Voi perse. 1.6 Hdi pösöstä vissiin menossa kakkossylinterin suutin. Korjausarvot huitelevat ties missä ja välillä alkaa käydä vajailla pytyillä. Uusien hinnat jotain 350+€, marmorilla 500€... "Tehdaskorjattuja" kalibrointirapsoineen saanee ebaystä sadan punnan tienoilla. Kellään kokemusta dieselfixneuss (ebay.co.uk) tai nerings.lv korjaamista osista?
Tietysti nuo korkeapaineputket pitää kiristää 27nm, pienempi momenttiavain mikä jo on loppuu 25nm ja joku prkl crow foot (kukonjalka?) adapteri pitäisi olla kiristykseen. Noitakaan näytä olevan missään "tavan tallaajien" kaupassa helposti saatavissa. Pitääkö tässä nyt sitten hitsata joku hylsy kiintoavaimeen ja vääntää sillä? Ja mikä helvetin 7mm kuusiokolokärki pitäisi kaivaa suuttimen kiristämiseen. Motonetissä on joku 1/2" karalla oleva mutta noissa on kiristysmomentti luokkaa 5nm ja momenttiavain sen 1/4". Pitääkö tuohonkin sitten tunkea väliin ensin 1/4" -> 3/8" ja perään 3/8" -> 1/2" adapterit? 6mm kuusiokolokärkiä ja avaimia nyt olisi vaikka muille jakaa mutta tuo 7mm tuntuu puuttuvan kaikista sarjoista...
Plussana sentään nuo suuttimet ovat suoraan siinä koneen päällä, toisin kuin esim. hehkut, jotka olivat moottorin takana tulipeltiä vasten