Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Miten olis vikakoodien luku? Onko jokaisella pytyllä oma puola? Vaihtaa puolien paikkaa ja katsoo, siirtyykö vika mukana.
-e-
Jaa, onko tuossa virranjakaja vielä?
Katopa sinne jakajan kannen alle, ettei ole kosteutta ja pahasti hapettumaa.
Niin ja tulpanjohtimien päät.
Tulpat/imansuodatin/bensansuodatin vaihtoon jos ei ole ajallaan jo vaihdettu.
Onkohan tuo 4A-FE?
Täytyy kokeilla.
En tiedä antaako ELM327 kovin tarkkaa vikakoodia.
Yksi puola vain mistä menee johto virranjakajaan.
Jakajan meinasin huomenna tsekata jos ehdin.
Se huomio tuli tehtyä, että ylämäissä tuppasi hyytymään enemmän. Ja tuolla kun se pari tuntia oli tien poskessa, niin lähti taas kylmänä käyntiin ilman mitään ongelmaa ja saatiin ajettua pihaan. Kesällä ei ollut mitään ongelmia käynnin suhteen eli kostea ja kylmä keli vaikuttanee asiaan.
Onkohan tuo 4A-FE?
Täytyy kokeilla.
En tiedä antaako ELM327 kovin tarkkaa vikakoodia.
Yksi puola vain mistä menee johto virranjakajaan.
Jakajan meinasin huomenna tsekata jos ehdin.
Se huomio tuli tehtyä, että ylämäissä tuppasi hyytymään enemmän. Ja tuolla kun se pari tuntia oli tien poskessa, niin lähti taas kylmänä käyntiin ilman mitään ongelmaa ja saatiin ajettua pihaan. Kesällä ei ollut mitään ongelmia käynnin suhteen eli kostea ja kylmä keli vaikuttanee asiaan.
Kokeilisin ampua sinne, silloin kun se on sulana, ensin reilusti "WD-40" tai vastaavaa vettä syrjäyttävää kamaa, ja vasta sitten voiteleva öljy perään.Kyllä on yhtä juhlaa tämä talviautoilu, kun lämpötila sahaa edes takaisin nollan molemmin puolin ja sen seurauksena ovien lukot jatkuvasti jäässä. Kuskin ovi on pahin ja muilla ovilla ei olisikaan niin väliä. Alkaa vähitellen vituttaa kömpiä sisälle pelkääjän puolen oven kautta. Aseöljyä on lukkoihin kyllä laitettu.
Eikös noihin tiivisteisiin ole myynnissä jotain siveltävää jäätymisen estoa?Onkos muuten mitään simppeliä keinoa estää noiden ovien tiivisteiden jäätymistä? Tekee pahaa repiä kaikin voimin auki noita ovia![]()
Onkos muuten mitään simppeliä keinoa estää noiden ovien tiivisteiden jäätymistä? Tekee pahaa repiä kaikin voimin auki noita ovia![]()
Tämänkaltainen mielikuva kieltämättä itsellänikin on, mutta kun ei ole moisista omakohtaisia kokemuksia.natsipakastimet?
Nyppää johto irti vastuksesta ja kokeile niin tietääAudissa olevan Defan letkulämppärin kun kytkee seinään niin autokatoksen vikavirtasuoja napsahtaa lähes samoin tein. Onko kokemusta meneekö nuo vastukset vai onkohan kaapelissa/liitoksissa jotain?
Voi olla, että lukitusmekanismi oven sisällä on jäässä tai että siellä on kosteutta, joten varmaan joutuisi käyttämään ovipahvia irti.Kokeilisin ampua sinne, silloin kun se on sulana, ensin reilusti "WD-40" tai vastaavaa vettä syrjäyttävää kamaa, ja vasta sitten voiteleva öljy perään.
Se, että lukkojen jäätymistä ei ole sinun kohdallesi sattunut ei tee siitä harvinaista tai ihmeellistä ilmiötä.Vaivaako nämä jäätyvät lukot jotain tiettyä automerkkiä/mallia, vai kipataanko sinne lukkoon jotain skeidaa? Itselle perin vieras tilanne, vaikka autojen kanssa tullut suhailtua reilut 20 vuotta. Joskus ovi toki ollut jäässä tiivisteistään, mutta se on yleensä raa'alla voimalla lähtenyt auki. Ja itsehän en käytä edes mitään lukko/aseöljyjä, vaan oman onnensa nojassa noi yleensä on olleet. Autotkin on kaukana tuliteristä.
Tiivisteisiin silikonia. Löytyy puikkona, spraynä ja rasvatuubina. Kaikki toimii samoin. Jos rasvatuubina ostaa niin ensin levitys ja antaa imeytyä ja ylimääräiset pyyhkäisee pois.Onkos muuten mitään simppeliä keinoa estää noiden ovien tiivisteiden jäätymistä? Tekee pahaa repiä kaikin voimin auki noita ovia![]()
Jep. Usein tulee oven repimisen sijasta aamulla käveltyä töihin kun ei tällä kertaa uskaltanut aukasta auton ovea, jos 20v vanhat tiivisteet ottaa vähän osumaaJa raa'alla voimallahan se tiivisteistä kiinni jäätynyt ovi kannattaa repiä, niin että tiivisteet varmasti lähtevät mukaan.![]()
Vaivaako nämä jäätyvät lukot jotain tiettyä automerkkiä/mallia, vai kipataanko sinne lukkoon jotain skeidaa? Itselle perin vieras tilanne, vaikka autojen kanssa tullut suhailtua reilut 20 vuotta. Joskus ovi toki ollut jäässä tiivisteistään, mutta se on yleensä raa'alla voimalla lähtenyt auki. Ja itsehän en käytä edes mitään lukko/aseöljyjä, vaan oman onnensa nojassa noi yleensä on olleet. Autotkin on kaukana tuliteristä.
Kannattaa ostaa puikko missä se silikoni on samassa muodossa, kuin stick deodorantissa tai huulirasvassa missä pohjasta pyörittämällä saat sitä nostettua ylöspäin. Olen nuo venttiilillä olevat todennut huonoiksi.Onkos muut törmännyt siihen ongelmaan että kun silikonipuikolla sivelee tiivistettä niin vaikka kuinka puristaa ja painaa puikkoa niin silikonia ei aina tule siihen pehmusteeseen? Vai onko mulla väärä tekniikka? Siinähän on vissiin jonkinlainen venttiili jota pitää painaa jotta silikonia tulee?
Kannattaa ostaa puikko missä se silikoni on samassa muodossa, kuin stick deodorantissa tai huulirasvassa missä pohjasta pyörittämällä saat sitä nostettua ylöspäin. Olen nuo venttiilillä olevat todennut huonoiksi.
Glykoli. Jäähdytysnestettä sinne tiivisteeseen sivelee niin ei varmaan jäädy.Onkos muuten mitään simppeliä keinoa estää noiden ovien tiivisteiden jäätymistä? Tekee pahaa repiä kaikin voimin auki noita ovia![]()
Varsinkin Calixit. Jos ei niiden tiivisteet vuoda kosteutta sisään, eli vikavirtasuojat paukkuu, niin sitten vastukset palaa. Defat on minusta kestävämpiä.Hajonneet vastukset on ihan yleinen vika.
Luulis defoissa menevän samanlailla, kuitenkin niin yksinkertaista teknologiaa. Enemmän uskoisi olevan käytöstä riippuvaista, jos löytyy vaikka katkova lämpötolppa niin ei kauheasti mikään kestä.Varsinkin Calixit. Jos ei niiden tiivisteet vuoda kosteutta sisään, eli vikavirtasuojat paukkuu, niin sitten vastukset palaa. Defat on minusta kestävämpiä.
Hajotin rempatessa pohjamuovin nurkan korvakkeen. Korvake on repeytymässä irti, halkeama kattaa 3/4 matkasta. Jos ei sitä heti korjaa, ensimmäinen lumiköntti johon vaimo ensimmäisessä lumikelissä ajaa repäisee tietysti loputkin.
Muovihitsausta samasta kappaleesta leikattua soiroa kuumaliimapistoolilla sulattamalla olisi kiva harjoitella, mutta tulisiko edes kestämään tällaisessa tärkeässä paikassa?
Koska ei ole näkyvällä paikalla, ei ole väliä miltä korjaus näyttää. Kestävyys ja helppous on pääasia.
Kilp-autoilussa puskurit niitataan. Tarvitseeko siihen jonkin koneen? Jos poraisi reiät ja koettaisi käsin jotkut niitit väkertää? Lisäksi liima. Mikä helposti saatava halpa liima?
Liekkö vakavakin vika kun Ford Focus joku vm. 14 ja 17 väliltä ei lähde käyntiin avaimettomasti?. Ovet aukeaa kyllä kaukosäädöllä mutta kun avaimen vie auton sisälle ja painaa starttinappulaa, niin ei inahdakaan. Patterit on kuulemma tänään vaihdettu molempiin avaimiin, ja ei vaikutusta.
Ohjekirjan mukaan on paikka avaimelle muovisuojan takana ohjauspylväässä, mutta avaimessa on se teräosa kotelon sisällä. Pitäisikö sen toimia sillä pelkällä avainosalla, vai pitääkö se olla liitetty siihen kauko-ohjain osaan?, kun ei ole taitto malli. Omistaja kun ei käytä nettiä muuhun kuin laskujen maksuun, niin pitää näin etänä yrittää auttaa.Ei ole fordia mutta, onko siellä sisällä avaimelle paikkaa?
Omassa volvossa on avaimenreikä vaikka keyless systeemi on.
Joskus hyvin harvoin sanoo että ei löydä avainta. Käyttää kolossa, starttaa ja sitten voi ottaa irti taas.
Ohjekirjan mukaan on paikka avaimelle muovisuojan takana ohjauspylväässä, mutta avaimessa on se teräosa kotelon sisällä. Pitäisikö sen toimia sillä pelkällä avainosalla, vai pitääkö se olla liitetty siihen kauko-ohjain osaan?, kun ei ole taitto malli. Omistaja kun ei käytä nettiä muuhun kuin laskujen maksuun, niin pitää näin etänä yrittää auttaa.
Ohjekirjan mukaan on paikka avaimelle muovisuojan takana ohjauspylväässä, mutta avaimessa on se teräosa kotelon sisällä. Pitäisikö sen toimia sillä pelkällä avainosalla, vai pitääkö se olla liitetty siihen kauko-ohjain osaan?, kun ei ole taitto malli. Omistaja kun ei käytä nettiä muuhun kuin laskujen maksuun, niin pitää näin etänä yrittää auttaa.
Fordin huollon mukaan ei kuulu auton varustukseen muuta lukkoa kuin kuskin ovessa, eli ei muka ole virtalukkoa tai mitään siihen viittaavaa koko litran kipossa. Olivat myös myyneet uuden akun, koska olivat sitä mieltä että akku ei anna tarpeeksi virtaa enää.Joku c-maxin Fordin ohje ainaki löyty pikagooglella. Koko avain sinne.
Cmax Key Not Detected message How To start the car
Varaavainta voi myös koittaa.
Arvon io-techiläiset!
Särjin vahingossa takaluukussa olevien rekisterikilven valojen yhden johdon.
Alla olen piirtänyt millainen oli toimiva alkuperäinen ja mun itse korjaama nykyinen. Eli siis nyt toimii vain yksi valo.
Mun tekemä johtoliitos on siis jollain tapaa viallinen mutta onko tuolla mun tekemällä liitoksella edes mahdollisuuksia toimia vai onko ainoa tapa tuo alkuperäinen johdotus?
![]()
![]()
Se haarakohta mistä se lähtee 1 ja 2 niin siitä se vika varmasti löytyy, koska nyt ykkönen ei toimi niin siltä puuttuu se plussa tai miinus. Ei sillä liitoksen kohdan siirtämisellä toimintaan ole vaikutusta vaan sulla on nyt siellä vaan huono liitos ykköselle joko haarassa tai lampulla.Sorry, hieman huono piirros multa.
Mutta johdoissa ja valoissa on edelleen alkuperäiset napaisuudet vaikka tuosta piirroksesta saa toisen käsityksen. Ainoastaan yhden johdon johtoliitos on nyt siirretty lähemmäs 'Valo2'.
Miten ne liitokset on tehty?Joo pitää huomenna selvittää asiaa tarkemmin ja avata tuo valosarja. Kiitoksia .
Voi perse , ihana keltainen moottoria esittävä valo syttyi ajossa palamaan
Akku irti ja jos syttyy uudelleen ,niin sitten saattaa vaikka alkaa vituttamaan
Tää ei oo mulle oikein koskaan auennut, millä logiikalla vikoja yritetään korjata sillä että irrottaa akun hetkeksi?Akku irti ja jos syttyy uudelleen ,niin sitten saattaa vaikka alkaa vituttamaan
Suosittelen hommaan vaikka ebay:stä 2 markalla tollasen bluetooth lukijan ja jos taskusta löytyy android niin siihen torque appi, ei tarvi viedä puljuun lukemaan koodeja tai poistamaan, eikä niitä akkuja tarvi irrotella.Kauhee homma vääntää kaikki auton asetukset uusiks jos akkua irrottelee... Sähköpenkit, ilmastoinnin säädöt, akun koodaus, päivä ja aika, jne...
edit. Sisävalaistuksen säädöt, navigointi
Voi olla huonosti puristettu jos ei ole käytössä kunnon pihtejä ollut. Jos kokeilet vetää niitä johtoja ja ne tulee pois sieltä niin se liitos on huono. Kunnolla tehtynä se kestää kyllä kohtuullista vetoa. Toki liittimen pitää myös olla oikein mitoitettu kaapelin paksuuteen nähden. Tullut käsin puristettua tuhansia molex ja abiko liitoksia ja siinä kyllä oppii millainen on huonosti mennyt ja millainen hyvä.Se johtoliitos on laitettu sellaisen Motonetistä hankittu Abiko-jatkoliittimeen johon molemmista päistä saa tungettua johtoja ja sitten puristetaan kasaan se liitin.
Voi sulattaa vaikka sytkärillä tarvittaessa. Muistaa vaan ettei anna sen liekin koskea siihen suoraan.Juu, thanks.
Pitää varmaan hankkia lisää noita Abikoita. Voiks niitä lämmitettäviä Abikoita kaasutoholla (takansytytin) lämmittää vai pitääkö olla kuumailmapuhallin vai mitenkä?
On sekin hyvä vaihtoehto, mutta senkin voi ryssiä ihan yhtälailla.Miks ei vaam tinaisi johtoja kerralla liittimeen kiinni ja liimakutistesukka päälle. Ei tartte lottoa pelata rutistamisen kanssa![]()
Ei ole mitään kaupan parkkihallia edes mihin mennä?Kyllä talvella on kiva tehdä autosähkötöitä kun näpit jäässä koittaa tehdä koska ei ole lämmitettäviä tiloja.
Jos on joku hetkellinen häiriö mikä sytyttää valon se katoaa akun irrotuksella , jos taasen joku oikee vika , niin valo syttyy uudelleen... ainakin tuo Honda pitää sitä häiriövaloa päällä , vaikka vika on ohi..Tää ei oo mulle oikein koskaan auennut, millä logiikalla vikoja yritetään korjata sillä että irrottaa akun hetkeksi?
Ei menny ku kello ja radiokanavat sekasiKauhee homma vääntää kaikki auton asetukset uusiks jos akkua irrottelee... Sähköpenkit, ilmastoinnin säädöt, akun koodaus, päivä ja aika, jne...
edit. Sisävalaistuksen säädöt, navigointi
Sammuu se siitäkin kun kertyy tarpeeksi monta ajosykliä ilman vikaa.ainakin tuo Honda pitää sitä häiriövaloa päällä , vaikka vika on ohi..
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.