Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Mittaa ensin latausjännite, jos ok niin kokeile laturin vapaapyörä.Olisko arvauksia mistä kuuluu laturin hihnan tienoilta rohiseva/sirisevä ääni ? Taajuus muuttuu moottorin kierrosten mukana, eikä kytkimen painaminen vaikuta. Kärry on -00 Corolla vvti 1,6 3zzfe koneella, ajettu 230 Mm.
Paikallistuu ehkä eniten etupuolelle missä on vierekkäin laturi ja vesipumppu. Kun kokeilee ilman hihnaa käsin pyörittää, kumpikin tuntuu kuitenkin pyörivän normaalisti vaikka samalla koittaa vähän laittaa voimaa suuntaan johon hihnakin painaisi. Entäs laturin hiilet ?
Kiristinpyöräkin olisi kai mahdollinen, siinä on pieni välys. Ilman kuormaa jää pyörimään melkein loputtomasti, eli jos on vierintälaakeri, niin se on kyllä täysin kuiva.
Video:
Dropbox - 2018-06-17 16.52.33.mp4
Mittaa ensin latausjännite, jos ok niin kokeile laturin vapaapyörä.
Täytyisi korjata (lue korjauttaa) anopin Mersu. Malli on (W220) S500 4matic.
Ilmeisesti ilmajousituksessa on jotain vikaa, koska auto ei pysy ylhäällä vaan laskeutuu tonttiin jo pienen tauon jälkeen.
Onko kenelläkään heittää hyvää korjaamoa pk-seudulla, joka näitä on korjaillut?
Itsellä on hyviä kokemuksia autojerry.fi kun jotain hommia tarvinnut tehdä.Ehkei kuitenkaan, kun autokin on jo 14 vuotta vanha.
Täytyisi korjata (lue korjauttaa) anopin Mersu. Malli on (W220) S500 4matic.
Ilmeisesti ilmajousituksessa on jotain vikaa, koska auto ei pysy ylhäällä vaan laskeutuu tonttiin jo pienen tauon jälkeen.
Onko kenelläkään heittää hyvää korjaamoa pk-seudulla, joka näitä on korjaillut?
Ainahan sitä pyytää saa Tuohon hintaan rupee jo saamaan käytettyjä vehkeitä itsellekin.Kyselin aikaa pyöriensuuntaukseen hämeenlinnasta. Kovasti tuntui olevan yritykset kiireisiä, joten jouduin soittamaan useampaan. Yhdessä oli kovin lyhyt jono, ja tarjosivat aikaa. Hinnaksi sanoi 300€, mutta jos pultit jumii, niin enemmän...
No, otin ajan eri puljusta. 70€ ja huomenna onnistuu.
Jos kytkimen asento vaikuttaa ääneen niin ei se sillon voi apulaitehihnoista kuulua? Ekana tulee mieleen olisko kytkimenpainelaakeri.Aiemmin jo kyselin sirkutuksesta/sirinästä kylmällä koneella ja suositeltiin moniurahihnan vaihtoa. Hihna vaihdettu ja kaikki pyörät ja kiristin hyvässä kunnossa.
Ääni hiljeni selvästi ja melkein katosi, mutta esimerkiksi tänään aamulla viileällä ilmalla kylmällä koneella töihin lähtiessä kuului ihan sekunnin ajan taas tuo ääni. Ääni tulee oikean eturenkaan tuntumasta ja veto päällä seuraa kierroksia. Kytkimen kun painaa pohjaan, niin ääni vaimenee kierrosten laskemisen tahtiin ja tuon yhden kerran kuulumisen jälkeen yleensä katoaa.
Mikähän tuo nyt mahtaa olla? Jatkanko vain kovaa ajoa ja vaatiiko tuo uusi hihna sisäänajoa, kun rullien urat kuitenkin kuluneempia kuin itse hihna? Tosiaan selvästi harvemmin kuuluu nykyään.
Skoda Octavia 2010 1.2 TSI yhä kyseessä.
Lähinnä tarkoitin, että kun liikkeelle lähtiessä vinkuu, niin kytkintä painaessa moottorin kierrokset laskevat ja ääni sen mukana. Muuten ei kytkin vaikuta mitenkään, eli vain kierrokset muuttavat ääntä.Jos kytkimen asento vaikuttaa ääneen niin ei se sillon voi apulaitehihnoista kuulua? Ekana tulee mieleen olisko kytkimenpainelaakeri.
Päivitystä.
Yhdessä rullassa on parin millin heitto ja kuuluu rohinaa, joka kasvaa kierrosten mukaan. Luulin aluksi, että vesipumppu menossa, mutta ääni ei tunnu kuuluvan siitä. Tuo rohinakin alkoi uuden hihnan myötä, eli ilmeisesti yksi rulla pitäisi uusia myös.
Kuvassa näkyy ympyrällä, mistä tuo epätasainen kierroksia seuraava rohina kuuluu. Nuoli taas osoittaa rullan, missä on parin millin heitto. Taitaa olla automaattikiristin kyseessä?
Huollossa sanoivat tarkastaneensa rullien laakerit ja kunnon, mutta ilmeisesti jäänyt tuo huomaamatta. Lupasivat kyllä hoitaa kuntoon. Vanhalla hihnalla vain kitisi ja vinkui, uudella vinkuu harvoin, mutta rohisee kunnolla. Missähän vesipumppu tuossa ketjukoneessa on? Olin ihan varma, että sen laakeri alkoi rohisemaan, mutta ei se ainakaan tuolla alueella ole. Lisäksi epätodennäköistä, että pumppu leviää juuri hihnan vaihdon jälkeen.
Siit seuraavasta mallista. Aika yksinkertaisesti aukeaa huoltoasentoon keula kun puskuri vaan 2 pultilla ja muutkin samaan tyyliin.
leimaremontti ja sen jälkeen havaitut, simpukan välitanko, tukivarret, reaktiotankojen sisäpäät, tukivarsien sisäpäät uretaaniksi, narinahelat, takajarrut, etulaakerit ja etulevyt.
Eli karkeesti parin tonnin auton arvosta puolet.
A8 D2
Puskurin irroitus.. ( muutama turhakin vaihe tuos tehty )
Huoltoasento..
A8 D3 ( tosin ei sitä kokonaan irroiteta jos haluaa säilyttää ilmastoinnin kunnossa. Riittää kun raottaa )
On tuo kaikissa ollut vuosituhannen vaihteesta asti. Pulttien määrä hiukan vaihdellut.Ai sattana... mahtaako omassa audissa olla vastaava setti? -05 3.2 FSI quattro.
Pikkusen yksinkertaisempi toi hihna.
Jep.
Tosin videon ei ole ihan sama 32 venttiilinen moottori vaan eri koodin 40 venttiilinen.
Haluisin nähdä tuon huoltajan ilmeen kun jos toi oli monimutkainen niin mikä toi 3.2 FSI olis.
Luultavasti olis viisain vaihtoehto, tosin hiljaisempaa tai parempaa ajettavaa tuolla hintaa tuskin saa, lie paree hyödyntää se vähä käyttöarvo ja ajaa loppuun. Eipä tuossa paljon muuta ny ookkaan kun alustanosien vaihteluita, muuten ihan soiva peli pidemmän päällekkin. Jos ny ei onnistu sulattaan koneesta mäntää paria suuttimien takia tai polttaan askista pakkoja.Paaliin?
Jos noin paljon uusimas niin ottasin satulankorjaussarjan kumeihin ja uudet liukutapit. Sekä jarruletkut. Ei maksa tuossa hommas paljoa enempää.
Onhan se 50€ rahaa mutta onko niin paljon että viitti hioda ja kiillotella tappeja joissa voi olla kovapinnoitteetkin päällä. Vanha vehje niin sen toisen 50€ pistäis helposti mielellään niihin satulan kumeihinkin ettei niitäkään tarvi koskea heti.
Pariin autoon just noi satuloiden kumiremontit tehnyt just käsijarrujen takia.
Sama täällä, aika varattu keskiviikolle. Oli vielä vanha kiveniskemä josta yhtäkkiä yön aikana lähti railo melkein koko tuulilasin halki.Tuulilasin vaihto edessä toiseen autoon. Meni nyt koko matkalta halki ja poikki. Ei perhana kun ärsyttää nuo kiveniskut. Niiltä välttyminen tarkoittaisi sitä, ettei ajaisi yhtään.
Mahtaakohan olla kierot vanteet vai tasapainoitus pielessä, ku auto satunnaisesti tärisee / tutisee ajaessa?
Tätä kun ei tapahdu jatkuvasti nopeuksilla 80-120km/h, vaan välillä tärisyttää rattia ja penkkiä ja välillä ei mitään.
Auto oli telakalla kevään ( purettu ja kasattu enemmän ja vähemmän) ja ajossa ollut vasta reilun viikon. Syksyllä ei samoilla vanteilla ollut mitään ongelmia.
Pulttien kireys on tarkastettu ja tarkoitus varata aika jollekkin rengastohtorille.