Näin olen itsekin ymmärtänyt, että apurunkoa ei saa itse turailla, edellämainituista syistä. Mutta jos hyvin tekee, niin kyllä ne leimasta läpi saa. Itsellä oli jokunen vuosi takaperin volvo 440, jonka apurunko oli aivan läpimätä. Ostin sitten romikselta turbomallin rungon, joka ylläripylläri oli hieman erinlainen. Tuli sitten paskarreltua vanhasta ja "uudesta" apurungosta yksi hyvä, mutta tärkeintä hitsailun jälkeen oli siistiä saumat niin hyvin, ettei katsuri huomannut mitään. Eli maalia ja massaa siistityn hitsisauman päälle.
Ja ettei nyt ihan offiksi mene, niin ohessa kuva omasta tulevasta työkohteesta. Jakopäästä on jo n. vuoden verran kuulunut ulvomista aina auton käydessä kylmänä ja olen melko varma ollut, että kyse on apulaitehihnasta tai jostain siihen liittyvästä. Jaksoin sitten tänään irroittaa pyörän, suojamuovia ja merkata hihnapyörään jäljen, jolla näen jos hihnapyörä pyörii tyhjää. Ja niinhän se tekee. Bonuksena tuo yläkulmassa näkyvässä rullassa on klapia, joten sekin vaihtoon.
Ei kyllä sitten taas mitään hajua, miten rohkeasti tuon uskaltaa irroittaa, kun on suoraan yhteydessä kampiakseliin, mutta pitänee vähän lukea muiden harrastajien tekemiä toimenpiteitä.