Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Sieltähän tuo näytti tihuttelevan ainakin yhdestä nurkasta. Gm:n kaseissahan tuo tiiviste koostuu neljästä palasta, vuodotkaan nyt ei niin harvinaisia ole tiivisteiden liitoksista. Samalla puhdistaa öljypumpun sihdin ja vaihtaa vähän muitakin tiivisteitä, kun oli järkevämpää tilata täydellinen tiivistesarja kuin pari yksittäistä parin muutaman kympin hintaerolla. Huohotuksen puhdistus venttiilikopista toki myös.Onko varmasti öljypohjan tiiviste? Nehän ei käytännössä koskaan vuoda jos koneessa on huohotus kunnossa, koska kampikammiossa ei varsinaisesti ole painetta
Ahaa, luulin että jarrupalat ei koske levyihin kun päästää jarrupolkimesta. Siitä saattaakin olla jonkin aikaa kun taakse on palat/levyt vaihdettu, että voisi johtuakkin siitä.
Noita liimattuja öljypohjia oon nähnyt monessakin autossa parikymmentä vuotta vanhana tai vanhempanakin ongelmitta ja tuo tiivistesilikoni ei ainakaan omien kokemusten mukaan mene ajan kanssa kovinkaan huonoksi. Toki jos liimaa niin irroitellessa joutuu puhdistamaan, silti melkolailla paras ratkaisu tuonne öljypohjaan, kun joustaa hyvin siinä saumassa. Jokainen toki tavallaan, itse sanoisin että 10 vuotta ei öljypohjan tiivisteen eliniäksi ole kovinkaan hyvä vielä.Ei mulla tiivisteliimaa vastaan mitään ole. Mutta pyrin pitämään alkuperäisenä jos alkuperäinen on hyvin toiminut. Jos vuosikymmenen tai kaksikin toimineen tiivisteen vaihdat niin jollei siihen kuulu liimaa niin ei se uusikaan ilman liimoja vuosikymmeneen vuoda jos pinnat on kunnossa. Toki jos pinnoissa vaurioita niin pakkohan se on liimalla laittaa. Eli jokainen joka sanoi liimalla laittaneen ja olevan vuotamaton niin mennään vuosikymmen tai toinenkin eteenpäin niin oliko parempi vai ihan yhtäläinen.
Täysin ongelmaton se liimattu ei ole kun tekee huoltamisen ikävämmäksi. Toinen seikka on puhutaanko me tiivisteliimasta jota yksinään tarkoitus käyttää vai siitä tiivisteelle laitettavasta liimasta joka ei purkamiseen vaikuta juuri mitenkään. Tuota tiivisteille laitettavaa liimaa käytän melkein aina.
Jos on joku audi jossa sihdit tukkiutuu niin toki, eipä sinne sihtiin oikein pidetyssä autossa kerry mitään eli jonkun laakerionnettomuuden jälkeen sielä jotain voi olla. Itselläni on tapana parin vuoden välein öljynvaihdon yhteydessä avata suodatin ja vilkaista sisään, kyllä sieltä näkee jos koneessa jotain ongelmia on. En oo kyllä kuullut keneltäkään, että ihan vaan varmuuden vuoksi irroittelisivat öljypohjaa öljysihdin tarkistuksen vuoksi ellei kyse ole jostain reippaasti voimaa tuottavasta harrastepelistä, jossa muutenkin on pata ulkona joka talvi.Noh onhan sitä sihtiä joskus hyvä käydä vilkaisemassa. Harvoimpa noi tiivisteet omia aikojaan hajoaa vaan ylensä se on pohjakosketuksen jälkeisiä.
Tuli porokolarissa tuhotun golfin vakuutuskorvauksella ja golfin raadon myyntirahalla kustannettua uusi harraste pihaan. On sitä tekemistä tässäkin, 96kW TDI, 440k ajettu joskin aika hyvin varusteltu ja hintaisekseen ehjä passatti. Akuutteja juttuja on tuulilasin vaihto, alipainevuoden selvittely (tandem vika?) ja tankin siirtopumpun vaihto.
Golfin kanssa kävi niin että vakuutusyhtiön mielestä 900€ autoon tuli 800€ vahinko, siitä otin kertakorvauksena rahat tassuun ja möin pelkän auton sakkorenkaat alla jollekin paikalliselle rakentelijalle tekniikan luovuttajaksi 350€ hinnalla
![]()
Valitsemalla lunastuksen sijaan kertakorvauksen.Miten sait pitää autoo eikö vakutusyhtiö lunastanut auto?
Rautalangasta: lunastuksesta olisi saanut 900e ja menettänyt auton. Kertakorvauksena vahingosta sai 800e ja auto jäi itselle. Mulle on käynyt melkein samoin. Mun tapauksessa kertakorvaus oli 70% lunastussummasta ja ajelin autolla kolarin jälkeen vielä parikymmentä tuhatta kilsaa ja myin 75 %:lla lunastussummasta.Miten sait pitää autoo eikö vakutusyhtiö lunastanut auto?
Enpä tienyt että saa noin iso summa "kertakorvauksena" Olisi ehkä voinut pitää ja myydää hyvät osat pois.
Enpä tienyt että saa noin iso summa "kertakorvauksena" Olisi ehkä voinut pitää ja myydää hyvät osat pois.
ABS-systeemi tarkastaa itsensä....Miten se ääni jarrupaloista/levyistä voi tulla, jos jarruja ei edes paina?
Suunnilleen samaa luokkaa itsellänikin oli. Oikein täyttyi perän ympäristö höyrystä. Tosin tuolla on ajettu viimeiset kolme viikkoa melkein pelkkää pätkäajoa kaupungissa, niin voi olla kertynyt vettä äänenvaimentimeen ja putkeen, mikä höyryää nyt reilummin.Onhan se lähel kastepistet olevis keleis valtava määrä höyryä normaalia. Yks tuollainen kuva itselläkin kun keli sattuu oleen sellainen et jää näkyviin.
Suunnilleen samaa luokkaa itsellänikin oli. Oikein täyttyi perän ympäristö höyrystä. Tosin tuolla on ajettu viimeiset kolme viikkoa melkein pelkkää pätkäajoa kaupungissa, niin voi olla kertynyt vettä äänenvaimentimeen ja putkeen, mikä höyryää nyt reilummin.
On se sit varmaan vaihdettu kun tuo pumppu nimenomaan on VDO 405-052-002-001Z mikä nois on. Ei käy kuten mulla et hinausauton kyydillä kotiin ja polttoainepumpun vaihtamiseen takakontis kyykkien. Kun liikaa viivyttelin vaihdon kanssa tietäen että kohta ne hiilet loppuu.
Muistaakseni tuossa ebay 4D0959101 puhaltimes jonka moukka oli vaihtanut ei ollut kuin pyörimisuunta joka vaihdettava johtojen ristiin vaihtaen. Odottanut hyllys originaali puhallinkin mun varaosa-autosta, mutta ei ole ollut syytä vaihtaa kunnei ylimääräisiä ääniä ja puhallus normaali.
Mut käyt motonetistä hakeen sen eflexfuel paketin tuohon ja trafilta 200€ rahaa muunnoksesta. Sen 1 bar isomman paineen polttoainepaineregun vaihtaa samalla kun asentaa sen paketin. On siin moottorin päällä pelkääjänpuolen ruiskujen jakotukis. Tulee edullisia kilometrei ja alavääntöä lisää. Mut pystyy edelleen ajeleen myös bensalla sen E85 lisäks.
Liikkeillä myös kannattaa huomioida hinnassa takuu. Jos vaikka se hihna napsahtaa niin oli vähän kalliimpi remppa firmalle.500€ ne nokkahihnan vaihdon roinat yksistään makselee. Eikä se huoltoasentoon laitto hirveästi aikaa vie. Eli vähän reuppait noi hinnat. Mut se tahtoo näiden kanssa et napsahtaa premium hintaa työlle.
Liikkeillä myös kannattaa huomioida hinnassa takuu. Jos vaikka se hihna napsahtaa niin oli vähän kalliimpi remppa firmalle.
Varmaan olisi viisasta käydä lääkärissä.Itsellä tuli höryä molemmista putkista tänäänkin aamulla tossa kuuden aikaan kun lämpötila oli n. 15 astetta. Ei tosin paljoa, mut hiukan kuitenkin.
Jeesus sentään. Löysää vanha remmi ja ota pois, uusi samalla tavalla paikalleen ja kiristys näppituntuman mukaan. Operaatio nopeammin suoritettu kuin tänne kirjoittaminen puhelimella
Eivätkä kaikki kirjoita kosketusnäytöllä kovin nopeasti. Yhtä kaikki, operaatio on helppo.Kaikki ei ole seppiä syntyessään.
Muutamaan autoon on tullut vaihdettua apulaitehihna ja jokaiseen autoon se on erilainen. Perussääntönä jos alat itse hihnaa vaihtamaan niin piirrä se vanhan hihnan reitti ennen kuin otat sen pois! Se saattaa mennä yllättävän omituisesti, tosin noin vanhassa autossa luulisi olevan aika simppeli. Yhdessä paikassa on kiristys ja muut laitteet tulevat hihnaa vasten kiinteästi.Rupes polonen (-92 coupe, 86c) vinkumaan/inisemään liikkeessä, kytkin pohjassa loppuu. Ilmeisesti apulaitehihna, vai moniurahihnaksiko sitä kutsutaan. Noh oli sen verran halpa osa että laitoin tilaukseen. Tossa hain just postista mutta onkohan tota mitää järkeä lähtee ite ees yrittämään vaihtaa? Jonkun verran löytyy osaamista, lähinnä kakspyöräsistä tosin. Koitin youtubesta kattella videoita mut ei oikeen tosta mallista mitään löydy, lähinnä mk3 golffia kaikki ja siinä se on vähän eri näkönen ja taitaa antaa voimaa aika monelle muullekki laitteelle kun laturille niinku tossa polosessa.
Löytyykö kokemusta täältä millanen operaatio toi on?
Miten kytkin pohjassa loppuva vinkuminen pääteltiin apulaitehihnan syyksi?Rupes polonen (-92 coupe, 86c) vinkumaan/inisemään liikkeessä, kytkin pohjassa loppuu. Ilmeisesti apulaitehihna, vai moniurahihnaksiko sitä kutsutaan
Millä tavoin kytkinpolkimen painaminen vaikuttaa apulaitehihnaan ja siitä mahdollisesti kuuluviin ääniin? (Kampiakselin laakerivika voisi ehkä vaikuttaa hihnapyörän asentoon kytkinpoljin ta painettaessa?)
Kytkin voi olla push tai pull. Push kytkimessä painelaakeri on kiinni asetelmassa kun kytkin on pohjassa. Pull kytkimessä painelaakeri taas on irti asetelmasta kun kytkin on pohjassa. Sitä en tiedä kummin päin tässä on tilanne.Mutta eihän kytkimen painelaakeri edes pyöri kun kytkin on ylhäällä. Ääni tässä tapauksessa toimii väärin päin.
Se on aivan sama vedetäänkö vai työnnetäänkö sitä asetelmaa, täysin kuollut ajatus mekaniikkasuunnittelun näkökulmasta että painelaakeri olisi kuormitettuna ja pyörimässä aina kun kytkin on ylhäällä. Vaikea uskoa että näin on missään autossa asian laita.Kytkin voi olla push tai pull. Push kytkimessä painelaakeri on kiinni asetelmassa kun kytkin on pohjassa. Pull kytkimessä painelaakeri taas on irti asetelmasta kun kytkin on pohjassa. Sitä en tiedä kummin päin tässä on tilanne.
Katopa youtubesta video pull type clutchSe on aivan sama vedetäänkö vai työnnetäänkö sitä asetelmaa, täysin kuollut ajatus mekaniikkasuunnittelun näkökulmasta että painelaakeri olisi kuormitettuna ja pyörimässä aina kun kytkin on ylhäällä. Vaikea uskoa että näin on missään autossa asian laita.
Etänäinen mahdollisuus on tietysti väärin säädetty kytkin ja sitä kautta tilanne että painelaakeri on pyörinyt vuosikausia moottorin mukana aina ja on nyt vain sitten loppu.
Edelleenkään se kytkin ei ole painelaakerin varassa kun poljin on ylhäällä. Siinä ei ole pienintäkään vähää järkeä. Kyse on vain siitä vapautetaanko kytkinasetelman jousen puristus vetämällä vai työntämällä asetelman käpäliä. Kummassakin tapauksessa poljin ylhäällä painelaakerin tai käpälien kautta ei voimaa meneKatopa youtubesta video pull type clutch
Katopa youtubesta video pull type clutch
Se on aivan sama vedetäänkö vai työnnetäänkö sitä asetelmaa, täysin kuollut ajatus mekaniikkasuunnittelun näkökulmasta että painelaakeri olisi kuormitettuna ja pyörimässä aina kun kytkin on ylhäällä. Vaikea uskoa että näin on missään autossa asian laita.
Etänäinen mahdollisuus on tietysti väärin säädetty kytkin ja sitä kautta tilanne että painelaakeri on pyörinyt vuosikausia moottorin mukana aina ja on nyt vain sitten loppu.