Taasko se romu on hajalla? Täällä korjataan autoja

Tyhmä kyssäri, mutta et satu asuu itärajalla ja käyt tankkaamassa venäjän puolella?
 
Mitä sillä on merkitystä ellet ryssissä tankkaa paskinta laatua eli 92 millä kyllä toimii suurin osa autoista...
Venäjällä käytettiin aikoinaan ferroyhdisteitä, jotka saivat aikaan katalysaattoreiden tukkeutumista, lambdojen hajoamista ja muutti tulpan kärjet punertaviksi. Lyijyllistä bensaa et Venäjältä löydä mistään.Ja ferroa ei ole ollut herran aikoihin enää bensassa.

sellaset 10 vuotta on itsellä kokemusta ja useammalla autolla joilla vedelty ryssän paskalla ja koskaa ole ollut ongelmia, ei bensiini- eikä dieselautoissa.

Lopetin käymisen kun perheen autot muuttuivat viinaa juoviksi, niinkuin isäntäkin.

Ryssissä myydään kuutta eri paskaa: 92, 95, 95G, 98, 100 ja Diesel.

Talvella ryssän diesel on muuten parempaa kuin suomen "kuiva" ekopaska.
 
Mitä sillä on merkitystä ellet ryssissä tankkaa paskinta laatua eli 92 millä kyllä toimii suurin osa autoista...
Venäjällä käytettiin aikoinaan ferroyhdisteitä, jotka saivat aikaan katalysaattoreiden tukkeutumista, lambdojen hajoamista ja muutti tulpan kärjet punertaviksi. Lyijyllistä bensaa et Venäjältä löydä mistään.Ja ferroa ei ole ollut herran aikoihin enää bensassa.

sellaset 10 vuotta on itsellä kokemusta ja useammalla autolla joilla vedelty ryssän paskalla ja koskaa ole ollut ongelmia, ei bensiini- eikä dieselautoissa.

Lopetin käymisen kun perheen autot muuttuivat viinaa juoviksi, niinkuin isäntäkin.

Ryssissä myydään kuutta eri paskaa: 92, 95, 95G, 98, 100 ja Diesel.

Talvella ryssän diesel on muuten parempaa kuin suomen "kuiva" ekopaska.

Ei itsellä ole mitään parempaa tietoa noista, kunhan tuli mieleeni vaan...
 
Ihan Tampereella asun ja tankkaan yleensä 98, joskus vaihtelun vuoksi 95. Nyt on sitten tosiaan se puoli tankkia etanolia ja käy ihan normaalisti, lähtee myös kylmällä iloisesti käyntiin. Pitäisiköhän vielä laittaa vähän lisää ennen maanantain katsastuskäyntiä :think:
 
Syökö öljyä? Esim. väljät venttiilivarrenkumit -> öljyä katalysaattoriin ja tukkeutuu karstasta pikkuhiljaa -> katti lopulta tehoton.
 
Päivän piristykseksi:

Turbo.PNG
 
Täytyy tosiaan haluta tuommoista, jos tosta meinaa pelin tehdä :)
Niin no, varmaan pahemmistakin on autoja tehty :vihellys: Eikä tässä korkealta putoa, vaikka motivaatio loppuisikin niin coupen osista saa ebayssä helposti enemmän kun mitä maksoin koko autosta.
 
Multa löytyy 2kpl. moisia jos kaipailet osia :) tai osta pois ja aja, toinen tartte kun täyden akun ja käyntiin.Molemmat 280 koneella.Manuaaleja molemmat.Löytyy myös varaosakone 280.
 
Multa löytyy 2kpl. moisia jos kaipailet osia :) tai osta pois ja aja, toinen tartte kun täyden akun ja käyntiin.Molemmat 280 koneella.Manuaaleja molemmat.Löytyy myös varaosakone 280.
Coupejako?
Sä varmaan kaipaat vaan ihan rahaa niistä, tämä irtosi ykkössatasilla :rolleyes:
 
Juu , molemmat on W123 280CE.sininen metallihohto valkoisella sisustuksella ja tumman sininen mustalla sisustuksella.
 
Syökö öljyä? Esim. väljät venttiilivarrenkumit -> öljyä katalysaattoriin ja tukkeutuu karstasta pikkuhiljaa -> katti lopulta tehoton.
Mielestäni ei mitenkään hälyttävästi ainakaan. Tiedän sen verran että jostain kone ainakin tihruttaa hieman öljyä pihalle, mutta se on tosi vähäistä. En aja vuodessa paljoa, ehkä noin 5-7tkm ja viimeksi lisäsin öljyä jonkin verran vähintään vuosi sitten. Mitä nyt tuossa yksi päivä katsoin niin aikalailla alarajalla aletaan olla.

Mutta niin, kävin maanantaina katsastuskonttorilla 2kk lisäaika mielessä mutta siinä kävikin niin että kiltti katsastusmies polki kaasua useita minuutteja jolloin se viimeinenkin arvo laski sallittuihin lukemiin! Hieman yllättäen ei löytynyt myöskään katkenneita jousia tai muuta ikävää, joten Corsa sai vuoden lisää ajoaikaa! Kuulemma katti niin lopussa että se täytyi lämmittää ihan tulikuumaksi. Ennen katsastusta ajoin motarilla satasta kolmosvaihteella ~20min ja jätin vielä katsastamon pihaan käyntiin.
 
Mukava kuulla että sai hyvää palvelua katsastuskonttorilla :) Vaikka vuoden päästä uusi katti, jos ei silloin enää mene leimasta läpi.
 
Jotain vikaahan autossa täytyy olla jos katti menee parin vuoden välein. Itse sain yhden katin tyhjäksi kun rapatessa tuli startattua vähän liikaa ilman että auto lähti käyntiin ja kattiin pääsi bensaa. Se oli sen Passatin viimeinen niitti, ei se tosin muutenkaan toiminut juuri koskaan täysin oiken. Ei noita umpikeulapassateita oo vähään aikaan liikenteessä pahemmin näkynyt :D
Onko autossa ollut käyntihäiriöitä tai käynnistysvaikeuksia?
 
Puhtaasti lonkalta arvaten, kuulostaa kovin samalta kuin viallinen venttiilinnostin:



Mutta kerro sitten mikä oikeasti oli jos selviää.


Työkaverilla meni sama auto aikanaan koneremppaan saman äänen takia, kävi maahantuojalla tarkistuksessa mistä tuli kirjalllinen lappu että ei muuta kuin kovaa ajoa, pari kuukautta ja muutama tuhat kilometriä myöhemmin kone sanoi poks. Oli vissiin 40tkm ajettu silloin, vaihtokone hajosi vuosi ja 30tkm jälkeen kun jakoketju meni poikki:rofl:
 
Pientä murhetta audin kera taas. Piti toissa aamun laittaa webasto kaukosäätimestä päälle, mutta kun lähdin ulos lähteäkseni töihin, oli lasit jäässä edelleen. Kuukausi aikaisemmin oli toiminut hienosti kaksi eri aamua. Noo, eipä tässä, ehkä akku vähän heikolla niin ei sitten käynnistynyt.

Nyt on sitten kolmasti jäänyt lähtemättä päälle, akun täyteen latauksen jälkeenkin. Kaukosäätimeen syttyy vihreä valo hetkeksi ja sen jälkeen vilkuttaa pitkään punaista valoa... Ilmeisimmin pitäisi parittaa uusiksi auton kanssa tuo säädin..

Sitten on myös avain alkanut vittuilee.. Välillä ei meinaa tunnistua jonka seurauksena vaihdoin patterin.. sama meno jatkuu.. Sitten ku vetää avaimen taskusta autossa, niin johan tunnistuu taas.. no problemo.. :bored:
 
On kyllä niinkin yksinkertaisesta hommasta kuin etuvakaajan runkopuslien vaihdosta tehty vaikeaa Kia Ceed,on niin ahtaassa paikassa pultit että helpommalla puolella meni kolme tuntia nujutessa ja nyt pitäisi lähteä toisen puolen kimppuun.Ahistaa jo valmiiksi.
Menihän siinä toiset kolme tuntia nujutessa,ei meinannut millään mennä toinen pultti kierteelleen.
 
Viimeksi muokattu:
Jotain vikaahan autossa täytyy olla jos katti menee parin vuoden välein. Itse sain yhden katin tyhjäksi kun rapatessa tuli startattua vähän liikaa ilman että auto lähti käyntiin ja kattiin pääsi bensaa. Se oli sen Passatin viimeinen niitti, ei se tosin muutenkaan toiminut juuri koskaan täysin oiken. Ei noita umpikeulapassateita oo vähään aikaan liikenteessä pahemmin näkynyt :D
Onko autossa ollut käyntihäiriöitä tai käynnistysvaikeuksia?
Käynnistyy aina pirteästi pakkasillakin ja käy tasaisen nätisti :tup: Mystinen juttu... Voisiko lyhyet, muutaman kilometrin työmatkat jotenkin saada vahinkoa aikaan? Tiedän, ettei ole hyvä autolle, varsinkaan talvella, mutta minkäs teet.
 
Tulipa otettua seuraava Xantian vika työn alle. Eli nopeusmittarin korjaukseen ryhdyin, ja kuten aina, niin pikkuvian korjaukseen sai taas purkaa puoli autoa. Internet osasi taas kertoa, että vika olisi mittariston piirilevyn juotoksissa. Ei siinä kovinkaan kauan mennyt kuitenkaan, että sai mittariston käsiin kun tiesi jo etukäteen melko tarkkaan mitä tarvitsee purkaa. Mittariston piirilevy poikkesi kuitenkin internetin mittaristosta ja juurikin ne nopeusmittarin jutut puuttuivat piirilevyltä, V6:ssa taitaa olla hieman erilainen mittaristo. Kuitenkin vähän enemmän kun purin niin sieltä löytyi nopeusmittarille oma pieni piirilevy, josta ne etsimäni juotospisteet löytyivät. En nähnyt niissä varsinaisesti mitään vikaa, mutta annoin piirilevylle vähän puhdistusta ja vähän kokeilin kolvilla niitä juotoksia lämmitellä, jos vika siinä nyt oikeasti sattuisi olemaan.

Ei ole kolvilla leikkiminen sellaista, mitä olisin pahemmin harrastanut ja enkä ihan täysin tiennyt mitä olin tekemässä, mutta tuhoa en saanut tässä rempassa onneksi aikaan ja nopeusmittari toimi ainakin kotimatkan verran täydellisesti. Näin jälkikäteen ajateltuna mittaristolle tulevat liittimet eivät välttämättä olleet lukitettu niin kuin ne pitäisi lukita, lämmityslaitteen kennoahan vaihtaessa pitää irrottaa mittaristo. Kaveri oli myös myllyttelemässä samaan aikaan autoa niin myllytettiin sitten mittariston lasi samalla. :lol:

IMG_20181027_163747.jpg


Alkuviikosta tuli myös laitettua uusi DEFA:n piuha keulaan ja reititettyä se järkevämmin. Edellinen reititys meni ilmastointi- ja hydrauliputkissa kiinni, mikä on typerintä mitä voi tehdä. Joo, toimii se monta vuotta, mutta jossain vaiheessa saattaa hinkkauksen takia kesällä huomata, että ilmastointi ei toimi taikka auton alta löytyy vihreä lätäkkö. Keulan liitin ei myöskään ollut kiinni puskurissa muuten ku nippusiteillä, niin tuli samalla laitettua se kiinni niin kuin sen pitääkin olla kiinni.
 
On kyllä niinkin yksinkertaisesta hommasta kuin etuvakaajan runkopuslien vaihdosta tehty vaikeaa Kia Ceed,on niin ahtaassa paikassa pultit että helpommalla puolella meni kolme tuntia nujutessa ja nyt pitäisi lähteä toisen puolen kimppuun.Ahistaa jo valmiiksi.
Menihän siinä toiset kolme tuntia nujutessa,ei meinannut millään mennä toinen pultti kierteelleen.
Ittellä sama homma edessä. Tarkotus oli itse koittaa mutta enpä nyt taidakaan. Kiitti vinkistä!
 
Ittellä sama homma edessä. Tarkotus oli itse koittaa mutta enpä nyt taidakaan. Kiitti vinkistä!
Toinen vaihtoehto on irrottaa/löysentää etukelkka joka ei välttämättä kovin halvaksi tule pajallakaan.Osat maksoi vajaat 12 € ja kun ei omalle työlle ja vitutukselle laske tuntipalkkaa niin ei kalliiksi tullut.
 
Auto: Honda CR-V 2007 2.0i Executive Automaatti

1.) Kuinka saisi disabloitua turvavyö-piippaukset? Ei haittaa vaikka valo villkuisi näytöllä, mutta piipitys vie järjen. Ja ei, en aja koskaan ilman turvavyötä, mutta monesti laitan auton käyntiin ennen kuin lähden ajamaan ja tässä autossa se piipitys alkaa ensimmäisen kerran heti kun kääntää avainta. Ja sama juttu hieman hillitymmällä äänensävyllä, jos on ovi auki. Siitäkin riittäisi ihan hyvin pelkkä varoitusvalo näytöllä. Jos ei softakorjausta löydy, niin tietääkö kukaan missä se piipperi sijaitsee, niin suoritan sille kastraation.

Tässä hyvä esimerkki mitä tarkoitan:



2.) Alkuperäinen naviin liitetty peruutuskamera on alkanut näyttämään mustaa. Jos menee kameran eteen heilumaan, se vähän niinkuin reagoi tapahtumiin, mutta edelleen 99% kuvasta on mustaa. Kamera rikki? Johto murtunut jostakin, tai liitin löysällä? Kosteutta liittimissä/johdoissa? Jotain muuta, mitä...?
 
Viimeksi muokattu:
Hyviä ideoita mistä lähtee liikkeelle.. piuhan päähän en autoa tähän hätään saa, se olisi tietty ensimmäinen vaihtoehto.

2010 citikka, toimii muuten loistavasti mutta jos odottaa pitkään (minuutteja) jarru pohjassa huutaa abs failiä. Normi ajossa ei ongelmia eikä liikennevaloissakaan mitään häikkää. Viimeksi tuli kun odotin kaveria viitisen minuuttia enkä laittanut käsijarrua vaan pidin jarrupolkimen pohjassa. Anturi, abs kehä vai yksikkö.. vai joku muu ? hyviä arvauksia tai kokemuksia ?
 
Hyviä ideoita mistä lähtee liikkeelle.. piuhan päähän en autoa tähän hätään saa, se olisi tietty ensimmäinen vaihtoehto.

2010 citikka, toimii muuten loistavasti mutta jos odottaa pitkään (minuutteja) jarru pohjassa huutaa abs failiä. Normi ajossa ei ongelmia eikä liikennevaloissakaan mitään häikkää. Viimeksi tuli kun odotin kaveria viitisen minuuttia enkä laittanut käsijarrua vaan pidin jarrupolkimen pohjassa. Anturi, abs kehä vai yksikkö.. vai joku muu ? hyviä arvauksia tai kokemuksia ?
Nyt tulee sellaista arvausta että:p: Jaksaakohan tyhjäkäynnillä tehdä tarpeeksi alipainetta tehostajaan, onko nestettä tarpeeksi tai onko nestettä vaihdettu koskaan? Jarruvalokatkaisin on ainakin vanhemmissa 307 pösöissä aiheuttanut abs faulttia.
Toki piuha se varmin tapa....
 
Yleisöäänestyksen tulos taitaa olla, että kuskin vika :D Älä paina jarrua minuuttitolkulla :p Toisaalta tuohan on helppo varmistaa featureksi. Ajastimen kanssa vaan kokeilet kauanko menee vian piippaamiseen. Jos useamman kertaa osuu samoille sekunttiluvuille, niin lienee feature. Googletellessa tuli paljon tuota jarruvalokatkaisijaa vastaan, tais jollain olla ihan vaan polttimokin pimeänä aiheuttanut virheilmon.

Omassa C5:ssa heittelee satunnaisesti brake fault - abs fault komboa, jonka jälkeen absi lakkaa toimimasta. En ole saanut aikaiseksi etsiä mikä neljästä sensorista on viallinen. Ulkolämpötila ja jarrujen käyttöaste vaikuttaa vian esiintymiseen. Esim. kärry perässä vika tulee nopeammin kun jarrut on kuumana raskaalla kuormalla. Selvä sensorivika kuitenkin, kun katoaa useimmin seuraavan startin yhteydessä.
 
Auto: Honda CR-V 2007 2.0i Executive Automaatti

1.) Kuinka saisi disabloitua turvavyö-piippaukset? Ei haittaa vaikka valo villkuisi näytöllä, mutta piipitys vie järjen. Ja ei, en aja koskaan ilman turvavyötä, mutta monesti laitan auton käyntiin ennen kuin lähden ajamaan ja tässä autossa se piipitys alkaa ensimmäisen kerran heti kun kääntää avainta. Ja sama juttu hieman hillitymmällä äänensävyllä, jos on ovi auki. Siitäkin riittäisi ihan hyvin pelkkä varoitusvalo näytöllä. Jos ei softakorjausta löydy, niin tietääkö kukaan missä se piipperi sijaitsee, niin suoritan sille kastraation.

Tässä hyvä esimerkki mitä tarkoitan:



2.) Alkuperäinen naviin liitetty peruutuskamera on alkanut näyttämään mustaa. Jos menee kameran eteen heilumaan, se vähän niinkuin reagoi tapahtumiin, mutta edelleen 99% kuvasta on mustaa. Kamera rikki? Johto murtunut jostakin, tai liitin löysällä? Kosteutta liittimissä/johdoissa? Jotain muuta, mitä...?


1.)Minulla on volgassa turvalaite melua poistamassa tuommoiset :
www.ebay.com/itm/Car-Tucker-Universal-Black-Clip-in-Safety-Seat-Belt-Buckle-Extender-Extension
 
Linkki ei toimi, joten en tiedä mikä tuo on, mutta jos se oli sellainen taksikuskien käyttämä dummy-vyönsolki, niin sellainen olisi kiva vain jos haluaisi ajella ilman turvavyötä, mutta kun siitä ei nyt ollut kyse.

Eikun jaa, se olikin jatkopala:
Car Tucker Universal Black Clip-in Safety Seat Belt Buckle Extender Extension | eBay

Tuolla piipitys varmaankin katoaisi turvavyön osalta, mutta ei se ole ihan sitä mitä tässä haettiin kuitenkaan, enkä tiedä miten tuollaiset kestävät kolaritilanteessakaan.
 
Linkki ei toimi, joten en tiedä mikä tuo on, mutta jos se oli sellainen taksikuskien käyttämä dummy-vyönsolki, niin sellainen olisi kiva vain jos haluaisi ajella ilman turvavyötä, mutta kun siitä ei nyt ollut kyse.

Eikun jaa, se olikin jatkopala:
Car Tucker Universal Black Clip-in Safety Seat Belt Buckle Extender Extension | eBay

Tuolla piipitys varmaankin katoaisi turvavyön osalta, mutta ei se ole ihan sitä mitä tässä haettiin kuitenkaan, enkä tiedä miten tuollaiset kestävät kolaritilanteessakaan.
No jaa, mun jatkopaloista löytyy tuv hyväksyntä, on valmistettu Unkarissa, oli vain helpompaa heittää ebay linkki. (tulee kumminkin vöitä käytettyä,apukuljettajan penkin sensori on niin herkkä, aloittaa pimputuksen vesipullosta.)
 
Käynnistyy aina pirteästi pakkasillakin ja käy tasaisen nätisti :tup: Mystinen juttu... Voisiko lyhyet, muutaman kilometrin työmatkat jotenkin saada vahinkoa aikaan? Tiedän, ettei ole hyvä autolle, varsinkaan talvella, mutta minkäs teet.

Katin surma on sytytyshäiriöt, jolloin kone laskee palamiskelpoista seosta läpi. Se sitten palaa pakopuolella ja ylikuumentaa katin. Onhan tulpat, tulpanjohdot ja varsinkin sytytyspuola(t) kunnossa?
 
No jaa, mun jatkopaloista löytyy tuv hyväksyntä, on valmistettu Unkarissa, oli vain helpompaa heittää ebay linkki. (tulee kumminkin vöitä käytettyä,apukuljettajan penkin sensori on niin herkkä, aloittaa pimputuksen vesipullosta.)
Jeps, kiitos vinkistä. Nuo kiinalaiset ovat melkoisia rimpuloita, mutta joku oikeasti laadukas välikappale tuossa voisi ehkä toimiakin.
 
Koitin ruuvata edellisen omistajan asentamaa V-maxx merkkistä alustasarjaa korkeammaksi. Otin jousitolpat irti ja viikon verran annostelin aseton/atf liuosta (ja muitakin ruosteenirroitusöljyjä) jousilautaselle ja lukitusrenkaalle aina välillä koittaen pyöritellä sitä auki. Metrinen jatkovarsi tuntuu vääntävän iskarin poikki ja taltta ainoastaan uppoaa jousilautaseen. Lämpöäkin koitin varovasti annostella, mutta ei apua. Helpointa lienee rälläkällä halkaista jousilautaset kummastakin tolpasta, mutta saako mistään uusia riittävän halvalla? Nykyinen V-maxx olisi riittävä nykyiseen käyttöautoon, mutta katsastusta ja muutakin ajoa varten sitä on pakko saada ylemmäs. KW:n jousilautasia tuntuisi löytyvän M52 kierteellä, mutta hinta on 29 euroa kappale. Tuolla hinnalla melkein mieluummin katselen uutta alustasarjaa, sillä takapäänkin säätömutterit lienevät yhtä hapettuneet, eikä minkään V-maxin ehostamiseen kovin suuria summia viitsisi upottaa. Ebaysta katselin "coilover 2.25 spring seat" hakusanalla. Englannista löytyisi useampia myyjiä, mutta halvat eivät toimita Suomeen tai postikulut olisivat liian korkeat.

WhatsApp Image 2018-11-06 at 09.28.31.jpeg
 
Anteeksi typeryyteni, mutta mihin autoon saa uuden alustasarjan 4 x 29e hinnalla? Vai mitä en nyt hoksaa tässä keississä...?
 
Miks korjata vanhaa paskaa satasella, kun uuden saa neljällä satkulla? Näin ainakin ite sen pointin otin..
Juuri näin. Vanhan korjaaminen on aina arpapeliä, varsinkaan kun en edes tiedä kuinka paljon tuolla alustasarjalla on ajettu. Lisäksi kuitenkin halppissarjasta kyse ja 399e näyttäisi uusi vastaava maksavan. Tilalle tulisi varmaankin vakiokorkuiset Eibach jouset + Bilstein B6 iskarit, jos alustasarjaa joudun vaihtamaan. Tällä hetkellä kyseiseen autoon tulee kuitenkin niin vähän kilometreja, ettei tämäkään oikein houkuttelisi.
 
Opel Astra H - 2006 - 1.8L (172 000km)

Käynnistin vloppuna ja ekalla ei lähtenyt. Koskaan aikasemmin ei ole ollut noin huonoa käynnistymisyritystä. Toisella lähti mutta tod. huonoa oli käynti - tuntui ettei millään jaksaisi pitää itseään käynnissä. Muutaman min. jälkeen käynti parani ja lopulta palautui normaaliksi. Tein pienen testikierroksen, ei nykimistä ja muutenkin kulki normaalisti. Sitten alkoi haisemaan jokin outu, mutta palaneen käryä se ei ollut. Pysäkille parkkiin ja konehuoneen tarkistus josta ilmaantui vaalea pilvi jotain, mutta ei palaneen käryä. Huomasin katsoa jäähdytysaineen tankkia ja kappas se oli miltei tyhjä.

Eli jääh. nesteen vuoto ilm. jossakin. Katsotaan mitä huomenna huollossa löytyy. Toivotaan ettei ole rikkonut moottorista mitään. Tätä ongelmaa ei ole aikaisemmin ollut, eikä noin huonoa käynnistystä/käyntiä. Kun ajoin auton huoltoon, käynnistyi se normaalista ja myös kävi ok - sellainen pilvi kuitenkin tuli jälleen konehuoneesta.
 
Tjaah, eli käsitin väärin, mutta köyhänä kyllä ite taikoisin nykyiset vaikka väkisin kuntoon, joko maksaen ~satkun, vrt. 400e, on sitä hommaa kuidenki niiden laittamisessakin...
 
Tjaah, eli käsitin väärin, mutta köyhänä kyllä ite taikoisin nykyiset vaikka väkisin kuntoon, joko maksaen ~satkun, vrt. 400e, on sitä hommaa kuidenki niiden laittamisessakin...
No mutta sä et remppaakaan tota autoa niin sun köyhyy ei nyt vaikuta asiaan. Halpis alustalla ajokilsat ennen hajoamista kun on pienet niin kilometrihinta voi tulla uusilla korjattuja halvemmaksi
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
258 311
Viestejä
4 490 714
Jäsenet
74 194
Uusin jäsen
Juhisti

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom