Kytkin on jo hetken luistanut pösössä, ei muuten harmittaisi näin 380+ tkm ajetussa autossa, mutta kun vaihdoin sen jo kertaalleen viime kesänä vähän 360 tkm jälkeen
. Laitoin tuolloin uuden Sachsin kaksoismassapyörän, Valeon kytkinpaketin sekä kampiakselin stefan, joiden osanumerot täsmäävät valmistajan ilmoitukseen. Näin jälkeenpäin varaosakuvia selaamalla ja endoskoopilla tutkimalla selvisi, että kytkinpaketin mukana taisi tulla mitoiltaan identtinen mutta vanhemman ja vähemmän vääntävän koneen kytkinlevy. Samalla kameralla katsellessa kävi selväksi se, että kytkimelle ei ole vuotanut mitään liemiä.
Sparetolta ei myöskään "yllättäen" ole kuulunut kahteen s-postitiedusteluun mitään vastausta siitä, että haluaisin kuvan toisen vastaavan kytkinpaketin sisällöstä (jotta voisin varmistua diagnoosista). Homman ollessa tuoreessa muistissa pitäisi laittaa siis uusi paketti sisään (OE-osanro 2052 N1).
OE-valmistajalta
Valeolta saa vain tuota aiemmin laittamaani "economy"-kittiä 170€ hintaan, jossa on säästetty vaihtamalla itsestään säätyvä asetelma kiinteään ja kitkamateriaali kovempaan & täten vähemmän kuluvaan. Oletettavasti oikeilla osilla ihan soiva peli, mutta itseäni häiritsi alusta lähtien alkuperäistä kytkintä reilusti jäykempi ja "muljahtavampi" poljintuntuma, joten tällä kertaa voisi kokeilla alkup. kaltaista säätyvää settiä.
LUK:lta saisi edullisempaan hintaan (~130€) säätyvällä asetelmalla olevaa sarjaa
624323100, ovatko nuo mistään kotoisin? Ebaysta näyttäisi löytyvän myös jotain varastojämiä
Valeon ja
Sachsin säätyvistä malleista, jotka ovat jo valmistajien omien katalogien mukaan lopetettuja.
Itse olisin kallistumassa tuon LUKin suuntaan, mutta jos joku osaa haukkua ne totaalisen lyttyyn niin harkitsen uudestaan
.