Taasko se romu on hajalla? Täällä korjataan autoja

Tuli vaan mieleen että eihän pakoputken kiinnikkeet ole väsyneet/rikki?
Tuossa omassa kulkineessa myös ihmettelin pitkään mikä alkoi kolisemaan takaosassa ykskaks ja kävin niveliä läpi. Löytyi sieltä väljäksi menossa oleva takapyörän laakeri mutta ei mitään muuta.
Sitten heiluttelin pakoputkea niin huomasin että talvella vaihdetussa pakoputkessa yksi pakoputken kiinnikeraudoista on huomattavasti pidempi kuin vanhassa ja kopisee herkästi auton alustaan jos auto sattuu heilahtamaan. Talvella lienee nuo putken kannatinkumit olleet sen verran jähmeät ettei putki heilunut niin paljon että olisi kolissut, nyt sitten lämpimillä keileillä alkanut elämään enemmän.
Pitää muuten varmistaa tuo, kun auton saa ilmaan. Niin epämääräisiä ja harvoin toistuvia nuo äänet, että voi jäädä selvittämättä :D
 
Voi perse. 1.6 Hdi pösöstä vissiin menossa kakkossylinterin suutin. Korjausarvot huitelevat ties missä ja välillä alkaa käydä vajailla pytyillä. Uusien hinnat jotain 350+€, marmorilla 500€... "Tehdaskorjattuja" kalibrointirapsoineen saanee ebaystä sadan punnan tienoilla. Kellään kokemusta dieselfixneuss (ebay.co.uk) tai nerings.lv korjaamista osista?

Tietysti nuo korkeapaineputket pitää kiristää 27nm, pienempi momenttiavain mikä jo on loppuu 25nm ja joku prkl crow foot (kukonjalka?) adapteri pitäisi olla kiristykseen. Noitakaan näytä olevan missään "tavan tallaajien" kaupassa helposti saatavissa. Pitääkö tässä nyt sitten hitsata joku hylsy kiintoavaimeen ja vääntää sillä? Ja mikä helvetin 7mm kuusiokolokärki pitäisi kaivaa suuttimen kiristämiseen. Motonetissä on joku 1/2" karalla oleva mutta noissa on kiristysmomentti luokkaa 5nm ja momenttiavain sen 1/4". Pitääkö tuohonkin sitten tunkea väliin ensin 1/4" -> 3/8" ja perään 3/8" -> 1/2" adapterit? 6mm kuusiokolokärkiä ja avaimia nyt olisi vaikka muille jakaa mutta tuo 7mm tuntuu puuttuvan kaikista sarjoista...

Plussana sentään nuo suuttimet ovat suoraan siinä koneen päällä, toisin kuin esim. hehkut, jotka olivat moottorin takana tulipeltiä vasten o_O
 
Viimeksi muokattu:
Voi perse. 1.6 Hdi pösöstä vissiin menossa kakkossylinterin suutin. Korjausarvot huitelevat ties missä ja välillä alkaa käydä vajailla pytyillä. Uusien hinnat jotain 350+€, marmorilla 500€... "Tehdaskorjattuja" kalibrointirapsoineen saanee ebaystä sadan punnan tienoilla. Kellään kokemusta dieselfixneuss (ebay.co.uk) tai nerings.lv korjaamista osista?

Tietysti nuo korkeapaineputket pitää kiristää 27nm, pienempi momenttiavain mikä jo on loppuu 25nm ja joku prkl crow foot (kukonjalka?) adapteri pitäisi olla kiristykseen. Noitakaan näytä olevan missään "tavan tallaajien" kaupassa helposti saatavissa. Pitääkö tässä nyt sitten hitsata joku hylsy kiintoavaimeen ja vääntää sillä? Ja mikä helvetin 7mm kuusiokolokärki pitäisi kaivaa suuttimen kiristämiseen. Motonetissä on joku 1/2" karalla oleva mutta noissa on kiristysmomentti luokkaa 5nm ja momenttiavain sen 1/4". Pitääkö tuohonkin sitten tunkea väliin ensin 1/4" -> 3/8" ja perään 3/8" -> 1/2" adapterit? 6mm kuusiokolokärkiä ja avaimia nyt olisi vaikka muille jakaa mutta tuo 7mm tuntuu puuttuvan kaikista sarjoista...

Plussana sentään nuo suuttimet ovat suoraan siinä koneen päällä, toisin kuin esim. hehkut, jotka olivat moottorin takana tulipeltiä vasten o_O

jaa tämmöne: Avolenkkiavainsarja
 
Voi perse. 1.6 Hdi pösöstä vissiin menossa kakkossylinterin suutin. Korjausarvot huitelevat ties missä ja välillä alkaa käydä vajailla pytyillä. Uusien hinnat jotain 350+€, marmorilla 500€... "Tehdaskorjattuja" kalibrointirapsoineen saanee ebaystä sadan punnan tienoilla. Kellään kokemusta dieselfixneuss (ebay.co.uk) tai nerings.lv korjaamista osista?

Tietysti nuo korkeapaineputket pitää kiristää 27nm, pienempi momenttiavain mikä jo on loppuu 25nm ja joku prkl crow foot (kukonjalka?) adapteri pitäisi olla kiristykseen. Noitakaan näytä olevan missään "tavan tallaajien" kaupassa helposti saatavissa. Pitääkö tässä nyt sitten hitsata joku hylsy kiintoavaimeen ja vääntää sillä? Ja mikä helvetin 7mm kuusiokolokärki pitäisi kaivaa suuttimen kiristämiseen. Motonetissä on joku 1/2" karalla oleva mutta noissa on kiristysmomentti luokkaa 5nm ja momenttiavain sen 1/4". Pitääkö tuohonkin sitten tunkea väliin ensin 1/4" -> 3/8" ja perään 3/8" -> 1/2" adapterit? 6mm kuusiokolokärkiä ja avaimia nyt olisi vaikka muille jakaa mutta tuo 7mm tuntuu puuttuvan kaikista sarjoista...

Plussana sentään nuo suuttimet ovat suoraan siinä koneen päällä, toisin kuin esim. hehkut, jotka olivat moottorin takana tulipeltiä vasten o_O
Siis 1/2 tuuman 7mm kuusiokolokärki? Ei se nyt kovin harvinainen ole..
MTX Tools Kuusiokolohylsy 7 mm 1/2 | Motonet Oy
E: Ei kun ei mitään, osta isompi momenttiavain.
 
Noniin, föördi hörähti ilosesti käyntiin ku sain sen ilmattua, vika oli siis siellä. Eka ajatus oli että sainko suuttimen ranetettua tukkoon ku sitä puhdistin tiivisteenvaihdon yhteydessä. 1.6 tdci ei ollu mitään pumppua konehuoneessa, mutta ilmaaminen kävi ihan imemällä, paluuletku vaan irti juutuubin ohjeiden mukaan (vihreästä liittimestä) ja 10mm letku kiinni ja imua vaan. Ainakin nyt äkkiseltään näyttäis että tiivisteiden vaihto korjasi vuodon, tai ainakaan pakokaasua ei tule kädellä tuntuvissa määrin konehuoneeseen.
 
1.6 Hdi on vielä varsin tunnettu löystyvistä ja vuotavista suuttimista niin aika varmasti on tarvetta suutinpesän kunnolliseen putsaukseen, jos haluaa että uusikin varmasti pitää.
 
Nojuu. En usko että tuon kanssa tulee kauheasti ongelmia. Suuttimesta ei näy ulospäin mitään merkkejä vuodosta (ei näytä tuollaiselta tervakasalta mitä netissä näkee) ja en usko että se on kovin pahasti jumissa. Vaihdettiin viime kesänä hehkut ja ne olivat käytännössä karstattomat. Ja jos siellä ei ole mitään paskaa mikä jumisi niin ei pitäisi olla kovin pahasti putsaustakaan.

Kilsoja moottorilla 145tkm.

Meinasin kyllä vielä kysellä kunhan pyhät päättyvät josko saisi järkihintaan ihan Suomesta sen suuttimen ja mahdollisesti työt, dieselasennus.fi vissiin tekee ainakin moisia.
 
Kaverin 2003 vuoden Audissa (A4 1.8t) kuuluu ajossa outo surina, kuulostaa aivan kuin joku automaatti-ilmastoinnin servomoottori taikka jokin muu sähköinen pumppu surisisi kojelaudan sisuksissa, keskellä autoa kojelaudan sisällä. Ääni alkaa kuulua 50km/h nopeudesta alkaen ja sen taajuus muuttuu vauhdin kasvaessa. Auton laittaminen vapaalle ja moottorin sammuttaminen ei muuta ääntä. Samoin sisätilanpuhaltimen tehonsäädöllä / sammuttamisella ei ole vaikutusta. Ääni ei kuulosta pyöränlaakerilta, eikä oikein tuuleenkaan liittyvältä, mutta erikoisesti se kuitenkin kuuluu ainoastaan vauhdissa ja nopeus on ainoa ääneen vaikuttava tekijä. Olisikohan kuitenkin pyöränlaakeri, vaikka ääni kuulostaakin enemmän sähköpumpun/-moottorin surinalta, eikä muutu kaarteissa?
 
Kaverin 2003 vuoden Audissa (A4 1.8t) kuuluu ajossa outo surina, kuulostaa aivan kuin joku automaatti-ilmastoinnin servomoottori taikka jokin muu sähköinen pumppu surisisi kojelaudan sisuksissa, keskellä autoa kojelaudan sisällä. Ääni alkaa kuulua 50km/h nopeudesta alkaen ja sen taajuus muuttuu vauhdin kasvaessa. Auton laittaminen vapaalle ja moottorin sammuttaminen ei muuta ääntä. Samoin sisätilanpuhaltimen tehonsäädöllä / sammuttamisella ei ole vaikutusta. Ääni ei kuulosta pyöränlaakerilta, eikä oikein tuuleenkaan liittyvältä, mutta erikoisesti se kuitenkin kuuluu ainoastaan vauhdissa ja nopeus on ainoa ääneen vaikuttava tekijä. Olisikohan kuitenkin pyöränlaakeri, vaikka ääni kuulostaakin enemmän sähköpumpun/-moottorin surinalta, eikä muutu kaarteissa?
Onko varmistettu ettei kojelauta tai joku muu kojelaudan paneeli resonoi, tavarat hanskalokerossa tai jossain muussa lokerossa?
 
Ei nyt ihan autosta ole kyse, mutta sopinee tähän ketjuun. Laittelen tuollaista vm 2000 derbi senda sm ajokuntoon. Ongelmana on ettei kytkin irroita, vaikka kääntäisi pihdeillä vipua. Vastus kyllä tuntuu hyvin. Voiko kuluneet kytkinlevyt aiheuttaa tuollaista? Motonetistä löytyi tuohon kytkinlevysarja viidellä massalevyllä, mutta räjäytyskuvan mukaan siinä on vain 4 massalevyä. Jätetäänkö niistä levyistä yksi laittamatta? Öljyt vaihdoin jo mutta ei vaikuttanut mitään. Vaihteet tuntuu muuten pelaavan normaalisti.
 
Ei nyt ihan autosta ole kyse, mutta sopinee tähän ketjuun. Laittelen tuollaista vm 2000 derbi senda sm ajokuntoon. Ongelmana on ettei kytkin irroita, vaikka kääntäisi pihdeillä vipua. Vastus kyllä tuntuu hyvin. Voiko kuluneet kytkinlevyt aiheuttaa tuollaista? Motonetistä löytyi tuohon kytkinlevysarja viidellä massalevyllä, mutta räjäytyskuvan mukaan siinä on vain 4 massalevyä. Jätetäänkö niistä levyistä yksi laittamatta? Öljyt vaihdoin jo mutta ei vaikuttanut mitään. Vaihteet tuntuu muuten pelaavan normaalisti.
Yleensä kuluneet levyt aiheuttaa just päinvastaista eli kytkimen luistamista. Melkein kannattanee purkaa kytkinkoppa pois ja tarkistaa kytkimen yleinen kunto, esim syvät hakkaumat kytkinkorissa voi aiheuttaa sitä, ettei kytkin irroita kunnolla. Joskus rempan jälkeen on pitänyt myös ajaa hetki kytkin pohjassa jotta se alkaa irroittaa. Mitkä öljyt muuten laitoit laatikkoon?
 
Yleensä kuluneet levyt aiheuttaa just päinvastaista eli kytkimen luistamista. Melkein kannattanee purkaa kytkinkoppa pois ja tarkistaa kytkimen yleinen kunto, esim syvät hakkaumat kytkinkorissa voi aiheuttaa sitä, ettei kytkin irroita kunnolla. Joskus rempan jälkeen on pitänyt myös ajaa hetki kytkin pohjassa jotta se alkaa irroittaa. Mitkä öljyt muuten laitoit laatikkoon?
Motul transoil 10w30 öljyt laitoin. Joo kai se pitää vaan avata ja ihmetellä. Taidan kuitenkin vaihtaa uudet levyt sinne kun sen kerran avaa. Mopo on tosiaan seisonut ajamatta melkein 15 vuotta, mutta muistaakseni kytkin toimi huonosti myös aiemmin. Kilometrejä ei ole paljoa, niin ei luulisi kovin isoa kulumaa olevan kytkimen rungossa.
 
Motul transoil 10w30 öljyt laitoin. Joo kai se pitää vaan avata ja ihmetellä. Taidan kuitenkin vaihtaa uudet levyt sinne kun sen kerran avaa. Mopo on tosiaan seisonut ajamatta melkein 15 vuotta, mutta muistaakseni kytkin toimi huonosti myös aiemmin. Kilometrejä ei ole paljoa, niin ei luulisi kovin isoa kulumaa olevan kytkimen rungossa.
Saattaa olla kytkinlevyt, turvonneet, liimautuneet toisiinsa (yleensä väärä öljy aiheuttaa, tai väärin säädettyna luistanut pikkuisen kokoajan). Minä tarkistaisin kytkimen ensin, jos tuota omgelmaa on ollut jo 15 vuotta sitten.
Kytkin vaan rohkeesti palasina pöydälle, siitä on hyvä aloittaa.
 
Motul transoil 10w30 öljyt laitoin. Joo kai se pitää vaan avata ja ihmetellä. Taidan kuitenkin vaihtaa uudet levyt sinne kun sen kerran avaa. Mopo on tosiaan seisonut ajamatta melkein 15 vuotta, mutta muistaakseni kytkin toimi huonosti myös aiemmin. Kilometrejä ei ole paljoa, niin ei luulisi kovin isoa kulumaa olevan kytkimen rungossa.

Avaa koppa niin näät sen pakan ja paljonko se aukeaa kun painaa kytkintä.
Siinä samalla voi varmaan vähän talttapäällä koittaa irrotella levyjä toisistaan jos vaan seisomisen jälkeen jumissa.

AM6 koneessa oli kytkimen osissa merkit mitkä piti kasatessa laittaa oikeisiin kohtiin.
 
Ei nyt ihan autosta ole kyse, mutta sopinee tähän ketjuun. Laittelen tuollaista vm 2000 derbi senda sm ajokuntoon. Ongelmana on ettei kytkin irroita, vaikka kääntäisi pihdeillä vipua. Vastus kyllä tuntuu hyvin. Voiko kuluneet kytkinlevyt aiheuttaa tuollaista? Motonetistä löytyi tuohon kytkinlevysarja viidellä massalevyllä, mutta räjäytyskuvan mukaan siinä on vain 4 massalevyä. Jätetäänkö niistä levyistä yksi laittamatta? Öljyt vaihdoin jo mutta ei vaikuttanut mitään. Vaihteet tuntuu muuten pelaavan normaalisti.
Purin kytkimen ja kaikki osat näytti lähes uudelta, niin en sitten viitsinyt vaihtaa levyjä. Kolmannen kerran kun otin kytkinkopan irti ja renkkasin kytkinvaijerin käyttöakselia, niin jokin loksahti paikalleen ja nyt kytkin toimii hyvin. Ilmeisesti tuossa spoilerissa olevassa kuvassa ratas 18 jää helposti kanittamaan kasatessa.

senda_50_r_export_market_2000-2001_page_0034_image_0003.jpg
 
Alumiinisen öljypohjan kierteet korkkasivat ja paikallinen koneistamo teki uudet. Uudellakin propulla tiputti reilusti öljyä ja laitettiin erilainen prikka ja putkiteippiä. Nyt taas tiputtaa öljyläikkiä parkkipaikoille. Mitähän tuolle vielä keksisi, kun ei yhtään huvittaisi uutta öljypohjaa metsästää? Jatkossa öljyt voi kyllä imeä yläkautta pois, jos löytyy vähän pysyvämpi ratkaisu propulle.
 
Alumiinisen öljypohjan kierteet korkkasivat ja paikallinen koneistamo teki uudet. Uudellakin propulla tiputti reilusti öljyä ja laitettiin erilainen prikka ja putkiteippiä. Nyt taas tiputtaa öljyläikkiä parkkipaikoille. Mitähän tuolle vielä keksisi, kun ei yhtään huvittaisi uutta öljypohjaa metsästää? Jatkossa öljyt voi kyllä imeä yläkautta pois, jos löytyy vähän pysyvämpi ratkaisu propulle.

Kokeile usit tiivisteellä.
 
Alumiinisen öljypohjan kierteet korkkasivat ja paikallinen koneistamo teki uudet. Uudellakin propulla tiputti reilusti öljyä ja laitettiin erilainen prikka ja putkiteippiä. Nyt taas tiputtaa öljyläikkiä parkkipaikoille. Mitähän tuolle vielä keksisi, kun ei yhtään huvittaisi uutta öljypohjaa metsästää? Jatkossa öljyt voi kyllä imeä yläkautta pois, jos löytyy vähän pysyvämpi ratkaisu propulle.
Helicoil eli kierteenkorjaussarja voisi olla ratkaisu.
 
Helicoil eli kierteenkorjaussarja voisi olla ratkaisu.
Kierteet ovat nyt kunnossa, mutta jostain raosta vain tihkuu vielä.

Onko noilla tiivisteillä eroa? On tavallista kuparitiivistettä, kokoonpainuvaa kuparitiivistettä ja massatiivistettä? Joku mahdollisimman hyvin muotoutuva ja tiiviisti painautuva pitäisi varmaan saada.
 
Meni ohi tuo eka viesti itseltä :facepalm:

Eli täytyy lähteä metsästämään tuollaista. Kannattaako öljypohjaa hioa jollain propun ympäriltä, jos siinä on jotain kulumaa tai vastaavaa? Kyllähän nytkin kuparitiivisteen luulisi pitävän, vaikka kierteistä falskaisi läpi. Täytyy kyllä varmistaa, ettei ole halkeamaa.
 
Alumiinisen öljypohjan kierteet korkkasivat ja paikallinen koneistamo teki uudet. Uudellakin propulla tiputti reilusti öljyä ja laitettiin erilainen prikka ja putkiteippiä. Nyt taas tiputtaa öljyläikkiä parkkipaikoille. Mitähän tuolle vielä keksisi, kun ei yhtään huvittaisi uutta öljypohjaa metsästää? Jatkossa öljyt voi kyllä imeä yläkautta pois, jos löytyy vähän pysyvämpi ratkaisu propulle.

Mä aina mietin tälläisissä että miten päin helvettiä ne kierteet ja tiivistyksen voikaan tehdä kun ei saada paineetonta nestettä pysymään siellä missä kuuluu vaan jättää ihan lammikkoa allensa!?:facepalm:

Ei siinä mitään mutta kun itse olen tekemisissä tuhansien baarien kanssa ja niitä liitoksia ei edes väännetä erityisen kovaa kiinni.
 
Mä aina mietin tälläisissä että miten päin helvettiä ne kierteet ja tiivistyksen voikaan tehdä kun ei saada paineetonta nestettä pysymään siellä missä kuuluu vaan jättää ihan lammikkoa allensa!?:facepalm:

Ei siinä mitään mutta kun itse olen tekemisissä tuhansien baarien kanssa ja niitä liitoksia ei edes väännetä erityisen kovaa kiinni.
Itse mietin ihan samaa. Jotenkin silti aina tihkuu pisara jostain välistä :D

Kävin hakemassa USIT-tiivisteen. Kannattaako öljypohjaa hioa varovasti propun ympäriltä, ettei jää rakoja?
 
Onhan ne nyt sen kierteen tehnyt varmasti suoraan? Ei nimittäin todellakaan pidä jos proppu ottaa tiivisteeseen vain osittain. Jos kierre on suorassa, niin ei tarvitse mitään hiomisia jos sitä tiivistepintaa ei ole naarmutettu tms.
 
Jos sen haluaa vaan toimimaan, eikä tarvitse sen suuremmin sitä enää availla, niin Permatexin Supraa vaikka tuuttaa siihen ja sitten kiinni, ei varmasti vuoda.
 
Kesävanteet hankaa aavistuksen jarrusatulaan. Millaiset spacerit tuohon kannattaa hankkia kun auto on Citroën C5 ja vanne tulee pultilla kiinni eli vastakappaleessa on vaan reiät joten pultit ilmeisesti keskittää renkaan?
 
Kesävanteet hankaa aavistuksen jarrusatulaan. Millaiset spacerit tuohon kannattaa hankkia kun auto on Citroën C5 ja vanne tulee pultilla kiinni eli vastakappaleessa on vaan reiät joten pultit ilmeisesti keskittää renkaan?
Alla olevassa kuvassa (jossa siis on pyörän napa) keskellä oleva tasopinnasta ulkoneva pyöreä osa on napa, joka keskittää vanteen keskelle riippumatta siitä tuleeko vanne kiinni ruuveilla vai muttereilla.

Ohuilla spacereilla saattaa onnistua, mikäli vanne ei tule niin ulos, ettei se enää keskittyisi napaan. Esimerkiksi nämä:
Levikepalasarja 5MM 5x108 65,1 PEUGEOT CITROEN | Motonet Oy
Pitää muistaa varmistaa, että ruuvien pituus riittää.

Muuten suosittelisin tällaisia vähän paksumpia keskittäviä spacereita. Jos nämä nyt ovat keskittävät:
Levikepalasarja 12MM M12 pultit 5x108 65,1 PEUGEOT CITROEN | Motonet Oy

Edelleen nämä ovat laittomia tieliikenteessä ja katsastuksessa saattaa ilmeta ongelmia.

image_31856_big.jpg
 
Alla olevassa kuvassa (jossa siis on pyörän napa) keskellä oleva tasopinnasta ulkoneva pyöreä osa on napa, joka keskittää vanteen keskelle riippumatta siitä tuleeko vanne kiinni ruuveilla vai muttereilla.

Ohuilla spacereilla saattaa onnistua, mikäli vanne ei tule niin ulos, ettei se enää keskittyisi napaan. Esimerkiksi nämä:
Levikepalasarja 5MM 5x108 65,1 PEUGEOT CITROEN | Motonet Oy
Pitää muistaa varmistaa, että ruuvien pituus riittää.

Muuten suosittelisin tällaisia vähän paksumpia keskittäviä spacereita. Jos nämä nyt ovat keskittävät:
Levikepalasarja 12MM M12 pultit 5x108 65,1 PEUGEOT CITROEN | Motonet Oy

Edelleen nämä ovat laittomia tieliikenteessä ja katsastuksessa saattaa ilmeta ongelmia.

image_31856_big.jpg

Tuleeko tuo alempi kiinni siis pelkästään kiinnityspulteilla vanteen ja navan väliin vai millä tuo kiinnitetään t: avuton
 
Auto jätti tiensivuun hyvin lähelle paikallista korjaamoa pääsiäisreissulla. Nyt ilmoittivat että kampiakselin asennontunnistin pitää vaihtaa. Onko kellään kokemuksia että minkä hintaista tuommoinen voisi olla? Käskin vaihtaa samalla öljyt, ajovalot, laturinhihnan ja tulpatkin kun kerran auto muutenkin korjaamolle päätyi.
 
Auto jätti tiensivuun hyvin lähelle paikallista korjaamoa pääsiäisreissulla. Nyt ilmoittivat että kampiakselin asennontunnistin pitää vaihtaa. Onko kellään kokemuksia että minkä hintaista tuommoinen voisi olla? Käskin vaihtaa samalla öljyt, ajovalot, laturinhihnan ja tulpatkin kun kerran auto muutenkin korjaamolle päätyi.
Alfa Romeo 156 2.0 T.S. maksoi kampiakselin asentotunnistin varaosaliikkeessa noin 20€. Vaihdoin itse, niin ei tullut ylimääräistä kulua. Vaihtaminen oli hyvin yksinkertainen juttu, vaikka paikka olikin aika ahdas. Altapäin pääsi irrottamaan osan ja uusi tilalle.
 
Riippuu autosta toi kampiakselin asentotunnistimen vaihdon helppous. Ainakin huyndai getz ja 1.0 moottorissa ihan helvetinmoinen homma. Pitää irroittaa jakohihnan kotelointi, kaikki hihnapyörät ja apulaitehihnat jne. ja ahdasta on!
 
Alfa Romeo 156 2.0 T.S. maksoi kampiakselin asentotunnistin varaosaliikkeessa noin 20€. Vaihdoin itse, niin ei tullut ylimääräistä kulua. Vaihtaminen oli hyvin yksinkertainen juttu, vaikka paikka olikin aika ahdas. Altapäin pääsi irrottamaan osan ja uusi tilalle.

Itsellä Honda Jazz automaatti 2006 ja valojen vaihtaminenkin on tehty niin vaikeaksi etten itse ole tehnyt tuohon mitään korjauksia. Eipä ole neljään vuoteen tarvinnutkaan tehdä mitään tosin.
 
Tästähän alkaa tulla jo tapa kysellä joka viikko jotain tässä ketjussa... Eli pienillä kierroksilla kakkosella kuuluu rohinaa vedättäessä. Pajalle en heti pääse, joten veikkauksia missä vika? Potilas 2003 e12 corolla.
 
Itsellä Honda Jazz automaatti 2006 ja valojen vaihtaminenkin on tehty niin vaikeaksi etten itse ole tehnyt tuohon mitään korjauksia. Eipä ole neljään vuoteen tarvinnutkaan tehdä mitään tosin.
Sama vika Roomsterin kanssa(parkit), eli käytännössä pitää ottaa puskuri irti, että saa umpiot pois(liian ahdas vaikka mulla ei ole isot kädet).
 
Tästähän alkaa tulla jo tapa kysellä joka viikko jotain tässä ketjussa... Eli pienillä kierroksilla kakkosella kuuluu rohinaa vedättäessä. Pajalle en heti pääse, joten veikkauksia missä vika? Potilas 2003 e12 corolla.

Minulle tulee mieleen vain vaihdelaatikon päätylaakeri mikä tyyppivika näissä autoissa. Mutta rohinan pitäisi kuulua kaikilla vaihteilla vedättäessä.
 
Ei enää rikki, mutta kuitenkin. Pääsiäisen aikaan roplasin emännän audiin kaksoismassan ja kardaanin tukilaakerin. Uusi kytkin toki samalla. Enää ei kuulu ylimääräisiä jurinoita vedättäessä, oli 450tkm ajettu vauhtipyörä aika loppu.. Näppivoimilla sai jouset pohjaamaan. Josko sitä nyt pääsisi harrastevehkeiden kimppuun taasen.
 
Kyllä. Mukana tulee pidemmät pultit.

Tuossa kuva omista 12mm 4x108 spacereista.
2sgBWSQ.jpg

Tuli muuten mieleen että onkohan tuo rikkeenä millainen jos noita käyttää. Esim. kolaritilanteessa voiko vakuutusyhtiö jostain syystä evätä korvauksen tms. Nythän ajelen siis liikennevakuutuksella ilman mitään kaskoja
 
Itsellä Honda Jazz automaatti 2006 ja valojen vaihtaminenkin on tehty niin vaikeaksi etten itse ole tehnyt tuohon mitään korjauksia. Eipä ole neljään vuoteen tarvinnutkaan tehdä mitään tosin.
Oisko ollu et sisälokasuojan kautta onnistuu hyvin tai sitten se oli uudemmassa.
 
Tuli muuten mieleen että onkohan tuo rikkeenä millainen jos noita käyttää. Esim. kolaritilanteessa voiko vakuutusyhtiö jostain syystä evätä korvauksen tms. Nythän ajelen siis liikennevakuutuksella ilman mitään kaskoja
Varman on tapauskohtainen käytäntö vakuutusasian kanssa mutta ei ole mahdotonta että vakuutusyhtiö voi evätä korvausvaatimuksen.
Varmempi vaihtoehto on hankkia sopivat vanteet.
 
C5 vanteen et on 18. Kannattaa katsoa onko paino mikä ottaa kiinni, vanteen ja jarrusatuloiden väliin ei montaa milliä jää, varsinkaan taka-akselilla.
 
Tuli muuten mieleen että onkohan tuo rikkeenä millainen jos noita käyttää. Esim. kolaritilanteessa voiko vakuutusyhtiö jostain syystä evätä korvauksen tms. Nythän ajelen siis liikennevakuutuksella ilman mitään kaskoja
Jos esimerkiksi rengas irtoaa syystä tai toisesta ja sen seurauksena aiheutat kolarin, vakuutusyhtiö saattaa hyvinkin karhuta korvauksia takaisin jälkeenpäin. Kyseisen tapahtuman todennäköisyyden voi itse pienentää lähes olemattomaksi huolehtimalla pyöränpulttien jälkikiristyksestä.
 
Olis pösössä tämä projekti edessä, nyt purettu siihen pisteeseen et huomenna dremeli käteen.

14515375.jpg
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
267 084
Viestejä
4 618 315
Jäsenet
75 991
Uusin jäsen
Fimapaperit

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom