Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Nopeasti googlettaen, 80e startti, siihen työt päälle. Itse lähde tuota vaihtamaan.
Auton vien siinä kunnossa kuin se on, eli kaikkine rikkinäisine paskoineen.Nehän taitaa vaatia entisen startin vaihdossa tai 50€ panttimaksun?
Luulisi tuohon hintaan nimenomaan kuuluvan sen vanhan startin pantin.Auton vien siinä kunnossa kuin se on, eli kaikkine rikkinäisine paskoineen.
Jos auton vie korjaamolle niin ei sitä panttia makseta elket välttämättä halua sitä rikkinäistä starttia. Eikä kaikki startit ole pantillisia. Kiinalaiset uudet yleensä pantittomia.Luulisi tuohon hintaan nimenomaan kuuluvan sen vanhan startin pantin.
Peugeot 406 vaihdettiin toiselle puolelle se laakeri. Ei kumminkaan huomannut kelin mukaan mitään eroa.Kyllä nyt taitaa tilanne olla niin että se joustintuen laakeri menee vaihtoon.
Eilen kun lähdin ajamaan niin se piti taas ääntä. Oletteko te muut kokeneet että varsinkin pakkasilla tuo joustintuen laakeri alkaa pitämään ääntä? Mulla plussakelillä se on äänetön mutta kun pakkanen tulee niin se ääntelee ja ei kunnolla pyöri.
VAG:eissa käytettävässä samettipintaisessa oven tiivisteessä ei auta paljoa silikonit tai muutkaan poppakonstit.Ei ole kyllä ikinä ollut ovien tiivisteiden jäätymisen kanssa ongelmia. Toki itse aina pessyt nuo ovien välitkin kunnolla. Autoja ollut kuitenkin toista kymmentä ja autoiluvuosia kohta parikymmentä.
Nippareilla rämisee/suhisee/viheltää takuulla.Tulee mieleen vaihtoehdot:
- sulata reunat yhteen TAI
- poraa reikiä riviin ja vedä nippusiteillä kiinni TAI
- hae muovi/peltilevy ja niitä popniiteillä muoviin
Sama operaatio taitaisi itellä olla edessä kun natisee jo. Vaihdoin reilu kolme vuotta sitten, mutta kynkät olivat jo kuluneet siten ettei stefat varmasti ole pitäneet vettä
Tässä mietin käytännön juttuja kun otan tässä lähiaikoina joustintuen irti ja vaihdan laakerin.
Nyt heräsi kysymys: Iskarin yläpään pultille on määrätty kiristysmomentti. Kuinka tuo kiristys käytännössä momenttiin voidaan laittaa koska jos momenttiavain ja hylsy on pultissa kiinni niin silloin ei voi pitää kuusiokulma-avaimella keskeltä kiinni? Meganessa täytyy pitää kuusiokulma-avainta keskireiässä kun iskarin yläpulttia liikuttelee.
No tuo ylempi hylsyhän ei tietenkään toimi hylsyille tarkoitetun momenttiavaimen kanssa mikä kai oli tarkoitus. Noihin on myös saatavilla adaptereita joka muuttaa sen momenttiavaimen vääntiön lenkkiavaimen tyyppiseks, mutta ei nekään ilmaisia ole.
Niin pitkään, kuin se momenttiavain on räikkämallinen niin löytyy varmasti suunnanvaihto. Mulla on semmoinen ruuvimeisselimallinen ja siinä ei ole suunnanvaihtoa.Kyllä taitaa olla kaikissa momenttiavaimissa (tai ainakin lähes kaikissa markkinoilla olevista) olla suunnanvaihto-ominaisuus.
Motonetin valikoimaa kun vilkuilin, niin en äkkiseltään löytänyt kiinteän suunnan avainta.
Siis toimiihan, kun laittaa momenttiavaimeen kuusiokolohylsyn (tai mikä ikinä siinä iskarin päässä nyt onkaan) Toki on oltava sellanen momenttiavain jolla voi kääntää vastapäivään.
^Äh, menee vaikeaksi hankkia lisäosia jne jne.
Kuusiokolohylsy-> momenttiavain. + lenkki. Ei tämä ydinfysiikkaa ole.
On momenttiavaimissa monesti se suunnan vaihto, mutta ongelma onkin siinä että naksaus toimii vaan toiseen suuntaan.Niin pitkään, kuin se momenttiavain on räikkämallinen niin löytyy varmasti suunnanvaihto. Mulla on semmoinen ruuvimeisselimallinen ja siinä ei ole suunnanvaihtoa.
En nyt niin isoksi ongelmaksi menisi kuitenkaan sanomaan, kun varmaan 95%+ tapauksissa se momentti pitää asettaa myötäpäivään.On momenttiavaimissa monesti se suunnan vaihto, mutta ongelma onkin siinä että naksaus toimii vaan toiseen suuntaan.
Otat haluamasi luikastesprayn (crc, wd40 tms) pikku kätöseen, kipität pulttien luo ja lujaa suihkuttelua pultteihin. Toistat saman vaikka huomenna ja ylihuomenna, niin kyllä hymyilyttää remppaa tehdessä.Kannattaako remonttia tehdessä jotain toimenpiteitä tehdä noille joustintuen 2 alapultille ja mutterille jotta ne saisi ehjänä irti? Eli onko järkeä etukäteen ennen avaamista kuumentaa niitä toholla ja sitten jäädyttää kylmäspraylla?
Tuollaisen saa helposti paikattua motonetin kalastushousujen paikkausliimalla. Se pysyy ja joustaa.![]()
Sanoiko joku imuvuoto?
Tuollaisen saa helposti paikattua motonetin kalastushousujen paikkausliimalla. Se pysyy ja joustaa.
Atf ja asetonia sekoitat keskenään niin tulee parempaa öljyä, kuin kaupan tuotteet jumiutuneisiin muttereihin ja pultteihin. Kumpaakin yhtä paljon sekaisin.Edelleen valmistautuminen jatkuu joustintukilaakeri remonttia varten. Ostin työkaluja äsken, silmukka-avaimen, 21mm hylsyn, jousipuristimet, lukkomuttereita. Edelleen uupuu uudet joustintuen pultit olkatukeen jotka varmuuden vuoksi tilasin, ne tulee ehkä ensi viikolla.
Nyt heräsi kysymys että koska olen asian tiimoilta lukenut sellaista että nuo joustintuen 2 alapulttia ja mutteria voivat olla jumissa ja jopa pultti katketa sitä irrotettaessa. Kannattaako remonttia tehdessä jotain toimenpiteitä tehdä noille joustintuen 2 alapultille ja mutterille jotta ne saisi ehjänä irti? Eli onko järkeä etukäteen ennen avaamista kuumentaa niitä toholla ja sitten jäädyttää kylmäspraylla?
Pikakorjauksena teippiä päälle ja kovaa ajoa. Ei jaksa alkaa hifistellä kun varmasti liimatuubi maksanee saman verran kuin uusi tuollainen imuputki. Puhumattakaan siitä että materiaali muistutti enemmänkin korppua kuin kumia, eli ratkeaisi todennäköisesti kohta jostain vierestä uudelleen. Ainoa harmillinen asia tuossa on se että joutuu vielä kertaalleen purkamaan kaiken maailman DISA:t ja osapuilleen puoli autoa ympäriltä että pääsee käsiksi tuohon.
Jos löytyy toho millä antaa lämpöä niin nuo liuotusaineet on 90% varmuudella hyödyttömiä.
Kun DISA on valmiiksi irti, kannattaa siihen asentaa uusi päivitetty korjaussarja (ebaysta laatusarja alta satkun), jos ei ole jo. Huonolla tuurilla orkkiksesta lähtee pieni nasta liikkeelle ja päätyy lopulta venttiilin väliin.Pikakorjauksena teippiä päälle ja kovaa ajoa. Ei jaksa alkaa hifistellä kun varmasti liimatuubi maksanee saman verran kuin uusi tuollainen imuputki. Puhumattakaan siitä että materiaali muistutti enemmänkin korppua kuin kumia, eli ratkeaisi todennäköisesti kohta jostain vierestä uudelleen. Ainoa harmillinen asia tuossa on se että joutuu vielä kertaalleen purkamaan kaiken maailman DISA:t ja osapuilleen puoli autoa ympäriltä että pääsee käsiksi tuohon.
Tuossa on aine, jonka kanssa tarvitsee harvoin käyttää mitään tohoja.
Oliko ruostevikaa?
Kyllä punahehkulla on niin hyvä irrotusvoima etten usko että mikään aine päihittää.
Kyllä punahehkulla on niin hyvä irrotusvoima etten usko että mikään aine päihittää.
Juuri näin. Punahehkullekin on paikkansa, halpakin vielä verrattuna noihin kunnon aineisiin.Kyllähän kuumennus on tehokkain tapa irroittaa kiinni ruostuneet osat, mutta kun aina se ei ole johtuvan lämmön tai osan muodon takia mahdollista tai järkevää.
Vastaisuuden varalle: auttaa aika paljon, jos penkin vetää aivan taka-asentoon kun lopettaa ajelut ja koittaa istahtaa penkin keskelle. Noi sporttipenkit on kyllä pirullisia tuosta kulumisesta, mutta vanhasta autosta sain kulumisen "pysäytettyä" kun oppi oikean tavan istahtaa penkille ja opetti sen myös toiselle auton käyttäjälle.13.5v vanhassa Taudissa on penkit vielä nätissä kuosissa, mutta pari läskiperseistä kuskia (allekirjoittanut mukaanlukien) ovat saaneet kuskin penkin vasemmalta sivulta langat poikki saumasta - kohta kun osuu aina housuihin kun autoon istahtaa.
Paljon on nimenomaan kiinni penkkien asennosta. Rehellisesti ei aika ja hermot riitä aina rullaamaan sähköpenkkiä taaksepäin kun autosta lähtee.Vastaisuuden varalle: auttaa aika paljon, jos penkin vetää aivan taka-asentoon kun lopettaa ajelut ja koittaa istahtaa penkin keskelle. Noi sporttipenkit on kyllä pirullisia tuosta kulumisesta, mutta vanhasta autosta sain kulumisen "pysäytettyä" kun oppi oikean tavan istahtaa penkille ja opetti sen myös toiselle auton käyttäjälle.
Paljon on nimenomaan kiinni penkkien asennosta. Rehellisesti ei aika ja hermot riitä aina rullaamaan sähköpenkkiä taaksepäin kun autosta lähtee.
Pitää varmaan seuraavaksi ottaa muisteilla niin ei tarvitse toiseen suutaan säätää sitten ainakaan.
(Tosin toki esim. E-mersun kauas vetäytyvä rattikin auttaisi kun tulisi heti enemmän tilaa laskeutua autoon...)
Mutuilisin että jotain hämminkiä saattaa olla joko laakerissa että se ei pyöri tai sitten ylälautanen estää laakeria pyörimästä jostain syystä.
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.