- Liittynyt
- 19.10.2016
- Viestejä
- 1 244
Juu , molemmat on W123 280CE.sininen metallihohto valkoisella sisustuksella ja tumman sininen mustalla sisustuksella.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Mielestäni ei mitenkään hälyttävästi ainakaan. Tiedän sen verran että jostain kone ainakin tihruttaa hieman öljyä pihalle, mutta se on tosi vähäistä. En aja vuodessa paljoa, ehkä noin 5-7tkm ja viimeksi lisäsin öljyä jonkin verran vähintään vuosi sitten. Mitä nyt tuossa yksi päivä katsoin niin aikalailla alarajalla aletaan olla.Syökö öljyä? Esim. väljät venttiilivarrenkumit -> öljyä katalysaattoriin ja tukkeutuu karstasta pikkuhiljaa -> katti lopulta tehoton.
BMW F20 116i
Konehuoneessa tikittää. Turbon suunnilta vaikuttais tulevan. Kohta räjähtää?
Puhtaasti lonkalta arvaten, kuulostaa kovin samalta kuin viallinen venttiilinnostin:
Mutta kerro sitten mikä oikeasti oli jos selviää.
Puhtaasti lonkalta arvaten, kuulostaa kovin samalta kuin viallinen venttiilinnostin:
Mutta kerro sitten mikä oikeasti oli jos selviää.
Käynnistyy aina pirteästi pakkasillakin ja käy tasaisen nätistiJotain vikaahan autossa täytyy olla jos katti menee parin vuoden välein. Itse sain yhden katin tyhjäksi kun rapatessa tuli startattua vähän liikaa ilman että auto lähti käyntiin ja kattiin pääsi bensaa. Se oli sen Passatin viimeinen niitti, ei se tosin muutenkaan toiminut juuri koskaan täysin oiken. Ei noita umpikeulapassateita oo vähään aikaan liikenteessä pahemmin näkynyt
Onko autossa ollut käyntihäiriöitä tai käynnistysvaikeuksia?
Ittellä sama homma edessä. Tarkotus oli itse koittaa mutta enpä nyt taidakaan. Kiitti vinkistä!On kyllä niinkin yksinkertaisesta hommasta kuin etuvakaajan runkopuslien vaihdosta tehty vaikeaa Kia Ceed,on niin ahtaassa paikassa pultit että helpommalla puolella meni kolme tuntia nujutessa ja nyt pitäisi lähteä toisen puolen kimppuun.Ahistaa jo valmiiksi.
Menihän siinä toiset kolme tuntia nujutessa,ei meinannut millään mennä toinen pultti kierteelleen.
Toinen vaihtoehto on irrottaa/löysentää etukelkka joka ei välttämättä kovin halvaksi tule pajallakaan.Osat maksoi vajaat 12 € ja kun ei omalle työlle ja vitutukselle laske tuntipalkkaa niin ei kalliiksi tullut.Ittellä sama homma edessä. Tarkotus oli itse koittaa mutta enpä nyt taidakaan. Kiitti vinkistä!
Nyt tulee sellaista arvausta ettäHyviä ideoita mistä lähtee liikkeelle.. piuhan päähän en autoa tähän hätään saa, se olisi tietty ensimmäinen vaihtoehto.
2010 citikka, toimii muuten loistavasti mutta jos odottaa pitkään (minuutteja) jarru pohjassa huutaa abs failiä. Normi ajossa ei ongelmia eikä liikennevaloissakaan mitään häikkää. Viimeksi tuli kun odotin kaveria viitisen minuuttia enkä laittanut käsijarrua vaan pidin jarrupolkimen pohjassa. Anturi, abs kehä vai yksikkö.. vai joku muu ? hyviä arvauksia tai kokemuksia ?
No eikös tehtaallakin käytetty lekaa, että 413 saatiin mahdutettua mk2 darttiin?Isolohko swappi dartti leimattu tänään puhtain paperein, vähän on askartelua A bodyyn upottaa 440..
![]()
Isolohko swappi dartti leimattu tänään puhtain paperein, vähän on askartelua A bodyyn upottaa 440..
![]()
Auto: Honda CR-V 2007 2.0i Executive Automaatti
1.) Kuinka saisi disabloitua turvavyö-piippaukset? Ei haittaa vaikka valo villkuisi näytöllä, mutta piipitys vie järjen. Ja ei, en aja koskaan ilman turvavyötä, mutta monesti laitan auton käyntiin ennen kuin lähden ajamaan ja tässä autossa se piipitys alkaa ensimmäisen kerran heti kun kääntää avainta. Ja sama juttu hieman hillitymmällä äänensävyllä, jos on ovi auki. Siitäkin riittäisi ihan hyvin pelkkä varoitusvalo näytöllä. Jos ei softakorjausta löydy, niin tietääkö kukaan missä se piipperi sijaitsee, niin suoritan sille kastraation.
Tässä hyvä esimerkki mitä tarkoitan:
2.) Alkuperäinen naviin liitetty peruutuskamera on alkanut näyttämään mustaa. Jos menee kameran eteen heilumaan, se vähän niinkuin reagoi tapahtumiin, mutta edelleen 99% kuvasta on mustaa. Kamera rikki? Johto murtunut jostakin, tai liitin löysällä? Kosteutta liittimissä/johdoissa? Jotain muuta, mitä...?
Isolohko swappi dartti leimattu tänään puhtain paperein, vähän on askartelua A bodyyn upottaa 440..
![]()
Linkki ei toimi, joten en tiedä mikä tuo on, mutta jos se oli sellainen taksikuskien käyttämä dummy-vyönsolki, niin sellainen olisi kiva vain jos haluaisi ajella ilman turvavyötä, mutta kun siitä ei nyt ollut kyse.1.)Minulla on volgassa turvalaite melua poistamassa tuommoiset :
www.ebay.com/itm/Car-Tucker-Universal-Black-Clip-in-Safety-Seat-Belt-Buckle-Extender-Extension
Saitkos sitä kierrosherkkyyttä pienemmäksi?
Häh? Eihän tää liity siihen 408 pikkulohkoon mitenkään
Sen rojut on koneistamolla kun pyörähti yks veivin laakeri syystä x 2000km jälkeen...
No jaa, mun jatkopaloista löytyy tuv hyväksyntä, on valmistettu Unkarissa, oli vain helpompaa heittää ebay linkki. (tulee kumminkin vöitä käytettyä,apukuljettajan penkin sensori on niin herkkä, aloittaa pimputuksen vesipullosta.)Linkki ei toimi, joten en tiedä mikä tuo on, mutta jos se oli sellainen taksikuskien käyttämä dummy-vyönsolki, niin sellainen olisi kiva vain jos haluaisi ajella ilman turvavyötä, mutta kun siitä ei nyt ollut kyse.
Eikun jaa, se olikin jatkopala:
Car Tucker Universal Black Clip-in Safety Seat Belt Buckle Extender Extension | eBay
Tuolla piipitys varmaankin katoaisi turvavyön osalta, mutta ei se ole ihan sitä mitä tässä haettiin kuitenkaan, enkä tiedä miten tuollaiset kestävät kolaritilanteessakaan.
Käynnistyy aina pirteästi pakkasillakin ja käy tasaisen nätistiMystinen juttu... Voisiko lyhyet, muutaman kilometrin työmatkat jotenkin saada vahinkoa aikaan? Tiedän, ettei ole hyvä autolle, varsinkaan talvella, mutta minkäs teet.
Jeps, kiitos vinkistä. Nuo kiinalaiset ovat melkoisia rimpuloita, mutta joku oikeasti laadukas välikappale tuossa voisi ehkä toimiakin.No jaa, mun jatkopaloista löytyy tuv hyväksyntä, on valmistettu Unkarissa, oli vain helpompaa heittää ebay linkki. (tulee kumminkin vöitä käytettyä,apukuljettajan penkin sensori on niin herkkä, aloittaa pimputuksen vesipullosta.)
Aijjaa, mun moka sitten, en oo niin tiiviisti seurannut asiaa![]()
Miks korjata vanhaa paskaa satasella, kun uuden saa neljällä satkulla? Näin ainakin ite sen pointin otin..Anteeksi typeryyteni, mutta mihin autoon saa uuden alustasarjan 4 x 29e hinnalla? Vai mitä en nyt hoksaa tässä keississä...?
Juuri näin. Vanhan korjaaminen on aina arpapeliä, varsinkaan kun en edes tiedä kuinka paljon tuolla alustasarjalla on ajettu. Lisäksi kuitenkin halppissarjasta kyse ja 399e näyttäisi uusi vastaava maksavan. Tilalle tulisi varmaankin vakiokorkuiset Eibach jouset + Bilstein B6 iskarit, jos alustasarjaa joudun vaihtamaan. Tällä hetkellä kyseiseen autoon tulee kuitenkin niin vähän kilometreja, ettei tämäkään oikein houkuttelisi.Miks korjata vanhaa paskaa satasella, kun uuden saa neljällä satkulla? Näin ainakin ite sen pointin otin..
No mutta sä et remppaakaan tota autoa niin sun köyhyy ei nyt vaikuta asiaan. Halpis alustalla ajokilsat ennen hajoamista kun on pienet niin kilometrihinta voi tulla uusilla korjattuja halvemmaksiTjaah, eli käsitin väärin, mutta köyhänä kyllä ite taikoisin nykyiset vaikka väkisin kuntoon, joko maksaen ~satkun, vrt. 400e, on sitä hommaa kuidenki niiden laittamisessakin...
No mutta sä et remppaakaan tota autoa niin sun köyhyy ei nyt vaikuta asiaan. Halpis alustalla ajokilsat ennen hajoamista kun on pienet niin kilometrihinta voi tulla uusilla korjattuja halvemmaksi
Niin no jos ei tee niin voikin olettaa tolpan olevan jumissaNoi coilisettien kierteet pitäs suojata jos autolla ajellaan enemmänkin. Harva sitä kyllä tekee.
Vuoto jossakin. Voi olla että vaatii paineistuksen että saa selville mistä vuotaa. Pilvi oli hyöryä ja myös korjaaja vahvisti oudon hajun.Opel Astra H - 2006 - 1.8L (172 000km)
Käynnistin vloppuna ja ekalla ei lähtenyt. Koskaan aikasemmin ei ole ollut noin huonoa käynnistymisyritystä. Toisella lähti mutta tod. huonoa oli käynti - tuntui ettei millään jaksaisi pitää itseään käynnissä. Muutaman min. jälkeen käynti parani ja lopulta palautui normaaliksi. Tein pienen testikierroksen, ei nykimistä ja muutenkin kulki normaalisti. Sitten alkoi haisemaan jokin outu, mutta palaneen käryä se ei ollut. Pysäkille parkkiin ja konehuoneen tarkistus josta ilmaantui vaalea pilvi jotain, mutta ei palaneen käryä. Huomasin katsoa jäähdytysaineen tankkia ja kappas se oli miltei tyhjä.
Eli jääh. nesteen vuoto ilm. jossakin. Katsotaan mitä huomenna huollossa löytyy. Toivotaan ettei ole rikkonut moottorista mitään. Tätä ongelmaa ei ole aikaisemmin ollut, eikä noin huonoa käynnistystä/käyntiä. Kun ajoin auton huoltoon, käynnistyi se normaalista ja myös kävi ok - sellainen pilvi kuitenkin tuli jälleen konehuoneesta.
Nyt on pakko esittää tyhmä kysymys ja kysyä mikä tämä tämmönen kippo on missä ei ole edes öljynsuodatinta?Ei ollut romu vielä hajalla, tein ennaltaehkäisevää työtä. Vitosgeneraation haldexissa on sellainen aivopieru, ettei varsinaista vaihdettavaa suodatinta öljyille enää ole. Pumpulla on kyllä imusihti joka on putsattavissa, mutta huolto-ohjelmaan se ei kuulu. Huolloissa vaihdellaan vaan haldexin öljyt ja toivotellaan hyvää matkaa. No lopulta pumppu ei saa enää öljyä kun sihti on tukossa ja sitten saa vaihtaa koko pumpun.
