Taasko se romu on hajalla? Täällä korjataan autoja

En nyt suoranaisesti tiedä että onko hajalla mutta Anjoviksen pirussa sama ongelma kuin veljen maximassa, joskus tekee sitä että vaikka kuinka nappeja painelee niin mitään ei tapahdu. Valo vilkkuu ja patterissakin on eloa.
Liekkö 5G syynä tähän :D
Ei 5g ole mitään tekemistä kaukosäätimen käyttämän taajuuden kanssa. Käyttävät vapaita taajuuksia ja ei tarvitse kummoinen väärin toimiva laite olla jollain niin häiritsee muitakin.
 
@rovamarkku
Onko iskunvaimentimen yläpään mutteri tavanomainen lukkomutteri? Eli ihan sellaisen uuden sit laittaa mitä myydään rautakaupoissa? Se kun pitää uusia jos se puretaan se iskari.
Enpä muista tarkalleen miten oli mutta varmaan on ihan tavallinen lukkomutteri. Itse laittaisin sillä samalla, mutta eipä siitä uudesta mutterista haittaakaan ole.
 
Nyt on jotain outoa auton kanssa sattunut.
Sen jälkeen kun nostin auton ylös pukeille ja takaisin alas, ei auton joustintuki ole enää pitänyt ääntä. Ohjaus toimii ihan kunnolla. Kävin ajelemassa kauppareissulla ja siellä toimi aivan hyvin.
Taitaa olla parasta nyt seurailla tilannetta eikä vielä vaihtaa sitä laakeria.
Jep. Milloin tulee auton katsastus niin näkisi sitten, että onko jotain vialla? Maks 1kk etukäteen voi käydä katsastamassa, niin katsastusaika ei siirry.
 
Viimeistään juhannuksen tienoilla pitää seuraavan kerran katsastaa.
Täälläpäin halvin paikka: Katsastus 34€ ja uusinta 11€. Eli aika halvalla saisi katsastettuakin mahdollisesti ja jos sanoo, että epäilee niitä "jousien laakereita" ja varsinkin vasemmalla.

Mutta varmaan turhaa, jos se jousi ei enää muljahtele käännettäessä.
 
Jep. Milloin tulee auton katsastus niin näkisi sitten, että onko jotain vialla? Maks 1kk etukäteen voi käydä katsastamassa, niin katsastusaika ei siirry.

Katsastamassa voi käydä milloin vain ja leima on aina vuoden voimassa katsastuspäivästä.
 
Katsastamassa voi käydä milloin vain ja leima on aina vuoden voimassa katsastuspäivästä.

Paitsi siis silloin, jos käy katsastamassa viimeisen 30 päivän aikana. Silloin seuraava katsastus on suoritettava viimeistään vuoden päästä siitä aiemmasta "viimeisestä päivästä"... Eli jos vaikka auto olisi katsastettava viimeistään 31.1.2020 ja käyt katsastamassa auton vaikka 3.1.2020 niin seuraava katsastus on suoritettava viimeistään 31.1.2021, eikä 3.1.2021... Traficom
 
Kysytääns kaverin (naapurin) puolesta jos joku täällä osaisi sanoa. Mazda 6 MPS, vuosimalli ilmeisesti 2005 tai siltä tienoilta.

Pimeni jotenkin yllättäen, ja käytiin äsken ihmettelemässä niin yleismittarilla kun mittaa irti olevan akun miinusnavan ja akussa
kiinni olevan plussanavan välistä vastusta niin näyttää täyttä oikosulkua eli 0 ohmia.

Mikähän vittu tuollaista voisi aiheuttaa? On mulla muutama oma veikkaukseni mutta kysytään eka raadilta.
 
??
Akusta mitataan jännite. Eli siis volttimittaus tehdään. Ei akusta resistanssia mitata. En ole koskaan kuullut että akusta resistanssi voi mitata.

Mitattiin siis resistanssi auton rungon ja akun plussanavan välillä joka näytti oikosulkua.
 
Ekana kattoisin että ne kengät on kunnolla kiinni ja pääsulakkeet ehjät. Jos ne on palanut niin sulakkeelta plussaa seuraamaan että missä on oikosessa (laturi, startti?).

No tätä yritetään vähän miettiä. Oisko se sitten laturi tai startti paskana.
 
No tätä yritetään vähän miettiä. Oisko se sitten laturi tai startti paskana.
Siis onko siinä akussa jännitettä nyt ollenkaan? Onko kuinka vanha akku? Onko ajosta mennyt pimeeksi vai ei ole lähtenyt ollenkaan päälle? Tarkastakaa nyt ainakin yllä mainitut navat ja niiden kiinnitys ja että maa piste on myös kiinni kunnolla eikä hirveen ruosteessa.
 
Minulta pimeni kanssa kerrasta akku kuten myös veljelläni toissapäivänä, ihan kerrasta ja mykäksi. Omani heräsi lataamalla mutta veli joutui ostamaan uuden akun vaikka bosch akkutesteri sitä ehjäksi väittääkin.

Kannattaa tosiaan nuo akunkengät ja kontaktit katsoa että ovat ok.
 
Mitä tuolla akun plusnapa-> auton kori mittauksella yritettiin saada selville? Jos siellä on sähkölaite x päälle, niin silloinhan se vastus on melkoisen pieni, riippuu toki mitä kaikkea on päällä. Ainahan nykyautoissa on jotain päällä, jos mittauksen tekee heti oven avaamisen jälkeen, niin voi olla aika paljonkin päällä. Mittaa akun jännite ilman kuormaa ja sitten kun yrittää startata. Jos siellä olisi todella täysi oikosulku, niin akku olisi täysin kuollut ja luultavasti jostain olisi noussut savua.
 
Mitä tuolla akun plusnapa-> auton kori mittauksella yritettiin saada selville? Jos siellä on sähkölaite x päälle, niin silloinhan se vastus on melkoisen pieni, riippuu toki mitä kaikkea on päällä. Ainahan nykyautoissa on jotain päällä, jos mittauksen tekee heti oven avaamisen jälkeen, niin voi olla aika paljonkin päällä. Mittaa akun jännite ilman kuormaa ja sitten kun yrittää startata. Jos siellä olisi todella täysi oikosulku, niin akku olisi täysin kuollut ja luultavasti jostain olisi noussut savua.

Ei se anna ladata. Laturi iskee nogo:ta koko ajan.
 
Jos akunkengät on irti eikä lataudu niin luultavasti sisäinen oikosulku tjms eli rikki. Uutta akkua vaan.
 
Kysytääns kaverin (naapurin) puolesta jos joku täällä osaisi sanoa. Mazda 6 MPS, vuosimalli ilmeisesti 2005 tai siltä tienoilta.

Pimeni jotenkin yllättäen, ja käytiin äsken ihmettelemässä niin yleismittarilla kun mittaa irti olevan akun miinusnavan ja akussa
kiinni olevan plussanavan välistä vastusta niin näyttää täyttä oikosulkua eli 0 ohmia.

Mikähän vittu tuollaista voisi aiheuttaa? On mulla muutama oma veikkaukseni mutta kysytään eka raadilta.

Ihan turha mittaus tuollainen. Autossa on komponentteja, joiden resistanssi on hyvin lähellä nollaa ilman kuormaa. esim. polttimot ei juuri nollasta eroa ja kun tämän yhdistää halpaan mittariin missä ei tarkkuus riitä erittäin pieniin lukemiin niin lopputulos on "oikosulku". Jos siellä on todellinen oikosulku niin savu nousee välittömästi terveen akun kytkemisen jälkeen.
 
