Taasko se romu on hajalla? Täällä korjataan autoja

Varautuu vaan siihen että jos murros menee niin matka loppuu siihen, eipä siinä sen kummempaa, ajaa vian ulos.
 
Muistan, että aiemmin isän 2013 Passatissa kolahteli samalla tavalla mutkissa kytkintä painaessa, eikä ääni muuttunut vuoden aikana miksikään. Saman konsernin auto, joten toivotaan, että kestää tuon 500km reissun maantietä varovasti. Ensi viikolla sitten katselemaan, että vaihdanko itse vai vienkö jonnekin.

Pyöränlaakeria en oikein usko, kun tunkilla nostaessa pyöri ihan normaalisti, eikä tuntunut väljää ja kun vauhtiin pääsee, niin mutkiin voi ajella ihan huolella, eli kolahdukset tulevat yleensä vain ykköseltä kakkoselle vaihdoissa hitaasti ajaessa. Ja tosiaan varovasti liikkeelle lähtiessä kuuluu rutinaa ihan kuin esim. käsijarru olisi hieman päällä.

Ilmeisesti nuo oireet viittaavat juuri ulompaan vetoniveleen?
 
Mulla Golfissa alkoi vasemman eturenkaan laakerin leviäminen juuri tuollaisella samanlaisella kolahduksella ykkös- ja kakkosvaihteella. Vauhtiin kun pääsi, niin sitten ei kuulunut mitään. Seuraava oire oli, että ohjaus tuntui jotenkin laiskalta, ja tässä vaiheessa sitten olikin jo niin väljää, että pystyi yhdellä sormella heiluttamaan sentin pari rengasta.

Ja myös tuo jarrun "laahaus" on tuttu oire. Suosittelen tarkistamaan ne laakerit aikasta nopiaan.
 
Viimeksi muokattu:
2011 i30 1.6crdi moottori oikuttelee.

Koriin kantautuu moottorin värinät tietyillä kierrosluvuilla aika tasan 2400-2500rpm ja sitten jossain 3800rpm kieppeillä. Tämä on täysin vaihteesta, kytkinpolkimen asennosta, auton nopeudesta tai vedosta riippumatonta - kori resonoi noilla kierroksilla jos kaasuttelee vapaalla, tai kiihdyttää, tai ajaa tasaisella vauhdilla tai jos moottorijarruttaa, kunhan kierrokset on tuossa.

Käynnistyy, kulkee ja kuluttaa ja ulospäin kuulostaa kaikki normaalilta. Hiljattain vaihdettu PA-suodatin, öljyt+suodatin, ilmansuttari ja moniurahihna.

Mistähän te viisaammat tätä nyt alkaisitte ihmettelemään? Pohjapanssari onkin sopivasti irti, niin on mukavan helppoa vaan ryömiä auton alle fundeeraan:D
 
Itse lähtisin tsekkailemaan ensimmäisenä moottorin kumityynyjä, ja ylipäätään kaikkia kumityynyjä mitä sieltä löytyy. Oletan, että on kuitenkin jo ajettu kiitettävästi tuollakin kun 2011 vuosimalli?
 
Itse lähtisin tsekkailemaan ensimmäisenä moottorin kumityynyjä, ja ylipäätään kaikkia kumityynyjä mitä sieltä löytyy. Oletan, että on kuitenkin jo ajettu kiitettävästi tuollakin kun 2011 vuosimalli?

Palttiarallaa 165000km. Pitääpä nuo tukigummit tarkastaa. Toivottavasti olisi niistä kyse, ovat kai kohtuullinen kustannus vaihtaa/vaihdattaa.
 
Palttiarallaa 165000km. Pitääpä nuo tukigummit tarkastaa. Toivottavasti olisi niistä kyse, ovat kai kohtuullinen kustannus vaihtaa/vaihdattaa.

No eihän sillä nyt mitenkään paljoa sitten, tosin ei ole noinkaan uusista autoista kokemusta, että miten kestää nuo kumityynyt, puslat sun muut. Raportoipa sitten, jos löytyy jotain.
 
On se perkele t25 avensiksen pyörän pinnapulttien kanssa...

Talvirenkaanvaihdossa katkesi yksi jo paskaksi, hain uuden ja vaihdoin. Ei tarvinnut onneksi kun kiskasta jarru pois tieltä. Nyt kiristettiin talvinakit niin seuraava katkesi samasta pyörästä. Jumalauta :D, "japanilaista laatua".

