Mersun e320 cdi (2007, 280tkm) kadotti jatkuvasti tehoja vikatilan seurauksena ja korjaantui uudelleenkäynnistyksellä. Diagnostiikka kertoi ahtopaineensäätimen ongelmaa ja lopuksi googletus johdatti vian ahtopaineensäätimen ohjainboksiin.
Tämä Hellan ohjainboksi on joissain muissakin automerkeissä käytössä ja siinä on yleistä ongelmaa ohuiden johdinlankojen kanssa. Kaikki näytti päällisin puolin ehjältä, mutta kun tökki ruuvarilla niin yksi johdin irtosi. Jotain pientä kosketushäikkää oli ja meni herkästi vikatilaan. Nuo oli alunperin pinnoitettu jollain ja vissiin pistehitsattu kiinni kun ei tina tarttunut millään. Piti surrata pinnat auki ja varoa sohimasta viereisiin komponentteihin.
Vika korjaantui tuolla ja ei maksanut mitään. Huvittavaa on että mersulla ei ole ohjainboksille erillistä varaosanumeroa, vaan se kuuluu turbon mukaan. Merkkihuollossa olisivat varmaan laittaneet kaiken uusiksi ja veloittaneet pari tonnia
Vähän varoittavaa esimerkkiä millaista pikkuvikaa sähköihin voi tulla ja mitä se voi pahimmillaan maksaa. Tässä diagnostiikan ohje vian korjaamiseksi: