulakerasia lähes syttynyt tuleen kun sulake oli hieman huonosti saanut kontaktia. Tulipa tarkistettua:
![]()
40 ampeerin sulake. Tuo ei oikeastaan ole edes palanut, vaan siitä on vaan tuo toinen jalka sulanut. Keskeltä on lanka vielä ehjä.
Rappailin kantaa ja laitoin uuden sulakkeen, toistaiseksi lähti toimimaan. Ehkä pitää tilata uusi sulakeboksi.
Ranskalaiset sähköt![]()
Jaahas, sitikka päätti että nyt riittää sisälle tuleva ilma ja sisätilanpuhallin lakkasi toimimasta. Googlen avustuksella päättelin että fettihän sieltä on säätövastuksesta mennyt ja tilasinkin sen jo.
Jatkoin asiasta etsimistä ja huomasin että jollain oli sulakerasia lähes syttynyt tuleen kun sulake oli hieman huonosti saanut kontaktia. Tulipa tarkistettua:
![]()
40 ampeerin sulake. Tuo ei oikeastaan ole edes palanut, vaan siitä on vaan tuo toinen jalka sulanut. Keskeltä on lanka vielä ehjä.
Rappailin kantaa ja laitoin uuden sulakkeen, toistaiseksi lähti toimimaan. Ehkä pitää tilata uusi sulakeboksi.
Ranskalaiset sähköt![]()
Jaahas, sitikka päätti että nyt riittää sisälle tuleva ilma ja sisätilanpuhallin lakkasi toimimasta. Googlen avustuksella päättelin että fettihän sieltä on säätövastuksesta mennyt ja tilasinkin sen jo.
Jatkoin asiasta etsimistä ja huomasin että jollain oli sulakerasia lähes syttynyt tuleen kun sulake oli hieman huonosti saanut kontaktia. Tulipa tarkistettua:
![]()
40 ampeerin sulake. Tuo ei oikeastaan ole edes palanut, vaan siitä on vaan tuo toinen jalka sulanut. Keskeltä on lanka vielä ehjä.
Rappailin kantaa ja laitoin uuden sulakkeen, toistaiseksi lähti toimimaan. Ehkä pitää tilata uusi sulakeboksi.
Ranskalaiset sähköt![]()
Tuleeko vaihteistoöljyt ulos Nissan Almera 1.4 vm. 1999 jos vetoakselin irrottaa?
Oletan että puhe on vasemman puolen vetoakselista?
Jos sen ottaa laakerikuppeineen päivineen niin silloin tulee öljyt mukana.
Kun avaa sisemmän suojakumin isomman pannan ja vetää akselin ulos niin kuppi jää paikalleen ja öljyt laatikkoon.
No ei kai siinä sitten auta kun laskea öljyt pois, tyhjennysproppu on kyllä kivasti nyplääntynyt...
Hyvin arvattu?
Mukavasti jämähtänyt kartiollinen proppu. Jollain paskalla 1/2" vääntiöllä minä olen sen avannut onnistuneesti.
Sama boksi löytyy tästäkin ja boksin liittimet ja juotokset näyttivät ihan hyvältä. Ehdin jo FETin juotella irti kun tilasin uuden, mutta näkyi toimivan vanhakin kun laitoin takaisin. 80 watin halpiskolvi riitti kohtuullisesti.Riippuen vähän mallista, mutta ainakin C5/407/607:sta (ja varmaan tuhannesta muustakin mallista) löytyvästä ohjausyksiköstä ovat usein juotokset sisältä rupuna ja liitin enemmän tai vähemmän kärsinyt. Liekö juotos heikkolaatuinen ja/tai liitin alimitoitettu, mutta jossain kohtaa vastus kasvaa liikaa ja lämpöä syntyy turhan paljon.
Omasta 607:sta ja C5:stä käytin "ennakoivana huoltona" tuon palikan irti ja putsailin kontaktit sekä juotin isolla juottimella piirilevyn rupuisen/lämmenneen näköiset juotokset uusiksi. Muistaakseni sitikassa oli jo liitinkin vähän lämmenneen näköinen.
Eli tämännäköinen laatikko, täältä löytyy tarkempaa infoa:
![]()
Toisaalta eräs tuttava rakenteli itselleen sisältä jonkin verran palaneesta bemarista auton, kun vastaava sisäpuhaltimen liitos oli kärynnyt "vähän" isommin. Sattuu "ranskisten sähkövikoja" näköjään paremmissakin piireissä, kuulemma jonkinasteinen tyyppivika E9X:ssä.
Diesel? Mulla antipöllö korjautui railipaineen säätimen vaihdolla. Löytyy korkeapainepumpun kyljestä, maksaa noin satasen. Itse ostin eBaystä aidon Boschin noin 70 eurolla., taidan ottaa sulakkeet tutkinnan alle samalla kun etsin antipöllö vian aiheuttajaa.
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.