Taasko se romu on hajalla? Täällä korjataan autoja

Käytin juuri auton jakopäärempassa, samassa vaihdettiin ymmärrettävästi moniurahihnakin.

Olisiko kiristin kannattanut vaihtaa myöskin? Kuulemma ainakin kakkoskoppasissa V70:eissa suositeltiin että joka jakopäärempan yhteydessä nekin uusiksi.. :D kyseessä siis kolmoskoppainen V70
Itse yleensä vaihdatan kaikki rullat, kiristimet ja vesipumpun tuossa yhteydessä ettei tarvitse viikkoa myöhemmin alkaa uudelleen kun uusi hihna rikkoo vanhat väljät.
 
Itse yleensä vaihdatan kaikki rullat, kiristimet ja vesipumpun tuossa yhteydessä ettei tarvitse viikkoa myöhemmin alkaa uudelleen kun uusi hihna rikkoo vanhat väljät.

Saatoin luottaa että huoltamo sanoisi asiasta jotain. Pitääpä hakea kuitti autosta vielä ja katsoa mitä on tehty.

Jakopää , vesipumppu , apulaite hihna, öljyt ja filtterit siinä ainakin oli, en muista kiristäjästä.

https://cdn.discordapp.com/attachme...692/WhatsApp_Video_2019-04-13_at_14.39.39.mp4

Yllä olevassa videossa ääninäyte, kuullostaisi ehkä laakerilta ennemminkin. Hihnojen vaihdon jälkeen on ajettu siis n. 20km
 
Viimeksi muokattu:
Onkohan täällä vanhan Volvo 740 -sarjan asiantuntijoita? Eli 91-mallinen 740 Volvo, jonka kone on 2.3 litrainen ruisku!

Väistin tuossa taannoin poroa ja auto kynti ojanpohjaa. Auto saatiin vetämällä ojanpohjalta pois. Käyntiin ei startista lähtenyt, mutta vetämällä saatiin käyntiin.

Mistähän vikaa etsisi? Bensapumppu, bensapumpun rele, virtalukon pohja, nokka-akselin asentotunnistin jne on käynyt mielessä? Vikakoodeja en ole saanut luettua eli ei näytä mitään....
 
Onkohan täällä vanhan Volvo 740 -sarjan asiantuntijoita? Eli 91-mallinen 740 Volvo, jonka kone on 2.3 litrainen ruisku!

Väistin tuossa taannoin poroa ja auto kynti ojanpohjaa. Auto saatiin vetämällä ojanpohjalta pois. Käyntiin ei startista lähtenyt, mutta vetämällä saatiin käyntiin.

Mistähän vikaa etsisi? Bensapumppu, bensapumpun rele, virtalukon pohja, nokka-akselin asentotunnistin jne on käynyt mielessä? Vikakoodeja en ole saanut luettua eli ei näytä mitään....
Yrittääkö se edes startata jos kääntää avainta vai ei tapahdu mitään?
 
Onkohan täällä vanhan Volvo 740 -sarjan asiantuntijoita? Eli 91-mallinen 740 Volvo, jonka kone on 2.3 litrainen ruisku!

Väistin tuossa taannoin poroa ja auto kynti ojanpohjaa. Auto saatiin vetämällä ojanpohjalta pois. Käyntiin ei startista lähtenyt, mutta vetämällä saatiin käyntiin.

Mistähän vikaa etsisi? Bensapumppu, bensapumpun rele, virtalukon pohja, nokka-akselin asentotunnistin jne on käynyt mielessä? Vikakoodeja en ole saanut luettua eli ei näytä mitään....
No jos ojanpohjaa kyntää, niin voihan siellä olla mitä vaan mekaanista vikaa. Bensaputki lytyssä tai jotain? Vai pelaako täysin normaalisti, kun saa käyntiin?
 
Eikö siellä oo bensapumppukin pohjassa jos oikein muistan. Toki bensapumppujen releitäkinhän noista on tykännyt mennä mutta ennemmin bensalinjoja itsekkin katselisin jos kerran kyntämisen jälkeen heti on vika ilmennyt.
 
Vähän kokeilin googlella, mut ei onnannut oikein niin kuin olisin halunnut. Elikkä, hakusessa ois lafka jolta sais ostettua omaan audiin uuden avaimen kaukosäädöllä ja keyless-go -toiminnolla. Sekä tietty ohjelmoituna omaan kaaraan. Varsinais-suomi ois alueena, turku ja tre riittävän lähellä.

57154284_2325841347700570_466902072227266560_n.jpg
 
Vähän kokeilin googlella, mut ei onnannut oikein niin kuin olisin halunnut. Elikkä, hakusessa ois lafka jolta sais ostettua omaan audiin uuden avaimen kaukosäädöllä ja keyless-go -toiminnolla. Sekä tietty ohjelmoituna omaan kaaraan. Varsinais-suomi ois alueena, turku ja tre riittävän lähellä.

57154284_2325841347700570_466902072227266560_n.jpg
Onko tuossa muutosta nykyiseen ts. onko nykyinen mallia keyless-go?
 
Vähän kokeilin googlella, mut ei onnannut oikein niin kuin olisin halunnut. Elikkä, hakusessa ois lafka jolta sais ostettua omaan audiin uuden avaimen kaukosäädöllä ja keyless-go -toiminnolla. Sekä tietty ohjelmoituna omaan kaaraan. Varsinais-suomi ois alueena, turku ja tre riittävän lähellä.

57154284_2325841347700570_466902072227266560_n.jpg
Ainoo orkkispalvelu on noi merkkihuollot, sieltä avain. Sitten siellä paikan päällä ohjelmointi (kaikki avaimet pitää olla mukana) tai kuka tahansa vcds kaapelilla.
 
tänään käytin peugeot 107:n leimalla ja läpi meni paitsi tuli korjauskehotus toisen puolen rekisterikilven valosta. ostin uuden polttimon ennen leimalle vientiä mutta toi ei saa virtaa eli pitäs alkaa tutkimaan tota johtoa mihin asti virta tulee....tai jos ei löydy niin vois vetää sitten toisen puolen rekkarinvalosta toiselle puolelle.
 
Vaihdoin Skodaan kesärenkaat ja ihmeelliset kolinat alkoivat töyssyissä. Takatalvi iski ja melkein heti uudestaan talvirenkaat alle ja hiljeni. Nyt taas kesärenkaat alla ja etenkin vasen eturengas ja oikea takarengas kolahtaa töyssyissä. Pultit on ihan ähkimiskireydelle vedetty ja tarkistettu. Juuri katsastettu ilman huomautuksia.

Onkohan nuo pultit väärät noille kesävanteille, jos niiden takia kolisee? Sekä talvi- että kesäkumit ovat tarvikevanteilla ja ajattelin samojen pulttien sopivan. Tuohon autoon löytyy kyllä kolmet eri pultit Vianorin pusseissa, eli varmaan kokeiltava jotain toisia :think:
 
Vaihdoin Skodaan kesärenkaat ja ihmeelliset kolinat alkoivat töyssyissä. Takatalvi iski ja melkein heti uudestaan talvirenkaat alle ja hiljeni. Nyt taas kesärenkaat alla ja etenkin vasen eturengas ja oikea takarengas kolahtaa töyssyissä. Pultit on ihan ähkimiskireydelle vedetty ja tarkistettu. Juuri katsastettu ilman huomautuksia.

Onkohan nuo pultit väärät noille kesävanteille, jos niiden takia kolisee? Sekä talvi- että kesäkumit ovat tarvikevanteilla ja ajattelin samojen pulttien sopivan. Tuohon autoon löytyy kyllä kolmet eri pultit Vianorin pusseissa, eli varmaan kokeiltava jotain toisia :think:

Ei niissä parissa vanteessa tai renkaassa mitään vikaa ole?
 
Ei niissä parissa vanteessa tai renkaassa mitään vikaa ole?
Viime viikolla ostin uudet kesärenkaat ja ei ainakaan rengasliike huomannut mitään, enkä kyllä itsekään. Tuo kopsahtelu on juuri semmoista, että jossain on reilusti väljää. Pitää tutkia ja vaikka vaihtaa vanteiden paikkaa.
 
Viime viikolla ostin uudet kesärenkaat ja ei ainakaan rengasliike huomannut mitään, enkä kyllä itsekään. Tuo kopsahtelu on juuri semmoista, että jossain on reilusti väljää. Pitää tutkia ja vaikka vaihtaa vanteiden paikkaa.

Ei luulisi olevan alustassa vikaa jos talvirenkailla toimii hyvin ja kesärenkailla ei toimi. Onko renkailla paljon kokoeroa?
 
Ei luulisi olevan alustassa vikaa jos talvirenkailla toimii hyvin ja kesärenkailla ei toimi. Onko renkailla paljon kokoeroa?
Talvirenkaat 195/65/15 muistaakseni ja kesärenkaat 225/45/17. Toki töyssyjä vaimentaa vähän heikommin nuo uudet kesärenkaat, mutta yllättävän mukavat silti ja en usko saavan kolinaa aikaan. Talvirenkailla pystyi ryskäämään vaikka missä ilman kolinoita ja kesärenkailla pienikin kuoppa saattaa kolahtaa. Melko satunnaista tuo kolina kun esim. hidastetöyssyissä ehkä 20% kerroista kuuluu kopahdus.
 
Vaihdoin Skodaan kesärenkaat ja ihmeelliset kolinat alkoivat töyssyissä. Takatalvi iski ja melkein heti uudestaan talvirenkaat alle ja hiljeni. Nyt taas kesärenkaat alla ja etenkin vasen eturengas ja oikea takarengas kolahtaa töyssyissä. Pultit on ihan ähkimiskireydelle vedetty ja tarkistettu. Juuri katsastettu ilman huomautuksia.

Onkohan nuo pultit väärät noille kesävanteille, jos niiden takia kolisee? Sekä talvi- että kesäkumit ovat tarvikevanteilla ja ajattelin samojen pulttien sopivan. Tuohon autoon löytyy kyllä kolmet eri pultit Vianorin pusseissa, eli varmaan kokeiltava jotain toisia :think:
Kokeile toisia pultteja ja ~100nm riittää kiristykseen vallan mainiosti, jos hampaat irvessä vääntää niin aluvanne ottaa helposti itseensä.
 
Kokeile toisia pultteja ja ~100nm riittää kiristykseen vallan mainiosti, jos hampaat irvessä vääntää niin aluvanne ottaa helposti itseensä.
Täytyy kokeilla huomenna. Muistaakseni ainakin yhdet pultit olivat eri kokoisia. Ja en nyt hampaat irvessä väännä, mutta kuitenkin tarpeeksi kireälle :D
 
tänään käytin peugeot 107:n leimalla ja läpi meni paitsi tuli korjauskehotus toisen puolen rekisterikilven valosta. ostin uuden polttimon ennen leimalle vientiä mutta toi ei saa virtaa eli pitäs alkaa tutkimaan tota johtoa mihin asti virta tulee....tai jos ei löydy niin vois vetää sitten toisen puolen rekkarinvalosta toiselle puolelle.

Katoitko sen kannan ettei ole hapettunut?
 
Vaihdoin Skodaan kesärenkaat ja ihmeelliset kolinat alkoivat töyssyissä. Takatalvi iski ja melkein heti uudestaan talvirenkaat alle ja hiljeni. Nyt taas kesärenkaat alla ja etenkin vasen eturengas ja oikea takarengas kolahtaa töyssyissä. Pultit on ihan ähkimiskireydelle vedetty ja tarkistettu. Juuri katsastettu ilman huomautuksia.

Onkohan nuo pultit väärät noille kesävanteille, jos niiden takia kolisee? Sekä talvi- että kesäkumit ovat tarvikevanteilla ja ajattelin samojen pulttien sopivan. Tuohon autoon löytyy kyllä kolmet eri pultit Vianorin pusseissa, eli varmaan kokeiltava jotain toisia :think:

Itselläni omat mutterit molemmille sarjoille - talvivanteiden mutterit eivät kiristä kesävanteissa tarpeeksi.

Olisko voinut vanteen mahdollinen soviterengas unohtua tai rikkoutua..?
 
Uskollinen hopeasalama taas haluaa, että rahaa laitetaan kiinni. Kuskin puolen jousi poikki, pelkääjänpuolelta joku tukivarsi hieman klappaa. Vajaa 3v sitten laitettu takapönttö ihan mätä ja pöntön jälkeinen putkenpätkä juuri tippui. <3 Ööpel.
Onko Turun alueella jollain tiedossa jotain halpaa nyrkkipajaa, en tarvitse kuittia.
 
Eipä ollutkaan vanteissa tai pulteissa vikaa. Tarkempi tarkastelu paljasti, että alle vuoden vanha Motonetin halvin koiranluu oli väljä ja lisäksi yksi jarrusatula heilui ja kolisi. Uusi laadukkaampi koiranluu, liukutapit ja ohjurikumit hakemaan ja kolinat loppuivat. Jännä, että katsastuksessa ei huomattu ja että talvirenkailla ei kolissut.
 
Koiranluu saa olla katsastuksessa vähän väljä, tosin kyllä siitä olisi hyvä ainakin mainita. Jarrusatulassa on aina jonkin verran väljyyttä, eli eivät kyllä siihenkään puutu, ellei nyt tolkuttomasti elä, eivät mielestäni edes pahemmin tutki kuin silmämääräisesti. Jos satulasta on irronnut jousi, jollainen taitaa monessa satulassa olla, niin silloin kyllä kolkottelee...
 
No voihan volvo. Vasta keväällä vaihdettu tankin täyttöputken mutka ja nyt taas kusee alle. Eikä siinä, emännän volvon toinen takajarru laahaa. Pieniä murheita sinänsä mutta ottaa päähän tuommoset.
 
Audissani (-05 A6 3.2FSI Quattro) on pidempään ainakin kylmällä koneella naputusta kuulunut hanttarin puoleisen kannen suunnilta. Huomenna vien tuon huoltoon ja saavat ihmetellä vähän ja antaa kustannusarviota korjaukselle. Itse ja muutama kaveri on veikannut, että hydraulinen venttiilinnostin naputtaa. Melko varmaan touhutonni menee kättelyssä :D
 
Antaisin ääneni sille että, hanttarin puolella nokkien välinen ketjunkiristin on huonona. Helppo homma itse vaihtaa.
 
tänään käytin peugeot 107:n leimalla ja läpi meni paitsi tuli korjauskehotus toisen puolen rekisterikilven valosta. ostin uuden polttimon ennen leimalle vientiä mutta toi ei saa virtaa eli pitäs alkaa tutkimaan tota johtoa mihin asti virta tulee....tai jos ei löydy niin vois vetää sitten toisen puolen rekkarinvalosta toiselle puolelle.

1€ vetoo että se koko rek.kilvenvalon umpio tarvii vaihtaa. Ei muuta. Halpa osa onneks. Olis kohtuu tyypillinen ongelma..
 
Käykö kiinan skodeen joku motonetin yleismallin virtalukko?

Virtalukot | Motonet Oy

Nyt tuo perkele ei toimi sen vertaa, kun välillä väläyttää mittariston päälle, mutta ei anna startata. Viime kesästä tilanne huonontunut sen verran että nyt ne hetkelliset virrat on jo silloin kun avain on väärässä asennossa. Ennen sai ränkätä avainta n. ~ 10 kertaa tms. ennenkuin antoi startata.

Akku on kunnossa, ja tehnyt tuota ennenkin.

Ai niin joo. Mitenkäs tankolukko, ja sitten istuinosa aukeaa solenoidilla, eli siihenkin tarvii tuota virtalukkoa. Näillä spekseillä voinee jo unohtaa nuo linkin lukot:facepalm:

Vai jotain kikkakolmosta mielessä?
 
Käykö kiinan skodeen joku motonetin yleismallin virtalukko?

Virtalukot | Motonet Oy

Nyt tuo perkele ei toimi sen vertaa, kun välillä väläyttää mittariston päälle, mutta ei anna startata. Viime kesästä tilanne huonontunut sen verran että nyt ne hetkelliset virrat on jo silloin kun avain on väärässä asennossa. Ennen sai ränkätä avainta n. ~ 10 kertaa tms. ennenkuin antoi startata.

Akku on kunnossa, ja tehnyt tuota ennenkin.

Ai niin joo. Mitenkäs tankolukko, ja sitten istuinosa aukeaa solenoidilla, eli siihenkin tarvii tuota virtalukkoa. Näillä spekseillä voinee jo unohtaa nuo linkin lukot:facepalm:

Vai jotain kikkakolmosta mielessä?

Lukkosarja, Baotian, Kiina 4t skootterit - Mopo Sport

Osia odotellessa jos tarvitsee ajella, niin katko johdot heti tuosta lukon perästä ja yhdistä sopivat toisiinsa.

http://i.imgur.com/0y6j6Oo.png Tossa vielä kiinanihmeen sähkökaavio, niin tiedät millä johdoilla käynnistyy, melkein samat noissa on jokaisessa.
 
Audissani (-05 A6 3.2FSI Quattro) on pidempään ainakin kylmällä koneella naputusta kuulunut hanttarin puoleisen kannen suunnilta. Huomenna vien tuon huoltoon ja saavat ihmetellä vähän ja antaa kustannusarviota korjaukselle. Itse ja muutama kaveri on veikannut, että hydraulinen venttiilinnostin naputtaa. Melko varmaan touhutonni menee kättelyssä :D

Mulla on kans '76 Furyssa naputtanut hydr. nostin abouttiarallaa 6-8vuotta, varmaan entisellä omistajalla myös. Kylmänä nimenomaan, on se hirveää kuunneltavaa, mutta hyvin on vielä kestänyt :D
 
Lukkosarja, Baotian, Kiina 4t skootterit - Mopo Sport

Osia odotellessa jos tarvitsee ajella, niin katko johdot heti tuosta lukon perästä ja yhdistä sopivat toisiinsa.

http://i.imgur.com/0y6j6Oo.png Tossa vielä kiinanihmeen sähkökaavio, niin tiedät millä johdoilla käynnistyy, melkein samat noissa on jokaisessa.

Thanks! 4t tosiaan,lukon hinta kohtuullinen. Menee kyllä sarjaan taas että joku muu korjaa. On niin vittumainen purkaa päreiksi. No kaveri saa hakea ja kattoa, tilaan sitten lukon jos se näyttää edes etäisesti oikealta, tai sitten johtojen tai jonkun muun systeemin laittamista millä saa käyntiin. Itsehän en tuosta kaaviosta mitään ymmärrä. Ei tuolla nyt niin kiire ole, mutta kelit sallis jo.

Ohoh, hups. Merkkikohtaisella haulla hinta tuplaantuikin. No katsoopa miten tuon saa toimimaan jollain piuhavirityksellä...
 
Mulla on kans '76 Furyssa naputtanut hydr. nostin abouttiarallaa 6-8vuotta, varmaan entisellä omistajalla myös. Kylmänä nimenomaan, on se hirveää kuunneltavaa, mutta hyvin on vielä kestänyt :D
Oletko kokeillut eri öljymerkeillä, -viskositeeteillä....? :think:
 
Mistä suunnasta kannattas katella ongelmaa, kun eilen oma auto, Avensis vm.-00 2.0TD, rupes nykiin heti aamusta riippumatta kiihdyttikö, vai ajoko tasakaasulla? Nykiminen oli sellasta et ihan niinku ois veto kadonnu sekunniksi ja palautu samantien takasi. Nykiminen onneksi lakkas sen jälkeen kun kävin myöhemmin päivällä revittämässä konetta motarilla ja tänään ei oo tuntunu (ainakaan vielä) mitään nykimistä. Ainoo mitä omalla about nollatietämyksellä keksin on polttoainasuodatin, joka kenties oli osittain tukossa...

Muita ideoita?
 
Noniin, eli audia käytettiin nk. nyrkkipajalla. Diagnoosi olikin sitten että pari kappaletta puolia oli paskana/rikki. Ei mennyt touhutonnia ees :D
 
Noniin, eli audia käytettiin nk. nyrkkipajalla. Diagnoosi olikin sitten että pari kappaletta puolia oli paskana/rikki. Ei mennyt touhutonnia ees :D

Eikös sulla ollut se nakutus kylmänä? Yleensä tuommoinen puoliviallinen puola pätkii juurikin lämpimänä. Nooh.. väliäkös tuolla, jos auto nyt toimii :tup:
 
Eikös sulla ollut se nakutus kylmänä? Yleensä tuommoinen puoliviallinen puola pätkii juurikin lämpimänä. Nooh.. väliäkös tuolla, jos auto nyt toimii :tup:

Kyl tuo nakutti näemmä lämpimänäkin. Tuli n. 60km ajoa naantaliin pajalle ja edelleen nakutti...
 
Tilasin nyt varuiks kuitenkin kaikki puolat ja tulpat uusia. Boschin puolat ja NGKn tulpat :)
 
Ilmeisesti kenekään Tojossa oo ikinä ollu mitään vastaavaa ongelmaa ku kukaan ei uskalla vastata :(...

Mistä suunnasta kannattas katella ongelmaa, kun eilen oma auto, Avensis vm.-00 2.0TD, rupes nykiin heti aamusta riippumatta kiihdyttikö, vai ajoko tasakaasulla? Nykiminen oli sellasta et ihan niinku ois veto kadonnu sekunniksi ja palautu samantien takasi. Nykiminen onneksi lakkas sen jälkeen kun kävin myöhemmin päivällä revittämässä konetta motarilla ja tänään ei oo tuntunu (ainakaan vielä) mitään nykimistä. Ainoo mitä omalla about nollatietämyksellä keksin on polttoainasuodatin, joka kenties oli osittain tukossa...

Muita ideoita?

Diudit, Beeverit ja mikä se yks merkki nyt olikaan, hajoo jo pelkästään siitä et mä ajan oman Tojon viereen :rofl::cigar2:
 
Johan tossa ehti monta tuntia mennäkkin ettei kukaan reagoinut.

Jos kiire on, vie se korjaamolle. Tai kysele jostain tojofoorumilta.

Dieselit ei ole ihan ominta alaa, mutta oisko jostain syystä voinut olla ilmaa tai vettä tjsp dieselin seassa ja sitten vähän oireili. Nilkka suorana ajelu sitten saanut ilmat/vedet pois tahi loppumaan. Tai jotain muuta. Jos se kerran on aamusella nypytellyt niin en huolestuisi jos ei ala toistumaan.
 
Onko toi avensis vielä kammiodiesel? Jos on niin nypytyksen syy saattaa olla ihan karsta joka lähtee kenkimällä. Dieselit ei mulle tuttuja ole joten en tiedä karstuttaako suoraruisku samalla lailla.
 
Autoja pitääkin välillä vähän kenkiä, ne tykkää siittä. Ja kyllähän se kuskiakin piristää välillä, riippuen tehon määrästä :)
 
Onhan niitä jotain autoja joita oikeasti kuuluu käyttää välillä korkeilla kierroksilla kuten wankel jossa se auttaa männän tiivisteitä.

Dieselissä pitäisi kyllä riittää se että ajaa välillä pitkää matkaa siten että paikat lämpiää. Toki kengityskin voi auttaa.

Itsellä jälleen kerran useita reikiä odottamassa paikkausta. Tosin harrasteautossa, joten eipähän ole kiirus.
 
1.6 tdci, suutin vuoti juuresta pakokaasua/polttoainetta, irrotin suuttimen ja vaihdoin uuden kuparitiivisteen sinne. Itse vaihtotyö meni helposti, suutin irtosi nätisti pienellä väännöllä ja meni takasinkin helposti.. Auto lähti käyntiin vaihdon jälkeen, mutta ei käynyt kunnolla ja sammui sitten. ja ei lähde enää käyntiin. Onnistuinkohan nyt hajottamaan tuon oletettavasti 280tkm ajetun suuttimen kun sen käytin irti, vai jotakin muuta... :confused:
 

Statistiikka

Viestiketjuista
262 820
Viestejä
4 566 943
Jäsenet
75 028
Uusin jäsen
Jarhan

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom