Kiitos! Kannatti valittaa =Djaa tämmöne: Avolenkkiavainsarja
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Kiitos! Kannatti valittaa =Djaa tämmöne: Avolenkkiavainsarja
Siis 1/2 tuuman 7mm kuusiokolokärki? Ei se nyt kovin harvinainen ole..Voi perse. 1.6 Hdi pösöstä vissiin menossa kakkossylinterin suutin. Korjausarvot huitelevat ties missä ja välillä alkaa käydä vajailla pytyillä. Uusien hinnat jotain 350+€, marmorilla 500€... "Tehdaskorjattuja" kalibrointirapsoineen saanee ebaystä sadan punnan tienoilla. Kellään kokemusta dieselfixneuss (ebay.co.uk) tai nerings.lv korjaamista osista?
Tietysti nuo korkeapaineputket pitää kiristää 27nm, pienempi momenttiavain mikä jo on loppuu 25nm ja joku prkl crow foot (kukonjalka?) adapteri pitäisi olla kiristykseen. Noitakaan näytä olevan missään "tavan tallaajien" kaupassa helposti saatavissa. Pitääkö tässä nyt sitten hitsata joku hylsy kiintoavaimeen ja vääntää sillä? Ja mikä helvetin 7mm kuusiokolokärki pitäisi kaivaa suuttimen kiristämiseen. Motonetissä on joku 1/2" karalla oleva mutta noissa on kiristysmomentti luokkaa 5nm ja momenttiavain sen 1/4". Pitääkö tuohonkin sitten tunkea väliin ensin 1/4" -> 3/8" ja perään 3/8" -> 1/2" adapterit? 6mm kuusiokolokärkiä ja avaimia nyt olisi vaikka muille jakaa mutta tuo 7mm tuntuu puuttuvan kaikista sarjoista...
Plussana sentään nuo suuttimet ovat suoraan siinä koneen päällä, toisin kuin esim. hehkut, jotka olivat moottorin takana tulipeltiä vasten![]()
Ei kai se mitään kairausta tarvitse? Vanha suutin ja tiivisteet irti, uudet tilalle?Kai sitä löytyy sitten suuttimenpohjan kalvaimet sun muut kun alat tuota remonttia toteuttamaan?
Onko varmistettu ettei kojelauta tai joku muu kojelaudan paneeli resonoi, tavarat hanskalokerossa tai jossain muussa lokerossa?Kaverin 2003 vuoden Audissa (A4 1.8t) kuuluu ajossa outo surina, kuulostaa aivan kuin joku automaatti-ilmastoinnin servomoottori taikka jokin muu sähköinen pumppu surisisi kojelaudan sisuksissa, keskellä autoa kojelaudan sisällä. Ääni alkaa kuulua 50km/h nopeudesta alkaen ja sen taajuus muuttuu vauhdin kasvaessa. Auton laittaminen vapaalle ja moottorin sammuttaminen ei muuta ääntä. Samoin sisätilanpuhaltimen tehonsäädöllä / sammuttamisella ei ole vaikutusta. Ääni ei kuulosta pyöränlaakerilta, eikä oikein tuuleenkaan liittyvältä, mutta erikoisesti se kuitenkin kuuluu ainoastaan vauhdissa ja nopeus on ainoa ääneen vaikuttava tekijä. Olisikohan kuitenkin pyöränlaakeri, vaikka ääni kuulostaakin enemmän sähköpumpun/-moottorin surinalta, eikä muutu kaarteissa?
Yleensä kuluneet levyt aiheuttaa just päinvastaista eli kytkimen luistamista. Melkein kannattanee purkaa kytkinkoppa pois ja tarkistaa kytkimen yleinen kunto, esim syvät hakkaumat kytkinkorissa voi aiheuttaa sitä, ettei kytkin irroita kunnolla. Joskus rempan jälkeen on pitänyt myös ajaa hetki kytkin pohjassa jotta se alkaa irroittaa. Mitkä öljyt muuten laitoit laatikkoon?Ei nyt ihan autosta ole kyse, mutta sopinee tähän ketjuun. Laittelen tuollaista vm 2000 derbi senda sm ajokuntoon. Ongelmana on ettei kytkin irroita, vaikka kääntäisi pihdeillä vipua. Vastus kyllä tuntuu hyvin. Voiko kuluneet kytkinlevyt aiheuttaa tuollaista? Motonetistä löytyi tuohon kytkinlevysarja viidellä massalevyllä, mutta räjäytyskuvan mukaan siinä on vain 4 massalevyä. Jätetäänkö niistä levyistä yksi laittamatta? Öljyt vaihdoin jo mutta ei vaikuttanut mitään. Vaihteet tuntuu muuten pelaavan normaalisti.
Motul transoil 10w30 öljyt laitoin. Joo kai se pitää vaan avata ja ihmetellä. Taidan kuitenkin vaihtaa uudet levyt sinne kun sen kerran avaa. Mopo on tosiaan seisonut ajamatta melkein 15 vuotta, mutta muistaakseni kytkin toimi huonosti myös aiemmin. Kilometrejä ei ole paljoa, niin ei luulisi kovin isoa kulumaa olevan kytkimen rungossa.Yleensä kuluneet levyt aiheuttaa just päinvastaista eli kytkimen luistamista. Melkein kannattanee purkaa kytkinkoppa pois ja tarkistaa kytkimen yleinen kunto, esim syvät hakkaumat kytkinkorissa voi aiheuttaa sitä, ettei kytkin irroita kunnolla. Joskus rempan jälkeen on pitänyt myös ajaa hetki kytkin pohjassa jotta se alkaa irroittaa. Mitkä öljyt muuten laitoit laatikkoon?
Saattaa olla kytkinlevyt, turvonneet, liimautuneet toisiinsa (yleensä väärä öljy aiheuttaa, tai väärin säädettyna luistanut pikkuisen kokoajan). Minä tarkistaisin kytkimen ensin, jos tuota omgelmaa on ollut jo 15 vuotta sitten.Motul transoil 10w30 öljyt laitoin. Joo kai se pitää vaan avata ja ihmetellä. Taidan kuitenkin vaihtaa uudet levyt sinne kun sen kerran avaa. Mopo on tosiaan seisonut ajamatta melkein 15 vuotta, mutta muistaakseni kytkin toimi huonosti myös aiemmin. Kilometrejä ei ole paljoa, niin ei luulisi kovin isoa kulumaa olevan kytkimen rungossa.
Motul transoil 10w30 öljyt laitoin. Joo kai se pitää vaan avata ja ihmetellä. Taidan kuitenkin vaihtaa uudet levyt sinne kun sen kerran avaa. Mopo on tosiaan seisonut ajamatta melkein 15 vuotta, mutta muistaakseni kytkin toimi huonosti myös aiemmin. Kilometrejä ei ole paljoa, niin ei luulisi kovin isoa kulumaa olevan kytkimen rungossa.
Purin kytkimen ja kaikki osat näytti lähes uudelta, niin en sitten viitsinyt vaihtaa levyjä. Kolmannen kerran kun otin kytkinkopan irti ja renkkasin kytkinvaijerin käyttöakselia, niin jokin loksahti paikalleen ja nyt kytkin toimii hyvin. Ilmeisesti tuossa spoilerissa olevassa kuvassa ratas 18 jää helposti kanittamaan kasatessa.Ei nyt ihan autosta ole kyse, mutta sopinee tähän ketjuun. Laittelen tuollaista vm 2000 derbi senda sm ajokuntoon. Ongelmana on ettei kytkin irroita, vaikka kääntäisi pihdeillä vipua. Vastus kyllä tuntuu hyvin. Voiko kuluneet kytkinlevyt aiheuttaa tuollaista? Motonetistä löytyi tuohon kytkinlevysarja viidellä massalevyllä, mutta räjäytyskuvan mukaan siinä on vain 4 massalevyä. Jätetäänkö niistä levyistä yksi laittamatta? Öljyt vaihdoin jo mutta ei vaikuttanut mitään. Vaihteet tuntuu muuten pelaavan normaalisti.
Alumiinisen öljypohjan kierteet korkkasivat ja paikallinen koneistamo teki uudet. Uudellakin propulla tiputti reilusti öljyä ja laitettiin erilainen prikka ja putkiteippiä. Nyt taas tiputtaa öljyläikkiä parkkipaikoille. Mitähän tuolle vielä keksisi, kun ei yhtään huvittaisi uutta öljypohjaa metsästää? Jatkossa öljyt voi kyllä imeä yläkautta pois, jos löytyy vähän pysyvämpi ratkaisu propulle.
Helicoil eli kierteenkorjaussarja voisi olla ratkaisu.Alumiinisen öljypohjan kierteet korkkasivat ja paikallinen koneistamo teki uudet. Uudellakin propulla tiputti reilusti öljyä ja laitettiin erilainen prikka ja putkiteippiä. Nyt taas tiputtaa öljyläikkiä parkkipaikoille. Mitähän tuolle vielä keksisi, kun ei yhtään huvittaisi uutta öljypohjaa metsästää? Jatkossa öljyt voi kyllä imeä yläkautta pois, jos löytyy vähän pysyvämpi ratkaisu propulle.
Kierteet ovat nyt kunnossa, mutta jostain raosta vain tihkuu vielä.Helicoil eli kierteenkorjaussarja voisi olla ratkaisu.
Kierteet ovat nyt kunnossa, mutta jostain raosta vain tihkuu vielä.
Onko noilla tiivisteillä eroa? On tavallista kuparitiivistettä, kokoonpainuvaa kuparitiivistettä ja massatiivistettä? Joku mahdollisimman hyvin muotoutuva ja tiiviisti painautuva pitäisi varmaan saada.
Kokeile usit tiivisteellä.
Alumiinisen öljypohjan kierteet korkkasivat ja paikallinen koneistamo teki uudet. Uudellakin propulla tiputti reilusti öljyä ja laitettiin erilainen prikka ja putkiteippiä. Nyt taas tiputtaa öljyläikkiä parkkipaikoille. Mitähän tuolle vielä keksisi, kun ei yhtään huvittaisi uutta öljypohjaa metsästää? Jatkossa öljyt voi kyllä imeä yläkautta pois, jos löytyy vähän pysyvämpi ratkaisu propulle.
Itse mietin ihan samaa. Jotenkin silti aina tihkuu pisara jostain välistäMä aina mietin tälläisissä että miten päin helvettiä ne kierteet ja tiivistyksen voikaan tehdä kun ei saada paineetonta nestettä pysymään siellä missä kuuluu vaan jättää ihan lammikkoa allensa!?
Ei siinä mitään mutta kun itse olen tekemisissä tuhansien baarien kanssa ja niitä liitoksia ei edes väännetä erityisen kovaa kiinni.
Tai Plastic Padding Leak Fixiä. Tuota tuli joskus itse käytettyä syylärin paikkaamiseen.Jos sen haluaa vaan toimimaan, eikä tarvitse sen suuremmin sitä enää availla, niin Permatexin Supraa vaikka tuuttaa siihen ja sitten kiinni, ei varmasti vuoda.
Alla olevassa kuvassa (jossa siis on pyörän napa) keskellä oleva tasopinnasta ulkoneva pyöreä osa on napa, joka keskittää vanteen keskelle riippumatta siitä tuleeko vanne kiinni ruuveilla vai muttereilla.Kesävanteet hankaa aavistuksen jarrusatulaan. Millaiset spacerit tuohon kannattaa hankkia kun auto on Citroën C5 ja vanne tulee pultilla kiinni eli vastakappaleessa on vaan reiät joten pultit ilmeisesti keskittää renkaan?
Alla olevassa kuvassa (jossa siis on pyörän napa) keskellä oleva tasopinnasta ulkoneva pyöreä osa on napa, joka keskittää vanteen keskelle riippumatta siitä tuleeko vanne kiinni ruuveilla vai muttereilla.
Ohuilla spacereilla saattaa onnistua, mikäli vanne ei tule niin ulos, ettei se enää keskittyisi napaan. Esimerkiksi nämä:
Levikepalasarja 5MM 5x108 65,1 PEUGEOT CITROEN | Motonet Oy
Pitää muistaa varmistaa, että ruuvien pituus riittää.
Muuten suosittelisin tällaisia vähän paksumpia keskittäviä spacereita. Jos nämä nyt ovat keskittävät:
Levikepalasarja 12MM M12 pultit 5x108 65,1 PEUGEOT CITROEN | Motonet Oy
Edelleen nämä ovat laittomia tieliikenteessä ja katsastuksessa saattaa ilmeta ongelmia.
![]()
Tulee.Tuleeko tuo alempi kiinni siis pelkästään kiinnityspulteilla vanteen ja navan väliin vai millä tuo kiinnitetään t: avuton
Tulee.
Alfa Romeo 156 2.0 T.S. maksoi kampiakselin asentotunnistin varaosaliikkeessa noin 20€. Vaihdoin itse, niin ei tullut ylimääräistä kulua. Vaihtaminen oli hyvin yksinkertainen juttu, vaikka paikka olikin aika ahdas. Altapäin pääsi irrottamaan osan ja uusi tilalle.Auto jätti tiensivuun hyvin lähelle paikallista korjaamoa pääsiäisreissulla. Nyt ilmoittivat että kampiakselin asennontunnistin pitää vaihtaa. Onko kellään kokemuksia että minkä hintaista tuommoinen voisi olla? Käskin vaihtaa samalla öljyt, ajovalot, laturinhihnan ja tulpatkin kun kerran auto muutenkin korjaamolle päätyi.
Alfa Romeo 156 2.0 T.S. maksoi kampiakselin asentotunnistin varaosaliikkeessa noin 20€. Vaihdoin itse, niin ei tullut ylimääräistä kulua. Vaihtaminen oli hyvin yksinkertainen juttu, vaikka paikka olikin aika ahdas. Altapäin pääsi irrottamaan osan ja uusi tilalle.
Sama vika Roomsterin kanssa(parkit), eli käytännössä pitää ottaa puskuri irti, että saa umpiot pois(liian ahdas vaikka mulla ei ole isot kädet).Itsellä Honda Jazz automaatti 2006 ja valojen vaihtaminenkin on tehty niin vaikeaksi etten itse ole tehnyt tuohon mitään korjauksia. Eipä ole neljään vuoteen tarvinnutkaan tehdä mitään tosin.
Tästähän alkaa tulla jo tapa kysellä joka viikko jotain tässä ketjussa... Eli pienillä kierroksilla kakkosella kuuluu rohinaa vedättäessä. Pajalle en heti pääse, joten veikkauksia missä vika? Potilas 2003 e12 corolla.
Kyllä. Mukana tulee pidemmät pultit.Tarkennan vielä, eli samoilla kuin itse rengaskin?
Kyllä. Mukana tulee pidemmät pultit.
Tuossa kuva omista 12mm 4x108 spacereista.
![]()
Oisko ollu et sisälokasuojan kautta onnistuu hyvin tai sitten se oli uudemmassa.Itsellä Honda Jazz automaatti 2006 ja valojen vaihtaminenkin on tehty niin vaikeaksi etten itse ole tehnyt tuohon mitään korjauksia. Eipä ole neljään vuoteen tarvinnutkaan tehdä mitään tosin.
Varman on tapauskohtainen käytäntö vakuutusasian kanssa mutta ei ole mahdotonta että vakuutusyhtiö voi evätä korvausvaatimuksen.Tuli muuten mieleen että onkohan tuo rikkeenä millainen jos noita käyttää. Esim. kolaritilanteessa voiko vakuutusyhtiö jostain syystä evätä korvauksen tms. Nythän ajelen siis liikennevakuutuksella ilman mitään kaskoja
Jos esimerkiksi rengas irtoaa syystä tai toisesta ja sen seurauksena aiheutat kolarin, vakuutusyhtiö saattaa hyvinkin karhuta korvauksia takaisin jälkeenpäin. Kyseisen tapahtuman todennäköisyyden voi itse pienentää lähes olemattomaksi huolehtimalla pyöränpulttien jälkikiristyksestä.Tuli muuten mieleen että onkohan tuo rikkeenä millainen jos noita käyttää. Esim. kolaritilanteessa voiko vakuutusyhtiö jostain syystä evätä korvauksen tms. Nythän ajelen siis liikennevakuutuksella ilman mitään kaskoja
2-alue ilmastointi?
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.