Suzuki grand vitara ja lambdan kanssa ongelmia. Vikavalo syttyy aina hetken ajelun jälkeen, joskus saattaa päästä jopa 100km ennen valon syttymistä. Uuden anturin vaihdoin (denso), ja lisäsin jopa jatkoholkin eteen, mutta ongelma jatkuu. Testerin mukaan anturi toimii, kun vikaakoodin poistaa. Auto syö öljyä jonnin verran, onko katti paskana, ja lambda ei vaan suostu toimimaan tuon takia? Toinen anturi kokeiluun? Vai voisko toi holkki aiheuttaa ongelman?

20191231_160745.jpg
 
Selkeesti hauskaa hommaa :vihellys:

Onhan tuo ahtaassa tallissa kahden pukin päällä. Eihän tuossa mitään järkeä ollut, mutta kun ei jaksanut autoa myydä osinakaan pois. Pelkästään kunnostettu apurunko maksoi 1000 € :btooth: Täytyy vielä säätötangot ostaa, kun ne oli myös valmiit, taitaa olla noin 80 €/kpl. Meni noin 5h, kun kaverin kanssa tein.

No kohta voi taas päästellä hymyssä suin kissalla. :cigar2: Ehkä hivenen huono valinta talviautoksi :D
 
Onhan tuo ahtaassa tallissa kahden pukin päällä. Eihän tuossa mitään järkeä ollut, mutta kun ei jaksanut autoa myydä osinakaan pois. Pelkästään kunnostettu apurunko maksoi 1000 € :btooth: Täytyy vielä säätötangot ostaa, kun ne oli myös valmiit, taitaa olla noin 80 €/kpl. Meni noin 5h, kun kaverin kanssa tein.

No kohta voi taas päästellä hymyssä suin kissalla. :cigar2: Ehkä hivenen huono valinta talviautoksi :D

Quattrolla kesät/talvet niin kelepaa :cigar2:
 
V70 2.5T '03 ja ongelma flektin huutaminen aika-ajoin - muutamia juttuja netistä löytynyt missä voisi olla vikaa, onko täällä kellään kokemuksia? P0111 P koodin antaa vikakoodin lukija ja nollaamalla on jonkin aikaa hiljaista. Lämpötila anturi tullut vaihdettua ja ei ainakaan sillä helpottanut...vinkkejä?
 
Suzuki grand vitara ja lambdan kanssa ongelmia. Vikavalo syttyy aina hetken ajelun jälkeen, joskus saattaa päästä jopa 100km ennen valon syttymistä. Uuden anturin vaihdoin (denso), ja lisäsin jopa jatkoholkin eteen, mutta ongelma jatkuu. Testerin mukaan anturi toimii, kun vikaakoodin poistaa. Auto syö öljyä jonnin verran, onko katti paskana, ja lambda ei vaan suostu toimimaan tuon takia? Toinen anturi kokeiluun? Vai voisko toi holkki aiheuttaa ongelman?

20191231_160745.jpg

Katin jälkeinen anturi? Voi olla katti paskana.
 
Ei ole joustintukikaan enää oikutellut. Tilasin muutamalla kympillä Virosta ei-kiireellisiä osia kuten öljynsuodatinta, öljyproppua, pyyhinsulkia ja sitten sen joustintuen laakerin varalle.
Relluissako heitetään joka öljynvaihdon yhteydessä proppu mäkeen ja uutta tilalle? Saksalaisissa kuitenkin selviää ihan kupariprikan vaihtamalla...
 
Onko siihen öljytulppaan kiinnitetty tiiviste eli tulppa ja tiiviste on yhtä kiinteää pakettia? En ole aiemmin moiseen törmännyt.

Omaan audiin pitäisi myös koko proppu vaihtaa jostain kumman syystä, mut tähän asti vaihtanut vain kuparitiivisteen ja hyvin on pitänyt :bored:
 
Omaan audiin pitäisi myös koko proppu vaihtaa jostain kumman syystä, mut tähän asti vaihtanut vain kuparitiivisteen ja hyvin on pitänyt :bored:
Pitääkö tuo tiiviste vaihtaa? Päälle 20 kertaa vaihdoin toyotaan öljyt enkä ikinä vaihtanut mitään tiivistettä. Koskaan ei vuotanut/kuluttanut öljyä tippaakaan.
 
Pitääkö tuo tiiviste vaihtaa? Päälle 20 kertaa vaihdoin toyotaan öljyt enkä ikinä vaihtanut mitään tiivistettä. Koskaan ei vuotanut/kuluttanut öljyä tippaakaan.

En tiedä pitääkö, olen vain vaihtanut kun noita sopivia kuparitiivisteitä sattuu olee omasta takaa lajitelma :)
 
Onko siihen öljytulppaan kiinnitetty tiiviste eli tulppa ja tiiviste on yhtä kiinteää pakettia? En ole aiemmin moiseen törmännyt.
Tiiviste on kiinteä ja tulppa on juuresta ohuempi joten vanhaa tiivistettä ei saa katkaisematta pois ja jos pistää uuden kuparitiivisteen joka menee kierteen puolesta paikalleen niin se ei pidä.
 
Kyllä vaimon skodassa myös vaihdetaan koko proppu.

Omaan audiin pitäisi myös koko proppu vaihtaa jostain kumman syystä, mut tähän asti vaihtanut vain kuparitiivisteen ja hyvin on pitänyt :bored:

Voitte vaihtaa myös pelkän propuntiivisteen (merkkikorjaamo yrittää aina myydä koko propun), vanha lähtee sivuleikkureilla hienosti irti. Alumiini öljypohjaan alumiinitiiviste ja peltiseen kuparitiiviste.
 
Voitte vaihtaa myös pelkän propuntiivisteen (merkkikorjaamo yrittää aina myydä koko propun), vanha lähtee sivuleikkureilla hienosti irti. Alumiini öljypohjaan alumiinitiiviste ja peltiseen kuparitiiviste.
En tiedä mitä tarkoitat "yrittää". Aina kun olen volkkarit/audit huollattanut merkkiliikkeessä niin tuolle huollolle on pakettihinta ja uusi proppu on osa sitä.
 
En tiedä mitä tarkoitat "yrittää". Aina kun olen volkkarit/audit huollattanut merkkiliikkeessä niin tuolle huollolle on pakettihinta ja uusi proppu on osa sitä.

Merkkiliike ei osta erikseen "tarvike" propuntiivisteitä, vaan myy koko propun (mikä taas on OEM-osa).
 
Suzuki grand vitara ja lambdan kanssa ongelmia. Vikavalo syttyy aina hetken ajelun jälkeen, joskus saattaa päästä jopa 100km ennen valon syttymistä. Uuden anturin vaihdoin (denso), ja lisäsin jopa jatkoholkin eteen, mutta ongelma jatkuu. Testerin mukaan anturi toimii, kun vikaakoodin poistaa. Auto syö öljyä jonnin verran, onko katti paskana, ja lambda ei vaan suostu toimimaan tuon takia? Toinen anturi kokeiluun? Vai voisko toi holkki aiheuttaa ongelman?

20191231_160745.jpg

Oletko katsonut että lambdan johto on ehjä, eikä ole hapettumaa. Johdossa oleva hapettuma riittää siihen, että lambdan antama jännite ei vastaa sitä, mitä sen kuuluisi olla.
 
Harvinaisen kivuttomasti sujui vaimon skodan takajarruremontti,mikään ei ollut jumissa vaan irtosi nätisti.Eikä edes tullut kalliiksi,uudet levyt ja palat Bremboa vajaat 70€ samalla vaihtui uusi takalasin pyyhkimenvarsi ja sulka.Eniten ihmettelin kun satulankiinnitysruuveissa oli sekaisin milli ja tuumakantaa,näköjään Brembon sarjan mukana tulevat ruuvit ovat 1/2 tuuman kannalla.
 
Matkalla jos tekee useamman pysähdyksen niin käynnistäessä kuuluu vain naks eikä tapahdu mitään. Duunikaveri ehdotti starttimoottoria tai lukkopesää.

Muutaman kerran napauttanut lumiharjalla starttimoottoria niin on lähtenyt käyntiin (ei aina). Ilmeisesti pitäs starttimoottori vaihtaa? (Peugeot 206 -06, 150tkm)
 
Matkalla jos tekee useamman pysähdyksen niin käynnistäessä kuuluu vain naks eikä tapahdu mitään. Duunikaveri ehdotti starttimoottoria tai lukkopesää.

Muutaman kerran napauttanut lumiharjalla starttimoottoria niin on lähtenyt käyntiin (ei aina). Ilmeisesti pitäs starttimoottori vaihtaa? (Peugeot 206 -06, 150tkm)

Jos naks kuuluu niin epäilen, että hiilet startista tiensä päässä. Eli enpä lähtisi koko starttia vaihtamaan.
 
Matkalla jos tekee useamman pysähdyksen niin käynnistäessä kuuluu vain naks eikä tapahdu mitään. Duunikaveri ehdotti starttimoottoria tai lukkopesää.

Muutaman kerran napauttanut lumiharjalla starttimoottoria niin on lähtenyt käyntiin (ei aina). Ilmeisesti pitäs starttimoottori vaihtaa? (Peugeot 206 -06, 150tkm)
Itsellä kun oli vastaavia oireita oli startti lopussa mutta mittaa nyt akun jännite startatessa, varsinkin jos tekee tuota useammin kun joudut starttailemaan monesti.
 
Itsellä kun oli vastaavia oireita oli startti lopussa mutta mittaa nyt akun jännite startatessa, varsinkin jos tekee tuota useammin kun joudut starttailemaan monesti.

Akun vaihtanut kahteen kertaan, ensimmäinen hyytyi muutaman kuukauden jälkeen (tämän autoliike korvasi) ja toinen laturin hihnan katketessa vuoden jälkeen.
 
Muutaman kerran olen törmännyt jarrulevyn irroituksessa siihen ongelmaan että ne jarrulevyn 2 kpl lyhyttä kiinnitysruuvia on jumissa., Sitten se menee äheltämiseksi kun joutuu poraamaan yms.
Hienoa että homma sujui vaivatta.
Aukeavat iskumeisselillä tai tuurnalla muutama isku. Niitä ei ole tarkoitus kiristää hampaat irvessä niin aukeavat seuraavallakin kerralla. Kaikki ei edes laita niitä paikoilleen, kun toiminnan kannalta niillä ei ole mitään merkitystä.
 
Akun vaihtanut kahteen kertaan, ensimmäinen hyytyi muutaman kuukauden jälkeen (tämän autoliike korvasi) ja toinen laturin hihnan katketessa vuoden jälkeen.
Todennäköisesti startissa vikaa jos on lähtenyt käyntiin sitä lyötäessä, halpa tarkistus vain tuo akku kun ihmiset harvemmin sen kuntoa tarkkailevat.
Hiilet tosiaan voivat olla loppu kuten joku veikkasi, omaan autoon vain oli sen verran halpa startti ettei maksanut vaivaa tutkia sen enempää vaan vaihdoin kerralla uuteen.
 
Mahdollisia vikapaikkoja on useita. Saattaa olla startin solenoidin kärjet kuluneet. Mun ekassa Corollassa oli se vika, naksahti avaintä kääntäessä. Sain sen käsityksen että oli melko yleistä ko. mallissa.

Yksi, mikä saattaa aiheuttaa starttiongelmia on korin ja moottorin välinen maadoituskaapeli. Eikö sellaisen oo kallis uutena.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
284 017
Viestejä
4 878 115
Jäsenet
78 741
Uusin jäsen
nikz1

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom