Taasko se romu on hajalla? Täällä korjataan autoja

@HTK12

Aamupäivällä hain Knipexit Motonetistä. Ne oli just ne linkkisi Knipexit.
Yritin saada mutteria auki mutta ei onnistunut. Knipexit eivät lukkiutuneet varteen. En ymmärrä miksi ne eivät lukkiutuneet. Katselin useita Knipex-videoita mutta ei onnistunut. Sain jalalla poljettua Knipexit tiukalle. 21mm hylsyllä ja pitkällä jatkovarrella yritin avata mutteria.
Varsi pyöri ympäri ja mutteri ei auennut.

Vein äsken joustinpaketin uusine varaosineen paikalliseen korjaamoon. Ammattilaiset saavat nyt avata sen.

Knipet väärinpäin?

Olisit vaan ostanut sen pulttipyssyn, ei nekään hirveitä kustanna ja käyttöä luulisi olevan enemmänkin jos jopa iskariremonttiakin teet itse.
 
Juuri äsken yritin esimerkiksi vajaan metrin mittaiseen ½tuuman nivelvääntimen varteen lukita noita Knipex pihtejä.
Ei kerta kaikkiaan onnistunut vaikka miten päin niitä yritin asettaa.

No eihän ne nyt tietysti lukkopihdit olekkaan :D
 
@HTK12

Aamupäivällä hain Knipexit Motonetistä. Ne oli just ne linkkisi Knipexit.
Yritin saada mutteria auki mutta ei onnistunut. Knipexit eivät lukkiutuneet varteen. En ymmärrä miksi ne eivät lukkiutuneet. Katselin useita Knipex-videoita mutta ei onnistunut. Sain jalalla poljettua Knipexit tiukalle. 21mm hylsyllä ja pitkällä jatkovarrella yritin avata mutteria.
Varsi pyöri ympäri ja mutteri ei auennut.

Vein äsken joustinpaketin uusine varaosineen paikalliseen korjaamoon. Ammattilaiset saavat nyt avata sen.

Kuten edellä todettiin, ei ne ole lukkopihdit, mutta kun kerran puristat ne kiinni, ja painat niitä alaspäin pysyvät kiinni. Ei siis tarvitse puristaa sen jälkeen kun ne on kiinni, pelkkä painaminen riittää. Kun ne on oikeinpäin, niin eivät kyllä luista edes pyöreällä pinnalla kuten noista youtube videoista voi todeta. Kestää vaikka miehen seisoa niiden varassa ilman puristamista. Olihan säädetty oikein, kuten tuossa toteemieläin ohjeisti? Näillä on itsekin joskus tullut pidettyä iskarin varresta kiinni, jos syystä x ei ole ollut sitä pulttipyssyä käytettävissä.
 
Toki pitää olla paino päällä siinä kun pulttimopolla tai muuten mutteria aukasee, sillon ei niin helposti pyöri ympäri.
 
Juu, koitin säätää sellai ne pihdit kuten Toteemieläin kertoi.
Nyt on auto kunnossa. Korjaamolla ne avasi tolpan ja vaihtoi sen yläosan ja laakerin.
Mun pitää konsultoida yhtä kaveria tuon Knipex pihtien kanssa. Silta saa varmaan apuja.

Hyvä kun sait kuntoon. Korjaamolla tuskin kukaan avaa millään muulla kun mopolla, koska se on vaan niin nopea tapa.
 
Kestää vaikka miehen seisoa niiden varassa ilman puristamista. Olihan säädetty oikein, kuten tuossa toteemieläin ohjeisti? Näillä on itsekin joskus tullut pidettyä iskarin varresta kiinni, jos syystä x ei ole ollut sitä pulttipyssyä käytettävissä.

Jos kappale mitä yrität puristaa on oikeasti kovaa niin ei edes se Knipex pure siihen. Pulttipyssy on toimiva iskuvaimentimien ja muidenkin pyörivien pulttien avaamiseen, mutta pulttipyssyn käyttäminen on erityisesti kielletty iskarien kanssa. En sano, etteikö pyssyä käytettäisi, mutta kait kieltoon joku syykin on. Ainakin sillä voi helposti avata täysin jännittyneen jousipaketin, jolloin tapahtuu mielenkiintoisia osien liikeratoja. Youtubesta löytyy hassunhauskoja esimerkkejä aiheesta :rofl:
 
Jos kappale mitä yrität puristaa on oikeasti kovaa niin ei edes se Knipex pure siihen. Pulttipyssy on toimiva iskuvaimentimien ja muidenkin pyörivien pulttien avaamiseen, mutta pulttipyssyn käyttäminen on erityisesti kielletty iskarien kanssa. En sano, etteikö pyssyä käytettäisi, mutta kait kieltoon joku syykin on. Ainakin sillä voi helposti avata täysin jännittyneen jousipaketin, jolloin tapahtuu mielenkiintoisia osien liikeratoja. Youtubesta löytyy hassunhauskoja esimerkkejä aiheesta :rofl:

Kiinnipäinhän ne kieltää paukuttamasta..

Edit: Ja samalla lailla ne jouset lentelee jos sen jännityksessä aukaisee, sama se millä aukaisee :rolleyes:
 
Ja samalla lailla ne jouset lentelee jos sen jännityksessä aukaisee, sama se millä aukaisee

Lentäähän ne, mut on teoreettinen mahdollisuus tajuta se jousen kanittaminen jos sitä käsipelillä kiertelee aukipäin.
 
Lentäähän ne, mut on teoreettinen mahdollisuus tajuta se jousen kanittaminen jos sitä käsipelillä kiertelee aukipäin.

Jos sulla on jousi jännityksessä kun auot millä vaan sitä, sulla on jo hommat pisin vittuja valmiiksi siihen malliin että ettei taida äo riittää virhettä ymmärtämään.
 
No sepä, siksi "teoreettinen mahdollisuus".
 
Jos kappale mitä yrität puristaa on oikeasti kovaa niin ei edes se Knipex pure siihen. Pulttipyssy on toimiva iskuvaimentimien ja muidenkin pyörivien pulttien avaamiseen, mutta pulttipyssyn käyttäminen on erityisesti kielletty iskarien kanssa. En sano, etteikö pyssyä käytettäisi, mutta kait kieltoon joku syykin on. Ainakin sillä voi helposti avata täysin jännittyneen jousipaketin, jolloin tapahtuu mielenkiintoisia osien liikeratoja. Youtubesta löytyy hassunhauskoja esimerkkejä aiheesta :rofl:

Normi autoissa nyt harvoin on niin kovaksi karaistuja osia, että nuo ei purisi. Niin iskarien kanssa on kielletty, koska iskarin tiivisteet tuskin tykkää siitä pyörittämisestä (joskus alkaa pyörimään ja joutuu sitten puristimia vähän säätämään) ja mopolla nyt ei saisi virallisesti kiristää mitään, kun kaikki pitäisi aina kiristää momenttiin. Kiristettäessä korkkaa todella herkästi se iskarin päässä oleva kierre mopolla, jolloin iskarista tulee käytännössä roskiskamaa kun alustan osiahan ei saisi modifioida.

Mene katsomaan korjaamolle, jos siellä korjataan yli 10v autoa niin avataan 95% todennäköisyydellä mopolla. Monet myös kiristää mopolla, vaatii sitten hyvää näppituntumaa. Ainahan ne jouset lentää jos niitä ei ole puristettu. Ei sillä ole väliä millä sen mutterin otat pois, jos jousta et ole puristanut. Kokeile avata se yli 10v vanha jousipaketti pitäen kiinni siitä keskellä olevasta torx/kuusiokolo päästä. On melko suuri riski, että se pyöristyy kuten tuossa edellä. Sama koiranluiden kanssa. Ihan käytännön syistä avataan mopolla. Tulee myös asiakkaalle halvemmaksi, kun homma hoituu nopeammin.
 
Jos kappale mitä yrität puristaa on oikeasti kovaa niin ei edes se Knipex pure siihen. Pulttipyssy on toimiva iskuvaimentimien ja muidenkin pyörivien pulttien avaamiseen, mutta pulttipyssyn käyttäminen on erityisesti kielletty iskarien kanssa. En sano, etteikö pyssyä käytettäisi, mutta kait kieltoon joku syykin on. Ainakin sillä voi helposti avata täysin jännittyneen jousipaketin, jolloin tapahtuu mielenkiintoisia osien liikeratoja. Youtubesta löytyy hassunhauskoja esimerkkejä aiheesta :rofl:

Tämä on nyt vähän samaa kategoriaa sen kanssa, että eräskin autonvalmistaja kieltää käyttämästä pulttipyssyä/mopoa pyörän pulttien kiristykseen. Voit arvata mitä työkalua pyöräpulttien kiristämiseen käytetään merkkikorjaamoissakin. :rolleyes:
 
Tämä on nyt vähän samaa kategoriaa sen kanssa, että eräskin autonvalmistaja kieltää käyttämästä pulttipyssyä/mopoa pyörän pulttien kiristykseen. Voit arvata mitä työkalua pyöräpulttien kiristämiseen käytetään merkkikorjaamoissakin. :rolleyes:

Mutta hyvän huoltamon tunnistaa momenttivarsista. Mopolla vedetään kiinni :cigar2:
 
Uusi vaijeri, ja sen pituinen se, nyt vielä helppo/helpohko homma kun pellin saa auki, sitten kun tuo pätkä katkeaa niin sitten onkin opiskelu, että millä pellin saa auki rikkomatta mitään.
 
Pariin otteeseen olen etsinyt mutta oikeaa vaijeria ei ole myynnissä mun autoon. Voisiko tuohon vaijerin jämään kiinnittää jonkun päätekappaleen jotta avaus olisi helpompaa.

Mikä auto on niin erikoinen? Ja kyllähän siihen voi sellaisen laittaa.
 
Vaihtelin tänään tuohon mondeonpaskaan tuon öljypaineanturin. Reilu 50km matkalla ei valo enää syttyny, joten hyvältä siis toistaiseksi näyttää. Lisää korjattavaa tietty löytyi kun pääsi pitkästä aikaa nosturilla käymään. Koneen takaosa aivan öljyssä. Näytti vuotavan venttiilikopantiivisteestä, mikä on onneksi helppo ja halpa vaihtaa.

Edit; 150km anturin vaihdosta ja valo pysynyt poissa. Eli voidaan sanoa että anturin vaihdolla korjaantui :tup:
Pistin trodolle tilausta. Mondeoon tuo venttiilikopantiiviste, tulpat, pyyhkijät ja omaan lexukseen etujarruhilppeet, kun rupeaa 110tkm ajetut levyt jo aika loppu. Erittäin kohtuullinen tilauksen loppusumma, vajaan 150€ :hungry:
 
Viimeksi muokattu:
Tuo Partsouq-sivu ei täsmää mun autoon. Mun auto on KA04 kun taas tuo Partsouq-linkkisi KA0B. Olen tuon sivun jo aiemmin katsonut.

Kuvittelisin, ettei yhteen meganeen älyttömän montaa konepellin vaijeria ole tehty. Löytyy tuolta näköjään KA04-koriin täsmäävä K4M-koneinen versio, jossa on (yllätys yllätys) identtinen osa: All locks | Mégane Classic-Estate 1274 KA04 | Renault | Genuine Parts Catalogs | PartSouq Auto Parts Around the World
 
Kokeile avata se yli 10v vanha jousipaketti pitäen kiinni siitä keskellä olevasta torx/kuusiokolo päästä. On melko suuri riski, että se pyöristyy kuten tuossa edellä. Sama koiranluiden kanssa. Ihan käytännön syistä avataan mopolla. Tulee myös asiakkaalle halvemmaksi, kun homma hoituu nopeammin.

Jos mutterimopoa ei ole käytettävissä niin voisi ehkä kuitenkin yrittää avata paketin "oikein"? Ei varmaankaan ole haitaksi, jos mutterin yrittää saada liikkeelle, kun paketti on vielä paikoillaan autossa? Ei jousi mihinkään lähde, kun on paino on päällä, eikä pakettia irroittaessakaan, kunhan ei kierrä mutteria kokonaan irti. [ja jos ei aukea, niin onpahan helpompi siirtää auto pajalle]

Kannattaa varmistua, että on ylipäänsä käyttämässä oikeanlaista työkalua (Torx vs. kuusiokolo, oikeaa kokoa ja mielellään hylsy). Pultinpää on syytä puhdistaa ja öljytä, jotta työkalu uppoaa paikoilleen kunnolla. Ei kannata nuljata pulttia, jos se alkaa nuljaantua. Eräänkin kerran alustan Torx on ollut oikeasti numeroa isompi kuin mitä on alkuun näyttänyt tai "kuusiokolo" osoittautunut Torxiksi.
 
Jos mutterimopoa ei ole käytettävissä niin voisi ehkä kuitenkin yrittää avata paketin "oikein"? Ei varmaankaan ole haitaksi, jos mutterin yrittää saada liikkeelle, kun paketti on vielä paikoillaan autossa? Ei jousi mihinkään lähde, kun on paino on päällä, eikä pakettia irroittaessakaan, kunhan ei kierrä mutteria kokonaan irti. [ja jos ei aukea, niin onpahan helpompi siirtää auto pajalle]

Kannattaa varmistua, että on ylipäänsä käyttämässä oikeanlaista työkalua (Torx vs. kuusiokolo, oikeaa kokoa ja mielellään hylsy). Pultinpää on syytä puhdistaa ja öljytä, jotta työkalu uppoaa paikoilleen kunnolla. Ei kannata nuljata pulttia, jos se alkaa nuljaantua. Eräänkin kerran alustan Torx on ollut oikeasti numeroa isompi kuin mitä on alkuun näyttänyt tai "kuusiokolo" osoittautunut Torxiksi.

No voihan sitä siellä autossakin kokeilla avata, mutta itse nappaan sen paketin sieltä ulos, puristimet kiinni ja sitten paketti auki. Melkein aina tulee kyllä mopolla avattua. Ellei mopoa ole käytettäissä jostain syystä, niin knipexeillä kiinni ja mutteri auki. Itse en avaamiseen tuota käytä, kun pyöristyy todella helposti ja kasaus vaiheessa siitä saa hyvin pidettyä kiinni. Itse kasaan yleensä käsin kun noissa on usein niin matala momentti, että isolla mopolla menee todella herkästi liian tiukkaan ja saattaa jopa kierteet korkata.

Esim. koiranluun kohdalla aikalailla tyhjä arpa pitää siitä kiinni. Kierteissä usein niin paljon ruostetta ja sama ruoste syönyt tuota kantaa, että pyörähtää kyllä todella kevyesti ympäri.
Uuden koiranluun saa kyllä sen kanssa kiristettyä, mutta avaaminen ei yleensä onnistu (kierteet kannattaa puhdistaa ensimmäisenä). Nämäkin tulee avattua käytännössä aina mopolla. Se torx/kuusiokolo pitää tietenkin ensin aina puhdistaa, kun puhutaan alustan osasta. Tämän jälkeen sitten katsotaan mikä on oikea koko. Tämän jälkeen mielellään vasaralla napauttaa, että varmasti on pohjassa. Liian pienellä toki pyöristää todella helposti.

Jos vähänkin enemmän roplaa autoja, niin suosittelen mopon hankkimista, helpoittaa niin paljon alustarempoissa kun pultit ja mutterit on ruosteessa kiitos suolan. Noiden iskarien kanssa kannattaa sitten harkita lähteekö sitä edes itse tekemään yksin jos ei ole juuri aiempaa kokemusta roplaamisesta. Tuossa kuitenkin voi teloa itsensä asentamalla jousipuristimet väärin jne. Ensimmäisellä kerralla saisi olla kaverina joku kokeneempi katsomassa, että homma menee putkeen.
 
Tuo Partsouq-sivu ei täsmää mun autoon. Mun auto on KA04 kun taas tuo Partsouq-linkkisi KA0B. Olen tuon sivun jo aiemmin katsonut.

Se vaijeri kyllä sinne sopii, auto on sama keulasta takaoviin asti ja sitten vasta alkaa tulemaan muutoksia kun korimalli muuttuu..
 
Hammastangon suojakumi Volvo v40 2002. Voiko olla vittumaisempaa paikkaa laittaa uus suojakumi... Kuskinpuoleinen, muutaman tunnin äherrin sen kanssa. Antaa olla sen olla tälle iltaa :mad:
 
Pääs hukkumaan jonnekkin VKBA 3646 SKF:n pyöränlaakerin lukitusrengas, siis se ohut metallinen rinkula millä lukitaan laakeri paikoilleen kun se työnnetään sisään. Kulkee SKF:n dokumenteissä "snapring" nimellä.

Saako noita tarvikkeina mistään vai pitääkö ostaa uus laakeri? :facepalm:


 
Pääs hukkumaan jonnekkin VKBA 3646 SKF:n pyöränlaakerin lukitusrengas, siis se ohut metallinen rinkula millä lukitaan laakeri paikoilleen kun se työnnetään sisään. Kulkee SKF:n dokumenteissä "snapring" nimellä.

Saako noita tarvikkeina mistään vai pitääkö ostaa uus laakeri? :facepalm:



Luulisi saavan, kysäse esim. Laakeri-center tai Laakerikeskus.

Ainoa mitä en ole löytänyt kuin alkuperäisenä japanista oli isohkon kaivurin ajon planeettavaihteiston kartiorullalaakereita (halkaisija jotain 30-40cm)...
 
Plääh. Auto käy tyhjäkäyntiä vähän heikosti, ikään kuin kävisi kolmella. Ajossa ei kuitenkaan huomaa mitään erikoista. Taitaa olla kansipahvi antautumassa. Pitää varmaan kaivaa puristuspainemittari naftaliinista.
 
Plääh. Auto käy tyhjäkäyntiä vähän heikosti, ikään kuin kävisi kolmella. Ajossa ei kuitenkaan huomaa mitään erikoista. Taitaa olla kansipahvi antautumassa. Pitää varmaan kaivaa puristuspainemittari naftaliinista.

Alipainevuoto tekee myös sytytyskatkoja tyhjäkäynnillä. Korkeammilla kierroksilla ei enää merkitystä pienellä vuodolla.
 
Totta. Oon kyllä uusinut kaikki alipaineletkut jokunen vuosi sitten mutta voisihan sitä suihkutella starttipilottia ympäri konehuonetta.

Mjoo, kerro vinkit mullekin sitten. Omassa aurissa alipainevuoto, eikä löydy millään. Ts. olen katsellut taskulampun kans ylimalkaisesti ympäri konehuonetta... :btooth:
 
Sikaria polttaa ja puhaltaa savut letkuun.
Itsellä vuoti map anturille tuleva letku ja kävi kuin kolmella..
 
Sikaria polttaa ja puhaltaa savut letkuun.
Itsellä vuoti map anturille tuleva letku ja kävi kuin kolmella..

Njoo, tossa 3.2 litrasessa V6 koneessa on ihan muutama alipaineletku pitkin konetta.. :darra:
 
Mä olen miettinyt tuollaista tee se itse savutesterin tekemistä. Tuollaisia kolvilla lämmittäviä löytyy youtubesta,
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Vähän odotellut, että tulisiko joku toisenlainen versio vastaan.
 
Kannattaa vaihtaa kaikki alipaineletkut kerrasta (halpoja kun ovat) niin meno on niiden suhteen taattu vuosiksi eteenpäin.

Tietysti imuvuotoa voi olla muuallakin, eli sitä vaan kovasti käymään läpi niin kyllä se sieltä löytyy :tup:
 
Ihan veikkaus, niitä venttileitä vaan on tossa muutamaankin tuttujen vehkeeseen vaihdettu lähiaikoina vuotamisen takia. Tokihan siellä on metrikaupalla letkuu niinkuin sanoit, ett mikä tahansa niistä voi olla syypää. Lörön taotao on viel toimiinut niinko günther on tarkoittanu, ettei oo tarvinnu noiden pikkukoneiden kanssa menettää hermoja (lue: viedä Safamotorille Marbellaan) :btooth:
 

Jaah, mikä kohta oli vaikee?

lörö = tuo naisoletettu joka asuu samassa talossa
taotao = em. naisoletetun audi tt-rs
toimii güntherin tarkoittamalla tavalla = no, se ei ole rikki
pikkumoottori = noh, pitäis olla selkee selittämättäkin
Safamotor = lähin audipaja joka rs:iin saa jtn aikaan
 
Mä en ole andre citroen, mut oletan että tuo jousi kuuluisi olla yhtenäinen IMG_20200127_212051~2.jpg
Eli xsaran oikea vetoakseli ja keskimmäinen nivel. Toivottavasti nyt nypytys ja jarruttaessa tärinä kotosi kun vaihdoin uuden vetoakselin.

~1,5h meni vetarin vaihdossa,no kolmas kerta kun otan pois, kun on vaihdettu kytkin ja sen jälkeen oikeanpuoleinen stefa.... Ja luultavasti kohta taas stefojen vaihto edessä :sori:
 
Mä en ole andre citroen, mut oletan että tuo jousi kuuluisi olla yhtenäinenIMG_20200127_212051~2.jpg
Eli xsaran oikea vetoakseli ja keskimmäinen nivel. Toivottavasti nyt nypytys ja jarruttaessa tärinä kotosi kun vaihdoin uuden vetoakselin.

~1,5h meni vetarin vaihdossa,no kolmas kerta kun otan pois, kun on vaihdettu kytkin ja sen jälkeen oikeanpuoleinen stefa.... Ja luultavasti kohta taas stefojen vaihto edessä :sori:

Näkeekö mun silmät oikein, että suojakumi on pyöreä, mutta sen vastakappale ei?
 
Mä en ole andre citroen, mut oletan että tuo jousi kuuluisi olla yhtenäinenIMG_20200127_212051~2.jpg
Eli xsaran oikea vetoakseli ja keskimmäinen nivel. Toivottavasti nyt nypytys ja jarruttaessa tärinä kotosi kun vaihdoin uuden vetoakselin.

~1,5h meni vetarin vaihdossa,no kolmas kerta kun otan pois, kun on vaihdettu kytkin ja sen jälkeen oikeanpuoleinen stefa.... Ja luultavasti kohta taas stefojen vaihto edessä :sori:
Varmaan jossain remontissa päässyt tuo sisäpää "irtoamaan" ja jousi tipahtanut paikaltaan ja sit se on pyöriny siellä mukana. Harvemmin nuo kai itsestään menee rikki, mutta toki mahdollista.
 
Plääh. Auto käy tyhjäkäyntiä vähän heikosti, ikään kuin kävisi kolmella. Ajossa ei kuitenkaan huomaa mitään erikoista. Taitaa olla kansipahvi antautumassa. Pitää varmaan kaivaa puristuspainemittari naftaliinista.

Ettei olisi vika tyhjäkäynnin säätömoottorissa?
Huono tyhjäkäynti lämpimänä on pari kertaa korjautunut puhdistamalla ko. mötikkä. Kävi hyvin kylmänä eikä ajossa ollut mitään ongelmaa.
 
Mjoo, kerro vinkit mullekin sitten. Omassa aurissa alipainevuoto, eikä löydy millään. Ts. olen katsellut taskulampun kans ylimalkaisesti ympäri konehuonetta... :btooth:

Starttipilotti, jarruosien puhdistuspray yms... vaikuttaa käyntiin eli tätä kautta oikea paikka pitäs löytyä nopeasti.
 
Pääs hukkumaan jonnekkin VKBA 3646 SKF:n pyöränlaakerin lukitusrengas, siis se ohut metallinen rinkula millä lukitaan laakeri paikoilleen kun se työnnetään sisään. Kulkee SKF:n dokumenteissä "snapring" nimellä.

Saako noita tarvikkeina mistään vai pitääkö ostaa uus laakeri? :facepalm:

Miten tuo on mahdollista hävittää? Napa ja laakeri tulee yhtenä pakettina, eikä ole tarkoitettu purettavaksi. Joten veikkaanpa että on vähän huonosti saatavilla. Tietysti vanhoista irroitetuista laakereista saa :-)
 
Varmaan jossain remontissa päässyt tuo sisäpää "irtoamaan" ja jousi tipahtanut paikaltaan ja sit se on pyöriny siellä mukana. Harvemmin nuo kai itsestään menee rikki, mutta toki mahdollista.
Luultavasti ajan kanssa jousi kuoleentunut ja kun vaihdoin tukilaakerin vetoakseliin niin mahdollisesti lähtenyt pois paikoiltaan.

Ei poistunut nypytys eikä jarruttaessa tärinä... Tarvii liukutappi remppa tehdä etujarruihin ja tarkistaa onko napa kiero. Kahdet uudet levyt laittanu ja silti jarruttaessa täristää.
 
Äh, taas vonkuu laakeri sitikassa. No on sillä about 100 tkm ajettu eli vaihtoaika onkin jo käsillä. Syksyllä vaihdettiin vasen. Nyt oletan vielä että tuo vanhempi oikea puoli vonkuu :) Jos se tuo vasen on niin kaippa se menee takuuseen.
Stratukseen piti tilata sisäpuhallin. Kattelin sitä jo syksyllä että pyörii aika nihkeästi kun vaihdoin puhaltimen etuvastuksen.
 
Onko täällä ranskalaisiin vihkiytynyttä kanssa?

Megane2 K4M760 -padalla vilkuttelee öljynpainevaloa satunnaisesti. Onko näissä esim. imusihdin tukkeutuminen yleistä / meneekö öljypumppuja? Kilsoja n. 190tkm.

Paineet meinasin huomenna mittailla, uudella tunnistimella olen varautunut.
 
Onko täällä ranskalaisiin vihkiytynyttä kanssa?

Megane2 K4M760 -padalla vilkuttelee öljynpainevaloa satunnaisesti. Onko näissä esim. imusihdin tukkeutuminen yleistä / meneekö öljypumppuja? Kilsoja n. 190tkm.

Paineet meinasin huomenna mittailla, uudella tunnistimella olen varautunut.
Onko koska viimeksi vaihdettu öljyt ja suodattimet? Oma golffi teki samaa ja vikahan löytyi ihan vaan huoltamattomuudesta edellisen omistajan osalta. Pelkäsin jo pahinta kun vilkutteli valoa satunnaisesti mutta tuli niinkin helposti kuntoon.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
283 983
Viestejä
4 876 926
Jäsenet
78 739
Uusin jäsen
FENRIR666

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom