- Liittynyt
- 27.12.2016
- Viestejä
- 3 043
Juu tollasta voisi kokeilla. Siellä oli näemmä myös 100€ osa, mutta sitä tarttis käyttää jossain kunnostettavana, olettaen että se ei oo kauheen pahassa kunnossa. 450€ ei oo enää ihan älytön hinta.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Juu tollasta voisi kokeilla. Siellä oli näemmä myös 100€ osa, mutta sitä tarttis käyttää jossain kunnostettavana, olettaen että se ei oo kauheen pahassa kunnossa. 450€ ei oo enää ihan älytön hinta.
https://www.carparts-pros.comOsa 9: Online Audi A8 varaosakirja, Eurooppa markkinat, 2002 vuosimallista: Polttoaine, pakojärj., jäähd. ryhmä, Seisontalämmitys, F 4D-1-020 001>>* alaryhmä, Audi VIN dekooderi, jälkimarkkinoilla, Etka verkossa
Kierrättää jäähdytysnestettä webastolta. Ehkä jostain romikselta voisi tota etsiä, mutta jos se on yh
tä hapan yhtä vanhassa autossa..
Voiskohan tota korvata jollain letku-tliitin hässäkällä. Jostain syystä se on tehty metallista kuitenkin... Luotan korjaamoon sen verran, että eivät turhaan sitä haluaisi vaihtaa. Esim. ohjaustehostimen nesteen paluuputken sanoivat että se voidaam korvata tavallisella letkulla ja jatkopalalla (messinkinen?).
Kyllä se tosiaan katkes katalysaattorin ja takalambdan välistä viime vuonna. Nyt siis koko putki koneelta exit-reikään on max. pari vuotta vanhaa eli kestää varmasti auton loppuun saakka. Tämä ääni tulee lähempää moottoria. Pakoputken trumpettiliitos se ei ole, koska ei kärytä konehuoneeseen (ja asennusvaiheessa tuli demottua miltä ko. liitos vuotavana kuulostaa). Nyt siis säksättää/röpöttää, kun pistää kierroksia kiihdytyksessä. Kone käy silti ihan ok. Ns. siististi ajaessa ei juurikaan pidä itsestään ääntä, reikäpää-moodissa koko ajan pitää ääntä. Pakosarja näytti päällisin puolin ehjältä mitä nyt päältä katsoen näki. Voipi olla, että jättää sikseen ja ajelee lisää kunnes pahenee. Leima on jo taskussa ensi vuodelle mahdollista romutuspalkkiota silmällä pitäen.Tyyppivika ainakin että katalysaattori ruostuu/väsyy pikkuhiljaa poikki siitä aivan sen takaa. Ainakin jos on se älyttömän pitkä malli missä on äänenvaimenninkin samassa. Se on tosi painava mötkäle ja ajastaan katkeaa heikoimmasta kohdasta, ranskalaisinsenjööri kun on vähän nuukaillut joustoelementtien ja kannattimien kanssa.
Fiat Bravo -09 (1.4 T-Jet). Italiaanoon ilmeisesti jotain sähköhäröä iskenyt, kun ajotietokone sekä valot välillä välähtävät kesken ajon. Kestää noin sekunnin enkä ole huomannut, että tapahtuisi muuten kuin yleensä ajamisen alkutaipaleella ja sen jälkeen ei esiinny. Akunk jo vaihdoin uuteeb kun se olisi muutenkin ollut edessä talvea kohti, mutta se ei ainakaan ratkaissut ongelmaa
Olisiko jollain valistunutta arvausta mistä vikaa etsisi? Taidan kyl suosiolla viedä jonnekin osaavalle pajalle, jos jollain pk-seudulta tiedossa hyvä paikka, niin mielelläni otan vinkit vastaan![]()
Fiat Bravo -09 (1.4 T-Jet). Italiaanoon ilmeisesti jotain sähköhäröä iskenyt, kun ajotietokone sekä valot välillä välähtävät kesken ajon. Kestää noin sekunnin enkä ole huomannut, että tapahtuisi muuten kuin yleensä ajamisen alkutaipaleella ja sen jälkeen ei esiinny. Akunk jo vaihdoin uuteeb kun se olisi muutenkin ollut edessä talvea kohti, mutta se ei ainakaan ratkaissut ongelmaa
Olisiko jollain valistunutta arvausta mistä vikaa etsisi? Taidan kyl suosiolla viedä jonnekin osaavalle pajalle, jos jollain pk-seudulta tiedossa hyvä paikka, niin mielelläni otan vinkit vastaan![]()
Se siitä tulee kun 9v ajeltu suolapaskassa pesemättä kertaakaan konehuonetta tms. ja sitten ihmetellään sähkövikoja kun maadotuspaikat/johdot hapertuu...
Kannattaa myös ottaa ne sulakeboksit auki ja tarkistaa ettei siellä ole ylläreitä, sähkö + pöly + vesi + suola = kiva yhdistelmä...
Konehuone on kyl ulkoisesti ihan hyvässä kunnossa ja muutenkin on huolta koitettu pitää (mm. Finikorin Ruistesuojaukset yms setit jos niillä niin väliä) , mut hyvin oletettu
Kiitokset tähän astisista vinkeistä. Koitan vkl aikana ite selvitellä, jos ei tuu mitään ni vien pajalle ni saavat ihmetellä
Noniin. Taas on suoritettu audin xenonien vianetsintää. VCDSllä ei siis saanut ajovaloja sopeutettua, mutta taso-antureista edestä ja takaa tulee kyllä lukemat vcdslle näkyviin, eli vika ei niissä ole. Seuraavana vaihtoon menee Headlight Range Control -yksikkö:
Mikäli tuon vaihtamisen jälkeen ei edelleenkään pelaa, alkaa sitten kaiketi kalliimpia homma, eli ensin tuosta eteenpäin johtojen tarkastus, mikäli ehjää, umpioiden uusiminen sitten...
Eikä sekään välttämättä riitä, talven jälkeen löin prätkään akun kiinni ja ei inahtanutkaan, oli kunnolla kiinni mutta kevyt pintojen hionta ja johan pärähti käyntiin, eli se on joskus pienestä kiinni.Omakohtainen kokemus: Tarkista tuliko akun napojen kengät kiristettyä![]()
Monellako teistä on oikeasti autossa viallinen tulppa/tulpat ollut se ainoa syypää käyntiongelmiin? Siis sellainen vika että se ratkeaa pelkästään tulppien vaihdolla? Itsellä kun ei kertaakaan... Tulpanjohtoja kyllä, puolia ja antureita, imuvuotoja ja mitä vaan mutta ei kyllä koskaan viallista tulppasatsia.
Ignition cylinder 6
spark plug timing low 0.00ms
Prätkissä pari kertaa käynnyt niin että syksyllä toimii ihan hyvin, mutta keväällä ei käy tai käy vajaalla kun tulppa pimahtanut.
Kevari aikaan GasGas supermoto söi tulppia pahimillaan 50km välein, jos ajeli nätisti niin 150km kesti mutta sellainen 100km välein oli aika normi ja ne kuoli laakista, 5min myöhemmin uudella tulpalla 2t hyrräs taas kuin uusi.
Olihan se testeri VCDS tai merkkiliikkeen VAS, eikä mikään satunnaiskoodigeneraattori?
Jos, niin seuraavaksi mittaisin johdotuksen eheyden tuolla välillä ja tarkastaisin missä kunnossa se tunnistinkehä on jota anturi lukee.
Ei ollut merkkiliikkeessä vaan paikallisessa huoltamossa, nostivat sieltä lopulta kädet pystyyn
Oli siis mittaillut ja signaali pätki anturille, ei sen enempää alkanut säätämään.
En osaa paremmin kommentoida, enkä muutenkaan autoista tiedä, huoltoukkeli vaan totesi että "signaali" oli pätkinytTuo nyt ei oikein kerro mitään. "Signaali pätki anturille", siis pätkikö sinne anturille päin menevä signaali (meneekö siihen suuntaan edes mitään...)? Mistä mitattuna? Vai pätkikö pyörimisnopeustieto, se voisi johtua myös viallisesta lukukehästä?
No joka tapauksessa, jos johdotuksen vian sekä kehän vian saa suljettua pois, niin sittenhän se viittaisi siihen boksiin. Sitä ei noilla tiedoilla sano kyllä pirukaan, mitä se korjaamo on saanut poissuljettua.
Mikähän on mennyt vanhasta A6 C5 paskaksi, abs häiriövalo palaa, käytetiin testerissä, näytti että vasemman eturenkaan abs tunnistimessa vika, vaihdettiin uusi ja nollattiin mutta sama vika näkyy, onko koko abs boxi mennyt paskaksi aka auto paaliin.
Sen verran kysyn, et tuliko ostettua halvin mikä ebaysta löytyi, vai boschin alkuperäinen?
Tuli tossa vähän mallailtua toisia vaimentimia tonne, josko vähän hillitymmät saundit sais kun koko kylä raikaa kun erehtyy polettamaan.
Taidan kyllä ehkä kallistua silti nykyiseen, onhan noi aika rouheet kyllä.
Tuli tossa vähän mallailtua toisia vaimentimia tonne, josko vähän hillitymmät saundit sais kun koko kylä raikaa kun erehtyy polettamaan.
Taidan kyllä ehkä kallistua silti nykyiseen, onhan noi aika rouheet kyllä.
Aikamoista musiikkiaMiten tuolla voi ajaa? Onko ajossakin yhtä herkkä kaasu vai onko tässä vain polkaistu kunnolla? Oliko tuo manuaali vai automaatti?
Vaimentimien kanssa kuulosti kyllä paremmalta, mukavat matalat murinat.Tuli tossa vähän mallailtua toisia vaimentimia tonne, josko vähän hillitymmät saundit sais kun koko kylä raikaa kun erehtyy polettamaan.
Taidan kyllä ehkä kallistua silti nykyiseen, onhan noi aika rouheet kyllä.
Tuli tossa vähän mallailtua toisia vaimentimia tonne, josko vähän hillitymmät saundit sais kun koko kylä raikaa kun erehtyy polettamaan.
Taidan kyllä ehkä kallistua silti nykyiseen, onhan noi aika rouheet kyllä.
Museo kilvet? Kuten muutkin, niin vaimentimilla parempi, näin videon perusteella tosin vähän hankala sanoa.
Yleensähän tää kertoo vaan siitä, että se käytetty satunnaiskoodigeneraattori joutaa vaikka leluksi lapsille ja etsitään sellainen työkalu jolla vikakoodit oikeasti saadaan selville.Nyt keksi Fordi uuden tempun: airbagin vikavalo päälle ja vikakoodeja pyöreät nolla.
Yleensähän tää kertoo vaan siitä, että se käytetty satunnaiskoodigeneraattori joutaa vaikka leluksi lapsille ja etsitään sellainen työkalu jolla vikakoodit oikeasti saadaan selville.
En ole vielä autoa nähnyt jossa airbagin valo syttyisi eikä kuitenkaan antaisi mitään vikakoodia.
Forscania en pilipaliksi kutsuisi mutta kukin tyylillään.
Forscania en pilipaliksi kutsuisi mutta kukin tyylillään.
Postauksestasi oli yhtä paljon apua kuin vikakoodien lukemisella perunalla eli nolla.
Ei jumalauta, mikä sotku taas auton kanssa
Liikkeestä ostetun Skodan kytkin alkoi luistamaan melkein heti. Vänkäyksen jälkeen siihen laitettiin uusi kytkin korjaamolla ja itse maksoin siitä osan. Kytkin oli kulunut sen verran, että oli syönyt vauhtipyörän pintaa ja eihän se enää sopinut uuden kytkimen kanssa, vaan alkoi täristämään.
Kolmen reklamoinnin ja auton koeajettavaksi jättämisen jälkeen sama korjaamo suostui ottamaan auton taas korjattavaksi. Ilmaisin, että omasta mielestäni remontin pitäisi mennä sen jo maksetun kytkinremontin piikkiin osaltani. Korjaamon työntekijä soitti automyyjälle "pyytääkseen lupaa osien tilaamiseen" ja kuulin, kun jutteli tämän kanssa hinnoista ja lopulta vain kysyi, milloin voin tuoda auton. Missään vaiheessa ei puhuttu mitään, että itselleni tulee kustannuksia.
Noh, nyt itselleni tuli vauhtipyörän vaihdosta koko 600€ lasku, kun autoliike ei kuulemma missään vaiheessa luvannutkaan osallistua kustannuksiin. Ilmeisesti korjaamon työntekijän ja automyyjän välillä tapahtui väärinkäsitys ja nyt pitäisi keksiä, mitä helvettiä teen. Korjaamo lykkäsi vastuun autokaupalle asiasta ja auto seisoo korjaamon pihalla. Jos olisin itse tiennyt, että noin kalliiksi tulee, niin olisin vain jatkanut täristävällä kytkimellä ajamista. Toki voin osan maksaa, kun auton arvo nousee, mutta silti aika shokki tuo lasku.
.30s hommasta tuli taas pitempi eli takalasinvarsi piti vaihtaa mutta pitäs saada jollain irti tuon mutterin takana oleva osa ja sehän on ihan kunnolla kiinni... Ehdotuksia?
Tuo uusi varsi on kapeampi niin siksi se pitäisi poistaa.
katso liitettä 142500
Oothan mitannut jännitteen tulevan moottorille asti? Itsellä ei vanhassa audissa tullut ja lopulta vikaa sitten löytyi hapettuneesta maadoituksestaJa taas on audin valoja koitettu ehjätä.
DIY: How to Properly Re-Calibrate and Adjust Adaptive Bi-Xenon Headlights
Noilla ohjeilla tällä kertaa, eivätkä projektorit ulkoapäin katseltuna inahdakkaan mihinkään suuntaan. Oletan et fyysisesti pitäs nähdä niiden liikkuvan?
Joten seuraavaksi sitten kurkkimaan umpion sisään niiden ollessa paikallaan ja ehkä jopa irroittamaan nostinmoottori.
Tosin ohjeen mukaan saatiin adaptoitua ja ns. pakkoajettua ylös ja alas ääriasentoon. VCDSn tunnistaessa niiden ollessa ääriasennossa, ei pystynyt ajamaan VCDSllä normaalia sopeutusta... Haiskahtaa siltä, et moottoritkin toimisivat mutta kenties nostomekanismit fyysisesti rikki?
Oothan mitannut jännitteen tulevan moottorille asti? Itsellä ei vanhassa audissa tullut ja lopulta vikaa sitten löytyi hapettuneesta maadoituksesta
Toimiiko ne moottorit irti valosta? On muuten aika pieni toi liike minkä ne valot tekee: Saa aika tarkkana olla toimiiko vai ei, että tuon huomaa.En ole... Mutta ei kait ECU sais moista tietoa, että mukamas säätyvät jossei moottoreille tulis jännitettä?
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.