Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Itse lähtisin tsekkailemaan ensimmäisenä moottorin kumityynyjä, ja ylipäätään kaikkia kumityynyjä mitä sieltä löytyy. Oletan, että on kuitenkin jo ajettu kiitettävästi tuollakin kun 2011 vuosimalli?
Palttiarallaa 165000km. Pitääpä nuo tukigummit tarkastaa. Toivottavasti olisi niistä kyse, ovat kai kohtuullinen kustannus vaihtaa/vaihdattaa.
Väännetty joskus liian tiukalle pultit niin ne on venyneet.On se perkele t25 avensiksen pyörän pinnapulttien kanssa...
Talvirenkaanvaihdossa katkesi yksi jo paskaksi, hain uuden ja vaihdoin. Ei tarvinnut onneksi kun kiskasta jarru pois tieltä. Nyt kiristettiin talvinakit niin seuraava katkesi samasta pyörästä. Jumalauta , "japanilaista laatua".
Vaihdan nyt sitten kaikki. Ihme homma miten 100tkm rullatusta kiesistä voi nyt jo pultit napsua paskaksi. Seuraavaksi varmaan tippuu pyörä tielle...
Niinpä, luulisi vaan muissakin talouden kieseissä katkeilevan sitten kun jokaseen joskus remppamiehet kiskoneet pyöriä pyssyllä paikalleen.Väännetty joskus liian tiukalle pultit niin ne on venyneet.
On se perkele t25 avensiksen pyörän pinnapulttien kanssa...
Talvirenkaanvaihdossa katkesi yksi jo paskaksi, hain uuden ja vaihdoin. Ei tarvinnut onneksi kun kiskasta jarru pois tieltä. Nyt kiristettiin talvinakit niin seuraava katkesi samasta pyörästä. Jumalauta , "japanilaista laatua".
Vaihdan nyt sitten kaikki. Ihme homma miten 100tkm rullatusta kiesistä voi nyt jo pultit napsua paskaksi. Seuraavaksi varmaan tippuu pyörä tielle...
Eikös ne avensikset ole kuitenkin made in england eikä japan? Britteinsaarilla kyhäys on aikojen saatossa aiheuttanut ihmisille paljon harmia.
Kyllä, Burnastonissa. Mutta eikö Avensikset kuitenkin ole suht laadukkaita perusautoja, ainakin nämä vähän vanhemmat? Uusista ei mitään käryä itellä..
On juu brittitekoa meidänkin kippo.Kyllä, Burnastonissa. Mutta eikö Avensikset kuitenkin ole suht laadukkaita perusautoja, ainakin nämä vähän vanhemmat? Uusista ei mitään käryä itellä..
Siis mitä? Kun avensiksesta menee pyöränpultti poikki, niin se on englantilaisten syytä.
No huh huh..
Ainakaan minä en sanonut että pyöränpultin...
Niin ja kun ei sillä vedetty vaan ristikolla millä ei käytännössä saa edes usein pultteja auki...
Sitä ei toki tiedä miten edelliset käyttäjät ovat pyöriä kiinni laitelleet.
Ostohintaahan ei kysytä, mutta toivottavasti kävi tuuri ja sait oikein hyvään hintaan.joo eli ostin hiljattain tigra twintop 2006 mallia ja tietoisena että kattomekanismi paskana. eli sit piti alkaa itse tutkimaan tota kun tuskin edes merkkihuollossakaan täällä on yhtään specialistia jotka tuntee ton toiminnan ja merkkihuollosta ei edes osiakaan saanu kun kävin kysymässä.
no parin tunnin tutustumisen jälkeen tuli todettua että tämä hattuhyllyn virkaa toimittava läpyskä ei liikkunu kuten olis pitäny ton prosessin aikana kun katto lasketaan tai nostetaan eli se ei sit asettunu siihen asentoon jossa tunnistin olis sitten jatkanu katon laskua tai nostoa.
sit tuli mieleen testata tota hattuhyllyä operoiva moottori ja sehän se lopulta oli sitten syyllinen...suomessa ei osaa ollu uutena eikä purkaamoillakaan mutta ebaystä löyty yks tosi halvalla 30e posteineen joten tänään löin sen kiinni ja kaikki skulaa nyt kun pitääkin.
vanha moottori pyöri tosiaan vapaana ollessaan mutta ei jaksanu enää vääntää että olis liikuttanu systeemiä.
Tai ylipäätään kun 10-15 vuotta vanhasta suolassa raiskatusta autosta katkeaa pultti niin ihmetellään laatua.Siis mitä? Kun avensiksesta menee pyöränpultti poikki, niin se on englantilaisten syytä.
No huh huh..
Merssusta kuuluu vinkumista kuskinpuoleisesta eturenkaasta vasemmalle käännyttäessä. Suoraan tai oikealle ei kuulu mitään, vauhdilla ei juuri merkitystä paitsi aivan mateluvauhdissa ei kuulu. Mikähän tossa voisi olla? Kivi/jotain paskaa jarruissa, mutta hämää kun ei kuulu mitään suorassa ajossa tai oikeelle kääntyessä.
En ole vielä ruvennut tarkemmin katsomaan. Sadekeleillä ei muistaakseni kuulunut mitään, mutta nyt taas vinkuu.
Miten se pinnapultti suolassa raiskaantuu? Tuskin kovin mukavaa olisi pyöränvaihto jos olisi pultit umpiruosteessa. Katkeamisen kohdalta aika valuvikaisen näkösiä olleet molemmat pultitTai ylipäätään kun 10-15 vuotta vanhasta suolassa raiskatusta autosta katkeaa pultti niin ihmetellään laatua.
Lienee aiempi kohtuuton voimankäyttö venyttänyt/heikentänyt sitä pulttia ja nyt sitten napsuu kun ristikolla kiusataan.Mä ihmettelen, miten sellanen pinnapultti(?) katkeaa ilman kohtuutonta voiman käyttöä.
Ibiza-07 1.8T:ssä syttyi tuossa pari aamua sitten muutamassa pakkasasteessa käynnistettyäni ilman lämppäriä moottorin vikavalo. Vedot ja kaikki muukin vaikutti olevan kunnossa, mutta vikavalo oli tähän asti sitkeästi taulussa.
Nyt torquella tsekkasin ja poistin vikakoodin joka oli:
P0411, Secondary Air Injection System incorrect flow detected.
Ajelin tuossa himaan 10km, ja eipä vikavaloa näkynyt. Tosin lähdin lämpimällä koneella parkkihallista.
Mikäs tuossa olisi todennäköisin aiheuttaja, muistaakseni 1.8T:ssä oli jonkun sortin lisäilmapumppu nimenomaan, jota käytetään kylmäkäynnistyksessä? Ilmeisesti juuri toi SecondaryAirInjection?
Ja nopealla googlauksella myös EGR voi aiheuttaa jos paskainen/jumissa.
Koordinaatteja ko. vempeleeseen BJX-koneessa otetaan vastaan jos huomenna rosvosektori osuu eli valo taas taulussa.
Edit:
Niin ja ei tietääkseni ole softattu tai raneteltu muutenkaan.
Kannattaa huomioda, että vuo päivävalot syttyy vasta kun auto liikahtaa. Eli kun lyöt auton käyntiin niin keula on pimeänä kunnes auto liikahtaa johonkin suuntaan.Kyllä vaan näköjään osaa sähköviat eksyä myös Toyotaan.
Alla 38tkm ajettu 2014 Auris ja huomasin tuossa aamupäivällä ikkunoita raapatessa, ettei päivävalot toimi.
Ostohintaahan ei kysytä, mutta toivottavasti kävi tuuri ja sait oikein hyvään hintaan.
Ei nyt ainakaan toimi noin omassa Toyotassa, mutta kiitos silti huomiosta.Kannattaa huomioda, että vuo päivävalot syttyy vasta kun auto liikahtaa. Eli kun lyöt auton käyntiin niin keula on pimeänä kunnes auto liikahtaa johonkin suuntaan.
Juuri näin toimii päiväajovalot 2015 mallisessa auriksessa.Kannattaa huomioda, että vuo päivävalot syttyy vasta kun auto liikahtaa. Eli kun lyöt auton käyntiin niin keula on pimeänä kunnes auto liikahtaa johonkin suuntaan.
Rakas natsipakastin on -8C pakkasella kuin jääkaapilla ajaisi. Nesteen lämmöt silti kunnossa joten vika löytyy tällä kertaa automaatti-ilmastoinnin läppäservoista. V68 on tiukasti jumissa kylmän puolelle. Muut ei ole niin justiinsa
Tässä Das autossa sitten onkin edessä kojelaudan irroittaminen jotta pääsee vaihtamaan ja/tai korjaamaan nuo servot
Ja näin se tosiaan toimii näköjään myös omassa 2014 autossani.Juuri näin toimii päiväajovalot 2015 mallisessa auriksessa.
Joo tuttu juttu, ajoin moottoria vcds:n input/output testillä ja se ei vaan mene kuuman ilman puolelle lähes yhtään. Kalibrointiajokaan ei mene läpi.Samaa vikaa oli itselläni alkusyksystä ja vcds:stä löytyy ominaisuus ajaa ilmastoinnin läpät ns. nolla-asentoihin. En sinun autostasi osaa sanoa, mutta control moduleista pitää valita Auto HVAC. Googlettele, että pitääkö mennä esim. basic settingseihin ja sieltä ajaa ohjelma läpi. Saattaa samat toiminnot olla eri menujen takana eri malleissa. Itse pidin auton sammuksissa virrat päällä ja ohjelma veti kaikki läpät oikeisiin asentoihin. Toistaiseksi on lämmintä riittänyt.
Edit. Pistin puhaltimenkin kokonaan pois päältä.
voihan perse v70 mk2, keskuslukitus ei sano mitään ja ovessakin avainlukko jumissa
temppuili aikaisemminkin pakkasella ettei keskuslukko inahtanutkaan, mutta avaimella lähti oviauki ja kun auto oli lämmennyt niin toimi taas keskuslukituskin
Ja näin tehdään suomen markkinoille taas vähän ajettu ja hyvin varusteltu, ja ennenkaikkea halpa bemmi
Melko todennäköisesti paukutettu pulttipyssyillä joko itse tai jonkin rengasliikkeen toimesta... Jos pyssyllä vetää niin sietäs kyllä olla momenttivalinnalla oleva kampe. Kerran piti vähän pakon edessä Cadillacciin vaihdattaa alle toiset rattaat, kauhulla katsoin kun järeällä pulttipyssyllä paukutettiin aluvanteet kiinni ilman sääliä...
No aukiaakos edes peräkontti/sen avainreikä toimiiko että sinne autoon sisälle pääsis?
Omassa Mk1ssä keskuslukitus kanssa vähän oireilee talvella mutta onneksi rajoittunut ainnakin vielä vain takaoviin
hiustenkuivan + aseöljyspray jos on kiire (siis pari tuntia aikaa, mutta ennen kesäkelejä)en hokassu edes koittaa takaluukkua , mut onneks huomenna pitäis olla hieman plussakeliä nii katella uusiksi