Pari vuotta tallissa majaillut Peugeot 406 HDi 110@130, -00, 520tkm sai "vähän" remppakäsittelyä. Hylkyyn meni ruosteiden ja katkenneen takapyörän aurauksen säätötangon takia. Ratti oli kyllä aivan suorassa ennen katsastusta.
Takapyörä vielä odottaa uutta osaa. Kynnykset hitsattiin neljästä kohtaa sisä ja ulkopuolelta. Jotain metri meni peltiä.
Ennen katsastusta uusittiin jarrulevyn takapelti ja kasattiin jarrukengät uudelleen. Molemmat takapään jarrusylinterit oli aivan jumissa ja ne täytyi hakata irti ja korjata. Taakse uudet jarrupalat. Käsijarrun päävaijeri ei enää kestänyt ja meni poikki. Se täytyi korjata. Aiemmin uusittu jarrukengät ja lyhyet käsijarruvaijerit taakse. Vielä pakoputken hitsaus/korjaus parista kohtaa. Tutkittiin että jousen kääntölaakeri ei pyöri oikealla puolella ollenkaan ja tuo laakeri vaihdettiin. Vasemmalla puolella vielä laakeri pyöri. Ohjauskin keveni huomattavasti.
18 v autoon siis vähän liikaakin remppaa, mutta jos leiman saa ja 12kk pääsee ajamaan, niin ihan hyvä. Suht mukava ajaa ja jotain varusteitakin löytyy. Vakionopeudensäädin, ajotietokone, sädetunnistin, automaatti ilmastointi ja kyynärnoja. Paku niin melko halpa ajaa. Toisaalta helpommalla olisi päässyt jos olisi vain paalannut auton ja katsellut jotain leimattua autoa tilalle. Omaan käyttöön Peugeotissa plussaa vetokoukku ja tilava farkku kori. Ja nyt kun auto on melkein valmis, niin ei siitä raaskisi aivan heti luopuakaan. Voi olla että jopa seuraavat 3 vuotta vielä pääsisi.