- Liittynyt
- 18.10.2016
- Viestejä
- 1 482
1.2 TSI kyseessä. Outoa kyllä kun vanha omistaja ei kuulemma ikinä lisännyt öljyä öljynvaihtovälillä ja nyt kerralla hörppäsi kunnolla.
Tästä ei varmaan ole muita todisteita kuin edellisen omistajan "vakuuttelut"?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
1.2 TSI kyseessä. Outoa kyllä kun vanha omistaja ei kuulemma ikinä lisännyt öljyä öljynvaihtovälillä ja nyt kerralla hörppäsi kunnolla.
Riippuu radiosta. Osa osaa syöttää suoraan tehoa vahvistimelle ellei ole joku kolmannen osapuolen vahvistin kyseessä. Jos tälläkään hetkellä ei ole vahvistinta niin varmaan pärjää ilmankin eli ei tarvisi ollenkaan virtaa vaikka se siellä olisikin.Kattoantennin pohjaosasta kierretappi poikki joten ei saa uutta piiskaa kiinni. On tuosta pohjaosastakin halkeillut muovit.
Suht helpohko vaihtaa kun sisäpuolella on sisätilan valon kotelo samassa kohtaa.
Mutta jos tuohon laittaisi antennin missä on vahvistin niin kehtaisiko sille ottaa syötön tuosta sisätilan valosta ettei tarvisi vetää sille syöttöjohtoa radiolta asti?
Tästä ei varmaan ole muita todisteita kuin edellisen omistajan "vakuuttelut"?
Tuo 1.2 TSI käyttää samoja huoltovälejä, eli taitaa olla 30 tkm/2 vuotta. Noin pitkät huoltovälit saattaa rikkoa moottorin?
Luultavasti edellinen omistajakin on lisännyt öljyä, mutta päätti valehdella.
No siis, jos olet soittanut sille omistajalle, kun kerta kamuxilta ostit, niin eikai sillä ole intressejä valehdella tuosta? Vai oliko tämä kamuxin kautta tullut tieto, ettei edellisellä ole vikoja?
EDIT: Virhevastuu on myyjäliikkeellä, joten sun pitäis kyllä saada tuo öljynsyöntikin ihan sinne myyjäliikkeen korjattavaksi, ainakin osa kuluista. Varsinkin, jos se syönti on runsasta.
Ihan itse otin äskettäin edelliseen omistajaan yhteyttä. Ei ollut ihan helppoa, kun numeroa ei ollut missään ja Facesta lopulta löytyi eri nimellä. En näe mitään syytä, miksi olisi valehdellut. 80km työmatkaa ajanut, eli maantiepainotteista ajoa vielä.
Vaihdoin öljyt ja suodattimen ja vanhat litkut olivat aika ikävän näköiset. Käyntiääni muuttui samantien hiljaisemmaksi ja käytin vielä päästötestissä, jossa kehuttiin, että harvinaisen hyvät lukemat ja vuotojakaan ei ollut missään. Josko tuo ongelma ratkesi uusilla öljyillä. Moniurahihna, heiluva jarrusatula ja koiranluu oli helppo laittaa itse kuntoon, mutta laturin kohdalla otin Kamuxille yhteyttä ja lupasivat maksaa puolet ja itselle jää 160€ jäljelle. Sen verran osia alkaa olla vaihdettu, että jos näiden jälkeen toimisi hetken.
Tuossa peugeotissa on taka-akselin rakenne mallia huono ja sitä ei voi vaihtaa kuin kokonaan kerralla. Se on väistämättä edessä. Veljellä oli tuota vanhan mallin taka-akselia ja se meni uusiksi. Siihen uuteen tuli rasvanipat, joita ei vanhassa ollut. (kestää pidempään?)
Riippuu radiosta. Osa osaa syöttää suoraan tehoa vahvistimelle ellei ole joku kolmannen osapuolen vahvistin kyseessä. Jos tälläkään hetkellä ei ole vahvistinta niin varmaan pärjää ilmankin eli ei tarvisi ollenkaan virtaa vaikka se siellä olisikin.
Joo, nimenomaan 206, 306 ainakin oli tuota ongelmaa. 207 sitä muutettiin.Oli huono. Nykyisissä on erilainen, kuin esimerkiksi 206:sissa jossa taka-akselin notkahtaminen on tyyppivika.
Ei haittaa konetta vaihtaa 2 -> 4. Noinhan autokoulussakin opetettiin eco ajossa kaupungissa. Suuremmassa nopeudessa sitten 1 2 3 -> 5. Eli 2 tai 3 vaihteella kiihdytys 50 tai 80 nopeuteen ja sitten vasta suurempi vaihde ja tasainen nopeus.Jos sitä ajelee seuraavat 100kkm vaihdon jälkeen, niin passaa. 147 000 nyt mittarissa.
Laatikko vaatii kanssa remppaa, pakkia meinaa saada sisään. Hyvin kiihtyy kuitenkin kakkosella sinne 50-60km/h tietämille.
Tiedä sitten haittaako tuo konetta heittää kakkosella sinne 40-50km/h ja siitä nelos vaihteelle.
5W30 Castrolit laitoin. 10-15tkm vaihtoväliä ajattelin jatkossa.Itsellä on vagilaisissa ollut aina 5w40 öljyt sisässä. Pysyy paremmin, kuin 5w30 (jota huoltoliikkeet monesti laittaa) esim. Nykyisellä 2.0tdi:llä putosi öljynkulutus huomattavasti. Samoin 1.8 bensalla ja 2.8 bensalla. Myöskään en suosittele sitä 30tkm vaihtoväliä. Max 20tkm jos paljon ajaa.
Jos taka akseli ja aski rikki, niin eikö paalaus ja "uusi" auto tulisi halvemmaksi?Jos sitä ajelee seuraavat 100kkm vaihdon jälkeen, niin passaa. 147 000 nyt mittarissa.
Laatikko vaatii kanssa remppaa, pakkia meinaa saada sisään. Hyvin kiihtyy kuitenkin kakkosella sinne 50-60km/h tietämille.
Tiedä sitten haittaako tuo konetta heittää kakkosella sinne 40-50km/h ja siitä nelos vaihteelle.
Tuosta laminoidun järjestä et lieneekö nämä inhimillisemmät lämpötilat helteellä osittain niiden syytä. Tummennus on lasin sisällä. Keräsin autosta 5 minuutin välein takapenkillä olevaa lämpötila dataa arduinolla alkukesän. Syystä että kuinka tukalaa oikeasti koirilla on autossa. Aurinkokattoluukkun ilmastointi oli poissa käytöstä. Exeliin hiukan keskiarvotin datapisteitä vähemmäksi ja tiputin kelloajat pois datasta joten datapisteet näkyy pystyviivoina kullekin päivälle. Koko aikana ei ollut kuin yksi 5 minuutin 42°C datapiste.
![]()
Tuohon taulukkoon kun saisi vielä jonkun Lux määrän tms millä olisi hyvä mitata auringonvalon tasoa ja ulkolämpötilan niin olisi ihan hyvää settiä. Tuosta on paha suoraan sanoa, onko suomen helteisin päivä kyseessä vai viileitä pilvisiä päiviä.Tuosta laminoidun järjestä et lieneekö nämä inhimillisemmät lämpötilat helteellä osittain niiden syytä. Tummennus on lasin sisällä. Keräsin autosta 5 minuutin välein takapenkillä olevaa lämpötila dataa arduinolla alkukesän. Syystä että kuinka tukalaa oikeasti koirilla on autossa. Aurinkokattoluukkun ilmastointi oli poissa käytöstä. Exeliin hiukan keskiarvotin datapisteitä vähemmäksi ja tiputin kelloajat pois datasta joten datapisteet näkyy pystyviivoina kullekin päivälle. Koko aikana ei ollut kuin yksi 5 minuutin 42°C datapiste.
![]()
Toi oli jatkuvaa dataa eli sisälsi kaiken. Eli sen helteen kun aurinko pohotti parkissa olevaan autoon ja kuten myös että ajelet ilmastoinnin kanssa. Eli pystyviivalla näkyy kullakin päivällä eri aikaan olevia datapisteitä. Tiputin datapisteiden määrän vaan yhdistämällä 5 minuutin pisteet 15 minuutin keskiarvoksi jotta pisteet erottuu. Eli sieltä ei ole mitään dramaattista tippunut. En ole pitänyt mistään muusta kirjaa kuin toi automaattinen lämpötilan mittaus.
Joo tuskin tuollaista lähden. Oli vähän proton käytännön pitkänajan paristotestiä tuo.


Mitenkäs näiden vähän uudempien autojen jarrupalojen vaihtaminen onnistuu, jos autossa on sähköinen käsijarru (käsijarru menee automaattisesti päälle, kun auton sammuttaa). Kyseessä on siis TOYOTA AVENSIS Sedan (ZRT27, ADT27) 1.8 2013 ja takaa pitäisi vaihtaa jarrupalat. Aiemmissa autoissa jarrumäntä on painettu takaisin pohjaan mutta tässä taitaa olla kierrettävää mallia, mikä on uusi juttu itselle. Motonetistä siihen löytyy sopiva työkalu mutta pitääkö lisäksi tietokoneella nollata arvot? Vai voiko näitä nykyään edes itse vaihtaa?![]()
Tarpeeksi selkeää ohjetta en vielä ole löytänyt 2013 vuosimallille. Keskustelupalstoillakin oli ristiriitaista tietoa. Osa sanoi, ettei mitään arvoja tarvitse nollata kun taas osa oli toista mieltä. Alla olevan ohjeistuksen löysin aiheeseen liittyen:Google kertoo?
Kontissa oli yhessä anjoviksessa manuaalinen vaihtoehto tietokoneelle, kuusiokoloruuvi mistä pyöritettiin.
Sit suoritettiin joku rituaali polkimien ja käsijarrukahvan kaa ja toimi taas.
Itse en ole ikinä säästellyt tulpista vaikka vahoilla halvoilla romuilla olenkin ajellut. Osta rakotulkki ja säädä kipinäväli itse?Vaihdoin sit tänään Denson T20TT tulpat ja eihän se mennyt niinkuin piti. Momenttiavaimella oikein vaihtamas ja poikkihan viimeinen tulpista napsahti ennenkuin sain minimi momenttiinkaan saakka ilman et olis edes ote lipsunut ollut vääntöä vinosti tms. Sit alkokin parin tunnin toistakymmentä senttiä syvältä tulpan kaivuu. Rikkaimuria, tunkin vartta, sinitarraa ja lopuksi ruuvitaltan lyömällä metalliosaan jossa kierre sain lopulta kaiken kaivettua sylinteriin tippumatta mitään. Kasaan vanhalla tulpal ja yrittää uudelleen huomenna uudella tulpalla.
Ei ole koskaan ennen nennyt tulppaa poikki. Tosin en muista Densoja myöskään käyttäneeni. Nyt ajattelin halvalla katsoa hiukan pienemmän kipinävälin vaikutusta etanoliin. Ja noi T20TT välykset oli 0.8mm säädetty. Halpuus kostautu ylimääräsenä työnä.
Ei ollut kuvan sylinteri mut kuvasta saa osviittaa millaisesta joutu kaivaan.
![]()
![]()
Kesäautoa käytin leimalla, hylky tuli. Liikaa eroa takajarruissa. Rumpujarrut kyseessä. Kotona otin rummun auki ja tsekkasin huonomman puolen sylinterin, kaikki OK. Automaattisäätö ei enää täysin automaattisesti toiminut mutta jotenkin kuitenkin. Huomasin myös että konehuoneesta vuoti jarruputki liitoksesta? En ole aikaisemmin tuollaiseen törmännytPutki oli aika löysällä joten kiristys auttoi.
No pikainen koeajo niin eihän se näytä toimivan. Pitänee ilmata huomenna lisää, josko sinne johonkin kupla olisi jäänyt.
Positiivista oli se että sylkystä lähti jarruputki katkeamatta irtiIlmausnippa teetti enemmän töitä mutta aukesi sekin.
Eipä toimi ei. No tilasin uudet rummut ja käsijarrun vaijerit, josko se sillä. Just tän toimimattoman puolen käsijarruvaijeri on paljon tiukemmalla kuin toimivan kun kattoo käsijarrun juuresta keinusta. Saattaa olla niin venynyt vaijeri että haittaa jo normi jarrun toimintaa.
Käsijarru lisäksi säädetty kepin juuresta niin tiukalle kuin menee eli häikkää noissa on. Taitaa olla orkkis rummut niin ehkä se onkin jo aika vaihtaa, auto on vuosimallia -94.
Eipä ole IKINÄ teettänyt jarrut näin paljon töitä. Yleensä olen saanut kohtuudella toimimaan mutta nyt ei vain toimi.
Jaa jos jotakuta kiinnostaa niin Hyundai Pony kyseessä. Olihan mulla kuvakin takajarrusta.
![]()
Mitenkäs porukalla kokemukset annitrolista. Semmoista pinttynyttä ja mustunutta ruostetta pitäisi saada pois, hiljalleen tuo tuntuu sitä syövän ja saa joka päivä olla elmukelmun alle lisäilemässä ettei kuivu.
Syökö tuo sitä tiukimman tyyppistä ruostetta myös?
Ruostepaikat auton tulipellissä, sen takia vähän huono millään kunnon vehkeillä hioa.
Varmaan konekin olis hyvä mainita. Jos olis omasta hihnakoneesta niin epäilisin venttiilikopan sisäistä nokka-akselien välistä ketjua ja sen kiristintä/ohjaimia/vvt.
No siis, jos olet soittanut sille omistajalle, kun kerta kamuxilta ostit, niin eikai sillä ole intressejä valehdella tuosta? Vai oliko tämä kamuxin kautta tullut tieto, ettei edellisellä ole vikoja?
No motonetin tiskiltähän tuo on. Ja nimenomaan sieltä tiskin takaa piti pyytää, ei ollut hyllyssä lainkaan.Tymäkämpi fosforihappo jota saa esim. Motonetin tiskiltä on ruosteen poistoon hyvää tavaraa. Myymälän puolen laimeampi on aika turhaa.
Umpiruosteiset osat on likoomas ollut.
Uittelitko vai sivelemällä? Kyllähän tuo joka "kierroksella" syö tota ruostetta, mutta kyllä sitä vieläkin siellä on. Sivelemällä täällä tosiaan menty, vaikea uittaa autoa kokonaan.Joskus käytin sitä johki, ja siinä oli just tuommosta oikein tummaa ruostetta, suhteellisen hyvin söi sen pois.
No motonetin tiskiltähän tuo on. Ja nimenomaan sieltä tiskin takaa piti pyytää, ei ollut hyllyssä lainkaan.
Uittelitko vai sivelemällä? Kyllähän tuo joka "kierroksella" syö tota ruostetta, mutta kyllä sitä vieläkin siellä on. Sivelemällä täällä tosiaan menty, vaikea uittaa autoa kokonaan.![]()
Juu, aikaa vievää puuhaa on kyllä corsican tulipellin hionnat. Ei meinaa millään mahtua edes porakoneeseen saatavilla teräsharjalaikoilla sudittelemaan.Sekä että, sivelyhommin tietty meni huomattavasti kauemmin aikaa, älä kysy kuinka kauan (en muista), mutta ei sitä hommaa tullut ees kiireellä tehtyä mitenkään.
Jarrupalojenvaihto oli lopulta melko yksinkertainen projekti. Aluksi täytyi kytkeä automaattinen seisontajarru pois päältä ohjekirjan opastuksen mukaisesti, jolloin mittaristoon syttyi poiskytkemisestä kertova merkkivalo. Tämän jälkeen jarrupalat pystyi vaihtamaan normaalisti. Pientä ongelmaa tosin aiheutti, että jarrupaloissa oli pintaa jäljellä vain 2mm eli jarrumäntä oli työntynyt lähes ääriasentoon. Motonetin työkalu ei tällöin mahtunut adapterin kanssa paikoilleen. Mäntää piti siis aluksi pyörittää pari kierrosta pihdeillä ennen kuin työkalu mahtui väliin. Jarrumäntä oli myös todella tiukassa.Mitenkäs näiden vähän uudempien autojen jarrupalojen vaihtaminen onnistuu, jos autossa on sähköinen käsijarru (käsijarru menee automaattisesti päälle, kun auton sammuttaa). Kyseessä on siis TOYOTA AVENSIS Sedan (ZRT27, ADT27) 1.8 2013 ja takaa pitäisi vaihtaa jarrupalat. Aiemmissa autoissa jarrumäntä on painettu takaisin pohjaan mutta tässä taitaa olla kierrettävää mallia, mikä on uusi juttu itselle. Motonetistä siihen löytyy sopiva työkalu mutta pitääkö lisäksi tietokoneella nollata arvot? Vai voiko näitä nykyään edes itse vaihtaa?![]()
W163, 164 vai 166, ja mikä moottori? Mielenkiinnosta kyselen.Tarvitsisi vaihtaa ML Mersuun flekti ja komeasti on kaikkien ahtoletkujen yms, ympäröimä ja vaikuttaa siltä että saa taas puoli autoa purkaa ympäriltä![]()
W163 400 cdi.
Hyvä kun katseli juutuupista ekaksi että ei pitäisi olla kummoinenkaan homma vaihtaa.
Mjoo. Eipä tuokaan paperilla näytä pahalta, totuus "saattaa" olla toinen.
![]()
![]()
Jep, kaverin E30:n öljypohjan vaihtoon meni nosturilla aikaa sen viitisen tuntia ja nyt on tässä kohta pari päivää ruuvattu uudehkoon C-meseen vetokoukkua, että harvemmin nää menee ihan tosta vaanAinahan se autojen kans menee ropatessa näin: "Helppo homma, puoltuntia!" =" Vai puoltuntia... 4h myöhemmin rystyset ruvella ja naama erinäisissä nesteissä ja rasvoissa.."![]()


Jep, kaverin E30:n öljypohjan vaihtoon meni nosturilla aikaa sen viitisen tuntia ja nyt on tässä kohta pari päivää ruuvattu uudehkoon C-meseen vetokoukkua, että harvemmin nää menee ihan tosta vaan![]()
Ainahan se autojen kans menee ropatessa näin: "Helppo homma, puoltuntia!" =" Vai puoltuntia... 4h myöhemmin rystyset ruvella ja naama erinäisissä nesteissä ja rasvoissa.."![]()
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.