Vaihdan nyt sitten kaikki. Ihme homma miten 100tkm rullatusta kiesistä voi nyt jo pultit napsua paskaksi. Seuraavaksi varmaan tippuu pyörä tielle...
 
On se perkele t25 avensiksen pyörän pinnapulttien kanssa...

Talvirenkaanvaihdossa katkesi yksi jo paskaksi, hain uuden ja vaihdoin. Ei tarvinnut onneksi kun kiskasta jarru pois tieltä. Nyt kiristettiin talvinakit niin seuraava katkesi samasta pyörästä. Jumalauta :D, "japanilaista laatua".

Vaihdan nyt sitten kaikki. Ihme homma miten 100tkm rullatusta kiesistä voi nyt jo pultit napsua paskaksi. Seuraavaksi varmaan tippuu pyörä tielle...
Väännetty joskus liian tiukalle pultit niin ne on venyneet.
 
Väännetty joskus liian tiukalle pultit niin ne on venyneet.
Niinpä, luulisi vaan muissakin talouden kieseissä katkeilevan sitten kun jokaseen joskus remppamiehet kiskoneet pyöriä pyssyllä paikalleen.

Itsehän en toki moista harrasta, sattuneesta syystä.

Parasta on kun pyöränpultti raiskattu pyssyllä alusta väärälle kierteelle... tosi hauska laittaa pulttia paikalleen seuraavan kerran, jos enää menee...
 
On se perkele t25 avensiksen pyörän pinnapulttien kanssa...

Talvirenkaanvaihdossa katkesi yksi jo paskaksi, hain uuden ja vaihdoin. Ei tarvinnut onneksi kun kiskasta jarru pois tieltä. Nyt kiristettiin talvinakit niin seuraava katkesi samasta pyörästä. Jumalauta :D, "japanilaista laatua".

Vaihdan nyt sitten kaikki. Ihme homma miten 100tkm rullatusta kiesistä voi nyt jo pultit napsua paskaksi. Seuraavaksi varmaan tippuu pyörä tielle...

Eikös ne avensikset ole kuitenkin made in england eikä japan? Britteinsaarilla kyhäys on aikojen saatossa aiheuttanut ihmisille paljon harmia.
 
Eikös ne avensikset ole kuitenkin made in england eikä japan? Britteinsaarilla kyhäys on aikojen saatossa aiheuttanut ihmisille paljon harmia.

Kyllä, Burnastonissa. Mutta eikö Avensikset kuitenkin ole suht laadukkaita perusautoja, ainakin nämä vähän vanhemmat? Uusista ei mitään käryä itellä..
 
Kyllä, Burnastonissa. Mutta eikö Avensikset kuitenkin ole suht laadukkaita perusautoja, ainakin nämä vähän vanhemmat? Uusista ei mitään käryä itellä..

No onhan ne toki. Ei oikeasti voi verrata entisiin puhtaasti englantilaisiin kötöstyksiin.
Kai siinä tosiaan on jossain elämän vaiheessa joku vetäissyt kiinni jollain liian tehokkaalla pyssyllä / asetuksella?
 
Siis mitä? Kun avensiksesta menee pyöränpultti poikki, niin se on englantilaisten syytä.
No huh huh..
 
Kyllä, Burnastonissa. Mutta eikö Avensikset kuitenkin ole suht laadukkaita perusautoja, ainakin nämä vähän vanhemmat? Uusista ei mitään käryä itellä..
On juu brittitekoa meidänkin kippo.

On kai toi käyttöautoksi ihan ok jos haluaa semmoisen tunnottoman muovikipon, ja haluaa että se toimii. Tosin näissähän alkoi öljynsyönti jossain vaiheessa ihan kunnolla.

Ohjaus on ihan välttävä tuossa -05 mallissa mikä meillä on, joskin se sähköisyys tekee tuntumasta aika vieraan ajoittain. Konepuoli onkin sitten se mikä enemmän häiritsee itseä, olen tottunut ajelemaan v koneella ja toisessa käyttiksessä on turbo 250hp tehoilla. Avensiksen 130hp tuntuu ihan auttamattoman laiskalta, koska vääntöä ei käytännössä ole. Väännön/tehonpuute onkin sitten korvattu on/off kaasulla. :)
 
Onkohan tämä joku konsernivika kun mullakin meni Lexuksesta 2 pinnapulttia poikki kiristettäessä, oli kyllä ihan japanissa asti tehty auto.
 
Siis mitä? Kun avensiksesta menee pyöränpultti poikki, niin se on englantilaisten syytä.
No huh huh..

Ainakaan minä en sanonut että pyöränpultin katkeaminen olisi englantilaisten syytä (en tiedä sanoiko joku muu?) vaan pyrin kiinnittämään huomiota siihen että Avensis ei kaikin osin välttämättä ole japanilaista laatua kuten mainittiin, vaan Englannissa tai missä lie siinä saarivaltakunnassa valmistettuna se on kuitenkin vähän eri juttu. Sitä en tiedä onko pultit valmistettu Japanissa vai Euroopassa. Ja voihan se katkeaminen tietenkin olla englantilaistenkin syytä siinä missä muidenkin, kukapa tuota tietää?
 
Eikö toyotassa on nykyään ohkasemmat pinnapulti kun "standardi".... Ei ihme jos menee poikki jos vetää sillä vanhalla tuutulla väänetään niin paljon kun lähteee..
 
Niin ja kun ei sillä vedetty vaan ristikolla millä ei käytännössä saa edes usein pultteja auki...

Sitä ei toki tiedä miten edelliset käyttäjät ovat pyöriä kiinni laitelleet.
 
Niin ja kun ei sillä vedetty vaan ristikolla millä ei käytännössä saa edes usein pultteja auki...

Sitä ei toki tiedä miten edelliset käyttäjät ovat pyöriä kiinni laitelleet.

Melko todennäköisesti paukutettu pulttipyssyillä joko itse tai jonkin rengasliikkeen toimesta... Jos pyssyllä vetää niin sietäs kyllä olla momenttivalinnalla oleva kampe. Kerran piti vähän pakon edessä Cadillacciin vaihdattaa alle toiset rattaat, kauhulla katsoin kun järeällä pulttipyssyllä paukutettiin aluvanteet kiinni ilman sääliä...
 
joo eli ostin hiljattain tigra twintop 2006 mallia ja tietoisena että kattomekanismi paskana. eli sit piti alkaa itse tutkimaan tota kun tuskin edes merkkihuollossakaan täällä on yhtään specialistia jotka tuntee ton toiminnan ja merkkihuollosta ei edes osiakaan saanu kun kävin kysymässä.

no parin tunnin tutustumisen jälkeen tuli todettua että tämä hattuhyllyn virkaa toimittava läpyskä ei liikkunu kuten olis pitäny ton prosessin aikana kun katto lasketaan tai nostetaan eli se ei sit asettunu siihen asentoon jossa tunnistin olis sitten jatkanu katon laskua tai nostoa.
sit tuli mieleen testata tota hattuhyllyä operoiva moottori ja sehän se lopulta oli sitten syyllinen...suomessa ei osaa ollu uutena eikä purkaamoillakaan mutta ebaystä löyty yks tosi halvalla 30e posteineen joten tänään löin sen kiinni ja kaikki skulaa nyt kun pitääkin.

vanha moottori pyöri tosiaan vapaana ollessaan mutta ei jaksanu enää vääntää että olis liikuttanu systeemiä.
 
joo eli ostin hiljattain tigra twintop 2006 mallia ja tietoisena että kattomekanismi paskana. eli sit piti alkaa itse tutkimaan tota kun tuskin edes merkkihuollossakaan täällä on yhtään specialistia jotka tuntee ton toiminnan ja merkkihuollosta ei edes osiakaan saanu kun kävin kysymässä.

no parin tunnin tutustumisen jälkeen tuli todettua että tämä hattuhyllyn virkaa toimittava läpyskä ei liikkunu kuten olis pitäny ton prosessin aikana kun katto lasketaan tai nostetaan eli se ei sit asettunu siihen asentoon jossa tunnistin olis sitten jatkanu katon laskua tai nostoa.
sit tuli mieleen testata tota hattuhyllyä operoiva moottori ja sehän se lopulta oli sitten syyllinen...suomessa ei osaa ollu uutena eikä purkaamoillakaan mutta ebaystä löyty yks tosi halvalla 30e posteineen joten tänään löin sen kiinni ja kaikki skulaa nyt kun pitääkin.

vanha moottori pyöri tosiaan vapaana ollessaan mutta ei jaksanu enää vääntää että olis liikuttanu systeemiä.
Ostohintaahan ei kysytä, mutta toivottavasti kävi tuuri ja sait oikein hyvään hintaan.
 
Merssusta kuuluu vinkumista kuskinpuoleisesta eturenkaasta vasemmalle käännyttäessä. Suoraan tai oikealle ei kuulu mitään, vauhdilla ei juuri merkitystä paitsi aivan mateluvauhdissa ei kuulu. Mikähän tossa voisi olla? Kivi/jotain paskaa jarruissa, mutta hämää kun ei kuulu mitään suorassa ajossa tai oikeelle kääntyessä.

En ole vielä ruvennut tarkemmin katsomaan. Sadekeleillä ei muistaakseni kuulunut mitään, mutta nyt taas vinkuu.
 
Merssusta kuuluu vinkumista kuskinpuoleisesta eturenkaasta vasemmalle käännyttäessä. Suoraan tai oikealle ei kuulu mitään, vauhdilla ei juuri merkitystä paitsi aivan mateluvauhdissa ei kuulu. Mikähän tossa voisi olla? Kivi/jotain paskaa jarruissa, mutta hämää kun ei kuulu mitään suorassa ajossa tai oikeelle kääntyessä.

En ole vielä ruvennut tarkemmin katsomaan. Sadekeleillä ei muistaakseni kuulunut mitään, mutta nyt taas vinkuu.

Oiskos ihan vaan laakeri kuivahtanut?
 
Tai ylipäätään kun 10-15 vuotta vanhasta suolassa raiskatusta autosta katkeaa pultti niin ihmetellään laatua.
Miten se pinnapultti suolassa raiskaantuu? Tuskin kovin mukavaa olisi pyöränvaihto jos olisi pultit umpiruosteessa. Katkeamisen kohdalta aika valuvikaisen näkösiä olleet molemmat pultit

Mä ihmettelen, miten sellanen pinnapultti(?) katkeaa ilman kohtuutonta voiman käyttöä.
Lienee aiempi kohtuuton voimankäyttö venyttänyt/heikentänyt sitä pulttia ja nyt sitten napsuu kun ristikolla kiusataan.
 
Kyllä vaan näköjään osaa sähköviat eksyä myös Toyotaan.
Alla 38tkm ajettu 2014 Auris ja huomasin tuossa aamupäivällä ikkunoita raapatessa, ettei päivävalot toimi. Sulake ok.
"pesin" wd:lllä valopiuhojen liittimet läpi ja sitten tutkailin sähkökuvia mitä aiemmin olen hankkinut (3e/1h Access toyota tech sivuilta ja lupa tallentaa omaan käyttöön), että siellä on DRL:llä dimmer rele ja sitten ihan päärele, molemmat käytin irti ja ei vieläkään toiminut.
No sitten pikku naputusta DRL releeseen ja kas kummaa kun lähti toimimaan.

Eipä kai sitten muuta kuin huomenna ostamaan uusi rele. Maksopa nuo sähkökuvat jo ittensä nyt takasin, oishan tostakin saanut varmaan satasen maksaa jos ois Toyotalle vienyt sen vian hakuun..
 
Ibiza-07 1.8T:ssä syttyi tuossa pari aamua sitten muutamassa pakkasasteessa käynnistettyäni ilman lämppäriä moottorin vikavalo myllyn vähän lämmettyä ja kun annoin vähän reilummin happea.

Vedot ja kaikki muukin vaikutti olevan kunnossa, mutta vikavalo oli tähän asti sitkeästi taulussa.

Nyt torquella tsekkasin ja poistin vikakoodin joka oli:
P0411, Secondary Air Injection System incorrect flow detected.
Ajelin tuossa himaan 10km, ja eipä vikavaloa näkynyt. Tosin lähdin lämpimällä koneella parkkihallista.

Mikäs tuossa olisi todennäköisin aiheuttaja, muistaakseni 1.8T:ssä oli jonkun sortin lisäilmapumppu nimenomaan, jota käytetään kylmäkäynnistyksessä? Ilmeisesti juuri toi SecondaryAirInjection?
Ja nopealla googlauksella myös EGR voi aiheuttaa jos paskainen/jumissa.

Koordinaatteja ko. vempeleeseen BJX-koneessa otetaan vastaan jos huomenna rosvosektori osuu eli valo taas taulussa.
Edit:
Niin ja ei tietääkseni ole softattu tai raneteltu muutenkaan.
 
Viimeksi muokattu:
Ibiza-07 1.8T:ssä syttyi tuossa pari aamua sitten muutamassa pakkasasteessa käynnistettyäni ilman lämppäriä moottorin vikavalo. Vedot ja kaikki muukin vaikutti olevan kunnossa, mutta vikavalo oli tähän asti sitkeästi taulussa.

Nyt torquella tsekkasin ja poistin vikakoodin joka oli:
P0411, Secondary Air Injection System incorrect flow detected.
Ajelin tuossa himaan 10km, ja eipä vikavaloa näkynyt. Tosin lähdin lämpimällä koneella parkkihallista.

Mikäs tuossa olisi todennäköisin aiheuttaja, muistaakseni 1.8T:ssä oli jonkun sortin lisäilmapumppu nimenomaan, jota käytetään kylmäkäynnistyksessä? Ilmeisesti juuri toi SecondaryAirInjection?
Ja nopealla googlauksella myös EGR voi aiheuttaa jos paskainen/jumissa.

Koordinaatteja ko. vempeleeseen BJX-koneessa otetaan vastaan jos huomenna rosvosektori osuu eli valo taas taulussa.
Edit:
Niin ja ei tietääkseni ole softattu tai raneteltu muutenkaan.

Viime talvena oma rellu aloitti 30c pakkasessa valoshown vaikka oli ollut 2h tolpassa. Kaikki varoitusvalot paloi vaikka kone kävi nätisti, no sammutin ja laitoin uudestaan käyntiin ja ei mitään? Vikakoodeja oli vaikka muille jakaa, mutta nollauksen jälkeen ei ole tullut mitään takaisin, eikä ole sen koommin muitakaan oireita ollut, joten totesin että joku bitti meni vinoon kovalla pakkasella.
 
Juuh, no nyt oli -2c kumminkin:D Mutta pitää huomenna pistää tulille kylmänä ja katellaan mitä tapahtuu. Pitäähän sitä vähän ohjelmaa aina olla näiden kanssa:eek:
 
Keväällä meni vanhasta Volvosta lokilämmitin ja nyt syksyn aikana uudemmasta Volvosta. Vittujen kevät. Huomenna ostamaan TT-Thermo..
Onneksi tuo pikkulohko (1.6D) lähtee hyvin käyntiin pakkasesta ilman roikkaakin.
 
Rakas natsipakastin on -8C pakkasella kuin jääkaapilla ajaisi. Nesteen lämmöt silti kunnossa joten vika löytyy tällä kertaa automaatti-ilmastoinnin läppäservoista. V68 on tiukasti jumissa kylmän puolelle. Muut ei ole niin justiinsa

clima.jpg


Tässä Das autossa sitten onkin edessä kojelaudan irroittaminen jotta pääsee vaihtamaan ja/tai korjaamaan nuo servot
 
Kyllä vaan näköjään osaa sähköviat eksyä myös Toyotaan.
Alla 38tkm ajettu 2014 Auris ja huomasin tuossa aamupäivällä ikkunoita raapatessa, ettei päivävalot toimi.
Kannattaa huomioda, että vuo päivävalot syttyy vasta kun auto liikahtaa. Eli kun lyöt auton käyntiin niin keula on pimeänä kunnes auto liikahtaa johonkin suuntaan.
 
Kannattaa huomioda, että vuo päivävalot syttyy vasta kun auto liikahtaa. Eli kun lyöt auton käyntiin niin keula on pimeänä kunnes auto liikahtaa johonkin suuntaan.
Ei nyt ainakaan toimi noin omassa Toyotassa, mutta kiitos silti huomiosta.
Edit: tai pistipä niin mietityttämään että olenko koskaan nimenomaan autoa käynnistäessä edes katsonu valoja. Mutta kyllä muistaakseni syttyy...hmm
 
Viimeksi muokattu:
Kannattaa huomioda, että vuo päivävalot syttyy vasta kun auto liikahtaa. Eli kun lyöt auton käyntiin niin keula on pimeänä kunnes auto liikahtaa johonkin suuntaan.
Juuri näin toimii päiväajovalot 2015 mallisessa auriksessa.
 
Rakas natsipakastin on -8C pakkasella kuin jääkaapilla ajaisi. Nesteen lämmöt silti kunnossa joten vika löytyy tällä kertaa automaatti-ilmastoinnin läppäservoista. V68 on tiukasti jumissa kylmän puolelle. Muut ei ole niin justiinsa

clima.jpg


Tässä Das autossa sitten onkin edessä kojelaudan irroittaminen jotta pääsee vaihtamaan ja/tai korjaamaan nuo servot

Samaa vikaa oli itselläni alkusyksystä ja vcds:stä löytyy ominaisuus ajaa ilmastoinnin läpät ns. nolla-asentoihin. En sinun autostasi osaa sanoa, mutta control moduleista pitää valita Auto HVAC. Googlettele, että pitääkö mennä esim. basic settingseihin ja sieltä ajaa ohjelma läpi. Saattaa samat toiminnot olla eri menujen takana eri malleissa. Itse pidin auton sammuksissa virrat päällä ja ohjelma veti kaikki läpät oikeisiin asentoihin. Toistaiseksi on lämmintä riittänyt.
Edit. Pistin puhaltimenkin kokonaan pois päältä.
 
Viimeksi muokattu:
Juuri näin toimii päiväajovalot 2015 mallisessa auriksessa.
Ja näin se tosiaan toimii näköjään myös omassa 2014 autossani.
Piti ihan miettiä, että onko koskaan ollut tilannetta että päivällä olisin auton laittanut käyntiin ja mistään syystä käynyt valoja katsomassa, niin ei ole tainnut olla.
Omassa autossa on valoautomatiikka, niin pimeällä aina räpsäyttää sitten valot päälle niin ei ole edes tullut tuota tilannetta eteen pimeälläkään.
Nyt aamulla koitin siten, että laitoin valot 0-asentoon ja auton käyntiin. Päivävalot syttyivät heti kun nappasi pakin päälle.
 
Samaa vikaa oli itselläni alkusyksystä ja vcds:stä löytyy ominaisuus ajaa ilmastoinnin läpät ns. nolla-asentoihin. En sinun autostasi osaa sanoa, mutta control moduleista pitää valita Auto HVAC. Googlettele, että pitääkö mennä esim. basic settingseihin ja sieltä ajaa ohjelma läpi. Saattaa samat toiminnot olla eri menujen takana eri malleissa. Itse pidin auton sammuksissa virrat päällä ja ohjelma veti kaikki läpät oikeisiin asentoihin. Toistaiseksi on lämmintä riittänyt.
Edit. Pistin puhaltimenkin kokonaan pois päältä.
Joo tuttu juttu, ajoin moottoria vcds:n input/output testillä ja se ei vaan mene kuuman ilman puolelle lähes yhtään. Kalibrointiajokaan ei mene läpi.
 
No eihän se laatu siitä mihinkään muuttuisi. :D

Nyt on anjovikseen vaihdeltu loput pinnapultitkin... tunti pari siinä meni.
 
voihan perse v70 mk2, keskuslukitus ei sano mitään ja ovessakin avainlukko jumissa

temppuili aikaisemminkin pakkasella ettei keskuslukko inahtanutkaan, mutta avaimella lähti oviauki ja kun auto oli lämmennyt niin toimi taas keskuslukituskin
 
voihan perse v70 mk2, keskuslukitus ei sano mitään ja ovessakin avainlukko jumissa

temppuili aikaisemminkin pakkasella ettei keskuslukko inahtanutkaan, mutta avaimella lähti oviauki ja kun auto oli lämmennyt niin toimi taas keskuslukituskin

No aukiaakos edes peräkontti/sen avainreikä toimiiko että sinne autoon sisälle pääsis?
Omassa Mk1ssä keskuslukitus kanssa vähän oireilee talvella mutta onneksi rajoittunut ainnakin vielä vain takaoviin:D
 
Melko todennäköisesti paukutettu pulttipyssyillä joko itse tai jonkin rengasliikkeen toimesta... Jos pyssyllä vetää niin sietäs kyllä olla momenttivalinnalla oleva kampe. Kerran piti vähän pakon edessä Cadillacciin vaihdattaa alle toiset rattaat, kauhulla katsoin kun järeällä pulttipyssyllä paukutettiin aluvanteet kiinni ilman sääliä...

Itsellä on taas parissa rengasliikkeessä vaihdettu uudet renkaat alle ja siellä ne teki loppukiristyksen momenttiavaimella.
 
No aukiaakos edes peräkontti/sen avainreikä toimiiko että sinne autoon sisälle pääsis?
Omassa Mk1ssä keskuslukitus kanssa vähän oireilee talvella mutta onneksi rajoittunut ainnakin vielä vain takaoviin:D

en hokassu edes koittaa takaluukkua , mut onneks huomenna pitäis olla hieman plussakeliä nii katella uusiksi :vihellys:
 
en hokassu edes koittaa takaluukkua , mut onneks huomenna pitäis olla hieman plussakeliä nii katella uusiksi :vihellys:
hiustenkuivan + aseöljyspray jos on kiire (siis pari tuntia aikaa, mutta ennen kesäkelejä)
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 305
Viestejä
4 490 328
Jäsenet
74 193
Uusin jäsen
MetsänSankari

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom