Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Passatin (vm. 04, V6 2.5TDI 4motion) ohjaustehostimen letkua vaihtamassa... Ongelmana, että käsi ei meinaa mahtua väliin ja näköyhteys katkeaa, jos käden ja banjopultin saa ahdettua paikalleen. Ilman hydrauliikkaletkua banjopultin saa paikalleen helposti. Samoin sain sen paikalleen koemielessä kertaalleen ilman prikkoja kohtuu helposti. Prikkojen kanssa tuntuu toivottomalta ja lopputuloksena tähän asti joka kerta prikan/pultin tippuminen ja sitten sen kalastaminen kaukalosta, putsaus ja uusi yritys. Nivelletty räikkälenkki tuntunut tähänastisista parhaimmalta vaihtoehdolta, mutta ongelma että pultti pyörii räikän mukana edes takaisin. Hyviä ideoita miten tuota yrittäisi?
Tässä pultti kierteellä, mutta ilman tiivisteprikkoja. Tilaa on todella vähän:
![]()
"Yleiskuva" ja räikkälenkkiyritelmää. Pultti selvästi väärässä asennossa, mutta sitä ei meinaa nähdä käsien ollessa edessä.
![]()
Olen kertaalleen vaihtanut tuon koko hammastangon ja silloinkin meni useampi tunti noiden banjopulttien kanssa taistellessa.![]()
eBaystä / saksakauppiailta 4F:n LED-Valeot maksaa 80-90+postit (=105-115 eur) kappale farkkuun. Onko nuo sedanin oikeasti tuplat kalliimmat?Halpaa hommaa nää A6 C6 takavalojen uusiminen...
Nuo ne LEDi-versiot alkaa heikkenemään ja saattaa palaa kokonaan. Mulla toinen orggis paloi jossain 10v iässä ja nyt alkaa toinen olemaan 30+% heikempi valoteholtaan kuin muut 3 valoa. Lisäksi yksi jarru-LEDi pimeänä.Kuka ostaa uutta vanhaan ritsaan? Etenkään Magneti Marellia, josta itse en maksaisi euroakaan? Romarilta orggis 40€/kpl.. ellei noissa oo joku vika että kaikki orggiksetkin on romuna tähän päivään mennessä?
En minä ainakaan alkaisi tekemään asiakkaan pyynnöstä ihan mitä tahansa ufohommia. Työlle pitäisi kuitenkin antaa jonkinlainen takuu ja mitäs sitten kun oma osaaminen tai kiinnostus loppuu kesken ropaamisen? Aikaa meni hukkaan tuntikaupalla eikä kesken jääneestä työstä voi laskuttaa. Pahimmillaan äherrät sen kimpussa koko päivän ja kehtaa laskuttaa vain puolet tunneista koska työ oli hidasta vain puuttuvien vehkeiden vuoksi. Ennemmin käyttäisin aikani tuottaviin tuttuihin bulkkitöihin.Myös palvelutyötä tehneenä ihmettelen, että miten (veloitettava) työ ei kelpaa? Monessa kohtaa on kysytty, että voiko tämän ja tämän tehdä, niin tullutvastauksena, että kun meiltä ei ole rautaa hankittu niin emme tee mitään. Leipä tulee kuitenkin pöytään veloitettavasta työstä, ei niistä varaosista. Aloilla missä olen mitään myynyt/laittanut, niin rauta on nappikauppaa ja kate tehdään työllä. Toki, onhan se siistimpää kun voi tietokoneen kytkeä suoraan laitteeseen/väylään ja todeta mitä vaihdetaan.
Nimenomaan. Varmaan osittain johtuu että noin vanhassa LEDit olivat ”uusi juttu”. 10 vuodessa hintaa kertyy toki hehkuva enemmän.Eli näemmä leditkin on yksi keino lisätä myyntiä/tehdä heikommin kestäviä autoja. Hehkulamput ainakin pystyy itse muutamalla eurolla vaihtamaan kokonaan uusiin.
2011 1.6 TDI Passat, johon vaihdettu EGR-venttiili ja polttoaineen siirtopumppu Volkkarin alkuperäisillä varaosilla. Sen jälkeen tullut kakkosvaihteella puolikaasulla kiihdyttäessä 2000-2500RPM kuminauhamaista epäröintiä, jota voisi ehkä sanoa nykimiseksi. Mikähän tuon aiheuttaa? Voiko viallinen EGR-venttiili aiheuttaa tuollaista vai eikö saa tarpeeksi polttoainetta uudella pumpulla?
Ei ole kaksoismassan nypytystä. Semmosta pientä arpomista kaasussa.kaksoismassa loppu? semmosta löysää nylpytystä?
Väyrysomistajan normipäivä ....![]()
Portaaton ja automaattinen camberin ja maavaran säätö on myös upea, harmi että toimii vain toiseen suuntaanToi on ns. drainage valve mistä lasketaan suolavedet pois ettei pääse happanemaan sisältäpäin. Kyllä ne on kaikki miettiny siellä tehtaalla valmiiks.
Autoista en mitään tiedä, joten kyselen täältä.
2009 Honda Civicistä kuuluu ajaessa "sipsutusta". Ääni vaikuttaisi tulevan vasemman eturenkaan tienoilta. Sipsutuksen tiheys nousee ja laskee nopeuden mukana. Kaasun määrä tai jarrujen painaminen ei vaikuta ääneen, vain ajonopeus. Ääni on jatkuvaa. Se alkoi, kun auton jarrupala vaihdettiin ja renkaat vaihdettiin talvirenkaisiin. Autoa käytettiin huoltomiehellä, joka tarkisti ainakin jarrut, laakerit ja ripustukset ja sanoi kaiken olevan kunnossa. Eli vikaa ei löytynyt, mutta sipsutus vain jatkuu edelleen.
Autoista en mitään tiedä, joten kyselen täältä.
2009 Honda Civicistä kuuluu ajaessa "sipsutusta". Ääni vaikuttaisi tulevan vasemman eturenkaan tienoilta. Sipsutuksen tiheys nousee ja laskee nopeuden mukana. Kaasun määrä tai jarrujen painaminen ei vaikuta ääneen, vain ajonopeus. Ääni on jatkuvaa. Se alkoi, kun auton jarrupala vaihdettiin ja renkaat vaihdettiin talvirenkaisiin. Autoa käytettiin huoltomiehellä, joka tarkisti ainakin jarrut, laakerit ja ripustukset ja sanoi kaiken olevan kunnossa. Eli vikaa ei löytynyt, mutta sipsutus vain jatkuu edelleen.
Tai sit simppelisti ottaa talvirenkaan tasapaino jarrusatulaan yms muuhun kiinni?Autoista en mitään tiedä, joten kyselen täältä.
2009 Honda Civicistä kuuluu ajaessa "sipsutusta". Ääni vaikuttaisi tulevan vasemman eturenkaan tienoilta. Sipsutuksen tiheys nousee ja laskee nopeuden mukana. Kaasun määrä tai jarrujen painaminen ei vaikuta ääneen, vain ajonopeus. Ääni on jatkuvaa. Se alkoi, kun auton jarrupala vaihdettiin ja renkaat vaihdettiin talvirenkaisiin. Autoa käytettiin huoltomiehellä, joka tarkisti ainakin jarrut, laakerit ja ripustukset ja sanoi kaiken olevan kunnossa. Eli vikaa ei löytynyt, mutta sipsutus vain jatkuu edelleen.
Autoista en mitään tiedä, joten kyselen täältä.
2009 Honda Civicistä kuuluu ajaessa "sipsutusta". Ääni vaikuttaisi tulevan vasemman eturenkaan tienoilta. Sipsutuksen tiheys nousee ja laskee nopeuden mukana. Kaasun määrä tai jarrujen painaminen ei vaikuta ääneen, vain ajonopeus. Ääni on jatkuvaa. Se alkoi, kun auton jarrupala vaihdettiin ja renkaat vaihdettiin talvirenkaisiin. Autoa käytettiin huoltomiehellä, joka tarkisti ainakin jarrut, laakerit ja ripustukset ja sanoi kaiken olevan kunnossa. Eli vikaa ei löytynyt, mutta sipsutus vain jatkuu edelleen.
Perustarkistuksena katsoisin vielä mahdolliset letkujen ilmavuodot huolella läpi ennen isompia remppoja.2011 1.6 TDI Passat, johon vaihdettu EGR-venttiili ja polttoaineen siirtopumppu Volkkarin alkuperäisillä varaosilla. Sen jälkeen tullut kakkosvaihteella puolikaasulla kiihdyttäessä 2000-2500RPM kuminauhamaista epäröintiä, jota voisi ehkä sanoa nykimiseksi. Mikähän tuon aiheuttaa? Voiko viallinen EGR-venttiili aiheuttaa tuollaista vai eikö saa tarpeeksi polttoainetta uudella pumpulla?
Täällä ilmoittautuu auton omistaja jolla samanlainen ongelma.
Eli Megane vm2000 vaihdettiin etujarrulevyt ja vasen etujarrulevy on mennyt jo 3 kertaa kieroksi. Siihen on vaihdettu levyjä, liukutapit, jarrusatula. En enää keksi mikä voisi olla ongelma. Laatuosia olen remontissa käyttänyt. Olen antanut ongelmalle periksi ja jarrut täristää. En jaksa enää asialla stressata.
En tiedä vaikuttaako asiaan mutta en laittanut aikoinaan sitä pientä ruuvia jarrulevyyn jolla se olisi kiinnitetty napaan.
@TommyKoo @teho75
Onko yhteinen nimittäjä laakerin/laakereiden vaihto?
Olkavarren saa rikki prässäämällä laakeria ulos ilman lukitussokan irrottamista. Kun olkavarsi on prässätty rikki, asettuu satula väärään kohtaan jarrulevyyn nähden. Seatin laakerikonstruktiosta ei ole hajua, mutta Meganessa voisi tuon tyyppinen olla.
Ei sillä ite olisi jotain noin idioottimaista tullut tehtyä...![]()
Joitakin vaihtoehtoja tulee mieleen:
-jarrupiiriin on päässyt vahingossa ilmaa jarrunesteen vaihdon aikana eli säiliö mennyt epähuomiossa tyhjäksi ja sit imassu ilmaa. Vaihdoitko itse jarrunesteet kesällä?
-jarrusatula on vaihtokunnossa
Helposti, ite kävin kesällä vaihdattamassa korjaamolla uuden takajarrusatulan, ekalla kerralla jarruissa ilmaa, huomasi heti pehmeästä ja liian syvälle menevästä polkimesta, toisella kerralla ilmat saatiin pois mutta automaattinen käsijarrun kiristin ei enää toiminut, kolmas kerta toden sanoi ja auto tuli kuntoon. Ei se oo niin helppoa korjaamoillakaan.Liikkeessä vaihdettu, mutta toki sielläkin saatetaan tuuhioida.
Liikkeessä vaihdettu, mutta toki sielläkin saatetaan tuuhioida.
Helposti, ite kävin kesällä vaihdattamassa korjaamolla uuden takajarrusatulan, ekalla kerralla jarruissa ilmaa, huomasi heti pehmeästä ja liian syvälle menevästä polkimesta, toisella kerralla ilmat saatiin pois mutta automaattinen käsijarrun kiristin ei enää toiminut, kolmas kerta toden sanoi ja auto tuli kuntoon. Ei se oo niin helppoa korjaamoillakaan.![]()
Niinhän sitä luulis.Eikö korjaamot tulisi testaa autoja sen jälkeen kun on korjattu että on oikeasti kunnossa?
Missä päin Suomea on täällaisia nyrkipajoja?![]()
Kyllä, sen navan saa hieman solmuun (laakerin vaihdossa mokattu / liian tiukalle ammuttu pyöränpultit), jolloin on tuo tuttu tärinä jarru efekti tuleeVielä tuli Seatin täristävistä jarruista mieleen, että jarrulevy ei autossa tehtävän sorvauksen aikana vipottanut ulkokehältään, vaan sorvi alkoi jauhaa epätasaisesti vasta lähempänä napaa. Voikohan napa mennä ns. kukalle?
Eihän ne aina, ja joskus tulee vikoja, mitä ei heti ekassa koeajossa näy.Eikö korjaamot tulisi testaa autoja sen jälkeen kun on korjattu että on oikeasti kunnossa?
Se on kyllä hyvä jos vielä löytyy firmoja jotka myöntää kun mokaa. Näin sen pitäisi aina olla mutta suht harvinaistaEihän ne aina, ja joskus tulee vikoja, mitä ei heti ekassa koeajossa näy.
Itse teetätin automaattilaatikon korjauksen tossa jokin aika sitten. Soittelivat, että auton saa hakea aamulla pois, kunnossa on, ja paljon on koeajettu että varmasti toimii. Mittarin mukaan olikin ajettu ihan reilusti, yli 100km verran (tää oli sovittu, eli ei huviajelua kuitenkaan).
Aamulla menin hakemaan autoa, enkä päässyt edes parkkiruudusta pois. Auto sammui aina, kun vaihteen pisti päälle. Ihan sama oliko pakki tai D. Huollolla oli kuitenkin hyvin selkärankaa, kun laatikon uudelleenavauksen jälkeen soittivat ja kertoivat asentajan mokanneen. Oli laittanut (solenoidien) uudet tiivisteet poistamatta vanhoja alta ja jotain muuta "pientä". Lopputulos on kuitenkin vallan mainio, eikä sinällään ole valittamista huollostakaan. Joskus niitä virheitä sattuu, ja niin kauan kun virheet korjataan asiallisesti, ei haittaa mua.
tästä tuli mieleen,kun eräs ammattikoulun opettaja joskus kertoi oppilaiden bravuuri mokaksi omiin autoihin öljyjä vaihtaessa että vanhasta öljynsuodattimesta jää tiiviste öljynsuodattimen jalkaan ja kohta uudet öljyt on nosturin ja ulko-oven välilläAamulla menin hakemaan autoa, enkä päässyt edes parkkiruudusta pois. Auto sammui aina, kun vaihteen pisti päälle. Ihan sama oliko pakki tai D. Huollolla oli kuitenkin hyvin selkärankaa, kun laatikon uudelleenavauksen jälkeen soittivat ja kertoivat asentajan mokanneen. Oli laittanut (solenoidien) uudet tiivisteet poistamatta vanhoja alta ja jotain muuta "pientä". Lopputulos on kuitenkin vallan mainio, eikä sinällään ole valittamista huollostakaan. Joskus niitä virheitä sattuu, ja niin kauan kun virheet korjataan asiallisesti, ei haittaa mua.
Onhan tuossa käytetyssä autossa myös kuluttajansuoja mukana. Jos siitä löytyy mitään kriittistä puolen vuoden sisällä niin oletetaan sen olleen siinä jo myyntihetkellä, eli liikkeen on pakko tulla vastaan ellei halua mustalle listalle.Kaksi autoa nyt ollut ja molemmista pitänyt jakopää rempata.
Entisestä Octavia 1,4 TSI:stä kirjoittelin jo tuonne VAG ongelmien ketjuun aiemmin. Lyhyesti maahantuoja korvasi lähes koko lystin (200 € jäi maksettavaa) seitsemän vuotta vanhaan 150t km ajettuun autoon.
Nyt sitten pyysin ensimmäisessä huollossa F20 116i 2011 bemarille tarkistamaan jakoketjun kunnon. Piti ehkä jo hieman ääntä ja yhdessä toisessa vaihtoautossa oli samoilla kilometrimäärillä tehty tuo remppa. Totesivat jakopään pitävän ääntä ja mittasivat ketjun venyneen eli rempalle tarvis. Ei kuitenkaan vielä kriittinen tilanne. No kysyin sitten ensimmäisenä onko Bemarilla mitään kampanjaa näihin ja tuleeko maahantuoja millään tavallaa vastaan tapauksessa. Autolla ajettu 100t km ja ikää vuosi enemmän mitä Ocun kanssa oli. Molemmissa täydellinen merkkiliikkeen huoltohistoria. Bemarin tapauksessa maahantuoja/valmistaja ei kuitenkaan korvaisi mitään.
No onneksi tein järkevän ratkaisun ja autoa ostettaessa otin 20t km 1 vuosi finntakuun osittain juuri tämän tyyppivian takia. Lopulta ei siis jäänyt itselle mitään lisää maksettavaa (Finntakuu maksoi 390 €) tästä jakopään rempasta. Liike suoraan hoiti koko prosessin ja ite piti vaan auto viedä pajalle noin 24h ajaksi. Kustannusarvio työlle on noin 1500 €, jos omasta pussista joutuisi maksamaan ja jakopää ei ole vielä mitään rikkonut. Uudet päivitetyt osat piti tulla sisälle, jotka toivottavasti hieman kauemmin kestää.
Jatkossakin näköjään kannattaa ottaa joku vaihtoauton "takuu" ja teettää ensimmäinen huolto merkkiliikkeessä sekä kertoa kaikki mahdolliset vikaepäilyt. Mitään muutaa vikaa Bemarista ei laajassa tarkastuksessa löytynyt kun se tuossa määräaikaishuollossa sattui sopivasti olemaan nyt.
Onhan tuossa käytetyssä autossa myös kuluttajansuoja mukana. Jos siitä löytyy mitään kriittistä puolen vuoden sisällä niin oletetaan sen olleen siinä jo myyntihetkellä, eli liikkeen on pakko tulla vastaan ellei halua mustalle listalle.
Niinpä. Tosin, olihan tällä se vaikutus, että jos jatkossa tulee jotain huoltoja mihin ei ole itsellä tiloja/työkaluja/aikaa tai osaamista tehdä, niin varmasti tulee vietyä samaan paikkaan huoltoon.Se on kyllä hyvä jos vielä löytyy firmoja jotka myöntää kun mokaa. Näin sen pitäisi aina olla mutta suht harvinaista
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.