Käytin muutaman tunnin auton alla ähräämiseen ja nyt on haldexin imusihti putsattu. Noin 130tkm ajettu auto ja kuvan mukaisessa kunnossa oli sihti, tai oikeastaan pahemmassa. Osa muhjusta kun karisi pois jo kun kuskasin sihtiä auton alta talliin putsausta varten. Myös pumpun pesästä kaapimalla tuli vielä toinen mokoma tai enemmänkin tuota moskaa.
Ei tuo auton alla äheltäminen koskaan oikein kivaa ole, hiekkaa silmissä ja öljyä hihassa, mutta tulipa tehtyä ja nyt pitäisi ainakin noilta osin olla huolettomia kilometrejä. Ei se pumpun vaihtokaan oikein houkutteleva ajatus olisi.
Ei ollut romu vielä hajalla, tein ennaltaehkäisevää työtä. Vitosgeneraation haldexissa on sellainen aivopieru, ettei varsinaista vaihdettavaa suodatinta öljyille enää ole. Pumpulla on kyllä imusihti joka on putsattavissa, mutta huolto-ohjelmaan se ei kuulu. Huolloissa vaihdellaan vaan haldexin öljyt ja toivotellaan hyvää matkaa. No lopulta pumppu ei saa enää öljyä kun sihti on tukossa ja sitten saa vaihtaa koko pumpun.
Käytin muutaman tunnin auton alla ähräämiseen ja nyt on haldexin imusihti putsattu. Noin 130tkm ajettu auto ja kuvan mukaisessa kunnossa oli sihti, tai oikeastaan pahemmassa. Osa muhjusta kun karisi pois jo kun kuskasin sihtiä auton alta talliin putsausta varten. Myös pumpun pesästä kaapimalla tuli vielä toinen mokoma tai enemmänkin tuota moskaa.
Ei tuo auton alla äheltäminen koskaan oikein kivaa ole, hiekkaa silmissä ja öljyä hihassa, mutta tulipa tehtyä ja nyt pitäisi ainakin noilta osin olla huolettomia kilometrejä. Ei se pumpun vaihtokaan oikein houkutteleva ajatus olisi.
Haldexin öljystähän tossa puhutaan, eikä moottoriöljystä?Nyt on pakko esittää tyhmä kysymys ja kysyä mikä tämä tämmönen kippo on missä ei ole edes öljynsuodatinta?
Näkymä on kuin surullisen kuuluisan 9-5 Saabin t7 koneen sisältä kun on 200tkm kalisteltu menemään vähän pidemmillä väleillä ja huonolla/toimimattomalla huohotuksella.
Haldexin öljystähän tossa puhutaan, eikä moottoriöljystä?
Varmaan mikä tahansa auto, jonka neliveto on toteutettu tuolla mainitulla viidennen sukupolven haldexilla. Tämä kyseinen auto on Audi A3 8V.Nyt on pakko esittää tyhmä kysymys ja kysyä mikä tämä tämmönen kippo on missä ei ole edes öljynsuodatinta?
Jakoketjusta puheenollen, olin ymmälläni kun pari työkaveria keskusteli autojensa jakoketjujen vaihdosta. Molemmilla saksalaiset autot ja olisiko ollut 150tkm kuulemma vaihtoväli. Toyolla taitaa olla 300tkm kohdalla kiristys tarvittaessaTyökaverilla meni sama auto aikanaan koneremppaan saman äänen takia, kävi maahantuojalla tarkistuksessa mistä tuli kirjalllinen lappu että ei muuta kuin kovaa ajoa, pari kuukautta ja muutama tuhat kilometriä myöhemmin kone sanoi poks. Oli vissiin 40tkm ajettu silloin, vaihtokone hajosi vuosi ja 30tkm jälkeen kun jakoketju meni poikki![]()
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.